القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري 💥البارت التاسع عشر 💥بقلم ابو السلاطين في موسوعة القصص والروايات



💥البارت التاسع عشر 💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 

عشت في قلق الليلة دي.. ميت من الرعب والخوف 


مش مطمن لمريم ولا ل اهلها صحيت الصبح اخويا 


كلمني قالي مالك مش بترد عليا ليه فيك ايه يامحمود طمني


قولتله انا كويس مفيش حاجه قالي امال مش بترد عليه ليه.. انت فين يامحمود اجيلك


قولتله تجيلي ايه مش مستهلة أنا كان عندي دور برد والحمد لله خفيف 


وبكره أو بعده بالكتير هجلكم واقعظ معاكم كام يوم قالي ماشي يامحمود علي رحتك هستناك


ورد عليا لما اكلمك متقلقنيش عليك قولتله حاضر يا اخويا وقفلنا 


علي الواتس اب في جروب الشغل لقتهم جيبين سيرتي 


علشان الغياب وعايزين يطمنو عليا


ومدحت قالهم أنه هيحاول يوصلي ويطمنهم وفعلا لقيته مكلمني كذا مره 


علي المسانجر وبعتلي بيطمن كلمته علي رقمه وطمنته 


وقولتله طمن زمايلي اني بخير


قالي مال صوتك قولتله مفيش قالي ياض انت اخويا هتخبي عليا 


كان الكلام علي طرف لساني بس كتمت الكلام بالعافيه


قالي أنه عايز يشوفني ويقعد معايا قولتله قريب 


إن شاء الله يا مدحت سلملي علي كل الي عندك


غيرت كالون الشقة وركبت ترباس كبير 


وفضلت قاعد اكتر من ٣ ساعات بكلم نفسي 


عقلي ..اكيد بنت الكلب دي علي علاقة ببودي هو 


انت مشفتهاش بتتمايص عليه ازاي وأمها الكدابة 


الكدابة الي بتحلف بكتاب ربنا كدب ومتعرفش ربنا 


ولا خالها الشمام الي بيعمل راجل عليا انا ويديني 


نصايح ..ايه الناس الغريبة دي عادي كده 


يخلو الحق باطل والباطل حق معقول في كل 


مشكلة اطلع أنا الغلطان وحقي يضيع وعلشان أنا 


الي بحبها وعايزها ومحتجلها اتاسف واتحايل 


علشان متبعدش عني ومتسبنيش 


هي الملاك البريء النسمة الحاجه الحلوه الي عرفتها قبل الجواز


ولا الشيطانه الخائنة الكدابة الرخيصه الي ظهرت بعد ما اتجوزتها


أنا تعبااان اوووي ودماغي هتتفرتك من التفكير ده 


ومش عارف اشكي ولا احكي لمين مكسوف من كل 


الناس حتي امي وابويا احكلهم ايه اقولهم طلقت 


بنت عمي المحترمة واتجوزت وحده رخيصة شمال 


اقولهم شاكك فيها وزلتني وكنت بعيط زاي الكلب ليها 


ولا اقولهم اني دخلت لقتها قالعه للراجل وفتحاله 


كاميرا وضربتني وتفت في وشي افتكرت الموقف 


فضلت ابكي واتحسر علي نفسي وحضنت نفسي 


وطبطبت عليا وقومت غسلت وشي ونزلت اجيب 


سجاير مشيت بالعربية فضلت ماشي لقيت كشك 


نزلت اشتريت بسكوت وسجاير وفتحت العلبه 


وولعت سجارة وسمعت اذان الفجر حسيت اكني


حد بينادي عليا خدت مفاتيح العربية وسبت 


العربية وفضلت ماشي بودني مع صوت الاذان ولا 


اكني حد بيشدني دخلت مكنش في غير أنا والمؤذن


اتوضيت وصليت ركعتين بقيت عايز اروح للراجل 


الي ماسك الجامع سبني انام هنا من كتر ما أنا 


ارتحت واطمنت جريت علي المصحف فضلت اقراء 


لحد ما المؤذن اقم الصلاة في اخر ركعة وانا ساجد 


افتكرت مريم واهلها فضلت ابكي ومش قادر اوقف 


غصب عني انهارت حسيت اني ربنا بيمسحلي 


دموعي وبيقولي خلاص هريحك بس احترم نفسك 


وامشي كويس خلصت صلاة ووقمت بسرعة 


خرجت اخدت عربيتي وروحت نمت ولا اكني 


سايب حراسة علي باب الشقة اول مره انام كده 


أنا مش خايف ومش جبان وانا قد اي حد وقادر 


علي اي حاجه اخويا كلمني وصفتله العنوان بتاعي 


وجاني هو وابويا اول ما ببصو عليا قالولي ....


يتبع 💥 ملحوظة هامة باقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين للمدونه فقط ♥️👑 تحياتي للجميع ♥️


البارت 20 من هنا  

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. الرواية جميلة جدا موجودة في الواقع كثير للاسف

    ردحذف
  2. انت حرامي قصص وسخ يامحمد ياسبكي

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع