التاريخ: 28/07/2021
جوزي ولكن
البارت الخامس عشر والاخير
بقلم امنيه صلاح
في فله الرباعي
فريده:انا عايزه اشوف بنتي
محمد:اطمني بنتك كويسه انا بكلم سعيد كل يوم ويطمني عليها
فريده :حرام عليك بجد هي فعلا ملهاش ذنب انها تتجوز واحد قد ابوها
محمد:هشششش خلاص بقا رغي
ولا انتي عيزانه نتفضح
فريده قامت من غير كلام ودخلت اوضتها وعامله ترن علي بنتها والتفون مغلق
بعد مرور خمس ايام الشهاده طلعت بتاعت سعيد ان هو مجنون وان قال اي حاجه فالناس مش هتصدقه عشان مجنون
_________________*""**
سعيد قاعد
ولاقي الباب بيخبط
وندي كانت منتظراهم
سعيد فتح لقي عربيه المجانين جايه
الممرض :انت سعيد
سعيد :اه في حاجه
اه اتفضل معانا والناس كلها شيفاه
قبل ما سعيد يطلع
علي دخل وقال له طلقها وسعيد واقف مصدوم من اللي بيحصل
علي:مش بقولك طلقها وضربه قلم
سعيد بصلها بصه استحقار :وقالها انتي طالق انا بكرهك
ندي ضحكت ضحكه سخريه:وقالت له اللي يقرب مني ويعملي حاجه بيندم عليها
خدوه
ملحوظه (حسام اخو ندي مسافر ومعرفش باللي حصل ده كله 😂😂)
علي بحب :ندي انتي كويسه
ندي :اه كويسه
اسراء دخلت هي ورحمه وندي لمت هدومها ومشيت
______________*"**في فله الرباعي
فريده لبست ونزلت وكانت رايحه لندي
هي بتفتح الباب
ولقت ندي في وشها
فريده بلهفه ودموع الاشتياق : ندي حبيبتي وبدأت تحسس علي وشها بكل حنان انتي كويسه انا كنت جيالك والله انتي كويسه
ندي حضنتها :وقالت لها اطمني انا كويسه
محمد طالع بالكرسي :مشي بسرعه ودمعه نزلت منه غصبن عنه وقال لها ساميحيني انا كنت بحافظ عليكي والله وعلي شرفك
ندي جريت عليه رغم كان قاسي عليها وقالت له وحشتني يابابا
ابوها بكل حنيه :قال لها وانتي كمان انتي كويسه انا والله كنت هجيلك وهطلقك منه بس كنت خايف عليكي
ندي :اطمن يا بابا سعيد طلقني
محمد:ازاي دا ممكن يفضحك
ندي حكت لابوها كل حاجه
(وده كله علي واقف يبص عليهم ورجليه وجعته 😂)
محمد:عي فاهم. عليكي يابنتي دا انتي عملتي اللي انا معملتهوش
ندي :وعلي واسراء ورحمه ساعدوني
محمد مشي بالكرسي ناحيه علي :وقال له شكرا يابني
علي:ولا شكر ولا حاجه دا اقل حاجه اعملها والله
وعدي شهر وندي امتحنت وخلصت واتخرجت هي ورحمه واسراء
وفي يوم الباب خبط
رحمه قامت تفتح
بتبفتح لقته :حسام
رحمه كانت مشتاقه لحبيبها حسام اوي راحت جريت عليه واخدته بالحضن عامل اي وحشتني
حسام بكل حب :وانتي كمان وحشتيني يا قلبي
فريده طلعت تجري عليه وحضنته وندي وشروق نزلوا جري علي حسام وحضنوه
ومحمد اتعالج وخف
وهو اللي كان جايب حسام من المطار وكان عملهم مفجأه
قعدوا وراح محمد اتكلم وقال :جيلك عريس ياندي
ندي بي بوز :عريس تاني
راحت ندي بتبص علي الباب ليقت علي داخل عليهم
علي:بس العريس دا احلي من اي عريس
ندي بصتله وضحكت وقالت له:وانا موافقه
وعدي شهر بالظبط وكانو بيرتبوا. للفرح
وفهد بردوا كان هيتجوز اسراء
وندي كانت هتتجوز علي .
رحمه كانت هتتجوز حسام
والفرح جه وكانوا ثلاث عرايس قاعدين
في الكوشه وكان اجمل فرح
خلصو الفرح وكانوا هيسافرو باريس عشان يقدوا شهر العسل وسافروا باريس
ورجعوا بعد شهر كانت ندي حامل
ورحمه حامل
واسراء حامل
ونزلوا مصر وكان الكل فرحان ومبسوط
عدي ٩شهور وندي ورحمه واسراء كانوا بيولدوا
ندي ولدت اسلام وآيه
ورحمه ولدت محمود
واسراء ولدت هاجر
راح علي قال لفهد ان هجوز هاجر لابني اسلام
وراح حسام قال لندي وانا هجوز آيه لمحمود
وعدي ثلاث سنين
وعلي كان بيبوس ندي
دخل عليهم اسلام
وقال له يابابا انت بتعمل اي
علي:بحط قطره لامك عشان عنيها بتوجعها😂😂
إسلام :بابا وانا كمان عايز احط قطره لماما قاله مينفعش وشاله وقعد يبوس فيه
وتوته توته خلصت الحدوته
بحبكم 🎀❤
قولو رأيكم بجد حلوة ولا لأ اكتب تاني ولا لأ
تعليقات
إرسال تعليق