القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت 31_32_33_34_35 بقلم/ شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


طفلتي الخائفه 

البارت 31_32_33_34_35

بقلم/ شهد عبد السلام

حور و شخص كاتم فمها و انسفها شبه منقطعه :امممممم ....


بعد شويه 

حور بتعب:اه..

الدكتور:حمد الله علي سلامتك 

حور:هو ايه اللي حصل 

الدكتور:محاولة قتل 

حور بخوف:ده ده انا 

الدكتور:اهدي لو سمحتي انتي كويسه 

فلاش باك 

حور:امممم 

اسد مسك القاتل و اول ما القاتل ساب حور غابت عن الواعي و اسد مسك الشخص ده و اتسلم للبوليس 

عودة الفلاش باك 

اسد في الفون:عايز اعرف هو تبع مين في اقرب وقتت يااحمد 

احمد:اطمن هنقوم بالواجب و زياده 

اسد:عايز حراصه جنبها في كل حته عشان مايحصلهاش حاجه 

احمد: حاضر 

اسد:منغير ما تاخد بالها مش عايز حد يشك مجرد شك يا احمد ان دول حراصه 

احمد:تمام يا اسد باشا 

اسد:سلام 

وقفل 

ميار بخوف: يا نهار اسود اتمسك ازااي ازااي كده 

اصاله :ماتخفيش 

ميار:مش هخاف ازاي يا ماما انتي بتقولي ايه الراجل زمانه اعترف علينا 

اصاله:يا غبيه و هو لو اعترف عليكي هيكون زمانك قاعده هنا 

ميار بخوف:هعمل ايه دالوقتي 

اصاله:روحيلو 

مياى:انتي بتقولي ايه انتي عايزه توديني للموت 

اصاله:يا عبيطه روحيلو و اعرضي عليه فلوس  عشان يسكت 

ميار:والفلوس هجبها منين 

اصاله شاورة ل ميار 

ميار:هتعمليها بجد 

اصاله:ومنعملهاش ليه بقا 

ميار:هيسكت 

اصاله:هسكتو 


عند تالياا 

تاليا:هو انت صاحي ليه 

مالك:انتي مالك

 تاليا بإحراج :اسفه  و هططلع

مالك:استني 

تاليا:نعم 

مالك:عملتي ايه مع حور

تاليا:معرفش 

مالك:تاليااا فوقيي 

تاليا:قاعدة معها شويه و جيت 

مالك: هتعمل ايه مع جوزهاا 

تاليا بغيره:هو انت مهتم ليه 

مالك مسكها من دراعهاا:صوتك يبقا واطي سامعه 

تاليا بضعف و مش قادره تتحرك بين ايدو:حاضر 

مالك و لسه ماسكها :عايزك تموتي من غيرتك يا تيتي 

تاليا: دراعي 

مالك:نازله من اوضتك ليه 

تاليا بتوتر :هااا ..م. معرفش 

مالك:فوقي بقولتك هو ايه اللي ماتعرفيش 

تاليا بتوتر:..كنتتت...

مالك:كنتي عايزه تشوفيني 

تاليا: لا .. اقصد

مالك: انتي عايزه تتعلمي ازاي بنتكلم من الاول و جديد شكلك كده 

مالك مستمر في الكلام و دراعهاا بيسيبو واحده واحده 

تاليا:هو انا عملتلك ايه الاول  غالطه صغيره عاقبتني عليها و كل يوم بتعاقبني علي حاجات انا ماعملتهاش يا مالك انا حتي معرفش انت اسمك ايه مالك ولا احمد 

مالك: وكنتي بترجعي ليه هنا لما خرجتي ......... خايفه تقولي!؟

تاليا:معرفش

مالك :هو كل حاجه ماتعرفيش 

تاليا:...

مالك: علي فوق 

تاليا اول ما سمعت الكلمه دي جريت علي فوق 

ومالك رجع المكتب بعصبيه 

مالك في تفكيره:دي اعمل معهاا ايه يارب عشان  تحبني ربع الحب اللي بقيت احبوهلها بس بردو هي عندها حق انا واحد ماتحبش اصلاا وحياتي كلها بايظه و في عين الناس كلها ميت لو حتي حبتني هبقاا بظلمها 


عند اسد 

اسد بقرف:ايه يا حبيبتي 

مايا:واحشتني اووي يا اسد انت فين 

اسد:هكون فين يا مايا في البيت 

مايا:طب انا تحت بيتك و طالعه 

اسد:بيت مين

مايا:بيتك انت يا اسد 

اسد:مايا لو طلعتي هتزعلي اوعي ططلعي فاهمه 

مايا:وده ليه بقا حد معاك فوق 

اسد بعصبيه: ماياا 

مايا بخوف:حاضر انا همشي اهو ومشيت بعربيتها 

تاني يوم الصبح 

حور طلعت من المستشفي 

حور بصوت ظاهر عليه التعب  :حضرتك عامل ايه

جاسر بفرحه:الحمد لله انتي عامله ايه 

حور ضحكة:هو حضرتك تعرف انا مين عشان تسالني 

جاسر:عارفك يا ست حور

حور بستغراب:بجد ده ازاي انا اول مره ارن علي حضرتك 

جاسر:معلش بقا هنعمل ايه عارفك من صوتك 

حور بإحراج: شكرا كنت حضرتك مكلمني علي الشغل او التدريب 

جاسر:اهاا اه فعلا كلمتك  بس بقالها كتير اووي 

حور:يعني الفرصه مش موجوده دالوقتي

جاسر بغزل:لو مش موجوده نجبهالك 

حور بصوت بيدل ان هي بتتكلم بجد :بتقول ايه 

جاسر:هاا لا ابد بقولك ان هي لسه موجوده 

حور:بس انا خايفه انا لسه اول سنه ليا في الجامعه 

جاسر:ماتخفيش انا معاكي اهو ولو عايزه حاجه كلميني 

حور بصوت مليان عياط عشان افتكرت اسد عشان دائما كان بيقولها ماتخفيش انا معاكي :شكرا يا دكتور 

وقفلت

بعد كام يوم حور كانت بدات تشغل نفسها عشان تنساه وبردو تحسن من نفسها تبقا قويه عشان تعرف تواجه الحياه ودكتور جاسر دايما معهاا وظاهر عليه الاعجاب الشديد و اسد ذي ماهو حزين وبيكمل الخطه و بيقرب من مايا و دايما عيونه علي حور وكل مايشوفها بتقرب من دكتور جاسر وبيبقا هيموت من الغيره و الزعل و طول الفتره دي بيراقبها و حور مش واخده بالهاا و مالك اطلق حرية تاليا و سابهاا عشان شاف ان هو ده الحل المناسب 


حور :شكرا يا دكتور 

جاسر:قولتلك كفايه دكتور خليها جاسر انتي بقيتي السكرتاريه الشخصيه بتاعتي 

حور بابتسامه:حاضر يا جاسر 

جاسر:بكره اول يوم  ليكي في الشغل تبقي موجوده بدري 

حور:تمام 

ومشيت 

بعد شهرين حور اشتغلة في شركة محمد و مسكت كل الشغل و بقيت واحده تانيه في خلال شهرين بس واحلويت و تاليا كل ما تحاول ترجع الڤيلا تشوف مالك مش بتعرف تدخل واسد متابع حور في صمت و هي بتحاول تنساه  


بليل في غرفة حور 

حور بعياط:وحشتني حتي وانا عامله جامده مش قادره عايزك جنبي نفسي اشوفك ليه يا اسد سبتني حتي وانت مابتحبنيش انا بردو بحبك بقيت تعبانه مش عايزه اقعد فاضيه ولو دقيقه واحده عشان بفكر فيك في الدقيقه دي وهفضل كده لحد امته كل يوم انام علي صورتك  و كل يوم عياط ليه سبتني وبتكمل بجزء من قوتها بس خلاص بقا ضعيفه مش هبقا كده طول عمري ضعيفه وكل الناس جت عليا و ظلموني دالوقتي ماحدش هيقدر يلمسني بحبك اوي وبحاول انساك بس مش قادره مش عارفه عشان كده انا خلاص يتحرم علياا الحب بعد ماحبيتك وهقفل قلبي علي كده 


وراحت في النوم وسط عياطهاا 

(اسد ساب شغل محمد وده كان طلب محمد عشان اسد عايز يطلقها )


تاني يوم الصبح 

تاليا:طب هقوله حاجه و همشي 

.....:مش هينفع احمد بيه رافض مقابلة اي حد اتفضلي لو سمحتي 

تاليا: شهرين وانا كل يوم هنا ومش بعرف اقابله 

..:دي اؤامر يا هانم 

مالك في الفون:دخلهاا 


..:اتفضلي يا هانم 

تاليا بفرحه جريت علي الڤيلا ودخلة 

مالك بجمود :جايه ليه 

تاليا ومركزه في عيونه:عامل ايه 

مالك: جايه ليه يا تاليا 

تاليا بردو سرحانه في عيونه 

مالك بعصبيه: تالياا في ايهه 

تاليا: نعم 

مالك نزل من علي السلم وقرب عليهاا 

مالك ومسكها من دراعهاا:عايزه ايه 

تاليا مش حاسه بوجع ايديهاا:هو انت سبتني ليه 

مالك: مش انتي عايزه كده 

تاليا: لا 

مالك بجزء من الحنيه:طب عايزه ايه 

تاليا بتوتر:هاا معرفش 

مالك حاول يخفئ ابتسامته وبيحاول يضغط علي ايديها اكتر :بردو ماتعرفيش 

تاليا بتوتر:لا لا كنت 

مالك:كنتي ايه 

تاليا: عايزه اقولك 

مالك:اتكلمي 

تاليا: عايزه امشي

مالك: علي برا يا تاليا 

تاليا: اسمعني بس 

مالك بعصبيه ومسكها من دراعها جامد: سمعتي قولتلك ايه و قسما بالله يا تاليا لو شوفتك بتتكلمي مع اي راجل في الصيدليه هموتك 

تاليا بخوف:حاضر 

مالك: احسن حاجه مايبقاش في شغل فاهمه 

تاليا بخوف: بس...

مالك: مافيش بس و بيقربهاا وبيشم ريحتهاا لوقت 

مالك وبردو مقرب من رقبتهاا :امشيي 

تاليا بخوف:..

مالك جنب اذنهاا:لو جيتي تاني هيحصل حاجه هتزعلك 

تاليا بخوف:حاضر ومشيت 


قمر:حور هانم مافيش حضرتك هتسافري بالطياره 

حور :قولتلك بطلي هانم و لا بالعربيه 

قمر:طب ياريت تتفضلي عشان الطريق هياخد وقت 

حور:تمام انا نازله 

ونزلة 

و خلصت شغل وراجعه اخر الليل 

حور بتعب:فاضل قد ايه يا ابراهيم 

ابراهيم:لسه بدري 

حور من كتر التعب نامت نامت في العربيه 

بعد شويه 

حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق رقبتهاا



البارت 32

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام


حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق عنقها 

حور بخضه وبتبعد :انت بتعمل ايه 

اسد اتعدل ومركز في كل حته فيها وبيتكلم بعصبيه: ايه الارف اللي انتي لابسه ده

حور بتوتر :وانت مالك 

اسد ومسكها من شعرها:هو ايه اللي مالي انتي لسه ملكي مراتي 

حور بعصبيه:وانا مش ماسكه فيك يا اسد قلت هطلقني ودالوقتي جاي تقولي اصلك ملكي ملك مين هاااا 

اسد بعصبيه: صوتك يبقا واطي وانتي عارفه انك مش هتقدري تقفي قدامي

حور بعند وعصبيه:لا هقدر يا اسد 

اسد وبيشيل شعرها عن وشها: اتاكدي ان دالوقتي مش هقدر اعملك حاجه و عارف ومتاكد انك لسه بتحبيني 

حور ضحكة بستهزاء:كان زمان 

اسد :زمان اللي هو من شهرين صح 

حور صوتها بدا يظهر في العياط :راجع دالوقتي ليه 

اسد بهدوء:كنت راجع اودعك و مسك ايديها قبلها حور اول مااسد مسك ايديها اتوترت و علامات الخجل ظاهرة علي وشها 

اسد: لسه ذي ماانتي خلي بالك من نفسك و اتاكدي ان مهما يحصل بينا وقت ماتحتجيني هتتلاقيني جنبك 

ونزل قبل رد حور و ابراهيم ركب العربيه تاني 

اول ما اسد نزل حور انهارت من العياط 

حور بعياط: اكذب قلبي ازاي اللي بيقول كل ثانيه بيحبك حتي في عصبيتك حاسه بحنيتك كان واحشاني اوي لمسة ايدك 


ابراهيم: معلش تهدي 

حور بعياط: كان يقصد ايه ب اودعك دي هاا 

ابراهيم:..


عند تاليا 

في الشات 

مالك:انتي فين 

تاليا: مين 

مالك: مش لازم تعرفي 

تاليا: انت شاب 

مالك: اه

تاليا: وانت مالك انا فين يا بني ادم يا زباله انت 

وعملة بلوك 

مالك فرح ان هي مش متقبله فكرة ان يبقا في حد جنبها 


ميار بعصبيه:يعني ايه كل الفلوس اللي طلبتها بقيت عندك 

المجهول:انتي شايفه ان الكام مليون دول بروحك يا حلوه تبعتي 3 مليون تاني 

ميار:اجبلك 3 مليون منين انت مجنون 

المجهول:دي حاجه ماتخصنيش 

وقفل الفون 

بعد يومين 

مالك بيرن علي تاليا مافيش رد 

تاليا بنوم:الو 

مالك ضحك اول ماسمع صوتها وعرف ان هي كانت نايمه:نايمه 

تاليا بصوت منخفض:مين 

مالك:ماتنزليش النهارده 

تاليا: مين بقا 

مالك بعصبيه: تالياا فوقي 

تاليا اتخضيت وقامت من علي السرير 

تاليا: نعم يا مالك 

مالك فرح ان هي عرفته:مافيش نزول النهارده 

تاليا:...

مالك: سمعتيي 

تاليا بخوف:ليه 

مالك: سمعتي قولتلك ايه 

تاليا: حاضر 

(مالك قالها كده عشان شكلها كانت تعبانه يوم ماقبلها)


حور رجعت البيت وكانت تعبانه من العياط طلعت خدت شاور ونامت 


تاني يوم الصبح 

ضابط:حضرتِك الاستاذه ميار صالح 

ميار بخوف:ايواا انا 

الضابط:اتفضلي معانه 

ميار بتوتر:ليه انا ماعملتِش حاجه 

الضابط:اتفضلي و هتاكد هناك 

اصاله طلعت :في ايه 

ميار بخوف:عايزني في القسم 

الضابط شدها بالقوة و خدها ونازلين 

اصاله:ماتخفيش انا هجيب المحامي و هجيلك 

(اللي حاول يقتل حور خد من ميار واصاله 15 مليون جنيه واصاله كانت وخداهم بدون علم طارق)

في القسم 

الضابط: اسد بيه كلمني شخصيا عشان ناخد بالنا منك 


اسد طبعاا متابع القضيه وكلم القسم عشان ميار تتعلم الادب 


الضابط:عايز يكلمك و ميار بتاخد الفون 

اسد بكبرياء:مبروك ماتخفيش مافيهاش خروج و انا زعلان اوي انك دخلتي بدري ومالحقتيش اخد حق مراتي منك بس ملحوقه هناخدو وانتي في السجن وقفل 

ميار بتسمع كلامه ومش قادره تتكلم من كتر صدمتها ان هي اتكشفت 


جاسر:صباح الخير يا روحي 

حور بنوم:صباح النور 

جاسر:واحشتني 

حور: لو سمحت يا دكتور هو في ايه ايه الكلام ده 

جاسر بحنيه:في ايه يا حور 

حور:انا مابحبش الطريقه دي وياريت ماتنساش ان انا واحده متجوزه ولو حتي مش متجوزه مش هسمحلك بطريقتك دي 

جاسر:خلاص اعتبريني ماقولتيش حاجه 

حور:دي مش اول مره 

جاسر:هتبقا اخر مره كان في عقد واجتماع النهارده بين شركتك و شركتي...

حور:اول حاجه دي مش شركتي يا دكتور وتاني حاجه الميعاد النهارده  ذي ماهو 

جاسر بحنيه:حور 

حور :نعم 

جاسر:ياريت تقبلي نتغدا سوا النهارده بعد الاجتماع 

حور:اسفه اص....

جاسر:اول طلب اطلبو منك ومش هنتاخر نص ساعه بس 

حور:طب تمام ماشي باي بقا دالوقتي 

وقفلة 

جاسر:باي يا حوريتي النهارده هاخد اول خطوه بيني انا وانتي 


حور غيرت ونزلة 

ليلي :صباح الخير يا حبيبتي 

حور:صباح النور يا ماما 

ليلي:امبارح جيتي طلعتي علي طول في حاجه 

حور:لالا كنت تعبانه شويه من الشغل 

ليلي:يا حبيبتي ريحي نفسك وبلاش الشغل ده ولما تخلصي اشتغلي برحتك 

حور:ماتخفيش يا حبيبت قلبي انا كويسه 


عند تاليا راحت الشغل و هي راجعه 

مجهول:حضرتك تاليا هانم 

تاليا بستغراب:ايو انا 

المجهول: ينفع تتفضلي معانه بهدوء 

تاليا بخوف:اتفضل فين وانتو مين 

المجهول: هتعرفي لما تجي معانه يا فندم وياريت تتفضلي بهدوء 

تاليا هتجري واحد من الرجاله ثبتها بسلاح 

المجهول منغير يا يلمس تاليا بس ماسكلها المسدس :ياريت تتفضلي معانه 

تاليا ركبة بخوف و واحد بس كان بيسوق العربيه وهي قاعدة في العربيه 

وصلة مكان مهجور و الراجل نازلها منغير مايلمسها وتاليا عماله تعيط 

دخلة المكان وكان مالك واقف تاليا اول ماشافت مالك جريت عليه وحضنتو وفضلة تعيط 

مالك:اهدي خلاص 

تاليا بعياط:رافع عليا المسدس 

مالك :انا هربيي اهدي 

مالك:ماسمعتيش الكلام ليه 

تاليا بعياط:كلام ايه 

مالك بعصبيه: افتكري كلام ايه 

تاليا اول ماسمعت عصبيتو بعدت عن حضنه 

تاليا: هوانا عملتلك حاجه 

مالك مسكها من دراعها و قربها عليه:مش انا قولتلك مافيش شغل النهارده

تاليا بخوف: انا اسفه 

مالك: اعمل بيها ايه انا اسفه دي 

تاليا بعياط:اعمل ايه 

مالك:رقمي يتسجل وتدخلي تشيلي البلوك واي مشوار تروحي تعرفيني فاهمه 

تاليا: فاهمه 

مالك سابهاا 

مالك:حد مسك ايدك او حاجه 

تاليا :لا 

مالك: كفايه عياط و بعد كده لما اعوز اشوفك هبعتلك العربيه تجيبك 

تاليا: حاضر 

وقرب منها و مسكها من وسطها وماشي بيها مالك جنب اذنها:حضنك حلو اووي وامشي وخلي بالك من نفسك 

استني 

تاليا وقفة 

مالك :مش عايز شعرك يبان من الحجاب 

تاليا: حاضر 

مالك بحنيه:اركبي مع السواق هينزلك قدام بيتك 

تاليا طلعت ورجعة بيتها 


جاسر:اتفضلي وبيرجع الكرسي 

حور :شكرا 

جاسر خدها مطعم  وكان المكان فاضي 

بعد شويه 

جاسر بتوتر:كنت عايز اقولك حاجه 

حور بهدوء:اتفضل 

جاسر:تتجوزيني.....


البارت 33 

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام

جاسر:تتجوزيني 

حور بصدمه:انت بتقول ايه انت مجنون صح وبتقوم 

جاسر بيحاول يمسكهاا:اسمعيني بس ثانيه 

حور:مافيش حاجه تتقال عشان اسمعها يا دكتور انا واحده متجوزه ازاي مش فاهمهاا 

جاسر:مش هو هيطلقك 

حور بدموع:اه وحتي لو هيطلقني انا مش هتجوز 

وبتحاول تمشي بس جاسر ماسك ايديها 

جاسر:هتفضلي علي ذكريات واحد عمره ماحبك ولا حتي كان مهتم بيكي طول الفتره اللي فاتت دي 

حور بعصبيه:دي حاجه تخصني انا بتاعتي انا 

جاسر:وانا بحبك يا حور وربنا من اول يوم شوفتك وانا بحبك 

حور بنفعال:انا مش بحبك مش بحبك افهمهالك ازاي طول الوقت بتحاول تقرب وانا كل مره برفض قربك وانت عارف كده وعارف كمان ان انا بحب جوزي 

جاسر وبيمسكها وبيضغط علي دراعها:وهو مابيحبكيش 

حور :اوعاا بقا سيب ايدي وياريت تحترم نفسك و ياريت بردو ماشوفش وشك تاني انا كنت بعتبرك اخويا 

جاسر بعنف:اخوكي ليه ها طول عمري بحبك وعايزك وانتي بتجري ورا واحد مش مهتم ليه بتعملي كده 

حور بصوت عالي:اوعاا بقاا و كفايه كده 

جاسر:لو فاكره ان هسيبك تبقي غلطانه 

وبيقرب عليها و بيحاول يقبلهاا من عنقها بعنف وفي وجههاا حور بتضرب في وهو متحكم فيها 


جاسر مكمل ومره واحد قطع اللحظه علي جاسر دخول اسد ونزل ضرب في جاسر اول مادخل بعد حور ومسك جاسر موته بين ايدو وحور منهاره من العياط 

جاسر مرمي علي الارض شبه ميت واسد قرب علي حور 

اسد بحنيه وعصبيه وانفاسه سريعه جدا وبيمسكها وقربها :انتي كويسه 

حور مستمره في العياط و بتحضنه :ا..س..د 

اسد بيطبطب عليها واسد بكل رقه بيمحي (بيمسح) كل علامات جاسر بعلاماته الرقيقه 

حور لسه ماسكه في حضنه ومش قادره تبعد 

اسد شالها في العربيه وطلع علي الڤيلا وحور كانت غابت عن الواعي واسد سابها علي السرير بهدوء وخرج 

حور بعد وقت بعياط:اه 

اسد:اهدي مالك فيكي حاجع بتوجعك 

حور بعياط وافتكرت منظر جاسر 

اسد قرب عليها وبيطبطب عليها :اهدي خلاص مافيش حاجه

حور بتحضن اسد:وربنا يا اسد ماكنتيش متخيله ان هو يعمل كده انا اسفه 

اسد بعصبيه: انا قولتلك كام مره تبعدي عن الشخص ده 

حور:انا اسفه

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا الاتنين :ازاي يقرب منك 

حور بتعيط 

اسد بعصبيه: اسكتي مش عايز اسمعلك صوت 

حور سكتت 

اسد قربها وبيتكلم بهدوء عكس البركان اللي جواه:هتفضلي هنا وطلوع من البيت دا مافيش يا حور

حور:...

اسد :انا هنزل اشوف ابن***اللي في المخزن ده

حور بتوتر: اسد 

اسد وقف مره واحده:نعم 

حور قربت عليه و بحنيه:ينفع اقولك حاجه 

اسد وهي واقفه قدامه و عيونها في عيونه وبيرجع شعرهاا للخلف:قولي 

حور:اوعا تموته 

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: ا...

حور بخوف: اهدا والنبي انا خايفه عليك 

اسد بهدوء:ماتخفيش 

و سابها ونزل 

حور في الفون:صبا خلي بالك من الشركه 

صبا:ليه في ايه يا حور 

حور:مش عارفه بس احتمال ماجيش الشركه كام يوم 

صبا: يعني انتي كويسه 

حور:اه كويسه الحمد لله المهم ذي ما قولتلك يا صبا 

صبا:طب هقول ايه ل طنط ليلي وعمو محمد 

حور:انا هكلمهم 

صبا:طب تمام وانا هحاول وكده كده معايه مازن 

حور:تمام باي وقفلة 


عند اسد جاسر مربوط علي الارض ويشبه الاموات 

اسد:كل الاسهم في الشركه بتاعته عايزها في الارض وقرب علي جاسر ونزل لمستواه 

اسد:وربنا لندمك علي قربك ليها 

جاسر من كتر الضرب مش قادر يتكلم 

اسد بنبره ترعب:رجولتك اللي كنت عايز تفردها عليها هخليهالك مش موجود هتبقا ذيك ذي.  ذي البنات ايه اقل من البنات يا حلوه انتي 

وطلع وامر رجالته بتنفيذ الامر 


اسد طلع ل حور 

اول مادخل الاوضه حور قامت من علي السرير قربة عليه 

حور:انا عايزه امشي 

اسد بحنيه:تمشي فين يا قلبي

حور بطفوله:ماما وعمو هيخافه عليا 

اسد بحنيه و لمسات رقيقه علي وجهها: انا هعرفهم 

حور:طب ينفع اكلمهم 

اسد وبيمسكها من خدها:تؤتؤ 

حور:طب انا عايزه انام 

اسد: تعالي ننام و بيحضنها 

حور:انت هتنام معايه 

اسد بجديه: عندك مانع 

حور:مش انت هطلقني 

اسد:دي حاجه تخصني انا يا موزتي و قرب عليها و قبلها بشغف

اسد: واحشاني اوي 

و نسبهم مع بعض شويه 

عند تاليا 

تاليا: الو 

مالك:مانمتيش ليه 

تاليا: كنت هنام اهو 

مالك:تاليا 

تاليا: نعم 

مالك: خلي بالك من نفسك و مش عايزك تتعملي مع اي حد 

تاليا بستغراب:ليه كل ده 

مالك وطريقته اتغيرت:سمعتي قولتلك ايه منغير ليه 

تاليا: حاضر براحه بس 

مالك:حاضر يا حبيبتي وقفل 

تاليا بفرحه :حبيبتي قالي حبيبتي اناا


اسد بفاذ صبر:اوووف مين بيرن عليكي دالوقتي 

حور ساكته مش بتتكلم 

اسد مسك الفون 

اسد: ايه يا بابا 

محمد بستغراب:اسد 

اسد: حور معايه 

محمد:اتصالحته 

اسد:بابا مش وقتك دالوقتي باي 

محمد:سلام 

وقفل 

محمد بفرحه:ليلي ليلي 

ليلي: نعم يا حاج 

محمد:حور مع اسد رجعو لبعض 

ليلي بفرحه:بجد 

محمد:انا رنيت علي حور اسد هو اللي كلمني 

ليلي: الحمد لله يارب  انا هقوم اصلي ركعتين حمد وشكر ل ربنا 


تاني يوم الصبح 

حور:الو يا مازن 

مازن:هترجعي امته 

حور:بكره بكتير 

مازن:ماشي 

اسد:بتكلمي مين 

حور بخوف: هااا 

اسد: بتكلمي مين 

حور بتوتر:مازن 

اسد:ياروح امك و شدهاا 

اسد:قوليلي كده كنتي بتكلمي مين 

حور:ده بيكلمني عشان الشغل 

اسد بعصبيه:مافيش ام شغل تاني 

حور:مش هينفع يا اسد عشان عمو محمد 

اسد: مالكيش دعوه ب عمو محمد 

حور بتوتر:حاضر 

اسد قبلها و سابها ونزل 

وقبل مايقفل الباب 

اسد: اوعي ططلعي برا الباب ده 

حور:ليه 

اسد:سمعتي ذي ماقولتلك


ميار بعياط:اعملي اي حاجه يا ماما انا بموت هنا و اسد مكلمهم كلهم عليا والنبي يا ماما طلعيني وبتكمل بجبروت وربنا لو ما طلعتني من هنا هقولهم عليكي 

اصاله:انتي مجنونه يا بت هو انا هسيبك وبتكمل بمسكنه ده انتي بنتي عمري ما هسيبك 

ميار:ذي ما سمعتي يا ماما وربنا مش هتحبس لوحدي 

اصاله:خلاص قولتلك هططلعي يعني هططلعي 


صبا بعصبيه:انت قليل الادب وبتضربه بالقلم 

مجهول:هو انا عملتلك حاجه 

صبا:هو انت كمان عايز تعمل يا زباله انت هتولي البوليس دالوقتيي 

مجهول:انتي مجنونه يا بت يا جماعه دي حراميه كانت عايزه تسرقنيي 

صبا:اسرق مين يا حيوان يا زباله انت 

وراحه علي القسم 

المجهول:كانت عايزه تسرقني يا باشا 

الظابط:اهداا انت في ايه يا انسه 

صبا بعياط:وربنا حضرتك  ماعملتلهوش حاجه هو اللي كان عايز ...

الظابط بزعيق:عايز ايه اخلصي 

دخل في اللحظه دي احمد صاحب اسد 

الظابط:اهلا يا احمد باشا نورتنا 

احمد دخل المكتب:في ايه 

الظابط:قضيه مش مفهومه 

احمد:انتي كويسه 

صبا بعياط :انت مين 

احمد :اهدي ايه اللي حصل 

المجهول: كانت....

احمد بجديه:انت تسكت خالص 

احمد:اتكلمي انتي في ايه 

صبا:انا كنت في المكروباص و..

احمد بعصبيه: وانتي ايه اللي بيركبك المكروباص

صبا :انت بتزعقلي ليه 

احمد:خلاص كملي 

صبا:و هو حاول ....

احمد:حاول ايه اتكلمي 

صبا بعياط: حاول يقرب مني و انا زعقت هو قال ان انا سرقته 

احمد:سرقة منك ايه 

المجهول بتوتر:ها... س 

احمد:خودو 

الظابط:يا احمد باشا 

احمد بصوت عالي: في ايه انا متاكد ان مافيش سرقه والقضيه تمشي وانا هتبعها بنفسي 

احمد:وانتي اتفضلي علي بيتكم 

وخد الظابط من صبا البيانات الشخصيه وخرجة هي واحمد 

احمد:ماتزعليش من طريقتي معاكي بس اتعصبت ان انتي بتعيطي 

صبا:شكرا 

احمد :شكرا علي ايه مافيش حاجه وياريت تركبي عربيتك او تاكسي 

صبا :العربيه في الصيانه وكنت مستعجله اووي

احمد:اتفضلي اوصلك 

صبا:لا شكرا هتعبك معايه 

احمد:ولا تعب ولا حاجه اتفضلي و فاتح باب العربيه 

في الطريق 

احمد :ممكن رقمك عشان لو في اي جديد في القضيه اكلمك 

صبا بتوتر:هاا اصل..

احمد:اصل ايه ماتخفيش مش هاكلك 

صبا:هخاف ليه وخد رقم فونهاا 

صبا:بس هنا شكرا 

احمد:علي ايه اتفضلي و نزلة 

واحمد وبقا مبسوط جدا عشان اتكلم معاها 


(احمد شاف صبا اول يوم في المستشفي لما اسد كلمه علي حراصه ل حور وشاف صبا مع حور )


اسد ماسك الفطار:ياريت تفطري كويس 

حور بطفوله وايدها عند صدرها:مش جعانه مش عايزه منك حاجه 

اسد قرب عليهاا: ليه يا حبيبت قلبي وبعدين فين بابا عايز اسمعها 

حور:مش هقولها تاني 

اسد بحنيه وبيفك رابطة ايديها:ليه يا قلب بابا 

حور:كده 

اسد وبيحوطها بايده و هيقبلها 

حور:ابعد وبتحاول تبعده 

اسد بجديه:في ايه 

حور:في ان كل حاجه بمزاجك تصالحني بمزاجك بردو عايز ططلقني بمزاجك 

اسد عايز يستفزها:اه كل حاجه بمزاجي هو انتي ليكي راي تاني 

حور بعصبيه:اه ليا يا اسد و حور بتاعت زمان دي انساها خالص انا اتغيرت 

اسد:فعلا اتغيرتي وعلي كل الناس بس مش معايه انا 

والباب خبط 

اسد بعصبيه: في ايه 

موده:مايا هانم تحت يا فندم وطالبه تقابلك 

اسد:طب انزلي وانا نازل 

حور بعصبيه: هي جايه تعمل ايه هنا 

اسد:.....

حور بعصبيه:انت شايف كده يبقا طلقني



البارت 34

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام

حور بعصبيه:هي جايه تعمل ايه هنا 

اسد وقاصد يعصبها اكتر ذي ما عصبته:وانتي مالك 

حور بعصبيه: انت شايف كده يبقا طلقني يا اسد طلاما انا مالي 

اسد قرب عليها وهي بتبعد وثبتها في الحيطه و بصوت يشبه فحيح الافعي جنب ودنها:لو الكلمه دي قولتيها تاني وربنا يا حور هعاقبك بس هيبقا عقاب جديد 

حور بتوتر من قربه:طب..طب هي جايه هنا ليه 

اسد:بعدين هتعرفي كل حاجه 

وهينزل 

حور بعصبيه: وربنا ما هاكل يا اسد خرجنييييي من هنا 

اسد بصلهاا 

حور خافت وسكتت 

اسد:انا نازل ومش عايز اسمع صوتك خالص  فاهمه 

حور:....

اسد:فاااااهمه 

حور:فاهمه 

ونزل 

مايا حضنته:واحشتني برن عليك من امبارح مش بترد عليا ليه 

اسد:كنت مشغول شويه يا حبيبتي 

مايا بمياعه:حبيبتك كانت خايفه عليك اووي 

اسد:...

مايا:مالك

اسد:لا مافيش 

مايا:طب يلا نفطر سوا  وهتنادي علي موده 

اسد:لا لا 

مايا:مالك يا حبيبي

اسد:نفطر برا احسن 


حور حاولة تنزل بس الباب مقفول 

حور:ماشي يا اسد انا هطين عيشتك ماابقاش حور 


بعد شويه اسد رجع وطلعلها 

اسد: بردو الاكل ذي ماهو 

حور:قولتلك مش هاكل 

اسد ساكت وبيحاول بيتحكم في عصبيته 

حور وقربة منوو:جاسر عامل ايه 

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: وانتي مالك ومال خراا ده 

حور:الله مش الدكتور بتاعي بردو يعني يرضيك....

اسد بعصبيه:حوررر

حور ببرود:ايه 

اسد: اسمو مايجيش علي لسانك 

حور:وانت مالك

اسد واستوعب ان هي عايزه تعمل معاه نفس الحركه و جنب ودنها:مالي ايه انتي كلك علي بعضك ملكي وماحدش يقدر يقرب من حاجه ملك لي اسد 

حور بوجع:ايدي 

اسد:افطري 

حور بعياط:انا عايزه امشي من هنا 

اسد: دموعك غاليه عليا بس خروج من هنا مافيش 

حور بترجي :وحيات اغلا حاجه عندك سبني 

اسد: وربنا انتي اغلا حاجه عندي و صدقني كل ده عشان خايف عليكي وعشان مصلحتك 

حور بعياط  :انا مش فاهمه حاجه قولي فهمني  

اسد:عايزه تفهمي ايه اكتر من ان بعشقك و بدمنك بحب كل حاجه فيكي الفتره اللي فاتت دي ماكنتيش بعرف انام منغير ريحتك منغير حضنك وكل يوم كنت بشوفك و كل يوم بتبقي قدام عيني 

حور وحضنتو وبعياط:وانا بحبك اوي 

اسد ضحك:يعني اول مره تقوليها وانتي بتعيطي كلها فتره صغيره اوي و كل حاجه هترجع ذي الاول 

حور:وعد 

اسد وبيقبل ايديها:وعد يا ملاكي 

حور بكسوف واسد بيمسحلها دموعها :ممكن تنزل شويه 

اسد ضحك: لا 

حور:برحتك 

اسد مشي بيها وقاعد وحور علي رجله 

حور قربة منو ببطئ وطابعه قبله رقيقه 

اسد قبلها من ايديها:لسه بتتكسفي 

حور دافنه وشها في اسد 

اسد جنب ودنها:بسبس 

حور:نعم 

اسد:مره كمان وتبقا طويله 

حور وشها كلو احمر:ان... وبتقوم 

اسد ضحك:خلاص راحه فين 

ونسبهم مع بعض شويه 


مالك:لسه نايمه 

تاليا:انا في الشغل 

مالك:عارف 

تاليا:ازاي 

مالك: بعدين كنت عايز اشوفك النهارده 

تاليا: ليه 

مالك:واحشاني 

تاليا بتوهان :ايه 

مالك:واحشاني عايز اشوفك هبعتلك العربيه وماتخفيش مش هعملك حاجه 

تاليا: انا مش بخاف منك 

مالك ضحك وبيقلد طريقتها: ومش بتخافي ليه بقا

تاليا بتوتر:مم.مش عارفه 

مالك: مش بردو علي العمول لما تجي انا هشوف الحوار ده 

تاليا: حوار ايه 

مالك:مش شكلو حوار كبير اوي 

تاليا بتوتر:حاضر

مالك: سلام يا روحي وقفل 

 


عند صبا في الشات 

احمد:عامله ايه 

صبا:مين 

احمد:انا احمد 

صبا:اه اسفه بس عشان الرقم مش عندي 

احمد:انا من ساعت ماشوفتك وانتي بتتاسفي مافيش حاجه يا صبا 

صبا:ماشي 

احمد:عامله ايه 

صبا:الحمد لله وحضرتك 

احمد:لا كده كتير هتجنن منك ايه حضرتك دي.         ايه رايك نبقا صحاب و شيلي الالقاب 

صبا:حاضر 

احمد:كنت عايز اقولك حاجه 

صبا:اتفضل 

احمد:ينفع تقبلي ان احنا نتغدا سوا النهارده 

صبا بتوتر:مش هيتفع

احمد بزعل:ليه صدقيني مش هنتاخر 

صبا:ماشي بس مش هينفع نتاخر عشان بيبقا عندي شغل 

احمد:لا لا مش هاخرك 


ليلي:محمد عايزين نكلم حور 

محمد:ماشي يا حبيبتي وبيرن علي فون حور 

اسد:بابا ده بيجي في وقت مش وقته خالص 

حور بكسوف :عيب تقول كده 

اسد رد علي الفون:نعم يا بابا يا عم مش كده انت بتجي في وقت غلط 

محمد :تصدق ان انا ماعرفتيش اربي 

اسد ضحك:انت اول مره تعرف 

محمد:يا ابو عين واسعه انت انتو كويسين 

اسد بتوهان وبيبص ل حور:اووي 

محمد:بتقول ايه 

اسد: الحمد لله يا بابا كويسين سلم علي ماما 

محمد:ماشي وقفل 

اسد: انتي نمتي و ضمها بين احضانه ونام 


احمد:عامله ايه 

صبا بكسوف:الحمد لله 

احمد :اتفضلي 

بعد شويه من كلام احمد والهزار 

احمد:كنت عايز اقولك حاجه 

صبا:اتفضل 

احمد:كنت عايز معاد من باباكي 

صبا بغباء:ليه 

احمد:لا عايز اشرب معاه فنجان قهوه 

صبا مش فاهمه 

احمد:هو انتي بخيله ولا ايه 

صبا:انا 

احمد:اه مش عايزه تشربني قهوه في بيتكم 

صبا:لا وربنا انا مابخيله ولا حاجه 

احمد ضحك:هنشوف وياريت تبلغيني المعاد 

صبا:حاضر

احمد:طب يلا عشان شغلك 

صبا: يلا وقاموو 


تاليا واول ما مالك شافهاا 

مالك قرب منها وحضنها جامد وتاليا حست ان ضلوعها اتكسرت 

تاليا: ما...

مالك وبدموع متحجره:هشش سبني في حضنك شويه 

تاليا: مالك انت كويسه 

مالك بعياط:واحشتني اوي 

تاليا:بتعيط ليه 

مالك:خايف يا تاليا تضيعي من ايدي انا اسف علي كل اللي عملتو فيكي و جبتك النهارده عشان احتمال كبير تبقا اخر مره اشوفك و بيقبلها من ايديهاا 

تاليا بعياط وبتمسح دموع مالك:ليه بتقول كده يا مالك 

مالك:هحكيلك كل حاجه و قاعد و تاليا جنبو 

مالك: عايزه تعرفي ايه 

تاليا بعياط:والنبي دموعك دي غاليه عليا اوي يا مالك عشان خاطري 

مالك:عايزك تعرفي ان انتي اول واحده تدخلي قلب و تدخلي حياتي 

تاليا بعياط: وانت 

مالك:بحبك



البارت 35 

طفلتي الخائفه 

بقلم /شهد عبد السلام

مالك :بحبك 

تاليا: قولت ايه

مالك:بحبك و بيقبل ايديها 

تاليا بعياط: بجد يعني انت 

مالك مسحلها دموعها:اهدي في ايه 

تاليا: انت بجد بتحبني 

مالك: اه والله بحبك 

تاليا بكسوف: وانا 

مالك :وانتي ايه 

تاليا:وانا ذيك 

مالك :ذي ايه يعني 

تاليا: بحبك 

مالك:طب ما تقوليها من زمان و هيقبلها 

تاليا :ابعد

مالك: اهدي خلاص 

تاليا: مالك بقا 

مالك:تعبان اوي يا تيتي اوي وكنت خايف او تضيعي من ايدي 

تاليا: تعبان من ايه 

مالك:انا هطلع اللي جوايا وانتي الواحيده الي في حضنهاا قررت اطلع اللي جوايا 

تاليا: قول يا حبيبي عشان ترتاح 

مالك: اول حاجه انا ظابط زمان كان ابويا ظابط بردو و كان في مهمه والمهمه دي كانت السبب في موت امي و ابويا وانا بعدها قررت ان احب شغلي وابقا ظابط ذي ابويا ومسكة قاضيه تقيله اوي تبع ماڤيا وانا في المهمه اتكشفت وكنت هموت وفي اخر لحظه رجع قلبي اشتغل من تاني وسعتها المخابرات قررت ططلع شهادة وفاتي بسبب ان الماڤيا لسه موجوده وسافرت سنتين برا مصر و كمل بضحك واول مارجعت تاني يوم قابلتك عشان كده عادل طلعك مجنونه ان انا في عين الكل من الاموات 

تاليا: كنت بتعمل ده كلو فيا ليه 

مالك:كنت خايف تضيعي بسببي بس للاسف مش قادر اداري حبي ليكي اكتر من كده 

تاليا بحزن:كفايه عياط عشان خاطري 

مالك بيتكلم وهو ماسك ايديها وبيقبلها:وبضحكة :وحوار احمد اللي كان مخليكي ذي المجنونه اسد لما رجعت هنا دي الڤيلا القديم بتاعت بابا و ماما قرر ان هو جيبلي حراصه وكان و اختار الاسم ده 

تاليا: وانا هفضل جنبك و بتحضنه 

مالك: بكره رايح المهمه معاهم 

تاليا وبعدت عن حضنو:يعني ايه 

مالك: هبقا من القوات

تاليا بعياط: يعني ايه يعني انت 

مالك: ينفع تهدي 

تاليا: لا والنبي يا مالك عشان خاطري لا انا. انا ماصدقت لاقيتك والنبي 

مالك: هشش دموعك دي غاليه عاليا اوي يا تاليا 

تاليا: عشان خاطري لا 

مالك: مش هينفع لازم ابقا معاهم 

تاليا: وانا 

مالك:وانتي لو حصلي حاجه اسد هيشيلك في عيونه 

تاليا: بعد الشر عليك انا عايزاك انت والنبي يا مالك 

مالك باسها من شعرها: ماتخفيش اللي ربنا عايزه هيكون 

تاليا: يارب ترجعلي بخير 

مالك: ان شاء الله ويلا بقا عشان الوقت اتاخر مع ان علي عيني اسيبك 

تاليا:خلي بالك من نفسك والنبي 

مالك:حاضر 

تاليا: وكلمني 

مالك: حاضر

ومشيت وهي مرعوبه من الخوف و مالك فرحان ان هو اخير طلع كل اللي في قلبو 


حور بنوم:اسد 

اسد وهو طالع بعد ماخلص الشاور:ايه يا روح اسد 

حور:انت رايح فين 

اسد:عندي مشوار مهم 

حور:مشوار ايه دالوقتي الساعه 3 

اسد: لو رجعت هعرفك 

حور بعدم فهم:يعني ايه لو رجعت 

اسد: عندي مهمه في شغل 

حور:شغل ايه 

اسد: شغلي يا حور 

حور:مش انت سايب الشغل 

اسد:لا 

حور:يعني ايه انا مش فاهمه 

اسد: هفهمك بعدين وهيمشي

حور: لا قولي في ايه ويعني ايه لو رجعت 

اسد:البسي وتعالي هسيبك في حته امان 

حور وبتمسك ايدو:طب قولي

اسد وبيقبلها من ايديها:كل حاجه هتعرفيها 

حور بعياط: طب انت هترجع بخير صح 

اسد:صح يلا غيري هدومك 

حور غيرت هدومها 

اسد في الفون:احمد خد حور علي المكان اللي اتفقنا عليه 

احمد:طب اكلم مالك عشان بردو خايف علي تاليا 

اسد :تمام ماشي اهم حاجه انا هنزل بعدي علطول تاخدها تمام 

احمد:تمام 

اسد:انا شويه وهنزل وانتي هتنزلي ورايا 

حور بعياط: حاضر 

اسد: خلاص يا حوري في ايه 

حور :في انك مش عايز تقولي 

اسد:يفنع تهدي وتخلي بالك من نفسك عايزك حور الجديده 

حور:حاضر 

اسد قبلها :بعشقك يا حوري 

حور:وانا 

اسد:بتعترفي في اوقات غلط اوي انتي 

حور ضحكة

اسد:يلا وخدها نزل 

اسد:بصي فوني اهوو احمد هيرن عليكي اول مايتصل ططلعي علطول 

حور بتوتر: هتسبني هنا لوحدي 

اسد:ماتخفيش احمد هيجي بعدي علي طول 

حور حضنتو: انا خايفه خليك معايه

اسد:اهدي مافيش اي حاجه انا شويه وهرجعلك اهدي بقا 

حور: وعد 

اسد مش عارف يقولها ايه: وعد 

ومشي 

وشويه واحمد اتصل و هي طلعت منغير كلام 

احمد:انتي كويسه 

حور بتوتر: هو في ايه واسد رايح فين 

احمد:اهدي وهو هيعرفك 

و اتجه لمكان تاليا 

تاليا بعياط:هو مالك مشي 

حور بستغراب:هو في ايه وانتي بتعيطي كده ليه 

احمد شاور ل تاليا انها تسكت

حور:في ايه 

احمد:بعدين 

حور بزعيق:لا مش بعدين انا عايزه اعرف في ايه دالوقتي 

احمد مش عارف يعمل معها ايه 

احمد في الفون:عايز اسد 

اسد:في ايه حور كويسه 

احمد:مش عايزه تمشي 

اسد:خليها تكلمني 

اسد:حور يا روحي قولتلك ايه مش قولتلك ان انا هعرفك في ايه 

حور:اه 

اسد:ماشي يا روحي امشي  مع احمد وتاليا و تسمعي الكلام و اوعي تتحركي نهائي منغير اشاره من احمد 

حور:حاضر 

وقفل 

احمد اتجه للمكان المطلوب و حور وتاليا قاعدين في الاوتيل 

حور بخوف علي اسد:هو في ايه 

تاليا بتوتر:اهدي تعالي نصلي سوا 

حور :ماشي

بعد الصلاه 

حور:لا انا هفضل اصلي لحد ما اسد يرن عليا و يكلمني 

تاليا: طب اقرائي في المصحف عشان انتي شكلك تعبانه 

حور بترجي:تاليا عشان خاطري عرفِني 

تاليا: انا مش عارفه حاجه اهدي بس وكلها شويه و اسد هيكلمك 

حور:طب انتي خايفه ليه انا خايفه علي اسد 

تاليا بعياط: علي مالك 


صبا:مال صوتك 

احمد بخوف:لا مافيش حاجه 

صبا:انت كويس 

احمد بعصبيه و خوف:اه يا صبا في ايه

صبا:لا انت مش كويس 

احمد :قلقان شويه و قفل 


محمد :ربنا يسترها 

ليلي :يارب يا محمد 

ليلي بعياط:اول مهمه كنت خايفه عليه و كنت بقول معلش دي بس اول مره وبعد كده هتتعودي وانا كل مهمه خوفي بيبقا اكتر واكتر يا محمد 

محمد:اهدي مافيش حاجه


احمد :مايا بقيت معايه خلاص 


بعد سعات 

واحد من القوات:..........

احمد برعب:ايه ان..

وقام طيران 

احمد بخوف و توتر  وتعبير وشه

متغير :حور تاليا تعالو بسرعه 

حور قربت منو :في ايه اسد كويس 

احمد:........

حور بعياط:لاااااا


تكملة الروايه من هنا هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع