القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت (33) بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات



البارت (33) بقلم سلطان زماني 

صحيت الصبح لقيت مدحت مكلمني 

ورقم غريب متصل بيا اكتر من 20مره 

كلمت مدحت كان بيستفسر عن الي حصل وحكتله كل حاجه 

واتفقت هعدي عليه بليل نقعد شوية ونسهر مع بعض

 ولقيت الرقم الغريب ده بيتصل رديت عليه وقفلت مع مدحت

_ الو مين معايا 

وعد ..أنا وعد مرات بودي ابن خال مريم 

_ ياهلا بالحلوين حمدالله علي سلامتك لو كنتي صبرتي كام 

يوم كده كنت كلمتك أنا بس برافو عليكي شطوره ياوعد

وعد ..بص يا ابن الناس أنا عمري ما اذيتك ولا اعرفك اصلا 

وكنت أسمع عنك لاكن عمري ما شفتك ولا اتكلمت معاك

_ هاا وبعدين 

 
وعد ..أنا مليش دعوه بمشكلتك مع مراتك دي ولو سمحت 

مدخلنيش فيها ومتخربش بيتي اعتبرني اختك او وحده 

قريبتك ترضي اني بيتها يتخرب

_ هو انتو ايه حكايتكم ام مريم تقولي زاي امك وانتي 

اعتبرك اختي هو انتو مش وخدين بالكم اني انتو ناس 

وسخه والنجاسه بتجري في دمكم
            
                    بقلم ✍️ سلطان زماني

وعد..شكرا يامحترم بس الراجل الي بجد مش بيفتري ولا 

يظلم  واتشطر وخد حقك من الي اذتك وبهدلتك أنا معملتش 

ليك حاجه ولا انت شوفت مني حاجه علشان تاذيني 

وتخربلي بيتي الي هو اصلا كده كده خربان

_ البت كلمها اثر فيا ومقنع ......بيتك اصلا خربان ازاي 

وعد..لا تكون فاكر اني  دي اول مره حد يهددني بالصور 

والحاجات إلي معاك دي 

_ مين الي كان بيهددك سمير ولا مين

وعد.  لا سمير ده انا اصلا معرفوش ولا عمري شفت صوره 

ولا اتكلمت معه الي كانت بتهددني مريم 

_ مريم بتهددك ازاي وانتو مع بعض زاي السمنه علي العسل 

وعد ..ممكن اقابلك احسن واشرحلك كل حاجه بالتفاصيل 

_ ممكن قوليلي انتي فين وانا اجيلك 

وعد.. أنا عند بيت اهلي في العبور رحت اوعدهم قبل ما امشي

_ تمشي تروحي فين 

وعد ..ما أنا رتبت حالي اني امشي واسيب البيت لاني لو 

بودي طلقني وسبني في حالي اخواتي هيدبحوني  وامي 

واختي مش هيعملولي حاجه 

_ لدرجادي خايفه منهم امال كنتي بتعملي كده ليه 

وعد..لما هقبلك هتفهم أنا والله كنت ههرب وكلمتك دلوقتي 

قولت اعمل محاوله يمكن ربنا يجبر بخاطري مره 

_ أنا هاخد دش وانزل وهكلمك وانا تحت توصفيلي العنوان 

                        بقلم ✍️ سلطان زماني

رحت قبلتها وركبت العربية واخدتها ورحنا كافيه قاعدة 

مكسوفه ومحرجه ووشها احمر  قولتلها ايه حكاية أنها 

بتهددك دي 

وعد .. أنا اولا مكنش معايا موبيل اصلا اندرويد بودي كان 

مديني واحد وشاشته اتكسرت وصلحه ووقع مني تاني ومن 

بعدها وانا معايا موبيل العادي ده وعلاقتي ب مريم مش 

كويسة وبضايق اوي منها ومن طريقة هزارها مع جوزي  

وكلامهم الي بوشوشه والغمز الي بنهم بغير عليه واي ست 

متحبش ست تانيه تكلم جوزها بمرقعه وبمايصه حتي لو 

اخته من بعد ما أطلقت وبقت في الأسبوع تيجي مرتين 

عندنا وكنت مضايقه من وجودها وكتير كنت بشتكي ل بودي 

والمفروض أنه سر بنا اكتشف مع اول مشكلة بنا أنه حكلها 

وهي عارفه لحد ما في مره بودي ضربني جامد وهي أدخلت 

وكانت بتدافع عني ورحت عند اهلي وهي رجعتني وبقا لما 

يحصل مشكلة بنا هي الي تقف ل بودي المهم الفترة دي قربنا 

من بعض اوي وبقيت تلبس من هدومي عادي واتصاحبنا اوي 

وزاي اي بنات عادي كنا نعمل ميكب والبس قميص وارقص 

وهي بتصورني  ومش مديها خوانه دي قريبت جوزي 

واستحالة تعمل حاجه او تاذيني لحد ما في يوم لقتها بتقولي 

اني في واحد مصري هي بتشتغله وبتعتله صور ليها 

وفيديوهات من غير وشها وبيبعتلها فلوس قولتلها مش 

خايفه يفضحك ولا امك تعرف قالتلي يفضح مين ياهبله ده 

راجل كبير ومحترم وملوش في الكلام ده قولتلها خافي علي 

نفسك وع ابنك  قالتلي سيبك بقا من الهبل ده وركزي معايا يابت 
بقلم ✍️ #سلطان_زماني
يتبع .. البارت صغير عارف ده بسبب اني تفاعلكم مش قوي ومعظم الناس بتقراء في صمت 😭

البارت 34بعد قليل تفاعلوا 

تعليقات

التنقل السريع