القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله حطمت غروري البارت 11_12 في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طفله حطمت غروري


البارت 11_12


عند تقى

تذهب لتحضر الفطار وتذهب لتناديه وتخبط على الباب

ادهم . ادخلى 

تقى . الفطار جاهز تحت 

ادهم . طيب 

ليذهب ليأكل ولكن لم يلاقى تقى 

ادهم بصوت عالى . تقى

تنزل اليه تقى . نعم 

ادهم . انتى مش هتكلى 

تقى . لا 

ادهم . تعالى كلى مش هقرر كلامى كل شويه

تقى . وانا قولت لا 

ليذهب اليها ويمسك ذراعها بقوة

ادهم . اسمعى الكلام احسلك 

ليشد ذراعها بقوة ويذهب ناحيه السفرة ويجلسها على الكرسى بقوة

ادهم بصوت عالى. كلى

تقى ببكاء . ح..  حاضر

لتأكل وادهم ياكل 

ادهم . يوووه انا زهقت بطلى عياض 

تقى ببكاء . طيب

بعد قليل تنهض 

ادهم . رايحا فين 

تقى . خلصت طالعه فوق

ادهم . انا قولتلك اطلعى روحى اعمليلى قهوه واتيها المكتب 

تقى . حاضر 

ليذهب ادهم الى مكتبه وتذهب تقى الى المطبخ وتعمل القهوة  وتذهب الى مكتبه وتخبط على الباب

ادهم . ادخلى 

تقى . اتفضل 

ولكن القهوة تقع على يد تقى والاوراق

ادهم بغضب وصوت عالى . انتى غبيبة الورق باض انتى متعرفيش تعملى حاجه غورى من هنا ومتتخليش تانى هنا يالا 

تقى ببكاء . اسفة 

ادهم بغضب . اعمل ايه فى اسفة ديه الورق باض امشى اطلعى برة برررة

لتخرج تقى سريعا من مكتبه وتذهب الى اوضتها

تقى وتعالج يدها . انا مقدرش اعيش كدا لا انا لازم اهرب مش هقدر انا لازم اهرب من هنا وامشى بعيد عن هنا فى مكان ميقدرش يلاقينى فيه


عند اسر 

واقف بالسيارة تحت بيت ياسمين

لتنزل وينزل من السيارة 

اسر . ياسمين

ياسمين . انتا بتعمل ايه هنا

اسر . انا منمتش بقيت امشى وراكى امبارح علشان اعرف بيتك فين 

ياسمين . هههه انتا مجنون

اسر . بيكى 

لتخجل ياسمين

اسر . انا ماشى علشان مافيش حد يشوفنا ويكلم عليكى مع السلامه

ياسمين . اوك


عند زينب 

يدق الباب لتذهب وتفتح لتلاقى حمدى وحسن 

حمدى . انتى بتصحكى علينا الفرح كان امبارح وكذبتى

زينب . وانتا بتحسبنى هقولك مكان عيالى فين ر ح انتا وهو اخبطه راسكم فى الحيط انا مش هقول حاجة وتغلق الباب بقوة 

حمدى بغضب . بس هلاقيهم وسعندتها هموتهم قدام عنيكى ويذهب هوا واخوه

لتقلق زينب على اطفالها 


عند خالد .

ليلى . خالد بس بقا انتا جبتلى دوخة قعد بقا 

خالد . انا خايف ليكون قتلها 

ليلى . مش اوى كدا 

خالد . انتى متعرفيش ادهم اكيد علت صوتها فموتها 

ليلى . طب اهدى كدا وكل حاجة هتبقا كويسه

لينظر خالد الى ليلى 

ويبتسم بخبث . بقولك ايه 

ليلى . ايه 

خالد . ولا حاجة 

ويشلها ويذهب بها الى الاوضة


عند عصام 

عصام . ولا جوازه خالد ولا ادهم ابنك حضرتيها

كاثرين . بقولك ايه انا زهقت ابعد عنى بقا و انا ولا حبيتك ولا حاجة فامش هعامل ابن اخوك كويس انا بس يمكن بحب ادهم لاكن خالد لا 

ليصفعها عصام 

عصام . علشان انتى انانيه مبتحبيش حد غير نفسك مش زنبى او زنب عيالى ان ابوكى رماكى عليا بسبب الفلوس وبعدك على الواد المعفن الى انتى بتحبيه

ويغادر 

كاثرين بغضب . بتطربنى ماشى يا عصام اما وريتك ازاى تكلم عليا بالشكل ده 


ليذهب عصام الى فيلا اخرى 

لتراه تاج 

تاج . بابى 

وتجرى لتحضنه 

عصام . حبيبت بابى مامى فين 

تاج . فوق

عصام . طيب انا طلعلها 

ليذهب الى الاعلى ويذهب الى الاوضه ويدخل 

عصام . سحر سحر

لتخرج من الحمام 

سحر بابتسامه . حبببى جيت وتذهب لتحضنه 

وتلاقى علامات الضيقة على ملامحه ض

سحر . مالك يا حبيبى انتا لسه خايف مراتك تعرف متخفش احنا بقلنا 14 سنه متجوزين مش هتعرف حاجة متقلقش 

عصام . انا مش زعلان من كدا انا اتعركت معاها من شويه 

سحر. ليه

ليحكى لها على تصرفات كاثرين 

سحر. ربنا يهديها يا حبيبى بس فى حاجة مهمه عايزه اقولهاك

عصام . ايه هيا 

سحر . عيد ميلاد تاج اخر الاسبوع هيبقا عندها 10 سنين 

عصام . هو فى حد بينسى عيد ميلاد بنته امته

سحر . اصل انتا ممكن تنسى بسبب الشغل ومراتك وعيالك فا انا خوفت تاج تزعل 

عصام . متقلقيش

سحر بحنان . طب تعالا نام انتا شكلك تعبان

عصام . ماشى يا حبيبتى انا هنام شويه ونخرج نفسح تاج

سحر بسعادة . ماشى يا حبيبى وانا رايحا العب معاها شويه 

عصام . ماشى

لتغادر سحر 

عصام . يا رتنى شوفتك من زمان بدل الى زهقتى فى عشتى ديه على طول مديانى حنان وامان وعمرك ما طلبتى حاجة يا سحر وربنا يهديكى يا كاثرين وتشيلى الحقد الى جواكى ده

وينام وبعد قليل يستيقظ ويلبس وينزل يلاقى سحر بتلعب معا تاج 

عصام . سحر حبيبتى روحى لبسى تاج علشان نروح الملاهى 

تاج بسعاده وتقفز . هييييه ريحين الملاهي يعيش بابر يعيش 

عصام . هههههههه بالا روحى البسى 

سحر . تعالى يا حبببتى نلبس علشان منتاخرش

وذهبه ليلبسه وخرجه الى الملاهى وقضه يوم ممتع


عند ادهم

يتكلم فى هاتفه

ادهم . اكيد هاجى انا والمدام يا سليم بيه

سليم . ماشى بكرة فى انتظارك يا ادهم بيه 

ادهم . تمام مع السلامه 

ويغلق 

ادهم . اروح اقولها تجهز نفسها 

ليذهب الى اوضته تقى ولا يلاقيها ثم تخرج تقى من الحمام وعلى جسدها منشفة قصيرة

ادهم . احم 

لتتفاجئه من الصوت لتنظر اليه 

تقى . انتا ازاى تدخل كدا 

ادهم . مراتى عادى ياعنى 

تقى . لا مش عادى 

وتذهب الى الحمام ولاكن ادهم امسكها ادهم سندها على الحائط وحصرها بذرعيه

ادهم . لا عادى انتى مراتى لو عايز حتجة هخودها برضاكى او غصب 

ويقترب منها وينظر على شفايفها 

لتلاحظ تقى انه ينظر على شفايفها لتدير رأسها ليمسك رأسها ويديرها اليه ويقترب منها ويقبل شفايفها ثم يتركها 

ادهم . بكره حفلة واحد صاحبى جهزى نفسك 

ويغادر بسرعة 

ادهم . ايه الى انا عملته ده ازاى اضعف قدامها كدا  اوووف

ويذهب الى مكتبه وينهى بعض الاوراق ثم ينام





البارت 12


فى الصباح


عند حمدى ويتكلم فى الهاتف

حمدى . اسمع يا سيد عايز اعرف مكانهم بسرعة و تقرير على جوزها و مروان سافر فين وليه يكون كل ده عندى بليل

سيد . حاضر يا باشه 

حمدى . حسن ابعت حد يراقب زينب

حسن . ليه

حمدى . مش ممكن تهرب زى زمان

حسن . طيب 

ويتكلم مع احد وبعد قليل يقفل معه

حسن . خلاص كل حاجة تمام

حمدى . ماشى


عند ادهم

يذهب ادهم الى اوضة تقى 

ادهم . تقى تقى هو انا كل يوم اصحيكى يا بت قومى

تقى بنعاس . نعم

ادهم . نعم الله عليكى قومى البيوتى سنتر هيجو كمان شويه والفستان بتاعك على الكرسى علشان الحفله

تقى . مش عايزه اروح

ادهم . ولا انا عايزك بس انتى قدام الناس مراتى

تقى . اووووف طيب قايمه اهه

ادهم ويبتسم على حركتها الطفوليه ويغادر ولكن تقى لمحت ابتسامته

تقى . ده كان بيضحك ولا ديه تهيأت

وتذهب لتستحم 

و تلبس و بعد قليل ياتى البيوتى سنتر 


عند زينب يرن هاتفها لترد

زينب . الوو

...... : ازيك يا ماما انا مروان

زينب . مروان حبيبى كده تسافر وتنسى امك

مروان . هو انا اقدر انساكى يا امى اصل خطى ضاع بس هى تقى فين

زينب وتحكيله على ادهم و جوازه من تقى 

مروان . هو انتى ما صدقتى اسافر تجوزيها من غير ما اعرف

زينب . يا ابنى هو بيحبها وهى وافقت وانا مش عارفة اوصلك

مروان . اسمه ايه

زينب . ادهم عصام الرفاعى 

مروان بصدمه . ايه 

زينب . فى ايه 

مروان . مفيش طب اتى رقم تقى

زينب . ماشى.........  01

مروان . طيب يا ماما بكرة هكلمك مع السلامه

زينب . مع السلامه يا ابنى


عند مروان 


حوريه . مالك يا حبيبى 

مروان . انتى اخوكى اسمه ادهم 

حوريه . ايوه ماله 

مروان . اتجوز تقى اختى 

حوريه . ايه طب هو عارف ولا اتجوزها كدا وخلاص

مروان . اكيد عرف و اتجوزها علشان يحرق قلبى بيها حوريه . يا رتنا ما عملنا كدا اهو اختك اتأذت بسببنا واخويا انا عرفاه هيقرفها فى عشيتها ما تيجى نرجع 

مروان . نرجع ايه انتى حامل فى شهر ولو رجعنا مش هيسبونا فى حالنا و امك ممكن تعمل اى حاجه علشان نسيب بعض 

حوريه وتحسس على بطنها . طب هنعمل ايه 

مروان . انا هتصل بيها وخليها متقولش لادهم حاجة 

حوريه . ماشى يا حبيبى شوف انتا هتعمل ايه وانا معاك 

مروان . ماشى يا حبيبتى


عند تقى كانت تحضر نفسها للحفله ليرن تليفونها

تقى . الو

مروان . تقى انا مروان متقوليش لادهم انى بكلمك

تقى بفرحه . مروان حبيبى وحشنى

مروان . وانتى وحشانى يا روح قلب مروان بس ادهم فين 

تقى . مش هنا 

مروان . تمام انا عرفت من ماما انك اتجوزتى وفهمت كل حاجة بيعملك وحش صح 

تقى . احم لا يا حبيبى

مروان . انتى كدابه 

تقى . ايوه معامله وحشه اوى بي يا حبيبى يومين وبعدين هينسى 

مروان . متزعليش منى كل حاجة بسببى 

تقى بمزاح . ولا يهمك اتجوز انت وانا ادبس 

ليدخل ادهم ليقع الهاتف من يدها

ادهم . مالك شوفتى عفريت 

تقى . لا شوفتك فى حد يدخل على اوضت حد بالطريقه ديه 

ادهم ويقترب منها . ايوا انا وبعدين انتى مرلتى عادى يعنى 

تقى . عادى للناس الى متجوزه بجد مش فى حالتنا 

ادهم . ومالها حالتنا

تقى . هاا ولا حاجة 

ادهم . انا كنت جى اقولك ان كمان شويه انزلى علشان هنروح الحفله 

تقى . طيب 

ادهم . مالك مش على بعضك ليه

تقى . انتا مالك

ادهم بغضب . لا انا مالى ونص فاهمه ولا مش فاهمه ومش كل شويه افكرك انى بكره الصوت العالى ولا انتى حبيتى ضربى ليكى

ويغادر لتمسك هاتفها 

مروان بغضب . ازاى يعمل فيكى كدا وضربك كمان ده انا لو مسكته هشرب من دمه

تقى . يا حبيبى هيا فترة وهتعدى اهدئ انتا بس انا هقفل دلوقتى و بكرة هكلمك

مروان . ماشى يا حبيبتى سلام 

تقى . سلام 

وتلبس تقى الفستان وتنزل الى ادهم لينسحر من جمالها 

ادهم . يالا 

تقى . اوك 

ويذهله الى الحفله ويدخله الى الحفله ليراهم سليم 

سليم . اهلا اهلا بادهم بيه نورتنا

ادهم . ده بنورك يا سليم بيه اقدملك تقى مراتى 

سليم وينظر الى تقى ويسحب ايدهم ويبوسها لتسحب يدها

سليم . اهلا بتقى هانم نورتى الحفله فعلا عرفت تناقى يا ادهم 

ليغضب ادهم منه 

سليم ويره غضبه . احم طب اتفضل جوا 

ويذهب ادهم وتقى الى الداخل 

ادهم بغضب . انتى ازاى تسبيه يبوس ايدك 

تقى . هو الى شدها 

ليقف ادهم . طب انا رايح اسلم على حد وجى اياكى تتحركى 

ويذهب وبعد قليل ياتى احد ويضع يده على كتف تقى لتنظر اليه وتبعد يدها فورا

تقى . انتا ازاى تمسكنى كدا

سليم . عادى يعنى وبعدين حد يبقا معاه قمر ويسبها ويمشى 

لياتى ادهم من وراه

ادهم . ولا سبتها ولا حاجة وبعدين مفيش حد علمك متمسكش حاجه حد 

ليمسك ادهم يد تقى 

ادهم . احنا ماشين الوقت اتأخر مع السلامه


عند حمدى 


يتصل هاتفة ليرد 

حمدى . هاا عملت ايه 

سيد . مروان اخد بت معاه وهرب بيها كندا والبت ديه اخت الى اتجوز تقى الناس ديه معرفه يا باشا عيله الرفاعى كل الناس عرفاهم 

حمدى . ايه الرفاعى 

سيد . ايوه يا باشا 

حمدى . طيب سلام 

سيد . سلام 

حسن . ها فى ايه

ليحكى حمدى ما قاله سيد 

حسن . يبقا اتجوز تقى علشان ينتقم من اخوها 

حمدى . بالضبط كدا واحنا لازم نزرع الشك فى قلبه يطلقها ونخليها تمضى الورق وتخلص الحكايه 

حسن . ماشى هنشتغل على كدا هشوف كل الى بيكرهه ونشتغل معاهم 

حمدى . تمام اوى كدا


عند ادهم


ويذهب ويركب العربيه ويصل الى الفيلا ويدخل 

ادهم بغضب . الاول سبتيه يبوس ايدك وبعدين يمسك كتفك هاا وبعدين

تقى . ايه الى انت بتقوله ده انتا كنت شايف انا هو الى سحب ايدى وبسها وبعدين جه من ورايا ومسك كتفى وبعدين لتكون غيران 

ادهم . ايوه غيران 

تقى وتبتسم 

ادهم ويتنهد ويقترب من تقى . ايوه غيران لما تقى انا انا 

تقى . انتا 

ادهم . انا بحبك بس اخوكى خلانى اتعصب وازعل وبقا عايز انتقم من اى حد علشان اهدئ وانتى الى كنتى فى وش المدفع انا كنت بحبك و انتى سكرتيرة لما كنتى تشتمينى واتفأخئه انك اخته تقدرى تسمحينى على الى عملته فيكى و كل دمعه نزلت بسببى انا عرفت قد ايه انا بحبك انهارده لما حسيت بالغيره بسببه لا لا دن مش حب ده عشق انا بعشقك يا تقى 

تقى بصدمه بانه يحبها . انتا بتكلم بجد

ادهم . فى هزار فى الكلام ده 

ويحاوط خصرها بيده ويقترب من اذنيها بهمس . انا بعشقك يا تقى 

تقى بخجل . وانا ... انا ككمان 

ادهم . انتى كمان ايه 

تقى بخجل . بحبك 

ادهم ليحلها ويدور بها 

ادهم . يعنى مش زعلانه منى من ساعة ما اتجوزنا لحد الصبح 

تقى . لا خلاص مسمحاك بس لو عملت حاجة تانيه مش هسمحك خالص 

ادهم . مافيش حاجه تانيه ويحضنها 

ادهم . انتى قلبك ابيض اوى يا تقى 

ويشلها ويذهب بها بتجاه الاوضة 

تقى بخجل . انتا بتعمل ايه

ادهم بضحك . عايز ادخل دنيا

لتسرح تقى فى ضحكته


البارت 13_14بعد قليل 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع