القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المدمنة الحلقه السابعه والثامنه والتاسعه بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

السابعه والثامنه والتاسعه

المدمنه

الحلقه السابعه

بقلم دوداا حوده

وراحت عزه البيت وعرفت من الجيران أن البت السخان ولع في وشها وجريت وهي فرحنا وعامله تكلم نفسها انا لازم اصوت واعيط جامد واقول بنت اخويا حبيبتي ازاي يحصل فيكي كده لا لا مش هيصدقوا هما عارفين اني مش بحبها انا اعيط بس عالمنظر يارب بس وشها يكون مدمر ال عايزه تتجوز قبل بنتي قال مش هيحصل ابدا المهم راحت المستشفي

عزه : في اي يا حاتم مالها مني فيها أي ولقت مني خارجه من الأوضه بتعيط

مني : عمتي انتي جيتي

عزه :جيت فين امال مين اللي السخان ولع في وشها والنبي قولي أن ربنا نجاكي صح اللي في بالي غلط

حاتم : خدها في حضنه وفضل يعيط

عزه :لا لا يا حاتم مش بنتي اللي حصل فيها كده صح والنبي مش بنتي مني ايوه مني اللي حصل فيها ايوه انا شيفاه وشك مدمر ايوه انا شيفاه وشك بايظ اوعوا وسعوا كده

وخرج دكتور مازن :بصراحه وشها مدمر وهتحتاج عمليه بس طبعا مش دلوقتي

عزه :لاااااا مش بنتي اللي حصل فيها كده انا كنت عايزه اجوزها فقولت لازم وش مني يبوظ لااااا خد مني والنبي هي محتاجه عمليه انما بنتي قمر وفتحت تلفونها بوص حلوه ازاي بس اوعي كده مش هجوزهالك لااااا دي لازم تتجوز واحد قمر زيها ال عايز تعمل ليها عمليه ال دي اللي عايزه عمليات التجميل وكتير كمان اوعي كده ودخلت شافت بنتها وحضتنها وكانت وشها مربوط ومش باين منه حاجه

شروق :ماما انا ادمرت يا ماما

عزه :سامحني يا شروق انا السبب يا حبيبتي والنبي يا بنتي سامحني بس المفروض مش انتي انتي دخلتي الحمام ليه

شروق :ماما انتي بتقولي اي

عزه :مني اللي كان لازم يحصل فيها كده

شروق :لااااااا ماما انتي السبب صح ليه يا ماما حرام عليكي ربنا اهو دمرني أما بسببك اطلعي برا اطلعي برا والكل دخل علي صوتها

مازن :لو سمحت اهدي النرفزه والزعيق مش كويس علشانك

شروق :طلعها برا

مازن :كله براااا لو سمحت مش عايز حد في الاوضه وخرجهم كلهم

حاتم :البت مالها يا عزه اللي قولتي برا ده كان من الصدمه صح مش انتي اللي عملتي كده صح

عزه :فضلت تعيط

حاتم نزل فيها ضرب ليه عملتي كده ليه اهو ربنا ردهالك وعمل محضر في عزه وأنها سارقه فلوس مني وطلقها

عادل :اي يا مني ينفع كده عامل اتصل مش بتردي ليه

مني:شروق بنت عمتي وشها اتحرق

عادل :ازاي ده

مني :السخان انفجر في وشها انا اللي كان هيحصل فيا كده يا عادل

عادل :بعد الشر عليكي وعليها يا حبيبتي انتي في مستشفي اي

مني :قالت ليه عالمستشفي وراح عادل وقابل الدكتور

عادل :انا مستعد انها تسافر برا

مازن :مش مستاهل الحمد لله الإصابات بسيطه اوي ومش وهترجع احسن من الاول باذن الله

حاتم :بجد يا دكتور

مازن :ايوه باذن الله العمليه الاسبوع الجاي

وفضل وراها الدكتور

مازن :شروق الموضوع بسيط جدا مش مستاهل كل القلق ده بس اهم شيء العامل النفسي

شروق :بس انا وشي مشدود اوي ووجعني اوي

مازن :ده طبيعي والموضوع هياخد شويه وقت وكل حاجه هتتحل ودخلت مني

مازن :بعد اذنكم وخرج

مني :انا اسفه يا شروق

شروق :علي اي انتي مالك اصلا

مني :اللي كان هيحصل ده كان هيحصل ليا انا

شروق :ربنا يا مني حب يدوق ماما اللي كانت هدوقه ليكي امال هي فين صحيح

مني :عمي حاتم قدم فيها محضر باللي حصل

شروق :لا ازاي يعمل كده دي برضه ماما

مني :يهدي بس ونتكلم معاه باذن الله

شروق :والنبي يا مني انا عايزكي تروحي ليها

مني :صعب يا شروق انا صعب والله

شروق :والنبي خليكي جنبها دي برضه امي ومش تهون عليا

مني :حاضر يا حبيبتي وخرجت مني وكلمت عادل

عادل ؛شروق عامله اي دلوقتي

مني :عايزه اني اروح لعمتي

عادل :مني متزعليش مني بس البيت ده صعب تكلمي فيه

مني :عادل لو سمحت ولا وقته ولا مكانه خالص

عادل :بس لما تروحي مش هتروحي لوحدك مفهوم لازم اجي معاكي

مني :باذن الله لما اشوف وفعلا راحت مني لعمتها

عزه :جايه تشمتي فيا

مني :ابدا والله انا كلمت عمي حاتم وهنقول أن من كلامك هو فهم غلط وان السخان كان بايظ وعادل قوم محامي لازم تبقي جمب شروق

عزه :,انتي بتقولي اي انتي عملتي كده

عادل :مني مش وحشه واحنا مش عايزين فلوس منك ولا حاجه وقلبها ابيض ومش راضيه انك تكونى هنا وبنتك داخله تعمل عمليه

عزه باست ايد مني :حقك عليا يابنتي اقسم بالله انا اتعلمت وعمر ما هيحصل مني حاجه تانيه

مني :نتطمن بس علي شروق ربنا يقومها بالسلامه وفعلا المحامي عرف يخرج عزه من القضيه وعملت شروق العمليه

شروق :اي ده بس لسه في أثر

مازن ؛لا انتي طماعه بقي عايزه كله كده يتصلح في وقت واحد

شروق :يعني وشي هيرجع زي الاول

مازن :باذن الله والله كل حاجه هترجع تمام

عزه :يا حبيبتي يا بنتي الف مليون حمدالله على السلامه

شروق :الله يسلمك يا ماما امال فين بابا

عزه :انا همشي علشان يدخل وبكره هيجيلك

شروق :هو لسه برضه ربنا يهدي الحال وخرجت عزه

عزه :حقك عليا والله انا مش عندي كلام أقوله غير اني غلطانه

حاتم :فلوس مني ترجع ليها

عزه :انا مش عايزه حاجه من الدنيا غير أن بنتي

حاتم :خالص يبقي تعملي اللي قولت عليه

عزه :وهترضني تاني

حاتم :اطمن علي بنتي واشوف انها احسن من الاول وبعدين نتكلم

عزه :وانا موافقه ماشي ومشيت عزه وفي بيت مني كانت نايمه تلفونها رن

مني :الو ايوه مين

مازن :الو انسه مني انا مازن

مني :مازن مين مازن

مازن :دكتور مازن نسيتيني

مني :خير فيه حاجه حصلت لشروق

مازن :لا والله شروق كويسه بس ينفع نتقابل دلوقتي

مني:نتقابل ازاي يعني

مازن : لما اقابل حضرتك هتفهمي وراحت من قابلت مازن

مني :خير في اي

مازن : انا كنت عايز حضرتك في موضوع شخصي بس مش عارف ابتدي منين

مني 'لو سمحت اتكلم انا لازم امشي وعلي التربيزه التانيه كانت قاعده هاله ووفاء

هاله :الله مش دي مني

وفاء :ايوه ومين ده اي ده انتي بتعملي اي

هاله :باخد صوره حلوه للاموره

يتبع

_________________________

المدمنه

الحلقه الثامنه

بقلم دوداا حوده

وفاء :انتي دايما كده شر اعوذوا بالله منك

هاله :ومني ليه مش هو اللي راح قال لهاني ان عمره ما هيفكر في وحده زي خلي يشرب بقي

وفاء ؛طيب امسحي الصوره

هاله :ابدا والله خلي يعرف اللي مقضيها يمين وشمال دي

مني :لو سمحت انا مش فاهمه حاجه من كلامك ممكن توضح

مازن :والله انا يمكن مش بعرف اتكلم في المواضيع دي انسه مني بصراحه انا معجب بانسه شروق وعايز اتقدم ليها

مني :ده بجد

مازن :انا خايف اتكلم معاها وبصراحه مش عارف هي مرتبطه ولا لا

مني :لا وتقدر تكلم عمي وتقولو

مازن :بجد طيب ممكن تسعديني في الحوار ده

مني ؛اكيد طبعا هعمل كده

هاله :عايزه بقي ابعت الصوره ليه واتس

وفاء : هههههههههههه ملهاش لازمه هي خربت لوحدها عادل قدامك اهو

هاله :اوبا نتفرج بقي

عادل :معلش اتاخرت عليكم

مني :لا يا حبيبي اتفضل دكتور مازن اكيد عارفه خطيبي عادل

مازن :اهلا بحضرتك

عادل :اهلا بيك فيه حاجه بخصوص شروق

مني :ايوه دكتور مازن عايز يخطب شروق

عادل :ده بجد كويس جدا هي بنت حلال والله وتستاهل

مازن :انا عارف والله بس انا يتيم الاب والام ومليش حد تفتكروا باباها هيوافق

مني :اكيد طبعا حضرتك شخص محترم واكيد هيفرح اوي وخلصوا كلام

عادل :اي ده مش دي وفاء وهاله

مني :اه هما تعالي نسلم عليهم ازيكم يا بنات

هاله :ازيك عامله اي

مني :تمام ياقلبي

عادل :باذن الله قريب هنعزمكم علي الخطوبه

هاله :اه ومالو باذن الله هنيجي

عادل :اكيد طبعا هتشرفوني

مني :يلا يا عادل ومشيت. رجعت تاني وكلمت هاله في ودنها

اظن الصوره ملهاش لازمه ياريت تمسحيها

ومشيت هي وعادل

وفاء : هههههههههههه شفتك وانتي بتصوريها هههههههههههه

هاله : انتي عبيطه صح بضحكي عليه اي وراحت مني المستشفي

مني :حياتي عامله اي انهارده

شروق :مخنوقه اوي لسه في أثر حروق

مني :مش مازونه قال هتخف مع الوقت

شروق :اسلوبك رخم اي الطريقه دي

مني :اي خطيب اختي ادلعه براحتي

شروق :نعم انتي عبيطه

مني :لا والله مازن طلب مني اني أقابله وطلب ايدك يا بنتي وانا وافقت

شروق :مني والنبي اتكلمي جد بقي

مني :حاضر الدكتور مازن طلب ايد الانسه شروق وانا قولته انك مش مرتبطه

شروق :بجد والله

مني :ايوه وانا اتكلمت مع ابوكي وقال لما تخرجي من المستشفي وواضح أن وجودك في المستشفي ملوش لازمه بقي ودخلت الام

عزه :عامله اي انهارده ازيك يا مني

مني :تمام يا عمتو عمو قالك علي العريس

عزه :اه يا حبيبتي شوفي امتي يجي عادل ونحدد ميعاد

مني :انا بتكلم علي عريس شروق

عزه :بتقولي اي شروق متقدم ليها عريس

شروق :ايوه يا ماما الدكتور مازن

عزه :بجد الف الف مبروك وجه مازن واتفقوا علي كل حاجه والبنات حددوا أن فرحهم يكون في يوم واحد وأبو شروق رجع لعزه تاني بعد ما عرف انها فعلا اتغيرت وبقت كويسه وطبعا هاله كانت بتراقب الموضوع من بعد مش علشان عادل بس بقي انتقام مش اكتر وراحت فرح مني وعادل وبقت قريبه اوي من مني وطبعا مني كانت فاكره انها اتغيرت مكنتش تعرف اللي مخبياه ليها هاله وفي يوم اتصلت ب شروق

مني :الو الحقني يا شروق انا تعبانه اوي

شروق ؛حبيبتي الف سلامه

مني :تعالي والنبي

شروق :حاضر مازن نازل وهيخدني في طريقه ليكي وقفلت السكه

مازن :في اي مالها مني

شروق :صوتها تعبان اوي وانت عارف ان جوزها مسافر وديني ليها

والباب خبط عند مني قامت فتحت

مني :هاله تعالي

هاله ؛مالك فيكي اي

مني :تعبانه اوي والله مش عارفه مغص مموتني

هاله :طيب هنزلك اجبلك مسكن علشان تقدري تمشي معايا المستشفي

مني :بسرعه والنبي ونزلت هاله وطلعت

مني :مين هيديني الحقنه

هاله :انا يلا وخدت الحقنه وبعدها بشويه

شروق جت فتحت مني الباب

شروق :مانتي قرده اهو

مني :والله فعلا كنت بموت لولا الحقنه اللي نزلت جبتها ليه هاله

شروق 'نعم مش قولت ليكي ابعدي عنها اهلا يا هاله

هاله :اهلا بيكي بعد اذنك يا مني بقي طلما بقيتي كويسه

وفتحت باب الشقه

شروق ؛هاله اسمها اي الحقنه اللي جبتيها ل مني

يتبع

__________________________

المدمنه

الحلقه التاسعه

بقلم دوداا حوده

هاله :نعم مش فاهمه

شروق :والله اي اللي مش مفهوم في كلامي حقنه اي اللي خدتها مني

هاله :حقنه مسكنه

شروق :منا عارفه اسمها اي يعني

هاله : وده اسمي اي مش فاهمه

شروق :سمي زي ما انتي عايزه وحده مدمنه زيك اتوقع انها تعمل اي شي في مني وانا عارفه أن مش بتحبيها

شروق :انا مسمحش ليكي بالكلام ده وبعدين شكرا يا مدام مني الحقنه عندك في باست الزباله روحي شوفيها

مني :شروق عيب اوي اللي بتعملي ده

شروق :ممكن تسكتي انتي خالص خليكي هنا متتحركيش وراحت شروق وجابت الحقنه وكانت فلاجيل مسكن

هاله :ها اطمنتي انا غلطانه اني لحقتك وبيتك ده مش هتخدله تاني

مني :هاله يا هاله لو سمحت اصبري اي اللي عملتي ده يا شروق

شروق :انا مش فاهمه انتي ازاي لسه بتخلي الانسانه دي تدخل بيتك بعد اللي عملته فيكي

مني :منا بخلي امك تيجي بعد اللي عملته فيا ولا نسيتي

شروق :انتي بتشبهي امي بدي

مني :عالاقل دي غريبه مش امك اللي كانت عايزه تولع ليا لولا ستر ربنا

شروق :بس بس خالص اوعدك يا ستي ولا انا ولا امي هندخل بيتك تاني لاحسن نعمل فيكي حاجه

مني :لا تدخلي بادبك وضيوفي ملكيش دعوه بيهم

شروق :بادبي يا مني شكرا ليكي يا اختي

مني :انا مليش اخوات خلاص كدبكم مش بقيت اصدقوا

شروق :مني لو سمحت مش هقبل منك اي كلام خالص ونزلت شروق مازن اتصل بي شروق

مازن :الو ايوه يا حبيبتي انتي هتطولي عند مني

شروق :بعياط لا انا مروحه دلوقتي

مازن :مالك فيكي اي

شروق :مافيش حاجه تعبانه شويه

مازن :نعم مانتي كنتي كويسه فيكي اي

شروق :مافيش بقي خلاص وبتعدي الطريق راحت عربيه خطبتها

مازن :شروق شروق فيكي اي وقفل السكه وفضل يتصل بمني عنه تشوفها

مني :اي لحقت اشتكت والله مانا رده ولبست وراحت لهاله

هاله؛نعم جايه تكملي عليا هنا كمان

مني :والله جايه اعتزر ليكي

هاله :لا يا مني انا اتبهدلت في بيتك

مني :اقسم بالله انا خسرت شروق بسببك حقك عليا وادي راسك أبوسها ااااااااه

هاله :برضه بطنك

مني :مش عارفه فيه اي

هاله :اصبري عندي مسكن هنا

مني :مش عايزه كل شويه اخد مسكن لازم اروح اكشف

هاله ؛علشان تعرفي تمشي

وخدت مني الابره والباب خبط

هاله ؛وفاء تعالي ادخلي

مني :ازيك يا وفاء

وفاء :الحمد لله مالك فيكي اي

مني :كنت تعبانه شويه شكرا يا هاله واتمني تكوني مش زعلانه

هاله :خالص بس انتي احسن دلوقتي

مني :اه انا همشي بقي

هاله :تمام ياقلبي خدي بالك من نفسك وراحت قفلت الباب وراها

وفاء :مني كانت بتعمل اي هنا واي الابره دي مين اللي خدها

هاله :اسكتي يابت كنت هروح في داهيه لولا ستر ربنا كانت عايزه ابره مسكنه وانا اديها ابره من بتوعنا والحمد لله اني فكرت اني اجيب ابره مسكنه فعلا وفضتها وشروق الكلب جت وكانت هتفضحني

وفاء : مش فاهمه حاجه انتي اديتي منه مخدرات

هاله :ايوه وبكره تيجي زي الكلبه ليا

وفاء :انتي معندكيش قلب خالص ليه تعملي كده فيها حرام عليكي ليه تشديها للطريق ده انا نفسي ابطل ادمان بي مش قادره مني غلبانه وكانت متفوقه

هاله:علشان تتعود مش تبص لحاجه مش باعتها فيها اي زياده عني علشان عادل يتجوزها

وفاء:مني كويسه وانتي عارفه كده

هاله :خالص لما نشوف جوزها لما يعرف انها مدمنه هيكمل معاها ولا هيسبها

وفاء :انتي شيطانه انا مش عايزه اعرفك تاني

هاله :انتي بتخسرني علشان مني

وفاء :لا علشان انتي بجد انسانه مش محترمه يا خساره اني كنت اعرف وحده زيك وعادل اتصل بمني

عادل :اي يامني فينك

مني :معلش الفون كان صامت

عادل :شروق عملت حادثه وفي المستشفي

مني :اي في مستشفي اي

وراحت مني جري علي المستشفي

والباب عند هاله كان بيخبط فتحت هاله

هاله :مصدقتش نفسي لما لقيت رقمك لا كمان عرفت أن عايز تيجي ليا البيت

عادل :اي هنفضل نتكلم علي الباب كده مافيش ادخل

يتبع

البارت 11_12_13_الاخير من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع