القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المدمنة البارت العاشر والحادي عشر والثاني عشر الأخير بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات


اخر ثلاث اجزاء

المدمنه

الحلقه العاشره

بقلم دوداا حوده

هاله :لا ازاي طبعا اتفضل ادخل اصل من الصدمه مش مصدقه نفسي

عادل : هههههههههههه صدمه ليه يعني علشان جاي اشرب معاكي الشاي

هاله :متعرفش كنت بتمني اليوم ده من زمان ازاي يا عادل

عادل :اهو وهو حصل وجيتلك

هاله :عادل انا مش هخبي عليك اكتر من كده انا بحبك مش بحبك بس لا انا بعشق التراب اللي بتمشي عليه

عادل :مش عارف وانا اي اللي حصل ليا حاسس اني بقيت عايز ابقي معاكي انتي عامله ليا عمل ولا اي

هاله :عمل ياريت كنت أعرف انا كنت مستعده اعمل اي شي علشان اللحظه دي

عادل :بس مني هعمل معاها اي بصراحه هي مش هتوافق اني اتجوز واحده تانيه وفي نفس الوقت مش هينفع أطلقها علشان الموخر عالي اوي

هاله : محتاج كام وانا هدفعلك

عادل :اي اللي بتقولي ده انتي اتجننتي انا اخد فلوس من وحده ست

هاله :مقصدتش والله حقك عليا

عادل :انا علشان عارف انك طيبه وعلي نياتك كنت زعلت منك اوي

هاله :تمام انا عندي حل كويس

عادل :اي الحل ده

هاله : تاخد جرعه مخدرات وبعدها هطلقها سهل جدا وكتب يمكن هي تديك فلوس علشان مش تفضحها

عادل :انتي عبيطه يا هاله وانا هجيب المخدرات دي منين

هاله :ملكش دعوه وافق بس وكل حاجه سهله بعد كده

عادل :موافق طبعا طلما هخلص منها

هاله :بس اي اللي حصل خلاك كده انت كنت هتموت عليها

عادل :مش مرتاح معاها حتي عالطول مسافر بسببها

هاله :اه فعلا لحظت كده المهم تعالي اقولك

عادل :اجي فين

هاله :تعالي هديك الحل ودخل معاها اوضه النوم وطلعت الإبر اللي كانت مديه منها لمني خد هي خدت حقنتين ناقص كمان اتنين وبعدها هتبقي مدمنه

عادل :وهي خدت اتنين ازاي مش فاهم

هاله :انا وكنت مستعده اقتلها علشان اعرف اقرب منك معرفش أن انت كمان عينك مني

عادل :اه يابت الكلب انتي كنتي عايزه تدمريها وفضل يضرب فيها والباب بيخبط وبعدها الظابط كسر الباب

الظباط :عادل ده اللي متفقين عليه

عادل :كانت عايزه تدمر مراتي عايزني امسك اعصابك مش كده وانتي يلا انزلي قدامي

هاله :انا معملتش حاجه الحاجات دي بتاعته

عادل :كمان وراح ضربها بالقلم

الظابط :عادل لو سمحت انزل ونزل عادل واتصل ب وفاء

عادل :ايوه ياوفاء انتي فين أنا طالع عالقسم

وفاء :قدامك في العربيه تعالي الاول فلاش باك نزلت وفاء من عند هاله اقسم بالله لوريكي يا هاله واتصلت ب عادل

وفاء :الو ازيك يا عادل عامل اي

عادل :ايوه مين معايا

وفاء :انا وفاء صاحبه هاله

عادل :اه اه ازيك عامله اي

وفاء :انت فين

عادل :في اسكندريه بخلص شغل

وفاء :لازم تيجي دلوقتي

عادل :اجي فين بقولك في اسكندريه

وفاء :مني هتروح في داهيه ولازم تيجي

عادل :مني انتي بتقولي اي

وفاء :مش هينفع كلام في التلفون وفعلا ركب عربيته وجه وقابل وفاء وحكت ليه

عادل :اقسم بالله لخرب بيتكم

وفاء :عادل انا مليش ذنب ومعرفش اي حاجه اقسم بالله اول ما عرفت اتصلت بيك

عادل :خالص تيجي معايا وتشهدي بالكلام ده

وفاء :لا طبعا لاني انا كمان كنت باخد القرف ده ولو طلبه تحليل ليا هروح في داهيه

عادل :امال عايزه اي يعني اسكت

وفاء :لا انا ليه واحد قريبي ظابط مباحث نخليه يساعدك انك تطلع اذن تسجل لهاله وهاله هتموت عليك قولها انك بتحبها وسجل ليها وهي رخيصه هتقع عالطول بس ياريت اسمي ميجيش ولا من قريب ولا من بعيد

عادل :اكيد هتعرف امال انا هعمل عليها اللعبه دي ليه

وفاء :ربنا يسترها وأما قصده خير باذن الله مس هيحصل ليا شر وراح فعلا وعمل اللعبه دي

وفاء :الحمد لله مش قولت ليك

عادل :بس انتي لازم تروحي مصحه

وفاء :باذن الله هروح المهم روح اطمن علي مني

وفيه المستشفي شروق أيدها ورجلها مكسروين

مني :حقك عليا يا شروق انا اسفه

شروق :لو سمحت يا مني اطلعي برا

مني :والله يا مني غصب عني بس مكنش ينفع تعملي اللي حصل ده

شروق :مني لو سمحت انا تعبانه ومش قادره اتكلم

مازن :معلش يا مني سبيها دلوقتي

وخرجت مني وعادل وصل

مني :شوفت اللي حصل

عادل :اي اللي عمل في شروق كده

مني :والله يا عادل غصب عني هي احرجت هاله وغصب عني هاله اتغيرت بجد وبقت تحبني من قلبها

عادل :والله طيب شروق كان عندها حق وانتي خدتي حقن هيروين

مني :انتي بتقول اي

عادل :انتي لسه هتتكلمي معايا يلا بينا علي المستشفي وراحت المستشفي واتعمل تحليل ليها والدكتور قالو أن الحمد لله الموضوع بسيط وسهل علاجه وروحت مني

مني :عادل حقك عليا اقسم بالله ما اعرف ان ده هيحصل

عادل :قولتك كذه مره أن هاله دي مش كويسه

مني :والله العظيم انا خلاص حرمت

عادل :طيب سبيني دلوقتي وسبها ونزل شويه وجه تلفون ليها من عادل

مني : الو والنبي يا عادل انت فين

راجل غريب رد عليها :حضرتك صاحب التلفون ده عمل حادثه وفي المستشفي

مني :اي وطلعت تجري ونزلت وقفت تاكسي وهي عامله تعيط جامد

السواق ::مالك يا بنتي اهدي كده خدي يا بنتي نشفي دموعك

خدت مني المنديل واغم عليها واتصل السواق ب هاني

السواق :الو ايوه يا هاني بيه الامانه معايا

هاني :برافو عليك هاتها بقي مكان ما قولتك وفقا واتصل بالشاويش في القسم وطلب منه يدي الفون ل هاله

هاله :الو ايوه يا هاني

هاني :كله تمام

هاله :الله ينور عليك خليها عندك وهقولك هنعمل اي

يتبع

_________________________

المدمنه

الحلقه الحاديه عشر

بقلم دوداا حوده

هاني :هو خطفك ليها يعني هيخرجك من السجن

هاله :هاني وانت مالك مش فلوسك هتخدها وده اللي يهمك يعني

هاني :خالص براحه المهم اسمي ميجيش ولا من قريب ولا من بعيد

هاله :هو انا عبيطه يعني

هاني :لا طبعا بس انا عارف لو فضلتي فتره متخديش مخدرات اي اللي هيحصل ليكي

هاله :بطل كلام التافه ده

الشاويش :التلفون لوسمحت مش عايز مشاكل

هاله :اقفل يا هاني ضروري علشان لازم اكلم شروق ضروري

هاني :وتكلمي شروق ليه ما تكلمي عادل عالطول

هاله: انا اللي مسطوله برضه اكلم عادل علي اي يا متخلف واحنا سارقين الموبيل بتاعه فلاش باك

عادل نازل يتمشي لانه مخنوق شاف واحده عامله تعيط

عادل :انا مش متطفل بس فيكي حاجه اقدر اساعدك في شي

البنت :انا اسفه بس جوزي ضربني وطلقني ومش معايا فلوس وعايزه اكلم حد من اهلي

عادل : طيب خلي دول معاكي

البنت :لا والله لو ينفع اخد دقيقه من موبيل بس اكلم اخويا

عادل:اتفضلي وادها الفون واتكلمت البت وعادل بعد شويه علشان تعرف تتكلم وكان فيه كشك جمبه وقف يجيب علبه سجائر وبيبص ملقاش البت اااااه يابنت ال

وروح البيت فضل ينادي علي مني مش بترد قال يبقي راحت المستشفي لشروق فارح ليها

عادل :ازيك يا شروق عامله اي دلوقتي

شروق :الحمد لله تمام يا عادل بخير

عادل :هي مني جتلك تاني

شروق :لا طبعا مجتش لاني مش عايزه اقبلها

عادل :امال راحت فين دي

شروق : شوفها عند هاله

عادل :هاله في السجن شروق انتي اخت مني ولازم تقفي جنبها الحيوانه اللي اسمها هاله أدت مني مخدرات

شروق :اي بتقول اي يعني احساسي كان صح

عادل :حقك عليا انا في اي شئ حصل ليكي بس لازم تقفي جنبها معلش اتصلي بماما شوفي مني عندها ولا لا

شروق :لا لان ماما كانت عندي ولسه ماشيه راحت تروق الشقه ليا لاني خارجه بكره طيب اتصل بمني

عادل :موبيلها في البيت وتلفون شروق رن

شروق :ده رقم غريب

عادل :طيب ردي ممكن تكون هي

شروق :الو ايوه مين

هاله :انا هاله وقولي ل عادل أنه مش هيشوف حبيبت القلب الا لما انا اخرج من السجن

شروق :انتي بتقولي اي اقسم بالله لو حصل حاجه لمني ل انا اللي هوديكي في داهيه

هاله : هههههههههههه اتكلمي علي قدك يا حلوه انا لازم اخرج من السجن ازاي معرفش سلام وقفلت السكه

عادل :فيه اي مني مالها

شروق :الحق مني يا عادل هاله اللي خطفتها

عادل اي وجري عادل علي القسم وطلب مقابله هاله

هاله ؛ها جاي ليه لقيت طريقه تخرجني بيها

عادل :لا اقسم بالله لو حصل شي لمني ليكون موتك علي ايدي

هاله : انا ممكن استحمل من غير مخدرات يومين وعدا يوم اقسم بالله لو انا مخرجتش من هنا ل تندم ندم عمرك

عادل :سيبي مني وانا اساعدك

هاله :نعم بتقول اي عبيطه انا اقسم بالله لو ما وقفت جمبي وخرجتني لمراتك تبقي مدمنه في اقل وقت

عادل :مش هرحمك يا هاله والله

هاله؛الكلام بينا خلص سلام ومشي عادل وراح لمحامي هو مش بيحب يلجأ ليه بس كان لازم يغير المخدرات اللي في المعمل الجنائي بسكر بودره وفعلا المحامي ساعده في كده

وواحد راح لوفاء البيت

وفاء :نعم فيه اي

الراجل :هاله في القسم وعايزكي

وفاء :معرفش حد باالاسم ده

الراجل :استني بس بتقولك بأمره قريبك الظابط اللي ممكن يعمل ليكي تحليل لازم تروحي ليها وراحت وفاء فعلا

وفاء :نعم عايزه اي

هاله :كده ده انا بقول انك اختي واول ما تعرفي اني محبوسه هتجي جري

وفاء :بقولك اي يا هاله انا مش عايزه اعرفك تاني

هاله :بقي كده طيب بس انا عايزه اعرف بس عادل عرف منين بموضوع الابر

وفاء :عادل عادل مين

هاله :استعبطي بقي عادل جوز مني

وفاء :معرفش

هاله :والمفروض انا اصدقك بقي

وفاء :بقولك اي عايزه تقولي اني مدمنه قولي اه انا اللي قولت لعادل وانتي شيطانه ولازم تخدي جزاك ارحمينا بقي

هاله : وانا هونت عليكي تعملي فيا كده انتي مجربتيش سمي

وفاء : اعملي اللي تقدري عليه

هاله :هوريكي هعمل اي ومشيت وفاء ورجعت هاله الحبس وطلبت الفون وكلمت هاني

هاله :ايوه نفذ مع وفاء ومني اللي اتفقنا عليه

هاني :عنيا وكانت مني عامله تعيط ودخل هاني

مني :هاني انت اللي خطفني

هاني :اه شوفتي بقي جوزك حبس هاله ينفع كده

مني :طيب فكني لو سمحت انا ايدي وجعاني والنبي سبني. ايدك اللي انت عايزه

هاني :ما انا هسيبك بس بعد كام ابره كده

مني :ابره اي ابعد عني

هاني :هاتي ايدك بقي متوجعيش قلبي واده ابره لمني وفي بيت وفاء الباب خبط

وفاء :ايوه مين حضرتك

البنت :مش ده بيت اسماء

وفاء :لا مافيش حد هنا بالاسم ده

البنت :ازاي يعني ده قالت إن ده بيتها ورشت مخدر في وش وفاء اغم عليها

البنت :يالا يا رجاله شلوها حطوها عالسرير وعايزكم تصورها فديو ليها وهي معاكم

يتبع

_______________________

المدمنه

الحلقه الاخيره

بقلم دوداا حوده

فاقت وفاء :انا فين واي اللي حصل

البنت :دفعتي تمن الغلطه اللي عملتيها

وفاء : هو اي اللي حصل ينهار اسود

البنت :اخرسي خالص وهاله بتقولك كده احنا خالصين ولو فكرتي تعملي حاجه ليها تاني اقسم بالله ل بموتك المره الجايه

وفاء :اقسم بالله وربي لوديكوا في داهيه يا ولاد الكلب

البنت :اتفرجي علي الفديو ده ولو فكرتي تتكلمي هنشيروا في كل حته خلي لسانك جوا بوقك وكده احنا حبايب سلام يا قطه وفضلت وفاء تعيط وبعدين راحت لعادل

وفاء : عادل انا روحت في داهيه

عادل :ومني كمان اقسم بالله انتقامي من هاله ليكون كبير اوي

وفاء :مني هي فين مني

عادل : الحيوانه خلت ناس يخطفوا مني وانا غيرت المخدرات بسكر بودره

وفاء :انت بتقول اي انت بتهزر صح

عادل :لا لازم مراتي ترجع

وفاء:وانت كده فاكر أن مراتك هترجع انت بتحلم

عادل :تبقي تعملها علشان اقتلها

وفاء :منك لله انت كده السبب في تدميري انا اللي اساعدك عالشان تعمل كده وفي الاخر انا اللي اتاذيت وبعتت ناس تغتصبني وتصورني وحضرتك هتخرجها من القسم اذا كان هي جوا وعملت فينا كده امال بقي لو خرجت هتعمل ايه

عادل :هو انتي فاكره ان هي هتخرج بالساهل انا غيرت النتيجه بس لاني السبب في كده انما هي مدمنه هتخرج ازاي

وفاء :عادل هو انت عبيط ولا بتستعبطني وحده قدرت تعمل كل ده سهل انها تخرج وفلوسها الكتير تعمل اي حاجه

عادل :عالعموم حقك هيرجع والله وحق مني كمان وفي القسم داخله هاله مكتب العميد حد جاي يزورها

هاله : هههههههههههه تصدقي بالله انتي اخر وحده افتكر انها ممكن تيجي هنا امي بنفسها سابت اشغلها وجوزها وجت

الام :مدمنه يا هاله

هاله :وانتي مالك انتي مش عايشه حياتك جايه تحسبيني علي اي دلوقتي

الام ؛لا جايه اربيكي من اول وجديد

هاله : معملتهاش وانا برا جايه تعمليها هنا كان زمان دلوقتي مبقاش ينفع

الام :هينفع وهخرجك من هنا بس حسابك معايا هيبقي كبير

هاله :انا خارجه من غيرك بس هسافر لاني خالص كرهت اعيش في البلد دي ومتجيش تاني لاني مش عايزه اشوفك

ومشيت هاله علي الزنزانه وفي بيت هاني الباب خبط

هاني :عماد انت اي اللي جابك دلوقتي

عماد :نعم ده من امتي

هاني :مقصدتش تعالي ادخل

عماد :انا مخنوق اوي وبجد نفسي ابطل مخدرات

هاني :سهله يا صاحبي روح مصحه

عماد : وده من امتي مانت عالطول بتقولي مش هتقدر مينفعش

هاني :اه مينفعش

عماد :مالك يلا فيك اي انت معاك حد جوا

هاني :اه لا مش عندي حد

عماد :يبقي معاك وحده ماشي يا سيدي مش هرخم عليك

هاني :بتقول اي ياجدع عيب كده اقعد هقوم اعمل قهوه وقام هانى وكان تلفون هاني علي التربيزه وجت رساله واتس وكالعاده بينهم أنهم بيمسكوا موبيلات بعض فتح الفون وشاف الفديو بتاع وفاء ومبعوت رساله اتصرف بقي أنصدم عماد وسمع صوت صرخه مكتومه من الاوضه راح وفتح وشاف مني مربوطه قالها اسكتي وراح قعد مكانه وكان معاه المنوم لانه مش بيعرف ينام طبيعي لازم منوم وجه هاني

عماد :اي ده انت عامل ليك شاي

هاني :اه مليش مزاج للقهوه

عماد :فين المياه يا راجل

هاني :اه نسيت معلش ودخل يجيب المياه وحط ليه عماد المنوم في الشاي وجه شرب الشاي ونيمه ودخل لمني

عماد :انتي اي اللي جابك هنا يا مني

مني :ارجوك فكني

عماد :حاضر وفكها يلا بينا وخرج وكتف هاني وخد موبيله معاه وراحت مني البيت وفتح عادل

عادل ؛مني وخدها في حضنه

مني :الحقني يا عادل ارجوك

عادل :حد عمل فيكي حاجه

مني :هاني الكلب اداني حقن مخدرات

عادل :هاني وليه يعمل كده وانت اي اللي وصلك ليهم يا عماد

هاني :والله انا رايح بيت هاني صدفه لقيت مبعوت رساله ليه فديو لوفاء وحد بيقوله اتصرف وسمعت صوت مني اديته منوم وربطه هناك لحد ما نشوف هنعمل اي وكانت هاله معروضه علي النيابه وهناك حد قدر يوصل ليها كيس بورده

هاله :لو سمحت انا عايزه ادخل الحمام ضروري

العسكري :بس بسرعه ودخلت هاله واكمن كان بقلها فتره مخدتش مخدرات خدت الكيس كله

وخرجت مافيش ساعه ووقعت ميته وهاني بلغوا عنه واتقبض عليه لأن التلفون كان عليه كل تسجيلات هاله.وهاني ووفاء ومني دخلوا مصحه علشان يتعالجوا وراحوا عادل وشروق ومازن وعماد زياره ليهم

مني :حقك عليا ياشروق انا اسفه

شروق :انتي اختي بس ياريت تحرصي من القريب قبل الغريب الدنيا مش بقت كويسه والله

مني :عندك حق المهم انتي مسمحاني

شروق :طبعا انتي اختي

عماد :وفاء انا ناوي كمان ابطل مخدرات واتعالج وابقي انسان كويس

وفاء :ياريت والله يا عماد

عماد :وفاء هو انتي ممكن تقبلي تتجوزني

وفاء :بعد اللي حصل معايا

عماد :اللي حصل ده مكنش بمزاجك وانا عارف

وفاء :بجد انت انسان محترم اوي

عماد : يعني موافقه

وفاء :بصت وضحكت واتعالجت مني ووفاء وخرجوا من المصحه ووفاء اتجوزت عماد ومني جابت بنوته وشروق كمان جابت بنوته

تمت

انتظروني في قصص وروايات كامله فقط ضعوا تعليق باسم الروايه الي عاوزينها في المدونه 


تعليقات

التنقل السريع