القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت اقسم بالله لو قربت منى لهرمى الفازا دى فوق دماغك كامله في موسوعة القصص والروايات


#الاول

اقسم بالله لو قربت منى لهرمى الفازا دى فوق دماغك

انزلى طب من على الدولاب بطلى جنان

- لا مش نازلة انت عاوز منى اى هو يعنى علشان النهاردة فرحنا تقوم تقرب كدة منى 

انزلى يا ريهام وبطلى جنان انا جوزك انزلى 

-لا مش نازلة انت هتقرب منى لا 

خلاص هطلعلك انا ي اوزعة 

- عاااااا لا خلاص نازلة هات ايدك طااه 

تعالى 

-استنى لقع تمسكنى كويس الهى يسترك 

اى اللى طلعك فوق الدولاب مش المفروض دخلتى تغيرى ادخل الاقيكى فوق الدولاب 

-هااا ما انا خوفت منك عاااااا اوعى لقع امسكنى كويس براحة 

بس خلاص أهو نزلتى أهدى بقاا 

شوفته هربت منو وجريت نمت على السرير  جه ورايا وقال 

- احم احم مش ملاحظة انو النهاردة فرحنا ولا اى 

عملت نفسى نايمة 

-ريهام انا بكلمك على فكرة 

انا مبحبكش يا اسلام انا مكنتش عاوزة اتجوز دلوقتى مكنتش حابة عاشان المسئولية وعيال وقرف وأنا مش قد كل ده

بصلى بحزن أفهم من كدة انك مجبورة عليا 

لا لا استنى افهم مش قصدى كدة لقيته خرج من غير كلام وراح اودة الاطفال ينام خرجت ليه لقيته قافل الباب على نفسه 

دخلت اودتى بخيبه امل مش قصدى مجبورة عليه شخصيا قصدى انى شايفة انى صغيرة على انى أشيل بيت وجواز وعيله ديما كدة بيفهمونى غلط روحت نمت وقولت افهمه بكرة لكن هو كان يرفض ويتجنبنى ويتجنب الكلام معايا وكل ما اجى اكلمه يقفل الكلام وخصوصا انو النهاردة اول يوم هيروح يشتغل وشغله هيقعد فيه طول النهار 

الو 

-بتتصلى ليه فى حاجة ولا اى

لا انا بس بطمن عليك عاشان ملقتكش النهاردة فى الاوضة وخصوصا انو النهاردة إجازة 

لا متقلقيش انا كويس وفى وسط كلامه سمعت صوت واحدة جمبه

اسلام هو انت فين 

 حاجة متخصكيش انتى واحدة مجبورة عليا جاية ارد لقيته قفل السكه هى حصلت يخونى كمان ليلة امك سودة يا إسلام قعدت مستنياه والساعات بتمر وانا جوايا بغلى يمكن مكنتش بحبه فى الاول بس معرفش ليه كدة بغير عليه ببقا شايفاه لابس وخارج ببقا غيرانه من حلاوته دى صحيح مكنش بينا كلام وكان قفيل بس انا حبيت وجوده معاه كنت بحس بالراحة وفى وسط تفكيرى الباب اتفتح ولقيت نفسى قومت زى ما يكون خلاص هنبدأ المعركة 

- انتى واقفة كدة ليه 

ما لسة بدرى يا سعادة البيه 

- اى ده انا مالى بيكى اصلا وكان رايح الاودة دخلت وراه ورفعت السكينه وقفلت الباب ورميته على السرير 

-اى ده مالك يا ريهام انتى اجننتى ولا اى 

🖤✨



#الثانى والاخير 

 

- انتى واقفة كدة ليه 

ما لسة بدرى يا سعادة البيه 

- اى ده انا مالى بيكى اصلا وكان رايح الاودة دخلت وراه ورفعت السكينه وقفلت الباب ورميته على السرير 

-اى ده مالك يا ريهام انتى اجننتى ولا اى 

اه اتجننت اه اتجننت ما انت مبتسمعنيش ومش فاهم اى حاجة جايلى الساعة ١٢ ليه ها واى الصوت اللى سمعته جمبك ده 

رد بخوف صوت اى 

جيت فوقه ورفعت فى وشه السكينة 

صوت واحده جمبك بتخونى صح 

اهدى يا مجنونة يا ماما كان يوم اسود يوم ما حبيتك 

لقيت نفسى رميت السكينه انت قولت اى 

- اهدى يا مجنونة 

لا اللى بعدها يا ماما 

مسكته من ياقة قميصه انت هتنقطنى 

 بصى يا ريهام والله انا كنت فى اجتماع مع سكرتيرة فى الشغل والله 

انا مش عاوزة اعرف انت قولت حاجة دلوقتى قولها 

واه يا ريهام قومى عاشان فطسطينى 

خبطه على كتفه رزل وقومت سمعت كلمة حبيتك يعنى كان بيحبنى كنت هعيط لقيته شدنى على السرير وبقا هو فوقى 

بحبك يا مجنونة 

اسلام فى اى 

بقولك بحبك ومن اول ما اتجوزتك كمان والنبى حنى عليا بقا 

وانا كمان بحبك 

كنت عارف ردك اى قولتى اى 

بحبك يا اسلام 

ده شكلها ليلة عسل يا قلب اسلام 

" وعشقت تفاصيله رغم صمته وما زالت اؤمن ان الحب يأتى بعد الزواج "

تمت 



 

تعليقات

التنقل السريع