القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الثالث والرابع بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


💥البارت الثالث 💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 


نزلت تحت  و زينب حضرت العشاء وقاعد باكل وببص علي 


ولادي وعلي زينب سمعهم وشايفهم بس مش معاهم


 عمال افكر في ريمو والي حصل النهارده والي عملته فيا 


وفي قلبي شقلبت كياني وحالي


 العيال نامو وزينب لبست قميص نوم ومستنيه لما انا الي 


ابدا زاي كل مره قعدة تحكيلي عن شقاوة العيال وأنهم 


جننوها قربت منها قولتلها 


محمود..زينب هو انتي مش بتحسي انك عايزاني زاي ما أنا عايزك


زينب ..أنا علي طول عايزك يا محمود هو أنا ليا حد غيركم 


انتو حياتي كلها 


محمود . لا أنا أقصد في النوم العلاقة 


زينب ..بكسوف وخجل شديد انت جوزي وحبيبي وابو ولادي  


طبعا عايزاك وبحب انك تكون مبسوط وعايزه اعملك اي 


حاجه ترضيك


محمود ..أنا أقصد يازينب انتي جسمك بيتفاعل معايا يعني 


رغبتك والحاجه دي بتلح عليكي ومحتاجها زاي أنا كده 


زينب ..ايه لازمة الكلام ده يامحمود 


محمود..عادي يعني بنتكلم ياحبيبتي 


زينب ..جاي تسالني بعد ما خلفنا ٣ ولاد ..أنا بحب الحاجه دي 


طبعا بس بحبك انت اكتر بكتير  لما ببص في عيونك 


وبشوفك مبسوط بفرح ولما بتكون موجود وسطينا


 وعيالك حواليك بفرح أنا هي دي متعتي انتو ..ووجودكم 


في حياتي وفرحانين ومبسوطين ده اكتر شي بيسعدني


محمود ..أنا عايزك ترقصيلي يازينب 


زينب ..ما انت بتقعد تتريق عليا وتضحك


محمود..لا ياحبيبتي مش هضحك يلا بقا 


فضلت ترقص وانا بتفرج ولا اكني بحلم شايف مريم الي 


بترقص وعمال افتكر مشيتها بلعباية الضيقه قفلت الاغاني 


ورميت زينب علي السرير ونمينها علي بطنها علشان مشفش 


وشها وتفصلني وتخرجني من الحلم الجميل الي عايشه 


وبقيت اغمض عيني واشوفها واتخيل اني بعمل كده معها 


ارتحت بسرعه واتبسط اوي 


عده يومين مكلمتش فيهم مريم اعصابي طبعا متوترة 


ومخنوق وبتعصب من اقل حاجه رحت الشغل لقيت ريهام 


جيبالي شنطة وبتقول خد ياعم مريم بعتالك ده  ابتسمت 


جامد وهي لحظت البهجة والسعادة الي كنت فيها لمجرد إني 


سمعت اسمها 


_مكنش ليه لازوم والله التعب ده 


ريهام ..وانا مالي قولها هي يا اخويا الكلام ده 


_هي مامتها عاملة ايه صح 


ريهام ..الحمد لله كويسة كنت عندهم امبارح 


_ومريم اخبارها ايه 


ريهام ..هو انت مش بتكلمها ولا ايه 


_لا بقلنا كام يوم كده منعرفش حاجه عن بعض ..هي حكتلك حاجه 


ريهام.. هي مش مبطله كلام عنك انت عملت فيها ايه يا حوده هههههههه


_ اي حوده دي ياريهام مالك 


ريهام ..معلش نسيت يامحمود هههههه مش هتجبلي فطار بقا 


_حاضر بس قوليلي كلام ايه الي بتقوله عني 


ريهام ..هقولك واحنا بنفطر بس اوعي تقولها اني حكتلك


_عيب عليكي ياريهام أنا مش صغير 


ريهام ..طب يلا بقا شوف هتفطرني ايه يا حوده 


_تاني حوده ياريهام احنا في الشغل ولو حد سمعك هيتريقو 


عليا وهتلزق في لسانهم 


ريهام ..خلاص خلاص يامحمود يامحمود يامحمود هههههه


رحت جبتلها سم هاري وفضلت استنا فيها البارده تخلص اكل 


علشان تحكيلي وقالتلي أنها خايفه تتعلق بيا وأنها حسه انها 


بتعمل حاجه غلط واني غيرتها صعبه وحبها صعب وأنها 


عمرها ما كانت خرابة بيوت ولا هتاخد راجل متجوز من 


مراته وتخرب بيته وأنها بتفكر تبعد 


بعد ما كنت فرحان وطاير من السعادة بأن ع وشي غضب ربنا 


كله وحاسس أنها بتضيع مني وبخسرها كلمتها وطلبت 


اشوفها قالتلي اني مش هينفع قولتلها ليه قالتلي أنا كل ما 


بشوفك بتعلق بيك اكتر ومش عارفه أخرة ده ايه ياريتك 


كنت مطلق ولا مش متجوز مكنتش هحس بالذنب ولا 


ضميري هيتعبني  قولتلها ليه بتقولي كده قالتلي أنا لو مراتك 


ووحده دخله حياتك تخدك مني هموتها وهعتبرها خرابة بيوت 


وجايه تدمرلي حياتي وتاخد مني حبيبي وجوزي ودنيتي


الي مقبلوش علي نفسي مقبلوش علي حد الاحسن اني ابعد 


في هدوء  قولتلها واهون عليكي تبعدي عني ياريمو ده انا ما 


صدقت لقيتك خليني طيب اشوفك لاخر مره ممكن 


قالتلي ممكن استأذنت من الشغل واول ما شفتها سلمت عليها 


ومسكت ايديها اوووووي عضت في شفايفها اوي وانتهدت 


جامد وقالتلي سيب ايدي ياحوده علشان خاطري 


_انا مش متخيل اني دي تكون اخر مره اشوفك فيها


مريم ..اسكت بقا انت من ساعة ما كنت معايا وانا مش 


مبطله تفكير فيك انت طلعتلي منين يا حوده وازاي اقابلك 


تاني أنا حسه اني بعمل جريمة والله ..ممكن متبصليش كده 


_حاضر مش هبصلك بس علشان خاطري متسبنيش أنا 


اليومين الي مكلمتكيش فيهم دول كنت هتجنن تخيلي بقا لو 


سبتيني خالص  


مريم..انت ليك حياتك ومتجوز أنا مليش مكان في حياتك ولا في قلبك 🥺


_ انتي بقيتي كل حياتي وسكنتي في قلبي خلاص علشان خاطري متبعديش


مريم ..والهانم مراتك حبيبة القلب مش حياتك وسكنه قلبك 


_زينب بنت عمي وحب عشرة مشفتش منها حاجه وحشه 


مش بحبها الحب الي بحبهولك ياريمو 


مريم .. احلف انك مش هتخزلني ولا هتسبني في يوم من 


الايام وهتفضل تحبني كده علي طول


_والله ما هسيبك عمري ولا هحب حد في حياتي قدك ياريمو 


مسكت ايديها وقربت عليها اووي وبوستها وهي فضلت 


تبوس وتعض شفايفي وتمصصهم وفجاءة لقتها اتحولت 


وزقتني وقالتلي روحني واحترم نفسك وعلشان خاطري 


متعملش كده تاني قولتلها حاضر وشغلنا اغاني رومانسية 


وطول الطريق وانا بوصلها ماسك ايديها وحاسس بسعادة 


راهيبة وصلتها ونزلت وقالتلي اول ما تروح تكلمني علشان 


محتجالك اوي قولتلها حاضر ياقلبي 


يتبع 


التفاعل لو موصلش 3000كومنت مش هكملها وكل الناس 


الي بتتفاعل في صمت هياخدو بأن من صفحتي 👌


💥البارت الرابع 💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 

بعد ما وصلتها شقتها طعم شفايفها والبوسه نفسها مش قادر 


انسها 


ولا نظرة عينها الي بتقولي أنا نفسي فيك وعايزاك اوي 


استغليت اني الوقت بدري روحت سلمت علي الحج وقعدت 


معه في المحل مقلة لب ومكسرات


 قالي مبتسالش ليه وهات العيال وتعالي اقعدو شوية معايا 


علشان وحشوني قولتله حاضر ياحج 


_بقولك ياحج هو انت ليه متجوزتش علي امي رغم انك 


مبسوط ومرتاح ماديا ماشاء الله 


ابو محمود ..مفيش حاجه يابني توجع وتكسر الست غير اني 


جوزها يتجوز عليها وانا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي 


ضفر امك


_معقول يابا مش شايف في الدنيا ست احلي ولا اجمل من امي 


ابو محمود . احلي واجمل ايه عمرها ما كانت بالشكل يابني 


ب الأصل الطيب ب الاخلاق والتربية ..أنا لما اتجوزت امك 


كنت شغال عند ابوها في المخزن شيال بالأجرة قاعد أنا 


وجدك وستك  الله يرحمهم وعمامك وعماتك في شقة اوضه 


وصالة وحمام ومطبخ عمرها ما حسستني اني اقل منها 


واستحملتني وشالتني وصبرت وشقيت معايا وحافظت عليا 


وعلي نفسها وعلي عيالي وربتهم احسن تربية عمرها ما 


عصتني في شي والي اقول عليه لا يبقا لا بدون نقاش 


مفتكرش ليها يابني أنها مره زعلتني أو قصرت معايا 


_هو حرام يعني يابا اني الواحد يتجوز علي مراته  


ابو محمود..يابني مش حرام بس ليه انا راجل ربنا كرمني 


بزوجة محترمة شيلاني علي كفوف الراحة مشفتش منها غير 


كل خير وطيب اتجوز ليه 


_ يعني يابا لو كنت سالتك السؤال ده من 20سنة كانت 


هتكون دي نفس الإجابة 


عم محمود ..وحق الي رفع سبع سموات لو يرجع بيا العمر 


مليون مره  كنت هختار امك برضو 


ياض ده انتو شوية كلاب 


هو أنا في حد معايا ولا واخد باله مني غيرها 


كبرت وعجزت وشعرها ابيض ولسه مبتكلش ولا يجلها نوم الا لما ارجعلها 


وتطمن عليا لما كنت محجوز في المستشفي كلكم جيتو 


وقعدتو بس قرفتو من ريحه البنج وجو المستشفي وكل 


واحد راح يشوف مصالحه وحاله  هي الي فضلت عارف ليه 


علشان أنا مصلحتها وانا حالها ياريت يابني كل ستات الدنيا 


كلها تبقا زاي امك 


_ ما أنا بجيلك ياحج ع طول هو أنا أقدر استغنا عنك 


ابو محمود .. أنا أحب اشوفكم مبسوطين وعيالكم الي 


بيوحشوني اوي إنما انتو الكبار شوية رمم ولا ليكو عازه


_هههههههههه الله يسامحك ياحج هعدي عليك يوم اجازتك 


اسبلك العيال وزينب واما اخلص شغل اجي اخدهم


ابو محمود..خد شوية الحاجات دي اديهم للعيال 


...

روحت البيت دخلت غيرت هدومي وخارج من الباب قالتلي 


اي حكاية طلوعك السطح كتير  اتلخبطت وسكت 


_انا بطلع بعيد عن دوشة العيال وعلشان السجائر والدخان يازينب 


زينب ..ما طول عمرك بتشرب في الاوضه او البلكونة ايه الي جد 


_جرالك ايه يازينب انتي هتتحكمي فيا اقعد فين ومقعدش فين 


زينب ..لا برحتك يابن عمي اعمل الي انت عايزه 


طلعت وانا قلقان وخايف لتكون مرقباني نزلت لبست ونزلت 


فضلت قاعد في العربية علشان اكلم مريم


مريم ..كنت فين يا استاذ مش قولتلك لما تروح كلمني وطمني


محمود ..أنا قعدت مع ابويا في المقلي شوية ولسه راجع 


البيت اهو ونزلت تحت علشان اعرف اكلمك


مريم ..هههههههه شكلها بدأت تشك فيك يامعلم 


محمود..اه استغربت طلوعي كل شوية ع السطح وبصراحة قلقت


مريم ..ممكن اطلب منك طلب 


محمود ..اه ممكن 


مريم ..ممكن منتقابلش تاني ..نتكلم في التليفون بس انت 


بصراحه ملكش امان وانا اخاف علي نفسي منك 


محمود..قصدك علي البوسه يعني والله أنا لحد دلوقتي طعم 


شفايفك لسه في شفايفي 


مريم..بس بقا يامحمود اسكت بقا


محمود.  كان نفسي نكون لوحدينا مش في العربية قدام 


الناس كنت اخدت رحتي اكتر وكلتهم


مريم ..بقووووولك اسكت اسكت اسكت اسكت 


محمود..كل ما افتكر وانتي تشدي شفايفي وبتعضيهم 


وبتسحبيهم بتجنن 


مريم ..أنا مش عارفه عملت كده ازاي أنا اكتشفت اني اول 


مره اتباس انت مجرم ياحوده مجرم


محمود ..أنا عايزك اوي يا مريم هموت عليكي 


مريم ..مش قدي اصلي أنا مكنش ليا اي تجارب قبل الجواز 


امي كانت قفله علينا خالص وع طول عيب وحرام وميصحش وغلط 


وبعد ما أطلقت وطليقي ده كرهني في صنف الرجالة كله 


محمود ..حد يطلق البطل ده معقول 


مريم ..البطل ده بقا المفروض كان مع خيال وفارس ذيك كده ياشقي


محمود ..أنا شقي بجد انتي شيفاني كده 


مريم ..أنا مكنتش متخيله اني اقع في حب حد ولا استسلم 


لحد اصلا وكنت صرفه نظر عن الارتباط تاني خالص قولت 


هعيش حياتي ل ابني وبس ..بس اعمل ايه المجرم جوده 


وقعني في حبه وغرامه 


محمود ..بجد بتحبيني وعايزاني ونفسك فيا زاي كده ياريمو 


مريم.  .بتنهيده وصوت رقيق ..ده انا هموت عليك يا حوده 


انت الراجل الي بحلم بيه وبتمناه


محمود .. احنا لازم نشوف اي طريقة نكون فيها مع بعض 


مريم ..أنا كل الطرق بنسبالي مسدوده 


مفيش غير طريق واحد بس الي مفتوح إلى هو الجواز ع سنة الله ورسوله


محمود ..جواز😳


تفاعل جامد بقا لو عايزين اكتب بارت تاني النهارده 😘♥️


💥🥳عيد سعيد عليكم ياحبايب قلبي🥳💥

البارت الخامس والسادس من هنا


 

تعليقات

التنقل السريع