القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري 💥البارت الثامن والعشرين 💥 بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


💥البارت الثامن والعشرين 💥 بقلم ✍️ سلطان زماني 


مريم ..بص يا ابن الناس انت تديني حاجتي وانت من طريق 


وانا من طريق وليك عليا اسيبك في حالك والله ومعملكش 


حاجه خالص 


_ أنتي فعلا طريقك غير طريقي بس اخد حقي الاول 


مريم ..حق ايه بقا ما انا هتنزلك عن كل حاجه مش عااايزة 


حاااجه  انت ايه يا اخي 🥺


_ نفسك قصير اوي انتي ياريمو أنا عايزك تجمدي كده علشان 


لسه هبهرك


مريم ..خليني اشوفك اقابلك افهمك يمكن تعزرني 


وتسامحني بالله عليك اديني اخر فرصة هتستفاد ايه لما تفضحني 


_ لا اسمها افضحكو مش  تفضحني ..معرفش ليه عندي 


احساس اني بودي 


ميعرفش اني مراته خرباهاا  ووكل ما افتكر كلامه افطس 


علي نفسي  من الضحك لما قال لو عنده شك فيها هيطلقها 


ويبصلي بتريقه 


فاكره ياريمو 


مريم .. ده انا كنت عايشة مع شيطان ومش واخده بالي


 ايه الي يرضيك يامحمود وتسبني في حالي 


بقلم #سلطان_زماني

_ أنا هجمع كل المبالغ الي في الحولات الي بعتهملك سمير 


واخدهم وعلشان خاطرك انتي بس هاخد نص المبلغ كاش 


والباقي امضيلي بيه وصل امانه بس الي يضمنك امك  


مريم...ورحمة ابويا أنا الفلوس دي مش كلها اخدتها وصرفنا 


منها أنا وأمي وكمان مرات بودي اخدت منها والله أنا 


محلتيش حاجه أنا غلبانه 😭


_ كده مش هنوصل لحل فكري فكري ع أقل قل من مهلك ده 


انتي من أسبوع يابنت الكلب كنتي هتحبسيني علشان حتة 


ورقة ملهاش لازمة أنا مضيلك  عليها


 وانتي حلفتي بكتاب ربنا انك عمرك ما هتاذيني بيها  واول 


ما حصل بنا مشكلة استقويتي عليا بيها  ..بيعي شقتك دي أنا 


ممكن اشتريها منك  والتمن سكوتي اي رايك


مريم ..وكتاب الله ما شقتنا ده طليقي الله يباركله ويكرمه 


سيبنا قاعدين فيها علشان بربي الواد 


_ يخربيت امك .. انتي قولتيلي أنه بخيل وفضلتي تدعي 


عليه وتتحسبني فيه 


 دلوقتي ربنا يكرمه والله يباركله أنا هطلع رقم خالك أو 


بودي واحل معاهم  الكلام مع الحريم مش هيوصلني  لحاجه 


سلام 


مريم . ابوس رجلك متعملش كده بالله عليك 


قفلت السكة وسبتها تأكل في نفسها ودمها يتحرق اكتر 


فضلت اقلب في المحادثات لحد ما جبت طلقها محادثة 


قديمة لقتها كانت مبهدلة جوزها وفضحته والشقة وخدها منه 


بلوي الدراع وهو كان عنده ورشة بتاعته في المنطقة الي 


قاعدة فيها مريم وسبها بسبب الفضايح الي عملتهاله وكمان 


كان شغال في شركة في الصيانة راحت هناك وفضحته وهو 


حاليا بعد عنها ومستني ابنه لما يبقا عنده 15 سنة ويخده أو 


هي تتجوز أو امها تموت جمدت قلبي وكلمته اتاريه مكنش 


يعرف انها اتجوزت اصلا ومن صوته لقته غلبان أوي ومنكسر 


طلبته أقابله حسيت أنه خايف أو قلقان يطلع حوار عملاه


عليه مريم ووصفلي عنوانه رحت أنا واخويا لبيته والراجل 


استقبلنا بترحاب وصعب عليا 


طلعنا عنده فوق وقال لمراته تعملنا حاجه نشربها قولتله هو 


انت رامي ابنك كده ليها  قالي كل ما اروح اشوفه تهزقني 


أدامه وتتخانق معايا وتعمل اي فلم علشان تطلع مني ب اي 


فلوس 


اخويا ..بس برضو ده ابنك ضناك ازاي تخلي وحده زاي دي تربيه 


طلقها ..ما أنا الصراحه يشوفها حنينه عليه وحاولت كتير 


اخده خربت معايا الدنيا وجبتلي ابن خالها ضربني قبل كده 


وفرج عليا المنطقة كلها تصدقو بلله


_ لا اله الا الله


طلقها ..أنا اوقات بيوحشني وقلبي بيتقطع عليه وبخاف 


اروح اشوفه ...مريم لسانها صعب 


_ هو انت عمرك ما شكيت في سلوكها  


طلقها ..كتييير وكرمتي ورحولتي نقحت عليا كتير بس كنت 


في الاخر تجيب أهلها وتطلعني غلطان ومجنون وبقول اي كلام

✍️بقلم سلطان زماني

_ اخدت منك الشقة ولا انت الي سبتها بمزاجك 


طلقها .. مزاجي دي فضحتني خلت سيرتي علي كل لسان أنا 


كنت بكسب كويس اوي الحمد لله كنت معلم صاحب ورشة 


وناس شغالة تحت ايدي وفي نفس الوقت شغال في شركة 


محترمة وباخد مبلغ كويس طلبتها كتير اوي علطول عايزة 


ومش بتحمد ربنا علي حاجه مكنتش حرمها من حاجه ابدا 


حولتني من راجل وليا كلمة وبتمشي علي شنبات 


لواحد مهزق معندوش كرامة ودلدول استغلت حبي ليها 


دمرتني بمعني الكلمة أهلها كمان كانو بيساعدوها وعمرهم 


ماقالو عليها انها غلطانه وديما أنا الي مجنون وبقول اي كلام 


يتبع 💥 التفاعل مش حلو وضعيف 💥

 يلا قولو رأيكم في البارت ✍️👇

البارت 29بعد قليل وعمل متابعه للمدونه علشان يوصلكم الاجزاء الاخيره 


تعليقات

11 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع