القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الشكروطة للكبار فقط 🔞🔞البارت (16) بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


البارت (16) بقلم ✍️ سلطان زماني 


بابا كان عامل حساب ل عبير نورهان في البنك وحاطط لكل 


واحده 50 الف علشان جهزها لما تيجي تتجوز 


وعرفت اني بابا بيشيل الحشيش في الشقة القديمة والي عرفني رحمه 


قالتلي الاول كان بيشلهم في شقتنا وكان بابا عنده محضر 


تبع شرطة الكهرباء وجت الحكومة اخدوه وطلع تاني يوم 


بعد ما اتصالح ودفع ومن بعدها أمي حكمت عليه ميشلش 


في الشقة الي عايشين فيها حشيش تاني


عرفت كمان بابا بيقعد في قهوة عمي كتير ليه علشان جنب 


المخزن بتاعه الي هو شقته القديمة وكمان  الواد الي اسمه 


علي الي بيبع الحشيش لبابا ساكن هناك وعلي ده كان متقدم 


لرحمه اختي وبابا رفض وجبها في ام رحمه علشان 


ميخسرش الواد 


سيف جيه وقعد معايا قالي ايه قرارك الاخير 


قولتله امك و ابوك عايزين كده ف أشطة بقا خلينا نجرب 


سيف ..تجربي ايه انتي هبلة ياريم ده جواز وقولتلك لو مش 


عايزة أنا هوقفلك كل حاجه 


_ أنا هتخطب ولو معجبنيش الوضع نفشكل عادي


سيف .. علي رحتك يا ريم 


رحنا أنا وام رحمه أجرت الفستان وودتني الكوافير وفضلت 


تسترخص في كل حاجه وانا عامله فيها عبيطة وهبله 


ووخدها علي قد عقلها وقعدت تقولي اني اخوها غلبان وعلي 


قد حاله وأنها اقنعته أنه يجيب كل حاجه واني البيت الي 


قعدين فيه ده اجار بس ايجار قديم واني اخوها المحلات 


الي عنده دول مش بيكسبو ومعظمهم مشارك عليها ناس 


وعيشي علي قدك وارضي بقليلك والكلام ده 


عرفت من عبير اني البيت بتعهم ملك وام رحمه اخدت ورثها 


فيه واني خالها ده عنده فلوس في البنك كتير وأنه كاتب ل 


ايهاب شقة في مصر الجديدة ومحل مكتبه ولعب اطفال 


واكسسوارات حريمي بس واقف فيه اخوه الأصغر منه 


وحالتهم ميسوره جدا  واني امها بتقولي كده علشان 


مطمعش فيهم واني علاء اخوه الصغير عينه علي نورهان من 


زمان واحتمال يخطبها بعد الجامعه 


عملة الخطوبة علي الضيق في بيتهم وشفت نظرات عتاب 


ولوم من رحمه وسيف  الي هو انتي ازاي تعملي كده وليه 


ونظرات تريقة وشماته من ام رحمه واهلها كلهم وانا عمله 


نفسي مش من هنا ويتصرف عادي جدا 


ايهاب تقريبا مجتش عينه في عيني حتي الدبله والمحبس 


معرفش يلبسهمني  واتكسف وانا الي لبستهم طريقة اكله 


غريبة حتي لما بيشرب أمه علي طول جنبه اتصورنا ونزل 


الصور علي الفيس بوك ولقيت صدام بيكلمني علي المسانجر 


قالي هو الكلام ده بجد 


قولتله  كلام ايه ياصدام 


بعتلي صورة الخطوبة الي كان منزلها ايهاب علي الفيس 


وقالي الكلام ده 


قولتله  اه صح مستغرب ليه 


صدام ..انتي اهبل منه علي فكرة مش معقول مفيش حد قالك ولا نصحك


_ لا قالولي وعارفه كل حاجه عن ايهاب 


صدام..  ب استغراب واندهاش عارفه ازاي وتعملي كده


 اي من قلة الرجالة  انتي يابت جميلة ومليون شب يتمناكي 


_ فاكر لما جيت ولقتني متكسره ومتبهدله لما قصو شعري كله 


صدام ..اه فاكر ياريم هو انتي لسه منستيش 


_ طب هو لو كان حصل معاك انت كده كنت هتتسي 


المهم المشكلة كانت بسبب غيرة من نورهان عليا اني 


ازاي اتجوز مروان ابن عمي وليه يحبني أنا  وانا الي أعجبه 


واني هعيش في. الغردقة وفضلت تتريق عليا وتغظني لحد 


ما ضربتني وانا ضربتها وعبير وقفت معها وفي صفها  وكانو 


الاتنين عليا وفي الاخر أمها جت كملت عليا وكانت عايزة 


تختقني وتموتني 


كنت خلاص مش عارفه اخد نفسي هموت خلاص قاعده 


بجسمها كله علي بطني حتي مش عارفه اصرخ ولا اقولها 


هموت وشيلي ايدك  قطعت وشها بضوفري وبعدت جابت 


إخوتها وعملو الي عملوه فيا 


الناس دي استخصرو فيا أنهم يعيشوني حياة 


طبيعية زاي رحمه ونورهان وعبير ..وانا معاهم 


وكمان استخصرو اني اعيشها مع ابن عمي بعيد عنهم


 وراحت قالت عني ل ام مروان وعمي اوسخ كلام وافترو علي امي 


بكلام وحاجات محصلتش وبوظت الجوازة 


واي حد كان هيجي يتجوزني كانت هتقول عني كده 


وهتبوظها فهمت 


صدام . أنا كان عندي انك تقعدي من غير جواز خالص احسن 


من الي عملتيه ده ياريم


_ده أنا هندمهم علي اليوم الي فكرو يجوزوني فيه ابنهم اتقل 


بس انت يامعلم


صدام ..محدش هيندم غيرك انتي ياريم وافتكري كلامي ده 


كويس 


_ لا متخفش عليا خليك بس انت جنبي ومعايا ومتسبنيش


صدام.. ربنا يعلم معزتك وغلاوتك عندي ايه ياريم 

يتبع 


التفاعل وحش جدا جدا جدا جدا جدا جدا

البارت 17من هنا هنا هنا هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع