القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الشكروطة للكبار فقط 🔞🔞تكملة البارت (17) بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات



تكملة البارت (17) بقلم سلطان زماني 

روحت البيت لقيت مرات ابويا عمله فلم كبير بتقولي انتي 


من اولها هتلعبي علي الواد وتستغليه 


_ العب ايه واستغل مين مش فاهمه ياماما


ام رحمه ..بت انتي بطلي كهن ومحن الفلاحين ده الحاجات 


الي دخله بيها دي ترجع مكان ماجت والفلوس كمان


_ ده ايهاب الي جبهملي والفلوس هو الي خدها وادهاني وانا 


رجعتهم تاني وهو الي صمم أخدهم حتي اسالي علاء اخوه


ام رحمه ..عودي نفسك بعد كده متطلبيش منه حاجه وخدي 


بالك أمه شديدة  ومش سهلة 


_ أنا مطلبتش اصلا حاجه ..ولو طلبت فيها ايه مش خطيبي 


وهيبقا جوزي امال اطلب من مين 


نورهان ..سيبك ياماما منها هي كده كده لما هتروح هناك 


هيعلموها الادب من اول وجديد هتروح فين دي من مرات خالي


_ خليكي في حالك يابتاعة انتي وحطي لسانك جوه بوك 


ياعبييييييييييييييير 


عبير .. مالك انتي يانورهان بتدخلي نفسك ليه في الي 


ملكيش فيه احنا مالنا 


ام رحمه..هي يابت البت دي عملالك عمل ولا سحرالك أنا مش مرتحالكم 


عبير.. ولا ده ولا ده ياماما بس انا نفسيتي تعبت من الخناق 


والمشاكل وبحاول الطف الجو مش اكتر 


ام رحمه ..مالك يانن عين امك نفسيتك تعبانه ليه أنا امك 


حبيبتك اشكيلي فضفضي 


عبير عيطت لما امها حضنتها وبصتلي وسكتت وقالت ل 


امها مفيش بس بشوف احلام كوابيس غريبة اليومين دول 


_ ابقي شغلي قران بليل وانتي مش هتحلمي بالكوابيس دي 


ام رحمه ..امشي غوري خشي اوضتك بلاش كتر كلام 


_ حاضر هغور ..هو فين بابي حبيبي


ام رحمه ..بابي ...الله يرحم يابنت الفلاحة ابوكي لسه مجاش 


_ عايزة تجوزي بنت الفلاحة ل ابن اخوكي ليه ياماما طيب 


ما تسيبي بنت الفلاحة تتجوز ابن فلاح زيها 


إم رحمه.. ما انتي لو النطع ابوكي عرف يربيكي كنتي 


احترمتي نفسك معايا بس وحياة امك لطلع عليكي القديم 


والجديد خليكي فكره كويس ياريم 


_ ريم مبتنساش متقلقيش ياماما 


ام رحمه ..امشي يابنت ميتين الكلب يا مستفزة 


عبير قامت سكتت أمها وانا دخلت اوضتي لقيت رقم غريب 


بيكلمني اتصلت بيه طلع علاء اخو ايهاب 


علاء ..عامله ايه ياريم 


_ أنا كويسه الحمد لله انت جبت رقمي من مين 


علاء ..من ايهاب علي فكرة هو الي راح حكلهم مش انا والله 


قولت اقولك لتفكري اني انا 


أنا عارف عمتي بتحب تزود كلام من عندها 


_ هو قالهم ايه 


علاء . هو بيحب يعيش الدور والحظة راح قالهم أنه بيصرف 


عليكي واداكي فلوس من المحل وابويا كلمني وقولتله انك 


رجعتيهم وهو الي ادهملك وضربه وقاله ميرحش المحل تاني


_ ازاي يضربه ليه كده حرام تعالي خد الحاجات أنا مش عايزها 


علاء ..لا خلاص انا بس حبيت افهمك لتفكري اني انا الي عملت كده 


_ بس ملوش أنه يضربه وانا خطبته مش وحده غريبة هي 


الناس دي بتعمل كده ليه 


علاء . لما هشوفك هبقا احكيلك أنا بعتلك ادد علي الفيس 


ابقي اقبليه أنا هقفل دلوقتي سلام


_ سلام 😯

يتبع

البارت 18بعد قليل 

تعليقات

التنقل السريع