القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري 💥تكملة الجزء الرابع عشر 💥في موسوعة القصص والروايات



💥تكملة الجزء الرابع عشر 💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 


خالها جيه وبودي ده وقعدو امها قالتلهم البيه جاي بيزعق 


وصوته جايب ل اخر الشارع ولولا أني اتصالنا بيكم كان 


ضربها 


خالها ..احنا سمعنا منكم نسمع من الجدع بقا 


_ قولتله أولا أنا مزعقتش أنا كل الي قولتله ازاي مراتي تنزل 


من غير إذن هو ده حرام 


خالها..لا يا ابني حقك بس بالعقل والهداوه الأمور متتخدش قفش كده 


_ يا حج احنا معندناش كده والأصول مفيش احسن منها 


خالها ..لا كده انت مش واثق في بنتنا والشك ده يابني آخرته وحشه


_ انت مراتك تقدر تخرج من غير اذنك ياحج 


خالها .. والله يابني أنا مراتي بتخرج اليوم كله وحتي مش 


بسالها كنتي فين .وده ليه 


_ ليه ياحج 


خالها ..علشان واثق فيها وواثق في نفسي ومقتنع أنها 


استحالة تعمل حاجه غلط 


بودي ..بقا كل الفلم ده علشان خرجت من غير إذن ويضحك ضحكه ب استهزاء 


مريم . بمايصه ل بودي  بذمتك لو مراتك ياابن خالي خرجت 


من غير إذنك هتعمل كده


بودي ..ماهي بتخرج وبتروح في كل حته عادي أنا لو شكيت 


فيها لحظة أطلقها ويبصلي الي هو يعني الكلام عليك


خالها ..قال حصل خير ياجماعة سبها كده يومين ولا تلاته 


تهدأ وابقي تعالي خدها 


مريم..اه أنا ابني كمان وحشني وعايزة اقعد معه شوية 


_ اسيب ايه ياحج.  مريم هتروح معايا مش كده يامريم 


مريم ..ارجع معاك علشان تضربني ..ده انت هنا في بيت امي 


وعملت كده امال في بيتك هتعمل ايه


اتعفرت واتجننت لما حسيت انها هتقعد لوحدها هنا يومين 


وانا هتحرم منها لقتني بقولها حقك عليا ياحبيبتي أنا آسف 


ممكن تروحي معايا لقتها زقتني وقالتلي انت فضحتني 


ومدام انت شيفني ست مش كويسة اتجوزتني ليه 


بقيت ابص لخالها وامها وبودي وشايفهم بيبصولي بصه 


وجعتني بصه معنها ما تنشف وتجمد كده ياعم الدكر 


وانا مش هاين عليا تبعد عني وتغيب عني يوم 


أنا مبقاش ليا غيرها


 كل اهلي فطعوني حتي كمان صحابي مبقتش علاقتي 


بيهم قوية زاي الاول 


وفي نفس الوقت خايف اسبها معرفش هتعمل ايه ولا هتروح 


فين لقيت نفسي بتحايل عليها واترجها 


ترجع معايا وبعد عذاب وفقت وخالها لما لقاني كده فضل 


يقولي كلام يوجعني زاي خليها برحتها متخنقهاش واني 


الست متحبش الراجل الي يخنقها رايحه فين وبتعملي ايه 


ورجعتي امتي  وبتكلمي مين 


مرضتش اجادله علشان مش هيقتنع


 وخدت مريم ونزلنا قبل ما نوصل دخلت السوبر ماركت بقت 

تشتري حاجات كتير اوي و ب افتراء سكت وسبتها تاخد 


وحسبت وطلعنا اول ما طلعنا لقتها بصتلي وقالتلي أنا تعبانه 


متطلبش مني حاجه النهارده ولا انت مرجعني معاك علشان 


كده .


.بلمت ومن الصدمة مش قادر ارد قولتلها بقا اهون عليكي 


تحرميني منك ياريمو 


مريم ..بمياصه لا أنا زعلانه منك كده برضو تشك فيا وتقول 


عني الي قولته ده


_ خلاص بقا يانور عيني بحبك اوي وبغير عليكي موت دخلنا 


اخدنا  دش مع بعض وطلعنا ادلعنا واحنا مع بعض قالتلي 


احلف انك مش هتزعلني تاني بصتلها اوي عايز اقولها مش 


وقته


 حضنتني اوي  وفضلت تقولي الكلام الي بيهيحني وتعمل 


الحاجات الي بحبها 


وقالتلي بقولك احلف 


قولتلها والله مش هزعلك تاني ياريمو 


قالتلي انت قلب وعقل ريمو ياحوده يلا بقا خلص علشان 


تعبت اوي وخلصنا ونمنا 


عايز رايكم في القصة لحد دلوقتي ورأيكم في الشخصيات 


والفكرة نفسها  وطريقة السرد والأحداث ..مش عايز منكم 


ملصقات البارت ده عايز رايكم ممكن ♥️🤗

البارت الخامس من هنا

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع