القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنات الصاوى البارت 19_20_الأخير بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

الحلقه ١٩ _٢٠ الأخير 


وان شاء الله الحلقه العشرين اخر حلقه 

بحبكم. كتير  وطبعا بنات الصاوى كانت تسخين والي جاي ضرب نار في الروايه الجديده  محتاجه تعملوا كومنتس بااسمكم لاني حااكتب الاسماء في الروايه الجديده

بحبكم  


...Sabreena

الطبيب :انت عندك كانسر 


..........................

استووووب 


..............................


في المستشفي 


.................. .......................

كان يقف في طابور عريض ولما العجب وهذه حال المستشفيات الحكوميه 

كان سعيد ينتظر دوره 

سعيد:ي عم ابعد انت لازق فيا كدا ليه 

الرجل : وانا جيت جمبك داانت ريحتك معفنه 

سعيد: انا معفن يالي جاي من ورا الجاموسه 

الرجل:تصدق انك راجل ناقص وعايز تتربي 

ابعدوهم الرجال عن بعض

كان سعيد سيشتم باالفاظ بذيئه حتي 

نادت الممرضه علي اسمه 

الممرضه :سعيد الصاوى 

تقدم سعيد الي الممرضه ودخل الي غرفه  الطبيب 

غرفه بها مجلسين مهتريء واجهزه عفا عليها الزمن 

كان الطبيب جالس علي مكتبه مرتدى البالطو الابيض  والسماعه علي رقبته 

الطبيب :اتفضل ي استاذ سعيد 

سعيد:خير يادكتور اخبار التحاليل ااي 

الطبيب :في الحقيقه الوضع مش مبشر حضرتك التحاليل بتقول ان عندك كانسر 

صعق سعيد من سماعه تلك الكلمات 

سعيد:انت بتهزر  ي دكتور 

الوضع مش مستحمل هزارك 

الطبيب:اهدي ي استاذ سعيد ربنا خلق الداء والدواء 

سعيد:اهدي اي انت مجنون 

انت بتقول اني حاموت وعايزني اهدى 

انت شكلك دكتور حمار انا رايح لمستشفي خاص احسن 

الطبيب : الله يسامحك انا مقدر الي حضرتك فيه 

سعيد: بلا مقدر بلا نيله اوعي من وشي 

اخذ سعيد التحاليل وذهب للخارج 

&___________________&

لينك الواتباد زودولي مشاهده ي بنات معلش 

https://www.wattpad.com/1107591262?utm_source=android&utm_medium=link&utm_content=share_published&wp_page=create_on_publish&wp_uname=user53709027&wp_originator=QmheZw0u12RuDvA2kN7QzueKUC%2FDdGFBFi8KAJ%2Beu6Y2AmFJe5EunUuVN0rUzPM10i81%2BcnTqsyYBbqTra2jFY6y7w9ec5XesITYsx0vIcmB7pUP1kA1FcN3lzB04%2FK6

في الشارع 


.........

كان يسير وبيده تلك التحاليل شارد الذهن يفكر ماالذي سيفعله الان 

توقف امام مستشفي استثماري ودخل الي الاستعلامات 

سعيد:لو سمحتي انا عايز دكتور اورام 

الموظفه :كشف ٥٠٠جنيه ي فندم 

صعق سعيد من سماعه الرقم 

سعيد:يعني اي ٥٠٠ جنيه عشان اكشف 

ليه هي التذكره بكام 

الموظفه :والله ي فندم تقدر تروح اي مستشفي حكومي اذا كنت مش قادر تدفع 

ثم  اشارت الي حراس الامن الذين تعاملوا مع سعيد واخرجوه وسط صراخ سعيد 

سعيد:حسبي الله ونعم الوكيل 

خرج سعيد للخارج وهو يحادث نفسه 

سعيد:ليه يارب تعمل فيا كدا 

انا ماصدقت اني خلصت من البنات وبعتهم ومسكت الفلوس ليه عايزني اصرف الفلوس علي تعبي 

ليه تبتليني بالمرض الوحش  

ليه 

&_____________________________&

في منزل هاشم 

............... 

كان جالس يشرب الشاي 

دخلت الخادمه علي هاشم بالغرفه وقدمت له الحلويات 

هاشم:شكرا ي ام السعد 

ام السعد :وانت يابيه معنس بقالك كتير 

فايتك القطر من سنين 

هاشم :نعم 

ام السعد :بقولك اي جوزى ميلص مش عايزني اكمل شغل عندك 

تخصر هاشم بيديه وتحدث 

هاشم:ليه ان شاء الله شغاله عند رقاصه 

ام السعد :لا ياخويا انت عازب وانا خايفه علي نفسي 

هاشم:عازب مين ي حجه داانتي ٥٠ سنه 

ام السعد :مليش فيه اتجوز او هاتلك خدامه غيري والله ماانا قعدالك فيها 

هاشم:روحي ياام السعد من وشي الساعه دي روحي 

خرجت الخادمه وضحك هاشم علي كلامها وانه عانس وقد فاته قطار الزواج 

................................................


في الشارع 

.................

كانت منتهي جالسه علي الرصيف تكلم نفسها كالمجنونه 

منتهي:طب اعمل اي دلوقتي 

خالي هايكرشني لو ملقتش شغل 

والحلوف كرشني 

يعني يارب طول عمرى مفيش حمار عاكسني ويوم مااشتغل اتعاكس وانطرد

ضحك خلفها من قلبه علي كلامها 

نظرت منتهي فوجدته مؤمن الاخ التؤام لمصطفي 

مؤمن :انتي 

وقفت منتهي لترحل لكن يد مؤمن منعتها 

مؤمن:رايحه فين 

منتهي:ماشيه 

مؤمن:المره الي فاتت مشيتي ونسيتي شنطه هدومك 

منتهي :مش عاوزاها اتبرع بيهم 

مؤمن:انتي غريبه قووي 

منتهي:عن اذنك 

&_________________________________&

في فيلا هاشم المنشاوى 

.......... 

كانت ام السعد تنظف الارضيه فوجدت هاشم يهبط من ع السلم 

ام السعد :ي بيه ي بيه 

هاشم:يادى النيله 

ام السعد ريحي نفسك انا مش هاتجوز 

ام السعد :خلاص تجيبلي شغاله تساعدني انا زسطي اتقتم نصين 

هاشم:هاتي اي حد يساعدك ان شاله راجل حتي 

ام السعد :يووه انت بتتخلق عليا ليه داانت كنت بتعملهاعلي هدومي وانت صغير 

هاشم بغضب :عارفه اي الي مصبرني عليكي 

ام السعد :اي 

هاشم: انك من ريحه امي 

يلا سبيني اروح الشغل 

اخذت تبرط ام السعد بكلمات غير مفهومه 

ام السعد :وراك وراك لحد ماتتجوز 

كانت نانسي تضحك علي ام السعد 

نانسي: مش حاتبطلي ابدا 

ام السعد :يعني انتي عاجبك وضعه زي البيت الواقف كدا 

لازم يتجوز 

&______________________________& 

في قصر المرحوم نور الدين كامل 

.............. 

في غرفه منه &نوح 

استيقظت منه من النوم حزينه متعبه ونظرت علي الجانب الاخر من الفراش فلم تجد نوح ووجدت الجزء الفارغ من الفراش بارد اي انه رحل منذ البارحه 

لملمت شتات نفسها وقررت ان تستحم كانت ستقف لكنها وجدت يدخل من الباب بابتسامه سمجه 

نوح:صباحيه مباركه ي عروسه 

شعرت منه بالاستهزاء في كلامه واي عروسه وهي مطلقه 

واي عروسه والذي حدث بالامس 

نوح: مش قلتلك حااخلي حياتك جحيم 

منه: وانا راضيه بيها 

نوح:انتي معندكيش دم ولا ذره كرامه 

واحد غيرك كانت تطلب الطلاق 

انا كنت معاكي امبارح بس اسمها علي لساني 

صابرينا صابرينا صابرينا 

منه: بكرا تنساها وتقول منه منه منه 

نوح بسماجه :اوعدك الي جاي من حياتك حايكون سواد ي منه 

منه:انت ليه بتعمل معايا كدا 

انت كنت بتحبني فاكر 

نوح: مش مشكلتي انك هبله وبتصدقي اي حاجه 

منه:بس انا ساعدتك كتير فاكر 

نوح: اه انا فاكر لما كنتي بتيجي مع امك سعاد عشان تنضفي 

فاكر اني عرضت عليكي عشان تغوى نور بس طلعتي حماره 

محبكيش رغم انك كنتي قدام عنيه 

وحبها هي من اول نظره 

خطفت قلبه عشان هي طيبه مبتدورش علي الفلوس والسلطه والمناظر الخداعه 

لكن انتي انتي عكسها في كل حاجه

منه: طب خلينا ننسي كل الي فات ونرجع زي زمان 

نوح:  قول للزمان ارجع ي زمان 

انتي اتجوزتي هاشم عشان فلوسه وسلطته 

فاكره اما قولتلك بلاش تتجوزيه 

بس طمعك غواكي واتجوزتيه 

كنتي قوليلي كان ممكن ازود في سعرك واشتريكي بس انتي اختارتي الفلوس واهو رماكي زي الكلبه 

دلوقتي انا عندى كل حاجه 

واول مااطلقك حااكسب صابرينا عارفه ليه 

منه بدموع :ليه 

نوح: عشان الاتفاق كان كدا اتجوزك واكتب الي في بطنك بااسمي 

دا لو كنتي حامل اصلا 

وبعد الطلاق اتجوزها هي 

منه بغضب : قصدك اااي 

نوح:انتي طالق ............. 

&_____________________________&

...في الحديقه 

..........

كانت صابرينا واقفه تنظر لورود الياسمين 

بينما زين يتابعها وهبط الي الازهار فصنع تاج من الزهور ووضعها علي راسها 

صابرينا :شكرا 

زين: انتي ورده ياسمين رقيقه 

ابتسمت صابرينا له ابتسامه رقيقه 

كانت منه تتابع المشهد من بعيد فقررت الهبوط وتوبيخها امامه 

منه من الشرفه 

منه:والله لاوريكي 

هبطت منه الي 

منه بصراخ :انتي اتفقتي مع نوح يطلقني 

صابرينا بجمود :اه 

تعجب زين من رده فعلها اهي ملاك ام شيطان 

رفعت منه يدها كي تصفعها لكن صابرينا امسكت يدها وردت الصفعه لمنه 

صابرينا:دا بدل ما تشكريني اني بضحي عشانك انتي والي في بطنك 

منه: لما يتجوزك كدا بتكوني ضحيتي 

صابرينا :لو موعدتهوش بالجواز مكنش حايتجوزك 

هددني بيكي وانا عايزه ابنك ينكتب بااسم ابوه 

والله العظيم مابكدب عليكي 

منه ببكاء ارتمت بااحضان اختها 

منه:حايطلقني 

حايطلقني والنبي متخليهوش يطلقني

صابرينا : اعمل اي انا مستعده اعمل اي حاجه 

ابتعد زين عنهم كي يرى نوح

في الداخل 

سال زين جميله عن مكان نوح فقالت له بالمكتب يعمل 

توجه  زين الي المكتب فوجد ناني تدخل المكتب 

&______________& 

في غرفه المكتب ..... 

ناني: انا عايزه فلوس

نوح:لا مفيش 

نانى يعني اي مفيش انا عايزه فلوس 

نوح:عايزاهم ليه 

ناني:عايزه اغير عربيتي 

نوح: لا دي فلوسي وانا تعبان فيها ومش واخده حاجه 

ناني:دي فلوس نور الي قتلناه سوا 

وانا هاخد الي عايزاه 

نوح:انتي اتجننتي متجبيش السيره دي تاني هناا 

وبعدين انتي الي قتلتيه مش انا 

ناني: وانت كمان مشاركني انت ناسي حكايه المستشفي الرشوه بتاعه الدكتور 

نوح: وعندي استعداد اقتلك زيه بالظبط بس ابني الي في بطنك مانعني عنك 

ناني: امالي الفيزا كارت لاني عايزه فلوس 

صعق زين مما سمع ولكنه قرر الانتقام لصديقه 

تركته ناني وصعدت لغرفتها 

ابتعد زين عن الطريق وكانه لم يسمع أي شيء

......في غرفه ناني .......

بعثت ناني رساله الي ياسين كالعاده 

ناني:حبيبي انا جهزت الفلوس حااستناك في شقتناالنهارده 

&____________________&

في الفندق 

&_________& 

اخذ ياسين ثياب ايه ووضعها بالحقيبه 

ايه:انت بتعمل ااي 

ياسين:حانروح شقتنا 

ايه:انت مش حاتطلقني 

ياسين:لما اخد الي عايزه الاول ابقي اطلقك 

لم ينتبه ياسين لهاتفه الذي اهتز بوصول رساله 

اخذ ياسين ايه الي شقه كان ينتظر بها ناني 

بعد ساعه 

.............. 

دخلت ايه الشقه فوجدت ناني تنتظره وهي ترتدى قميص نوم احمر ناري 

وووووووووووووووووو..



يتبع



الحلقه الاخيره 

...........................

في شقه ياسين 

......... 

دخل ياسين الشقه بصحبه ايه التي بدات تستكشف المكان باانبهار شديد  

ايه :المكان هنا حلووو قووى زي شقق الروايات 

اثاث بلون الدهب وفرش غالي 

ياسين:مبسوط ان الشقه عجبتك

كانت ستتحدث ايه لكن ناني قاطعتها 

ناني:انت جيت ياروحي 

امته 

كانت تتاأوب 

نظرت لها ايه باشمئزاز 

حيث كانت ناني ترتدى فستان احمر نارى لا يخفي شيء يظهر مفاتنها 

ناني بقرف :بقي انت بتخوني انا ناني مع الحثاله الي شبهك دي 

صفعها ياسين علي وجهها عن من تتحدث بالحثاله وهي النكره الوحيده في المكان

قبض ياسين علي خصلات شعرها 

ناني بصراخ :سيبني 

سيبني ي حيوان 

سيبني 

اخرجها ياسين من الشقه وهي ترتدى القميص 

اغلق الباب 

طرقت ناني الباب بعنف 

ناني بصراخ :هدومي 

هدومي ي حيوان 

فتح ياسين لها الباب ورمي الملابس بوجهها 

ناني:وديني لانتقم منك ي ياسين 

وحياه الي في بطني لانتقم منك 

ارتدت ملابسها  علي السلم وذهبت لسيارتها 

&________________________________&

في الشقه ..... 

كانت ايه واقفه مصدومه مما حدث 

ياسين:ايه انا 

لم يكمل كلماته بسبب ايه التي 

شقت  ثيابها 

ايه: خد الي انت عايزه 

مش عايز جسمي 

خده وطلقني يااخي 

خده بس طلقني والنبي انا مش حمل مشاكل وتعب 

نار ابويا اولي من جنتك الي كلها كذب في كذب

اقترب منها ياسين في محاوله للنظر بعينها لكنها كانت تتهرب من نظراته 

ياسين:انا عمرى ماحبيت غيرك 

مراتي كانت مفروضه عليا 

وناني كانت انتقام من واحد دمرلي شغلي وهد كياني الي شقيت وتعبت عشان اعمله 

انتي الحسنه الوحيده الي في حياتي انا بحبك 

ايه:وانا مبحبكش طلقني  

وارجع لمراتك وبنتك 

طلقني واعمل حسنه وحيده في حياتك 

ياسين : مقدرش انا بحبك 

ايه:لو بتحبني بجد طلقني 

ياسين : انني طالق ي ايه 

ايه بدموع :شكراا 

وفلوسك حاتوصلك 

ياسين:مش عايز حاجه خلينا اصدقاء 

ايه: تسلم ي ياسين 

ياسين:ممكن احضنك لاخر مره 

ايه:بس 

ياسين:اخر مره لو سمحتي 

اقتربت منه ايه وعانقها ياسين وقطرات الدموع تهبط من عينيه 

ياسين يحدث نفسه : انا سرقت من نور فلوسه ومراته وانتقام ربنا اتنفذ فيا

مراتي وبنتي بعدوا عني والانسانه الوحيده  الي حبتها بتكرهني 

&____________________________________&

في قصر نورالدين كامل 

............... 

في الحديقه 

كانت صابرينا تنظر لجمال الورود البيضاء.

وضع يده علي ذراعها 

زين: صابرينا لازم نتكلم 

صابرينا :نعم ي زين 

زين: نور اتقتل ي صابرينا 

دهشت صابرينا من حديثه وتحدثت له بدموع تنهمر 

صابرينا:انقتل ازاي انت بتقول ااي 

قص زين لها كل شيء وحديث نوح وناني 

صابرينا:تبقي هي الي سقطتني الفاجره قتلت اخر ذكرى من نور 

بكت صابرينا علي زوجها وابنها الذي لم يظهر للنور 

زين:مستعده تنتقمي منهم ونسلمهم للقضاء 

صابرينا : مستعده ....... 

لم تكمل صابرينا كلمتها حتي وجدت نوح يهبط من سيارته والسلاح بيده  

&__________________________________&. 

في غرفه ناني ....

............. 

دخلت الغرفه والغضب علي معالم وجهها غير منتبهه لهذا الجالس علي الكرسي يشرب سيجارته 

ناني:نوح 

انت بتعمل اي هنا 

نوح:بشوفك حاتعملي اي 

مفاجأه صح 

ناني:غريبه يعني سيبت ست الحسن والجمال بتاعتك 

تقدم منها نوح وصفعها علي وجهها 

ناني بصراخ :انت بتضربني داانا اوديك ورا الشمس 

انت ناسي اننا قتلناه سواا

لا فوق داانا احرقلك الاخضر واليابس ي ابن جميله 

اخرج نوح سلاحه فارتعبت ناني منه 

ناني:انت انت بتعمل ااي 

نوح:حااقتلك واخلص من وساختك 

ناني:لا لا ابوس ايدك لاا 

نوح:انطقي الي في بطنك دا ابن مين ي خاطيه 

ناني ببكاء:ابن ياسين 

نوح : وتعرفيه منين 

ناني: من سنين 

من لما نور وقع شركته 

نوح: انتي طالق بالثلاثه 

مازال نوح موجه سلاحه علي راسها 

نوح:الي في بطنك دا ينزل ومااشوفش وشك تاني 

اخرج نوح شيك فارغ 

نوح:اكتبي الرقم الي عايزاه ومشوفكيش تاني ي خاطيه 

&_______________________& 

بالخارج سجل زين وصابرينا فيديو لهما وهم يتحدثون 

انتبه زين لخروج نوح فااخء صابرينا للغرفه المجاوره واختبئوا 

بعد عده دقائق 

صابرينا :في غل وحقد كدا 

مين البريء ومين الظالم 

ياسين ونوح وناني كلهم علي نور 

انا مش فاهمه حاجه 

الاخ يقتل اخوه 

والصاحب يطعن صاحبه في شرفه 

زين :ممكن تبطلي عياط ي رينا خلينا نعرف حانعمل اي 

صابرينا :نسلم الفيديو دا للنيابه وهي تتصرف

زين:مينفعش 

احنا لازم نمسكه وهو بيعترف 

صابرينا :حانعمل ااي 

زين :حااقولك 

&_______________________________& 

في منزل هاشم المنشاوى 

................ 

تحدثت ام السعد بصوت عال 

ام السعد : والله مانا قعدالك في البيت دا 

هاشم:ي وليه انتي عايزه اي مني 

ام السعد :عوزاك تتجوز 

هاشم:حاضر ي ام السعد اي اوامر تاني 

ام السعد :سي جوزى عمك ميلص حايجي يقعد معانا اه مانت راجل وحداني وانا اخاف علي نفسي 

هاشم:انا راجل زباله اني بتكلم معاكي والله مانا قاعدلك فيها 

&________________________________& 

هلكت قدم منتهي من البحث في المحلات عن وظيفه لها 

في احدى المحلات 

رات منتهي فستان احمر جميل 

منتهي بحسره : انا مش لاقيه اكل عشان اشتريك 

ذهبت منتهي لعده محلات والاجابه بالرفض 

&______________________________& 

في شقه سعيد 

.........

كان جالس علي الترابيزه ونعمات ووابنه 

اخرج سعيد المفتاح وتحدث 

سعيد :خدي ي نعمات المفتاح بتاع التلاجه وطلعي كل الي فيها عشان تفطروا 

تصلب جسد نعمات من هول الصدمه 

البخيل سعيد الصاوي يخرج مفتاح التلاجه 

نعمات :انت فيك حاجه ياخويا 

تعبان 

سعيد بغضب :انتي ليه محسيساني اني كنت بخيل عليكي 

نعمات :ابدا ي خويا 

داانت نزيه حتي 

سعيد:يلاروحي هاتي فطار من التلاجه وبلاش تبذير 

نعمات بفرحه :حاضر ياخويا 

سمعوا طرقات علي الباب 

سعيد :جهزى انتي الفطار وانا حاروح افتح الباب 

فتح سعيد الباب فوجد ايه باكيه امامه 

سعيد:مالك ي بنتي 

ايه ببكاء :بنتك 

بنتك الي بعتها اتطلقت وطلعت صفقه خسرانه 

تألم سعيد لسماعه تلك الكلمات 

اهو الموت السبب ام ضميره قد صحي اخيرا من غيبوبته الان ليصلح كافه الاخطاء 

سعيد:ادخلي ي ايه 

ادخلي ي بنتي ارتاحي 

دخلت ايه وسط ذهول منذ متي وسعيد حنون 

وجدت نعمات تحضر الفطور 

جبن بكل انواعه خبز ساخن وزيتون وبيض وتونه واكياس من الشيبسي والفواكه الجافه 

نظرت ايه بذهول للطاوله ولوالدها 

ذهبت ايه لنعمان متحدثه 

ايه:اي دا كله هو اي الي حصل ها 

سعيد :اي ي بت سعاد هو انا من امته كنت بخيل عليكم 

يلا بقي اغسلي وشك وغيري هدومك وتعالي ناكل سوا 


&_____________________________________&

في قصر نور الدين كامل 

................ 

كان نوح ياكل الطعام بصحبه منه وجميله وزين 

دخلت صابرينا غرفه الطعام 

صابربنا :نوح 

نوح:نعم 

صابرينا :انا جاهزه انفذ اتفاقنا 

اصر نوح قولها امامها ليري عيونها 

نوح لمنه :انتي طالق بالثلاثه 

نظر لعيون صابرينا وراى فرحه الانتصار والزهو 

منه بغضب وقفت :انت بتقول اااي 

نوح:زي ماسمعتي بطلقك قدامهم في العلن زي ماطلقتك بيني وبينك بس البعيده معندهاش دم 

صابرينا لمنه :لمي هدومك يابنت سعاد وروحي البيت 

نوح باانتصار :يلااا 

منه ببكاء :انتي اختي 

صابرينا بجمود :زي ماسمعتي 

نوح: صابرينا ممكن نتكلم في المكتب شويه 

صابرينا :طبعا ي نوحي 

نوح بهيام تاه بعيونها 

نوح،: دا بجد 

صابرينا:اه ياروحي ..............

&______________________________&

في الشارع ...... 

ماتزال منتهي تبحث عن العمل ولكن دون اي جدوى 

كانت تسير حتي فقدت الوعي 

كان يسير بسيارته حتي وجدها علي الطريق ملقته 

هبط هاشم من السياره وحمل منتهي الي السياره وجلب لها بعض العصائر والادويه 

منتهي افاقت من الاغماء وصرخت من وجود هاشم 

منتهي:انا بعمل ااي هنا 

هاشم: لقيتك واقعه في الارض 

منتهي:طيب ابعد 

هاشم:انا راجل مهزق اني وقفت انقذك كنت سيبتك 

منتهي:ايواا 

وابعد عني بقي 

هاشم:اي رائيك نتجوز 

منتهي:هااه 

هاشم: هااا ه اااي بس 

منتهي: انا بنت غلبانه مش حمل مشاكل 

تركته وهبط من السياره 

لكن هاشم اعجب بهاا واراد ان يتزوجها بحق 

كانت منتهي تسير حتي وصلت الي شقه الصاوى 

صدم هاشم من العنوان فهو عنوان صابرينا 

&_______________________& 

في شقه سعيد الصاوي 

....... 

انتهوا من الطعام حتي تحدث سعيد 

سعيد:ايه انتي حاترجعي تتعلمي تاني وحاوديكي دروس خاصه عشان تجيبي مجموع عالي 

صدمت ايه مما سمعت والدها تغير تغيير جذرى 

ايه بفرح عانقته وقبلته من خده 

ايه:شكرا يااحلا اب في العالم 

فرح سعيد من ابنته وحدث نفسه 

هل منه وصابرينا سيفرحوا بتغير مثل فرحته 

ابتعدت عنه ايه وذهبت لتستريح في غرفتها حتي سمع سعيد طرقات علي الباب 

فتح لها سعيد ودخلت منه الي الداخل 

رائها تبكي ففتح لها احضانه بمعني تعالي هنا يكمن ملجأك 

منه بدموع :يااااااه 

الحضن بتاعك دا جه متاخر 

زمان كان ينفع بس دلوقتي انكسرت 

انت فوقت متاخر 

انا عملت حجات وسخه كتيره في حياتي 

اي حد اقابله احبه كنت فاكره اني لقيت الحب الي انت مانعني منه 

بي محدش ضرني غير نفسي 

وانت جاي بعد ماانكسرت فاتحلي احضانك 

ياااه جيت متاخر قووى 

انا هو مكسوره ي بابا مكسوره يابابا 

ارتمت منه بااحضان سعيد تبكي بقهر

منه بدموع :انا الي قتلت ابن صابرينا 

كنت فاكره تن نوح بيحبني 

انا تعبانه ي بابا 

اكملت البكاء في احضان والدها 

سعيد:ششششش عيطي وارتاحي في حضن ابوكي 

&___________&

في الشقه 

........ 

دخلت منتهي وهي ترتجف من الخوف 

منتهي:خالي اناوالله طول النهار بلف علي شغلانه مش لاقيه والله العظيم تعبت وانا بدور  

سعيد:لا مش هاتشتغلي تاني 

انتي حاتقعدى في البيت وتكملي تعليمك 

منتهي:هاااه 

سعيد:يلا ادخلي المطبخ خلي نعمات نحضرلك الاكل وارتاحي 

منتهي:خالي انت بتتكلم جد 

سعيد:يلا ي بنت الكلب بدل ماارجع في كلامي 

احتضنته منتهي وذهبت الي المطبخ 

&_________________________________&

في قصر نور الدين كامل 

.................. 

في غرفه سعاد ......

دخلت صابرينا الغرفه وجلبت الحقيبه ووضعت بها ملابس والدتها 

سعاد:في اي ي رينا مالك 

صابرينا:حانرجع بيتنا ي امي 

سعاد: طب ليه 

صابرينا:هاحكيلك كل حاجه بعدين بس دلوقتي حلينا نلم هدومنا وتسبقيني علي البيت ماشي 

سعاد بقله حيله :طيب 

&______________________________________&

في غرفه صابرينا

.............. 

كانت تحادث زين بالهاتف 

صابرينا:ايوا ي زين منه وماما راحو البيت 

انت جهزت كل حاجه 

زين:ايوا يلا الدور عليكي 

صابرينا :تمام 

اغلقت الهاتف وكانت ستدخل الحمام الا ان سمعت طرق علي الباب 

صابرينا وهي تتمالك اعصابها 

صابرينا :ادخل 

دخل نوح الغرفه وهو يحمل شنطه بها فستان وجذمه 

نوح:النهارده كتب كتابنا انتي حاتكوني احلا عروسه شافتها عيني 

تقدمت منه صابرينا لتاخذ الفستان لكنه احتضنها بقوه رافضا خروجها من احضانه في محاوله تقبيلها  لكنها ابتعدت عنه ودفعته عنها 

نوح بغضب : مالك في ااي 

صابرينا :انا مستحيل اتجوزك ي حيوان انت 

نوح:صابرينا انتي بتقولي ااي 

صابرينا:لعبه لعبتها معاك عشان انقذ اختي منك 

نوح بغضب :اختك الي حطت ايديها في ايد ناني عشان تسقطك 

صابرينا:انت بتقول اي ي مجرم 

انا عارفه كل حاجه 

انت والقذره ناني اتعانتوا مع بعض عشان تقتلوا نور 

سممتوه وعذبتوه 

نوح وقد طفح الكيل ولا مفر من الحقيقه 

نوح وهو ينظر اليها بكل غل وحقد تحدث 

نوح:اااه حطيت ايدي في ايد ناني وقتلناه 

سممناه بالزرنيخ 

اه قتلناه 

انا عملت كل حاجه وسخه ممكن تتخيلها عشان 

 عشان ارجع حقي الي ابوه ضحك علي امي وسرقه 

صابرينا:بس كل حاجه كتبهالك بااسمك 

نوح: شفقه احسان من واحد حاسس انو حايموت 

كان نفسي اكسر عينه قبل مايموت 

وانتي الي حااكسر عينه بيكي لما اتجوزك وتبقي بتاعتي ساعتها بس هاحس بالانتصار 

تلقي نوح صفعه قويه ادت لنزف الدمااء من فمه 

نوح وهو ينوى رد الصفعه 

شلت يداها حينما راى جميله والدته 

جميله بغضب وصراخ :ي حيوووووان 

اعااااااااااااااه 

ااااااه ي حرقه قلبي عليك ياابني 

انت ااي شيطان 

اخذت جميله تضرب نوح وتشوه وجهه بااظافرها 

في حاله هياج كالثور الذي وجد فريسته الان 

دخل زين مع قوه من الشرطه ااي داخل الغرفه وابعدوا جميله عن نوح 

اخذ زين جميله وصابرينا  بااحضانه 

فقد اتفق مع صابرينا ان يسجلوا اعترفات نوح بوجود الشرطه 

قبض الضابط علي نوح 

الضابط :اعترفاتك كلها اتسجلت معانا 

غمز زين لنوح  بمعني ان زين هو المنتصر الوحيد في تلك المعركه 

&_____________________________& 

بعد اسبوع ......

هبطت صابرينا درجات السلم وهي حامله حقيبه ملابسها 

جميله :رايحه فين ي بنتي 

اعطت صابرينا الاوراق الخاصه بالقصر 

صابرينا :انا اتنازلت عن القصر لحضرتك 

كدا الحق رجع لاصحابه 

جميله:بس 

صابرينا:مبسش دا مش مكاني 

انا مش سندريلا الي حاتعيش في القصر مع الامير 

انا صابرينا وهارجع لمكاني الي جيت منه 

جميله:هاتوحشيني 

صابرينا: وانتي كمان ي طنط خلي بالك علي صحتك

خرجت صابرينا من القصر واستنشقت هواء الحريه 

صابرينا :يارب  

&__________________&

في شقه سعيد الصاوى 

................. 

فتح سعيد الباب فوجد صابرينا 

دخلت صابرينا الشقه 

تحدث سعيد وهو فاتح كلتا ذرعاه 

سعيد:وحشتيني 

احتضنته صابرينا بكل حب 

صابرينا:ي بابا ي حبيبي 

بكت صابرينا بااحضان والدها واتت الفتيات وبكوا من الفرحه فقد اشتملت العائله مره اخرى 

&__________________________________&

اليوم التالي 

............

 طرق زين  باب الشقه 

ففتحت نعمات له وادخلته للداخل  لحين قدوم سعيد 

اتي سعيد والفتيات

فتحدث زين :انا يسعدني ويشرفني اني اتجوز بنت حضرتك صابرينا 

سعيد بطمع :تدفع كااااام 

الفتيات بنفس الصوت :بابااااا

سعيد:بهزر اي مبتهزروش 

لم يكمل سعيد حديثه حتي وجد هاشم امامه يطلب يد منتهي 

سعيد :حاتدفع كام 

سعاد :لا بقي انت مصممم 

ضحك الجميع علي سعيد البخيل 

&_______________________ & 

بعد ٤ اشهر 

...........

صابرينا ومنتهي حامل بشهران 

وايه ومنه في الجامعه الان 

لكن سعيد توفي والحزن يخيم المكان واللون الاسود سائد 

فش شقه سعيد 

كانا لمحامي يتحدث  

المحامي :المرحوم ساب وصيه 

وقال صابرينا هي الي تقراها 

اتفضلي ي صابرينا 

سعيد: بنتي البكريه اول فرحه دخلت قلبي وحياتي كلها انا عمرى ماقلت كدا ليكي لكن حبي ليكي كان كبير عمرك مااتكلمتي وانا عارف اني ظلمتك وبيعتك 

بس انا اب وعقلي علي قدى بدور علي ستره البنات وانو شاريكي يبقي حايراعي ربنا فيكي 

ادعيلي ي بنتي واقريلي قران 

انا كان عندى  سرطان ومصرفتش فلوس العلاج 

مش بخل انا مش هاعيش عمرى وعمر غيرى 

حبيت اسيبلكم فلوس تفتكروني بيها بس متصرفوهاش كلهاي بنات سعاد 

حبوا بعض 

خافوا علي بعض 

انتوا اخوات بنات خليكم حنيني ومتنسوش مرات ابوكم واخوكم

واحضنيلي الكل 

بحبكم 

بنات الصاوى 



 

تعليقات

التنقل السريع