القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الشكروطة للكبار فقط 🔞🔞البارت (25) بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

البارت (25)  بقلم سلطان زماني 💥

سيف جيه وبابا وعمامي خدت سيف علي جنب وفهمتو الي 

حصل من مامته وأنها شتمتني ومكنوش راضين يكتبولي قايمة 

حتي الفرح قالو أني هطلع من الكوافير وهنروح مركب 

ونرجع علي البيت 

قالي انتو مش اتفقتو علي كده 

قولتله لا أنا متفقتش علي حاجه ولا اعرف حاجه وفاكره اني 

هيعملولي فرح زاي رحمه وقائمة وكده 

قالي أنا هعملك فرح ياعروستنا ولا تزعلي نفسك 

 قولتله لا أنا اتفقت معاهم خلاص أنهم هيمضولي قائمة 

ودهب بس عايزاك تبقا معاهم وهما بيكتبوها قالي حاضر 

سهلة 

وبعد شوية كله حاضر وانا عماله اخر فيهم لحد ما ماما تيجي 

وماما بعد شوية جت محدش سلم عليها ولا رحب بيها غير سيف ورحمه

 مضو الشهود وايهاب مضي وبصم اخدت الورقة بشياكة 

قدامهم وادتها ل امي لقيت كله برق 

ام رحمه ..انتي بتوريها ل امك ولا يتشليها معها 

_ مش فاهمه قصدك ايه 

ام رحمه ..انتي هتستعبطي ولا ايه ما تتعدلي يابت انتي 

مش قولتلهم انك هتشليها معايا 

_ لا أنا قولت هشلها مع امي ..هو انتي امي 

ابو ايهاب ..انتي كده ملكيش كلمة ياريم والموضوع كده يقلق 

سيف .. هي المشكلة في ايه مش فاهم انتي ياماما قايمة رحمه مع مين 

ام رحمه ..معايا طبعا 

سيف ..طب خلاص قائمة ريم مع مامتها انتو عايزين تخدوها 

ليه منها 

ام رحمه ..انتي بتصيعي يابت عليا طب وحياة امك 

ما  هعدهالك ياريم

_ مش هتعديهالي هتعملي ايه يعني هاتي ياماما الورقة الي 

مجنناهم دي ..خدي ابقي جوزيه بنتك بقا 

خدت امي ورحنا الأوضه بتاعتي لقيت ام رحمه جت ورانا 

وقالت ل امي يلا ياشكروطة خدي بنتك واطلعوا برا 

امي ..ربنا يسمحك 

_ الله يسامح مين دي مره وسخه ومفيش شكروطة غيرها 

هي و. مكملتش ومسكت لساني بالعافيه كنت عايزة اقولها 

انتي وبناتك 

ام رحمه ..أنا يابنت البوة  شكروطة 

سيف ورحمه وعبير دخلو 

حشوها وبعدوها وهي عماله تشتم وامي عماله تعيط وتبكي 

وابويا عمال يضرب كف علي كف

ام رحمه . قسما برب العزة ماهي ماشية من هنا الا لما تاخد 

علقه زاي الي خدتها قبل كده والمره دي مش هقص شعرها 

بس ده انا هعورها في وشها بنت الوسخه الفلاحة 

_ ومين قالك اني همشي اصلا أنا قاعدة وابقي شكروطة 

وبنت شكروطة فعلا لو خليتك تلمسي شعره مني مش تقصيه

سيف ..بس ياريم عيب أنا واقف 

_ اشمعنا انا الي ابس وعيب يعني هي تشتم وتهزقني أنا 

وأمي عادي 

سيف .. يا امي انتي خربتي الدنيا ليه وطبيعي جدا اني 

القايمة تكون معها أو مع امها اي  الي يزعل في كده 

ابو ايهاب ..يا سيف الكلام اتغير الاتفاق أنها هتكون مع اختي 

مش مع امها 

_ طب والدهب كمان هيكون معها برضو ولا ناوين تخدوه 

مني بعد كتب الكتاب كويس اني حصل كل ده قبل الجواز 

ايهاب قعد يبكي وجيه قعد جنبي بصراحه صعب عليا وقطع 

قلبي مسحت دموعه ودخلت جبتله ميه يشربها سيف 

استغرب 

طبطبت عليه زاد في العياط وقولتلهم القائمة عندكم 
.
وانا كام يوم كده واشوف شقة ايجار جنبكم برضو وانزل 

اشوف شغل واصرف علي نفسي 

سيف خشي اوضتك يا ريم ونتكلم في الموضوع ده بعدين 

ابو ايهاب قال ل ام رحمه انتي غلطانه مكنتيش شتمتيهم 

وعمي قالهم انتو نيتكم مش سالكة والبت بصراحه من حقها 

تقلق ومتبقاش مطمنه بابا قالهم والله البت ريم دي مفيش 

في طيبتها وحنيتها واكيد ربنا شيلها الاحسن وابو ايهاب 

حب يدخلي الاوضه وسيف قاله لا سيبها تهدأ  ونبقا نتكلم 

معها بعدين واتكلمت مع امي وقولتلها والله والله والله

 ل اجبلك حقك من الوسخه دي اتقلي عليا بس وهسمعك 

خبرها قريب قولتلها تشتري خط فودافون وتفعل خدمة 

فودافون كاش علشان هبعتلك فلوس تشتري هدوم 

وتشهيصي نفسك يابطة ومسبتهاش تنزل الا لما ضحكت 

وبطلت عياط 

يتبع أنا هنزل بارت واحد كل يوم بسبب قلة تفاعلكم 

معظم المتابعين بيقرو في صمت؛؛ 


تعليقات

التنقل السريع