القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مركز المساج البارت الثالث الأخير للكبار فقط 🔞🔞بقلم ابو السلاطين في موسوعة القصص والروايات



🌹النهاية 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني 

ايه اغرب حاجه شفتيها في المركز؟


شيماء ..حاجات كتير اووي كان في وحده شغالة مدربة و


وجابت معها وحده كنا كلنا فكرينها أنها صحبتها 


 وفي يوم رحت فتحت الصبح الساعة ١٠ الصبح والحمد لله 


كنا لسه مشتغلناش وواحد جيه دخل زاي المجنون عمال يفتش 


ودخل الغرف كلها واول ما شاف البنت الي بقولك عليها دي 


وصحبتها جاب صحبتها دي من شعرها وفضل يضرب فيهم 


الاتنين وصوات وزعيق ودخلت وفاء تحوش عليهم الراجل 


ده زقها طلعت في الاخر اني البنت دي مش صحبتها دي 


مرات اخوها والراجل ده اخوها وخدهم ونزلوا بس وهو نازل 


قال إنه مش هيسكت وأنه هيبلغ وفعلا رجائي ساب الشقه دي 


وقعدنا ٤ ايام إجازة لحد ما خدنا شقة تانيه 


...وايه كمان يا شيماء احكي؟


شيماء ...البنات كلها لما بتيجي بتسلم موبيلاتها في الامانات 


وتخدها  وهي ماشية حتي كمان الزبائن نفس الموضوع 


...ليه يعني ياشيماء ؟


شيماء ..علشان محدش يصور من الزبائن وبخصوص البنات 


علشان ميخدوش ارقام الزبائن بس طبعا كانت في بنت 


بتكتب رقمها في ورقة وتديها للزبائن وتقابلهم برا وتاخد 


الفلوس كلها لوحدها  


أنا الوحيدة الي كان معايا موبيل ووفاء 


ورجائي وكنت بسيب موبيلي ع المكتب جمب وفاء ع طول 


ولما حد يتصل بيا ارد وارجعه تاني مكانه


اشتغلتي قد ايه في المكان ده يا شيماء ؟


 شيماء ..هما 5شهور  قبل ما الحكومة ما تقبض علي رجائي 


والبنات الي في المركز عملت فيهم 30 الف ده غير طبعا ما 


اشتريت موبيل غالي وهدوم وكل حاجه كانت نفسي فيها 


جبتها 


...احكيلي كده علي اليوم الي اتقبض عليهم فيه؟


شيماء ..كان يوم مايعلم بيه الا ربنا أنا كنت بنصف الأرضيات 


وفجاءة في لمح البصر الساعة 9بليل كده في عز الشغل وكان 


في زبائن قاعدين مستنين الي موجدين يخلصو علشان 


يدخلو والريسبشن اتملا عساكر وظباط ودخلوا الغرف وطلعو 


عريانين رجالة وستات والبنات تصوت وتعيط وواحد من 


الظباط كان بيصورهم ورجائي يقولهم أنا مليش دعوة 


الاوراق والعقود ب اسم وفاء الظابط شتمه وقاله كلمه بمعني 


قواد وديوث وهو ولا فتح بقه وانا أمين شرطة مسكني وانا 


منهاره من العياط الظابط قالي انتي شغالة هنا يابت قولتله 


والله أنا بنضف ومليش دعوة ومعرفش حاجه سال وفاء 


قالتله دي عاملة النضافه


 صعبت ع الظابط وقال ل امين الشرطة


 سبها وسألني ليكي حاجه هنا قولتله موبيلي قالي يلا 


خديه وانزلي وعرفت اني الزباين اخلو سبيلهم والبنات كل 


وحده فيهم اخدت سنة ورجائي ووفاء اخدو سنتين 


ومن بعدها احترمت نفسي ومشيت جنب الحيط وحاليا شغاله في  


حضانه وفي انتظار ابن الحلال الي اتاخر اوي اوي يا سلطان ..


...ربنا يكرمك ب ابن الحلال الي يسعدك ويعوضك عن كل الي شفتيه ياشيماء


طبعا أنا كتبت القصة دي للتوعية مش اكتر


 وملحوظة صغننه ياجماعة كل القصص الي كتبتها والي لسه 


هكتبها حقيقة ومن الواقع 


♥️تحياتي ليكم يا حبايب قلبي♥️

تعليقات

التنقل السريع