القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الاول والثاني بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


🌹البارت الاول 🌹


بقلم سلطان زماني 

اسمي محمود 41سنة كنت متجوز بنت عمي زينب ادب 


واخلاق والتزام واحترام عمرها ما زعلتني ولا كسرتلي كلمة 


كانت ديما مبتسمة وتقوم قبل مني تجهزلي الفطار وتلبسني 


وتطمن عليا لما اوصل عمرها ما طلبت لنفسها  حاجه ليها 


كل طلبتها للبيت والعيال بس


 البيت كان هادي  وجميل ونضيف ومترتب والقران شغال ع 


طول ومهما كنت اغيب عن البيت  مكنتش تخرج ولا تفتح 


لحد كان كل مشكلتي معها انها مش بتريحني في الجنس 


وبشوفها بارده والموضوع ده مش في دماغها خلفت منها ٣ 


ولاد انشغلت بيهم وبالعب معاهم وحوداتهم بس مش قادر 


استغني عن الجنس وبدأت اتفرج علي افلام واريح نفسي 


واخد ارقام ستات شمال من اصحابي وهي عمرها ما شكت 


فيا ولا حست اني بخونها 


لحد ما زميلتي في الشغل عرفتني علي صحبتها كانت مطلقه 


ومعها طفل عنده توحد وعايشه مع مامتها وكنا بنتكلم قليل 


جدا ولام عادي ب احترام وفي يوم عرضت عليها أننا نتغدا 


مع بعض ووفقت وقضينا اليوم مع بعض واخدنا رحلتنا في 


الكلام وكنت كل يوم بليل اخد كوباية الشاي واطلع السطح 


اكلمها وعرفتها اني مش مرتاح مع مراتي وأنها بارده ومش 


مريحاني وفضلت تحكيلي عن طلقها أنه كان بينام معها مره 


كل اسبوع وأنه مش بيكمل دقائق وأنها مكنتش بتلحق ترتاح 


وفضلنا اكتر من 4 شهور نتكلم فون وقبلتها مرتين بس طول 


المدة دي وفي يوم كلمتني قالتلي مامتها تعبانه رحت 


بعربيتي عندها ومامتها نزلت رحنا المستشفي وفضلت معها 


لحد ما اطمنت عليها ووصلتهم وصممت اني اطلع اشرب 


حاجه  اتكسفت وقولتلها خليها مره تانيه حلفت عليا وقالتلي 


والله هزعل ركنت عربيتي وطلعت كانت دخلت مامتها 


الاوضه وانا وهي لوحدينا في الصالة قالتلي ثواني قولتلها 


برحتك وقاعد مكسوف ومحرج جدا لقيتها طلعه بجلبيه بيتي 


وضيقه عليها اوي ونص صدرها باين وقالتلي قهوتك ايه 


قولتلها علي الريحه أو ساده وببص عليها من ضهرها وهي 


بتمشي بطي جدا  اتعدلت ولميت نفسي علشان متحسش 


بحاجه ولقيتها جايا عليا وقعدت جنبي علي كنبه الانتريه 


وقالتلي تعبتك ياحوده قولتلها تعبك راحه يا مريم 


قالتلي أنا أقولك ياحوده وانت تقولي يامريم


 قولتلها أنا معرفش دلع مريم ايه قالتلي ريمو مرمر مريومه مريومتي اختار بقا 


قولتلها ريمو جميل قالتلي اي حاجه منك جميلة ياحوده 


انت جدع اوي بجد ربنا يخليك ليا ولمراتك ولولادك


قولتلها ويخليكي يارب البن ده جميل جيباه منين قالتلي من 


المطحنه الي ع اول الشارع الراجل بيعملي التحويجه 


مخصوص قولتلها هبقا اعدي عليه وقمت قالتلي مستعجل ليه 


قولتلها عندي كام مشوار هخلصهم وهروح علشان عندي شغل 


الصبح 


سلمت عليا وفضلت مسكه ايدي شوية وحست أنها بتعمل 


حاجه غلط لقتها بعدت ايديها وقالتلي خد بالك من نفسك 


وابقي طمني عليك نزلت ع السلم ولسه الباب بتعها متقفلش 


وعايز ابص عليها بس خايف تكون شيفاني نزلت وركبت 


العربية والمفتاح في أيدي وبدور عليه ومتلغبط ومرتبك 


ومش ع بعضي شكل جسمها وتفاصيلو وبصتها ولعبها في 


شفايفها جنني ولمست ايديها ومسكتها ل ايدي بهدلتني 


خالص وقلبي بقا يدق جامد طلعت بالعربية وكل شوية تبطل 


مني وحاسس اني لسه متعلم السواقة جديد روحت البيت ع 


طول ولا سلمت علي مراتي ولا عيالي ودخلت اخدت شاور 


وعملت كوباية شاي وطلعت السطح كلمتها



💥البارت الثاني 💥


بقلم ✍️ سلطان زماني 


طلعت السطح اكلم مريم وحشتني ووحشني صوتها 


وضحكتها لقتها ويت فضلت قاعد مستني لحد ما خلصت 


المكالمة الي معها و اتصلت هي 


محمود ..اذيك يامريم ماما عاملة ايه دلوقتي 


مريم ..الحمد لله كويسه انت وصلت بالسلامة ياحوده


محمود..من ساعة كده حسيت بصداع روحت علي طول 


مريم ..أنا رغاية عارفه اكيد الصدع ده مني ومن رغي


محمود ..لا متقوليش كده بالعكس ياريمو أنا بحب اتكلم معاكي اوي


مريم ..طبعا مجبتش البن ونسيت


محمود ..اه بس هروح اجيب لانه عجبني اوي 


مريم ..خلاص انا هجبهولك واديه ل ريهام وخده منها في الشغل


محمود ..لا ملوش لزوم مش عايز اتعبك أنا هبقي اروح


مريم ..اي ده انت عملها فرق ليه وبعدين ما انا تعبتك معايا وعطلتك النهارده 


محمود ..تعبك راحه ياريمو انتي تٱمري


مريم ..انت طيب اوي وحنين ياحوده تصدق أنا أول مره اخد 


بالي من لون عينك وتقطيع وشك


محمود ..أنا كمان اول مره اشوفك بالبس البيت 


مريم ..طبعا بالبس الخروج احلي مش كده


محمود ..الاتنين حلوين الصراحه 


مريم ...عارف ياحوده أنا جوزي ده عمره ما قالي كلمة حلوه 


ولا حسسني اني انثي واتغزل فيا 


محمود.اي الي جاب سيرته بس دلوقتي ياريمو


مريم ..افتكرت غباءه لما شفت حنيتك افتكرت قسوته لما 


شفت طيبتك افتكرت إهماله لما شفت اهتمامك 


محمود ..انتي بصراحه جميلة ومحترمة وأسلوبك جميل وتتحبي والله


مريم ..بس مليش حظ بختي قليل في الدنيا 


محمود ..انتي لسه صغيرة والحياة قدامك متقوليش كده


مريم ..دي الحقيقة ياحوده ..لعلمك أنا اتقدملي كتير اوي بس 


مرتحتش لولا حد بقيت اخاف انجرح أو افشل تاني 


محمود ..معقول قلبك مخترش ولا دق لحد منهم 


مريم ..أنا عايزة اعيش قصة حب مع حد يحبني وأحبه يكون 


هيموت عليا اوحشه يوحشني مقدرش اعيش من غيره


 حد انا افرق معه وجودي بنسباله حياة أو موت 


مش عايزه أقرر التجربة الاول خايفه اوي يا حوده خايفه


محمود ..أن شاء الله تحققي كل الي نفسك فيه واشوفك اسعد الناس 


مريم ..قولي بقا هي مراتك مش بتغير ولا تشك فيك .ده لو 


انا كنت قطعتك


محمود .. هههههههه لا هي غلبانه واستحالة يجي في دماغها 


اني اعمل كده ..اي حكاية تقطعني دي ؟


مريم ..ده انا غيرتي صعبه موووت اقتلك لو عرفت وحده 


غيري واقتلها هي كمان امال انت فكرني ايه يابابا


محمود ..يالهوووي ده انتي بتخاف منك بقا ..تعرفي أنا عمري 


ما غيرت علي مراتي هي بصراحه محترمه جدا وديما 


يابتصلي يا اما بتقراء في المصحف يا أما بتروق أو تذاكر 


للولاد 


حتي لما بتخرج مش بتتاخر علي قد الطلب الي ريحاه 


وترجع ع طول   وبتكون لابسه إسدال واسع اوي 


مريم ..عارفاهم أنا الستات الي بتبقا لبسه خيمة دي


محمود ..أنا كمان بعاني من الي انتي بتعاني منه ياريمو يعني 


احنا الاتنين في الهواء سوء


مريم ..ان شاءالله ربنا يهديها كده وتفهمك وتحاول تسعدك 


وتعيشك اجمل سنين عمرك 


محمود ..بعد ايه بقا ما خلاص هو تعود   طبعها كده انا 


حاولت كتير معها بس هي غير قابلة للتغير  ..في ستات ليهم 


في الحاجات دي وفي ستات ملهمش


مريم ..حاجات ايه ياحوده


محمود ..الجنس يا ريمو في ستات بيفرق معها الموضوع 


وبتحبه وستات تانيه عادي مش في دماغها 


مريم ..مفيش ست مش بيفرق معها الحاجة دي ده انا لما 


كنت متجوزة كنتي بقعد ابكي لوحدي من حرمانه ليا ده 


وبندب حظي


 بنت خالي كانت تتصل بيا وتغظني اني جوزها 


بيعمل كده معها مره ومرتين في اليوم كنت ببقا هتشل 


محمود ..ودلوقتي بتعملي ايه يا ريمو 


مريم ..هعمل ايه ياحسرة اديني بلهي نفسي وببعد نفسي عن 


التفكير في الموضوع اصلا علشان متعبش ومتخنقش 


محمود ..وبتقدري ع كده يا ريمو 


مريم ..شفت لما مسكت ايدك شوية النهارده 


 أنا جسمي كله ساب ياحوده لما فوقت بعدت ايدي وشلتها 


بسرعه ..أنا ايه الي 


بقوله ده سلام ياحوده دلوقتي باي


قفلت السكة مريم 


وانا مبسوط اوي وقلبي عمال يدق وبقول لنفسي اهي دي 


الستات ولا بلاش شفت اني مش كل الحريم زاي زينب 


الست اهي من كلمتين ساحت وراحت في داهية تخيل لو دي 


الي مكان زينب حياتك هتكون ازاي دي الي هتخلي حياتك 


جنه وهتحسسك بكل حاجه وهتعوضك عن كل حريم الدنيا 


يتبع التفاعل ضعيف جدا وبصراحه كده مفيش

البارت الثالث والرابع من هنا 



تعليقات

التنقل السريع