القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت البارت 26_27_28_29_30 بقلم شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت 26_27_28_29_30


طفلتي الخائفه


مدونة #موسوعة_القصص_والروايات 


بقلم/ شهد عبد السلام

حور:بس بقا يا اسد 

اسد:انتي عيون اسد 

حور:بس

اسد ضحك ومسك صوابعهاا:انتي عيون اسد وقلب اسد وروح اسد .....

حور:كل ده 

اسد:واكتر وربنا انتي ماتعرفي عاملتي ايه فيا 

وشالهاا 

حور:هو في ايه كل شويه تشلني 

اسد بخباثه:مش عايزه تشوفي اوضتك الجديده 

حور:اه 

اسد طلع بيهاا ونزلها براحه علي السرير 

حور بطفوله:ينفع اطلب منك طلب 

اسد ضحك علي طريقتهاا: اطلبي ميت طلب 

حور بتوتر وكسوف:ينفع ..

اسد:قولي 

حور:ينفع انام في حضنك 

اسد ضحك:لا ماينفعش 

حور بزعل:ليه 

اسد:اصل المكان ده ل بنتي بس 

حور:وانا مش بنتك يا بابا 

اسد:عايزك تعملي حاجه عشان اتاكد ان بنتي بتحبني 

حور:اعمل ايه 

اسد بيشاور علي خدو 

حور بتوتر:ما انا ..

اسد:فهمتي ؟!

حور:يعني لو ماعملتِش كده مش هنام في حضنك 

اسد:لا هتنامي في حضني بردو بس انا عايزك تعملي كده مش هتسمعي كلام بابا 

حور قربت ببطئ وطابعت قبله رقيقه علي خد اسد واسد شاور علي خدو التاني واتنقلت علي خدو التاني وعملت نفس الشئ 

اسد:دوري بقا ومسكها من راسهاا و ثبتها وقبلها 

اسد:ادخلي غيري هدومك 

حور وبتاخد نفسها بصعوبه:حاضر يا بابا 

اسد:ادخلي دالوقتي وبعد كده طلعي الهدوم 

حور دخلت منغير كلام خدت شاور وطلعت كان اسد غير هدومه ولابس شورت

 

حور وعنيها في الارض:انا خلصت

اسد ضحك مسكها من وسطها ودخل اوضة الهدوم 

اسد:خلكي بالبرنوس 

حور:عيب 

اسد ضحك علي طفولتها:تؤتؤ عيب قدام كل الناس ماعدا انا 

حور: بس انت جوزي لازم نبقا محترمين 

اسد كان هيموت من الضحك علي برائتهاا:احنا مهما نعمل هنفضل محترمين يعني مثلا وبيكمل بخباثه لو شديت حزام البرنوس ووقع عادي 

حور بتوتر ومسكت في البرنوس :هاا لا..

اسد:هشش لا ايه ماتخفيش 

حور :لا وهتخرج 

اسد مسكها :طب ايه حابه تبقي كده اول ما اشيل الحزام..

حور:لا 

اسد:طب غيري بس علي ذوقي

وطلع فستان بيتي كاب و قصير اووي و شفاف من البطن 

اسد:ده 

حور بعلت رقيها بصعوبه واتكسفت وعيونها في الارض:ده 

واسد فهم ان هي مكسوفه

اسد:اه

حور:ده ق...

اسد: ........

حوربصتلو:حاضر 

اسد ضحك 

حور غيرت وطلعت 

اسد ومركز فيها اوي:انتي حلوه في اي حاجه كده 

حور :انا عايزه انام 

اسد شدهاا ووقعت عليه 

اسد:قولتي ايه 

حور:انام بقاا 

اسد ضحك:تؤتؤ مافيش نوم 

حور:بطل رخامه بقا 

اسد:انتي هتشوفي كمية رخامه 

حور:مش فاهمه ؟

اسد:تعالي الاول نصلي الفجر  وبيكمل بخباثه وبعد كده هفهمك كل تفصيله 

وقامت غير هدومها و اسد واتجه للركن المخصص للصلاه 

بعد الصلاه

حور قامت 

اسد بيمسكهاا:راحه فين 

حور وسرحانه:هااا 

اسد:سرحانه كمان 

حور:مش سرحانه ولا حاجه 

اسد بيتكلم وبيحركهاا و ثبتهاا في الحيطه وهو واقف قدامها

اسد وايدو علي الحيطه والايد التانيه في وسطهاا :بجد

حور :بجد 

اسد وبيشيلهاا الحجاب:اممم طب كويس

حور بتوتر:يعني ايه

اسد: عايزك مركزه في كل ثانيه يا حوري 

حور:اركز في ايه 

اسد:هتفهمي 

وبيقلعها اسدال الصلاه 

حور بتوتر وكسوف :في ايه 

اسد ضحك بخباثه وبيقرب :مافيش حاجه 

حور:اومال...

اسد:تصدقي الفستان حلو اوي فيكي وبذات من هنا حلو وانا مقرب منك كده

حور عايزه ططلع من بين ايدو 

اسد:يخربيت خدودك الحمرا دي انا جوزك علي فكره جوزك ماتخفيش

حور :انا مش خايفه 

اسد بخباثه:ومش خايفه ليه مع ان النهارده ممكن اكلك 

حور:لا 

اسد ضحك:هو ايه اللي لا 

حور:مش خايفه انت عمرك ماهتعمل فيا حاجه وحشه 

اسد بانبساط:طب كويس انك عارفه

حور:بتضحك علي ايه 

اسد :لا مافيش 

وقرب عليهاا وبيقبلهااا بشغف 

اسد وبيقبلهاافي اماكن مختلفه وكل مره بيتكلم عن شعقو ليه ووايد مثبتهاا والايد التانيه و بيحركهاا علي جسمهاا وشويه و شالهاا 

ودخلو لحياتهم الخاصه 

عند تاليا ومالك 

مالك:بتعملي ايه 

تاليا بخوف:وربنا كنت بصلي 

مالك: بتصلي هنااا 

تاليا: وربنا صحيت اصلي و مش جايلي نوم 

مالك وقرب عليهاا وبيحرك ايدو علي شعرها بحنان:ماتخفيش اطلعي 

تاليا جريت ووقفها صوت مالك 

مالك:تيتي 

تاليا: نعم 

مالك: اعمليلي فنجان قهوه 

تاليا: دالوقتي 

مالك: ؟؟

تاليا: اصل الوقت اتاخر اووي وغلط تشرب قهوه دالوقتي

مالك :طب اطلعي 

تاليا طلعت وجواهاا كذا سؤالل 

تاليا ل نفسها:خوفتي عليه ليه يا تاليا انتي مالك غلط ولا صح انتي مالك 

تاني يوم الصبح

اسد كان صحي وحور لسه نايمه 

اسد وبيفتح عينو وحور نايمه في حضنه:متجوز قمر و معقول القمر دي بقا ملكي خلاص و بيقبلهاا برقه 

حور بنوم  :امممم 

اسد ضحك وبيحرك ايدو علي  شعرهاا:بنوتي

حور ولسه نايمه:نعم يا بابا 

اسد:قومي بقا يا قلب بابا 

حور بنوم :سبني انام بقا 

اسد حرك ايدو علي جسمها وحضنها

حور بخضه:انت بتعمل ايه 

اسد ضحك بخباثه:لا ولا اي حاجه وصباحيه مباركه 

حور اتكسفت وغطط وشهاا 

اسد شال الغطا وقبلها :دي مش حاجه يتسكت عليها اقولك صباحيه مباركه تبوسيني 

حور بتوتر و من كتر ما هو حضنهاا بقا وشهاا  مدفون في كتف اسد:اسد 

اسد:علي فكره كل مابتتكلمي بتنيليهاا اكتر 

حور بتوتر:مش هتكلم تاني 

اسد ضحك: ياريت 

حور بتوتر:ط......

اسد:هشششش 

وقبلهاا 

اسد:ياريت تسكتي 

حور:طب سبني اقوم 

اسد سابهاا: قومي 

(اسد متاكد ان هي عمرها ماهتقوم)

حور بعند:هقوم 

ولسه هتقوم فضلت مكانها اول ما افتكرت 

اسد:ماتقومي 

حور بتوتر:انت.....

اسد قبلها قبله سريعه وقام دخل الحمام 

حور قامت :وربنا انت واحد قليل الادب 

اسد:بتقولي ايه 

حور بترجع ل ورا بتوتر:هاا انا انا..

اسد ضحك علي توترهاا:نفسي تكملي كلامك 

حور :بتقرب ليه

اسد:عايز اقولك كلمه في بوقك اقصد في ودنك

حور بطفوله :بابا 

اسد:لا بلاش وش الملايكه ده مش هتاثر بيه هاخدها بردو فا احسن اخدها بكل هدوء 

حور:ماشي 

اسد شدهاا مره واحده و قبلهاا وشالهاا ودخلها الحمام 

حور بتوتر:انت داخل هنا ليه 

اسد بخباثه:ماتفهميش غلط يا روحي 

وسابهاا بهدوء في البانيو و فتحلها المايه و قبلهاا من خدهاا 

اسد بهدوء جنب ودنهاا:خدي شاور وانا هستناكي تحت 

حور وهي سرحانه في اسد:حاضر 

اسد :ركزي يا حوري مش وقت سرحان انا عارف ان قمور بس انتي احلا بكتير و خرج 

حور خلصت و طالعه 

حور:اعاا ان...

اسد :بس في ايه 

وحضنها

حور:تصدق انت بارد اووي خضتني 

اسد بضحك:جامدي قلبك يا قمري 


اسد:هنسافر بليل 

حور:ليه 

اسد:كده 

حور:هو في شغل في الشركه هناك 

اسد قبلها :لا هنسافر باريس 

حور:ليه 

اسد وبيقبلها:كده 

حور:اممم

اسد:غيري البرنوس ده و انزلي ولا تحبي(وبيمسك الحزام)

حورو بتمسك ايدو:لا شكراا 

اسد ضحك:انا نازل 

حور:اتفضل 

اسد:بقولك نازل 

حور:ماااشي

اسد قرب عليهاا و قبلهاا :لما اقولك نازل تعملي كده 

حور ووشها في الارض و شعرها مغطي وشهاا 

اسد رجعلهاا شعرها ل وراا:بسرعه 

ونزل 

اسد في الفون :نعم يا فندم 

..:.......

اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه دي لا 

...:..................

اسد:يا فندم مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكسرهاا 

............:.........

اسد بزعل:حاضر يا فندم

.....:...

اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 

...:ياريت في اسرع وقت 

اسد:تمام يا فندم في اسرع وقت هططلق 

..:...........مايا 

اسد:حاضر هرجعهاا 

...:....

اسد:تمام هكلم احمد يطلق صراحهاا

..:هي شافت احمد

اسد:لا يا فندم احمد ماظهرش في الصوره خالص 

......

اسد:مع السلامه و قفل 

اسد وقاعد في المكتب مش عارف ازاي هيعمل كده وازاي هيستحمل الحاجه دي و بيمسح علي راسه بغضب 

اسد بعصبيه ودمر المكتب:ليه كل ده انا ماصدقتتت 

حور جريت علي صوت الحاجات اللي بتتكسر 

حور بخوف قربت علي اسد:في ايه يا حبيبي 

اسد بيحاول يبقا هادي قدامها:مافيش حاجه 

حور قربت منو و حضنتو:مالك متعصب ليه 

اسد :مافيش حاجه يا حور 

حور بعند:لا في يا اسد قولي مش انا مراتك 

اسد قبلها بعنف و طالت ل وقت


اسد :اطلعي دالوقتي 

حور بعياط فمها بينزف:حاضر 

وطلعت 

اسد بعصبيه في الفون :خرجهاا يا مالك 

مالك بعصبيه: اخرج مين يا اسد مش هتخرج خليك فاكر ان هي كانت السبب في اللي انا في دالوقتي 

اسد:طلبو بكده هتكسر الاؤامر 

مالك :حاضر يا اسد

اسد:انت سبتهاا 

مالك:لا

اسد :خلي عندك دم و سيب البت في حالهاا 

مالك:في ايه يا اسد 

اسد:انت حبتهاا 

مالك:معرفش حبتهاا ولا اتنيلت

تاليا دخلة مره واحده  

تاليا:اي.....

بقلم /شهد عبد السلام



طفلتي الخائفه 

البارت 27 

بقلم/ شهد عبد السلام

مالك:معرفش حبتها ولا اتنيلت 

تاليا دخلة مره واحده 

تاليا:ايه ..

مالك :سلام دالوقتي 

واسد قفل

مالك بعصبيه: في حد يدخل كده 

تاليا:انت كنت بتقول ايه 

مالك: وانتي مالك كنت بقول ايه و دخلتك علياا كده مش هتعدي علي خير

تاليا بتوتر:انا اسفه 

مالك بصرامه:اطلعي علي اوضتك 

تاليا بعصبيه:انا ارفت سبني بقا حرام عليك يا اخي هو انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا ده كلو خطفتني و ضربتني و مرمطني 

مالك مسكها من دراعهاا: وممكن اعمل اكتر من كده و بيبص علي جسمهاا واظن انك فاهمه 

تاليابخوف: دراعي

مالك سابهاا و تاليا جريت علي فوق 

عند اسد طلع الجناح

اسد:حور

حور طلعت :نعم

اسد قرب عليها و قبل ايديها: حقك عليا  كنت متعصب شويه

حور : ماشي 

اسد وايدو علي شفيفهاا 

حور:اه 

اسد :بيوجعوكي 

حور:اه 

قبلهاا برقه اووي:ماتزعليش 

حور:مافيش حاجه 

اسد: خلاص بقاا و شالهاا 

اسد وشيلهاا :طلعتي ليه 

حور:مش انت قولتلي اطلعي 

اسد ضحك:احبك وانتي بتسمعي الكلام 

حور:انت..

اسد:قولي انا ايه 

حور:انت بتخوفني اوي 

اسد: بخوفك مره واحده وصدقيني  بيبقا غصب عني 

حور ضحكة 

اسد:هتعملي ايه تاني 

ونزل بيها 

وفطرو 

بليل

واسد نايم وحور بين احضانه 

حور:هو احنا مش هنحاضر الهدوم 

اسد:لا 

حور:ليه 

اسد:كل حاجه موجوده هناك 

حور:طب هدومي انا 

اسد بعصبيه وبيضعط علي وسطها:قولتك كل حاجه موجوده هناك 

حور بوجع : والنبي ما تتعصبش

اسد :مابحبش الاساله الكتير اكيد مش هاخدك تلبسي من هدومي يعني 

حور:خلاص  ماشي 

اسد:خلاص بقا وقبلها من رقبتها 

اسد:ننام شويه  

و نامو 

بعد شويه 

حور بنوم:بابا 

اسد:ايه يا قلب بابا

حور:مش هتقوم بقا هنتاخر 

اسد :قولي ل نفسك انا صاحي من بدري 

حور:نام شويه تاني معلش 

اسد ضحك:نامي 

حور راحت في النوم تاني 

واشد شالها منغير ماتحس و نزلها في البانيو 

حور:اهه 

اسد :بسرعه و قبلها 

حور:انت بارد حرام عليك المايه ساقعه 

اسد خرج يظبط حاجات 

اسد:كل ده اخلصي 

حور:انت..

اسد مسكها وثبتها:كملي انا ايه

حور بتوتر:ان ..انت..انت اسد 

اسد وبيقربلها اكتر وبيقبلها:تؤتؤ كدب لا 

حور بتوتر :م..مش بكدب 

اسد ومكمل نفس الشئ :بردو كدب 

حور من كتر التوتر مش قادر تقف 

حور بتوتر:اسد  وهتقع 

 اسد مسكها :انتي ماينفعش اعملك حاجه وانتي واقفه 

وشالهاا 

وقاعدها علي كرسي في اوضة الهدوم 

اسد:هغيرلك هدومك 

حور بتوتر: انت بقيت قليل الادب اووي من امبارح 

 اسد ضحك: مابلاش لو قربتلك هتقعي  وهيقرب 

حور:لا لا خلاص انا اسفه 

اسد:لسانك في بوقك بقا

حور هزت دماغها بمعني حاضر 

اسد طلع فستان نبيتي طويل و بكم 

اسد:ده بقا شعرك يبقا كحكه هيبقا تحفه تبقي منغير ميكاب 

حور :لا ده محترم اوي ... اقصد 

اسد قرب عليها:نعم ياروح امك 

حور بخوف:اقصد حلو اوي 

اسد:اظبطي يا حور احمدي ربك ان سايبك بشعرك 

حور:انا مظبوطه يا حبيبي

اسد بعصبيه: حوور 

حور:خلاص يا اسد

اسد:بت 

حور في سرها:بت في عينك 

اسد مسكها من دراعها:طولت لسان مش عايز 

حور بخوف: هو قولت حاجه 

اسد:غلبانه 

اسد سابها :بسرعه 

وغير هدومه ونزل 

بعد شويه 

حور نازله و اسد واقف قدامها 

حور ضحكة :كده حلو 

اسد:انتي طول عمرك حلوه 

وشدها قبلها 

حور بزعل طفولي :مش احنا متخاصمين 

اسد:الخصام مالهوش دعوه بحبي ليكي يعني مثلا لو متخاصمين مش هعرف اعمل كده وبيقبلها من فمها او كده وبيقبلها من رقبتهاا 

حور: خلاص

اسد :يلا و خدها ونزل و ركبها العربيه والسواق هو اللي سايق


واسد طول الطريق بيغازلهاا 

في الطياره الخاصه

اسد:انتي كويسه 

حور:اه 

اسد فرح جدا ان هي مش متوتره اوي ذي اخر مره 

وشالها علي رجله 

حور: اسد كده عيب 

اسد:عيب ايه يا بنتي هي اول مره اشيلك يعني 

حور:اه بس في البيت مش هنا 

اسد:هو في حد غير طقم الطياره اللي مافهوش راجل 

حور سكتت ونامت في حضنه 

بعد شويه 

حور بغيره: ايه ده 

اسد:في ايه يا بنتي 

حور:في انك مش مقدر ان انا موجوده يا اسد البت بتعاكسك 

اسد:حوور بلاش جنان 

حور بعصبيه:لا بتعاكسك 

اسد:هي بتبصلي انا مالي بيهاا 

حور بغيظ:انت مالك بيهاا ماشي يا اسد 

اسد:اتكلمي عدل يا حور 

حور:انا عدله يا اسد شوف انت بقا 

اسد و بيضغط علي اسنانه وعلي وسطها:تقلي في حسابكك 

حور سكتت و قربة عليهم 

ليليان بدلع :اهلا يا مستر اسد

اسد:اهلا بيكي 

ليليان: قوة حضرتك و بتقدمهاا ل اسد حور عملت حركه سريعه وقعت القهوه 

ليليان: اسفه 

حور بترد بدل اسد:ولا يهمكك مش بطل شرب القهوه 

اسد كان عايزه يضحك بس مسك نفسوو


بعد فتره في باريس 

اسد وماسك ايديها:في ايه بقا 

حور :في ايه 

اسد:ايه اللي انتي عملتي ده 

حور:اسال نفسك بتعاكسك قدامي 

اسد بيمثل عليها ان هو مدايق بس هو فرحان ان هي بتغير و نفس الوقت بتبقا قويه:حووور

حور بتسرع:بغير بغير عليك ليه تبصلك هااا ليهه قولي 

اسد شدهاا و ثبتهاا في الحيطه و قبلهااا وانتهت عشان حور تاخد نفسهاا 

اسد:دي عشان صوتك وبيكمل بخباثه والحاجات اللي هعملهاا فوق عشان غيرتك يا حوري و شالها و طلع علي الاوضه الخاصه بتاعتهم 


تاليا:مالك

مالك:عايزه ايه 

تاليا برجاء:هو انا همشي من هنا امته 

مالك قرب عليهاا بهدوء و جنب و دنهاا:انتي مسجونتي 

تاليا بعدت بخوف وبتكمل بتوتر:و سجني ده كام يوم 

مالك ضحك بخباثه:سجنك ده ابديي يا عيوني 

تاليا:عملت ايه عشان عقابي يبقا طول حياتي 

مالك بحنيه قرب منهاا و بيلعب في شعرهاا: اه اللي عملتي يا تيتي حاجه كبيره و تستاهل الاعدام بس للاسف مش هقدر 

تاليا: طب انا موافقه 

مالك:علي 

تاليا:اعدامي

بقلم /شهد عبد السلام

التفاعل



طفلتي الخائفه

البارت 28 

بقلم/شهد عبد السلام 

مالك: علي 

تاليا:اعدامي 

مالك في سره:للدرجادي عندك الموت اهون من انك تعيشي معايه 

مالك:هبقا رحيم عليكي اكتر من نفسك و هسيبك عايشه 

وسابهاا و طلع 


اسد:حور

حور:عايز ايه يا اسد هاا 

اسد:في ايه ؟؟!

حور:في انك بتضحك علياا بحركاتك 

اسد فهمهاا و ضحك:هضحك عليكي ازاي يعني 

حور:مش عارفه بتضحك علياا 

اسد:هضحك عليكي ليه يا حور هو انتي هبله 

حور:انت بتشتمني كمان 

اسد:هو انا قلت حاجه يا بنتي 

حور:انا بعد كده انساا انك تضحك عليا بحركاتك دي و مش عارفه بسكتلك ليه 

اسد و حصرهاا و بقا فوقيها و حور نايمه علي ضهرهاا

اسد:يمكن عشان بتحبني 

حور:اووي 

اسد:ايه 

حور :هاا قلت ايه هو انا اتكلمت

اسد:ماشي يا حور 

اسد:ساعه بظبط وعايزك تنزلي 

حور بنوم:انزل اروح فين 

اسد:مشوار مهم 

حور:مشوار ايه قولي 

اسد:ده اكبر معرض مجوهرات في باريس للمصممم ........

حور:اه بسمع عنوو كتير اووي ده احسن مصمم مجوهرات 

اسد:يلا بقا بسرعه 

حور:طب انت ايه علاقتك ب المجوهرات

اسد:في واحده صحبتي عايزاني اروح قلت بلاش اكسفهاا وهي غاليه عندي اووي 

حور بغيره ووقفت علي السرير:ايه يا اخوياا 

اسد: مش عايزه تروحي برحتك انا هروح انا 

حور :انت مش هتروح 

اسد شدهاا وقعت عليه و بيتكلم وهي فوقه:م

قولتي ايه 

حور بتوتر:مش هتروح 

اسد:مش انا انا هروك عايزه تجي تعالي معايه مش عايزه برحتك 

حور:انا هاجيي بس بشرط 

اسد بتناكه:مش موافق 

حور:هنروح نقعد شويه و نمشي علطول 

 اسد:موافق 

حور:ماشي 

اسد عدلها:بسرعه بقا يا حوري 


اسد غير هدومه ب بدله سوده وفاتح اول القميص 

و البرفيوم الخاص بي 

وطلع 

اسد:بت 

حور:عايز ايه 

اسد:انتي لسه نايمه اخلصيي 

حور:نازله 

و شويه و حور لبست فستان احمر بكم و مفتوح من ورا شويه 

وشوز احمر 

اسد اول ماشفهاا سرح فيها وفي جمالهاا و قد ايه هي كل حاجه فيهاا رقيقه 

حور بتشاور قدام عيونه:اييي 

اسد:هاا 

حور:في ايه 

اسد مسكهاا من وسطهاا و قبلها في خدهاا 

وخدهاا وطلع 

السواق مركز في الطريق 

اسد حضنهاا:تعرفي بحبك قد ايه 

حور ضحكة:لا 

اسد : انا حبيتك بكل المعاني واولهم  حبيتك كا بنتي لو كنتي بتخافي و كنتي بتتحامي في حضني 

حور ضحكة:وانا دايما فعلا حاسك بابا 

اسد قبلهاا 

وبعد شويه كانت وصلت الحفله 

حور بتوتر:انا مستغربه المكان اوي تعاله نروح

اسد:عيب تتوتري وانا معاكي و مسكها من وسطهاا 

بعد شويه كان كل ضيف  في مكانه 

ليليان:اسد عامل ايه 

اسد قام ومد ايدو :الحمد لله يا ليليان وانتي 

ليليان:الحمد لله واحشني اويي 

كل ده و حور بتابع المواقف بكل برود 

حور:ويوحشك ليه بقا ان شاء الله 

اسد مسك حور من وسطاا و بيغير الحوار:حور مراتي 

ليليان:طبعاا عارفهاا عامله ايه 

حور من بين سنانها:الحمد لله 

ومشيت 

اسد بضحك:ينفع اللي قولتي ده 

حور:قلت ايه يا اسد ما انا ساكته اهوو 

اسد:واضح 

وشويه والعرض ابتدا للمجوهرات 

بعد العرض 

....:يتفضل الاستاذ اسد الباشا وبتقدم قطعه خاصه للمدام حور الباشا 

حور بعدم تصديق :هو قال ايه 

اسد ضحك لهاا:بيقول ان اسد الباشا قدملك قطعه خاصه 

حور: ايه انا انت بتقدملي قطعه خاصه 

اسد وبيحضنها: صدقيني مافيش حاجه هتبقا غاليه عليكي ولو اطول اجيبك الدنيا كلها هجبهالك 

حور بفرحه:انا مش عارفه اقولك ايه 

اسد:انا عارف كل اللي جواكي منغير ما تقولي كلمه

وطلعت استلمت طقم المجوهرات 

عند تاليا ومالك


مالك :تالياا 

تاليا:نعم 

مالك :دي شوية حاجات ليكي 

تاليا: مش عايزه حاجه منك 

مالك:انا غلطان ان جايبلك هدوم ووجبتلك كذا حجاب

تاليا بتردد:هااا بجد هاتها 

مالك:ماكنتيش عايزهاا 

تاليا:اسفه 

وبتمد ايديها تاخد الشنطه

مالك شدها من ايديها وجنب ودنها:انا لحد دالوقتي كويس معاكي 

تاليا في سرها:اوي 

مالك:ايه 

تاليا:لا مافيش شكراا 


حور :حلو

اسد:تحفه عليكي 

حور:بجد

اسد:وربنا انتي اي حاجه فيكي حلوه وانتي بتحلي اي حاجه يا حوري 

حور:شكرا 

اسد:يخربيت شكرا بتاعتك دي وبعدين قولتلك كذا مره شكرا بتاعتي مش بتبقا كده 

وشدها وقبلهاا



طفلتي الخائفه

البارت 29 

تاني يوم الصبح 

حور :انت لسه نايم 

اسد:لا يا روحي صاحي من بدري 

كنتي بتعملي ايه 

حور:كنت بعملك الفطار 

اسد مسك منها الاكل ومسك ايديها قبلهاا:تسلم ايديكي 

حور قبلة من خدو 

اسد ضحك:بقيتي بتفهمي اهوو 

حور:تقصد ايه يعني ان انا مش بفهم 

اسد:تؤتؤ يتقطع لساني و بيقربهاا منو اكتر 

حور بتسرع:بعد الشر عليك 

اسد حضنهاا و باسها من راسها:بحبك 

عداا كام يوم و حور واسد حبهم بيزيد اكتر و اكتر و حور ده كلو لسه كلمة بحبك ماقلتهاش من كسوفهاا 

حور:اسد 

اسد بحزن:ايه يا حبيبت قلب اسد

حور:في ايه كان مالك امبارح  

اسد بحزن كبير والكلام طالع منو بالعافيه :كنت عايزك في مشوار 

حور قربت وقاعده قدامه علي المكتب:مشوار ايه 

اسد:للماذون 

حور :كتب كتاب مين 

اسد :مش كتب كتاب 

حور وبتميل عليه :امال هنروح ليه 

اسد :عشان اطلقك 

حور ضحكة:بطل هزار و انا مش عايزه حاجه زياده عايزك انت بس 

اسد :اهدي انا بتكلم بجد 

حور ضحكة:اه انا عارفه كلامك الجد يا بابا 

اسد بكل هدوء وحزن:ينفع تفهمي لازم نطلق 

حور ومش قادره تستوعب:بطل برود بقا يا اسد 

اسد:..

حور:تعاله نخرج 

اسد:ينفع تفهمي يا حور لازم اطلقك 

حور بانفعال:يعني ايه فهمني يعني ايه عايزنا نطلق 

اسد:ذي اي حد ممكن يطلق 

حور:لا لا ماتقولش ذي اي حد يا اسد احنا  مش ذي اي حد 

اسد مسكها من ايديهاا:اهدي بقاا 

 حور بهستريا: اهدا ايه انت مجنون والنبي قول انك بتكدب والنبي يا اسد والنبي 

اسد بحزن حضنها:اهدي 

حور ضربته :ليه قولي ليه هطلقني عملتلك  ايه اسد:مابحبكيش 

حور  بعياط: يعني ايه

اسد:اهدي احنا ماينفعش لبعض  

حور :ليه

اسد:انا اكبر منك بكتير انتي صغيره مش هننفع مع بعض و لما قولتلك بحبك كانت مجرد كلمه طلعت مني وليه سبتك معايه ده كلو اظن انك عارفه

حور بانفعال: انت واحد زباله انت ايه مافيش دم ليه ليه تعمل فيا كده انا عملتلك ايه ل ده كلوو 

اسد:اهدي 

حور:حد دخل حياتك صح 

اسد مش قادر يقولها الحقيقه وفي نفس الوقت مش عارف يعمل ايه :اه 

حور بهدوء وبتمسح دموعها من علي خدهاا:ماشي يا اسد يبقا انت اللي اخترت 

اسد بخوف: يعني موافقه 

حور سابته و مشيت 

حور في اوضتهاا بعياط:ماقولتيش موافقه ليه كارمتكك يا هبله مش قادره مش عارفه ازاي ممكن انسااك ده انت اول حد يقف جنبي يا اسد يارب قويني وبعد ماخلاص قلت فعلا طلع بيحبني طلع بيكدب وان انا مجرد حاجه معاه بس لما تجي الاحسن مني  ترميني 

ونزلت 

اسد:راحه فين 

حور:مش انت قلت هتطلقني

اسد:طب تعالي

وشدها في العربيه 

اسد سايق العربيه وملامحو باين عليها الزعل 

اسد:ماتنزليش غير لما تقوليلي 

حور مش بترد وبتبص ل مافيش

اسد:سمعتيي 

اسد بصلهاا ومسك وشها :سمعتي 

حور بردو ساكته اسد سابهاا وانتبه للطريق 

قدام فيلا الحديدي 

اسد فتحلهاا الباب:انزلي و نزلهاا 

ودخل بيها 

ليلي بفرحه:حبايبي اخير جيتو  وبتركز في ملامحهم 

ليلي:مالكم مالك يا حور 

حور بردو ساكته وكل الي عليها بتبص لفراغ ودموعها نازله 

ليلي لمستها:مالك يا حبيبتي 

اسد بحزن :هنطلق 

ليلي:ايه قلت ايه 

اسد بحزن:ذي ما سمعتي يا ماما 

ليلي:انت بتقول ايه ططلقوو ليه  وبتنادي علي محمد بابا اسد 

محمد:في ايه بتنادي كده ليه 

ليلي:تعاله شوف ابنك هيطلق حور

محمد:ايه 

اسد بحزن:انا مش هتكلم كتير في الموضوع ده هطلقهاا

محمد ملاحظ حزن اسد:تعاله 

وخدو المكتب 

محمد :في ايه بقاا 

اسد بحزن:مافيش 

محمد:هطلقهاا ليه لما هو مافيش 

اسد بكدب:مش مرتاح معهاا 

محمد:متاكد 

اسد:اه يا بابا 

محمد:طب حاول معاها يمكن....

اسد:مافيش يمكن يا بابا الحوار خلصان 

محمد:طب اعرف لو هطلق حور يبقا انت ولا ابني ولا اعرفك 

اسد:انت بتقول ايه يا بابا هتلوي دراعي 

محمد:هو ده اللي عندي 

اسد:وانا هطلقها يا بابا 

محمد:وانت ولا ابني ولا اعرفك 

اسد خرج و حزنو اكتر من الاول 


اسد في الفون 

اسد:كل حاجه تمام 

وقفل 

حور علي حالها مش بتتكلم خالص و دايما سرحانه و بتعيط 

 اسد رجع البيت 

اسد بحزن:علي عيني ان اشوف دموعك دي وربنا لو اطول اشيلك جوايا هشيلك صدقيني غصب عني لو كانت ظروف تانيه عمري ما كنت هضيعك من ايدي و عمرك ما هتبقي لغيري مش عارف اعمل ايه اسيبك جنبي يحصلك حاجه وسعتهاا عمري ما هسامح نفسي كنت كنت خايف معرفش احميكي او اغلط غلطه تضيعك من ايدي بس هقول ايه دالوقتي ما انتي خلاص ضعتي 


تالياا:مالك 

مالك:نعم 

تاليا بتوتر:كنت عايزه اقولك حاجه 

مالك مسكها من ايديها وقربهاا:مالك في ايه 

تاليا بخوف:..ا..ص...ل

مالك:في ايه يا حبيبتي مش اتفقنا ان احنا هنبقاا صحاب قولي في ايه 

تاليا:انا عايز اروح ل ماما وبابا 

مالك بستغراب: تروحي فين 

تاليا: ل ماما وبابا 

مالك:مش ابوكي وامك الله يرحمهم 

تاليا بخوف:في المقابر 

مالك:هتروحي ليه 

تاليا بخوف:اليوم ده يوم....ما.م.اتو ووربنا وربنا يا مالك هرجع هرجع البيت تاني وربنا مش ههرب صدقني 

مالك حضنهاا:اهدي خلاص هتروحي امته 

تاليا:دالوقتي 

مالك:ماشي تعالي 

وخدها في المقابر 

تاليا واقف قدام المقابر و مالك بعيد شويه عند العربيه 

تاليا بتتكلم و بتعيط مالك قرب عليهاا و حضنهاا 

مالك:اهدي الله يرحمهم 

تاليا بعياط:يارب يارب يا مالك 


فات كام يوم و حور ذي ما هي مش بتتكلم خالص بتعيط بس و اسد بيحاول يمارس حياته عادي خالص عشان ماحدش يعرف ان هو بيحبها تاليا و مالك بيقربو اكتر طارق و اصاله و ميار عرفو موضوع الطلاق و اصاله كانت مبسوطه ان حور هططلق و هترجع خدامه عندها و ميار كانت مبسوطه عشان عنيهاا علي اسد و مايا خرجت و بقيت قريبه من اسد  ومحمد و ليلي و مها حاولو مع حور كتير انها تتكلم مافيش اي فايده و جبلهاا دكتور نفسي عشان ترجع ذي الاول 


في ڤيلا محمد الحديدي

طارق:اناعايزها ترجع دي بنتي 

محمد:ايه الكلام اللي بتقوله ده يا طارق بنتك هي هي بنتي 

اصاله بحقد:لا لازم ترجع معانه دي واحده في مقام المطلقه دالوقتي 

ليلي: ايه اللي انتي بتقولي ده 

اصاله:الاصول اصول يا ليلي ده ابنك اللي مطلقها يعني الناس مش هتبطل كلام علي حور و دي ذي بنتي 

ليلي:ما انا عارفه ان هي ذي بنتك 

اصاله:عشان كده هنخدها ترجع بيت ابوها وتعيش معانه ذي الاول 

كل الكلام ده و حور سامعه و افتكر جملة اسد انتي عارفه انا سبتك معايه ليه و لعنت الظروف اللي حططها في حب اسد و ان هي لو مش ضعيفه عمر اسد ما كان مثل عليهاا الحب 

حور بعصبيه:انتي عايزه ايه هاااا عايزين مني ايه ارفتوني وانتي ذي بنتك بنتك مين دا انتي واحده زباله 

طارق بعصبيه وكان هيضربها وحور لحقتو:انا اظاهر ان قصرت في ربايتك 

حور: لا انا متربيه احسن تربيه انا تربية يمني يمني يا بابا فاكرها 

اصاله:انتي بقيتي قليلة الادب دي اخرت تربيتي 

حور بعصبيه: تربية ايه هاا تربيه ايه اللي بتتكلمي عليها انا عمري ماشوفت منك نظره حنيه 

اصاله قربت عليها عشان تضريهاا



طفلتي الخائفه

البارت 30

بقلم/ شهد عبد السلام

حور بعصبيه:تربية ايه هاا تربية ايه اللي بتتكلمي عليهاا انا عمري ماشوفت منك نظرة حنيه 

اصاله قربت عليهاا عشان تضربهاا 

حور دافعت عنهاا و مسكتهاا ضربتها وسط استغراب ليلي و محمد و طارق 

بعد مده من ضرب حور ل اصاله وقعت علي الارض فاقدة الواعي بسبب قلة الاكل 

ليلي بخضه:محمد محمد البت 

و بتحاول تيشلهاا 

محمد في ثانيه جت الحراس و شالو حور للمستشفي 

بعد وقت في المستشفي 

ليلي و محمد قدام اوضة حور 

ليلي:محمد هنعمل ايه انت اهو شايف حور 

محمد :اهدي و سبيهاا علي ربناا 

ليلي:...

و شويه والدكتور طلع 

محمد :ايه يا دكتور مالها

الدكتور:هي كويسه و اللي حصلها ده بسبب قلة الاكل و انا كتبتلها علي فيتامينات 

محمد:طب ممكن ندخل 

الدكتور:هي حاليا نايمه ياريت ترجعه البيت و بكره تجو تكون فاقت 

ليلي اصرت انها تفضل جنب حور 

تاني يوم الصبح 

مالك:اقعدي افطري 

تاليا: مش جعانه 

مالك :سعمتي انا قولتلك ايه

تاليا: في ايه يا مالك 

مالك:هو ايه اللي في ايه بقولك تعالي افطري تقعدي منغير كلمه فاهمه 

تاليا وعنيها في الارض:فاهمه 

وقربت عليه وقاعدة 

مالك حرك الكرسي في اتجاه 

وتاليا لسه مركزه قدامهاا 

مالك وبيحرك ايدو علي دراعهاا: مالك 

تاليا ومش بتبص ل مالك:مافيش  واحد لسه مزعقلي بس 

مالك:انا بسالك علي وشك شكلك تعبانه 

تاليا:مش عارفه وبتبصلو 

مالك وقرب منها اكتر:في حاجه مزعلاكي 

تاليا: لا 

مالك:تيتي ماتخفيش مالك قوليلي 

تاليا بهدوء: قولتلك مافيش

مالك:طب ايه اللي تعبك 

تاليا بعياط:جنبي بيوجعني اووي و مش قادره اقعد 

مالك:طب اهدي و طالعها الاوضه

مالك:غيري هدومك و الدكتور شويه وهيجي 

تاليا بتعب: انا مش عايزه الدكتور والنبي يا مالك 

مالك: مش عايز اسمع صوت 

تاليا: حاضر بس

مالك:مافيش بس غيري الطقم ده و اعدلي الحجاب

تاليا:حتي وانا تعبانه عمال تحكم فياا 

مالك:سمعتي و مسكهاا

تاليا بخوف:في ايه 

مالك:ماتخفيش هغيرلك 

تاليا بتعب: تغير لمين يا قليل الادب انت 

مالك اتجه بيهاا ل غرفه الهدوم

و شالها الجاكت اللي هي كانت لابسه و لبسهاا دريس مقفول خالص و عدلهاا الحجاب 


بعد شويه 

مالك بخوف:عندهاا ايه 

الدكتور:هنحتاج ان هي  تعمل شوية تحاليل عشان نتاكد 

مالك بخوف اكتر:هي عندهاا ايه 

الدكتور:مافيش داعي انك تخاف 

مالك بعصبيه و خوف علي تاليا:بقولك في ايه مالها 

الدكتور بخوف:الزايده تقريباا 

مالك :تقريباا 

الدكتور:اه انا عايزهاا تعمل التحاليل دي عشان نتاكد 

مالك:طب ابعتها المستشفي امته 

الدكتور:بكره الصبح 

مالك:طب شكرا 

ومشي مالك دخلهاا فضل شويه و تاليا فاقت 

مالك:عامله ايه دالوقتي في حاجه واجعاكي 

تاليا:الحمد لله 

مالك بحنيه :بجد كويسه اجبلك الدكتور

تاليا بفرحه ان هو مهتم بصحتهاا :لا لا كويسه مافيش داعي 


عند حور ليلي مشيت تجيب حاجات لحور 

اسد بحنيه و حزن عليهاا وماسك ايديهاا:غصب عني صدقيني وهتقومي بسلامه وماتخفيش انا هفضل طول عمري جنبك وانتي هتفضل اول واخر حد ممكن اعشقو 

حور بدات تتحرك و اسد ماسك ايديهاا  واسد خرج 

حور بتعب :ا..س.د 

وبتحاول تقوم 

الممرضه:ينفعد تهدي يا مدام نامي و بتنيمهاا 

حور بتعب:هو انا هنا من امته 

الممرضه:من امبارح بليل وكان في واحده معاكي بس نزلت تجبلك حاجات 

حور:طب هو مافيش حد دخل من شويه 

الممرضه:لا يا  مدام 

حور سكتت و الممرضه عملة  شغلهاا و خرجة

ليلي بخوف بتقرب عليهاا:عامله ايه يا حبيبتي دالوقتي 

حور بتعب :ماتخفيش يا ماما مافيش حاجه انا كويسه

ليلي مسكة ايديها وقاعدة جنبهاا:ماتخفيش محمد عمره ماهيسيبك

حور بدموع:كان دائما بيقولي نفس الكلام 

ليلي ماعرفيتش ترد سكتت 

حور:هخرج امته 

ليلي:بكره عشان نطمن عليكي و عمك محمد طالعه اهوو 

وشويه و محمد دخل 

محمد بحب:حمد الله علي السلامه يا بنتي و بيحضنهاا 

حور:الله يسلمك يا عموو 

محمد:خوفتيني عليكي 

حور بضحكه بسيطه اووي:اعيش و اخوفك 

ليلي فرحت ان هي هزرت مع محمد و محمد بردوو 

ليلي:ماتحاول كده يا محمد ونخرج النهارده 

محمد:لا خليهاا بكره 

حور:يا عمو انا بقيت كويسه و قسماا بالله

محمد:انا قولت لا بكره تخرجي 

واتقفل الكلام 

حور في سرهاا:حتي وانا تعبانه بحلم بيك يارب هنساه ازاي ده قوينيي يا بس كان واحشني اووي ماكنتيش قادره علي بعدو حاسه ان لا هو كان معايه حسيت بحنيته علياا و مسكة ايدو  ازاي حلم 


بعد اذان الفجر

اسد بردو راح ل حور  وهي نايمه 

اسد لمسهاا:الحمد لله بقيتي كويسه وبيكمل بحزن و دموع متحجره واحشتيني اووي مش عارف انام غير في حصنك واحشتني وواحشني  حتي خوفك و جنانك و كل حاجه فيكي 

حور بهلوسه:ا..س...د

اسد و ماسك ايديها: ايه ياروحي اسد 

حور بهلوسه و عياط:هطلقني ليه 

اسد:غصب صدقيني 

و سابها و مشي و كلم الدكتوره تدخلهاا 

الصبح 

الممرضه:الحمد لله دالوقتي درجة حرارتك كويسه عن امبارح 

حور:الحمد لله هو كان في حد هناا 

الممرضه بتوتر:هاااا  ... لا 

حور:متاكده

الممرضه بتوتر:اه 

حور:طب عرفتي ازاي ان حرارتي عاليه 

الممرضه بتوتر:.. طب.. بعد ازنك عشان عندي مريض تاني 

وخرجت 

حور في سرهاا :خلاص يا حور هو عمره ماهيجي و لا هيسال عليكي خلاص خلصت و هيطلقك 


عند تالياا و مالك 

مالك بيخبط علي الباب

تاليا:ثانيه 

شويه و فتحت الباب

مالك و بيدخل الاوضه:كل ده عشان تفتحي  

تاليا: معلش كنت بلبس الحجاب 

مالك و بيقرب منها و ايدو علي حجابهاا :انا حافظ كل تفصيله فيكي  وهيشيل الحجاب 

تاليا مسكة ايدو :عشان خاطري انا شيلت ذنوب كتير اووي

مالك فرح ان هي غاليه و خايفه من ربنا:ماشي و سابهاا 

مالك: كنت جاي اقولك ان حور بنت عمتك تعبانه 

تاليا بخوف:ايه حور مالها انا ... انا .ب

مالك:اهدي في ايه هي كويسه مافيهاش حاجه 

تاليا: طب تعبانه مالها ايه اللي حصلهاا 

مالك:معرفش 

تاليا بستغراب:هو انت تعرفهاا منين اصلا 

مالك :هااا... مش انتي كلمتني عليها قبل كده انك تكلميهاا 

تاليا: اه

مالك:غيري هدومك هتروحي تعملي التحليلات و تشوفي حور 

تاليا بفرحه:بجد انا مش عارفه اقولك ايه شكراا 

و هتجري

مالك:استني 

تاليا:نعم 

مالك: السواق هيبقا معاكي وبسرعه 

تاليا:حاضر 

 


ميار:لا لا كده حاجه كبيره اووي يا ماما 

اصاله:ولا كبيره ولا حاجه سهله  بس اهم حاجه  يتم بسرعه 

ميار بخوف:لا يا ماما ده لو اسد عرف هيموتنا 

اصاله:كان زمان مش دالوقتي لو هي غاليه عليه مش هيطلقهاا 

 ميار:لا لا انا اخاف اعمل كده 

اصاله:جامدي قلبكك ده لو عايزه تتجوزي حبيب القلب اسد 

ميار:هحاول انا هنزل دالوقتي 

و نزلت 

و شويه و كانت تاليا في المستشفي مع حور 

تاليا حضنتهاا:واحشتني اووي 

حور:وانتي وربنا انتي كنتي فين كل المده دي 

تاليا: مش هقدر اقولك دالوقتي بعدين المهم انتي مالك في ايه 

حور: انا الحمد لله 

تاليا:بقولك مالك ايه اللي حصلك عشان تدخلي في المستشفي 

حور بعياط:  تعبت شويه 

تاليا قربت عليها و حضنتهاا:مالك بتعيطي ليه 

حور:مافيش 

تاليا:طب بتعيطي ليه يا روحي بس في ايه احكيلي 

حور بتعيط اكتر و حضنتها:اسد هيطلقني 

تاليا:ازاي يعني مش انتي قلتي انو بيحبك 

حور بعياط:طلع بيكدب بيشفق عليا عشان عارف ان ماليش حد

تاليا:ماتقوليش كده  و خلاص يا حور ربنا عايز كده ولو في نصيب مهما يحصل هتفضله مع بعض ماتعرفيش الخير فين يا روحي 

حور بعياط:حتي لومش هو الخير انا عايزه اسد كان كل حاجه حلوه في حياتي اه لسه عارفه من فتره صغيره بس بحبو اووي يا تالياا 

تاليا:خلاص بقا كفايه عياط 

حور:كلهم ذي طارق 

تاليا:اهدي بقا خلاص و مش كلهم ذي طارق ولا حاجه بس هو النصيب كده 

حور:عندك حق 

تاليا: ولازم تنسيي فاكره زمان لما كنتي بتقولي اللي مابيحبنيش مش هحبه دالوقتي بقولك امشي بكده اسد مش بيحبك ولا متاثر بفراقك انتي بردو اعملي كده 

حور :هعمل كده 

تاليا:هططلعي امته 

حور:مش عارفه بس ممكن يكون بليل

وشويه و كلام تاليا مشيت عشان مالك و ليلي كانت بتجيب هدوم ل حور 


حور و حد ايدو علي بوقهاا و شبه نفسها مقطوع :اممممممم...........

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع