القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت 21 _22_23_24_25 بقلم شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت 21 _22_23_24_25


طفلتي الخائفه

مدونة #موسوعة_القصص_والروايات 

شهد عبد السلام 

مالك وبيلعب في شعرهاا :صباح الخير 
تاليا بخوف:انت بتعمل ايه اوعا وبتبعد 
مالك:كل ده نوم 
تاليا: انت عايز ايه 
مالك:عايز افطر 
تاليا:وانا اعملك ايه 
مالك:تفطريني ياروحي وسحبها من ايديها 
تاليا:انت موديني فين 
مالك نزلها وسابها في المطبخ:بسرعه
تاليا:انا مش فاهمه حاجه 
مالك وبيتكلم في وشها:فهمك تقيل اوي انتي بقولك بسرعه عايز افطر يا تيتي 
تاليا:وانا مالي بيك حد قالك ان الخدامه بتاعتك 
مالك بعصبيه وبيقرب عليها: اخلصي في يومك ده
تاليا مسكت السكينه :لو قربت تاني هموتك 
مالك ضحك:طب بسرعه 
تاليا في سرها:غور في داهيه وبتفكر ازاي تهرب منو

حور:لالا 
اسد مسكها:راحه فين 
حور:ال..ال.
اسد ضحك:كنتي سرحانه ده كلو في ايه 
حور بتسرع:فيك ..اقصد يعني 
اسد بابتسامه :ده انا واكل عقلك بقا 
حور بتوتر وفي سرها:انا عكيت الدنيا اوي
اسد:لا لا الدنيا ذي الفل 
حور:انت سمعت 
اسد وبيقرب منها اكتر:اول حاجه انا واقف جنبك تاني حاجه انتي صوتك عالي يا بنتي
حور بتوتر:انت بتقرب اكتر ليه يا اسد
اسد:اصل قربك حلو اوي
حور:انت شكلك عايز تاكل بسبوسه اعملك بسبوسه 
اسد ضحك:وتعملي ليه وانا ممكن اكلك انتي 
حور بتوتر:..
اسد:بتتكلمي الكلام بيتقلب عليكي يا حوري 
حور:ابعد بقا انت قليل الادب وبعدين بقولك بسبوسه انا مالي انا 
اسد:عايز اكل جاتو
حور:طب سبني وروح كل برحتك 
اسد:اهدي وافهمي يا مجنونه
حور:انا مجنونه
اسد:وهبله
حور:طب سبني بقا كده مش انا مجنونه وهبله سبني لا يجيلك نفس المرض 
اسد: يا نفسي يجيلي 
حور:هو ايه 
اسد:قلبك 
حور بتوتر:والنبي يا اسد هروح فين تاني انا بقيت في الحيطه 
اسد:بصي 
حور:نعم 
اسد:بقولك بصي 
حور بصت عليه 
اسد وبيسحب ايديها وبيبوس ايديها :مش هاخدك النادي النهارده نروح اي حته تانيه 
حور سحبت ايديها:انا انا عندي جامعه النهارده 
اسد:اهدي لسه بدري في حد يخض حد كده فيها ايه عندك جامعه يعني 
حور:اصل كنت ناسيه 
اسد:بقيتي تنسي حاجات كتير يا حور 
حور بستغراب:انا ؟نسيت ايه 
اسد:مش كنتي مواعدني كل يوم تصحيني علي بوسه منك 
حور:انا 
اسد:اه 
حور:ده كدب انا لما بكدب بتعاقبني انا بقا هعاقبك 
اسد ضحك:هتعقبني انا 
حور:اه واستني بقا عشان اعمل فيك عقاب حلو
الباب خبط
اسد:طب استني هفتح و نكمل كلامنا 
وراح يفتح كان لابس شورت بس 
اسد بعصبيه: انت ايه اللي جايبك هنا 
مايا:في ملفات عايزه امضيتك وبتقرب عليه 
اسد:تعالي 
ودخل ناحية اوضة المكتب 
مايا بتقرب منه وايديها علي عضلات باطنه:واحشتني اوي 
اسد بعصبيه:مايا اتعدلي 
مايا:هو انا عملت حاجه انا بقولك واحشتني
حور سمعت اخر كلمه واحشتني وشافت قد ايه مايا بتتكلم وهي قريبه من اسد 
حور وبتحاول ماتعيطش:طب مش قدام عيني 
مايا بمياعه:ماكنتيش اعرف ان انتي هنا 
حور دخلة علي اوضتها
اسد واقف بيمسح علي وشه من كتر الغضب 
مايا:بتحبها 
وكان في ثانيه اسد مسكها من دراعهاا وضربها بالقلم
اسد:تعالي وشدها 
اسد ل نفس الشخص اللي راح عند مالك:عند مالك 
وفي ثانيه خد مايا و ونزل 
واسد دخل جوا ولسه هيفتح الاوضه حور طلعت 
وهي منهاره وماسكه شنطة هدومها 
اسد ومسكها من دراعها:انتي راحه فين 
حور بعياط:ماشيه خوني برحتك بس مش هنا مش قدام عيني يا اسد وانا انا عارفه ان انا  مش من حقي ازعل اوي كده بس بس ...
اسد:انا مش خاين وعمري ماهخونك 
حور بعياط: باين فعلا عندك حق وسبني بقا
اسد: مش هتخرجي يا حور 
حور بعياط اكتر:ليه هاا متمسك بياا ليه ليه دايما بحس انك سايبني معاك شافقه عليا ليه ها ليه دايما شايفني مش هقدر لا هقدر يا اسد 
اسد بيحاول يمسك عصبيته من كلامها :ادخلي يا حور 
حور:لا 
اسد شالها ودخلها الاوضه: خروج من هنا مافيش وهتفضلي مراتي ومش هططلعي من بيتك 
وطلع 
اسد في المكتب:ماتقولها مستني ايه مستني لما تضيع منك يا غبيي  .. وبيرد علي نفسه ً... ما كده كده هضيع هي عمرها ما حبتني وانا كبير كبير اوي عليها دي قطه مغمضه 
وسمع الفون بيرن اتجه ناحية الاوضه 
ودخل 
كانت حور قاعده بتعيط علي السرير قرب منها 
وشدها مره واحده وحضنهاا 
حور بعياط بتقاوم حضن اسد بس مش قادره واخيرا قوتها انهارت بين احضانه 
اسد:وربنا ماقدر اقرب من واحده غيرك فهمتي غلط انا اسف اهدي ...
الفون مستمر في الرن 
وقرب من الفون وهي في حضنه
اسد:الرجاله تعلمها الادب 
مالك:عملتلك ايه 
اسد:بعدين 
مالك:ماشي في واحد من الرجاله معها 
اسد:تمام وقفل  
حور:هتتجوزها لما ططلقني 
اسد كان علي لسانه الف رد بس للاسف:انتي عايزه ططلقي  
حور: انت كنت بتقول كده 
اسد بعصبيه:انتي عايزه كده 
حور في سرهاا :طلاما قلبك مش معايه يبقا اختار اللي يريحك بس انت مش قادر تقوله عشان واعدك ليا
حور:اه
اسد:...
التفاعل  وياريت تدخلو تعلقو علي ده والبارت العشرين عشان البارتين نزلو ورا بعض


البارت 22
طفلتي الخائفه
بقلم /شهد عبد السلام 

حور:اه
اسد:طب اسف اوي الطلب ده مش موجود عندي 
حور بخوف بتحاول تخفيه :يعني
اسد:ذي ما سمعتي 
حور بعياط: انت مش بتحبني  
اسد :مين قالك الكلام ده
حور:..
اسد بعصبيه:ادخلي يا حور وطلاق انا مش هطلق 
حور خافت تتكلم ودخلة 
واسد قاعد في الريسبشن 
اسد بعصبيه: طلاق طلاق لسانك قدر ينطقها يا حور  
ودخلها 
اسد:قومي 
حور:نعم 
اسد: هتروحي الجامعه 
حور:اه وبتمشي 
اسد مسكها من دراعهاا:غيري الارف ده 
حور دخلة من سكات غيرت هدومها ونزلت مع ابراهيم السواق 
عند تاليا ومالك 
مالك:فين الاكل 
تاليا :اعمل لنفسك قولتك مش الخدامه بتاعتك انت و اوعدك اول ما يجيلك شلل هعملك الاكل 
مالك:انتي عايزه تاخدي فوق دماغك 
تاليا:لا لا علي ايه هعمل الاكل 
بعد شويه كان الاكل قدام مالك ولسه هياكل او حته 
تاليا:امم ايه احساسك لو فيها سم 
مالك رجعها تاني:انتي مجنونه يا بت 
تاليا:ليه يعني عشان ممكن اسمك لا انا ممكن اموتك واقطعك في اكياس عادي 
مالك:ده مع اي حد غير غير مالك الصقر 
تاليا: ...
مالك:ناويه تعيشي هنا بحترامك ولا ايه 
تاليا: انا محترمه غصب عنك 
مالك ومسكها من شعرها: ماشي يا محترمه وشدها علي الاوضه 
تاليا بعياط: شعري 
مالك وبيبصلها:مشكلتك ان انتي مش قويه حتي بصي دموعك نزلت في ثانيه ازاي ودخلها الاوضه وقفل عليها 

ونزل 
مالك في الفون:يا فندم انا هفضل كده كتير 
..:هانت 
مالك: امته يعني وانا عايز انزل معاهم 
..:هتنزل 
في الجامعه
صباا:كل ده يا حور 
حور:معلش 
صبا :طب يلا دخلو
(حور اول يوم جامعه خبطط في شخص اسمو عمر الاسم كان غلط الشخص ده اسمو جاسر )
ودخلو 
جاسر:اهلا انا دكتور جاسر دكتور  الماده 
جاسر بيتكلم وعيونه علي حور الي سرحانه في مليون حاجه 
 
بعد المحاضره
صبا:مالك ياحور شكلك زعلانه 
حور:ها لا مافيش حاجه انا همشي سلام 
صبا بستغراب: سلام
 ورجعت 
اسد نزل 
وحور طول الليل مستنيه ان هو يرجع 
ونامت وهي مستنيه 
اسد دخل وكانت حور نايمه حضنها ونام 
تاني يوم الصبح 
اسد صحي ونزل وحور كانت لسه نايمه 
حور صحيت فضلت تدور علي اسد مافيش حاجه 
حور بعياط بترن عليه مش بيرد 
اول مره وتانيه وتالته اسد رد في الاخر 
حور بعياط:اسد الوو 
اسد بخوف بس مش عايزه يبان :ايه يا حور 
حور:انت جيت امبارح صح 
اسد:اه 
حور:طب..طب..
اسد:حور اقفلي دالوقتي مش فاضي باي 
وقفل 
عند تاليا ومالك 
مالك سابها من امبارح في الاوضه وقافل عليها 
مالك:بت 
تاليا بتعب:اسمي تاليا
مالك:طب يا ست تاليا 
تاليا: نعم
مالك:حلوه اووي نعم بتاعتك دي 
تاليا: هتسبني امته بقا 
مالك وبيمسح علي شعرها:قولتلك مش هسيبك 
تاليا بتبعد:انا عايزه حجابي ان.
مالك :تؤتؤ..
ودخلة واحده بالاكل
مالك:تخلصي الاكل يا تاليا 
تاليا: انا عايزه امشي والنبي يا طنط قوليلو يسبني 
مالك ضحك:وطلع 
داده فاطمه:قومي يا بنتي وقومتها :بصي يا بنتي مالك بيه عمره ماهيجي معاكي كده مستحيل مالك بيه اسمعي كلامو 
تاليا:انا عايزه امشي من هنا
داده فاطمه: اسمعي كلامه 
تاليا: ماشي 
عند حور 
نزلت الجامعه 
جاسر:اهلا يا بشمهندسه حور 
حور :اهلا بيك يا دكتور 
جاسر:كنت عايزك في مكتبي 
حور:في حاجه يا دكتور 
جاسر:كلمتين بس 
حور ودخلة المكتب 
جاسر:ايه رايك تنزلي تدريب 
حور:احنا لسه في اول يومين ولسه اول سنه يعني لسه ماعرفتيش حاجه 
جاسر:انا هعرفك كل حاجه 
حور:ماشي بس هاخد رايهم الاول 
جاسر:تمام برحتك 
في اخر الليل بردو حور نامت وهي مستنيه و اسد رجع وتاني يوم الصبح نزل منغير ما يقول 
في الجامعه 
صبا:قولتلهم عندك علي الي دكتور جاسر قالهوالك 
حور:النهارده 
في العربيه حور 
حور:معلش يا عمو ابراهيم عايزك ططلع علي الشركه 
ابراهيم:حاضر يا هانم 
وطلعت الشركه وعيون المؤاظفين عليهاا 
حور:لو سمحتي فين اسد بيه 
قمر:مستر اسد مش موجود بيجي الساعه 3 الفتره دي 
حور بستغراب:ازاي يعني بيجي كل يوم 3
قمر:اه يا هانم 
حور:طب انا هقعد عقبال ما يجي
قمر:اسفه بس ماينفعش القاعده دي يا فندم 
حور قاعده في مكان في الشركه بس زحمه بالمواظفين 
بعد ساعه 
حور :اسد 
اسد بستغراب:حور تعالي ودخلها المكتب 
اسد بعصبيه: ايه اللي جايبك هنا 
حور:طب ايدي 
اسد:اخلصي 
حور:كنت جايه  اطلب طلب  منك 
اسد:قولي 
حور:انا عايزه اشتغل 
اسد:نعمممم...


طفلتي الخائفه
البارت 23
بقلم /شهد عبد السلام
حور بوجع:ايدي 
اسد:اخلصي 
حور:كنت جايه اطلب منك طلب 
اسد:قولي 
حور:انا عايزه اشتغل 
اسد: نعم 
حور:اشتغل 
اسد وبيحاول يكتم غضبه:فين ابراهيم 
حور:مشي 
اسد:مشي 
وسحبها و خرج بيها بكل هدوء وركبها العربيه وطول الطريق بيتجانب انو يبص في عيونها 
اسد وهو بيقفل الباب:اه كنتي عايزه ايه 
حور بخوف:عايزه اشتغل 
اسد:اممم وبعدين
حور:بس 
اسد وبيقرب منها:اسمعي 
حور بخوف وبتبعد:نعم 
اسد: مين اللي قالك علي موضوع الشغل ده 
حور:انا ...
اسد بعصبيه: مش عايز كدب و يئما  انتي عارفه ممكن اعملك ايه 
حور:الدكتور في الجامعه 
اسد بعصبيه :وانتي مالك ومال ام الدكتور 
حور بخوف:هو قالي 
اسد مسكها من شعرها :حور اعتبريه تحذير تعتبريه تهديد انا الي يقرب منك هموته فاهمه 
حور:اه 
اسد وبيشد بسيط علي شعرهاا: فاهمه 
حور:اه فاهمه 
اسد:علي اوضتك وسابها 
حور جريت علي الاوضه
حور بعياط:انا زهقت بقا يارب وفتحت صورة مامتها:انتي ليه مش خاتيني معاكي انا تعبانه اوي حتي اسد يا ماما اتغير اويي 
اسد منغير مايسمع هي كانت بتقول ايه:كلي 
حور:مش جعانه 
اسد مسكها من دراعها:كلي يا حور 
حور بعياط: ح..حا.ضر 
اسد:تخلصي وتشوفي تمرينك 
حور:حاضر 
اسد:هتنزلي الجامعه تدخلي وتخرجي منها منغير ولا كلمه مع حد 
حور:حاضر 
اسد:وربنا يا حور لو عرفت انك كلمتي حد هعمل فيكي حاجه هموت واعملها 
حور:بكلم صبا 
اسد:مين صبا 
حور:صحبتي
اسد:مافيش كلام مع حد وابعتي رقمها 
حور بغيره: ليه 
اسد:كلي 
حور كلت واسد في اوضة الرياضه بيلعب 
اسد :عايزه ايه 
حور وعنيها في الارض: مش انت قولتلي ..
اسد:خلاص ومشي بخطوات قريبه منها جدا وخد المنشافه من وراها  وطلع 
حور يعني غلطان وبيعاملني وحش
اسد:لسانككك 
حور بخوف:هاا
مالك دخل عليها الاوضه:عامله ايه 
تاليا بتعب: كويسه 
مالك:ياريت تاكلي عشان التعب ظاهر عليكي 
تاليا:حاضر
مالك في سره:غريبه اووي دي بتسمع الكلام وبترد حلو هتتلاقيها سخنه 
مالك قرب عليهاا: شاطره عايزك كده دايما 
تاليا:هبقا كده عشان تعبت اوي 
مالك: ياريت وماتخفيش مش هعملك حاجه 
تاليا :...
مالك:داده فاطمه هطلعلك الاكل
ونزل 
مالك:حلوه اوي وانتي هاديه انتي حلوه فكل حالة بس الهدوء حلو اوي عليكي 
ونزل 
مالك :داده الاكل ل تاليا و ياريت ططلعلها اكل صحي 
داده فاطمه:حاضر يا مالك بيه 
عند حور خلصت و داخله الاوضه 
حور دخلت منغير كلام 
اسد:عايزه ايه 
حور:عايزه اخد شاور 
اسد:ادخلي و طريقتك تتعدل بدل..
حور:ماشي 
اسد سبها دخلت و هو غير هدومه ونزل 
حور  :هو فين اسد بردو بردو نزلت 
بعد وقت
حور في الفون 
حور:عامله ايه يا ماما 
ليلي :الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه واحشتني انتي واسد بقا كده يا حور لو انا مش رنيت انتي كمان مش بترني عليا 
حور:حقك عليا يا ماما وانتي وربنا وحشتني اكتر 
ليلي:تعالي انتي واسد واقعدو معايه النهارده 
حور بزعل:خليها وقت تاني
ليلي:ماشي بكره هستناكي انتي واسد 
حور:حاضر يا ماما 
وقفلو 
اسد جيه مره واحده وشافه وهي بتقفل الفون 
وتجاهلهاا 
حور:مش هتسال انا كنت بكلم مين 
اسد:مش عايز اعرف وهو هيموت ويعرف هي بتكلم مين 
حور: ماما ليلي قالتلي تعالو بكره 
اسد:مش هنروح في حته 
حور:ليه يا اسد كده 
اسد:هو كده يا حور ونامي الوقت اتاخر 
حور بخوف قربت عليه ببطئ :مال دراعك 
(كان اسد بيكلمها و بيقلع قميصه)
اسد:معرفش 
حور:طب ثانيه عش...
اسد بعصبيه: نامي يا حور وان شاء الله اموت حتي 
حور بعياط: بعد الشر عليك 
اسد:اهدي ونامي 
حور ومستمره في العياط :دراعك ازرق اوي انت اتخبط في 
اسد في عاقله:حتي وانا قاسي معاك ومخوفك و مخليكي تعيطي حنينه وخايفه علياا 
اسد قرب منها:مافيش حاجه اهدي دراعي يومين او تلاته وهيبقا كويس 
حور: طب ينفع احطلك عليه اي حاجه عشان الورم ده يروح
اسد بنفاذ صبر ومش عايز يزعلها اكتر من كده:حاضر 
حور جريت جبتو 
حور :اقعد وحركته وقاعدته علي طرف السرير و قربت عليه وبدات تحطلو المرهم برقه و صوابعها خفيفه 
واسد سرحان في لمساتها الرقيقه 
حور:انا اسفه اوي وجعتك 
اسد :ها قلتي ايه 
حور:اسفه عشان ايدي تقيله 
اسد في سره:ياريت الدنيا كلها في تقل ايديكي يا حوري 
اسد وخد نفس عميق جنب شعرهاا 
اسد برومانسيه:ريحتك تجنن 
حور بكسوف:شكرا
اسد:بكره هتروحي عند ليلي 
حور:ماما قالتي انتي واسد 
اسد:لا روحي انتي عندي شغل بكره كتير 
حور بخوف:ينفع اقولك حاجه 
اسد:قولي 
حور:انت بتروح فين الصبح بدري كده 
اسد بعدم فهم:بروح فين 
حور:اصل السكرتاريه قالتي انك بتروح الشغل الساعه 3
اسد:ببقا مشغول بحاجات تانيه 
حور:مايا؟
اسد بعصبيه مسكها من دراعهاا  ونزلها :....

طفلتي الخائفه
البارت 24
اسد بعصبيه ومسكها من دراعها و نزلها:اسمهاا ما يجيش علي لسانك دي واحده 
حور بمقاطعه :للدرجادي فارقه معاك اشبع بيها 
اسد بعصبيه: ماتغريش من دي دي واحده و*** 
حور:ايو اشتمها قدامي و من ورايا ..
اسد بعصبيه سابهاا:انا مش هتكلم كتير افهمي الي تفهميي 
حور و فجاء اتحولت من واحده متعصبه للعياط:بتخوني ليه هااا 
اسد بعصبيه: انا مش هتكلم تاني قولتلك مش بخونك و مش يوم مااخونك اخونك مع دي 
حور بتعيط ومستمره في العياط 
اسد بيحاول يبقا هادي مسك ايديها و حضنهاا :ينفع تهدي شويه و اثقي فيا صدقيني عمري ماهخونك 
حور بعياط و لسه بين احضانه:طب ليه كنت واقف معاها كده 
اسد:هي ملزقه شويه وانا هربيها 
حور بخوف: هتعمل ايه 
اسد:مافيش داعي عشان تخافي 
حور:انا مش خايفه 
اسد:واضح عليكي وبعدين بطلي الجو ده مش دي اللي هتغيري منها 
حور بنفعال :انا  غيرانه عليك مش منهاا...واستوعبت هي قالت ايه 
اسد:قولتي ايه 
حور:هاا لا وبتبعد وططلع من الاوضه 
اسد كان هيطير من الفرحه ان حس لو بجزء صغير اووي من حبهاا 
اسد في سره:وربنا هعيشك معايه احلا ايام حياتك بس شويه 
واتجه للسرير نام وشويه وحور دخلت 
حور بهدوء قربت عليه وفضلت مركزه في ملامحه وقد ايه ملامحه هاديه و رموشه حلو 
حور:حتي وانت نايم حلو نفسي ربنا يقبل داعواتي 
ونامت وبعد شويه اسد كان حضنها ذي كل يوم 
تاني يوم الصبح 
مالك بيحاول يتجانب تاليا عشان  قدامها مش قادر يسيطر علي نفسه 
مالك وتاليا نازله وشايفهاا:بشوفك ببقا نفسي ادخلك جواياا مش احضنك لا ادخل جوايا 
تاليا: صباح الخير 
مالك:مافيش رد 
تاليا بصتلو بقرف 
مالك:بتبصي كده ليه 
تاليا:كده ازاي يعني 
مالك:انا اللي بسالك 
تاليا: الصراحه نفسي امسكك بشوية جاز واولع فيك 
مالك في ثانيه سحبها من شعرها وقربها منو:انا قلت هتتعدل وتبقا محترمه 
تاليا بوجع:انا محترمه غصب عنك 
مالك:لا هتبقي لو لسانك ده اقطعهوالك 
تاليا بوجع :شعري
مالك:تحبي تبقي من غيرو شكلك بتحبي عشان طويل و بيقرب ايدو وبيشم ريحة شعرها 
تاليا: اه ..
مالك:اتعدلي 
تاليا:حاضر 
مالك سابها وتاليا لسه هتجري 
مالك:استني 
تاليا بعياط: نعم 
مالك: اقعدي 
تاليا قربت و قاعدة 
مالك: كلي 
تاليا بدات تقرب من الاكل و شعرهاا متبهدل و علي وشها بسبب مسكة مالك وبتعيط 
مالك وهو بيرجع شعرها ورا ودنها وبنبرة حنيه :اسمعي الكلام عشان مش عايز اعملك حاجه 
تاليا بعياط: هو..ا.انت ..لسه هتعمل حاجه 
مالك بنفس نبرة صوته:اه لسه وماسك نفسي بالعافيه
واحد من رجالته دخل وعيونه في الارض:احمد بيه هنعمل ايه معهاا 
مالك:روقتوهاولا لسه 
..:اه يا احمد بيه مافيهاش حته سليمه  
مالك: ماشي امشي انت 
تاليا بخوف بتبعد
مالك:في ايه 
تاليا بخوف:هاا والنبي ماتعمل فيا حاجه هسمع الكلام
مالك:اهديي في ايه 
تاليا بعياط: انا.
مالك بعصبيه: اسكتييي خالص 
تاليا بخوف سكتت 
مالك سابها وطلع 
عند حور 
اسد صحي ذي كل يوم نزل وهي نايمه 
حور صحيت وكانت زعلانه ان هو نزل وصليت فرضها ومسكة الفون 
رساله من الفون:غيري وانزلي عشان تروحي ل ليلي 
حور:حاضر 
ودخلة تغير هدومها 
ليلي:عامله ايه يا حبيبتي 
حور:الحمد لله يا ماما انتي عامله ايه وحشتني 
ليلي:وانتي يا حبيبت قلبي امال فين اسد 
حور:معلش اسد مشغول شويه 
ليلي :ماشي يا حبيبتي 
بعد شويه 
ليلي:حور 
حور:نعم يا ماما 
ليلي:مافيش حاجه في الطريق 
حور:يعني ايه 
ليلي:لسه مافيش بيبي في الطريق 
حور بكسوف:لا 
ليلي:ان شاء الله ربنا يراضيكو 
حور:.. 
وفات اسبوع وحور مش بتشوف اسد خالص بيرجع وهي نايمه وبينزل وهي نايمه و مش بتنزل الجامعه وبتحاول كل مره تقعد تستنا اسد بس بردو مش بتشوفه وتاليا بقيت تحاول تتجنب المشاكل خالص مع مالك خايفه ليعمل فيها حاجه و مايا ذي ماهي في المخزن واسد بشغول بحاجات كتير بيحاضرها ونفس الوقت بشغلو والتمرينات وطول الاسبوع حور بترن مافيش رد ممكن يرد عليها في رساله 
حور في ريكورد :اسد والنبي نفسي اشوفك او حتي اسمع صوتك والنبي يا اسد انت ليه بتعاملني كده عشان خاطري حتي ترد في الفون 
اسد سمع الرساله و كان مبسوط ان هو اخيرر سمع صوتهاا وزعلانه عشان باين في صوتها الزعل 
اسد لنفسه:هانت كلها بكره بكره بس 
حور في ريكورد تاني:طب رد عليا يا بابا انا عملتلك ايه طب طب قولي وانا هصالحك بس ماتسبنيش كده 
اسد سمع الريكور وكان هيموت ويكلمها بس قدر يسيطر علي نفسو
اسد في رساله مش ريكورد:انا مش هاجي النهارده وبعدين الكلام ده عشان مشغول 
حور بعياط بتكلم نفسها:طب انا عملتلك ايه عشان تتعامل معايه كده يا اسد انا بحبك اوي وانتي حتي مش طايق تشوفني او تسمع صوتي 
عند مالك 
مالك من وراها:راحه فين 
تاليا بخوف: هطلع الجاردن 
مالك: قلتيلي 
تاليا: لا 
مالك:طب ايه راي....
تاليا:انا اسفه صدقني خلاص هقولك 
مالك قرب عليها ومسكها من وسطهاا 
مالك وبيسحبها ل فوق:وبردو لابسه حجابك عشان الجاردن 
تاليا:...
مالك:جبتي منين الحجاب ده 
تاليا بخوف: ختو من وراا داده فاطمه 
مالك: طب عيب تسرقي كده تخشي النار 
تاليا: وحرام بردو افضل بشعري قدامك 
مالك وبيقربها اكتر وبيشم ريحتها:مش حرام 
تاليا بتحاول تبعد بس مش قادره ايد واحده من مالك مكتفهاا:ازاي يعني 
مالك وهو قدام الاوضه:بعدين والحجاب ده رجعي ل داده فاطمه 
تاليا: حاضر ودخلت 
وهو طلع للجناح بتاعه 
بعد شويه 
تاليا بتخبط علي الباب 
مالك :ادخل 
مالك:في ايه 
تاليا وعيونها بتكشف المكان  ومركزه في تفاصيلو 
مالك:تيتي 
تاليا: هااا 
مالك:ركزي في ايه 
تاليا بترجي :ينفع اطلب منك طلب
مالك: منغير مقدمات قولي 
تاليا: انا عايزه اكلم بنت عمتو 
مالك: لا 
تاليا: معلش عايزه اطمن عليها 
(وحور بردو هتموت عليها واسد سال وعرف ان هي مع مالك وقال ل حور ان هي كويسه بس معرفهاش حاجه اكتر من كده)
مالك: امشي يا تاليا 
ولسه هتخرج 
مالك:استني 
تاليا: نعم 
مالك :تعالي اِحلئلي داقني 
تاليا: نعم 
مالك بعصبيه طفيفه:سمعتي 
تاليا بخوف:اه 
واتجه للحمام وتاليا لسه مكانها 
مالك وهو في الحمام:تاليا 
تاليا من بعيد:نعم 
مالك:يلا 
تاليا قربت ببطئ اوي ووقفت علي الباب  
مالك شدهاا وشالها قاعدها جنب الحوض 
مالك:يلا 
تاليا بخوف وايديها بتتعرش وخايفه تقرب ايديها ومالك مقرب وشه عليها وبدات تقرب ايديها ومالك بيقرب راسه منها وهي بتبعد لحد مابقيت راسها في الحيطه ومالك جنبها بظبط 
مالك:ماتخفيش ورجع ل واضعه 

مالك بضحكه خبيثه:اطلعي 
تاليا اول ماسمعت كده جريت من قدامه ونزلت 
عند حور 
حور قاعده والوقت اتاخر وعلامات الحزن علي وشها 
اسد في رساله:نامي 
حور منغير ماترد عشان عارفه ان هو مش هيرد عليها نامت وبعد ساعتين اسد رجع البيت وقرب منها بكل هدوء و باسها من خدها بهدوء 
اسد:وربناا علي عيني بس بكره بس 
حور بتتحرك وفي ثانيه اسد دخل في مكان في الاوضه حور مش هتشوفه في  
حور بزعل:ليه كده يا اسد حضنك واحشني اوي 
اسد كان هاين عليه يخدها بين احضانه

التفاعل بقا قليل جداا عن الاول


طفلتي الخائفه
البارت 25
بقلم/ شهد عبد السلام
تاني يوم الصبح وذي كل يوم بردو نزل بس حور صحيت كانت مبسوطه عشان ريحة البرفيوم بتاعت اسد كلها في الاوضه 
 في رساله 
في الشات 
اسد:قمري صحي ولا لسه 
حور :وحشتني اوي 
اسد:صباح الخير ❤ 
حور بزعل:طب هتجي النهارده نفسي اشوفك 
اسد:معرفش 
حور:طب ينفع اطلب منك طلب 
اسد:اطلبي عيوني 
حور:ينفع اجيلك وربنا يا اسد اشوفك بس ثانيه 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:ماتنزليش من البيت 
حور:حاضر 
اسد: قومي صلي 
وقفل الواتساب 
حور بفرحه:اخيراا كلمتني نفسي بقا اسمع صوتك 
بعد سعات 
اسد:مش عايز ولا غلطه 
مواظف:حاضر يا مستر اسد

في الشات 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:ادخلي اوضتك القديمه 
حور:ليه 
اسد:منغير ليه 
حور دخلت 
حور:انا في الاوضه 
اسد:تمام افتحي الدولاب هتتلاقي فستان البسي وانزلي اول ما اكلمك 
حور:طب يعني هشوفك 
اسد:اخلصي 
حور:حاضر هلبس 
اسد:باي وقفل
حور :هو في ايه وليه هنزل يارب اشوفه والنبي 
وبعد ساعه 
في الشات
اسد:خلصتي 
حور:اه 
اسد:انزلي هتتلاقي السواق تحت 
حور:حاضر ونزلت
وكان شكلها يجنن في الفستان كان فستان ابيض رقيق جداا و شوز ابيض بكعب و شعرهاا 
وميكاب بسيط

السواق نزلها في مكان 
واول ما نزلت السواق مشي 
حور بخوف وبتحاول تكلم اسد قافل 
ومره واحده جيه نور والڤيلا نورت والباب اتفتح وكانت عباره عن ڤيلا كبير جدا و دخلت 
حور بتدخل بخطوات بطئ كلهاا خوف 
ودخلت ووقفت وكل حاجه اشتغلت الانوار و كان صورها في كل حته في المكان
حور بفرحه:ايه ده واو و مبهوره بذوق التزين وصورهاا موجوده في كل مكان علي الحيطان 
وبعد كده السلم نور حور طلعت عليه 
وبدات تمشي في اتجاه الاوض اول اوضه كانت عباره عن جناح كامل 
حور بتفتح بخوف واول ما فتحت كان اسد واقف و بيضحكلها حور جريت عليه 
حور بعياط وحضنتو:وحشتني اووي يا بابا 
اسد اول ما دخلت بين احضانه مسكها ورفعها عن الارض خالص 
اسد بحنيه:هششش خلاص مافيش عياط 
حور بعياط:واحشتني اوي 
اسد و بيقبلها بشغف في كل حته في وشها :وانتي 
حور بستسلام لي:ليه عملت كده
اسد :هقولك وبدا يسحبهاا في اخر دور في الڤيلا 
حور طلعت وكان متزين بطريقه تحفه وبلالين كتير في الارض 
واسد ثبتهاا وواقف وراها وباصين للسماا واسد راسه علي كتفهاا وبيحرك انفو علي عنقهاا وحور ساكته و مش قادره تتكلم من توترهاا
ومره واحده حور انتبهت ل انوار من السما 
وكان مكتوب حوري 
حور فرحت 
اسد ولسه في مكانه وجنب ودنهاا:بحبك 
حور لفت ومش مصدقه ان هي سمعت صح :ايه
اسد ولسه مسكها من وسطهاا ومركز في عيونها:بحبك 
حور انفسها سريعه:بجد
اسد:وربنا بحبككككك وشالهاا ورافعهاا  
اسد وعيونه في عيونها:بحبك وربنا بدمنك او بعشقك دي كلامات صغيره اووي مايوصفوش اي حاجه جوايا من نحيتك غيرتي كل حياتي وربنا غيرتي كل حاجه فياا يا بنوتي 
ونزلهاا 
حور مكسوفه ومش قادره تتكلم اول مااسد نازلها مشيت من قدامه بس اسد مسكهاا 
اسد:مافيش رد 
حور وشهاا في الارض بس علامان الفرحه علي وشهاا 
اسد:مافيش داعي انا عارف الاجابه 

و رافع راسها وقبلهاا وطالت اوي عن كل مره
واخيراا بعد عشان تلتقط انفسهاا 
حور بهلوسه:..ا..ه
اسد:انتي كويسه
حور بانفاس سريعه:اه 
اسد بابتسامه كده هتضعي مني من اول الليله 
حور:يعني ايه 
اسد وقرب منها وحور متثبته في الحيطه و محاوطها : يعني وحشتيني اووي وبحبك و انا صبرت الاسبوع ده بالعافيه 
حور بتحضنه:ليه 
اسد:بعدين يا حوري 
حور بعدت:انا اسفه 
اسد بيشدها من ايديهاا : اسفه ايه بقا انت مقديهاا احضان وبيحضنها و بوس و بيقبلها
اسد بصوت ماليان حنان:حصوني بتنهار قدامك
حور:...
اسد بمشاكسه:مش سامع صوتك 
حور بصوت خفيف جدا:هااا 
اسد شالها:لا كده انتي هتنامي مني 
واتجه للسفره في نفس المكان 
 
 اسد وحور علي رجلو وماسكه في رقابته ونايمه علي صدره: وحشتني اوي القاعده دي 
حور بصوت مش مسموع:وانا 
اسد:وانتي ايه يا حبيبت قلبي 
حور بكسوف:هاا انا انا ايه 
اسد بضحك:يعني مش واحشاكي 
حور:...
اسد جنب ودنها بهدو:خلاص قومي 
حور مسكت في حضنه اكتر 
اسد :حلوه اوي النهارده انتي حلوه كل يوم وفي كل حاجه بس الابيض فيكي تحفه 
حور:شكرا
اسد:شكرا بس مافيش حاجه تاني 
حور:عايز ايه 
اسد:ليا مزاج اع...
حور باسته في خده برقه ورجعت نامت تاني علي صدره 
اسد: الله عليكي بقيتي عارفه كل حاجه 
حور:..
اسد قبلها من خدها:انتي كويسه 
حور بتوتر بتحرك رقبتها (اه)
اسد:طب يلا عشان تاكلي 
وبدا ياكلهاا و كل مره ياكلها يقبلها بقبله في مكان مختلف 
حور:الحمد لله 
اسد:ماشي يا روحي وبيقوم 
وبدا ينزل 
حور:رايح فين 
اسد: ننزل 
ونازل 
حور :هنرجع دالوقتي 
اسد ضحك: مش عايزه ترجعي 
حور:عايزه اقعد معاك 
اسد:هننزل تحت 
وفتح برجلو اوضه معينه والانوار مطفيه وفتحهاا 
حور بفرحه:هاا  ايه ده 
اسد:عيد ميلاد واحده كده بحبها 
حور ضحكت 
اسد:ضحكتك عندي الدنيا 
وبيقعدها علي التربيزه 
واقف قدامهاا 
اسد:كل سنه وانتي معايه 
حور وبتفرك في ايديها بتوتر:وانت معايه يا بابا 
اسد بحب:معايه وبابا في جمله واحده وحضنها 
اسد :طب الساعه 12 نطفي الشموع بقا 
حور:انت جبت صوري دي كلها منين 
اسد :عيب تسالي السؤال ده 
حور:بسالك بجد
اسد:صدقيني مهما اعمل مافيش حاجه هتوصف عشقي ليكي
حور:بس انت...
اسد سكتها:هششش انا ايه انا كل الي اعرفه ان انا بحبك بحبك اوي كمان 
حور:..
اسد عدلها واحتفلو بعيد ميلاد حور 
اسد وماسك شوكلاته وبيقربها من حور:عارفك بتعشقي الشوكلت 
حور علي اساس هتاكل الشوكلاته اسد قبلهاا 
حور :عيب اوي الحاجات دي 
اسد بيقرب منها:حاجات ايه 
حور بتوتر:مش عارفه 
اسد ضحك:اول ماتعرفي قوليلي 
واكلهاا 
حور:عايزه اشوف الهدايه 
اسد:جبتلك 20 هديه 
حور :اممم 
اسد:امم عشان بنتي بقيت عندها عشرين سنه 
حور ضحكت 
اسد:غمزاتك قمر 
حور بكسوف:انا كل حاجه فيا قمر 
اسد:يا واثقه انتي 
وجبلها اول هديه 
اسد:الهديه العشرين دي عربيتك بسواقهاا وبدا ينزل بعدد الهدايه و حور كانت مبسوطه 
حور:دول19 هديه فاضل واحده 
اسد:فاضل اول هديه 
حور:ايه هي بقا 
اسد:قلبي هو اول هديه ليكي و وقت مابقيتي في بيتي بعلنك ملكة قلبي و ملكة حياتي كلهاا و ملكه علي عرش البنات يا ست البنات وبيقبل ايديها و صدقيني مهما يحصل هتفضلي اول واخر عشق و ادمان ليا 
حور عيططط من الفرحه 
اسد:هشش مش عايز اشوفلك دموع ابداا من النهارده كل ايامك معايه سعاده سعاده وبس 
حور :انا مش عارفه اقولك ايه علي كل ده 
اسد: مش عايزك تقولي اي حاجه خالص عايزك بس تبقي معايه وتبقي جنبي 
حور:بابا 
اسد:قلب بابا يوم ماقولتلي الكلمه دي كنت طاير من الفرحه دي كلمه صغيره اووي 
حور ضحكة بكسوف 
اسد: انتي مقديهاا ضحك وكسوف بس النهارده 
حور:بس بقا يا اسد 
اسد:انتي عيون اسد وربنا 
انتها 
بقلم /شهد عبد السلام



تعليقات

التنقل السريع