القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنات الصاوى البارت التاسع والعاشر بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

الفصل التاسع والعاشر 
######### 
انا بحب مراتك ...
......................
كانت صابرينا  جليسه الفراش امامها الطبيب 
الطبيب :المدام حامل في شهرين تقريبا 
صابرينا بصدمه :اااي 
تحدث نور بمزاح 
نور:مش وقت اي خالص 
الغلط من عندى انا جايب دكتور حمار 
الطبيب : عفوا قصدك اي ي نور بيه 
نور: قصدى انك دكتور ماشي بذمتين وامشي بكرامتك بدل ماابعترهالك في الارض متعرفش تلمها منين
اخذ حقيبه الدكتور ودفعها بوجهه  
نور :اطلع برا حالا بدل مااسيب عليك الكلاب  وتطلع بردو وانت مفكش  حته سليمه 
خرج الطبيب من الغرفه والقصر 
وبقي في الغرفه نور وناني وصابرينا 
وجه نور حديثه لصابرينا 
نور:ارتاحي انتي دلوقتي لحد مااجيلك 
وعلي فكره لسه حسابك جااي 
صابرينا :هو الي يشفوكم يعرف راحه 
نور بغمزه :لما اجيلك 
صابرينا:سافل وقليل الادب 
&&&&_______&&&&&&&
قبض نور بقوه علي ذراع ناني وذهب بها للغرفه  
في غرفه ناني 
كانت تشعر بالخوف من نظره نور 
نور:مش عايزه تنطقي وتتكلمي
ناني: اتكلم اقول اي 
نور :انك كنتي مستغفلاني انتي والدكتور بتاعك ومفهماني ان العيب مني وطلعتي انتي المعيوبه 
ناني بغضب وبجاحه :انا عمرى ماكنت معيوبه 
انا سليمه وزي الفل العيب منك انتي ي بتاع الخدامين 
صفعها نور علي وجهها 
نور بغضب :اخرصي ي بنت الكلب 
ناني بحقد وغل 
ناني:انا عمرى ماكنت معيوبه انا بخلف وزى زيك 
ذهبت ناني الي غرفه الملابس وجلبت الحبوب  
ناني وهي تلقي الدواء بوجهه 
ناني:انا كنت باخد حبوب  منع الحمل عشان مخلفش منك 
عشان انا بكرهك وبكره نفسك وكل حاجه فيك اخدت فلوسي 
بكرهك 
نور وهو يقبض علي خصلات شعرها بقوه 
نور:لما انتي بتكرهيني قووى كدا 
عايشه معايا ليه 
مطلبتيش الطلاق ليه 
ناني:واطلع من المولد بلا حمص 
تركها نور فوقعت علي الارض 
نور: انا كنت عارف من زمن انك مستغفلاني واني بخلف 
بس سيبتك وقلت بلاش تواجهها وسيبها صعب عليها ان السبب يكون منها قلت ؤمكن خايفه اروح لغيرها الحب الكذاب الي معيشاني فيه كان سبب 
بس لما لقيتك جبتي الدكتور وبيقول ان صابرينا حامل في شهرين 
اتضحلي ان طريقتك قد اي قذره وانك مريضه بس بعد مواجه النهارده 
انتي مش حاتعيشي علي ذمتي دقيقه واحده 
انتي طالق طالق طالق  بالثلاثه 
وحقوقك كلها حاتوصلك 
انتي اكبر قهره في حياتك لما الخدامه تاخد مكانك 
ي بنت الحسب والنسب يابنت عمي 
ناني بغل :يكون في معلومك انا مش حااسيب بيتي 
انا ليا فيه زي ماانت ليك فيه 
نور: عمر الدم مايبقي ميه ي بنت عمي 
#################
في غرفه صابرينا 
.................. 
دخلت الخادمه الغرفه وبيدها بعض الورود والشكولاه 
الخادمه :صابرينا هانم 
نوح بيه باعتلك الورد والشكولاته دي 
صابرينا :نوح مين 
الخادمه بغرام :نوح بيه يبقي اخو نور بيه ودراعه في الشغل 
صابرينا :اممم طب هاتي الشيكولاته دي 
&&&&&&&&&&&________&&&
في قصر هاشم المنشاوى 
.................................. 
في بهو القصر 
دبت منه ذهابا وايابا المكان حتي جاءت تغني من بعيد 
منه بغضب :ممكن افهم الهانم كانت بتتصرمح فين 
ايه: زهقت شويه وبعد المدرسه قلت اتمشي شويه 
منه بغضب :واحنا من امته بنتمشي بعد المدرسه يابت سعاد 
ايه :في اي ي منه انا مش صغيره 
منه:متنسيش نفسك ي بت سعيد 
احنا مش شبه الناس الي عايشه في قصور 
جاء هاشم اليهم 
هاشم:في اي صوتكم عالي ليه 
منه:لو سمحت موضوع بيني وبين اختي متدخلش فيه 
هاشم:وانا مش غريب ي حرمي المصون 
منه بمراره : حرمك 
طب عن اذنك 
اخذت منه ايه وصعدوا وسط نظرات هاشم الغاضبه 
################
في غرفه منه .... 
دخلت نانسي الغرفه 
نانسي:اي ي منه حصل اي 
منه : اول ماحصل بينا الي بيحصل لاي زوجين 
صحي من النوم بيلومني اني بقيت مراته 
وبيقولي انسي الي حصل بينا وعايزنا نعيش اخوات 
نانسي:نععععم اخوات 
وانتي ردك كان ااي 
منه: سكتت حااعمل اي 
نانسي:لا متسكتيش انتي مراته ولازم تدافعي عن حقوقك 
اخوات ااي دي 
منه:انا ابويا باعني ولازم ارضي بالمكتوب 
نانسي:فين شخصيتك 
كنتي هدي المعبد علي الي فيه انتي مراته 
منه:معدش ينفع هو طردني بالادب وقالي احنا اخوات 
نانسي: ولكا انتوا اخوات ومتجوزين ع الورق ليه خلاكي مراته شرعا 
منه:نانسي انا مش فاهمه حاجه ارجوكي سبيني 
نانسي:طيب اما وريتك ي هاشم 
منه: لا ي نانسي متعمليش حاجه متحسيسنيش اني رخيصه 
اخوكي اشتراني من اب بخيل باع بناته وانا معنديش الطاقه الي اخسر باقي كرامتي 
ارجوكي 
نانسي: اخرصي انتي مفيش كرامه بين المتجوزين انتي شايله اسمه وليكي حقوقك واولها انو يعتبرك زوجته مش صفقه من صفقاته 
########______######## 
في غرفه هاشم 
............. 
كان بالغرفه ينظر الي اللاب توب 
دخلت نانسي الغرفه دون استئذان 
هاشم بغضب : طول عمرك ذوق مش عارف اي طريقه الهمج الي اتعلمتيها دي 
علموكي كدا في انجلترا 
نانسي: انا داخله اوضه عازب مش واحد متجوز 
هاشم: وبعدين 
نانسي:قولي ياابن ابويا وامي اي حكايه البنتين دول 
هاشم: كل حاجه كانت ماشيه لحد مااتدخلتي في الموضوع 
نانسي: بدل ماتشكرني اني بساعدك 
هاشم :تساعديني 
انتي بوظتي كل حاجه 
نانسي: طب قولي بقي اي الي بوظته 
هاشم: حوار قديم متشغليش بالك بيه 
نانسي: خلاص طلقها 
هاشم :انتي اتجننتي 
مستحيل اطلقها 
نانسي:تبقي بتحبها 
هاشم:مصلحتي مخلصتش لسه 
ولحد ماتخلص حااطلقها 
#####__________###########

في قصر نور كامل 
&_______&
في غرفه صابرينا 
........ 
دخلت ناني الغرفه واخذت تتمشي بها بغنج 
ناني : تعرفي ي صابرينا انا بشفق عليكي 
صابرينا :ليه كتعه ولا مقطوعلي رجل 
ناني:اصلك متعرفيش انتي هنا ليه 
صابرينا:ليه 
ناني: عشان تجبيلنا بيبي 
وناخدوه منك وتعيشي فيلم شاديه وتربيه علي اساس انك الخدامه علي اساس اي ماانتي هنا خدامه فعلا 
صابرينا :كداابه 
ناني:عندك نور اساليه 

...........
هبت واقفه وخرجت من الغرفه قاصده غرفه المكتب 
تركتها صابرينا بمفردها 
اخرجت ناني الهاتف 
ناني:كله حصل وهي نازله دلوقتي تتاكد 

.................
في غرفه المكتب 
........
تحدثت جميله بغضب 
جميله: الاتفاق مكنش كدا ي نور 
انت قلت انك جايبها ام حاضنه 
دخلت صابرينا غرفه المكتب 
صابرينا: ام حاضنه 
نور :صابرينا انتي فاهمه غلط 
صابرينا: اي حاتطلعني ارخص من كدا ي نور بيه 
انا مش سندريلا الي القدر ضحكلها وجت القصر 
بس علي الاقل متطلعنيش بالرخص دا 
نور وهو يقترب منها 
نور:افهميني 
ابعتدت عنه صابرينا صاعده لغرفتها 
نور بغضب لجميله :انا حبيتهاااا 
حبيتها ...
&&_________________&&& 
في غرفه نوح 
............. 
عاري الصدر يدخن سيجارته بجواره الخادمه 
دفعها نوح بقرف فوقعت علي الارض 
نوح:متنسيش نفسك بعد كدا وتنامي هنا 
يلا برااا 
الخادمه:حاضر 
نوح: ومتنسيش تحطيلها الحبايه في العصير  


يتبع 

الفصل العاشر 
.......

انتي مرات اخويا ومستحيل أقرب منك 
...................
في قصر نور الدين كامل 
..................
صعدت صابرينا باكيه الي غرفتها ولم تنتبه لنوح الذي يراقب المشهد 
دخلت غرفتها واغلق الباب ثم اخذت تنهار في البكاء 
صابرينا:ياربي ليه بيحصلي كل دا 
ياربي اي السواد الي في قلوب البشر دا 
صعد نور خلف صابرينا ووقف امام الباب 
نور:صابرينا افتحي 
صابرينا خلف الباب :امشي مش عايزه اشوفك 
امشي 
نور:بقولك افتحي بدل مااكسر الباب عليكي 
تدخل نوح وذهب الي اخاه 
نوح ببحه رجوليه جذابه : نور تعالا معايا وسيبها لانها موجوعه دلوقتي 
نور:نوح مش حاامشي 
نوح :سيبها لان النقاش دلوقتي مش حاينفع متحطش البنزين جمب النار 
ارجوك سيبها 
كانت خلف الباب تستمع لبحه نوح 
وناني تشاهد المنظر من بعيد  
&____________&&&&&&_
في المساء 

في غرفه نوح 
............. 
عاري الصدر يدخن سيجارته بجواره الخادمه 
دفعها نوح بقرف فوقعت علي الارض 
نوح:متنسيش نفسك بعد كدا وتنامي هنا 
يلا برااا 
الخادمه:حاضر 
نوح: ومتنسيش تحطيلها الحبايه في العصير  
الخادمه :حاضر 
خرجت الخادمه من الغرفه وسط نظرات ناني 
دخلت ناني الي الغرفه بغضب 
.....في غرفه نوح ....
ناني: انت اي القرف الي بتعمله دا 
وقف نوح وهو عاري الصدر يلبس شورت رياضي اسودويدخن الباقي من سيجارته 
نوح:  اصلك غيبتي عني كتير فجبت الي تسلي وحدتي 
ناني:بتخوني بعد كل الي عملته علشانك 
نوح: انا مش نور الغلبان 
ولا هاشم العصبي المتهور 
انا نوح ي ناني فبلاش جو الصعبنيات بتاعك دا مبياكلش عيش ولا حلاوه حتي 
ناني: نور طلقني 
نوح: اممم 
ناني:حايديني فلوسي كلها 
نوح :موت ي حمار 
حايديكي حته من تورته الجاتوه بغباءك وتهورك ضيعتي كل حاجه 
ناني:نوح انا بحبك ومش عايزه حاجه من الدنيا غيرك 
خلينا نبعد عن نور 
خلينا نمشي انا معايا فلوس كتيره قووي 
نوح: وانا مبحبكيش 
ناني:اي البت الخدامه احلوت في عنيك 
نوح:تبقي غلطانه لو فكرتي ان في ست ممكن تكسرني وتخليني انخ عشانها او انسي انتقامي منه 
ناني:انت بتكرهه ليه كدا 
نوح: ابويا زمان كان عنده شركه كبيره واراضي كبيره 
مات وجه ابو نور الدين زي الحربايه اتجوز امي وخد كل الي معاها وكتبه بااسمه واسم ابنه 
وانا بقيت شغال عنده في شركته الي اصلها فلوس ابويا عرفتي انا بكرهه ليه 
ناني:انا مستعده اساعدك بس نتجوز 
نوح:مشكلتك انك غبيه 
الاول لما كنتي مراته كنا حانقتله  وتورثيه انتي 
دلوقتي اتجوزلي بنت الخدامه وبنت الخدامه مش سهله
ناني:طب حانعمل اي 
نوح:هو في حد سمعك ونور بيطلقك 
ناني:لا كنا في الاوضه 
نوح:حلوو 
نقتله
نوح:نقتله 
&&&&&___________&&&&&&&
....في غرفه صابرينا&نور  ....
دخل الغرفه وجدها تتوسط الفراش وتحتض ساقيها بذراعيها 
نور:ممكن تسمعيني 
صابرينا وهي تهبط من الفراش 
صابرينا :  اعملك اي 
البس بدله وارقصلك ولا قميص نوم 
ولا انت مش بتفرق معاك الحجات دي 
شقت  صابرينا ملابسها نصفين 
صابرينا: اتفضل 
العبده الي اشترتها اهي قدامك
اعمل فيها الي انت عايزه 
مش انا بنت الخدامه الام الحاضنه 
تألم نور من سماعه تلك الكلمات وشعر بمدى ألمها 
وكم معانتها 
نور وهو ياخذها بااحضانه تحدث ببحه رجوليه 
نور:انا عمرى ماحبيت حد في الدنيا دي غيرك انتي 
وعمرى ماافرط فيكي 
انا عايز اجيب ولد منك عشان اضمن وجودك في حياتي 
عشان انتي ملكي مش عشان اشتريتك بفلوس 
عشان انتي بتاعتي وانا حبيتك 
صابرينا شعرت بمدى صدقه 
خرجت من احضانه 
صابرينا :وناني 
نور :طلقتها 
صابرينا :طب بوسني 
نور:هااا 
صابرينا :بوووووسني 💋💋 
 
&&&___________________&&&&&&.
في قصر هاشم المنشاوى 
بعد اسبوع 
.........
في غرفه منه 
دخلت نانسي الي منه فوجدتها حزينه علي حالها 
تحدثت نانسي:انا عندى خطه نخلي هاشم يحبك ويقرب منك  
منه:خطه اي 
نانسي: بصي ي ستى  دا جهاز اختبار الحمل حانرسم بالقلم الفلومستر الاحمر خطين 
منه:بس كدا حمل وانا مش حااكذب عليه ولا اعمل خطط تاني 
نانسي:انتي مش بتحبيه 
منه:بحبه 
نانسي:يبقي لازم تفوزى بيه 
منه:طيب حايعرف ازاي 
هنا دخلت ايه الغرفه 
ايه:سيبوها عليا 
انا بتصنت برا بقالي كتير وموافقه علي الخطه 
هي تمثل الحمل وهو يهتم بيها ويقرب منها ويحبها وبعدين نقول ان الجهاز كان بايظ 
نانسي بضحك :كيدهن عظيم 

&&&&&&&_________&&&&.&&&&
في غرفه الطعام 
تجمع هاشم ونانسي وايه علي الطعام 
تحدث هاشم لايه 
هاشم: هي منه منزلتش ليه 
ايه:لا ابدا تعبانه شويه 
هاشم : ولما هي تعبانه مقولتوش ليه من بدرى 
هي بقالها كتير تعبانه 
نانسي بعدم اهتمام 
نانسي:بقالها اسبوع 
هاشم :انتوا بتستعبطوا 
اسبوع اي 
ترك هاشم السفره وصعد لاعلي 
ذهب الي غرفتها فوجدها جالسه بجوار المرحاض تحمل بين يديها جهاز اختبار الحمل 
هاشم بصدمه :حااامل 
&&___________________&& 
في المستشفي 
......... 
تحسنت حاله سعاد الصحيه وخرجت من المستشفي وعادت لمنزلها 
في شقه سعيد الصاوى ..... 
كانت تطرق علي الباب طرقات خفيفه 
فتح لها سعيد متحدثا 
سعيد:ي قاعدين يكفيكوا شر الجاين 
سعاد:هي دي حمدلله علي سلامتك ي ابو بناتي 
سعيد: خشي يااختي حاتاكلي وتشربي ببلاش ماهي تكيه ابوكي هي 
دخلت سعاد للداخل وتوجهت لغرفه الفتيات ولم تجدهن 
سعاد:صابرينا
منه 
ايه 
انتوا فين ي بنات 
سعيد بجمود : متناديش عليهم هما مش هناا 
سعاد:اومال فين 
سعيد :بعتهم 
سعاد:بعت لحمك
حد يبيع ضناه
سعيد:اه انا 
عايزاني اموت من الجوع والعطش 
بعتهم 
واعملي حسابك اني عايز اخلف 
وعايز بنات وبس وكل مااجيب بنات اكتر ابيع واكسب 
سعاد وهي تقبض علي ملابسه بقوتها 
سعاد،:فين بناتي ي كلب 
بعتهم لمين ي كلب 
دفعها سعيد وسقطت علي الارض 
سعيد:مش هاقولك حاجه 
حاسيبك كدا زي الفرخه الدايخه 
&&______________&&&
في قصر نورالدين كامل 
............ 
في غرفه نوح ... 
دخلت ناني الغرفه وجلست بجوار نوح في الفراش 
ناني وهي تحاول ايقاظه 
نوح :امممم 
ناني:يلا بقي اصحي جيبالك اخبار حلوه زيك 
نوح:خير 
ناني:انا لقيت طريقه اقتل بيها نور 
نوح:يعني وافقتي اخيرا 
ناني:حااقتله بس بشرط 
نوح :اي هوو 
ناني:انك تتجوزني 
نوح:سهله المهم حاتقتليه ازاي 
ناني:حااحطله ماده مسممه في الاكل 
اسمها الزرنيخ 
الماده دي حااحطها بجرعه بسيطه خالص ومفعولها في ٨ ساعات حايكون ميت موته زالفل 
نوح:جبتي منين الفكره دي 
ناني:من مسلسل امريكي 
نوح: اه ولما اعراض التسمم تبان عليه 
ناني: ماهو الماده مش بتبين اعراض 
نوح:حاتنفذي امته 
ناني:دلوقتي لو عايز 
نوح بغمزه :لا انا عايز حاجه تانيه 
اخذ ينهل عليها بالقبلات الا ان ابتعدت عنه 
ناني:الباب مفتوح اقفله الاول 
،&___________________&&&
دخل ياسين المنزل 
ياسين : صديق نوح والذراع اليمني له 
شاب باواخر العشرينات منزوج ولديه طفله 
........ 
تقدمت منه ابنته وقبلته 
الطفله :بابي بابي 
ياسين:ياروح قلبي 
فين ماما 
الطفله :في المطبخ 
ياسين :طب العبي انتي بالحجات دي وحااجيلك 
تركها ياسين لتلعب بالاغراض ودخل الي المطبخ 
احتضنته اميره بقوه 
اميره:كل دي غيبه ي بيه 
ياسين :اسف والله معلش 
اخذ يبحث عن العلبه 
ياسين:ياخبر انا نسيت العلبه 
اميره:علبه ااي 
ياسين :كنت جايب خاتم الماظ ونسيته في العربيه حاانزل اجيبه 
####_______________### 
ايه:اوووف بقي ي ساره 
منه حاتزعل مني وحاتقولي اتاخرتي ليه 
ساره: اقعدي معايا شويه صغنين والله قاعده لوحدى زهقانه 
ايه:طيب ي ستي يلا بينا 
انزلقت قدم ياسين فسقط علي الفتاه 
وقعت ايه وياسين معا 
ايه:اه 
مش تقتح ي حمار انت 
ياسين:حمار 
احترمي نفسك 
ايه:احترم واحد مهزق زيك انت 
ياسين :انتي قد بنتي 
ايه:وانت وقعتني اي كنت بتتعلم المشي ي جدو 
تك البلا في شكلك 
ساره :يلا ي ايه بقي اطلعي 
صعدت ايه درجات السلم مع صديقتها 
ياسين باابتسامه :
ايه 
&______________________& 
.........

&&&&&_________&&&&&

تعليقات

التنقل السريع