البارت التاسع رواية سمراء احتلت كياني
غصون غيرت هدموها ولسه خارجه
_ رايحه فين ي هانم ؟؟!!!
غصون : وانت مالك يعسل
يوسف ببلاهه : نعم ؟؟؟
غصون : انا خارجه
يوسف : علي فين
غصون ببرود : اي مكان
يوسف قرب عليها بس افتكر لما ضربته ف بطنه ف رجع لورا
يوسف بخوف : احم ....استني هلبس واجي معاكي
غصون : لا خليك جميلة هتعدي عليا دلوقتي
يوسف : هروح معاكم يلا
غصون : تروح فين ي بني ادم انت هيه رحله
يوسف ببرود : ايوة رحله وبطلي رغي كتير
غصون بتذمر : يا يوسف بقاااا...!!
يوسف فرح اوي انها نادته ب اسمه كدا وقال : طيب بصي هوصلكم ولما تخلصو اتصلي بيا عشان اجي اخدكم
غصون بفرحه : ماشي يلا
يوسف دخل للبس ونزل معاها وجميله كانت تحت ركبنا مع بعض ووصلنا مكان
جميله بتساؤل : يوسف جاي معانا ؟
يوسف بإبتسامه : لا هوصلكم وهروح مشوار كده وارجعلكم تاني
جميله : ليه م تيجي معانا عادي
غصون بسرعة : لا ييجي معانا فين ؟
يوسف بإحراج : متقلقيش انا عندي شغل يلا سلام
غصون بزعل عليه : يوسف استني ....!!!
مردش عليها وركب عربيته ومشي
جميله بعتاب : ليه قولتيلو كده ي غصون ؟
غصون : مكنش قصدي انتي عارفه عارفه اني مبحبش اجرح حد
جميله : طب يلا ندخل
دخلوا كافيه ع النيل وقعدوا يضحكوا ويهزروا وطلبوا اكل
جميله بدون مقدمات : احكيلي عن علاقتك بيوسف ي غصون بقلمي اميرة محمد محمود
_________________
_ رجعت شغلها ولا كآن حاجه حصلت
_ انتي لازم ترجعي المستشفي تاني
_ وانت مترجعش ليه ؟٠
_ عشان انا مرفود منها وانتي عارفه كده كويس
_ لا مش هرجع كفاية اللي حصل ، ممكن حد يشك ف حاجه
_ اكسبي ثقتها من جديد وهيه غبيه وهتطمنلك بسرعه
_ انت عايز توصل ل اي ؟؟
_ برغبه : عايزها ...!!
_ تاني ؟؟؟
_ وتالت ورابع لحد م تبقي معايا برضاها
_ مكنتش اعرف ان ذوقك بيئه كده
_ امممم اعتبرها غيره
_ ضحكت بسخريه : انا اغير من دي شكلك معندكش نظر
_ طيب م تيجي اشوف كده عندي نظر ولا معنديش ..وغمزلها
_ لا ي حلو مش انا اللي ابقي البديل
قامت وقفت
انا همشي عشان نلحق ننفذ
_ تمام وبلغيني ب اي حاجه تحصل
_ وهستفاد اي ؟
_ عايزة كام
_ شيك فاضي وانا امضي
_ دا انتي قلبك جامد بقي
_ هااا قولت اي ؟
_ تمام بقلمي اميرة محمد محمود
ضحكت بمياعه ومشيت وهوة ابتسم بخبث : انتي ليا ي غصون مش لحد تاني
____________________
غصون بحزن : علاقتي بيوسف اسوء علاقة ممكن تعرفيها
جميله : طب وانتي ؟
غصون : انا اي ؟
جميله : بتحبيه ؟؟
غصون بصدمه : ايييه ؟؟
احبه ؟
مستحيل احب حد بيهيني ، ويجرح كرامتي وانوثتي ، وشايفني عبء عليه
جميله : بس ي غصون مينفعش تفضلي عايشه كده حاولي تقربي منه يمكن يحبك
غصون : لا ي جميله مش حابه ادي قلبي لحد بيفكر فيا بالطريقه دي
انا دلوقتي مش معايا غير قلبي ، مش عايزة افرط فيه زي م فرطت ف حاجات تانيه
جميله : بس قلبك هيموت لو متحطش ف مكان يناسبه
غصون : ولحد م الاقي المكان المناسب هسيبه يموت بالبطيء يمكن ينبض علي اخر للحظه
جميله : بعد فوان الاوان ؟
غصةن : مفيش حاجة بتعدي من غير م تاخد وقتها
جميله: انا مش عارفه اقولك ايه بس افتحي قلبك ي غصون
غصون : مش هناكل بقااا
جميله بمزاح : كلي يختي كلي
خلصوا اكل وقامو عشان يرحوا جم بنتين اتكلموا بصوت عالي
_ مش دي الدكتورة غصون اللي اغتصبوها
_ ايوة هيه ، مش عارفه ازاي بتخرج وتوري وشها للناس كده عادي
_ لو مكانها كنت اختفيت ف اوضتي ومطلعتش تاني
غصون سمعت كلامها ومقدرتش تتحمل ، خدت شنطتها وطلعت تجري علي البيت
جميله بصت للبنتين بغضب وخرجت ورا غصون نادت عليها كتير مردتش ، اتصلت علي يوسف كتير مردش ، بعتتله رسايل كتير ، برضو مشفهاش
ركبت تاكسي وراحت لبيت غصون ، خبطت عليها
جميله : افتحي ي غصون متوجعيش قلبي عليكي
غصون ردت عليها بجمود من غير م تفتحلها : امشي ي جميله انا كويسه
جميله : متكدبيش عليا
غصون : ارجوكي امشي وهقابلك بكرة ف المستشفي بس محتاجه ارتاح شويه
جميله بحزن : ماشي ي غصون هسيبك ترتاحي بس عشان خاطري متحطيش ف دماغك كلام البنتين دول
غصون : ماشي
جميله مشيت بعد مناهده كبيرة معاها وغصون دخلت اوضتها تاني بقلمي اميرة محمد محمود
_____________________
اول م جميلة دخلت المستشفي ، مهاب جري عليها ،
مهاب بتوتر : جميله انا ...انا اسف
جميله ببرود : علي ايه ؟؟
مهاب بقلق : علي ردي فعلي امبارح !!
جميله : لا عادي ولا فرق معايا
مهاب بحزن : بجد ؟؟
جميله : اه ....عن اذنك بقي هروح اشوف شغلي
جميله مشيت ومهاب دخل وراها مكتبها
جميله بتصنع : في حاجه ي دكتور مهاب ؟
مهاب قرب عليها
جميله : اي في ايه
مهاب همس جمب ودنها : مهاب بس من غير دكتور
جميله بتوتر : م ....مهاب ابعد بعد اذنك
مهاب رجع خطوتين لورا : بعدت ....!!!
جميله بغضب : انت ازاي تسمح لنفسك تقرب مني كده
مهاب ببرود : عادي
جميله بعصبيه : هوة اي اللي عادي ي دكتور مهاب ، لو سمحت متتخطاش حدودك معايا تاني
مهاب : انا .....!!
جميله بغضب : انت اي ي مهاب ، عاوز مني اي ، انا كنت .....!!!
قبل م تكمل كلامها دخلت عليها الممرضه
_ دكتورة جميلة المدير عايز حضرتك انتي ودكتور مهاب ودكتورة غصون
جميله بهدؤء : تمام اتفضلي بقلمي اميرة محمد محمود
الممرضه خرجت وجميله اتنهدت وبصت ل مهاب بغضب وطلعت وهوة هز راسه بياس وخرج وراها
_______________________
يوسف دخل البيت بعد م قضي الليل براا دخل اوضته لقي غصون
يتبع
انا اسفه جدا بس والله العظيم كان عندي فرح عشان كده اتاخرت والبارت قصير بس هيتعوض 🥺🥺
#سمراء_احتلت_كياني
#حكيات_ميرا
#Amiramohamedmahmoud ✍️👀🖤
البارت العاشر رواية سمراء احتلت كياني
يوسف رجع البيت بعد م كان طول الليل قاعد ف الشركة بيشتغل
_ غصووون ...غصووون
فضل ينده عليها مردتش دخل اوضته لقاها قاعده ف الارض ومخبيه وشها بإديها جري عليها بلهفه
_ مالك ي غصون فيكي اي ؟
رفعت وشها ليه وفضلت بصاله ومبتتكلمش
_ مسك ايديها : رنيت عليكي كتير مردتيش ليه ؟
انا كنت ....!!
_ انت اتجوزتني ليه ؟
_ بلاش نتكلم ف اللي فات قومي معايا
_ انت عمرك م هتحبني صح ؟ انا متحبش مفيش حد بيحبني
_ حضن وشها بين ايديه : مين قالك كده انتي تتحبي ونص كمان
_ بصتله بدموع : كان عندي عياده خاصه ليا ، اليوم ده
كنت بكشف وخلصت بس جالي طفل تعبان جدا وابوه
شايله وامه بتعيط ، خدته بسرعه وكشفت عليه وعلقتله
محاليل قعدت فتره كبيرة جمبه لحد نص الليل كنت هحوله
علي المستشفي بس اهله حالتهم الماديه متسمحش ،
خلصت وانا خارجه حسيت بحد بيحط حاجه علي بوقي ومناخيري واغمي عليا و...و
_ غصون عيطت وفضلت تصرخ يوسف مكنتش عارف يعمل اي ف خدها ف حضنه بقلمي اميرة محمد محمود
_ اشششش اهدي انا جمبك متخافيش
_ صحيت لقيت نفسي علي سرير وف اوضه غربيه وانا
عريانه ، والسرير مليان دم وهدومي مرميه علي الارض
وشكلي كان غريب دخلت عليا الصحافة وانا
كده ،معرفتش اعمل ايه ،سمعت حد فيهم كان بيقول انهم
وصلتلهم معلومات اني اتخطفت واتعرضت للاغتصاب
بعدها مسمعتش حاجة تانيى
_ غصون تبتت ف حضن يوسف اكتر : كنت ف المستشفي
وبابا دخل عليا فضل يضرب فيا لحد م نزفت من بوقي
واغمي عليا تاني ، بعدها حياتي اتقلبت ميه وتمانين درجه
_ يوسف شالها دخلها الحمام : خدي دوش وانا مستنيكي برااا
غصون ملت البانيو ميه ونزلت فيه بهدومها من غير م
تغير ، اخرت ف الحمام ف يوسف خبط عليها مردتش
فضل يخبط برضو مسمعش صوتها كسر الباب وجري عليها بلهفه بقلمي اميرة محمد محمود
________________
مهاب وجميله دخلوا مكتب المدير
_ في هجوم ف جنوب سينا و المستشفيات هناك محتاجه دكاترة اجهزو انتوا وفريقكم عشان الدعم يوصل ليهم بسرعه
_ مهاب اتكلم : بس ي فندم دكتورة غصون مجتش النهارده
_ اتصرفوا مفيش وقت
_ جميله : تمام ي فندم
مهاب وجميله خرجوا من مكتبه ووقفوا يفكروا
_ هنعمل ايه
قالها مهاب وهوة بيبص لجميله
_ مش عارفه هروح اكلم غصون وانت جهز الفريق
_ بغمزة : ماشي ي حلوة
مهاب مشي وجميلة بتبصله بصدمه : هوة ماله ده شكله مش طبيعي النهارده بقلمي اميرة محمد محمود
________________
_ عملتي اللي اتفقنا عليه
_ لا لسه
_ بزعيق : انتي بتسطعبتي ولا اي ؟
_ متعليش صوتك عليا وإلا هلغي الاتفاق اللي بينا
_ منفذتيش ليه ؟
_ مش عارفه ادخل المستشفى ب انهي حجه
_ انتي دكتورة ي هانم ولا نسيتي
_ لا منستش بكرة الصبح هقدم طلب نقل
_ لو منفذتيش بكرة هيكون ليا تصرف تاني معاكي
_ الشيك جاهز ؟
_ متساليش عن الشيك طالما معملتش المطلوب منك
_ وبعد م ادخل المستشفي اعمل ايه
_ بخبث : انا هقولك تعملي اي ؟
بقلمي اميرة محمد محمود
________________________
_ اتصلت علي غصون كتير مردتش ، اتصلت بيوسف قالي انها تعبانه ومش هتقدر تيجي
_ طيب هنروح من غيرها ؟
_ ايوة الممرضين جاهزين ؟
_ كل حاجة جاهزة يلا
_ يلا
مهاب وجميله مشيوا وبعد وقت طويل وصلوا لمستشفي
جنوب سينا ، حاولوا علي قد م يقروا يسعفوا عدد كبير من
الاطفال ، الوضع هناك مكنش تمام ، جميله ومهاب مكنوش حتي بيتواصلو مع بعض إلا في حالة الضرورة
_________________________________
الساعه اربعه بعد الفجر
يوسف نايم علي السرير وف حضنه غصون اللي مش
دريانه بالدنيا افتكر اللي حصل الصبح لما دخل عليها الحمام بعد م كسر الباب لقاها مغطسه راسها ف البانيو
_ غصوووون ...غصون فوقي
_ غصون مغمضه عنيها : انا ...انا معملتش حاجه
يوسف شالها حطها علي السرير وغيرلها هدومها بعد م غمض عنيها
بعدين غير ملاية السرير اللي كلها مايه ، وجاب بطانيه وحطها علي غصون ، درجة حراراتها كانت عاليه ف عملها كمادات
_ ااااه ...راسي وجعاني
_ ليه عملتي كده كنت عايزة تموتي ي غصون
مردتش عليه ونامت مكانها تاني
يوسف فاق من شروده لما حس بحركتها ، قامت لقت نفسها ف حضنه بعدت عنه بسرعه وبصلت لهدومها
_ انت االي غيرتلي
_ببرود : ايوة
_بدموع : انت استغليت وضعي انا بكرهكم كلكم اطلع برااا
_ يوسف بصلها بسخرية وقام طلع من الاوضه
غصون قعدت تعيط لحد م نامت بقلمي اميرة محمد محمود
___________________________
بعد يومين
مهاب وجميله رجعوا من الحمله وكل واحد روح بيته من غير م يكلم التاني
غصون بقالها يومين ف اوضتها حابسه نفسها
مهاب خد عنوان جميله وراحلها البيت
خبطت وفتحتله وهيه لابسه بيچامه ضيقه خالص وسايبه شعرها
زقها لجوه ودخل
_ بعصبيه : انتي ازاي ي هانم تفتحي وانتي بالشكل ده
_ بتوتر : انا نسيت و....
شدها من وسطها ليه وقاطعها لما باسها من شفايفها و...
يتبع ....
كومنتات كتير لو سمحتوا الله الوكيل داخله علي اكتئاب 🙂💔
سمراء_احتلت_كياني
حكيات_ميرا
#Amiramohamedmahmoud ✍️👀🖤 ع
تعليقات
إرسال تعليق