القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري 💥البارت التاسع والعشرين 💥 ✍️ بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات



💥البارت التاسع والعشرين 💥 ✍️ بقلم سلطان زماني 


طلقها..تخيل حضرتك شقتي وممنوع ادخلها وابني الي من صلبي 


خايف اروح اشوفه اتهزق ويمسحو يكرمتي الأرض


 وخصوصا 


بعد ماعرفو اني اتجوزت وربنا كرمني وخلفت منه عندها 


9شهور 


_ ربنا يخلي وتتربي في عزك يارب 


طلقها ..والله أنا عمري ما ظلمت حد ولا جيت علي حد وطول 


عمري في حالي مليش في الاذية ولا عمري مشيت غير في 


الخير

 معرفش ايه الغلط ولا الذنب الي عملته في حياتي 


علشان ربنا يرميها في سكتي وأحبها 


_ هو درس علشان تتعلم منه  علي الاقل تعرف قيمة ام منه 


وتقدرها وتحترمها 


                            بقلم ✍️ سلطان زماني


طلقها ..ام منه ..هي اسمها  اصلا منه 


 من كتير أصلها الطيب 


وطيبتها وحنيتها عليا 


سميت بنتي علي اسمها ونفسي اخلف 


منها 1000 بنت  واسميهم منه


 ياريت كل الستات زاي منه والله ما كان يكون في حالة طلاق واحدة 


ولا راجل اشتكه ولا كره ولعن الجواز


اخويا... لدرجادي


طلقها ... واكتر كمان كفاية وقفتها جنبي ومساعدتها ودعمها 


ليا


 محترمة وبتخاف عليا  وعلي زعلي عارفه كل البلاوي الي 


مريم عملتها فيا 


وهي الوحيدة الي صدقتني اني اتظلمت واتقهرت


 ده لما اهلي كانو بيدخلو في مشاكلنا ويقعدو معها ومع أهلها كانو بيصدقوهم 


هما ويكدبوني أنا ........ام منه دي جت هدية من ربنا عوض 


عن الي شفته مع مريم 


                      بقلم ✍️سلطان زماني


اخويا ..طب خش البس علشان هخدك واجبلك ابنك يعيش 


معاك ع طول واخليها تمضيلك علي إقرار وتتنازل عن حضانة 


الطفل 


طلقها ..مريم هتديني ابني وكمان هتسيبه يعيش معايا انت 


اكيد بتهزر 


_ احنا مش جينلك وسيبين شغلنا ومصالحنا علشان نهزر 


معاك  انا عارف انك اتظلمت وعارف حكايتك مع مريم كويس 


وصعبت عليا  ومش هقولك اني حطيت نفسي مكانك 


لا أنا فعلا كنت مكانك وحسيت نفس المعانه بتاعتك وجاي 


ارجعلك حقك 


طلقها ..مش هتقدر صدقني دي وأصله وأهلها ناس مش سهلة 

 

اخويا ..علي نفسهم يابا مش علينا احنا بالصلاة علي النبي


 قد اي حد وطول مع احنا معانا الحق هنكسب 


                     💥بقلم ✍️ سلطان زماني 💥


_ خد الكبيرة  بقا  أنا كمان هرجعلك شقتك بس بشرط 


طلقها ..عليا الطلاق رقبتي ليك 


_ اوعي تضحك عليك وتلف عليك بحركاتها وحوراتها 


وتضعف وترجع ليها الشقة تاني ولا الواد


طلقها ..والله العظيم استحالة أنا بكرهها ده انا كل ركعه 


بركعها بدعي عليها وعلي امها واتحسبن فيهم علي الي عملوه 


فيا لدرجة اني استغفر الله العظيم بدائت اشك في رحمة ربنا 


وعدله ويبكي 


                💥بقلم ✍️ سلطان زماني 💥

_ وحد الله كده واجمد ربك المنتقم الجبار وقادر علي كل شي 


واديك اهو حقك بيرجع 


طلقها .. أنا ابويا جاني في الحلم وكان في ايده ابني وقالي 


خد وخلي عينك عليه وقالي لحمك انت أوله بيه يابني 


وحكيت الحلم ل ام منه ..وقالتلي روح شوف ابنك واطمن 


عليه واتكلم معها تاخده منها يومين 


_ اهو ياعم هيعيش معك علي طول 


طلقها ..يافرج الله الف حمد وشكر ليك يارب والله 


الراجل كلم مراته تجهز غدا واتغدينا واخويا اخد الموبيل 


وببتكلم في الموبيل بعيد ونص ساعة ونزلنا لقيت اخواتي 


تحت اتخضيت بسال اخويا الكبير قالي دول احتياط وانا 


مفهمهم علي كل حاجه قلبي قوي اكتر وماشي بعربيتي 


وعربية اخويا ورايا وهزار. كلاكسات في الشارع ولا اكننا 


رايحين رحلة طلعين مصيف 😂 وصلنا البيت تحت ركنا 


العربيات اخدت طلقها واخويا الكبير وأخواتي الصغيرين 


خلتهم  يستنو تحت في العربية


لسببين. الاول متهورين وممكن يتجننو يرموها هي واهلها 


من الشباك  ولا يولعو فيهم


 التاني بقا مش عايزهم يعرفو 


حاجه ولا التفاصيل دي علشان شكلي قدامهم 


طلعنا  خبطنا 


وفتحتلنا ام مريم .......


يتبع .


.رايكم مهم جدآ مش عايز ملصقات خالص


 ممكن رايكم بس 👇👇👇


البارت 30من هنا

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع