القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الاخير بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


البارت الاخير  بقلم ✍️ سلطان زماني 


اول ما صحيت الصبح رحت شقتي الايجار واتصلت بوعد 


قولتلها اوعي تعرفيها أننا اتقابلنا ولا انك حكتيلي حاجه 


قوللها انك قولتي اسمك بس ليا وانا هزقتك وقفلت السكة 


وانا هخليها تتصل بيكي وتقولك متكلمنيش تاني وكلمت 


مريم قولتلها سيبي كل حاجه وتعالي في شقتنا قالتلي عايز 


ايه قولتلها أما تيجي هتعرفي نص ساعة وجت ماشية براحة 


اوي وبقلق قولتلها مالك محكوم عليكي بالاعدام ورايحه 


تنفيذي الحكم 


مريم ..هو مش خلاص بقا زل واهانه ايه مش مكفيك الي 


عملته أنا أتنازل عن ابني وتهزق امي وتبهدلني وتشمت 


طليقي فينا أنا تكسرني وتوجعني كده عملتلك ايه لده كله


_ من نحية عملتي ف انتي عملتي كتير وكتييير اوي  بس 


هو طبع البجحين الي ذيك بيفتكرو بس الي ليهم إنما الي 


عليهم والي غلطانين فيه بينسوه ولا بيجي علي بالهم 


مريم...هو انت يعني الي فاكرلي حاجه وحده بس حلوه 


عملتها معاك تسمحني علشانها 


_ ملكيش حلو اصلا علشان افتكرهولك كله خرا ذيك كدب 


وغش وتمثيل وخداع وحورات  بني ادمه بتتغذه علي أذية


الناس وتهديدهم واستغلالهم 


مريم .. بعياط أنا عمري ما اذيت حد وبحب الخير لكل الناس


_ هههههههه ماهو فرعون مكنش شايف نفسه أنه طاغي 


وظالم  وجبروت يامريم انتي اذيتي ناس كتير وربنا بعتالي 


إشارة تنبيه من البداية  . 


انك بني ادمه مؤذية وانا الي قوحت وقولت اكمل


 ساعة ما ريهام قالتلي اننا مش هينفع لبعض واني ابعد وارجع امرأتي ولعيالي 


فكره يا غلبانه يامكسورة الجناح قولتي ايه ..الوسخه الي 


بتنام مع دكتور الاسنان وديني ل افضحها مع انها مقلتش 


حاجه وحشه في حقك واكيد حتي لو هي عملت كده ف هي 


عارفه بلاوي عنك ومع  ذالك مفكرتش تفضحك  وكمان 


طليقك استغليتي حبه ليكي وبهدلتيه ودمرتي مستقبله وانا 


كمان انتي مؤذية اوي 


 مريم ..وانتو الي غلابة وانبياء ما انتو تعابين هو انت عايز 


تقنعني انك لو كنت نمت معايا قبل ما نتجوز تطلق زينب 


كنت اتجوزتني  كنت هبقا زاي اي وحده أنت نمت معها


وهتسبني وهتقول عليا مش محترمة ومينفعش تبقي زوجة 


_ اتجوزتيني ليه مدام عجباكي سكة الحرام وماشية فيها 


مريم ..........................


_هقولك اختيارات وانتي اختار يامريم 


1..علشان حبيب القلب متجوز ومع مراته وانتي عارفه انه 


استحالة يطلق مراته ويتجوز وحده رخيصه ذيك و عايزة 


توريله انك قادرة تتجوزي حد استايل ومركز وعربية وشقة وكده 


2..علشان ضعيف الشخصية وهتعرفي تكملي مسيرتك 


الوسخه وهو نايم علي.ودانه


3.. علشان تقرفيه في عشته وتزهقي وتخليه يكره نفسه زاي 


طليقك كده وتطلعي منه بقرشين


مريم ..صمت تاااام ودهشة ولسانها مش قادر ينطق


_ أنا بقول كلهم صح.. بصي يابنت الوسخه أنا اعتبرتك نزوه 


قرصة ودن من ربنا علشان اصحه وافوق من الغفلة الي كنت 


فيها واعرف قيمة وقدر زينب 


مريم ..متجبليش سيرتها متجبليش سيرتها متقولش اسمها


_ عكس نار . جنه  وعكس عذاب. نعيم  وعكس خيانه .وفاء


وعكس مريم .زينب حبيبة قلبي 


مريم ..بقولك كفايا طلقني وامسح الحاجات دي وسبني ورحلها 


مسكتها من شعرها لفيت بيها الشقة كلها وفضلت اضرب فيها 


بغباء وهي بتبكي من غير نفس لحد ما حسيت انها مش 


حسه بحاجه بس واعية وشيفاني ومنتبه لكلامي 


_ أنا كنت ممكن اقتلك وعندي بدال الدليل انك 


وسخه.وخيانه الف دليل بس انا مستحرم وندمان  علي الكام 


شهر الي عشتهم معاكي فكرك هضيع فيه يوم تاني واتحبس  


في وحده ذيك متسواش 


 حتي كمان الي باقي من عمري  مش ملكي مش بتاعي 


علشان أفرط فيه  ده بتاع زينب الاصيله الي حفظت 


علي شرفي وصانتني 


وكان ممكن افضحك واخلي صورك وفيديوهاتك تلف العالم 


كله بس الي وقفني ابنك بس ومرات اخوكي ياوسخه الي 


خلتيها تكلمني وادتيها رقمي متكسفتيش ولا خوفتي اروح 


اقول لجوزها ابن خالك دكر مصر ويخرب بيتها ع العموم أنا 


قفلت السكة وهزفتها وحسك عينك تخلي حد من طرفك 


ياوسخه يكلمني بكرا تيجي تلمي باقية هدومك ونطلع علي 


الماذون تكتبي بخط ايدك قدامي وصل امانه علي نفسك ب 


100 الف وتبصمي عليه قدامي وتغوري في ستين داهية 


والوصل هيفضل معايا وموبيلك علشان لو فكرتي بس تاذيني 


أو تتعرضليلي تاني وسبتها ونزلت علي ابويا واخدته هو 


وأمي علي بيت عمي وولادي كانو هناك ومقصينها نظرات أنا 


وزينب من تحت لتحت ولا اكننا لسه عيال ومرات عمي 


لحظت واخدت زينب جوه وطلعت من غيرها كله ساكت 


ومستنيني اتكلم قولتله قبل اي كلام ياعمي انا .....


يتبع  الخاتمة هتنزل بعد قليل ..رايكم يهمني ياحلوين وبيفرحني جدا ❤️😘

الخاتمه من هنااااااااا

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. جميله وده درس لكل راجل يفكر بغدر ويهدم بيته ولكل ست تفكر تخون زوجها وتهدم بيتها ياريت تكملة الروايه

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع