القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية روايه ابن عمي البارت 19_20_21_22 بقلم اميره محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



روايه ابن عمي

البارت 19_20_21_22


نور روحت البيت بأولادها

نور، بقي كنت هتسيبني يااحمد واولد وانت مش معايا

احمد، انتي نسيتي انتي عملتي اي

نور، اسفه والله بس الرساله وجعتني

احمد، مقولتليش ليه الحقيقه

نور، خلاص بقي متزعلش

احمد، أنا عمرى ماازعل منك بس زعلت عشان احنا واحد ليه حاجه ضايقتك متشركنيش فيها

نور، اول واخر مره

احمد اخدها في حضنه، خلاص ياقلبي 

نور، ممكن تخليك في حضني

احمد، أنا ممكن انام جنبك بس صدقيني لازم تنامي على ضهرك عشان الجرح ميوجعكش تعرفي أنا جراح بقالي كام سنه واول مره أتألم لمريض أما شفت زين وهو بيولدك قلبي وجعني جدا 

نور، بحبك اوي

احمد، وانا بموت فيكي ياللا نامي ام ابراهيم فاتها نيمت الولاد

الباب خبط

جودي، احمد هي نور نامت

نور، لا لسه صاحيه تعالي

جودي، حمدالله على السلامه يا روحي

نور، الله يسلمك يارب هو ادهم فين

جودي، نايم اجيت اشوفك عشان هنمشي الفجر عشان السفر

نور، متنسيش هنستناكوا مش هنعمل سبوع من غيركم

جودي، باذن الله هما كام يوم وهنبقي هنا

نور، مالك ياجودي شكلك مخنوقه من حاجه في ايه

جودي، مفيش بس هتوحشوني

نور، في ايه ياجودي

جودي،😭😭ادهم سمعنا واحنا في المستشفي

نور، وطبعا بهدلك عشان قولتيلي صح

جودي، اه

نور، ادهم ميحبش حد يعرف عنه حاجه حتي اقرب الناس ليه طب هتعملي ايه يافالحه

جودي، مش عارفه أما اسيبك بقي تنامي فاتك تعبانه

نور، هتوحشيني الكام يوم دول

جودي، جودي الصغيره هتفكرك بيا

،،،،،،،،،

جودي دخلت لقت ادهم نايم دخلت نامت جنبه

جودي، يخربيت جمالك أنا متجوزه القمر ده ومشت أيدها علي شعره وراحت حضناه وباسته من خده

ادهم، خلصنا بقي عايز انام

جودي شالت أيدها وبعدت، أنا آسفه

ادهم، آسفه طب اتخمدي بقي هي الساعه كام

جودي، واحده 

ادهم، طب اما تبقي٣صحيني عشان نلحق نسافر

جودى، ماشي

جودي في سرها ، هو عمل كده ليه شكله معدش طيقني أنا شكلي كرهته فيا

ادهم قام وقف في البلكونه

جودي، خد التيشيرت ده البسه عشان متبردش

ادهم، لا أنا متعود اقف في البلكونه كده ومبعياش شكرا علي اهتمامك اتفضلي ادخلي نامي

جودي، انت بتعاملني كده ليه

ادهم، عادي بعاملك بمعاملتك

جودي، علي فكره انا مبعملكش وحش انت معاملتك جافه اوي معايه

ادهم، أنا داخل اشرب سيجاره واهدي اعصابي شويه مش طلبه نكد الله يسترك أنا سيبك براحتك فضحتيني لأختي انك ضحكتي عليه ومتكلمتش عايزه تاني اي لو حد تاني مكاني كان اخد كل حاجه غصب عنك عشان يعلمك الادب بس انا قولتلك براحتك

جودى بصتله وقعدت تعيط  وسابته ودخلت 

ادهم دخل وراها، بتعيطي ليه بدالك مش 

جودى قطعت كلامه و راحت جريه في حضنه ، أنا آسفه بجد والله اسفه 

ادهم بدلها الحضن ، خلاص بقي بطلي عياط

جودي، يعني مش زعلان مني

ادهم افتكر أن احمد قاله أنها ممكن تعمل في نفسها اي حاجه لو اللي قدامها مقبلش أسفها

ادهم، طبعا مش زعلان منك حد يزعل من روحه

جودي، خلاص ياللا نام بقي

ادهم، ماشي ياماما ندخل ننام بس مفيش حاجه تحت الحساب

جودي، سيبها لوقتها ياادهم 

ادهم، ماشي خلاص ياللا ننام 

،،،،،،،

بعدها بساعتين

جودي، اصحي ياادهم الساعه بقت ٣ياللا عشان نروح

ادهم، أنا صحيت خلاص اسكتي بقي

جودي، طب قوم ياللا

ادهم، ماشي ياللا اجهزي وانا داخل الحمام اخد شاور وأجهز

جودي، اوك

،،،،،،،،

وصلو الشاليه في امان الله

جودي، الله ياادهم ده عالبحر

 ادهم، ايهاب صحبي كان قالي أنه اجر الشاليه اللي جنبي استني كده أما اعرفه اننا وصلنا

جودي، ماشي

ادهم، الو ايوا يابني انت فين 

ايهاب، انت وصلت

ادهم، اه قدام الشاليه بتاعنا 

ايهاب، خلاص ادخلوا ارتاحوا شويه وتعالو نتغدي عالبحر سمك

ادهم، خلاص ماشي

ايهاب، سلام

،،،،

جودي، هندخل واللا هنعمل اي

ادهم، ماشي ياللا بينا ندخل الحاجه وننزل عشان نتغدي مع ايهاب ومامته واخته وبباه

جودي، اوك ماشي

طلعوا شنطتهم وغيروا هدومهم ونزلو يقابلون ايهاب ويتغدوا معاه

،،،،،،،

ايهاب، حمدالله على السلامه يا ادهم

ادهم، الله يسلمك يا هوبا ازيك يا طنط ازيك عامله ايه

مامت ايهاب ،الحمد لله يابني دي عروستك

ادهم، اي رأيك

مامت ايهاب، قمر يابني ربنا يسعدكوا يارب

جودي، تسلمي يارب

قعدوا يتغدوا ويضحكوا 

ايهاب، ماتيجيواوننزل البحر

سلمي اخت ايهاب، اوك هلبس المايوه واجي معاكوا

ادهم، هتنزلي معانا

جودي، لا مليش نفس

ادهم بص ع سلمي وهي خارجه بالمايوه البكيني

جودي بتبص تشوف هو بيبص ع ايه

جودي، ايه عجبتك😬😬

ادهم، هااا لا عادي

سلمي، ياللا ياايهاب

ايهاب، اي ياادهم ياللا انت ومراتك

ادهم، لا هنزل لوحدي

نزلو كلهم البحر وجودي قاعده علي الكرسي تتفرج على جوزها هو وهوبيغظها وبيعلم سلمي العوم


ادهم خرج من البحر، والله يابنتي فايتك نص عمرك الميا جميله قوي

جودي، الميا هي اللي جميله واللا البكيني هو اللي جميل

ادهم، في أي ياجودي 

سلمي اجت عليهم، مش هتنزل تاني ياادهم

جودى، اووم ياادهم متزعلش القمر

ادهم، لا هريح شويه واقعد مع المدام

سلمي خلاص تمام وسابتهم ومشت دخلت البحر وجودي عينيها علي ادهم وهو بيبص عليها وهي داخله المياه


جودى، هي عجبتك

ادهم حب يغظها، بصراحه اه تحسي انها انثي بجد

جودي، والله طب عن اذنك أنا هدخل تعبانه وهدخل انام


ادهم لسه بيبص على سلمي عشان يغيظ جودي اكتر

جودي كان في أيدها عصير راحت كباه في وشه قدام الناس


ادهم، تصدقي انك مش محترمه

جودي، أنا اللي مش محترمه وسابته ودخلت


ادهم دخل وراها

ادهم، هو اي اللي عملتيه بره ده

جودي، مكنتش اعرف انك زباله اوى كده

ادهم ضربها بالقلم

جودي ، اااه تخيل لو انا اللي عملت اللي انت عملته كنت هتعمل فيا اي ها عن اذنك يا محترم والكلام بينا معدش أنا طالعه انام 

ادهم زعل أنه مقدرش يتحكم في عصبيته وسابها وخرج

جودي طلعت غرفتها تنام  وادهم خرج اتمشي بالعربيه 


جودي، الساعه بقت١١ولسه مجاش ليكون عمل في نفسه حاجه

فجأه سمعت مفاتيح لقت ادهم داخل 

ادهم لقتها قاعده قدام التلفزيون وفرده شعرها ولبسه هوت شورت وبلوزه كت لونهم احمر

ادهم دخل قعد جنبها ، انتي مين 

جودي، أنا مش عايزه اتكلم معاك

ادهم، اصلي كنت سايب عم جعفر مراتي قاعد هنا قبل مااخرج

جودي، جعفر عن اذنك

ادهم قام شدها واخدها في حضنه ،والله العظيم بحبك

جودي، انت لسه ايدك معلمه علي وشي

ادهم باسها علي خدها اللي ضربها عليه، راق كده

جودى، ابعد يا ادهم روح للابله سلمي ام مايوه

ادهم، لا أنا عايز الأبله جودي اللي قدامي

جودي بدأت تخاف من ادهم، ادهم عشان خاطرى بلاش انا خايفه اوي

ادهم، غمضي عنيكي وحاولي تبعدي الرهبه من جواكي حاولي عشان خاطرى 

جودي غمضت عنيها وبدأت تنسجم مع ادهم في عشقه

،،،،

ادهم، بقيتي مدام ادهم بجد وراح بيسها علي جبينها لسه خايفه مني

جودي، اه

ادهم، ليه

جودي، عشان انت عصبي جدا 

ادهم، انتي اللي وصلتيني لكده في واحده تكب العصير في وش جوزها قدام الناس

جودي، عشان جوزها كان سايق المرقعه مع واحده تانيه في البحر وكفايه بصته ليها

ادهم، والله كنت بشوفك هتغيري عليه واللا زى ماقولت أنا متجوز جعفر

جودي، أنا مش بغيير علي حد

ادهم، بأماره النار اللي كانت طالعه من عينك 

جودى، خلاص بقي ايوه بغير عليك

ادهم، بس استني شوفتي الغيره وصلتنا لايه بقيتي مراتي بجد ده انا كنت هموت عليكي ابقي غيري كل يوم😂😂

جودى، أنا اصلا كنت مأجله الموضوع ده أما نيجي هنا عشان كنت محروجه هناك☺️☺️

ادهم، ياسلام😂😂

جودي، اممممم

ادهم، اومي ياللا تعالي ننزل نقعد عالبحر شويه

جودي، لا

ادهم، ليه

جودي ،انت عايز تروح عشان ست سلمي

ادهم، والله 

جودي، اه

ادهم، أنا كل الستات بالنسبالي نور اختي اللا انتي انتي مراتي وحبيبتي وصحبتي وأمي

جودي، خلينا نايمين شويه والنبي

ادهم حضنها جامد ،انا اصلا مش عايز اقوم من جنبك

جودي، اومال عايز تخرج بره ليه

ادهم، عشان نتمتع بكل لحظه هو شهر راح منه اسبوع لسه٣اسابيع وارجع الشغل تاني

جودى، طب ننام وننزل الصبح انا حاسه اني تعبانه اوي وعايزه انام بسبب المشوار 

ادهم، خلاص اوك خلينا نايمين هو احنا ورانا حاجه

جودي، علي فكره عنيك جميله اوي

ادهم، يابنتي أنا عارف اني قمر

جودي، مغرور 

ادهم، طبعا

جودي، ادهم هو انت حبيت قبل كده

ادهم، عايزه الصراحه واللا الكذب.

جودي، قول بقي طبعا الصراحه

ادهم، سلمي اللي بره دي كانت خطيبتي وكنا بنحب بعض جدا بس هي زى مانتي شايفه لبسها حاولت اغيرها مردتش وأهلها عادي بالنسبة لهم اخوها كان صحبي من ايام ثانوى وروحنا كليه الشرطه سوا ومازلنا أصحاب بس كل شئ قسمه ونصيب

جودي ، عشان كده نظراتكم لبعض حسيت والله إن في حاجه

وهي عرفت طبعا انك جاي الغردقه فحجزت الشاليه اللي جنبنا عشان تهيص معاك براحتها 

ادهم، خلي عندك ثقه في نفسك 

جودي، انت خليت فيها ثقه اخدها في حضنك في البحر وتقولي ثقه قاعد متنح ليها وهي ماشيه وتقولي ثقه


ادهم، تصدقي انا غلطان اني صارحتك

جودي، استني كده بتقول انك سيبتها بسبب لبسها طب ازاي كنت مش عجبك لبسي وبتقول عليه جعفر

ادهم، بس بقي ياجودي انا دماغي صدعت

جودي، اووم روحلها هتعطيك علاج الصداع

ادهم حس أنه غلط أما قالها فبيحاول يصلح اللي قاله، علاجي الوحيد انتي أنا عمرى ماحبيت قد ماحبيتك وعمرى مالمست حد غيرك وعمرى ماحسيت براحه قد وانا في حضنك بس بقي كفايه مشاكل انا تعبت


جودي، خلاص انا اسفه بجد

ادهم، ممكن اللي حصل من شويه يحصل تاني😂😂

جودي ، بشرط

ادهم، اي هو

جودي، اوعدني انك تبعد عن سلمي

ادهم ، اوعدك ابعد عن أمها بس ياللا

جودي راحت رايحه لحضنه تاني

،،،،،،

عند أحمد ونور

احمد، هي مبيبطلوش عياط ليه دماغي صدعت 

نور، شكلهم عندهم مغص

احمد، طب هاتي كده محمد اشيله

نور، خد اهو

احمد اول ماشال ابنه سكت عالطول

نور، ده سكت

احمد، ابني بيحبني

نور، عشان أمه بتحبك

احمد، وانا بعشق أمه

نور، طب هش ده نام وجودي نامت اهي اخيرا

احمد، الحمد لله هنام اخيرا

نور، ياللا ننام قبل مايصحوا😂😂

احمد حط محمد في سريره هو وجودي ونيمهم وطلع نام جنب نور قبل مايصحو


اشوف التفاعل بس ياريت تقولو رأيكم بلاش ملصقات عايزه اسمع رأيكم



روايه ابن عمي

البارت العشرون

جودي، اوم بقي ياادهم في حد بيخبط

ادهم، نامي ياستي بتهيألك

جودي، اهو سامع الخبط

ادهم فاق، ياترى مين

جودي، انت بتسألني اوم بقي 

ادهم فتح الباب

سلمي، ازيك يا ادهم انت لسه نايم

ادهم، بتخبطي علينا الساعه٧الصبح وعارفه أن احنا عرسان عشان تسأليني انت لسه نايم

سلمي، سورى يا دودو مقصدش اصلي كنت عايزه انزل البحر فقولت اشوفك تنزل معايا

جودي اجت، حاسب كده ياادهم سيبلي الطلعه دي

دودو مين ياللي تنشكي في لسانك اسمه ادهم باشا وفي ايه انتي متعرفيش أن احنا عرسان يعني طول الليل صاحيين أنا ودودو

سلمي، اي ده دانتي بيئه اوي

جودي، بيئه ياللا يابت انتي من هنا وراحت رازعه الباب في وشها

ادهم😂😂ليه كده بس دي حتي البت طالعه منها دودو عسل

جودى، مش عيب تبقي ظابط قد الدنيا وتخلي واحده زى دى تقولك دودو

ادهم، الصراحه عجبتيني

جودي، أنا داخله اكمل نومي يا دودو

ادهم😂😂😂 

جودي، انت هتفضل تضحك كتير

ادهم، مش عارف

جودي بزعييق ، ياللا يا ادهم تعالي ننام

ادهم، حاضر يا معلم

جودي😂😂😂😂 

ادهم اجه من وراها وراح شايلها

جودي، في أي شيلتني ليه

ادهم، هقولك جوه

جودي، يووه أنا عايزه انااااام

ادهم، احنا عملنا اي بالنوم السنين اللي فاتت 

جودي، ماشي ياادهم

،،،،،،

عند احمد ونور

نور، احمد احمد اووم

احمد ،في اي يانور أنا هموت وانام

نور بزعل، خلاص

احمد قام قعد، في أي مالك

نور، أنا عايزه اتكلم معاك

احمد، الساعه٨الصبح طب ماتستني الصبح 

نور، خلاص ماشي نام يااحمد

احمد، خلاص قومي نفتح التلفزيون ونقعد قدامه شويه هما محمد وجودي نايميين

نور، اه ام ابراهيم سمعتهم وهما بيعيطوا بعد ماانت نمت اجت اخدتهم وقالت لي نامي 

احمد، خلاص سيبهوملها كل يوم بليل

نور، حرام يااحمد تسهر عليهم  وتقوم تخلص اللي وراها ازاي الصبح

احمد، يانور ده هما تلت ايام ونرجع القاهره

نور، خلاص خلينا دي الوقت في اللي عايزاه منك

احمد، عايزه اي ياقلبي

نور، هو انت هتجوز هنا بجد

احمد، اه

نور، بتكلم بجد اومال اي بحبك والكلام ده

احمد، انتي ماسكالي تتجوز هنا تتجوز هنا هو انتي ليه مش واثقه فيه حد يبقي عنده زوجه اوزعه زى القمر زيك وعييلين قمرين ويروح يتجوز واحده تانيه


نور، بجد يااحمد

احمد، يووووووه في أي يانور

نور بعياط، خايفه تسيبني هي كل شويه تبعتلي رسايل انك هتسيبني😭😭😭😭

احمد، استني فين تليفوني

نور، اهو اتفضل

احمد، هو كان معاكي ليه

نور، عادي

احمد،، عادي واللا بتدورى فيه ع فكره انا بشوفك كل يوم وبعمل نفسي نايم 

نور ، أنا بعمل كده عشان بحبك ومش عايزه حد يخدك مني 

احمد، اهي ردت استني هعمل الاسبيكر

نور، بتكلم مين

احمد، ايوه ياهنا 

هنا، ايوه ياحبيبي وحشتني أخيرا  كلمتني كنت عارفه انك هترجعلي

احمد، أنا مش هرجعلك ياهنا وبطلي الرسايل اللي بتبعتيها لمراتي فاهمه أنا بحب مراتي وبحب ولادي

هنا، طلعت نزلت فهي تصليح غلطه وأولادك ولاد زنا

نور، انهارت وقعدت تعيط من الكلام اللي سمعته

احمد،  مسك ايد نور عشان متمشيش وتسمع الكلام للآخر ولادي مش ولاد زنا ومراتي بعشره زيك ولو سمحتي ابعدي عن حياتنا ولو بعتيلها حاجه تانيه صدقيني مش هسكت فاهمه وقفل في وشها

نور بعياط ، ياريتني مكنت خرجت من بلدي كنت كملت تعليمي هنا أنا

احمد قاطعها، هشششش كنتي عايزاني مشوفش العنين الجميله دي ده انا لما ببصلهم بحس اني تايه أنا محبتش حد قدك حتي ولادي حبيتهم عشان منك كان ممكن اقولك نزليهم بس انا كان نفسي متنزليهومش عارفه ليه مش زى ماقولتي انك هتولدي وارجع لهنا طب ماانا كنت هخلف من هنا لو كنت اتجوزتها بس انا كنت عايزك تسيبيهم وهددتك بانك متنزلهمش عشان كنت حاسس ان دول سبب ربنا بعته عشانا احنا الاتنين  عشان نكمل مع بعض بجد أنا مقدرش اعيش دقيقه من غيرك انا ببقي بعمل العمليه وبخاف اسرح وانا بفكر فيكي لحسن اعمل حاجه غلط واموت اللي في أيدي


نور، يعني بجد بتحبني

احمد، بردك بعد كل اللي قولته بتسألي ده انتي مجنونه بجد طلعتي العن من جودي

نور، أنا ماشي يااحمد

احمد اخدها في حضنه جامد 

نور، ااااه العمليه يااحمد

احمد، نسيت أنا آسف ياقلبي خلاص 

نور وقفت على وش رجليه ورفعت نفسها ليه وقامت بيساه 

احمد انسجم معاها في قبلتها لحد ما الباب خبط

نور بعدت مره واحده، الباب يااحمد

احمد، سيبيه يخبط ياللا كملي

نور، انت رخم والله

احمد، هو وقف خبط ياللا بقي كملي اللي كنتي بتعمليه ده الواحد مصدق أنها اجت منك

نور راحت تاني لحضنه، انا بعشقك 

احمد قبلها من جبينها وخدها إلي أن وصل إلي شفتيها وانسجمت معه نور بكل عشق

،،،،،،

هنا، والله لهوريك يااحمد ماشي بقي أنا تقولي كده

مروان صديقها، اهدي يابنتي وحاولي تنسيه

هنا، انسي ايه انسي أن فرحي كان لسه عليه تلت شهور والابله اخدته مني

مروان، كله نصيب ياهنا

هنا، وربنا لهاخد حقي منك انت ومراتك يااحمد صبرك عليه

،،،،،،،،

جودي، أنا جعانه قوي

ادهم، وانا كمان تيجي نطلب ديلفرى واللا نروح مطعم

جودي، تعالي نروح مطعم عالبحر

ادهم، فكره حلوه خلاص هقوم اخد شاور عما تجهزي

جودي، اوك 

ادهم، خرج من الحمام لقي جودي لبسه فستان احمر ضيق مفسر جميع مفاتن جسدها

جودي، أنا جهزت

ادهم، انتي هتخرجي كده

جودي، اه اي رايك

ادهم، قمر بس ده مينفعش تخرجي بيه معايا 

جودي، ده احمر وانت بتحب الاحمر

ادهم، بحبه بس ليه انا مش للكل

جودي، عشان خاطرى سيبني أخرج بيه 

ادهم بزعييق ، أنا قولت مش هينفع

جودي، خلاص يا ادهم هغيره

ادهم، بسرعه عشان جعان اوي متتاخريش

جودي بزعل ، طيب

ادهم حس أنه زعلها جامد، بسرعه ياقلبي عشان محضرلك مفجأه

جودي، مفجأه ايه

ادهم، بقول مفجأه هي في مفجأه بتتقال

جودي، ماشي

ادهم، أنا خلصت هخرج اقف شويه بره عما تجهزي

جودي، ماشي

لبست جودي فستان طويل اسود ومنقط ابيض وطرحه بيضا 

وخرجت لادهم لقيته واقف مع سلمي فوقفت تتجسس عليهم وسلمي اخدت بالها من جودي فحبت تاخد طارها


سلمي، اه رجلي الحقني ياادهم

ادهم، مالك

سلمي، اتلوحت مش قادره ادوس عليها ادهم والنبي شيلني دخلني معلش

ادهم، شالها ولسه بيمشي بيها لقي جودي في وشه والدموع نازله من عينيها

جودي، هي دي المفجأه

ادهم، دي دي رجليها اتلوحت وهي ماشيه وراح مقعد سلمي علي كرسي

جودي سابته ودخلت الشاليه تاني

ادهم دخل جرى وراها


جودي بدموع ، هو انت كنت خارج تستناني بره واللا رايح تشوفها وتقف معاها😭😭


ادهم، جودي أنا قولت اللي حصل عايزه تصدقي صدقي مش عايزه انتي حره

جودي، هو ده الرد أما أخرج الاقي واحده بتتمايص علي جوزى وفي الاخر يشيلها مش قولتلك ابعد عنها بس الظاهر القلب لسه ميال

ادهم، بس بقي كفايه نكد كل يوم نكد أنا اتجوزتك عشان تنكدي عليه عيشتي

جودي، شكرا يا ادهم وسابته وخرجت بره 

ادهم، رايحه فين 

جودي مسألتش فيه وخرجت قعدت عالرمله قدام البحر

ادهم خرج وراها وقعد جنبها عالرمله

جودي، جاي ليه عايز تنكد علي نفسك تاني

ادهم، اه بموت في النكد😂😂

جودي بصتله وراحت بصه للبحر

ادهم ضمها ليه وهو قاعد واخدها في حضنه

جودي، ابعد عشان ريحه البرفن بتاعه سلمي علي هدومك وخنقتني

ادهم قلع التيشيرت ، كده حلو 

جودي، كده هتبرد اووم ندخل جوه مينفعش تقعد عريان كده الجو برد

ادهم ، تعالي ننزل البحر

جودي، انت مجنون الدنيا ليلت 

ادهم شدها ودخل بيها البحر

جودي، استني بس هقولك مش هينفع 

بتبص وراها لقت سلمي واقفه عالبحر بتتفرج عليهم

جودى حبت تغيظها راحت حضنه ادهم في الميا وقبلته من شفتيه ادهم تجاوب معها إلي أن تذكر أنه مش في البيت


ادهم، يخربيت عقلك انتي مجنونه احنا مش في البيت كده هيمسكونا فعل فاضح والسمك هيصورنا


جودي، يصورونا وياخدوا سيلفي كمان

ادهم، ايه ده احنا بقينا جرأه اوي

جودي بصت لقت سلمي مشت، ياللا ندخل نغير وتكلم اي ديلفرى يجيب اكل أنا جعانه قوى

ادهم، انتي قلبتي ليه مانتي كنتي ماشيه كويس

جودي ، جعانه اوي 

ادهم، طب ياللا نخرج من الميا ومسك أيدها وخرجوا من الميا ودخلوا الشاليه

ادهم، اطلبلك اي ياقلبي

جودي، شوف هتاكل اي وهاتلي زيك

ادهم، ماشي ياعمرى

جودي، بس مقولتليش اي هي المفجأه

ادهم، شويه كده هتعرفي

جودى، بجد هموت واعرف في أي

ادهم، تعالي نقعد قدام التلفزيون عما الاكل يجي

جودي، اوك ماشي

بعد نص ساعه 

ادهم، اهو الاكل وصل

جودي، اوووف ده انا هموت بجد جعانه اوي 

ادهم، هو الاكل ده بيروح فين كل شويه جعانه جعانه

جودي، الله اكبر احسدني بقي

ادهم😂😂 كلي يااختي كلي

بعد نص ساعه تانيه الباب خبط

ادهم، المفجأه وصلت

جودي، قامت جرى تفتح

ادهم ،استني هتفتحي كده ازاي 

جودي بصت لهدومها، اوف نسيت سورى

ادهم، طب ادخلي جوه عما افتح ومتخرجيش غير أما اندهلك ماشي

جودي، اوك

فتح ادهم الباب وبعد خمس دقائق نده على جودي

جودي، أخرج

ادهم، اه

جودي لقت تورتايه عليها صورتها ومكتوب عليها

(بنت عمي عشقي للابد)

جودي، بحبك والله اوووي

ادهم طلع سلسله عليها صوره جودي وادهم وقالها خليكي لبساها عالطول. متقلعيهاش

جودي، عمرى ما هقلعها طول مافيا الروح

ادهم، ربنا يخليكي ليا ياقلب ادهم

جودي، ويخليك ليا يا اجمل دودو

راحوا باصين لبعض وافتكروا سلمي وقعدوا يضحكوا 😂😂😂😂

،،،،،،،

عند احمد ونور

نور، احمد اللحق جودي وشها اصفر خالص

احمد، لازم نقيس لها صفره حالا

نور ، انا خايفه اوي

احمد، ربنا يستر ياللا هاتيها وهاخد ام ابراهيم معايا


بليل هنزل البارت الجديد باذن الله


روايه ابن عمي

البارت الحادي وعشرون

جودي، ادهومتي أنا عايزه اتفسح اليوم كله لسه يومين ونرجع عشان سبوع نور 

ادهم، طب اومي اجهزي وياللا بينا

جودي، بص عشان متقعدش تقولي ده ينفع أو مينفعش نقيلي انت اللبس

ادهم😂😂 بغير عليكي يا جوجو محبش حد يبصلك بصه ومتعجبنيش

جودي، هو اللبس كان السبب انك انت وسلمي تسيبوا بعض

ادهم، لا كان سبب من ضمن الأسباب

جودي، طب مغيرتهاش ليه

ادهم، عشان كانت رافضه التغيير 

جودى، والله اللي بيحب حد بيحاول يتغير عشانه

ادهم، وانا بحبك

جودي، ماشي يا كبير

ادهم، طب خدي البسي ده وياللا بسرعه أنا هخلص وهخرج اقف عالبحر شويه

جودي، ماشي

ادهم خرج وواقف قدام البحر يستني جودي سلمي لمحته ندهت عليه من شباك الشاليه 

سلمي، ادهم الحقني

ادهم راح لها جرى ،في ايه

سلمي، في تعبان بره وخايفه أخرج بره وماما وبابا عايزني اروحلهم 

ادهم، طب معاكي المفتاح 

سلمي ، اه اهوو امسك وحدفتهوله


طلع لسلمي غرفتها لقاها لبسه قميص قصير جدا وجسمها كله باين

ادهم، هو فين ده 


سلمي،. معرفش بس شفته بره الاوضه

ادهم، طب أخرجي ياللا 

سلمي، لا خايفه ياادهم 

ادهم، أنا معاكي متخافييش

سلمي، طب شوفه كده شكله دخل الحمام

ادهم حط المفاتيح والموبايل وماسك المسدس وداخل الحمام يدور عليه

جودي خرجت تدور علي ادهم ملقتهوش 

جودى، أما ارن عليه اشوف راح فين ده

سلمي لقت موبايل ادهم بيرن فتحت عالطول

سلمي، أنا جيالك يا دودو أشوفه معاك في الحمام


جودي بصدمه، يخربيتك والله ماهعديهالك ياادهم

راحت علي شاليه سلمي لقت الباب مفتوح طلعت جرى علي فوق

سلمي دخلت لادهم الحمام

سلمي،اه اتزحلقت ياادهم اه ادهم راح يوقفها وهو حضنها بيقومها

جودي، اي ده انت بتعمل ايه ياادهم

ادهم، ببببدور علي

جودي سابته وجرت نزلت 

رجع اخد موبايله والمفتاح وجرى وراها

سلمي،ياسلمي ياجامده ايوه كده والله ماهخليها تتهني بيك ياادهم 

ادهم، جودي استني بتجرى ليه استني

جودي طلعت عالطريق، تاكسي استني

ادهم، أنا بكلمك استني

جودي، مفيش بنا كلام

ادهم، والله العظيم انتي فهمتي غلط

جودي، اه أنا فهمت غلط وضحكت باستهزاء جوزي في الحمام مع واحده وحضنها ولبساله قميص نوم وتقولي فهمتي غلط

ادهم,جودي لو سمحتي تعالي نروح وانا هفهمك كل حاجه في البيت بس نروح الناس بتتفرج علينا

جودي، اللي همك الناس صح مش أنا 

ادهم، ياجودي اعقلي بقي وتعالي نمشي

جودي، وأقسم بالله لو مامشيت لهصوت والم عليك الناس

ادهم شدها من أيدها بعنف 

جودي، سيبني ياحيوان

ادهم، مين ده اللي حيوان

جودى، والله ماشايفه حد قذر وحيوان غيرك

ادهم ضربها بالقلم وقعها عالارض

الناس اتلمت وشدوا ادهم بعيد عنها وركبوا جودي التاكسي

جودى، امشي

السواق، معلش يا مدام بس مكنش ينفع تشتميه قدام الناس

جودى، اسكت خالص ملكش دعوه

السواق، ماشي يا مدام انا فعلا مالي

ادهم رجع الشاليه وكسر كل حاجه فيه من عصبيته

سلمي فرحت أنه رجع لوحده فهمت أنهم سابوا بعض


،،،،،،،،،

احمد، اي يادكتور الصفراء أخبارها اي

الدكتور،. عاليه ولازم تقعد لحد ماتظبط في الحضانه

احمد، ماشي يا دكتور 

روح احمد،لنور

نور، جودي فين يااحمد😧😧

احمد، دخلت الحضانه طلعت الصفراء عاليه ولازم تقعد لحد ماتظبط


نور بدموع ، كنت حاسه يااحمد

احمد، معلش ياروحي بكره الصبح هاخدك تروحي تشوفيها نامي والصبح نروح

نور، أنا اصلا مش هعرف أنام وهي مش معانا

احمد أخدها في حضنه وقالها أن شاء الله هتبقي كويسه

نور،يارب يارب يااحمد

،،،،،،،

جودي روحت علي ڤله بباها ومعرفتش حد باللي حصل

ادهم قعد فكر مع نفسه 

ادهم، هو فعلا المنظر كان صعب أنها تفهم غير كده انا اجيت عليها اوي  بس هي كان لازم تفهمني ودي شتمتني قدام الناس أنا مش هعبرها لأنها اهنتني جامد

،،،،،،،

احمد،ردي بقي ياجودي قلبي وجعني عليكي من الصبح مبترديش أما ارن علي ادهم يارب يرد

احمد، الو ايوا ياادهم اخبارك معلش بكلمك الوقت المتاخر ده 

ادهم، الحمد لله لا ولا يهمك

احمد، مال صوتك 

ادهم، مافيش كنت نايم

احمد، هي جودي جنبك لحسن مبتردش عليه من الصبح

ادهم، هي مأجتلكوش

احمد، اجت فين هو في ايه

ادهم، اتخنقنا وسابتني ومشت الصبح

احمد، انت بتهزر صح

ادهم، اللي بقولهولك ده اللي حصل 

احمد،. والله يعني عايز تقولي أن مراتك سابتك ومشت الصبح ودي الوقت الساعه اربعه الفجر وعادي سيادتك طب لو مكنتش خايف عليها  كمراتك افتكر انها بنت عمك يا محترم

ادهم، حاكم أنا مش فايقلك شوف مين اللي أذى بنت عمه واغتصبها

احمد، وربنا انت مش محترم ولا عندك نخوه الصعايده انت بتاخد طار اختك في اختي

ادهم، افهم اللي تفهمه واختك متلزمنيش

احمد،. أنا اللي لايمكن اخليها علي ذمه حيوان زيك وقفل السكه في وش ادهم


نور، في اي يااحمد

احمد، اخوكي المحترم اتخانق مع اختي وسابتله البيت ومشت من الصبح لحد دي الوقت ومهنش عليه حتي يدور عليها

نور، يامصيبتي ازاي ادهم يعمل كده

احمد ،انا اعرف اهو اخوكي وانتي ادرى بيه

نور حاولت تهدي احمد عشان اللي عمله ادهم في اخته

نور، أنا برن عليها مغلق ممعكش رقم حد من الجيران في القاهره

احمد،. اه معايا رقم عم حسين اللي ساكن جنبنا

نور، طب رن عليه بسرعه

احمد، الو ايوا ياعم حسين معلش اني صحيتك بس ممكن تشوف اختي جودي في الڤله معلش

حسين، هو في اي يااحمد

احمد، اتخانقت مع جوزها ومش لقينها ولابترد ممكن تشوفها

حسين ،ماشي ياابني هشوفها وارد عليك حالا 

بعد شويه

حسين، الو ايوا يااحمد اه في الڤله ام ياسمين مراتي خبطت عليها علي اساس اني تعبان وعايزه الدكتور أحمد قالتها أنها بس في الفله بس بتقولي شكلها معيط جامد وبقها متعور


احمد قفل في وش عم حسين

احمد،. اخوكي المحترم ضربها والله العظيم ماهسكتله 

نور، انت بتغير ليه

احمد، رايح لأختي كله الا جودي يانور وراحت عنيه دمعه ونزل جرى

نور، استني يااحمد هتروح القاهره ازاي وبنتي اللي في الحضانه

احمد، خلي بالك من ولادي هطمن علي اختي وهاجي اخدكم

نور، ماشي ياحبيبي ربنا يطمنك

الحاج محمود قام عشان يصلي الفجر

محمود، في ايه يابتي بتعيطي ليه

نور، ادهم ضارب نور وسابها مشت من الغردقه للقاهره لواحدها

محمود، انتي بتجولي ايه أنا هكلمه افهم منيه

محمود  اتصل علي ادهم


محمود، ايوا ياولدي صوح الكلام اللي انا سمعته

ادهم، ايوه صوح 

محمود، كيف تعمل أكده في بت عمك

ادهم، عشانها مش متربيه

محمود، تصدج بايه أنا معرفتش اربيك تسيب بت عمك تروح لمصر لوحديها

ادهم، هي راحت مصر

محمود، وكمان معرفش راحت فين انت راجل انت ارجعلي بكره طوالي عايزك

ادهم، هنام وهجيك الصبح 

،،،،،،،

احمد راح لجودي بعد سبع ساعات

احمد طلع غرفتها وبيخبط، جودي

جودي، نعم يااحمد

احمد، افتحيلي

فتحت جودي الباب اتفضل يااحمد

احمد، ايه اللي حصل

جودي حكتله كل حاجه

احمد، والله العظيم ماهسيبلك حقك ماشي ياادهم

جودي بدموع مثل السيل ، أنا مخنوقه اوى يا احمد

احمد اخدها في حضنه، معاش ولا كان اللي يضايقك

جودى، أنا عايزه أطلق

احمد، ماشي ياقلبي بس اهدي دي الوقت ونامي 

جودي، كل مااهدي واحاول انام افتكر منظرهم وهما حضنين بعض في الحمام

احمد، اهدي ياجودي وانسي وحاولي معلش انا رجعت عشانك عشان مليش حد غيرك

جودي، ليك نور وولادك ربنا يخليهوملك يا حبيبي

احمد، أنا هروح بكره البلد اجيبهم جودي احتمال تخرج انهارده من الحضانه

جودي، روح يااحمد أنا كويسه روح هتهم وتعالي

احمد، هقعد معاكي انهارده واسافر بليل عشان اوصل الصبح باذن الله

،،،،،،،،،

احمد سافر الصعيد وادهم رجع الصعيد قبل احمد

محمود ،انت جيت

ادهم،ايوا يابوي

محمود، انت خليت فيها بوي

احمد دخل الڤله عليهم وجرى علي ادهم عطاله بوكس في وشه

محمود،.استني ياولدي وراح باصص لادهم عملت أكده ليه مرتك تسيب الدنيا وتطفش منيك ليه

احمد، عشان شافت الاستاذ المحترم عند خطيبته الاولنيه في الحمام حضنين بعض ولبسه قميص نوم عرفت ياعمي 


ادهم، هي حكيتلك اللي فهمته وراح حاكي اللي حصل 

احمد، ضربت اختي في وسط الناس وسبتها تمشي تصدق المفروض كلمه ذكر يشلوها من البطاقه

محمود، كيف تعمل أكده في بت عمك اي واحده هتفهم أكده انت مش ولدي انت حيوان

احمد، طلقها واتفضل تعالي معايا عند المأذون

محمود،. مينفعش يطلجها ياولدي

احمد، ليه 

محمود، اختك متجوزه من خمس ايام الناس كلامها كتير نصبر أما يعدي تلت أو اربع تشهر ويطلجها عشان سمعتها ياولدي

احمد،. بس مشفش وش ابنك يجي يشوفها ولا يقول ارجع

ادهم، لامش هرجع ومش عايزها مش أنا اللي مراتي تشتمني قدام الناس

محمود، انت تسكت واصل مسمعش حسك

احمد، نور اجهزي ياللا عشان هنرجع القاهره وانا رايح اجيب جودي من الحضانه الدكتور قال بقت كويسه 

نور، ماشي يااحمد هجهز أنا ومحمد وهنستناك

،،،،،،،،

بعد مرور شهر

جودي، نور الحقيني أنا حامل

نور، بجد 

جودي، اه والله 

نور، طب والحل

جودي، متقوليش لحد وانا هقول لاحمد ومش هخليه يعرف حد خالص ومش هنزله أنا محتجاه اوي في حياتي

نور، ولا حتي أبوه

جودي، اوعي يانور وحيات ولادك متقوليله

نور، ماشي ياقلبي

،،،،،

بعد تلت شهور معاد رجوع الكليه وطلاق جودي

جودي، ياللا يانور عشان نلحق المحاضره

نور، ماشي ياجودي أنا نازله حالا 

نزلو وجهزوا ام سيد خلي بالك من الولاد والنبي قلبي مش مطاوعني امشي واسيبهم

ام سيد، متخافييش يابنتي روحي ربنا يوفقكوا انتوا الاتنين

،،،،،،

بعد الجامعه 

نور، أنا رايحه مشوار ياجودي روحي انتي وانا هروح مشوار وأروح

جودي، ماشي يانور

،،،،،

نور راحت لادهم القسم

نور، ادهم ازيك

ادهم، ازيك يانور عامله اي 

نور، الحمد لله هو انت بالحق هطلق جودي انهارده

ادهم، اه 

نور، نسيت كل حاجه حلوه بينكم عشان سوء تفاهم كان ممكن تاخدها في حضنك وتفهمها بالراحه اللي حصل

ادهم، هي مدتنيش فرصه 

نور، اي واحده كانت عملت اكتر منها

ادهم، خلاص يانور الموضوع وراح لحاله

نور، لا مرحش مطلقهاش يا ادهم اتنازل شويه عن كبريائك ده وصل للجبروت

ادهم، نور معلش متكلمنيش في الموضوع ده تاني

نور، بص أنا عايزاك مطلقش انهارده جودي وبكره ورانا جامعه شوف لو فيها حاجه متغيره تستاهل انك ترجعلها ارجع لو شايف انك كبريائك يمنعك خليك

ادهم، حاجه متغيره ازاي يعني

نور، هستني اشوفك بكره قدام الجامعه سلام

ادهم، بوسيلي عيالك 

نور، مش عايزني ابوسلك حد تاني

ادهم، سلام يانور ورايا شغل

نور، هستناك بكره

ادهم، أن شاء الله سلام 


البارت الجاي تحفه اشوف رأيكم بلاش ملصقات



روايه ابن عمي

البارت الثاني والعشرين

للكاتبه اميره محمود

نور، جودي ياللا اصحي ياللا هنتأخر

جودي، لسه بدرى يانور

نور، اومي ياللا والبسي ده

جودي، انتي من أمتي بتنقي اللي هلبسه

نور، نسيتي معادنا مع الدكتوره انهارده لازم تلبسي حاجه سهله

جودي، بس دول ضيقين اوي وبطني هتبان

نور، دى بطن بذمتك ده انتي حامل في نمله😂😂

جودي، اضحكي اضحكي دي كبيره اهي وجميله

نور ،طب ياللا هستناكي تحت تكوني خلصتي 

جودي، تمام

،،،،،،،

ادهم صحي وراح قدام الجامعه، هو ليه طوعتها يعني هشوف فيها ايه أنا خايف اول ما اشوفها احن أنا عارف نفسي

جودي، ياللا يا ابله وصلنا

نور، طب ياللا انزلي نور بتبص لقت عربيه ادهم فقالت في سرها يارب ياخد باله وربنا يهديهم لبعض

نور،اااه ياجودي رجلي اتلوت

ادهم بص ع نور وجرى عليها

جودي، اي ده انت ايه اللي جابك هنا

ادهم بص علي بطنها وبصدمه، انتي حامل

جودى بصت لنور وبصت لادهم، انا كده فهمت بتعملي ليه كده من الصبح وسابتهم ودخلت

ادهم، مقولتليش ليه أنها حامل

نور، انت كنت طايح في الكل كنتي عايزنا نقولك ازاي

ادهم، يعني كنتو عايزين تخبوا عليه كتير مانا كده كده اكيد كنت هعرف

نور، ادهم جودي بسمعها كل يوم وهي بتعيط انت كسرتها وعايزها تقولك علي أنها حامل ازاي

ادهم، انتو هتخلصوا امتي 

نور،ليه

ادهم، قولي ياللا هتخلصوا امتي

جودي، احنا لسه هنروح للدكتور الساعه11 عشان نطمن علي البيبي

ادهم، طب اتحججي بأي حاجه وسيبيها تروح لوحدها وهاتي اسم الدكتوره ومكانها وياللا ادخليلها

نور، ماشي

،،،،،،،

نور دخلت لجودي الكليه

نور، أنا مليش دعوه باللي حصل

جودي، بطلي كذب عنيكي بتفضحك

نور، جودي علي فكره انا اتربيت من غير ام وبابا كان ببيحاول بقدر الإمكان أنه يعوض مكان ماما بس كان في حاجات مينفعش اقولهاله ربنا خلقنا اتنين عشان ولادنا بيحتاجوا الطرفين ابنك اوبنتك مش هتعرفي تشيلي الشيله لوحدك

جودي، كده احسن بدل مايكبروا يلاقوا ابوهم بيخون امهم وفي مشاكل

نور، والله ماكان بيخون ادهم محبش غيرك سلمي كنا هنبوس رجليه عشان يرجعلها ورفض وعلي فكره دي شيطانه وهي اللي وقعت بينكم وحكت ليها اللي حصل

جودى، وانا اي اللي يخليني اصدق الكلام ده وأكذب عيني

نور، صدقي لانه مرجعلهاش بعد ماسيبتوا بعض صدقي في أنها فتحت الخط عشان تعرفك أنه عندها صدقي في أنه لو كان عايز يروحلها كان قالك نامي وانا رايح مشوار مش واقف بستناكي بره عما تخلصي

جودي اقتنعت بكلام نور ،بس ده ضربني وسط الناس وسابني امشي ومسالش فيا

نور، ادهم عنده عزه نفس وكبرياء طول عمره وعمرنا ماحاولنا نصغره عشان قلبته وحشه

جودي، بردك مش هرجعله وبس بقي عشان الدكتور دخل

،،،،،،

بعد الجامعه

نور،. اتصلت علي ادهم، الو ايوه ياأم سيد ايه محمد تعبان طب أنا جيالك حالا  لا جودي تروح لوحدها للدكتوره عشان معادنا هي مش هتزعل سلام

ادهم فهم وراح يستني جودي عند الدكتوره


جودي، في أي يانور

نور، محمد تعبان ولازم اروح دي الوقت

جودي، طب أنا هاجي معاكي

نور، مينفعش معادك انهارده عشان الميعاد ميفوتش 

جودي، خلاص تمام وابقي طمنيني يانور

نور،ماشي ياقلبي سلام 

،،،،،

ادهم واقف قدام مركز الدكتوره بيستني جودي شاف عربيتها وقف ونزل جرى قدامها

جودي، لا بقي أما اروحلك يا نور 

ادهم، هاجي معاكي بدل ما تدخلي لوحدك

جودي، ومين قالك اني هدخل أنا مش هكشف

ادهم، بصي أنا رايح مهمه بليل وممكن مش تشوفيني تاني ومشوفش ابني خالص فممكن ادخل معاكي أشوفه بس ولو اجيت كويس مش هوريكي وشي تاني 


جودي قلبها وجعها، ماشي

ادهم بفرحه، طول عمرك حنينه أنا فرحان أن هيبقي ليه ابن في الدنيا أمه انتي

جودي، أن شاء الله هتيجي كويس

ادهم، ده خوف عليه واللا ايه

جودي، عشان نور مش بحب اشوفها زعلانه واكيد لو حصلك حاجه نور هتزعل

ادهم، ماشي ياجودى😏😏


دخلو العياده وقعدوا يستنوا دورهم

ادهم، هي بطنك مش كبيره زيهم ليه

جودي، عشان أنا في الرابع وهما شكلهم في الاخر واسكت بقي أنا مش اخده ابن اختي معايا

ادهم، بس شكلك هيبقي عسل اوي وانتي كرنبه

جودي بصتله ولسه هترد السكرتيره ندهت اسمها


ادهم بصوت عالي ، ده احنا قومي ياللا

جودي، انت اتجننت واللا حاجه فرجت الناس علينا

ادهم، اتجننت عشان سيبتيني

جودي، كنت في ايدك وانت اللي ضيعتني وراحت داخله


الدكتوره ، اهلا يا مدام جودي اتفضلي اطلعي نطمن عالبيبي

جودي طلعت السرير ، ادهم دور وشك لو سمحت

ادهم، ماشي ياستي  

الدكتوره دخلت ومشت السونار

ماشاء الله البيبي حجمه كويس وراحت مشغله النبض بصوت عالي

ادهم، اي ده

الدكتوره، نبض الجنين

ادهم عنيه دمعت وبص لجودي لقاها بتبص عليه وبتعيط وراحت لفته وشها

الدكتوره، عرفتلك نوع الجنين بنتك المرادي اخده راحتها كل مره كاشه المرادي منطلقه

جودي، بنت بجد (بدموع مثل السيل) دعوتي استجابت كان نفسي يبقي ليه صاحب في الدنيا

ادهم، مبروك ياحبيبتي ربنا يجيبها بالسلامه


جودي بصت له في سرها  ، هو ادهم ماله هو بجد بيحبني

وقامت نازله عادله هدومها

ادهم، مش قولنا بلاش لبس ضيق

جودي، ملكش فيه وياللا أخرج

ادهم، ماشي ياجودي ماشي

الدكتوره، البيبي تمام بس التحاليل بتاعتك مش كويسه لازم ناكل كويس جدا والفيتامينات تتاخد 

جودي، تمام يادكتور عن اذنك وخرجوا

،،،،،،،

جودي، مش شفت بنتك ياللا امشي

ادهم، عارفه أنا أول ما شفتك حسيت أن روحي رجعتلي

جودي، مبقتش اخد بالكلام ده

ادهم، والله ماكلام

جودي ركبت عربيتها وسابته ومشت

ادهم، أنا اللي ضيعتك مني وأنا لازم ارجعك احضني تاني وركب عربيته ومشي

،،،،،،،

احمد، الو ايوا يازين بقولك اي رايك تيجي تشتغل معانا في المستشفي عايزين دكاتره كتير 

زين، وعيادتي

احمد، خليها يومين ويومين

زين، خلاص تمام موافق

احمد، طب هستناك بكره في المستشفي من بدرى

،،،،،

ادهم بعت رساله لجودي، أنا آسف سامحيني هتوحشيني

وجهز ونزل المأمورية

حصل تشابك جامد بينه وبين تاجر المخدرات ادهم اضرب بالنار

،،،،،،،،

جودي قرأت الرساله، ليه كده ياادهم ليه بعد ماكسرتني جاي تتاسف أنا مش عارفه اسامحك واللا اعمل ايه ربنا يجيبك بالسلامه

فجأه تليفون جودي رن، الو 

المجهول، ايوه مدام جودي

جودي، ايوه مين

المجهول، ادهم بيه اضرب بالنار وهو في المستشفي

جودى، احمد الحقني يااحمد وجرت علي غرفت اخوها

احمد، في أي يا جودي مالك

جودي، ادهم اضرب بالنار وراحت واقعه في الارض مغمي عليها

نور فوقي فوقي ياجودي فوقي ادهم ماله ياجودي


جودي فاقت، الموبايل رن واحد بيقولي ادهم اضرب بالنار و في المستشفي😭😭😭😭

احمد، طب وانتي مالك

نور، ايه اللي انت بتقوله ده

احمد، مش ده اللي رماكي ومسألش فيكي

جودي، ده جوزي يااحمد وانا اللي غلطانه اني أهنته قدام الناس أنا عايزه اطمن عليه مش اكتر

احمد، عايزاه

جودي، 😭😭😭😭

احمد، بقولك عايزاه

جودي، معرفش

احمد، البسي ياللا وهاتي الموبايل اشوف في ايه

نور، أنا جايه معاك

احمد، خليكي عشان الولاد

نور، ام سيد هتقعد بيهم  عما اجي ده اخويا يااحمد


احمد, طب ياللا اجهزوا عما  اشوف هو فين

،،،،،،،

في المستشفي

احمد، هي الرصاصه فين يادكتور

الدكتور، اخد تلاته واحده في الكتف وواحده في رجله وواحده في الطحال وهنطر نشيله


احمد، أنا هعمله العمليه

الدكتور، حضرتك مين 

احمد، أنا الدكتور أحمد المنشاوى وده الكرنيه

الدكتور ،تمام اجهز عشان هو داخل العمليات حالا

احمد، تمام يادكتور

،،،،،،،،

احمد خلص العمليه

محمود، شكرا يابني انت بجد ابن اخوي ابن حلال

احمد، ده شغلي ياعمي

نور، هو عامل ايه😭😭😭

احمد، هو كويس بس هيفضل في العنايه لحد الصبح

جودى، شكرا يااحمد

احمد، أنا عملت كده اصلا عشانك

جودي حضنته شكرا ياحبيبي وقعدت تعيط😭😭😭😭


احمد، روحوا لأن قعدتكو زي عدمها

محمود، طب جوموا نروح ونيجي الصبح

نور وجودي ماشي 

،،،،،،،

عند نور

نور، علي فكره كنت متاكده انك لسه بتحبيه

جودي، أنا طالعه انام

نور، بتهربي من كلامي ليه

جودي، صدقيني عايزه ابقي لوحدي ضرورى وسابتها وطلعت


،،،،،،،

عند جودي

جودي طلعت اتوضت وصلت وفضلت طول الليل تدعي أنه يخرج بالسلامه ويفوق

،،،،

عند احمد

نور، مكنتش اعرف انك قاسي اوي كده

احمد، اخوكي رماها اربع شهور مسألش فيها وسابها تمشي من غير مايعرف راحت فين والمصيبه أنه كان بيبجح فيا


نور، المسامح كريم يااحمد كل واحد فينا مش معصوم من الغلط بس عشان خاطر بنته نحاول نديله فرصه


احمد، اهي الزفته بعد اللي عمله قاعده بتعيط عشانه


نور، بتحبه يااحمد اللي بيحب بيسامح اللي حصلي منك كان ممكن يبقي دم ملوش آخر بس انا سامحت عشان حبيتك


احمد، خلاص بقي نامي

نور،. ماشي هنام بس شكرا انك عملتله العمليه

احمد، ماشي نامي بقي

،،،،،،

تاني يوم في المستشفي

احمد، ادهم فاق لو عايزين تشوفوه هو اتنقل غرفه عاديه


جودى، ادهم ممكن اشوفه

احمد، ادخلي

كلهم دخلو الاوضه

محمود، حمدالله على السلامه يا ولدي 


ادهم، الله يسلمك يابوي

زين، يعني اول يوم استلم شغل اجي لاخويا مصاب


جودي ، عن اذنكم ياجماعه أنا همشي

ادهم، اااه هاهون عليكي تسيبيني وتمشي

جودي، زى مانا هونت زمان

ادهم ،استني معلش عايزك في كلمه اااااه


كلهم احنا هنخرج ونسيبكم شويه مع بعض

،،،

ادهم، أنا مكنتش عايز اموت عشانك

جودي، مش عشاني حليت في عينك عشان اللي في بطني مش عشاني

ادهم، والله أما شوفتك كل حاجه حلوه بينا اجت قدام عيني


جودى، سيب كل حاجه للوقت بينسي

ادهم ،مش هنسي

جودي، وانا مش قادره انسي اللي عملته فيا

ادهم ، فرصه واحده

جودي، كل مره تقولي اخر فرصه ومبتتغيرش أنا ماشيه ياادهم وعلي فكره اخويا اللي هنته وهنت أخته هو اللي عملك العمليه سلام وسابته ومشت


ادهم، اوووف انتي دماغك العن من دماغي قلبك بيقول بتحبيني وبتحاولي تتكابرى والله ياجودي لهرجعك لحضني من تاني

،،،،،،،،

زين،. انا هستلم الشغل بكره بقي

احمد، اه إن شاء الله  ازيك يا دكتور كارما

كارما، الحمد لله يادكتور احمد

احمد، استلمتي الشغل

كارما، اه لسه مستلماه حالا

زين، يعني انت عايز تقولي أن دي دكتوره اخده سبع سنين طب مش في اعدادي

كارما بزعل، اه دكتوره لسه متخرجه السنادي

زين، لسه متخرجه وعايزه تشتغلي

احمد، كارما كانت بتطلع الأولي علي الدفعه دايما وعلي فكره تبقي بنت عم حسين جارنا

زين ،اهلا وسهلا بيكي بس انتي شكلك صغير اوى وانتي قسم ايه

كارما، اطفال وحديث ولاده

زين، كنت حاسس الحجم ده شكله كده احنا هنشتغل مع بعض باذن الله لاني نسا وولاده

كارما، بإذن الله اه بالحق هتيجي فرح ياسمين بعد بكره باذن الله يادكتور احمد


احمد، أن شاء الله عم حسين عزمني وانا مقدرش ارفضله طلب

كارما، ابقي تعالي معاه يا دكتور..

زين، اسمي زين

كارما، ماشي يا دكتور زين عن اذنكوا سلام

احمد، سلام

زين، اول مره اشوف دكتوره عيله بس سبحان الله تحس انها بتشدك

احمد، ايه اعجبت من اول نظره السناره غمزت

زين، ياعم انا لسه مخلصتش عيادتي خالص أما اقف علي رجلي ابقي اعجب براحتي

احمد، ربنا يوفقك يا زيزو

يتبع 

البارت 23_24_25_26 من هنا

تعليقات

التنقل السريع