البارت الثامن والتاسع ♥️🧚
#تغيرت_لأجلها🖤⛓️
سرمد:وبعد الكلام ده أنا مستعدة أعيش معاك بقية حياتي...
رحيم:تغيرت لأجلها.
الباب خبط جامد يكاد ان ينكسر....
رحيم:ادخلى جوه وأنا هفتح.
فتح الباب...
رحيم:إياد!
إياد:اهرب بسرعة.
رحيم:فى ايه؟
إياد:خد سرمد واهرب بسرعة.
رحيم واقف مصدوم معندوش ثقة فى إياد.
إياد بصوت عالى: سرمد يا سرمد.
رحيم:أنت عايز منى ايه،مش خدت السلاح كله جاى تانى ليه؟
إياد:أفهم بقي يا مغفل البوليس بيدور عليك...
مسكه من ايده ونزله تحت بسرعة ركبه هو وسرمد عربيه.....
إياد للسواق:اطلع بيهم على اسكندرية بسرعه.
إياد لرحيم:أنا جهزتلك كل حاجة هناك وما تجيش هنا تانى.
مشي السواق بالعربية.....
سرمد: رحيم أنا خايفه.
رحيم: ماتخفيش طول ماانا معاكى.
___________________
فى ڤلة إياد:-
إياد لنفسه:أخيراً خلصت من نقطتين سود فى حياتي.
شرب كأس الخمر والعرق بيصب من عليه.،فجأة سمع صوت ضرب نار طلّٓع سلاح من جيبه ووقف قدام الباب.
___________________
فى إسكندرية:-
رحيم:تفتكرى إياد بيعمل كل ده ليه؟
سرمد:.............
رحيم:يمكن عشان اتنازلتله عن السلاح ال عندى..!
سرمد:.............
رحيم:مش بتردى ليه؟
سرمد:أنت ظهرت فى حياتي ليه؟
رحيم بصدمة:ايه!
سرمد:أنا كنت عايشه حياه عادية زى اى بنت كان أقصى طموحى إنى اتجوز مروان ابن خالتى.
رحيم:ايه ال أنتى بتقوليه ده يا سرمد انتى مراتى.
سرمد بعصبية:أنا عايزه ارجع لأهلى.
رحيم:...............
سرمد بزعيق:أنت دمرت حياتي.
رحيم واقف مصدوم مش قادر يرد.
سرمد بعصبية:أنا...أنا بكرهك.
حضنها جامد....
سرمد بعياط:بكرهك بكرهك.
رحيم:أنا غيرت حياتي عشانك ...
خد نفس عميق وكمل كلامه....
رحيم:أنا بحبك.
سرمد بعياط:وأنا كمان بحبك.
____________________
فى قسم الشرطة:-
المقدم عامر:كنت فاكر انك هتفضل هربان ياإياد.
إياد بيلتقط أنفاسه بسرعه،وقف المقدم عامر وقرب منه ومسكة من عنقه يكاد ان يختنق.....
المقدم عامر: رحيم فين؟
إياد:............
المقدم عامر بعصبية:رد عليا رحيم فين؟
إياد:معرفش.
المقدم عامر: رحيم لو مش اتسجن أنت هتتسجن مكانه.
إياد:أنت عايز ايه؟
المقدم عامر:عايز بنتى.
إياد بصوت عالى:مش بنتك.
المقدم عامر:حلو ،سرمد بنت مين بقى؟
إياد:معرفش.
المقدم عامر بعصبية:لأ،تعرف يا روح أمك.
إياد بزعيق:معرفش.
خنقه أكتر......
المقدم عامر بعصبية:تعرف.
____________________
فى بيت المقدم عامر:-
زينه(الأم):ايوه والله زى ما بقولك كده.
مروان بفرحة:أنا مش مصدق يا خالتو أخيراً...
زينه(الأم):بتحبها يا مروان؟
مروان:بعشقها يا خالتو من ايام ما كنا عيال.
زينه(الأم):كلها كام يوم وسرمدى ترجعلى وتتجوزا.
مروان:يا رب يا خالتو،بس أنا..عندى سؤال؟
زينه:أسأل يا حبيبى..
مروان:أنتو اتبنتوها ازاى؟
زينه:حكايه طويلة..
(فى يوم عمك عامر جاتله واحده تترجاه يحميها هى وبنتها.،بس هو مش اداها اهتمام...
بعدها بكام يوم جاتله قضية قتل وكانت نفس الست دى بس هو مش عرف مين ال قتلها لحد دلوقتى،وقتها عرفت إنى مش بخلف،الست دى كانت حامل وخلفت قبل ما تتقتل بشهر عشان كده خدنا البنت ربيناها،وللأسف مش عارفين مين باباها بس الشهود بتقول انهم لقيوا سرمد قدام بيت رحيم وناس كتير بتقول انها بنته وهو ال قتل مامتها ...)
_____________________
بعد مرور ثلاثة أشهر....
فى إسكندرية:-
سرمد:اعمل الديكور باللون الأزرق عشان يليق مع البحر.
رحيم بضحك:سرمدى بتعمل ايه؟
جريت عليه وحضنته.....
سرمد بفرحة:ايه رأيك فى الكافيه؟
رحيم:اممم ذوقك يجنن يا سرمدى.
سرمد:بجد عجبك؟!
رحيم:بكره عيد ميلادك ال 19 وهيبقى يوم الإفتتاح بكره برضو.
سرمد ببراءه:يا حبيبى أنت فاكر.
رحيم بضحك:أنا اقدر انسي.،ده انتى تقتلينى.
سرمد:ههههه ،عندى ليك مفاجأة.
رحيم:ايه هى؟
جريت بكسوف ناحية البحر وهى بتقول....
سرمد:بكره،بكره.
جرى وراها وهو بيضحك.....
"وها هو بحر إسكندرية يشبه بحر غرامنا|ل/آيه عزازاي|"
___________________
فى غرفة فى سجن:-
يدخل المقدم عامر على إياد ويجلس بجانبه...
المقدم عامر:أنسى إنى ظابط مباحث وانسي انك تاجر سلاح.
إياد:عايز ايه؟
المقدم عامر:أنا مش جايلك عشان أعرف مكان رحيم،أنا خلاص عرفت انه فى إسكندرية.
إياد:اومال جاى ليه؟
المقدم عامر:مين ابو سرمد؟
إياد:يهمك!
المقدم عامر:يهمنى.
إياد:هتقبض عليه؟
المقدم عامر:القاتل يستحق العقاب.
إياد: عشان قتل الخدامة ال عند رحيم؟
المقدم عامر:ايوه عشان قتل مراته ورمى بنته.
إياد:وأنا هقولك بس تخرجنى من هنا...
المقدم عامر:وأنا موافق.
#يتبع
#آيه_عزازى✍🏻
#شخابيط♥️💃🏻
#بقلمى💙🍂
البارت التاسع بعد 500 كومنت👀🌚.
لو عايز تقراها من الأول نزلها من Google Play.
تفتكر مين ابو سرمد ببشركوا انها هتبقى صدمة للجميع😂💃🏻.
تتوقعوا ايه هى المفاجأة ال سرمد عملاها لرحيم هتبقى صدمة للجميع برضو.😂🤭
اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير
رأيكم🖤🐥
البارت التاسع ♥️🧚
#تغيرت_لأجلها🖤⛓️
إياد:وانا هقولك بس تخرجنى من هنا.
المقدم عامر:وانا موافق.
إياد: رحيم...
المقدم عامر:كنت شاكك من الاول.
إياد: رحيم اغتصب الخدامة ال عنده ولما الخدامة خلفت سرمد قتل الخدامة ورمى بنته.
المقدم عامر:يعني سرمد بنت رحيم؟!
إياد:اه،خرجني بقي.
المقدم عامر:انا ال خارج.
إياد بسذاجه:بس ده مش اتفاقنا.
المقدم عامر:انت تخرس خالص.
خرج وسابه في غرفة السجن.....
إياد لنفسه بخبث:هههههه،حلال عليك الإعدام ظلم يا رحيم.
___________________
في إسكندريه:-
اجواء مليانه فرح وبهجة....
رحيم:مبارك يا سرمدي.
سرمد:انا فرحانه اوي.
رحيم: عشان افتتاح الكافيه؟
سرمد:عشان احنا مع بعض.
رحيم:بتحبينى.
ابتسمت بكسوف وهزت راسها بمعني اه...
رحيم بفرحة:انا مش مصدق نفسي..
سرمد بضحك:ولا أنا،هههه.
قرب منها وهمس فى ودانها...
رحيم:محضرلك مفاجأة.
سرمد:بجد ايه هي؟
رحيم:تعالي ع البحر.
بقلم آيه عزازاي
___________________
|شط إسكندريه يا شط الهوي|فيروز...10 ليلاً
رحيم:غمضي عينك.
سرمد:.........
رحيم:فتحي
L O V E Y O U SRMD ♡
كل واحد ماسك حرف وواقف علي الشط عيونها لمعت حضنته من الفرحة،طلع من جيبه خاتم الماس..
رحيم:النهارده عيد ميلادك ال 19.
سرمد بفرحة:ده احسن عيد ميلاد عدي عليا.
رحيم:عشان الهديه.
سرمد:عشان احنا مع بعض.
مسكها من ايديها
رحيم:تعالي ننزل البحر.
سرمد:لأ بلاش خليها يوم تاني.
رحيم:مالك يا حبيبى انت تعبان؟
سرمد بإبتسامه:امم هطلع استريح شويه.
رحيم:اجي معاكي؟
سرمد:لأ،صحصح لشغلك بقي.
رحيم:حاضر يا سرمد هانم.
مريم:مستر رحيم.
رحيم:نعم يا مريم.
مريم:في واحد طالب يعمل حفله في الكافية.
رحيم:تمام،هاجي اتفق معاه علي كل حاجة.
سرمد واقفة تبص للبنت من فوق لتحت ورافعه حاجب..
مريم: حاضر يا مستر.
سابتهم ومشيت...
سرمد علي طريقة مريم: حاضر يا مستر نينينيني
رحيم بضحك:سرمد انتِ بتغيري،هههه
سرمد:بتضحك علي ايه؟،رخامه.
رحيم بمكر:بس مريم قمر مش كده.
بصتله بغيظ وضربته علي كتفه...
سرمد:تصدق انا غلطانه آني واقفه معاك.
رحيم بضحك:خدي بس رايحه فين؟
سرمد:ملكش دعوه.
مسكها من ايديها ولفها لييه...
رحيم:انا مقدرش علي زعلك.
سرمد:ولا متثبتنيش.
رحيم بضحك:طب ماتزعليش.
سرمد:ماشي هحاول.
رحيم بغمزه:بتغيري!
سرمد:انا اغير،ومن مين من دي!،دي...دي عود قصب وبص علي وسطها ال شبه العصايه ده.
رحيم وهو يعض شفايفه:دي بطل.
سرمد:دي مايصه،اكيد حبتها عشان مياصتها.
رحيم:حتي لو مايصه،انا بحب مياصتك اكتر.
ابتسمت بكسوف واتريقت عليه......
سرمد:نينيني.
رحيم:ما خلاص بقي ماتزعليش.
سرمد:طيب،انا هروح استريح شويه،خلي بالك من نفسك.
سرمد اتكلمت وهي بتعدل القميص بتاعه...
سرمد:اقفل الزرار عشان صدرك باين.
رحيم بغمزه: بتغيرى.
سرمد:يا عم اتنيل هغير عليك انت.
سابته ومشيت...
رحيم:بلاش تتغندري ياختي يمين وشمال.
مشيت بدلع اكتر عشان تعانده...
رحيم:امشي عدل يا روح ماما.
مش اديته اهتمام واتعوجت اكتر.
رحيم:يعني كده،طيب.
بتبص وراها لقيته بيجري وراها جريت بسرعة وهي بتضحك.
سرمد بضحك:خلاص والله.
____________________
في بيت سرمد ورحيم:-
بيت باين عليه البساطه،دخلت سرمد غرفة النوم ورد مالي المكان،وعروسه لعبة علي السرير جريت عليها وحضنتها،والإبتسامة منوره وشها.
____________________
في كافيه رحيم:-
رحيم:الو.
سرمد: رحيم الحقني....
رحيم بخضه:سرمد مالك في ايه.
الخط قفل.....
#يتبع
#آيه_عزازي✍🏻
#شخابيط♥️💃🏻
#بقلمي💙🍂
ينفع توصلوني ل 4000 كومنت ولا كتير عليا🌸
تفتكر نهاية رحيم قربت استعد للصدمه الكبيرة في البارت ال جاي🌚😂.
بقري كومنتات لطيفة وبتفرحني شكراً ليكو♥️🌻
اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير
تعليقات
إرسال تعليق