القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه ابن عمي البارت 15_16 17_18بقلم اميره محمود في موسوعة القصص والروايات



روايه ابن عمي


 البارت 15_16_17_18


مدونة#موسوعة_القصص_والروايات 


للكاتبه اميره محمود

جودي، انت اتجننت

ادهم، قولي مسمحاني ياأما هضغط ع الزينات

جودي بصتله وراحت قافله الباب في وشه ودخلت نامت ع السرير

ادهم ضغط ع الزيناد جودي قامت جرى فتحت باب الاوضه وهي بتترعش لقت ادهم واقع ع الأرض

جودي، ادهم قوم يا ادهم قوم 

ادهم بصوت واطي مسمحاني ياجودي 

جودى لقت الكل جاي جرى

زين ، هو في أي ادهم ماله

جودي، ضرب نفسه بالنار

ادهم، قولي بقي مسمحاني

زين، طب ضرب نفسه فين ماهو مفيش دم

جودى قعدت تدور،ادهم هو انت ضربت الرصاصه فين

محمود، مالك ياولدي مين ضرب عليك نار.

ادهم، مفيش يابوي وقام وقف كنت بعمل مجلب في جودي 

زين، اومال اي الصوت اللي سمعناه

ادهم، ده مسدس صوت

جودي قامت وقفت ودخلت الاوضه وقفلت الباب وسابتهم واقفين

ادهم، عجبك كده ياسي زين اهي دخلت قبل ماتقول أنها سامحتني

زين بضحك، اقسم بالله اللي يشوفك الصبح ميشوفكش وانت اهبل بليل

ادهم ، اهبل شكرا يا زين انا غلطان اني واقف معاك

محمود، روح اوضتك نام يا ولدي ربنا يهديك

زين، هههههههههه ياله ياحج نروح ننام احنا كمان

ادهم فضل واقف قدام غرفتها وراح مخبط عليها

ادهم، افتحي ياجودي 

جودى، اتفضل. امشي أنا نمت

ادهم، عالعموم أنا بحبك وكفايه نظره الخوف اللي شوفتها

جودي معبرتوش ونامت

ادهم راح غرفته ونام


،،،،،،،،،،،

احمد فرش ع الأرض عشان ينام

نور، احمد اطلع نام جنبي عالسرير

احمد، متاكده

نور،ههههه اه اطلع

احمد، خلاص ماشي 

طلع نام جنب نور 

احمد، انتي بتبصيلي كده ليه

نور، نفسي ولادي يطلعوا شبهك

احمد، وليه مش شبهك دول حتي لو طلعوا صبيان هتلاقي البنات هما اللي جايين يخطبوهم

نور، مكنتش أتخيل في يوم من الايام اللي حصلي ده كله واحب اكتر انسان ضرني

احمد, والله ماكنت في وعيي واكيد عمرى ماكنت هعمل كده حتي لو كنتي خطيبتي 

نور، انا اسفه يااحمد بس مش قادره انسي صعب شويه اللي حصلي

احمد، وانا مقدر شعورك نحيتي وعارف انك عمرك ماهتنسي بس والله أنا بحبك وعايز نفتح صفحه جديده أنا كان ممكن اقولك نزلي البيبي ونسيب بعض بعد فتره زى ماكنتي عايزه بس والله مااقدر اسيبك ولا اسيب ولادي انتوا نعمه ربنا عطهالي ولازم أحافظ عليكوا

نور، هو احنا هنروح القاهره امتي عشان شغلك والجامعه

احمد ، زى ماتحبي اول ماتقدري نسافر عالطول

نور، تمام ياريت نسافر بكره بليل عشان الجامعه 

احمد ،خلاص تمام ماشي

سمعوا ضرب النار

احمد، في صوت ضرب نار بره

نور، لا خير هحكيلك المجنون ادهم عامل مقلب في جودي ومتفق معايا فيه

احمد، متاكده

نور، اه والله ده مسدس صوت

احمد، ربنا يهديهم لبعض

نور، يارب احمد ممكن اطلب منك طلب 

احمد، اؤمريني

نور، ممكن تحضني نفسي انام في حضنك

احمد بفرحه، طبعا 

اخدها في حضنه وناموا عالطول


،،،،،،،،

صباح تاني يوم

جودي اخدت شنطتها ونازله عشان تسافر بتفتح الباب

جودي، انت ايه منيمك كده ع باب اوضتي

ادهم، أنتي رايحه فين

جودي، ملكش فيه

ادهم، أنا بكلمك ردى عليه زى مابكلمك

جودي، انت عايز مني ايه انا ماشيه رايحه بيتي اطمنت ع اخويا خلاص همشي عشان حياتي مش هنا

ادهم، يعني افهم من كده انك مسمحتنيش

جودى، اه ومش هقدر انسي

سابته ومشت فجأه شده من أيدها

ادهم، استني عايز اقولك حاجه

جودي، ايدي اااااه

ادهم ساب أيدها مره واحده في اي هي ايدك ملها

جودي رفعت البلوزه من عند أيدها

شايف الزراق ده انت السبب فيه هو هيعلم فتره ويروح بس قلبي مش هينسي انك كنت السبب فيه كفايه ترميني مع ستات شكلهم غلط عشان تكسرني اطمن ياادهم أنا انكسرت خلاص عن اذنك بقي عايزه اروح لحياتي 😭😭😭


ادهم واقف الدموع ماليه عنيه من منظرها

امشي يا جودى بس عشان خاطرى ورحمه ابوكي وامك ماتفتكريلي حاجه وحشه افتكرى اني بعشقك وحاولي لو تعرفي تعطيني فرصه تانيه 

جودى، بعد كل اللي عملته عايز فرصه تانيه

زين دخل عليهم، ياللا يا جودي هوصلك عشان الحق اللي عايز اعمله في القاهره

ادهم بص لزين وجودى وسابهم ومشي

جودي بدموع مثل السيل ، سلام ياادهم

زين، ع فكره انتي بتحبيه وقلبك مسامحه بس انتي مش قادره تعترفي 

جودى، انت نسيت اللي عمله فيا امبارح

زين، ادهم عصبي وفي عصبيته نساني أنا أخوه

جودى، وانا مش قادره استحمل كل شويه عصبيته

زين، كنتي تغيريه مش تسيبيه وتمشي

جودى، جامعتي في مصر وانا بقالي حوالي اسبوع مرحتش كده غلط

زين، خلاص الامتحانات قربت خلصي وبعدين نبقي نشوف حل للأستاذ ادهم 

اخدها زين ومشا

،،،،،،،

احمد نزل يفطر هو ونور

احمد، هي جودى لسه مصحتش

ادهم، مشت

احمد، مشت فين

ادهم، اخدت شنتطها ومشت مع زين

نور، الامتحانات قربت جدا وانا كمان لازم اسافر

احمد،. بس هي مقلتليش ليه

نور، ممكن عشان كنا نايمين واللا حاجه

احمد، تمام بس لازم نسافر انهارده ضرورى اختي جودي لو زعلت من حاجه ممكن تعمل في نفسها حاجه طول عمرها


ادهم بقلق ، تعمل في نفسها حاجه ازاي

احمد، مره امي زعقتلها عشان خرجت مع صحبتها من ورا امي بس امي عرفت وزعقتلها جامد جودي قعدت تستني ماما تصالحها ماما مصلحتهاش أنها بتربيها كده راحت جايبه قطر ومقطعه شرايين أيدها ولحد وقتنا هذا كل ماحد يمسك أيدها بتوجعها ومن بعدها احنا مبنزعلهاش عشان هي حساسه قوي وبتأذي نفسها لو اللي قدامها ملقدرهاش


ادهم بقلق شديد، اوووم يالا نمشي ياللا نلحقها 

احمد، انت هتيجي معانا

ادهم ، أنا طلبت طلب نقل للقاهره واخيرا اتقبل وهاجي معاكوا بالمره

نور طب أنا هطلع أحضر الشنطه ياللا يااحمد نجهز


جهزوا ابطالنا وركبوا العربيه عشان يلحقوا جودي


جودي وصلت الڤله


بعدها بساعتين احمد ونور وادهم وصلو الڤله


نور ،انا طالعه اشوف جودي

احمد، تمام تعالي ياادهم اوريك الغرفه اللي هتقعد معانا فيها 

ادهم، ماشي

احمد، دي اوضه نور قبل مانتجوز خد راحتك بقي خد شاور وارتاح الطريق كان طويل

ادهم، خلاص تمام

نور طلعت لقت جودي نايمه سابتها وراحت غرفه احمد

احمد، أخبارها اي

نور ،نايمه

احمد، تمام أنا داخل اخد شاور وانام أنا كمان

نور، ماشي ياحبيبي 

احمد، يخربيت جمالها من بقك 

نور، ياللا ادخل بقي عشان عايزه اخد شاور أنا كمان

،،،،,,,,

جودي صحت وسمعت خربطه في غرفه نور قامت تتسحب وفتحت الباب سمعت الصوت في الحمام

جودى، يامصبتي حرامي طب اعمل اي دي الوقت 😧😧

راحت جايبه خشبه عشان تضرب الحرامي


بتبص لقت شاب خارج بفوطه حوالين وسطه وصدره عارى وعضلاته بارزه وموطي بينشف وشه وشعره بالفوطه


جودى، ااااننننتتت ميييين😧😧😧

ادهم شال الفوطه من ع وشه .

جودي، سرحت فيه جامد لدرجه ادهم اخد باله ،اي اللي جابك هنا

ادهم، انتي اي اللي جابك هنا (وراح مقرب عليها ) 


جودي، ده بيتنا وأروح اي حته تعجبني انت دخلت ازاي ومش

ادهم قاطع كلامها، ومش اي بذمتك موحشتكش 

جودي، لوسمحت ابعد 

ادهم، وان مبعدتش (وراح لزقها في الحيطه وحاطط أيده عالحيطه )

جودى، ادهم انت جاي ليه

ادهم، والله العظيم بحبك وطلبت طلب نقل من ساعه مشوفتك عشان اجي هنا وتبقي قدام عيني وراح مقرب علي جبينها وباسها أنا آسف ياقلبي أنا مش هعرف اعيش وانتي بعيده عني

جودي سرحت في جماله وجمال جسمه الرياضي

ادهم، فرصه واحده عشان خاطرى

جودى، طب وبالنسبه للي عايز تخطبها

ادهم، كنت بغيظك مش اكتر

جودي، بتغيظني هههههه ماشي ياادهم 

ادهم،، اي سامحتيني

جودي، أنا قلبي مسمحك من زمان اصلا


ادهم شال أيده من ع الحيطه وحضنها وضمها جامد بحضنه

وجودي فضلت حضناه جامد 


الباب خبط عليهم

جودي زقت ادهم جامد، يامصبتي هو انت حد معاك 


ادهم،ههههه اختي واخوكي

جودى، يااخوي اتفضحت

ادهم، ههههه هموت في اي يابنتي متخافيييش وراح ناحيه الباب وجاي يفتحه

جودي، انت هتعمل اي أما يلاقوك عريان وانا بالبيجامه هيقولو اي وثم أن انت قفلت الباب امتي

ادهم، وانتي في حضني هو للدرجه دي حضني سحر محستيش وانا بقفله

جودي، الخبط وقف الحمد لله يبقوا ميشوا البس بسرعه وافتح وأخرج امنلي المكان عشان أخرج

ادهم، ماشي😂😂😂

جودي، بطل ضحك انت بتضحك ع اي اصلا😬😬

ادهم، مفيش اصل الفوطه لو قلعتها مفيش تحتها هدوم😂😂😂😂

جودي، يخربيتك أنا هقف هناك وهعطيك ضهرى وخلص بقي

ادهم، ماشي

لبس ادهم هدومه وراح متسحب وراح حضنها من ظهرها ،انا خلصت  


جودي بخضه ، يخربيتك سيبني أنا مفصلي سابت


ادهم لفها ليه، جودي أنا عايز نتجوز بقي بجد مش قادر نفسي تفضلي في حضني عالطول


جودى، خلاص اوك ماشي اخلص امتحناتي ونتوكل ع الله

بس ياللا أخرج امنلي الطريق

ادهم, ماشي ياقلبي وفتح الباب يأمن الطريق

اول مافتح لقي احمد في وشه


ياترى اي اللي هيحصل بكره



روايه ابن عمي البارت ١٦

ادهم فتح الباب يأمن خروج جودي لقي احمد في وشه

احمد، انت صاحي 

ادهم، لا

احمد، اومال مين اللي قدامي🤣🤣

ادهم، ااقصد هنام عشان ورايا شغل بدرى عشان هستلم بقي مكاني الجديد انت عارف

احمد، طب اوك ماشي أما ادخل لجودي اقعد معاها شويه

ادهم، للا اوعي😧😧

احمد، اوعي ايه

ادهم، فاتها نايمه حرام سيبها نايمه😬

احمد، لا بتصحي في الوقت ده عن اذنك

ادهم، بقولك يااحمد تيجي نقعد شويه في الجنينه

احمد، مش قولت عايز تنام 😊

ادهم، لا أصلي عايزك في موضوع ضرورى افتكرته حالا

احمد، طب مانتكلم جوه في اوضتك

ادهم، لا عايز اقعد في الجنينه ياللا وراح شادد الباب رائده قفله

جودى، اوووف الحمد لله كنت هتفضح أما أخرج قبل مايجو

،،،،،،،

احمد، بقالنا ربع ساعه قاعدين متكلمتش ولا كلمه

ادهم، أنا عايز اتجوز جودي 

احمد، مش انت قولت انك عايز تخطب جارتكم في البلد

ادهم، فكك يااحمد كنت بغيظها

احمد، طب هسالها الأول لو ترضي ترجعلك أنا موافق

ادهم، هترضي

احمد، واثق اوي كده ليه انا مأظنش بعد اللي حصل

ادهم، هتوافق اسألها بس اول مانخلص امتحان نتجوز

احمد، ماشي ياادهم هسألها الصبح باذن الله

ادهم، ماشي أنا هطلع انام بقي عشان اصحي بدرى

احمد، ماشي تصبح ع خير

ادهم، وانت من اهله

،،،،،،،

احمد طلع وراح اوضه جودي وخبط

جودي، مين

احمد، أنا

فتحت الباب

انت اجيت امتي

من شويه بس سيبتك نايمه أنا اجيت أنا ونور وادهم

جودي، ادهم هو جاي هنا ليه

ادهم في اوضته سامعهم، قال يعني البت متعرفش 

احمد، ادهم هيشتغل في قسم المعادي وساب الصعيد

جودي، اممم طيب

احمد، ادهم عايز يرجعلك

جودى، انت شايف اي

احمد، هو راجل ومحترم انتي اللي شايفه اي

جودي، هو حنين وشخصيه وكاريزما تحس انه جان بس اما بيتعصب بخاف منه بجد لانه ممكن توصل بيه أنه يقتل اللي قدامه وانت مجرب

ادهم سامعهم مقدرش يستني أنه يسمع رأي احمد دخلهم عالطول

جودي، اي ده انت ازاي تدخل اوضتي

ادهم، يعني دخلت اوضه رئيس الجمهوريه ده اي الدباديب دي كلها دي اوضه واحده في كليه طب واللا طفله في كي جي 

جودى، ملكش فيه بحبهم

ادهم، يابختهم

احمد، انت فعلا داخل ليه مينفعش كده

ادهم، سورى بس اصلي سمعتكم لان انتو سايبين الباب مفتوح والاوضتين لزقين في بعض فجاي اقول كلمه أنا والله مش هتعصب عليكي تاني وهتغير عشانك بس حاولي معايا واحده واحده

جودى، خلاص ماشي يا ادهم اخر فرصه ليك

احمد، خلاص مبروك ياحبي

جودي ،بس الفرح بعد الامتحانات 

ادهم، ماشي ياستي موافق كفايه اني هشوفك كل يوم

احمد، خلاص يا عصافير الجناين اتفضل يا استاذ وراك شغل بدرى ولازم تنام

ادهم ،😂😂😂 مقبوله منك يا ابو نسب

احمد، ياللا تصبحي ع خير ياجودي

ادهم، تصبحي ع خير يا قلبي

جودي،وانتو من أهله يارب ياللا عشان شطبنا بالسلامه


خرجوا يضحكوا وكل واحد راح غرفته ونام

،،،،،،،،،،

تاني يوم صحوا ابطالنا وكل واحد راح جامعته وشغله وعدي الوقت وخلصت جودي ونور الامتحانات

نور، جودي الحمد لله خلصنا ع خير تعالي نعمل شوبنج نفسي اشتري حاجه

جودي،. هتشترى اي

نور، هقولك بس ياللا تعالي معايا

راحوا المول يتفسحوا ويعملو شوبنج

نور ، شايفه البوتيك ده تعالي ندخل

جودى، ندخل فين هنشتري اي منه ده حاجته متنفعش

نور ،ليه انتي مش فرحك قرب ولازم تشترى من كل شكل واحد

جودي، يعني انتي بتلبسي حاجات من دي

نور، بصراحه لا أنا وأحمد عايشين زى المخطوبين

جودى، ليه كده

نور، أنا طلبت منه كده قولتله خلينا كده لحد مااخد عليك وانسي اللي حصل

جودى، وايه بقي ناويه تحولي الخطوبه لجواز وانتي كلها كام يوم وتولدي

نور، بطلي غلبه وتعالي ياللا نقي معايا وانا هنقي معاكي

جودى،. ماشي يا معلم

نور🤣🤣🤣 قال في كليه طب قال

دخلو البوتيك 

جودي ، اي رايك في ده

نور، يامصبتي ده مفتح خالص

جودي، وماله مش جوزك

نور، خلاص ماشي احنا نجيب من كل واحد يعجبنا اتنين

جودي، التاني لمين

نور، لامي أصلها هتجوز كمان كام يوم

جودي،. ماشي يانور اتمألسي عليه

نور ، ياللا نحاسب أنا نقيت كذه واحد

خلصوا وروحوا ابطالنا

،،،،،،،

احمد مروح البيت بعد ماخلص عملياته بيفتح الباب لقي الاوضه كلها شموع والسرير كله ورد ونور مستخبيه ورا الباب 


نور، احمد غمض عنيك

احمد،ليه

نور، غمض بس الله يخليك

احمد،ماشي غمضت اهو

نور، ربنا يسامحك يا جودي 

احمد، في اي يابنتي 

نور، مفيش فتح عنيك

احمد لقي نور لبسه بيبي دول رقيق وتقريبا كله مفتوح ودهنه ميكب وفرده شعرها، 

انتي مين

نور، مش عايزه هزار اي رايك 

احمد، قمر

نور، بجد بس اي رايك في كرنبتي 

احمد، ربنا يجبهوملنا بالسلامه عن اذنك

نور، رايح فين 

احمد، كنت نادر اول ماترضي عني هصلي ركعتين لله

نور، ربنا يخليك ليا

احمد، طب هصلي وارجعلك

نور، ماشي ياقمرى

احمد صلي الركعتين وراح لنور

نور، تقبل الله 

احمد,منا و منكم  نور من قلبك

نور، طبعا 

احمد، طب اي

نور😂😂اي

احمد، مش هتخافي

نور، اخاف وانا في حضنك

احمد حضنها وقالها وهتفضلي في حضني وفي قلبي لاخر يوم في عمرى وقام بتقبيلها نور انسجمت معه واشتدت قابلتهم معا حتي انسجموا في عشق بعض


،،،،،،،،،،

ادهم،الو

جودي، ايو ا ياقلبي 

ادهم،هخلص شغل كمان ساعتين وهاجي استناكي قدام الڤله تخرجي عالطول مش عايز اقف كتير بره

جودي، اوك هتاخر براحتي

ادهم، أما اشوف كلام مين هيمشي

جودى، طبعا أنا

ادهم، ماشي لو اتاخرتي والله العظيم لهسرع بالعربيه لحد مااخد بوسه

جودي، أنا اصلا جهزت وواقفه استناك

ادهم🤣🤣🤣ماشي ياجودي كلها كام يوم وهيبقي بوس بقي براحتي

جودى، ماتتلم بقي الله

ادهم، ماشي ياللا سلام عشان الحق اقدم ع الاجازه هاخد شهر بحاله

جودي، ماشي يا كبير يالغلا سلام عشان بجهز في شنطنا

ادهم، ماشي ياحبي سلام

،،،،،

جودي ،ربنا يسامحك يانور ده مفيش حاجه مستوره أعينها

أما الم الشنطه بسرعه قبل ما يجي

نور دخلت عليها الاوضه، جهزتي شنطتك 

جودي،. اه ياستي جهزت بس ليه كل الهدوم كده ده انتي جاحده

نور😂😂😂 ماشي ياستي اخويا لو عرف اني اللي منقياهم هيدعيلي لعشر سنين قدام

جودى، اه مانتي في صف اخوكي

نور،. طبعا مش اخويا وانا ادرى بمصلحته 😂😂😂

جودي، ماشي يانور أنا اصلا خارجه معاه وهجيب اسدالين عشان طبعا هنقعد اول يومين في الصعيد مينفعش انزل كده قدام بباكي أو اخوكي زين

نور، لا عادي انزلي كده دول حتي هيتبسطوا🤣🤣🤣🤣

جودي، والله العظيم العيله  كلها فيها حاجه ضاربه في دماغها

نور، مانتي من نفس العيله ياقلبي😂😂

جودي، اخوكي بيرن سلام شكله اجي تحت سلام

نور،. استني بس عايزه منك حاجه

جودي وهي بتجرى، قوليلي في الموبايل مش هينفع أتأخر

نور، ماشي هكلمك

،،،،،،،،

جودى بتجرى، اهو متاخرتش

ادهم، بتجرى ليه كده

جودي، مفيش اصل في حد حلفان عليه أن في عقاب لو اتاخرت

ادهم🤣🤣🤣🤣 بس انا واقف بقالي ٣دقايق يعني اتاخرتي

جودي، استني أنا نازله خلاص مش رايحه في مكان

ادهم، خلاص خلاص متاخرتيش

جودي، يعني مش هتجرى 

ادهم، لا 

جودي، احلف

ادهم، وحيات جودي مش هجري

جودي، ولا هتبوس

ادهم، مشي بالعربيه لا هبوس واهو وراح بيسها

جودى، وربنا غلس

ادهم، ماشي أنا هوريكي

جودي، هتعمل ايه

ادهم، مش هجري بالعربيه متخافيش


يتبع 

روايه ابن عمي

البارت 17_18


اميره محمود 

مدونة #موسوعة_القصص_والروايات 


جودي، هتعمل اي ياادهم قولي بس بدل مااصوت والم عليك الناس

ادهم، صوتي يااختي وجرى بالعربيه طياره

جودي، هموووت اقف قلبي قلبي وربنا هموت


ادهم، بوسيني ياللا بوسي

جودي، مش هبوس واجرى أنا مبخفش وع فكره انت حلفت بحياتي شكرا يا ادهم


ادهم وقف بالعربيه مره واحده ، أنا آسف ياجودي بس هجرى تاني وجرى بالعربيه

جودي، طب وربنا انت مجنون 

ادهم، من زمان يااختي

جودي، وصلنا والله وصلنا لولي لولي لولي لي💃💃

ادهم، طب ياله يا برنسيسه انزلي

جودي، ابقي شوف مين اللي هيروح معاك☺️☺️

ادهم، طب ياللا ندخل المول


دخلو المول ووصلوا للاتيليه 

جودي، الله شوف ده ياادهم ده روعه

ادهم, لا مش هينفع

جودى، ليه 

ادهم بزعييق، ده بطنه شفافه مش هينفع قولت

جودي، ماهو انا محجبه يعني هلبس تحته بضي

ادهم زعل أنه زعقلها، خلاص ادخلي قيسيه

جودي بفرحه ،بجد

ادهم، اه يابنتي ادخلي

جودي دخلت قسيته وخرجت 

اي رأيك

ادهم، روعه 

جودي، شفت اهو مفيش حاجه باينه

ادهم، لا في 

جودي ،في اي😧😧

ادهم، قمر قدامي

صاحبه الاتيليه، ربنا يهنيكوا يارب

ادهم، شكرا ليكي

جودي، أنا هاخد ده

صاحبه الاتيليه، تمام اوك هنحطه في شنطته حالا

ادهم حاسب عالفستان 

ادهم، خلاص ياللا يا اميرتي

جودي، أنا فرحانه قوي

ادهم، تمام لسه بدلتي تعالي نقيهالي

جودي، اي رايك ياقلبي في دي

ادهم، تمام هدخل اقيسها

ادهم لبس البدله وخارج

جودي، روعه ياادهم بجد ملك

ادهم، خلاص تمام هاخدها بدال عجبت المدام

جودى، مدام من اولها

ادهم ياللا يا لماضه نمشي


جودي عيطت اول سمعت الكلمه

أدهم بتعيطي ليه ده احنا جايبين الفستان والبدله يعني المفروض نبقي فرحانين

جودي بدموع،ماما هي اللي كانت مسمياني لماضه وحشتني قوي ياادهم كان نفسي اوريها فستان فرحي وتشوفني عروسه

ادهم، أن شاء الله هي في مكان احسن احنا اول مانلبس الفستان والبدله قبل الفرح نروح نزور قبر ابوكي وامك وأمي كمان

جودى، تعرف انك نعمه كبيره في حياتي أنا بحبك قوي

ادهم، وانا بعشقك 

جودي، استني الموبايل بيرن أما اشوف مين


جودي، ايوا يانور

نور، بقولك ياجودي معلش ممكن تجيبيلي قميصين بيتي واسعين عشان انتي عارفه الصعيد وجوها وانتي عارفه اني حامل فعايزه حاجه واسعه

جودى، ماشي هدورلك اهو واجيبهملك

نور، تسلمي ياقلبي انتي عارفه اني مش بقدر أخرج

جودي، خلاص اوك ياقلبي ربنا يقومك لينا بالسلامه

نور، ماشي باي

جودي, باي ياحبي

،،،،

ادهم، هي عايزه اي

جودي، تعالي معايا بس هنجيب كام حاجه

ادهم تمام ياللا بينا

،،،

جودي دخلت بوتيك ملابس بيت

جودي، انا عايزه من ده2 ومن ده2

ادهم، هتعملي اي بدول 

جودي، هلبسهم

ادهم، تلبسي أي دول عايزين ام ابراهيم مش عروسه هو انتي هتلبسيلي دول لا انا هرجع في الجوازه

جودي، ارجع 

ادهم، بصي كده ع اللي حواليكي أنا عايز من ده

جودي، اطلع بره ياادهم

ادهم، مش طالع اي القرف اللي بتجيبيه ده

جودي،. لنور ارتحت نور عايزه تقعد بيهم هناك في الصعيد عما تولد خلاص

ادهم، اااه طب ما تقولي من الاول المهم انتي جايبه من المتعلقين دول 

جودي، لا انا هلبسلك الاسدال اسكت بقي فضحتني

ادهم، ماشي اما نشوف كلها كام يوم

خرجوا من البوتيك

ادهم، ياللا ياحاجه أنا هموت وانااام

جودي، مش هروح معاك عشان احنا اتفقنا وانت بتخلف اتفاقك

ادهم، والله ماهجرى أنا تعبان بجد وعايز انام عشان نجهز للسفر

جودي، خلاص ماشي 

ركبوا ورحوا الڨله

،،،،،،،،

جودي، نور تعالي أما افرجك عالفستان وراحت فرداه

نور، جميل قوي ياجودي ربنا يسعدكوا يارب

جودي، ويقومك لينا بالسلامه ياعمرى

نور،يارب لاحسن قربت افطس

جودي، بالحق القمصان اهي كلها قطنيه

نور، ميرسي ياقلبي أما اطلع احطهم في الشنطه عشان ابقي حضرت حاجه السفر كلها

جودي، وانا طالعه انااام هلكت جامد انهارده أنا وادهم 

،،،،،،،

حضروا نفسهم للسفر 

جودي، ياللا ياادهم باشا اجهز عشان نلحق مسافر عشان الليل ميليلش علينا واحنا مسافرين

ادهم، ماشي ياقلبي انا اصلا جاهز

جودي، طب شيل يابرنس

ادهم، أشيل كل دول ده فستانك لوحده تهمه 

جودي، شيل شيل ده انت هتتفحت شيل

ادهم، اشيل عشان خاطرك ياجميل 

جودي، طب ياللا احمد ونور بيستنونا تحت

ادهم ، ماشي

،،،،،،

احمد، نور أنا خايف عليكي من المشوار الطريق طويل

نور، سيبها ع الله ياحبيبي

احمد، ونعمه بالله انا مستودعكم عند ربنا 

نور، في أي يااحمد خايف كده ليه

احمد، عمرة ماكنت بخاف من حاجه او ع حاجه قد مانا خايف دي الوقت

نور، خير يااحمد بقي متقلقنيش ياللا اهو جودي وادهم نزلوا اهم

ادهم، التحلي شنطه العربيه ضهري هيتقطم

جودى، 🤣🤣🤣اومال العضلات دي من اي دول نفخ بقي

ادهم ، اه نفخ كانوا بينفخونا في كليه الشرطه

احمد، وربنا يا ادهم انت ماهتخلص من لماضه 🤣🤣🤣

نور،😂😂 حرام عليكو والله دي جودي عسل

ادهم،  عسل خالص ياللا اتوكل على الله يا احمد امشي

،،،،،،،،،،،،،

وصلو بحمد الله للبلد 

احمد، الحمد لله وصلنا علي خير حمدالله على السلامه يا نورى

نور،. الله يسلمك ياقلبي ياللا بينا

ادهم، ياللا ياقلبي ننزل

جودي، ماشي ياحبيبي

ادهم، سيب الشنط يا احمد خد مراتك وجودي،وادخل وانا هطلع أنا وعم حسين

احمد، ماشي يا ادهم 

دخلو الڤله 

زين، نور حبيبتي حمدالله على السلامه يا نور عيني

نور ،الله يسلمك ياحبيبي

زين، حمدالله على السلامه يا احمد

احمد،الله يسلمك يازين نور مصممه محدش يولدها غيرك

زين، بس كده ادخلوا بابا قاعد جوه يستناكم هو مش قادر يقوم

نور، ماله بابا

زين، خشونه يابنتي

نور، هو فين ودخلتله جرى

بابا حبيبي وحشتني والله واترمت في حضنه

محمود، ازيك يابتي وحشتيني جوى

احمد، ازيك ياعمي اخبارك

محمود، الحمد لله يابني مليح

ادهم دخل جرى وراح يبوس ايد أبوه

وحشني جوى يابوي

محمود، تسلم يا ولدي أخيرا هشوفك عريس

جودى، ومش اي عريس لأن طبعا أنا العروسه

محمود، طبعا واحلي عروسه في الدنيا تعالي في حضني يابت اخوي ياريحه الغالي وراح معيط😭😭😭😭

جودي راحت حضن عمها ومقدرتش تمسك دموعها


زين، خلاص ياجماعه أنا عملت تجهيزات الفرح ده انا هعملكوا فرح صعيدي جبار المهم دي الوقت تعالو نتغدي واطلعوا ارتاحوا عشان بكره الفرح واليوم هيبقي طويل

،،،،،،،،،،،،،،،،

تاني يوم (يوم الفرح المنتظر)

جودي جهزت ادهم دخلها عشان ياخدها بالفستان المقابر زى ما كانوا متفقين

ادهم، اي القمر ده انتي مين

جودي، أنا قلبك أنا عقلك أنا بنت عمك أنا دمك أنا عشقك 

ادهم، راح حضنها انتي عشقي وكل كياني حتي اخر العمر

جودي، بحبك يا اجمل عوض ليا في الدنيا

ادهم، وانا بعشقك يااغلي من عنيا 

نور، ماكفايه بقي هعيط

جودي، شكرا يانور ع انك في حياتي انتي وأحمد وادهم

احمد، الفرق بينا ٨سنين بس بحس انك بنتي مش اختي فرحان اني هجوز بنتي لاخويا

ادهم، ربنا مايدخل بينا شيطان ويقدرني على سعادتك يا جودي هتيجي ياللا نروح المشوار اللي اتفقنا عليه


نور، هتروحوا فين وتسيبوا الفرح

جودي، هنزور قبر ماما وبابا ومامتك

احمد، خلاص هنيجي معاكوا

ادهم، خلاص ياللا بينا قبل ماالفرح يبتدئ

ركبوا وراحوا زاروا المقابر 

جودي، ماما أنا جيتلك اوريكي الفستان كنتي دائما تقوليلي نفسك تشوفيني بفستان الفرح اجيب اوريهولك انتي وبابا أنا صعب عليه متبقوش موجودين بس بحس بروحكم حواليا


ادهم، ياللا ياجماعه عشان نلحق الفرح

مشوا وراحوا الفرح  

،،،،،،،،،

زين ،اي رايكم جيبلكم احصنه ورقاصين 

ادهم، وربنا لهعلقك بعد الفرح جيبلي رقاصين يا زين شكلي هيبقي اي قدام زمايلي اللي جايين مشيهم ياللا

زين، والله ماممشي حاجه اصلا صحابك بيرقصوا معاهم اهم


جودي، خلاص يا ادهم مكنش يوم سيبه دول حتي بيرقصوا حلو☺️☺️

ادهم، اسكتي انتي كمان أنا قولت مشيهم يا زفت قال دكتور قال 

زين مشي ولا سأل فيه

ادهم، ماشي أما الفرح يخلص أنا هعلقك 


خلص الفرح علي خير

ادهم اخد جودي وطلع اوضته

ادهم، اخيرا اتقفل علينا باب واحد

جودي، امممم

ادهم، هو اي امممم

جودي، أنا جعانه 

ادهم، هو ده وقت اكل ده انا مصدقت

جودي، ع فكره مش هينفع تيجي جنبي

ادهم ،ليه اختي في الرضاعه وانا معرفش

جودي،. انااااا

ادهم، انتي اي 

جودي، عندي ظروف☺️☺️

ادهم، انتي بتكلمي بجد😧😧

جودي، اه والله 😊😊

ادهم، طيب ماشي يا اختي أنا داخل الحمام أحد شاور😣😣

جودي، ممكن تفتحلي سوسته الفستان عشان مش هعرف اقلعه لوحدي☺️☺️

ادهم، تمام 

فتح لها الفستان ودخل ياخد شاور

ادهم، هو في حد بصصلي في ام الجوازه اوووف

جودي،😂😂احسن 


بليل هكمل البارت اللي قادم


روايه ابن عمي

البارت الثامن عشر

للكاتبه اميره محمود

جودي، هوانت هتنام جنبي

ادهم، اومال متجوز عشان انام في حضن ابويا😬😬

جودي خلاص ماشي بس افتكر أنه مينفعش

ادهم، خلاص ياستي اتخمدي


ادهم نام جنبها وفجأه شدها واخدها في حضنه

جودى، انت هتعمل اي😧😧

ادهم، اظن انك لو نمتي في حضني مفيهاش حاجه

جودي، خلاص ماشي بس افتكر

ادهم بزعييق، خلاص بقي ده انتي قرفتيني ياشيخه 

جودي سكتت ومردتش عليه

ادهم فضل حضنها ونام

،،،،،،

تاني يوم الصبحيه

نور بتخبط عليهم

جودي، سيبني ياابني هو أنا هطير

ادهم، علي فكره سمعك

جودى، طب مش سامع الباب اوم البس حاجه بدل مانت مبين عضلات امك دي

ادهم، طب اومي افتحلها شوفيها عايزه اي

جودي قامت فتحت لنور

جودى، صباح الخير

نور ،صباح النور علي اجمل عرسان ياللا انزلوا افطروا معانا

جودي، تمام نازلين وراكي اهو

جودى دخلت وقفلت الباب ولبست الاسدال وفجأه ادهم حضنها من ضهرها

ادهم، أخيرا اول حاجه اشوفها اول مااصحي انتي وراح بيسها في رقبتها

جودي، ياللا ننزلهم

ادهم، هو في أي انتي خايفه مني ليه من امبارح

جودى، لا مش خايفه بس لازم ننزل حالا عشان ميقولوش علينا حاجه

ادهم، طب ميقولو احنا عرسان

جودي، بس بقي ياادهم ياللا ننزل احنا مش هنسافر الغردقه بكره تعالي نقعد معاهم اليوم كله

ادهم، ماشي هلبس وانزل وراكي اهو

جودي، لا انزل معايا

ادهم، طب استنيني وننزل سوا

جودي، ماشي ياللا

،،،،،،

نزلو وقعدوا كلهم عالسفره يفطرم


نور جتلها رساله من مجهول، جوزك صابر عليكي لحد ماتولدي وهيتجوز هنا


نور قرأتها وقامت مره واحده

عن اذنكوا

احمد، في أي يانور

نور، تعبانه شويه وطالعه انام

احمد، بس انتي مفطرتيش هو مين اللي بعتلك الرساله

نور، دي الشركه بيقولولي اجدد الباقه

احمد، طب اقعدي افطرى

نور بزعييق، قولت مش عايزه افطر هو انت هتفطرني غصبا عني

احمد، عن اذنكوا يا جماعه اتفضلي اطلعي معايا

نور، ماشي

طلعوا غرفتهم

احمد بزعييق، ينفع تحرجيني قدامهم كده 

نور، انا حره ازعق براحتي

احمد، نور لاخر مره هقولك الرساله فيها أي

نور، أنا قولت

احمد، طب تمام أنا هاخد هدومي وهمشي وأما تعرفي تتكلمي مع جوزك ازاي ابقي تعالي

نور، اه روحلها يااخويا ماهي وحشتك

احمد، مين دي

نور، ست هنا اللي انت وعدها انك هتجوزها اول مااولد أنا كنت حاسه بس كنت بكذب نفسي واقول اتغير وبيحبني


احمد، هي الرساله كانت كده

نور، انت مكنتش عارف تخليني منزلش البيبي ازاي قولت أما اضحك عليها واوهمها باني بحبها

احمد، انتي شايفه كده 

نور، مافيش تفسير غير كده

احمد، أنا ماشي يانور ومش راجع عشان صدقتي واحده فاضيه بعتتلك رساله ونسيتي كل اللي بينا أما تبقي تهدي ابقي ارجعي هتلقيني زى مانا

نور هدت وفكرت مع نفسها أن فعلا ممكن تكون هنا بتوقع مابينهم طلعت تجرى  وراه

نور، احمد استني خلاص والله اسفه استني

ادهم قام شد احمد ، رايح فين يابني استني واستهدي بالله

احمد، لا همشي ومش قاعد

زين، استني يا احمد انت عارف الحوامل دماغهم بتبقي طقه بسبب الهرمونات

احمد بص لنور لقاها بتعيط وبتبص عليه

نور، انا اسفه

احمد راح اخدها في حضنه ، خلاص حصل خير

نور،يعني مش زعلان

احمد،. لا

جودي، نور في مايه نازله منك 

نور بتبص برهبه ،اي ده

زين، دي مايه الرأس ياللا علي العياده بسرعه قبل مالميا تنشف من عليهم

نور، ماتسبنيش يااحمد ماشي

احمد، عمرى ماهسيبك ياعمرى ياللا بس بسرعه تعالي معايا عشان خلاص كده لازم ولاده حالا

جودي ،ثواني هطلع اغيرلها هدومها تعالي معايا يانور


،،،،،،،،،،

في عياده زين

نور داخله العمليات ، احمد معلش أدخل معايا متسبنيش

احمد ، ماشي ياقلبي  هدخل غرفه التعقيم واجيلك

زين ، ماتسيبي يابنتي دكتور التخدير يعطيكي الابره

نور، احمد فين مش هاخد بنج اللا وأحمد معايا

احمد فتح ودخل، أنا اجيت اهو ياقلب احمد

نور، ممكن تمسك ايدي متسبنيش

احمد مسك أيدها وقالها، غمضي يانور متخافيش وقعد يقرأ قرآن في سره لحد مانور غابت عن الوعي

احمد واقف يبص لزين وهو بيطلع ولاده من بطن نور وهو بيبكي 

الممرضه، يتربوا في عزكوا يارب

زين، احمد لو تعبت أخرج عما اقفل الجرح

احمد، لا هفضل معاها لحد ماتفوق

الممرضه، أنا هخرجهم لجدهم بره

احمد، ماشي

الممرضه خرجت بالاولاد

يتربوا في عزك ياحج محمود،

محمود، ماشاء الله ماشاء الله  

جودي، أنا عايزه واحد وخد انت التاني ياعمو

محمود، أنا هأذن في ودنهم واحد ورا التاني

جودي، اخدت واحد من الممرضه، ياربي ده صغنون قوي ياادهم

ادهم، ماشاء الله

جودى، تاخد تشيله

ادهم، لا اخاف

جودي، مبيعوضش

ادهم، لا اخاف اشيله غلط

جودى، اومال هتعمل اي مع ولادنا

ادهم😂😂😂 شكلهم مش ناويين يجو

جودى، ليه بتقول كده

ادهم،😂😂اصلي عندي ظروف

جودي، بس يارخم

،،،،

احمد، نور نور فوقي ياقلبي

نور، احممم

احمد، قلب احمد حمدالله على السلامه

نور،ااااه

احمد، معلش ياقلبي 

نور، ولادي فين 

احمد ،في السرير جنبك هوريهوملك اهو وراح جبهوملها

نور، ياعمرى اااه دول صغننين قوي

احمد، عشان مكنتيش بتاكلي كويس

نور، هما كويسين 

احمد، اه الحمد لله

ادهم، هتسموهم اي

احمد، هسمي محمد علي اسم بابا وجودي

جودي، انت بتكلم بجد

احمد، علي فكره نور هي اللي صممت تسمي علي اسمك

جودى، والله طول عمرى بعشقك

احمد، احنا هنستعبط انتوا متعرفوش بعض غير من تسع شهور

جودي، لا اعرفها من زمان كنا بنكلم بعض عالنت وانا اللي خليتها تيجي تكمل معايا في القاهره

ادهم، دول بيعيطوا مع بعض

نور، شكلهم جعنين

احمد، هكلم الممرضه تيجي تشوفهم

ادهم، استني هخرج معاك هكلم في الموبايل مكالمه مهمه

جودي، مهمه

ادهم، اوي

جودي،. ماشي ياادهم أما نروح

محمود، وانا جايم اصلي المغرب أصلها أذنت

كلهم خرجوا وسابوا نور وجودي لواحدهم

نور، عقبالك ياجودي

جودي، بصراحه مش حاسه اني ممكن اخلف 

نور، ليه بتقولي كده

ادهم كان داخل بس سمع جودي فضل واقف يسمع اللي بتقوله لنور

جودي، أنا ضحكت علي ادهم وقولتله اني عندي ظروف عشان ميلمسنيش

ادهم في سره، يابنت ال

نور، ليه كده ياجودي

جودي، أنا خايفه اوي مش عارفه اتغلب علي خوفي رحت كذبت

نور، الكذبه دي بالذات مبتعدش كتير آخرها تلت اربع ايام😂😂

جودي، هبقي افكر في كذبه تانيه

احمد، واقف كده ليه ياادهم

ادهم، مفيش كنت داخل ياللا ندخل

،،،

ادهم، ياللا ياجودي نروح اصل أنا تعبان

جودى، طب ونور

ادهم ، نور هتروح شويه كده ومعاها احمد وزين وبابا ياللا ياجودي

نور، روحي معاه يابنتي ياللا شكله عايز ينام وكمان انتو وراكو سفر الصبح

جودي، ماشي سلام

،،،،

في القصر

ادهم، انتي جعانه

جودي، لا 

ادهم، انتي بتحبيني

جودي، في أي ياادهم مالك

ادهم، ردي عليه

جودي، اه بحبك

ادهم، طب أما يكون في حاجه خايفه منها تقوليلي واللا تقولي لحد تاني

جودي,اقولك طبعا

ادهم، طب ليه قولتي لنور ومقولتليش وكذبتي عليه 

جودي، في أي

ادهم، أنا سمعتك انتي ونور

جودي، ااادهم 😭😭 والله كذبت عشان خايفه

ادهم، أنا عمرى ماهاجي جنبك غصب عنك 

جودي، يعني هتسيبني براحتي

ادهم، احنا مش حيوانات احنا بني ادمين واكيد انتي في طب وفاهمه

جودي، طب أنت عايز اي دى الوقت 😧

ادهم، انام

جودي، تمام وانا كمان هنام عشان سفريه الصبح تصبح علي خير

ادهم، وانتي من اهله


يتبع

البارت 19_20 من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع