جوزي ولكن
البارت الرابع عشر
بقلم امنيه صلاح
ندي بعياط :انا موافقه وقامت طلعت تجري علي اوضتها وفضلت تعيط كتير
فريده :دخلت علي ندي وقالتها قومي حضري نفسك عشان عريسك جي يا خدك
ندي وكأن مايه سخنه نزلت علي جسمها :بسرعه دي
فريده:اه مفيش وقت قومي يلا البسي
ندي بحزن علي اللي بيجرالها:حاضر هقوم اهو
ندي قامت ولبست وكانت تشبه الاميرات
ونزلت لقت سعيد اللي هو جاي يتجوزها
بصتله بصه كلها حزن وقعدت
المأذون جه وكتب الكتاب والناس عرفت ان هي اتجوزتو ورحوا في شقه سعيد الزناتي
____________"***في شقه سعيد
اتفضلي يا عروسه ادخلي برجلك اليمين ندي دخلت
وقالت له ':فين اوضتي
سعيد :اوضتك اه قصدك اوضتنا
ندي بصتله وقالت له :انت هتنام معايا
سعيد :اه امال هنام فين يعني امال انا متجوزك لي انشاء الله عشان انام في اوضه وانتي في اوضه
ندي بصلته ومتكلمتش :
سعيد بصوت مخيف:اطلعي غيري هدومك وانا جايلك حالا ماشي ياقطه
ندي طلعت من غير كلام
ودخلت الحمام وطلعت كانت لابسه بيچامه بكم لونها نبيتي
وهو طلع دخل الحمام وخرج كانت ندي ماسكه السكينه في ايدها
سعيد بيقرب لندي :
ندي:لو قربت مني هقتلك انت فاهم يا اخي احترم نفسك دا انا زي بنتك
سعيد بغضب:انتي مجنونه ارمي السكينه دي بدل مل هوريكي وشي التاني انا عمال اسايس فيكي وانتي بردوا عنديه
ندي قالت له:ابعد عني بقولك
سعيد راح عند الدولاب وطلع منه حزام
سعيد بيقرب علي ندي
ندي بخوف:انت هتعمل اي
سعيد ضربها بالحزام علي ايديها قامت السكينه وقعت قام سعيد اخد السكينه وقعد يضرب في ندي بل حزام وندي تصوت وتقوله خلاص ابعد عني مش هعملك حاجه تاني بس ابعد عني
سعيد سابها وقالها اسمعي انتي هنا زي الخدامه اللي اقولك عليه تعمليه فاهمه
ندي بخوف وعياط:ح.حاضر
سعيد قومي اعمليلي حاجه اكلها
ندي قامت من غير كلام ودخلت المطبخ عملتله اكل
بعد ساعه الاكل خلص ندي راحت عند سعيد و قالت له الاكل علي السفره
سعيد قام وندي رايحه تقعد تاكل معاه
سعيد بصوت مخيف وغضب:انتي رايحه فين ياحلوه
ندي:رايحه اكل معاك
سعيد ضحك ضحكه سخريه وقالها
لما اكل واخلص والاكل اللي هيفيض هوديه للكلاب والاكل اللي يفيض من الكلاب يبقا اجبهولك فاهمه
ندي بعياط وخوف ووجوع :دخلت من غير كلام
سعيد اخد منها الموبيل وقفل عليها الاوضه ونام هو في اوضه تانيه
ناموا ابطالنا
بعد مرور شهر ندي مش عارفه تكلم امها ولا اي حد عشان مش معاها فون
وكل يوم زعيق وضرب وماكنش بيوكلها معاه كانت ندي بتاكل هي بتعمل الاكل
واسراء وفهد لبسو الدبل لبعض
وفي يوم سعيد نزل شركته
وندي قاعده لوحديها في الشقه بتبص
لقت تلفونها في الدولاب قامت بسرعه جابته وكان معاها خط جديد محدش يعرف عنه اي حاجه بدلت الخطوط عشان كانت شكه ان سعيد مراقب الخط وهو اللي حطلها التلفون في الدولاب عشان تشوفيه وهو يعرف هي بتكلم مين
(البت ندي دي ناصحه اوي 😂😂)
وكلمت اسراء
ندي:الووو
اسراء:الوو مين معايا
ندي:انا ندي صحبتك
اسراء بلهفه :ندي حببتي عامله اي
انا كلمت رحمه من اسبوعين وقالتلي علي حصلك
ندي بعياط:اه شوفتي اللي حصلك
سعيد كان واخد التلفون وانا لقيته النهارده وكنت جايبه خط جديد ومحدش يعرف عنه حاجه
اسراء:طب انتي هتعملي اي
قالت لي مش عارفه بس انا عندي خطه
لازم ادفعه ثمن كل ضربه ضربهالي
اسراء: هتعملي اي
ندي :هقولك بس انتي تساعديني
اسراء:دا انا افديكي بروحي
ندي:حبيبتي تسلميلي
اه كلمي رحمه عشان تبقى تنفذ معانا في الخطه
اسراء:حاضر
ندي بصي هكلمك بكره انتي ورحمه الساعه ٩الصبح عشان هو بيقا في الشغل
اسراء:لأ قولي الوقت لاحسن ياخد منك التلفون
ندي :اه صح ممكن ياخد الفون طيب بصي
هقولك هتعملي اي .....
انا مش هينفع اطلق منه عشان ممكن يفضحني فا لازم اعمل حاجه عشان الناس متصدقوش
اسراء:اه هتعملي اي
ندي:هنطلعله شهاده بأنه مجنون
وكل حاجه بل الفلوس
اسراء :طيب قولي وانا هدفعلك كل الفلوس بس قولي هتعملي اي
ندي :بصي خدي رحمه واطلعو زورو ورقه من المستشفي ان هو مجنون وساعتها بقى المستشفي هتيجي تاخده وانا هخليه يطلقني
اسراء :طيب تمام هروح انا ورحمه وعلي اخويا بكره هنعمل اللي انتي قولتيلي عليه وانشاء الله خلال ٥ايام هتكون الشهاده طلعت ومستشفي المجانين اخدوا
ندي:تسلميلي مش عارفه اقولك اي
اسراء:اه علي اخويا بيسلم عليكي ونفسه يجي يقتل جوزك ده
ندي :سلميلي عليه
اسراء:الله يسلمك
ندي :بصي متقوليش لحد ان كلمتك
اسراء :حاضر
وقفلو
وندي بدلت الخطوط تاني وشالت الخط بتاعها الجديد وشالت الفون مكانه ونامت
سعيد دخل لقي الفون مكانه عرف ان هي مشافتهوش وهو كان مراقب فعلا الخط
البارت الأخير بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق