القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت انا بفرحه: محمد انا حامل محمد: نعم يا ختي ازاي يعني كامل في موسوعة القصص والروايات


الجزء الاول

انا بفرحه: محمد انا حامل 

محمد: نعم يا ختي ازاي يعني 

انا: هو في ايه انت جوزي مش فاهمه ايه اللي ازاي 

محمد بزعيق: انا هقولك ياروح امك يازباله 

وشدني جامد من شعري ونزل فيا ضرب وشتيمه بأسوء الالفاظ 


عايزين تعرفوا القصه انا هقولكم 

(انا اميره احمد 26سنه واللي بكلموا ده محمد 

جوزي 28سنه اتجوزتوا من سنتين عن حب ربنا مأزنش ان احنا نخلف ودلوقتي انا حامل 

والباقي هتعرفوه بعدين)


محمد:انا هقولك يازباله وخلع الحزان وضربني بيه 

وقال بضحك زي المجنون 

محمد:ههه حامل ازاي ياوس*ه حامل ازاي وانا مبخلفش يازباله حامل من مين هااااا


انا بعصبيه وضربته بالقلم:اخرس يزباله اوعاك تشكك في شرفي انت ايه ياخي معندكش دم 

هو دا اللي انت بتحبني بتجبني ازاي وانت بتشك فيا هاااا انا حامل منك انت وللاسف ندمت مش هقولك غير كلمه واحده هتندم يامحمد وخترجع زي الكلب ومش هسمحك هتندم


محمد بعصبيه:انا كلب يابنت الوس*ه 

ونزل ضرب فيا وزقني وخبط دماغي في حرف الطربيظه

وطلع بره البيت ورزع الباب 

كنت بحاول اقوم بس مش قادره من كتر الضرب والاهانه وبعيط ان اتجوزت واحد بيشك فيا انا متأكده ان ده ابنوا 

حاولت اقاوم واقوم لكن وانا بقوم حسيت بحاجه بتنزل ايه ده دم 

انا:لا لا عشان خطري لااااااا مسكت التلفون واتصلت بالاسعاف وانا في حاله انهيار 

وبعد ربع ساعه جت الاسعاف 

وبدأو يخبطوا لاكن انا كنت في حاله اغماء 


كسروا الباب ودخلوا حطوني علي النقاله ورحت المستشفي 

بعد ساعه فقت وقعدت اعيط الدكتور دخل 

الدكتور:حمدلله علي سلامتك 

انا بجمود:الجنين طويس 

الدكتور بحزن:لا للاسف فقدنا الجنين البقاء لله 

انا بصراخ:ايه لااااااا ابني لااااا وقعدت اعيط

الدكتور:ابره مهدأ بسرعه 

اداني الابره ونمت 


في مكان تاني علي البحر 

محمد قاعد مع صاحبه 

محمد بعياط:ليه ليه تعمل فيا كدا انا كنت بحبها ومستعد افديها بروحي ليييه عملتلها ايه انا 

علي:اهدي بس انا متأكد ان اميره بتحبك وعمرها متعمل كدا ابدا وبعدين انت بقالك فتره مكشفتش يمكن خفيت 

محمد بانهيار:خفيت ايه بس الدكتور قال ان مفيش علاج ومستحيل اخلف 


علي:اسمع كلامي بس روح واكشف ربنا خيره كبير ياعم يلا يلا قوم معايا وفك كده

محمد:هنروح فين 

علي:هنروح البيت نأكل لقمه كدا بسرعه وبعدين ننزل علي الدكتور وبعديها انت تقررر تعمل ايه يلا 

محمد:حاضر 


في المستشفي بره الغرفه 

الممرضه:وبعدين يادكتور البنت حالتها وحشه اوي وصعبانه عليا 

الدكتور:وانا كمان والله صعبانه عليا جدا والله يمنال ربنا يقويها بقي 


انا كنت سامعه كل كلمه لاكن مش قادره اقوم ولا اتحرك 

تاني يوم بدأت افوق وقمت بجمود وحضرت الشنطه

الممرضه: رايحه فين بس ياحبيبتي انتي لسه تعبانه 

انا بجمود:لا انا كويسه لو سمحتي لازم امشي

طلعت بدون ما اسمع ردها ونزلت جري وانا بحاول اتمالك نفسي ومضعفش كان معايا مفتاح بيت ابويا وامي الله يرحمهم 

رحت البيت وفتحت كان فيه تراب وكل العفش متغطي فكرني بذكريات زمان وانا بجري هنا وبلعب باعروسه اللعبه بتاعتي

لقيتها لسه موجوده مسكتها ونفضت التراب وحضنتها


وافتكرت لما كنا في العيد وبنتجمع انا وولاد عمي وابويا وامي ونعمل الكحك مخلاش الجو من الهزار والضحك وبنرش دقيق علي بعض 

وبنضحك 


رجعت من دوامه الزكريات ووعدت نفسي اني هنسا كل حاجه وهبدأ اعيش من جديد 

بدأت اروق الشقه حته حته لحد ما اخيرا خلصت قعدت علي الكنبه من الفرهده والتعب 


عند محمد في المستشفي 

محمد:التحاليل اهي يادكتور ها طمني 

وعلي كان واقف معاه 

الدكتور:النتيجه ان.................................  


           بقلم نعمة عيد    

تفاعل ب 20 ملصق بسرعة وانزل تاني ومتابعة



البارت التانى

شكرا جدا جدا للتفاعل القصه دى قيد الكتابه بمعنى أن الجزء إللى بينزل بنشره ليكم على طول علشان ماحدش يقول انى بتأخر فى نشرها

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الدكتور: حضرتك الحمد لله خفيت 

محمد مسكه من قميصه 

محمد بعصبيه: يعني اي هااا ازاي انا جتلك من شهر وقولتلي مفيش علاج والحاله صعبه 

يبقي ازاي 

علي: اهدي بس يامحمد اهدي اديك ظلمتها ومش هتسمحك 

محمد بجنون: ايه لاااا لا مستحيل انا متاكد انها هتسامحني انا مقدرش اعيش من غيرها 

لا هروحلها وهتسامحني انا متأكد


عند اميره 

نمت من التعب وصحيت علي صوت تخبيط


انا بنوم:ايه مين

فتحت الباب لقيت شاب تقريبا 30سنه 

انا:خير مين حضرتك

الشخص:انا احمد جارك في العماره لسه ساكن جديد بس كنت شايف الشقه دي مقفوله فاستغربت وبعدين لقيتك هنا 

انا:اه اهلا بحضرتك انا فعلا كنت سايبه الشقه دي من زمان 

احمد:تمام لو احتجتي اي مساعده انا في الشقه اللي قدامك

اكتفيت بأبتسامه باهته وهو مشي وقفلت الباب

وروحت لدفتر مذكراتي وكتبت كل اللي حصلي وانا بعيط وزعلانه علي حظي 


عند محمد 

راح الشقه دور ملقاش اي حد 

محمد:يوووه بقي راحت فين دي اكيد في بيت بابها انا هتصل بيها لقي التلفون غير متاح وقرر يروحلها 

بس قبل ميطلع من البيت لاحظ دم في الارض 


محمد:ايه ده لاااا لاااا اكيد لااا 

وجري علي الباب وطالع علي الشقه 

بعد ساعه 

كنت قاعده اتفرجت علي التلفزيون وبحاول انسي بس عماله اعيط 

لقيت الباب بيخبط فتحت 

انا:محمد حاولت اقفل الباب بسرعه لاكن هو كان اقوي مني دخل بسرعه وقفل الباب 


محمد:انا عارف اني انا غلطان وغبي وزباله كمان انا رحت وحللت واكتشفت اني بخلف بصي اضربيني اعملي اي حاجه بس متسكتيش عشان خطري 


كنت عماله اعيط لاكن بطلت وقمت وقفت بجمود

وصرخت في وشه 

انا بصراخ:عايز اي هااااا عايز اي فقط كل حاجه شككت في شرفي وضربتني وغير كده الولد اللي كان هيبقي حيلتي سقط اعملك ايه انت عارف انا بكرهك بكرهك وعمري مهسمحك

شدني في حضنه حاولت اضربه في صدره لاكن كان اقوي مني 

وبدأ يعيط 

محمد:انا عارف اللي انا غلطان وزباله وسقط ابني اللي كان نفسي فيه بس راعي موقفي انا كنت عارف اللي انا مبخلفش ازاي انتي بقيتي حامل انا اسف عشان خطري سامحيني


انا:مكنتش هشك فيك ولا هجرحك ولا هققلل من شرفك عرفت ازاي قبل متظلم حد اتأكد وانا مش هسامحك انا بكرهك اطلع برا بقي برا 


وزقيته جامد لاكن كان اقوي مني وحاولت اصوت 

لقيت حد بيكسر الباب وبصيت لقيته احمد شال محمد وضربه بالبوكس وقاعدين يضربوا بعض جامد

حاولت احوش مبنهم وصوت 

انا:كفايا بقي كفايه انا تعبانه ومش قادره 

فجأه لقيت كل حاجه سوداء واغمي عليا


محمد بصراخ:اميره

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يلا عايزه كومنتات كتير ومتابعه لصفحتى الشخصيه 👈




عشان الاخير مفيش تفاعل

التفاعل قل اوي

part3 💕  بقلم نعمه عيد 💕

محمد: اميره 

خدوني ونقلوني المستشفي ودخلت العنايه 

محمد: خير يادكتور مالها

الدكتور: هيا عندها انميا وفقر دم عشان كدا اغمي عليها لازم تاكل كويس وتتغذا كويس 

وتهتموا بيها عشان لقدر الله ميحصلهاش حاجه 


محمد: تمام شكرا مشي الدكتور ومحمد بص لاحمد

محمد: بص بقي يجدع انت اللي جوه دي تبقي مراتي فيريت مشوفكش بتكلمها وشكرا لموقف الجدعنه ده خلاص

احمد بأحراج: هاا تمام عن اذنك 

ومشي محمد دخل 

محمد: ينفع تعملي فيه كدا وتقلقيني عليكي كنت هموت لو حصلك حاجه انا اسف علي كل حاجه عملتها اسف علي اني شكيت في شرفك واهنتك اسف علي كل حاجه بس صدقيني مش هعمل كدا تاني وعمري مفكر اشكك في شرفك اميره انا بحبك


انا كنت في غيبوبه بس سامعه كل حاجه بيقولها وحسا بيها وسامعه صوت عياطه عليا وحسا بأيده اللي حضنه ايدي 


بعد فتره بدأت افوق بصيت جنبي لقيت محمد نايم علي الكرسي وراسه علي ايدي وحضنها جامد

حاولت اشيل ايدي لاكن حس اكأنه كان صاحي 

محمد بفرحه: اميره انتي كويسه ياحبيبتي انده الدكتور طيب 

انا بجمود: انا كويسه عايزه اروح 

محمد: تمام هخدلك اذن وهجيلك 

راح محمد بفرحه يتخدلي ازن عشان الخروج 

وخرجت وروحت البيت ومحمد كان سندني 


محمد: عشان خطري ممكن تسامحيني بقي مش عارف اعيش من غيرك والله 

انا بجمود: لا يامحمد مش هسمحك مستحيل 

انا عايزاك تخرج بره حياتي بقي كفايه الوجع اللي انت سببتهولي لو بتحبني بجد طلقني 


محمد: لا ياميره مش هطلقك انتي بتاعتي انا وبس 

سابني وخرج قفل الباب بقوه

انهرت من العياط انا عارفه ان هو مش هيستسلم وهيحاول كتير جدا لحد مسامحه

لاكن انا قلبي متعلق بيه ولسه بحبه مش بحبه بس دا انا بعشقه بس في نفس الوقت كل اما ابص في وشه افتكرت اهانته ليا انا تعبت بقي 


نمت من كتر التعب وصحيت تاني يوم كنت نايمه علي الكنبه قمت لقيت رساله تحت باب البيت خدتها كانت مكتوب فيها 

«انا مش هستسلم وهخليكي تسامحيني عشان انا بحبك ومتأكد ان انتي كمان بتحبيني فاهتسمحيني وانا متأكد ياروحي يلا بقي افطري وكلي كويس هااا ولو مكلتيش العصفوره هتقولي بحبك»

غصبن عني ضحكت حضنت الرساله وانا جويا احساسين متضادين اني انا عايزه اسامحه وبحبه واني مش ناسيه اهانته ليا 


المهم حضرت الفطار وفطرت وقلت انزل اتمشي علي البحر شويه 


نزلت وروحت البحر قاعدت وعماله اعيط واشكي للبحر كل حاجه هو الوحيد اللي بيحفظ اسراري

انا ببكاء:انا مش عارفه اعمل مش قادره اسامحه وفي نفس الوقت بحبه انا تعبت بقي مش قادره انسي اللي عمله معايا ومش عايزه ابعد عنه اعمل ايه 


محمد:انا هقولك تعملي اي 

انا:محمد

محمد قعد جنبي وحط ايده علي وستي وشدني ليه 

محمد:عاقبيه بأي عقاب الا ان انتي تبعدي عنه عشان انتي روحه والهوا اللي بيتنفسه مينفعش تبعدي عنه اديله فرصه يهبرلك عن حبه بجد مسك ايدي وباسها بحبك وهفضل احبك لطول العمر


انا:مش هتجرحني وتشك فيا

محمد بسرعه:مستحيل انا مش هستحمل تبعدي عني 

انا:هتضربني

محمد:بحبك 

انا:هتستحملني 

محمد:بحبك 

انا:محمد بقي 

محمد:قلب محمد وربنا 

تمت 

تفاعلوا بعشرين ملصقات و متابعه للمدونه علشان يوصلكم جميع القصص والروايات الكامله 


 

تعليقات

التنقل السريع