القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت 10_11_12بقلم رحاب رمضان في موسوعة القصص والروايات كامله


#الفصل_العاشــر____الحادي_عشــر__الثاني_عشر

جبروت سليم وعذاب روح 


وصل سليم إلي الفيلا ودخل الفيلا

رأته الفت

الفت بلهفه:سليم

سليم :نعم

الفت :روح فين ي سليم

سليم:طلقتها ومش عايز اسمع اسمها تاااني هي زيها 

الفت بخوف ع سليم:اهدا ي حبيبي وأطلع اوضتك

مشي سليم طالع الي غرفته وعندما دخل قام بتحطيم كل شي ف الغرفه لحد مهدي وذهب ف سباق مع نوم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر عند روح ف المستشفي

روح ببكأء :لي ي سليم ظل انا كنت هسامحك وكنت هعيش معاك لي حرام عليك عاااااااااااا😭😭😭😭😭

عقلها :قولتلك هياذيكي

قلبها:بس انا حبيته

عقلها :ملعون الحب ده انتي لازم تمشي

قلبها:هروح فين يعني

عقلها:اي مكان بعيد عن الشيطان ده 

قلبها:بس انا شوفت حنيه وخوف ف عيونه

عقلها:ما تمثيل عشان يبيعك انتي لازم تمشي

روح لنفسها أيوة انا همشي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات 

 شمس:اي هنروح الجامعه بكره

رقيه :اه هنروح وبعد الجامعه هنعدي ع روح

شمس :خلاص تمام يلا ننام

وذهبوا البنات ليناموا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند مراد بيفكر ف رقيه 

مراد بلا ارادي يمسك فونه ويتصل بريقه

بعد دقيقه يتم الرد

مراد:الو

رقيه:وعليكم السلام

مراد بضحكه رجوليه:هاهاهاهاها حلوة 

رقيه بانسحار من ضحكته:نعم

مراد:اي مالك

رقيه:لا مفيش

مراد:تمام حبيت اطمن عليكي

رقيه:شكرا انا هناك عشان عندي جامعه بكره

مراد:انتي ف جامعه اي

رقيه:تربيه

مراد:طيب ربنا معاكي

رقيه:يرب

مراد:تصبحي ع خير

رقيه:وأنت من أهل الجنه

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

تاني يوم ف فيلا سليم

يفيق سليم وهو حاسس بتعب 

سليم يقوم يلاقي الموضه تقلب تعدل

يد هل الي المرحاض ياخد شاور 

ويغير ملابسه وينزل 

سليم وهو خارج

الفت:سليم

يقف سليم بدون رد

الفت:انت مكلتش

سليم:انا مش ها كول سلام

يخرج متجه الي الشركه 

وصل الشركه ودخل مكتبه وقام بالعمل بعد بضع الوقت دخل كل من مراد وكريم

استغربوا سليم مخدش باله انهم مخبطوش

وقعدوا 

كريم :مالك ي سليم

سليم ببرود:انا كويس

وأخرج سلسله من جيبته

وهو يعطيها الي كريم

سليم:كريم خد السلسه دي اديها لروح وتلبسها قدامك

فاهم

كريم بأستغراب :ف اي ي سليم

سليم بأمر:نفذ وبس

كريم:حاضر

سليم:وأنت ي مراد رووح لرقيه وشمس ووديهم لروح

مراد بطاعه:حاضر

كريم ومراد:طيب وأنت مش هتروحلها

سليم ببرود عكس الي جواه:انا طلقت روح

الشباب بصدمه:ايييي ازاي

سليم بعصبيه :خلصنا كل واحد ع شغله 

خرجوا الشباب وظل سليم يفكر ف روح

-----------------------------------------

عند البنات 

نزلوا ووصلوا الجامعه 

رقيه:خلصي محاضرتك واستنين

شمس:الي يخلص الأول يستنا التقنيه

رقيه :خلاص تمام 

شمس:بلاي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند كريم ومراد

كريم:انا هخلي سليم يجي يقعد معايا كام يوم

مراد:وأنا كمان والنبي

كريم:لا مهو انت فاهم غلط 

مراد بعد فهم:هو اي الي فاهمه غلط

كريم:دا مش ملجأ يروح أمك

مراد بهزار:أخي عليك ي كيمو يهون عليك ابننا 

كريم:أمشي ي حقير ع مكتبك

مراد:اه ي قاسي

كريم:برا ي حيوان

خرج مراد جري 

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

عند روح 

صحيت روح وهي حاسه بالتعب

روح لنفسها:خلاص قررتي تمشي وتعيط

بعد دقائق دخلت الممرضه لروح

الممرضه:صباح الخير

روح:صباح النور

الممرضه:انا جبتلك أكل والعلاج

روح:شكرا

خرجت الممرضه

روح لنفسها:يريتك مجبتي الموت عندي أهون

وظلت تبكي

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

عند البنات ف الجامعه 

خرجت رقيه من المحاضرة وقواعده مستنيه شمس ف الكفاتيريا

صوت رجولي من وراها ينفع أقعد

رقيه بأبتسامه:اتفضل

مراد:شكرا 

رقيه:اي الي جابك

مراد:جاي اخد بنتين من هنا

رقيه وهي حست بغيره غريبه:أمم طيب رحلهم

مراد وحس بغيرتهاوفرح:لا مهو انتي وحده من الاتنين

رقيه بأستغراب:ازاي 

مراد :جاي أخدك انتي وشمس اوديكم عند روح

رقيه:احنا كنا هروحلها بعد منخرج

مراد:طيب كويس

ف نفس الوقت جات شمس

شمس:مراد اي الي جابك

مراد بضحك:ف اي ي جدعان هو انا نكره

شمس بضحك:مقصتش بس انت جاي لي

مراد:عشان اوديكي انتي ورقيه لروح حسب اوامر الامبراطور سليم

البنات:تمام يلا 

وخرجوا من الجامعه  متجهين الي المستشفي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف الشركه 

كريم وهو يخبط ع غرفه سليم

سليم:ادخل

كريم :سليم تعالي اقعد عندي كام يوم

سليم:لي

كريم وهو بيفكر ف سبب:عادي مراد جايلي  تعالي نقضي وقت سوا بدال الشغل وحشتني ي صح بي

سليم:تمام 

كريم:انا رايح لروح

سليم واول ما سمع اسمها رفع رأسه

ورجع كما كان

سليم :تمام


😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌

عند روح ف المستشفي 

الباب خبط 

روح:ادخل

دخل كل من مراد ورقيه وشمس

روح بأبتسامه باهته:وحشتوني

شمس:وانتي كمان

رقيه:يلا بقا شدي حيلك عايزين نجيلك بيتك

روح بدموع:أن شاء الله

وظلوا يحكوا حتي الباب خبط تاني

:مراد :ادخل

دخل كريم وهو يحمل بوكيه ورد 

كريم:حمدلله ع السلامه

روح بأبتسامه:الله يسلمك شكرا تعبت نفسك لي 

كريم:لا تعب ولا حاجه دا أقل حاجه 

مراد:ي حنين دا انا ببقي بموت مش بتدخل عليا بربطه جرجير

كريم وهو يضحك:طاب انت ست

مراد بأحراج:لا يعم

كريم بأنتصار:يبقي تسكت 

كل الحوار ده وفي وحده متابعه كريم ف كل كلامه 

بعد رغي كتير

أخرج كريم سلسله

وهو يعطيها لروح


كريم:دي هديه بسيطه يرب تعجبك

روح بأنبهار:حلوه اوي ميرسي

كريم:الحمد لله أنها عجبتك

بعد ما اتكلموا كتير زرعوا كتير

كريم:نستأءذن احنا بقا

وخرج كل من مراد وكريم ورقيه وشمس 

كريم :جاي النهارده

مراد:الإمبراطور جاي

كريم:أيوة جاي

مراد:خلاص راشق انا ي معلم

كريم:تمام سلام 

ومشي كريم 

مراد موجه كلامه للبنات

مراد:يلا عشان اوصلكم

البنات:يلا

---------------------------------------

ف مكان تاني عند اوس 

اوس وهو بيتكلم ف التليفون

اوس:انا لازم أسافر ف أسرع وقت

الشخص:حاضر ي اوس بس انت جهز نفسك

اوس :انا جهاز

الشخص :تمام هبقي اتصل بيك واقولك معاد طيارتك يلا سلام

اوس:سلام

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم كان يعمل وفجأه فونه رن معلن اسم جيسي

سليم:أيوة

جيسي:ازيك ي سليم

سليم:بخير

جيسي:طيب سليم انا هرجع أمته

سليم بزهق:احنا الي هنعيدوا هنزيدوا ولا اي اي الاقرف ده

جيسي بدموع :انا قرف 

أحس سليم بألندم فهو بنسبه لها أب وأخ وأم

سليم :معلش ي حببتي انا آسف بس عني شويه ضغوطات

جيسي بتفهم:ولا يهمك انا هقفل سلام


ف نفس الوقت  خبط باب مكتب سليم 

سليم:ادخل

دخل كل من مراد وكريم

سليم :نفذتوا

الشباب:تمام ي امبراطور

الشباب مش يلا نروح

سليم بلا

مشيوا الشباب متجهين الي منزل كريم

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف المساء ف المستشفي 

كانت روح بتجهز نفسها  للمغادره وبصت ف طرقه المستشفي لا يوجد احد 

دخلت اوضه لقيت بلطوا دكتور لبسه وخرجت من المستشفي أخدت تاكسي ووصلها لحد المحطه 

روح لسواق:انا م

وقبل أن تكمل جملتها انزلي ي بنتي ربنا يسترها عليكي

روح :شكرا ونزلت ودخلت المحطه لقيت قطر متعرفش رايح فين وركبته

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف الصباح ف المستشفي 

الممرضه دخلت اوضه روح لم تجدها ظلت تدور

 عليها لم تجدها اتجهت الي الرسبشن وسألت عنها محدش يعرف عنها حاجه

💔💔💔💔💔💔💔💔

عند الشاب سليم يفيق ع رنين هاتفه سليم يرد دن أن يرا الاسم

سليم بنعاس:أيوة

الدكتور:سليم بيه

سليم:مين 

الدكتور:احنا مستشفي. .....

قام سليم مفزع 

سليم بخوف:روح هانم فيها حاجه

الدكتور بتوتر :ب ب بصراحه الممرضه دخلت تديها العلاج ملقيتهاش موجوده لا ف الاوضه ولا ف المستشفي كلها

سليم بفزع:اي ازااااي


بااااااااس 

ي تري اي السلسه دي

واوس مسافر فين

وروح رايحه فين وأي تري سليم هيوصل لروح ولا لا


رأيكم يهمني💛😍


الفصل الحادي عشر💐

عند سليم:اي ازاي يعني

الدكتور:زي ما بنقول لحضرتك

مراد وكريم صحيوا ع زعيق سليم 

كريم:ف اي ي سليم

مراد:ما تنطق ي ابني

سليم :روح مش لاقيتها ف المستشفي

كريم ومراد:نعم عملها تاني

سليم ببرود:لا

كريم بأستغراب:انت اي البرود الي انت فين ده

سليم:عادي بدال عارف مكانها عادي

كريم ومراد:ازاي يعني وعرفت مني

بعدين هتعرف ومسك تليفوونه وعرف مكان روح 

لمن الصدمه أن روح ف قنا وأهل باباها من هناك ولو لقيوها هيغصبوا عليها أنها تتجوز بس هي متنفعش تتجوز 

دخل سليم ياخد شاور

مراد:انت فاهم حاجه ي كيمو

كريم:عليطلاق مفاهم اي حاجه

مراد:سليم ده هيموتنا كلنا

وغادر كل منهم لكي يغير هدومه عشان يروحوا مع سليم

خرج سليم من الحمام ولبس ملابسه

وخرج من المنزل كل من سليم ومراد وكريم 

متجهين الي مكان روح

--------------------------------------

عند روح كانت تمشي ف الشارع وهي لا تعرف اي المكان ده

لحد موقفت قدام مكان هي عرفاه وجسمها ارتجف من الخوف وزاد الخوف عندما رأت محمد ابن عمها

روح بخووف:أروح فين يربي ساعدني

وفي نفس اللحظه رأها محمد وأمسك بها 

وذهبوا الي بيت عمها

------------------------------------------------

عند اوس

وهو يحمل اغراضه مسافر الي ألمانيا 

كي يعمل العمليه يرجع كما كان والغرض آخر

حتي ينتقم من سليم العامري

اوس وهو بيتكلم ف التليفون

اوس:الطياره جاهزه

الشخص:جاهز ي اوس بيه وكل حاجه تمام ومترتبه ف المانيا

اوس بأبتسامه خبث:طيب تمام 

واغلق الخط 

وضحك ضحكه سريره

هاااااهااااهااااااا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح وصلت الي بيت عمها

العم:بقي كدا ي بنت محمد نفضل ندور عليكي وتهريب مننا

روح بستهزاء:أهرب منكم وانتوا عايزيني بعد ما اتربيت13سنه ف ملجء حتي مكنتش حد منكم بيفكر يبص عليا انا كويسه ولا لا دلوقتي بقا ليا عم وعيال عم

انا مش هتجوز حتي لو ع جثتي

العم وهو يصفعها:هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك

محمد ابن عمها:امال اي ي ست رووح بنات مصر علمتك متختشيش 

مرات العم:براحه ي جماعه عليها وانا هتكلم معاها

العم بغضب:خديها من وشي عشان مقتلهاش

دخلت روح مع مرات عمها

مرات العم:معلش ي روح عمك خايف عليكي ي بنتي

روح بانهيار :مش عايزاه حد يخاف عليا ارحموني وسبوني أمشي

مرات العم:ي بنتي اهدي عمك هيموتك

روح :يريت يموتني وارتاح 

العم وهو بيفتح الباب:كتب كتابك بليل ع محمد الساعه 8تكوني جاهزه فاهمه

روح بعناد:وأنا مش هتجوزه

العم:انا يعرفك مش باخد رأيك

وخرج ظلت روح تبقي لحد مغالبها النوم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم ماشي ع الطريق بسرعه جنونيه

وعرف أن روح قعدت ف مكان ما

☺☺☺☺☺☺☺

ف المساء

ف منزل عم روح

باب غرفه روح بيخبط 

لا يوجد رد دخل العم لقيها نايمه

العم بصوت جهوري:انت ي بت قووميي

روح بفزع وخووف

روح ببكاء:لالا مش هطلع لا

العم :وأنا بقول يلا وهو يسحبها الي الخرج 

روح ببكأء ورجاء:عشان خرطي ي عمي متجوزنيش

العم:هتتجوزي 

وخرجهاا برا الغرفه

روح لقيت المأذون ومحمد ابن عمها

المأذون مين الواصي ع العروسه 

العم:انا 

البطايق

وأخرج كل منهم البطايق 

وهنا باب الشقه خبط وكأن حكومه

العم:اي ده مين بيخبط كدا

فتح محمد الباب رأي شخص أول مره يشوفه وبجانبه اتنين اخرين

محمد:خير مين حضرتك

سليم بجديه:ليا حاجه هنا جاي اخدها

دخل سليم دون استأذان رأي مأذون والعم شوربات وروح بتعيط 

أول ما شافته روح جريت عليه حضنته 

روح بخوف وبأرتباك وعياط:ع ع ع عايزين يجوزوني 

و و وعمي ضربي وبيغصبني ع الجواز خدني من هنا أرجوك

سليم عندما سمع كلام روح وعياطها جن جنون:انتو اتجننتوا عايزين تجوزا وحده متجوزه اي الهبل ده 

وأمسك عم روح من لياقه قيمصه إيدك الي مديتها  ع مراتي دي هقطعهالك انت فاهم 

سليم موجه كلامه لمحمد:وأنت هتتربي عشان فكرت مجرد تفكير فيها

وخرج سليم وهو ماسك ف روح وروح خايفه تسيب أيده

وركبوا العربيه راجعين الي الفيلا

سليم وهو يضمها الي حضنه اكتر وكأن خايف الهوا يجي جنبها

روح بعياط:انت عرفت مكاني منين

سليم بأبتسامه وهو يشاور ع السلسه :من دي

روح:مالها دي جيبهالي كريم

سليم بغضب مكتوم:أولا انا الي جيبهالك ثانيا اياكي اياكي تجيبي اسم راجل ع لسانك تاني مفهوم

روح وهي تنظر له :مفهوم 

روح:بس بردوا مال السلسه

سليم:محطوط فيها G p s

تحركوا بالسياره متجهين الي القاهره

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات

رقيه وهي تمسك هاتفها

رقيه:أيوة

مراد:وحشتيني

رقيه بكسوف:اي ده

مراد:بقول الحقيقه

رقيه:شكرا

مراد:شكرا طيب انا هقفل بس انا محضلك مفاجأه بكره

يلا بأي

رقيه وهي فرحانه: بأي

بااااااااااس


ي تري اوس بيخطط  لايه تاني

وروح هتعيش مع سليم ولا أي

واي المفاجأه الي محضرها لرقيه

استنونيي

يرب تعجبكم 

رأيكم يهمني💙😌


الفصل الثاني عشر🤗

حبايبي حبايبي اسفه حداء ع التأخير

بس غصب عني

وحشتوني جداا جدااا 

نبدأ بقااا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري 

روح وهي تتقلب ع السرير تصفحا تقوم بفزع عندما تري سليم بجانبها

رووح بعصبيه:انت بتعمل اي هنا

سليم وهو يفوق ع زعيقها :انتي بتزعقي 

روح :أيوة بزعق اتفضل برا بقا 

سليم بصوت جهوري:انت اتجننتي اياكي تفكري انك تعلي صوتك انتي فااهمه

روح بخوف وارتباك:أ أ أ انا عايزاه أمشي

سليم بعصبيه اكتر:فوري ف ستين داهيه آخر من الحمام ملاقكيش ف الفيلا كلها فاهمه

ودخل إلي المرحاض كي ياخد شاور

وقامت روح غيرت هدومها ومتجهه خارج الفيلا بأكملها

💔💔💔💔💔💔💔💔💔

عند البنات 

رقيه :قومي بقا ي شمس

شمس:سبيني شويه بالله عليكي

رقيه:ي بنت اخلصي ورانا جامعه

شمس بنعاس:انا كرهتها يرب تمون

وف نفس الوقت بابا الشقه خبط

رقيه وهي تخرج من الاوضه:تفتح اشوف مين وترجع اطلع عينك

فتحت الباب رقيه

رقيه بفرح:روح

روح وهي تحتضنها:وحشتيني اديني رجعتلكم

شمس قامت من ع السرير بلهفه:روووح

شمس بحب:قولي انك هتقعدي معانا صح

روح :فعلا تقعد معاكم

رقيع:بجد

روح :اه 

البنات :أيوة بقا 

شمس:يبقي ما في جامعه

رقيه:اكيد 

نسيبهم يحبوا ف بعض

☺☺☺☺☺☺☺

ف ألمانيا

عند اوس

اوس وهو يتكلم مع شخص واقف أمامه

اوس:تراقبها 24ساعه معاها خطوه بخطوه مفهوم 

الحارس:حاضر ي اوس بيه

اوس:يلا ع شغلك

أما اوس قعد يفكر ف العمليه وأنه لازم يخف

😅☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم 

خرج من المرحاض ملقاش روح بالغرفة

غير ملابسه وصفف شعره وحط برفانه المميز 

وخرج من الغرفه متجه الي أسفل

سليم:صباح الخير

الفت:صباح النور

الفت:الفطار ي ابني

سليم وهو يجلس ويبدأ ف الفطار

الفت :هو انت اتخانقت مع روح

سليم وهو يترك الاكل:انا ماشي واسمها ميتجابش هنا مفهوم

الفت:حاضر ي ابني بس كمل اكلك

سليم وهو خارج:شبعت

الفت :منها لله الي كانت سبب ف قلب حالك ي ولدي

😑😑😑😑😑😑😑😑

عند مراد كانت ينتظر رقيه خارج الجامعه

ولم يجدها 

قرر الاتصال بها بعد دقائق ردت

مراد:انتي فين

رقيه:ف البيت

مراد بعصبيه:هو مش ف كلب مستنيكي قدام الزفت وأنت قايلالي رايحه 

رقيه بخوف:ر ر روح جات مقدرناش نسيبها أول يوم

مراد بعصبيه اكبر:ملعون أهله الي مستنيكي يولع مش كدا طاب روحي روحي

رقيه ولاول مره تتعصب:وانا مين قالي انك مستني عند الزفت هعرف منين بعلم الغيب اي الاستفزاز ده واياااك تزعق تاني سلام

وغلقت الخط

أما مراد كان ف حاله زهول هل هي من احبها فين البراءه

مراد لنفسه :بس هي فعلا كانت تتعرف منين ما انت غبي ي مراد قولتلها محضلك مفاجأه مقولتهاش ف الجامعه اي ده وبعدين روح مع سليم اي للي رجعها للبنات ربنا يستر

☺☺☺☺☺☺☺' بقلمي#رحاب رمضان💙 عند سليم وصل الشركه بكل هيبته المعتاده

ودخل إلي مكتبه 

بعد دقائق 

وظل يعمل حتي المساء

☺☺☺☺☺☺

وظل الحال كما هو عليه لمده شهرين

الاختلاف أن مراد أتقدم لرقيه

وكانت هي دي المفاجأة 

☺☺☺☺☺

ف يوم جديد ف فرحه وبهجه

كانت روح وشمس يزغرتان لأن اليوم خطوبه رفيقه عمرهم

روح بفرحه:ربنا يهنيكي يرب

شمس:عقبالي يرب من الواد التقيل زميله 

وظلوا يتضحكون

ف نفس الوقت روح أحست بدوران

شمس:روح مالك انتي بقالك كده بيحصل معاكي نفس الدوخه انتي كويسه 

روح بأرتباك:ا ا اه كويسه متقلقيش

وف نفس اللحظه جه مراد 

وأول ما شافها مراد انصدم هل هي حويريته

مراد وهو يمسك رقيه:اي الجمال ده متيجي نتجوز

رقيه وقد احمرت وجنتها:اتلم بقا

مراد :عشان تعرفني انك ظلماني اقصد عشان محدش ياخدك مني وغمزلها

روح:اي ي مراد هتبات واقف يلا ي بابا

وخرج كل من العروسين وروح وشمس

كريم بهزار:المغفلين هيزيدوا واحد

وضحك الكل 

كانت روح عيونها بتدور ع شخص ما

بعد بضع والوقت وظهر الي بدور عليه وهو سليم العامري

روح وهي منبهره بجمالوا:يخربيت حلاوتك

وهنا تقابلوا العيون وكأنهم يعاتبون بعضهم وكان سليم سرحان ف جمال روح كأنها ملاك ع الأرض كانت ترتدي فستان اف وايت وكانت شكلها ملكه

فاق من شروده ع صوت كريم:اي ي عم اتأخرت لي

سليم :ولا حاجه عادي

كريم طاب يلا ندخل 

دخلوا وقعدوا وكانت روح تغيب وتبص ع سليم رأته أنه متجاهلها

روح بغضب:والله لوريه

ف نفس الوقت شخصا ما:انسه تسمحيلي برقيه دي

شمس كانت هتتكلم اوقفها رد روح

روح:اكيد 

وكانت ترقص مع الشخص ده 

وكان سليم نار تحرقه وعيونه وتحولت لرمادي القاتم 

وقام غاضب متجه الي روح

سليم وهو يأخذها من ايد الشخص

الشخص:انت اتجننت مش شايفها بترقص معايا

سليم وبصله بغضب :خلال ثواني لو مختفتش من وشي هقتلك 

الشاب بخوف:ح ح حاضر ومشي

سليم وهو يتكلم ف إذن روح كفحيح الافعه ويضغط ع ايدها:اي ي محترمه اطلقتي ودلوقتي ماشيه ع حل شعرك

روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم

سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها

سمع صوت

يتبع 

البارت 13_14_15من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع