القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الخامس والسادس بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


💥البارت الخامس💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 


مريم ..ايوا جواز امال انت فاكر ايه ..هو أنا علشان ضعفت 


قصادك تفكرني وحده من إياهم


لا ياحبيبي ده انا ادوس علي قلبي ولا اعمل حاجه حرام أبدا


محمود ..ممكن تهدي ..ايه الي بتقوليه ده انا مقصدش كده 


ابدا.. أنا بس بفكر ازاي اوصل الموضوع ل زينب


 وبفكر من دلوقتي في رد فعلها ورد فعل العيلة لما تعرف 


ودماغي اتقلبت


مريم ..دي مشكلتك مش مشكلتي حلوها مع بعض أنا كده 


كده لو قولت ياجواز الف من يتمناني  ده انا لسه متقدملي 


واحد اصغر مني ومتجوزش قبل كده بس انا رفضته 


محمود.. هو انتي ممكن تتجوزي وتبقي لراجل غيري ياريمو


مريم ..أنا مبقتش شايفه رجالة غيرك أنا عارفه انت عملت فيا 


ايه 


محمود.  امال اي الكلام الغريب الي بتقوليه ده 


مريم .. أنا افتكرت انك فاكرني وحده هتقضي معها يومين في الحرام وتسبها


محمود...والله ابدا ياحبيبي عمري ما فكرت فيكي كده ابدا 


ربنا الي يعلم أنا شايفك ازاي وانتي عندي ايه 


مريم ..تصدق انك وحشتني اوي وعايزة اشوفك دلوقتي 


محمود ..ياريت والله أنا كمان نفسي اشوفك ووحشتيني اكتر


مريم ..بكره ابقي اعدي ع ريهام في الشغل اسلم عليها 


وبالمره اشوفك 


محمود ..ياريت والله بس انا هستناكي برا واوصلك وبالمره 


اتكلم معاكي شوية 


مريم . هتوحشني اووي يا حوده


محمود ..وانتي كمان ياقلب حوده


طلعت البيت وطلعت القميص الكحلي وقولت لزينب تكويه 


وفضلت اسمع اغاني علي اليوتيوب ونمت وصحيت 


زينب جهزتلي الفطار وكويت القميص ولمعت الجزمة واتشيكت 


اوي ونزلت ووصلت الشغل وبعد انتظار طويل جت وفضلت 


تتكلم مع ريهام وبصالي وانا عيني متشالتش من عليها 


وريهام ملاحظة وعمال تضحك خرجت استنتها في العربية 


وشوية طلعت وركبت وطلعنا فضلنا نتكلم وانا ماسك ايديها 


وقلبي بيدق جامد  بسرعة جامده اوي قالتلي انها عايزة نجار 


يغير كالون الباب علشان المفتاح الي مع مامتها ضاع وهي 


خايفه قولتلها ده سهل اوي مش محتاج نجار انتي بتشلي 


السان القديم وتركبي الجديد وخلاص كدا قالتلي أنا مش 


هعرف اعمل كده قولتلها انتي عندك السان الجديد قالتلي لا 


قولتلها خلاص هنعدي نشتري واحد واطلع اعملهولك قالتلي 


لا خلاص مش عايزة اتعبك 


قولتلهاا ياستي ولا تعب ولا حاجه ده حوار سهل جدا رحنا 


اشترينا وطلعنا وفضلت تدور علي مفك وجبتهولي ودخلت 


غابت شوية ولقتها لبسه قميص بيتي قصير اوي وصدرها 


بارز اووووي وجت وقفت جنبي وقالتلي اعملك القهوة بتعتك 


ولا تشرب شاي قولتلها اي حاجه ومستني تمشي وتديني 


ضهرها علشان اشوف جسمها من تحت ويالهوووي علي الي 


حصلي لما شفتها عملت القهوة وانا فضلت افك واركب 


واعمل أنه مش مظبوط وافكه تاني عايز افضل معها اطول 


وقت وطلبت منها مايه اشرب علشان اشوفها تاني القميص 


قطن وملموم ع جسمها وظاهر تفاصيل التفاصيل وقعدت 


اشرب القهوة وهي فضلت تحكي عن ابنها وانا كل ده فاكر 


اني مامتها جوه اول ما عرفت انها مش جوه قربت عليها 


براحه وفضلت ابوس ايديها ورقبتها وهي مستمتعه وبتقاوم 


بس علي خفيف بدلع قربت من شفايفها لقيتها هي الي بدأت 


بالبوس وفضلت تأكل في شفايفي اوي 


مسكت ب أيدي صدرها وفضلت العب فيهم واحسس علي جسمها كله 


ورفعت القميص وبدخل ايدي جو الاندر لقيتها زقتني جامد 


قربت تاني وبوستها استجابت ولقيتها بتبكي وبتقولي بلله 


عليك انزل حرام عليك ابوس ايدك ارحمني أنا مش قادره 


قولتلها خلاص ياحبيبي مسحت دموعها وبوستها ونزلت 


ركبت عربيتي وفضلت افكر في هيجانها  وتفاعلها معايا 


واقارن بنها وبينزينب البارده واقول لنفسي دي لو معاك هي 


الي مش هيجلها نوم غير لما تنام معها 


دي من  المس بس والبوس شوفت هاجت وولعت ازاي 


روحت البيت اول ما شفت زينب اكني شفت عفريت لقتني 


قالب وشي سبتني وشوية دخلت عليا وقالتلي مالك حصلت 


حاجه في الشغل قولتلها لا أنا بس مخنوق شوية قالتلي انها 


حسه اني متغير  وفضلت تتكلم وانا عقلي مع مريم وجسمي 


هاج وولع نار لما افتكرت مسكتها من درعها ورميتها ع السرير 


قالتلي العيال برا والباب مفتوح قومت قفلت الباب ونمت 


معها وهي ساكته قولتلها هو انتي خرسه ولا انا نايم مع جماد 


دي مبقتش عيشة ولا انتي كبرتي باين وراحت عليكي قالتلي 


في أي مالك وعماله تبكي وخايفه العيال تسمع قمت لبست 


ونزلت قعدت علي القهوة ورجعت بليل لقيتها نايمه في أوضة 


الولاد صحيت تاني يوم جهزت الفطار ليا ونزلت وخلصت 


الشغل وكلمت مريم اكتر من ١٠ مرات مش بتردد وقفلت 


موبيلها كلمت ريهام علشان تشوفها وقالتلي اني مريم 


متقدملها عريس وهي مكسوفه تقولك وامها بتطغط عليها 


علشان توافق علشان مش عجبها حالها كده قولتلها خليها ترد 


عليا علشان خاطري قالتلي ماشي هكلمها  كلمتها بعد نص 


ساعة 


مريم ..خير يا محمود في ايه 


_حقيقي الي سمعته ده من  ريهام


مريم ..سمعت ايه 


_ اني حد متقدملك وانك موفقة وعايزة تبعدي عني 


مريم ..اه في حد متقدم وماما هي الي وفقت وعماله تقنع 


فيا ولما حكتلها عنك قالتلي ده متجوز وبيلعب بيكي 


_ وانتي صدقتيها يا مريم معقول اهون عليكي تسبيني


مريم ..أنا خايفه يطلع كلام امي صح وتكون بتلعب بيا وتسبني 


_انا استحالة اسيبك يامريم  أنا هعمل المستحيل علشان تبقي ليا ومعايا 


مريم ..وانا كمان ياحبيبي أنا هنتحر واموت نفسي لو امي غصبتني علي راجل غيرك 


_بعد الشر عليكي ياحبيبي ..أنا اتخنقت مع زينب اصلا 


مريم ..ليه كده بس ياحوده 


_زهقت منها ومن برودها مفيش تفاعل ولا بتجاوب معايا 


زعقتلها وقولتلها انتي جماد 


مريم ..لا ملكش حق وحده وحده عليها مش كده 


_ مش نافع معها حاجه زهقت ومليت أنا البوسه بتعتك 


بتوديني في داهية بروح في عالم تاني 


مريم ..أنا كمان ياحوده


_ انتي كمان ايه


مريم ..أنا كمان لما دخلت ايدك تحت الأندر روحي ياواد 


راحت مني وغرقت خالص نفسي فيك في الحلال اوي 


_ أنا النهارده هحط النقط علي الحروف معها ..أنا مش هقعد اتفرج وانتي بتضيعي مني وانا ساكت 


مريم ..علشان خاطري ياروحي من غير مشاكل 


_ حاضر ياقلبي 


يتبع 

✍️ملحوظة مهمة جدا ✍️ كل الي الناس الي بتابع وبتقراء 


في صمت مش هيوصلها باقي القصة


🌹البارت السادس 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني 

روحت البيت لقيت مرات عمي هناك سلمت عليها ودخلت 


اخدت شاور وغيرت وطلعت قعدت في اوضتي وشوية لقيت 


زينب دخلت وقالتلي اني أمها عايزاني خرجت 


ام زينب .. اخبارك ايه يا محمود واخبار شغلك ايه يابني 


_ الحمد لله في نعمه كله تمام. وعمي وولاد عمي عاملين ايه


ام زينب ..الحمد لله كلهم بخير  الا زينب 


_ مالها زينب 


ام زينب ..في راجل يقول لمراته وبنت عمه الي قولته ده 


_ اااه هي حكتلك 


ام زينب ..هو أنا ياواد مش امها وامك برضو مينفعش 


ياحبيبي تقول لمراتك كده 


_انا يامرات عمي حاولت معها كتير وكلمتها كتير وهي زاي ما 


هي ..ايه ابص برا ولا أغضب ربنا يعني 


ام زينب ..لا يابني لا سمح الله بس الكلام يكون براحه بالعقل 


ودي في الاول وفي الاخر بنت عمك يعني مش غريبة عليك


خدي يازينب 


زينب ..نعم ياماما 


ام زينب ..خلي بالك من جوزك وخافي علي بيتك ومتخربهوش 


واقعدو مع بعض وحلو المشكلة بهدوء وبعقل وكل حد منكم 


يجي علي نفسه شوية علشان المركب تعدي 


زينب ..أنا جيت علي نفسي كتير وربنا الي يعلم أنا مش 


بشغله ب اي حاجه ولا بطلب حاجه لنفسي وقايمة بكل 


واجباتي علي اكمل وجه


 ولا بشيله هم تطعيم ولا تقديم مدارس ولا جري علي 


الدكاتره والمستشفيات حتي من بعد ما طلبت منه يوصلني 


بالعربية  ب ابنه للدكتور وقالي أنا مش السواق بتاعك 


ومبقتش اطلبها تاني 


ام زينب ..مش هنحكي في القديم خلاص افتحو صفحة 


جديدة وانتو ملكوش الا بعض يلا هستاذن أنا ويارب ما 


اسمع عنكم غير كل خير ويبعد عنكم ولاد الحرام 


شغلي سورة البقرة يازينب كل يوم الصبح وقبل ما تنامو تبعد 


الشياطين عنكم 


حماتي نزلت وزينب قالتلي عايز حاجه اعملهالك قولتلها شكرا  


وقعدتها جنبي 


_هوانا يازينب لو اتجوزت فيها حاجه 


زينب ..لا ابدا مفيهاش حاجه خالص ده شرع ربنا 


_ بجد يازينب يعني مش هتغضبي ولا هتطلقي


زينب .. أطلق علشان اتجوزت عليا ليه ده حتي حرام 


_ أنا كنت بقول عليكي انك عاقلة فعلا يازينب 


زينب ..انت ياحبيبي مش مخليني ناقصني ولا حاجه لا أنا 


ولا عيالي  واكيد هتعدل بنا مش كده


_ طبعا والله وبعدين انتي بنت عمي وام ولادي حبايبي يعني الغالية 


زينب ..انت بس جبلها شقة بعيد عن هنا علشان مكنش جنب 


بعض ويحصل مشاكل 


_ أنا اقسم بالله مامصدق اني ده هيكون رد فعلك أنا كنت 


فاكر انك هتخربي الدنيا 


زينب ..واعمل كده ليه احرم حاجه ربنا قال إنها حلال بس 


ليه عايز تتجوز عليا


_ خايف أغضب ربنا ومش بحب الحرام 


زينب ..وانت بجد مش مرتاح معايا 


_ مش مسألة كده بس انتي دماغك في البيت والعيال 


معندكيش خبره معلوماتك محدوده بحس انك شبه الناس 


القديمة ستي وامك وامي وكده 


زينب ..هعمل ايه بقا اخو ابوك الي رباني كده حرام وغلط 


وعيب وكان قافل علينا متعلمتش مياصه والاعيب البنات 


كبرت بقا علي رايك


_ لا يازينب انتي ست الستات وبجد موفقتك دي كبرتك في 


نظري اوي 


زينب ..يلا الف مبروك وربنا يتمملك علي خير 


_ تفتكري عمي هيوافق يازينب 


زينب ..ياعريس مدام بنته وفقت اني جوزها يتجوز هو هيرفض خير ان شاء الله 


سابتني ودخلت اوضتها 


وانا حاسس اني انتصرت في الحرب فرحان اووي بس 


مستني راي ابويا وعمي وحاسس اني قطعت نص الطريق 


وفاضل النص التاني وعايز اكلم مريم افرحها ودخلت لزينب 


قولتلها أنا بحبك اوي وانا اسعد انسان في الدنيا واوعدك اني 


عمري ما هقصر معاكي ولا مع الولاد وسبتني ودخلت الحمام 


وانا نمت وصحيت الصبح لقيتها نايمه مردتش ازعجها 


وسبتها ولبست ونزلت رحت الشغل وكلمت مريم  


قولتلها وفرحتها  وعرفت مامتها وقولتلها هي مسألة وقت 


واني هخطبها علشان نخرج برحتنا واقعد معها برحتي لحد ما 


افرش الشقة واخلص ونكتب الكتاب وراجع شقتي وفي قمة 


سعادتي وطالع ع السلم بغني وطاير من الفرحة وفتحت 


الشقة ودخلت لقيت   ....


يتبع التفاعل محبط جدا 😐


البارت السابع من هنا


 

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق
  1. لا حول ولا قوة الا بالله

    ردحذف
    الردود
    1. سبحان الله ولا حول ولا قوة الا بالله ولسه الي جاي

      حذف
  2. فين التعليقات على الروايه

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع