القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بتاعت الرجالة البارت 15_16الاخير بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

البارت الخامس عشر والسادس عشر والاخير 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني

الصبح ابراهيم  اتصل بيا وفضلت اكنسل ويخلي أخته

تتصلوواخ بيا وبنات أخته وانا بكنسل وأحمد كلمني رديت

احمد ..معقول يا هالة كمان عليا انا مش بتردي

هالة ..كنت قاعدة عند وحده صحبتي وكانت قاعده معايا في الاوضه


احمد ..دي الدنيا مقلوبه ابراهيم خارب الدنيا وهيطلع من

الشغل علي ابوكي هيسمعو المكالمة الي شتمتيه فيها

وهيطلع علي القسم هيعمل محضر إثبات حالة انك طفشتي

وسبتي البيت

هالة .. سيبك منه أنا هعرف اكتم امه واخرصه بقولك

احمد ..قولي ياهالة


هالة ..أنا عايزة حشيش اجيب ازاي

احمد ..بيضحك يابنتي انتي في ايه ولا في ايه ..حشيش ايه بس


هالة ..خلاص يا احمد أنا هتصرف

احمد ..يابنتي هجبلك بس غريبة اوي انك تطلبي حاجه زاي كده

هالة ..اتعودت عليه بسبب الحيوان ده

احمد ..شوفي انتي فين وانا اجيلك

هالة..هاخد شاور وانزلك واوصفلك أنا فين

احمد ..ماشي ياحب وانا كمان هستاذن من الشغل واعدي  ع

الديلر واجيلك


قفلت معه وكلمت سمسم اشوفه فين وقالي أنه مع باباه

وهيعدي عليا بليل قولتله كلمني قبل ما تيجي علشان عايزاك

تجبلي معاك حاجات وانت جاي قالي عيوني

نزلت وكلمت احمد وقبلته


احمد.. ايه يابنتي قلقتيني عليكي امبارح كده برضو ياهالة


هالة ..اهو الي حصل بقا ..أنا لحد دلوقتي مستغربه الي

عملته ومش مصدقة اني سبت البيت وخصلت من القرف ده


احمد ..ناويه علي ايه

هالة ..مش عارفه زاي ما يحصل يحصل بقا

احمد ..أنا خايف عليكي من ابراهيم ده امبارح كان عامل زاي

المجنون وبيقول عليكي انك شمال وكلام كتير وحش مش

عايز أقوله


هالة ..لا متخفش عليا ولو هتخاف خاف عليه هو مني انا

هسيبه لما يجيب اخر آخره وهيحاسب علي كل حاجه في الاخر


احمد ..خدي ياستي طلبك اهو عدي الجمايل


هالة .. جمايل ايه يا اخويا الي أعدها  انت هتعملني الف

احمد ..دي سهلة خالص

هالة.. انت لف سيجاره قدامي وانا هتعلم

احمد علمني الف ونزلته جابلي سجاير وبفره وعصير

ووصلني قبل الشقة بكتير كنت عايزة أطلعه عندي بس

خوفت يعرف ابراهيم مكاني وقولت يابت مش دلوقتي

روحت ودخلت غيرت هدومي وقعدت لفيت سيجارتين

وعملت دماغ جامده وشغلت اغاني وفضلت ارقص ومبسوطة

اوي ولقيته بيتصل والأغاني فصلت رديت عليه

ابراهيم ..اوعي تكوني فكره يابنت الكلب اني هعدهالك


ولا هنسي وسختك دي

هالة ..متعديش ومتنساش

ابراهيم ..مش همك يعني يا كلبه

هالة ..الكلبه دي تبقا امك


ابراهيم ..وحياة امك يابنت الكلب لهفشخك


هالة ..مفيش كلب غير ابوك يا ع


ابراهيم ..أنا كلامي مش معاكي كلامي مع الوسخ ابوكي الي

معرفش يربيكي

هالة .. مال ابويا بالموضوع يا ابراهيم ..انا وحده مش

مرتاحه معاك وعايزه انفصل مفيهاش حاجه ولا عملت جريمة


ابراهيم ..متغوري في ستين داهيه أنا كده كده كنت هسيبك

يا بتاعة الرجالة يافاجرة


هالة ..أنا بتاعة رجالة وفاجرة ياابراهيم الله يسامحك


ابراهيم .. الي تسيب البيت وتهرب زاي الحرامية تبقي بتاعة

رجالة وفاجرة وشيفلها شوفه

هالة.. حرامية هو أنا سرقت منك حاجه أنا نزلت بشنطة هدومي

ابراهيم .. شنطة هدومك اه. والاربعين الف الي كانو في الدولاب الي اخدتيهم وانتي نازله دول ايه

هالة... اربعين الف ..انت ياجربان حلتك أربعين ألف

ابراهيم..اه ده غير ال 10000 بتوع الجمعية ياوطية

هالة ..كمان خلتهم10000 يعني مش 5000 يا ابراهيم

ابراهيم ..كل ده يا ك*مك هعمل بيه محضر النهارده وإثبات

حالة والحمد لله الجيران شفوكي وانتي نازله بالشنط

هالة..اهو عليكي تحبسني يا ابراهيم

ابراهيم ..ترجعي يابنت الكلب وتبوسي علي جزمتي قدام

الكل وانا اشوف اسمحك ولا

وتتنزلي عن كل حقوقك يااما قسما بالله هفضحك وهحبس

امك


هالة ..طب بص يا حليتها انت فاكر يا خرم انت ..اني هنزل

من شقتك وانا مش عامله حساب بوسختك وقزارتك دي

أنا عامله حساب كل حاجه ياحقير

ابدا انت بس وفرجني وليك عليا ابهرك ياخرم😘


ابراهيم ..هتعملي ايه يعني مش فاهم

هالة ..أنا عايزاك انت الي تجيب اخرك الاول وبعدين أنا هبدا ياعسل 😘

ملحوظة كل الناس الي بتابع وبتقراء في صمت بأن من صفحتي

وباقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين والمتفاعلين فقط ♥️



البارت السادس عشر قبل الاخير 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني

ابراهيم راح عمل محضر وأثبت حالة واستشهد بالجيران

وراح ل ابو هالة وامها فضحهم في المنطقة عندهم وخد مع

أخته وام هالة اتصلت بيها وهالة فتحت عليها وسمعت صوته

العالي وصوت أخته اتصلت ب ابراهيم

ابراهيم ..ولسه يافاجره هفضحك في كل حته

هالة ..خد بالك كل ده هتحاسب عليه وانا لو اهلي فارقين

معايا كنت رجعتهلم


وهما السبب أنهم جوزوني ل. ع. ذيك ومكونش كمان

عايزين اطلق ولا فتحولي بيتهم وقفلو الباب في وشي

ابراهيم ..ترجعي بيتك ياسافلة وتبوسي جزمتي وتترجيني

اسامحك وانا ليا حق اقبل أو ارفض


هالة .ههه هههههههههه ههههههههه ده انت مش أوهم قتلك ده

فشخك ارجع وأبوس جزمتك واترجاك وياتقبل يا ترفض

انت خدام مين وكلب مين يا ابراهيم

ابراهيم ..أنا قولت الي عندي ودي شروطي

هالة ..لما تروح يا خ ابقي شوف الواتس بس خليك لوحدك

اوعي تفرج اختك معاك زاي ما الوسخه سمعه المكالمة

بتاعتي دلوقتي

اخت ابراهيم ..أنا وسخه يالي متسويش في سوق النسوان

بصله ده انا لو شفتك هكلك بسناني


هالة ..اوعي تخليها تشوف الي هبعتهولك علشان هتف عليك

ومش هتعرفك تاني ياكلبي

قفلت السكة وكلمت سمسمتي قالي أنه في الهايبر وسألني لو

عايزة حاجه من هنا قولتله التلاجة فاضيه عايزاك تشهيصني

بقا وقولتله عايزة سجاير وحشيش قالي ماشي أنا مش

هينفع اطول هطلعلك الحاجه وأخطف بوسه وحضن واخلع

علشان ابويا مستنيني قولتله قشطة


ابراهيم ..كلمني وعرفت أنه روح الشقة بعتله 20ثانيه بس وكتبتله بذمتك انبهرت ولا

لسه في تاني كتير زاي ما فضحتني أنا كمان هفضحك


واول ناس هبعتلهم الفيديوهات دي زميلك في الشغل وأحمد

ومراته وحماته وهقدمهم في النيابة واقولهم انك كنت

بتجبرني علي كده ولما برفض بتضربني وبتبهدلني وهروح

مدينة الإنتاج الإعلامي واحكلهم حكايتي واطلع علي

التليفزيون مع عمرو اديب بقا واتشهر وابقي تريند هههههه


ابراهيم ..انتي فكرك بكد هخاف بقا وارجع لورا وحياة امك لفشخك ياهالة

هالة ..بص أنا مش هعتب عليك ولا هاخد بكلامك انت تحت

تأثير الخضه أنا لو مكانك برضو هقعد اهلل واقول اي كلام

أنا هسيبك يوم تفكر وترد عليا علشان في عرض كمان احلي من الاول

ابراهيم ..عرض ايه

هالة..شفت الموقع الي كنت بتفرج مراتك عليه

ياديوث ..اتاري الفيديوهات دي أصحابها بباخدو فلوس لما

بتوصل لعدد مشاهدات عالية بفكر انشرها اكيد فيديو منهم

هيفرقع ويكسر الدنيا واعدي الفقر بقا يا كلبي

ابراهيم ..اه يابنت الكلب ياوسخه

هالة ..هستنا ردك بكرا

ابراهيم ..انتي طالق ياهالة طالق طالق طالق


هالة ..عظيم ..فاضل حاجتي بقا

وحق ضربك واهانتك

وسنين عمري وأخلاقي وتربية اهلي مسمحاك فيهم علشان

تعرف اني أصيلة بس

ابراهيم ..هاتي عربية وتعالي فضي الشقة وامسحي الحاجات

دي وانتي من طريق وانا من طريق

هالة.. ههههههههه لا الكراكيب دي مش عايزاهم وبعدين انت

كنت ناوي اصلا تطفشني علشان تتجوز عليهم واسبهملك أنا

عايزة ال60 الف كلهم و10000 مواخر يبقا 70 الف وقت ما

يكونو معاك كلمني أنا كده كده مش مستعجلة برحتك


ابراهيم ..اتقي الله ياظالمة ياجاحده يابنت الحرام

هالة ..سامع اهو الباب بيخبط هشوف الزبون ده وارجعلك ياكلبي

يتبع 


البارت الاخير 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني

سمسم جيه قعد شوية شربنا سيجارة ونزل وقالي أنه لو

عرف يخلع من أبوه هيجي يبات معايا


ولقيت احمد بيكلمني وبيتصل كتير


احمد ..هو اي الي غير ابراهيم كده انتي عملتيله اي

هالة..ولا حاجه هو تلاقيه عقل وضميره صحي وقال يخرج بالمعروف


احمد..واضح كده اني في سر في الموضوع وانتي مش عايزه تقولي ولا هو

هالة .. ولا سر ولا حاجه هو قالك ايه

احمد . قالي أنه عايز يخلص ومش عايز فضايح ومهما كان دي كانت مراتي وفي بنا عشره


هالة..طب ما الراجل محترم اهو وببفهم في الأصول

احمد . أنا هعمل نفسي مصدق بس انا قلقان يكون ناويلك علي نيه وحشه وياذيكي


هالة ..هو لسه هيئذيني أبراهيم مش بس آذاني ده دمرني

خلاني وحده تانيه أنا شخصيا مستغربها وبخاف منها ومن

دمغها

احمد ..ليه بس بتقولي كده ما انتي زاي الفل اهو

هالة ..انت بتحكم عليا بالظاهر انا بتظاهر اني كويسة

ومبسوطة أنا من جوايا بتقطع زعلانه مقهورة اني ضيعت 

سنين من عمري مع واحد زاي ده


راجل في كل الصفات الي مفيش ست تقبلها

غبي وقاسي وغدار وكداب واناني وظالم

ده غير ضربه وشتمته وتهزيقو ليا ومعيرته ليا ولفقر أهلي

أنا كنت بتعاير بيه كل صحباتي رجالتهم مش هقولك أنهم

ملايكة

بس مش وسخين كده زاي ابراهيم ولا اسلوبهم قزر

هو آذاني في كل مره كنت بشوف فيها وحده صحبتي أو من

جيراني جوزها عملها قيمة واعتبار وكيان وببخاف عليها

وحنين معها وبيراعي ربنا فيها

أنا مكنش من حقي اقول لا

ولا اعترض ع حاجه انام لوحدي زاي الكلبة


عايشة معه خدامه الصبح تكنس وتمسح وتروق

وتغسل وتكوي وتجهز اكل وبليل افضل قاعدة محبوسه في

الاوضه بين أربع حيطان والباشا قاعد بيكسر ويحشش مع

صحابه ولما ينزلو الخدامة تقوم تنضف وتلم زبالتهم وتدخل

تستحمه وتتزوق وتلبس قميص نوم علشان تتدلعه كمان

وبعد ما استحمل قرفه ورحته المعفنه وأسلوبه وطرقته

تستمر القصة أدناه

الزبالة وفي الاخر يقول عليا بارده وأنه بيحس أنه نايم مع

وحده ميته ده انا عندي وحده صحبتي كرهت الجواز

والرجالة بسببه لمجرد إني حكتلها كام حاجه ببعملها معايا ما بالك بقا بالي

احمد .. ما انتي كان ممكن تطلقي منه اول ما شفتيه كده عادي


هالة ..أنا كتير اتكلمت مع بابا وماما وكان رأيهم اني اكمل

واني البيوت كلها كده وادعيله ربنا يهديه وكانو بيكدبوني أنا

وبيصدقوه هو علشان كده هما مش صعبانين عليا

اصبر. يا احمد ارد عليه وارجعلك

ابراهيم ..بقا كده يا هالة اهون عليكي تعملي فيا كده

هالة ..بقولك ايه ياحليتها جو الصعبنيات ده روح اعمله مع

اختك والعروسة الي جيبهالك. أنا مش فاضيه للهري بتاعك


ابراهيم ..حرام عليكي ياهالة انا مش مصدق انك ممكن

تفضحيني دي

هالة ..غالي والطلب رخيص ليك عليا تروح الشغل بكره

تلاقي الفيديوهات دي ع موبيلات زميالك ..وتتاكد وتصدق

ابراهيم ..انا اجبلك منين ٧٠ الف


هالة .. امال هتجيب فلوس تتجوز تاني منين بص يا عره

الرجالة مشفش رقمك علي موبيلي تاني غير لما تجهز

بالفلوس وأحمد ربنا اني هصبر عليك

ابراهيم ..انا كلمت اختي هتتصرفلي في ال35 الف وانتي

وخده 5 يبقا أربعين خديهم وسيبني في حالي

هالة ..لا ياحلو هتكتب بالباقي وصل امانه علي نفسك والي

هتضمنك في الوصل اختك علشان لو مدفعتش أو حورت

عليا احبسهالك


ابراهيم ..اتقي الله يافاجره وافتكري كلام ربنا إذا دعتك

قدرتك علي ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك


هالة ..حلاوتك ياشيخ ابراهيم ياصالح من امتي ياواد الكلام

ده ..كان فين ده ياوسخ لما كنت بتحكي عني لصحابك كان

فين ده وانت بتضربني علشان اتفرج ع افلام ولا علشان

تشربني حشيش وخمره ولا انك تنام معايا بالعافيه ولا ولا ولا

ولا بص كتيييير اوي ..أنا بسببك كرهت صنف الرجالة

والجواز


بعدين اسبوع رحت قعدت عند أحمد وحماه وحماته كانو

حاضرين القاعدة وطلقني تاني قدامهم واخدت فلوسي

ووصل الامانه وباصم فيه هو واخته وفضل يدفعلي 5 آلاف

كل شهر لحد ما خلصو وانا عرفت رجالة كتير ودخلت

جروبات كتير علي امل اني القي حد كويس احبه ويحبني

بجد ونتجوز بس كله بيضيع وقت وعايزين جسمي وبس

وعملت فلوس كتير بس احساس اني رخيصه واني وحيده

مموتني


وبقيت بشرب كتير علشان انسي وأيامي تعدي

بسرعة وأهرب من تأنيب الضمير وموجهش نفسي بالحقيقة

اني ست شمال وبتاعة رجالة

انتهت القصة بس محبتي ليكم يالي تنشكو عمرها ما تنتهي كل عيد وانتو معايا ويارب اشوفكم ديما مبسوطين وفرحانين♥️😘



 

تعليقات

التنقل السريع