القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت إمبراطور الصعيد البارت 3_4_5_منه رضا في موسوعة القصص والروايات


البارت الثالث والرابع والخامس 


فهد : كان جاي من بره بعدين زعق و قال ماسه ..


الكل انتبه لمكان الصوت ..


ماسه : اتخضت و وقفت ورا قاسم ..


فهد : مشي بسرعه و قرب منها و سحبها بعيد عنه بعدين قال الهانم المحترمه بتحضن اي حد عادي مش كده و اي المنظر ده ..


قاسم : علي فكره و لسه هيكمل كلامه كان فهد اداله بالبوكس في وشه ..


الجد : فهد انت اتجننت بتضرب ابن عمك لي ...


ماسه : بعدت عن فهد و راحت تشوف قاسم بعدين مسكت وشه و قالت قاسم انت كويس ..


قاسم : قام و قال أنا كويس متقلقيش ..


فهد : سحب ماسه و اتكلم بعصبيه في أي انتوا الاتنين و بعدين تعرفوا بعض منين ..


ماسه : انا اول مره أشوفه و جدك عرفني عليه و قال أن هو ابن عمك 


فهد : و أحنا معندناش حريم تحضن رجاله غريبه و تقعد بالمنظر ده في البيت لأن هي كانت لابسه هدوم النوم  ..


ماسه : بس ده ابن عمك ..


فهد : سمعتي أنا قولت أي و يلا علي الاوضه ...


ريتال : قربت من قاسم و قالت أنت كويس ..


قاسم : راح سابها و مشي ..


صفيه : أنتي مش ناويه تنسيه بقا ده لو حد في العيله شم خبر هتبقي نهايتك ...


ريتال : لأ مش هنساه و الي يحصل يحصل و سابتها و طلعت ...


*في الأوضه عند فهد *

فهد : ممكن اعرف الهانم ناويه تحترم نفسها أمتي ..


ماسه : مشيت و مردتش عليه ..


فهد : قرب منها و لوي دراعها ورا ضهرها و قال في مكان قريب من ودانها  لما اكون بكلمك تقفي و تسمعيني فاهمه ...


ماسه : زعقت سيب أيدي ..


فهد : برضو بتزعقي تاني و بدأ يشد علي أيديها اكتر ..


ماسه : اه اه ممكن تبعد عني أيدي وجعتني..


فهد : ما هو ده الي انا عايزه و زقها بعيد عنه ...


ماسه : وقعت علي السرير و كانت بتعيط و ماسكه دراعها ...


فهد : راح وقف قدام التسريحه بعدين خبط المرايه بالبوكس و أيدو أنجرحت ..


ماسه : اول ما شافت الدم نازل علي الارض و علي ايدو قامت بسرعه و مسكت أيدو انت أنجرحت جامد..


فهد : سحب أيدو و زقها جامد لدرجه ان هي اتخبتط في حرف الكنبه في دماغها و أنجرحت ...


ماسه : اه و حاولت تقوم لكن كانت حاسه بدوخه كبيره اثر الخبطه فوقعت علي الارض مغمي عليها ..


فهد : كان دخل الحمام قبل ما يغمي عليها و طهر الجرح بتاع ايدو و لفه كويس بعدين خرج لقي ماسه مرميه علي الارض ....

قرب منها شويه و حاول يفوقها لكن مكنتش بتفوق عدل دماغها شاف الدم راح بسرعه علي الدولاب و طلع منه درس طويل و لبسها و بعدين شالها و نزل بيها بسرعه ..


قاسم : طالع السلم شاف فهد و هو نازل و شايل ماسه و الدم نازل علي وشها راح قال هي مالها و أنت الي عملت كده ..


فهد : مردش عليه و كمل نزول ..


قاسم : نازل وراه و بيزعق انت الي عملت كده انطق ..


فهد : اه أنا عندك مانع و سابه و نزل بسرعه و حط ماسه في العربيه و مشي بأسرع حاجه عنده ..


الجد : في أي يا قاسم صوتك عالي لي ..


قاسم : البيه حفيدك الغالي شكله ضارب مراته و متعوره في دماغها و لما سالتها علي الجرح الي في دماغها رد و قال أن هو السبب في ..


الجد : بقلق هما فين دلوقتي ..


قاسم : نزل بيها أكيد هيوديها المستشفي ...


الجد : طب رن عليه شوفوا راح انهي مستشفى  خلينا نروح وراهم ..


قاسم : حاضر يا جدي ..


آيلان : نازله علي السلم شافت بقع الدم فضلت تصوت ..


الكل اتلم عليها و كانوا خايفين أوي ...


رانيا : خير يا لولي ..


صفيه : اهو خلصنا من آيلان تطلع لينا لولي ..


آيلان : في دم هنا و شاورت علي مكان بقع الدم ..


رانيا : أي القرف ده و دم مين ده ..


قاسم : مفيش يا ماما ده دم ماسه اصل اتخبتط و اتعورت في دماغها ..


رانيا : اتخبتط بردو و لا فهد ضرابها ما هو واخد علي طريقه الهمجيين ..


الجد : مش معني انك مرات ابني تتكلمي براحتك علي فهد لأ انتي لازم تلزمي حدودك في البيت ده ..


ريتال : انزلوا انتوا و انا و صفيه هنمسحه ..


الجد : تسلمي يا بنتي و نزل هو كمان ..


كلهم فضلوا قاعدين في الصاله بتاعت البيت مستنين فهد و ماسه يجوا ...


*في المستشفى*

الدكتوره : هو حضرتك اتخبتطي ازاي كده ..


ماسه : مفيش كنت دايخه شويه و وقعت ..


الدكتوره : هو انتوا متجوزين جديد ..


فهد : هنعمل تحقيق و لا اي ..


الدكتوره : لأ و لا حاجه انا أصلاً خلصت ..


فهد : كويس ..


الدكتوره : أهي رشته بالعلاج الازم و بتاخد بالميعاد ..


ماسه : اخدت منها الورقه و قالتلها شكراً ..


الدكتوره : العفو..


بعد شويه وقف فهد عند الصيدليه عشان يجيب العلاج الي الدكتوره قالت عليه و يغير علي أيدو..


الدكتور الي في الصيدليه : حضرتك دي عايزه خياطه ..


فهد : ايوه عارف انا بس عايز أغير عليها ..


ماسه : من ورا شوف حضرتك اللازم و اعمله ..


الدكتور : بدأ يطهر الجرح و يمسح الدم الناشف من علي أيدو ..


فهد : كان بيتألم ..


ماسه : مسكت أيدو التانيه و بدأت تتكلم معاه عشان ينسي الوجع ...


بعد شويه الدكتور خلص و لف الجرح و كتب لفهد علي علاج لازم يتاخد عشان الجرح يقفل ..


خرج فهد و ماسه من الصيدليه و ركبوا العربيه ...


*في قصر عبد الحميد الدمنهوري*

الجد : رن يا قاسم يا بني علي ابن عمك شوفه فين ..


قاسم : برن يا جدي مش بيرد ..


الجد : معلش يا بني رن تاني خلي قلبي يستريح ..


قاسم : حاضر يا جدي ...


ريتال : قاعده جمب صفيه و شغالين يتكلموا علي آيلان ..


آيلان : علي فكره انا سمعتكم و هقول لمامي ..


صفيه : ضحكت عليها و قالت مامي طب يلا يا بتاعت مامي ..


رانيا : خير يا لولي زعلانه لي ..


آيلان : ريتال و صفيه شغالين يتريقوا عليا و علي كلامي ..


رانيا : قالت يا قلب ماما دول أصلاً غيرانين منك عشان انتي أحلي منهم و بعدين مشيت عشان جوزها كان بينده عليها ..


صفيه  : نغير من أي بلا نيله قال نغير قال يلا يا لولي يا قلب ماما من هنا 


ريتال : مش عيب عليكي و انتي بغاله عندها 22 و لسه بتقول مامي و بابي ..


آيلان : أنتي مالك أنتي و هي ..


صفيه : مالي في جيبي يا أختي يلا بقا من هنا يا ست لولي ...


آيلان : اتعصبت جداً و سابتهم و مشيت ..


ريتال و صفيه فضلوا يضحكوا عليها ...


شويه و كان في صوت عربيه وصلت قدام الباب الكل أتوقع أن دي أكيد عربيه فهد فقاموا يشوفوا ..


فهد : نزل من العربيه و و فتح الباب لماسه بعدين دخلوا .


لكن اتصدموا لما شافوا العيله كلها طالعه برا ..


ماسه : بتكلم فهد هو في أي ..


فهد : خير يا جدي طالعين بره في الوقت ده لي ..


الجد : مفيش كنا مستنينكم جوه و اول ما سمعنا صوت العربيه طلعنا علشان نشوف ماسه عامله اي ..


فهد : كويسه اهي يا جدي و بعدين ده جرح بسيط ...


الجد  : طلع مراتك الاوضه فوق و 5 دقائق و تكون عندي ..


فهد : حاضر و اخد ماسه و طلع ..


آيلان : مسكت أيد فهد و قالتله أيدك ماله يا فهد ..


فهد : سحب أيدو و قال مفهاش حاجه ..


آيلان : أمال لافف أيدك لي ..


ماسه : سحبت أيد فهد منها تاني و قالت علي فكره انا موجوده ها و سابتها و طلعوا ...


ريتال : بتكلم آيلان احسن و الله فرحانه فيكي عشان تبطلي دلع البنات الماسخ ده..


آيلان : اي الألفاظ دي و سابتها و دخلت جوه ..


*في الاوضه عند فهد و ماسه *

فهد : غيري هدومك عشان دي عليها دم و ياريت علي ما اطلع تكوني نمتي و كان بيتكلم بنبره أمر ..


ماسه : ربنا يسهل و أخدت هدوم من الدولاب و دخلت تغير هدومها ...


فهد : خرج من الاوضه و نازل علي السلم وقفه صوت آيلان و هي بتنده عليه ..


آيلان : مسكت أيد فهد و بدأت تتكلم بدلع ممكن أفهم أنت بتعاملني كده لي 


فهد : بعاملك أزاي يعني و بدين سيبي أيدي ..


آيلان : أنت كنت عارف أني بحبك و روحت اتجوزت البت المعفنه الي فوق دي ..


فهد : ضغت علي أيدها جامد و قال المعفنه الي مش عجباكي دي تبقي مراتي و الي يجيب في سيرتها اكنه جاب سيرتي انتي سامعه ..


آيلان : بدلع اه اه أيدي وجعتني سيب ...


فهد : زق أيدها و نزل لجده المكتب زي ما قاله ...


*في المكتب *

الجد : قاعد علي الكرسي و بيكلم فهد ممكن افهم الأستاذ ضارب مراته كده لي ..


فهد : أولاً كده انا ممديتش أيدي عليها تاني حاجه هي الي وقعت و اتخبطت تالت حاجه و ده بعد اذنك محدش يدخل بيني أنا و مراتي ...


بعد شويه سمعوا صوت خبط علي باب المكتب ..


الجد : ادخل ..


حفيظه : في ناس من القسم و بيقولوا عايزين فهد 


فهد : خرج يشوف في أي ..


الظابط : انت فهد الدمنهوري..


فهد : ايوه 


الظابط : طب انت مرفوع عليك قضيه و لازم تيجي معانا ..


فهد : قضيه اي 


الظابط :.....


يتبع




البارت الرابع والخامس




الظابط : انت فهد الدمنهوري..


فهد : ايوه 


الظابط : طب انت مرفوع عليك قضيه و لازم تيجي معانا ..


فهد : قضيه اي 


الظابط : قضيه تجاره في المخدرات ..


فهد : لأ طبعاً كل ده مش حقيقي ..


الظابط : انا اسف بس معايا مذكره ضبط و إحضار حضرتك ..


الجد : و انا مستحيل أخليه يروح معاكي احنا هنيجي بعربياتنا الخاصه ..


الظابط : مينفعش حضرتك لأزم يمشي معانا ..


ريتال : طلعت بسرعه علي اوضه فهد عشان تقول لماسه فضلت تخبط مفيش حد فتح بعدين قررت تدخل هي 

دخلت و فضلت تدور علي ماسه في الاوضه لحد ما لقتها خارجه من الحمام كانت بتاخد شاور ...


ماسه : في أي يا ريتال و انتي دخلتي ازاي هنا ..


ريتال : مش مهم دخلت ازاي المهم أن في ناس جايين من القسم تحت و هيخدو فهد معاهم ..


ماسه : أنتي بتقولي اي 


ريتال : و الله زي ما بقولك كده ..


ماسه : طب استني هلبس حاجه و جايه عشان كانت قاعده بهدوم النوم ..


ريتال : حاضر أنا واقفه هنا اهو ..


ماسه : فتحت الدولاب و طلعت منه درس لحد تحت الركبه بشويه و لبست شوز و نزلت هي و ريتال بسرعه 


صفيه : واقفه بتشد ريتال بعدين قالت انتي قولتيلها لي ده لو فهد عرف هيزعقلك ..


ريتال : قولتلها عشان لازم تبقي جمب جوزها..


فهد : واقف بيتكلم مع الظابط لقي ماسه راحه عليهم استأذن و راحلها قبل ما هي تروح عندهم..


ماسه : واقفه انت كويس ..


فهد : انا مش قولتلك تنامي ..


ماسه : يا سلام أنام و البوليس جاي ياخد حضرتك مش كده ..


فهد : انتي عرفتي منين ..


ماسه : مش مهم عرفت منين المهم في أي و عايزين ياخدوك لي ..


فهد : ملكيش دعوه و يلا اطلعي فوق ..


ماسه : أنت واعي انت بتقولي أي ..


فهد : ماسه مش عايز اقرر كلامي كتير يلا علي فوق علي ما اجي ..


ماسه : مش هطلع و راحه قعدت جمب ريتال و صفيه ..


فهد : ضغط علي أيدو بعصبيه و راح وقف معاهم عشان يشوفوا المحضر ده ..


الجد : طب ممكن ندخل نتكلم جوه عشان مينفعش وقفتنا قدام الباب كده و الناس بتتفرج علينا و احنا عيله ليها سمعتها في البلد ...


الظابط : مش هينفع ندخل علشان الناس الي جايه معايا ..


الجد : لأ يا باشا اتفضل المكان واسع خدو ضيافتكم و نحل الموضوع جوه ...


الظابط : عشان خاطرك بس يا حج و دخلوا 


الجد : تسلم يابني ..


دخلوا المكتب و بدأوا يتكلموا بعدين الجد طلب يجيبوا ضيافه للناس الي مع الظابط ..


الظابط : و الله يا حج ما ينفع ..


الجد : يابني احنا متعودين علي كده أي حد يجي عندنا لازم ياخد كرم الضيافه ...


الظابط : ربنا يوسع عليك يا حج ..


فهد : دلوقتي انا ممكن اعرف أي تهمتي و هل في أثبات علي ده ..


الظابط : احنا جالنا بلاغ أن في عربيات نقل خارجه من شركتك و محمله بهروين و مواد تاني مخدره و بالفعل لما روحنا المكان لقينا العربيات بتحاول تعدي الحدود ..


فهد : يعني هو أي حد يبلغ عني  تيجوا تقبضوا عليا ..


الجد : أعداء النجاح كتير يا باشا و انت عارف كده كويس ..


الظابط : انا معاك يا حج بس الدليل موجود ..


فهد : انا عايز اعرف مين الشخص الي بلغ و مين الشخص الي في شركتي الي بيطلع الحاجات دي بأمر مني ..


الظابط : حضرتك صاحب البلاغ مجهول لكن الشخص الي في شركت حضرتك اسمه سامح حاجه زي كده ..


فهد : سامح ده لسه متعين جديد من حوالي شهر كده و اكيد حد بعته ..


الظابط : تمام أحنا دلوقتي لازم ناخد حضرتك معانا ..


فهد : حضرتك اجي لي و انا معملتش حاجه ..


الظابط : عشان في بلاغ متقدم و البلاغ طلع صحيح ..


قاسم : قرب من فهد و قاله روح انت معاه دلوقتي و انا هحل المشكله و أجيب الواد ده .


فهد : أنت مجنون يابني اروح فين انا معملتش حاجه..


قاسم : عارف بس ده معاه مذكره ضبط و إحضار يعني لازم تروح معاه ..


فهد : ماشي اما نشوف هتحل الموضوع ازاي و سابه و راح للظابط و بعدين قال تمام حضرتك انا جاي معاك ..


الجد : كان لسه هيتكلم راح قاسم شاوره  بدماغه بمعني سيبه ...


خرجوا من المكتب و فهد معاهم بس هيروح بعربيته و الظابط هيركب معاه ...


ماسه : قربت من فهد و قالت انت هتروح معاهم ازاي و انت ايدك مجروحه و محتاجه علاج و حد يغيرلك عليها ..


فهد : بصلها و قال اطلعي انتي فوق و متنزليش الي لما ارجع سامعه و مفيش خرج من البيت و لا تتكلمي مع حد انتي سامعه كان بيتكلم بنبره أمر ..


ماسه : حتي و انت كده بتدي أوامر ...


فهد : يلا علي فوق و انتي عارفه اني مبحبش اقرر كلامي مرتين ..


ماسه : طيب بعدين طلعت ..


ريتال : بت يا صفيه اي رأيك نطلع انهارده نقعد مع ماسه ..


صفيه : انتي مسمعتيش فهد قال أي 


ريتال : انا هقوله ..


صفيه : مش عارفه و الله خايفه ..


ريتال : استني بعدين ندهت علي علي فهد ..


فهد : قرب عليها و قال عايزه يا ريتال ..


ريتال : اتكلمت بشويه خوف ممكن نطلع انا و صفيه نقعد مع ماسه في الاوضه ..


فهد : بص علي صفيه الي كانت هتموت من الخوف بعدين قال تمام بس متنزلوش تحت عشان هي مش هتخرج من الاوضه ...


ريتال : فرحت و قالت حاضر و جريت علي صفيه و عملت نفسها زعلانه  ..


صفيه : زعقلك مش كده انا قولتلك ..


ريتال : نطت عليها قالت قالي ماشي ..


صفيه : طب يلا نطلع بسرعه ..


ريتال : يلا ..


طلعت ريتال و صفيه عند ماسه 


صفيه : بتخبط علي الباب ..


ريتال : براحه يابنتي ..


ماسه : فتحت الباب لقتهم في وشها..


ريتال : عندك مانع نفضل معاكي انهارده ..


صفيه : احنا قولنا لفهد و هو قال ماشي ..


ماسه : ادخلوا طيب ..


ريتال : بصي انا عارفه انك قلقانه علي فهد بس متقلقيش انا سمعتهم و هما بيقولوا ده إجراء روتيني بسبب المحضر المتقدم ...


صفيه : و كمان قاسم قال هيحلها ..


ماسه : انا اصلاً مش قلقانه و كانت بتقول في بالها ارتاح يوم بقا منه ..


ريتال : بصي احنا جبنا معانا مكسرات و حاجات اي رأيك نسمع فيلم او نلعب كوتشينه ..


صفيه : نلعب  كوتشينه احسن ..


ماسه : نلعب الشايب يلا ..


بدأو يلعبوا و كانت دي اول مره ماسه تكون فرحانه كده في البيت ده ...


صفيه : خلي بالك يا ماسه احسن دي بتعرف تلعب و تخسرك ..


ماسه : بتضحك عيب عليكي و سحبت الورقه الصح ..


ريتال : مصدومه انتي عرفتيها ازاي ده مفيش حد كان بيغلبني فيها غير فهد و قاسم ..


صفيه : قالت متنسيش أن هي كمان مرات فهد و فضلوا يضحكوا ..


في وسط العب ماسه حست بوجع خفيف في جنبها ..


ريتال : مالِك ..


ماسه : مفيش حاسه ان جانبي واجعني شويه 


صفيه : طب أنتي كويسه دلوقتي ..


ماسه : ايوه يلا نكمل ..


و بالفعل كملوا لعب ..


*في القسم *


فهد : حضرتك كده تمام و الواد أعترف أن انا ماأمرتهوش يعمل حاجه زي دي ..


الظابط : هو فعلا اعترف و قال كل حاجه و احنا اسفين لسعادك بس حضرتك كان لازم تيجي معانا ..


فهد : مفيش مشكله اقدر امشي دلوقتي ..


الظابط : أكيد 


خرج فهد و مشي هو و قاسم و جده .


*في عربيه فهد *


فهد : بيكم قاسم و بيقول شكراً ..


قاسم : شكراً علي اي 


فهد : علي وقفتك جمبي ..


قاسم : انت اهبل يا بني مهما كانت الخلافات بنا احنا اخوات ...


الجد : ربنا يديمكم لبعض يا بني *معلومه بسيطه بس مينفعش تقول لحد ربنا يخليك أو يخليكي ليا لان دي جايه من كلمه التخلي تمام احنا ممكن نقول يديمك بدلها أسفه لو طولت *


* في القصر *


حفيظه : شغاله تنادي علي ريتال و صفيه ..


ريتال : خير يا ماما ..


حفيظه : قولي لصفيه تنزل تكلم امها و انزلي انتي كمان عشان فهد خرج و جاي..


ريتال : حاضر ..


صفيه : في أي 


ريتال : كلمي امك و انا هنزل عشان فهد زمانه جاي و مينفعش نقعد في الاوضه..


صفيه : تمام عايزه حاجه يا ماسه ..


ماسه : لأ سلمتك  


شويه و فهد جه قعد شويه تحت مع جده و قاسم بعدين طلع الاوضه فوق اول ما طلع اتصدم و قفل الباب بسرعه ..


تتوقعوا أي الي حصل استنوا البارت الجاي


بجد الناس الي بتتفاعل دي فقلبي و بحبكم اويي


نزلت بارت تاني اهو زي ما وعدتكم القي بقا تفاعل حلو عشان انزل البارت الجاي ..

#البارت_الخمس


فهد : اول ما طلع الاوضه اتصدم ..


ماسه : كانت واقعه علي الارض و ماسكه جمبها و بتعيط ..


فهد : جري عليها و بدأ يقوم فيها ..


ماسه : مش قادره جمبي هيموتني..


فهد : قومي معايا براحه ..


ماسه : بتشاور علي الدولاب و بتقول الشنطه..


فهد : مالها ..


ماسه : بتعيط و بتقول علاجي فيها هاته ..


فهد : سندها علي السرير و قام بسرعه جاب الشنطه من الدولاب و طلع العلاج و راح بيه لماسه..


انهي علبه ..


ماسه : الزرقه و اخدتها و فهد راح يجيب مايه..


فهد : اشربي طيب 


شويه و ماسه بطلت عياط ..


فهد : ممكن اعرف ده علاج أي ..


ماسه : علاج عشان الزايده 


فهد : و حضرتك مخدتيش علاجك لي من الاول ..


ماسه : اول مره يوجعني من ساعه ما جيت هنا ..


فهد : طب بعد كده العلاج يتاخد في معاده و سابها و دخل الحمام ..


ماسه : قاعده علي حرف السرير بتكلم نفسها بعدين قالت مغرور و مستفز إنسان بارد ..


فهد : فتح الباب و نده عليها ..


ماسه : بتقول في نفسها يلهوي يلهوي شكله سمع ..


فهد : أنجزي يا ماسه ..


ماسه : حاضر و كانت بتمشي بخوف ..


فهد : واقف ورا بابا الحمام و بيبص من الجمب بعدين قال ممكن تيجي تغسليلي ضهري عشان أيدي و جعاني ..


ماسه : شهقت و قالت اي لا طبعا مينفعش و بعدين انت قليل الادب اوي ..


فهد : بيحاول يكتم ضحكته بعدين قال احنا هنهزر أنجزي تعالي ..


ماسه : عيب يابني انت اي معندكش اخوات بنات ..


فهد : بيزعق ماسه كلمه تاني و هدخلك غصب ..


ماسه  :  خلاص جايه بعدين قالت في سرها اي ده يا ربي إنسان معندهوش دم ..


فهد : هفضل واقف كده كتير ..


ماسه : لا جايه اهو و الله ..


دخلت ماسه الحمام و فهد قفل الباب و بدأت تغسله ضهره زي ما قال  و كانت في غايه الكسوف ..


شويه و فهد خرج عشان يلبس هدومه و ينام و ماسه لسه في الحمام ..


فهد : هتفضلي جوه كتير يلا علي النوم ..


ماسه : هدومي مليانه مايه و مش عارفه اجيب غيرها لأن كده الارض هتتبل ..


فهد : فين الزفت هدومك ..


ماسه : في الدولاب على اول رف ..


فهد : راح عند الدولاب و فضل يدور علي هدومها ملقاش غير هدوم نوم عباره عن شورت قصير جدا و توب حملات  بعدين راح اداهم لماسه...


ماسه : أخدت الهدوم و دخلت الحمام و اول ما شافت الهدوم الي جايبها اصدمت بعدين قالت و الله كنت عارفه انو انسان مش محترم و انا مش هلبسه خليه يخبط دماغه في الحيط ...


عدي شويه و ماسه لسه في الحمام و الجو برد جوه و شغاله تعطس فقررت تلبس الهدوم و تقعد في الحمام لحد ما ينام 


فهد : كان ماسك التليفون بتاعه بيلعب عليه بعدين حطه جمبه و نده علي ماسه أنجزي اطلعي 


ماسه : حاضر و طلعت و كانت شغاله تشد الفلينه علي رجليها ..


فهد : هتنامي في الحمام ..


ماسه : لأ مين قال كده ..


فهد : بطلي هبل أمال بتعملي اي ده كله في الحمام ..


ماسه : و لا حاجه كنت بغير ...


فهد : ساعه الي ربع بتغيري ...


ماسه : مردتش و كانت شغاله تشد في هدومها لتحت ..


فهد : لاحظ عليها محبش يكسفها اكتر بعدين قال تعالي اقعدي عشان اغيرلك  علي دماغك ..


ماسه : لا خليك

 مرتاح أنا هعملها ...


فهد : سمعتي أنا قولت أي هاتي الحاجه و تعالي ..


ماسه : مشت من قدامه و راحت تجيب الشنطه الي فيها العلاج و مستلزمات الغيار بعدين قعدت علي حرف السرير..


فهد : نفسي افهم هو السرير هو الي هيغيرلك ...


ماسه : هو ده سؤال اكيد لا ..


فهد : أمال حضرتك قاعده في أخر السرير كده لي ..


ماسه : ها لا مفيش و قربت منه ...


فهد : اخر ما زهق سحبها مره واحد و بعدين وقعت عليه ..


فضلوا كده حوالي كام دقيقه  و عنيهم متشالتش عن بعض ..


ماسه : حست بالوضع بعدين قامت بعد ما وشها بقا لون الطماطم ..


فهد : بدأ يغيرلها علي الجرح و مش منتبه ليها و هي مركزه معاه . 


هاا خلصت يلا بقا عشان تنامي


ماسه : طب مش هتغير علي أيدك ..


فهد : مش لازم يلا عشان ننام ..


ماسه : لأ طبعاً لازم و سحبت أيدو بعدين بدأت تغير عليها ..


فهد : خلصتي ..


ماسه : اه ثواني بس هحط اللزق..


فهد : طيب .


شويه و كانت ماسه خلصت و ناموا الاتنين علي السرير كل واحد في جمب و ده بناء علي قرار فهد ..


حوالي الساعه 4 بليل قام فهد علي صوت كحه ماسه ..


فهد : حط أيدو علي دماغها لقاها سخنه حاول يصحيها مكنتش بتصحي  كانت كل الي بتعمله بتهلوس بكلام مش مفهوم ..


بعدين قال هو انتي كده مفيش يوم يعدي من غير ما تعملي مشكله و بدأ يقيس الحراره ...


عدي حوالي ساعتين علي الحال ده و أخيراً السخنيه نزلت ...


الصبح حل و كل واحد قام يشوف شغله من اكبر واحد لحد اصغر واحد ..


الجد : قاعد زي عادته علي الكرسي في مدخل البيت بيصبح علي الرايح و الجاي ..


و الستات في بيوتها بتجهز الفطار في البيت عشان الرجاله الي جايه من بره سوا في شغل أو الأرض بتعته ...


ريتال : داخله المطبخ شافت قاسم قاعد في الصاله و مفيش حد معاه راحت قربت منه و قالت ممكن نتكلم شويه ..


قاسم : خير يا ريتال عايزه اي ..


ريتال : أنت بتعاملني كده لي ..


قاسم : بعاملك ازاي يعني ..


ريتال : بتتصرف معايا ببردو عكس صفيه و آيلان ...


قاسم : أنتي الي شايفه كده انا بعاملكم كلكم زي بعض عشان أنتوا كلكم عندي واحد ..


ريتال : يعني انت مبتحبش حد صح ..


قاسم : ريتال أنا مش فايق لشغل العيال ده و سابها و قام ..


ريتال : قعدت مكانه و هي بتعيط بعدين  مسحت وشها قبل ما حد يشوفها ...


صفيه : مالك يا ريتال و قعد كده لي ..


ريتال : قامت و قالت مفيش ..


صفيه : انتي أتكلمتي مع قاسم ..


ريتال : قولتلك مفيش و بعدين مدخليش نفسك في كل حاجه و سابتها و مشيت ..


صفيه : انا مش عارفه بتحبي علي أي و بعدين دخلت المطبخ ...


*في الاوضه عند فهد و ماسه *


فهد : كان بيتقلب بس حس بحاجه تقيله علي صدرو ..


فتح عينوا شاف ماسه نايمه علي صدرو و شعرها مغطي وشها ...

شال شعرها بأيدو و بص عليه عن قرب كانت غايه في الجمال ..


ماسه : حست أن في حاجه علي بتمشي علي وشها صحيت ...


فهد : اول ما لاحظ أن هي بدأت تصحي راح مثل انو نايم عشان يشوف هتعمل أي ...


ماسه : بصت جمبها لقت فهد نايم و هي نايمه علي صدرو ..


قامت مره واحده بعدين قربت من وشه و مشت أيديها عليه اول مره تحدد ملامحه عن قرب كان في غايه الجمال ..


بعدين قالت اد اي انت جميل و انت هادي و نايم كده و بعدين قامت تغير عشان تنزل تساعدهم تحت ..


فهد : قام بعد ما سمع صوت باب الحمام اتقفل و فضل يضحك علي كلامها ..


شويه و ماسه طلعت من الحمام و كانت لابسه بنطلون جينز واسع و عليه سويت شيرت ابيض ..


فهد : قاعد علي السرير و باصص علي ماسه ..


ماسه : في أي و بتبصلي كده لي  ...


فهد : هتنزلي كده ...


ماسه : اه فيها أي يعني ..


فهد : فيها انك مش لوحدك في البيت و يلا خشي غيري الزفت ده ...


ماسه : بس عايزه البس ده و سابته و خرجت ..


فهد : قام متعصب و دخل الحمام ياخد شاور عشان نازل الشركه بتاعت جده ...


ماسه : نزلت بعدين دخلت المطبخ تساعدهم ..


قاسم : كان رايح يعمل قهوه راح قال لماسه تعمل معاها...


ماسه : تمام ابقي اجبهالك فين ..


قاسم : عادي في الجنينه بتاعت البيت ..


ماسه : طيب ...


ريتال : واقفه لوحده و كل شويه تبص لصفيه لكن صفيه مكنتش بتكلمها بسبب الي حصل الصبح ...


خديجه ام صفيه : مالك يا بنات مش من العاده تتفرقوا عن بعض..


صفيه : مفيش يا أمي احنا قولنا كل واحده تقف في مكان عشان نخلص شغل بسرعه ...


حفيظه أم ريتال : هحاول أصدق أن مفيش حاجه بينكم اصل كلام مرات عمك صحيح ...


ريتال : قولنا مفيش حاجه خلاص و سابتهم بيتكلم و خرجت من المطبخ ...


ماسه : ده كله كانت واقفه علي باب المطبخ و سامعه كل حاجه بعدين استأذنت و دخلت عشان تعمل القهوه ...


فهد : فهد : كان نازل علي السلم و شاف ريتال و هي طالعه من المطبخ و الدموع في عينيها بعدين نده عليها ..


ريتال : مسحت وشها و بصتله و قالت نعم ...


فهد : مالك ..


ريتال : مفيش انا بس عيني وجعاني ..


فهد : من أي و بعدين قرب من وشها و مسكه في أيدو و بدأ يكلم فيها ...


ريتال : حكتله أن هي اتخانقت مع صفيه عشان كده زعلانه ..


فهد : خلاص روحي انتي و انا هبقي اكلمها ..


ريتال : حاضر عن أذنك و مشيت ...


ماسه : أخدت القهوه و راحت تديها لقاسم . 


قاسم : تسلم أيدك 


ماسه : و هي ماشيه كانت هتقع لكن قاسم لحقها و وقعت علي رجله ...


قاسم : انتي كويسه ..


ماسه : ايوه و سابته و دخلت ..


اول ما ماسه دخلت البيت لقت فهد في وشها..


فهد : كان واقف بيبص في التليفون و اول ما ماسه دخلت راح ضربها بالقلم ...


تتوقعوا شاف اي استنوا البارت الجاي ....


يتبع 


 

تعليقات

التنقل السريع