القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت 36_37_38_39_40الاخير بقلم /شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



طفلتي الخائفه

البارت 36_37_38_39_40الاخير 

بقلم /شهد عبد السلام

واحد من القوات:اسد باشا ومالك باشا في المستشفي هما وبعض الظباط 

احمد برعب:ايه ان...

وقام طيران 

احمد بخوف وتوتر وتعبير وشه متغير:حور تاليا تعالو بسرعه 

حور قربت منو:في ايه اسد كويس 

احمد:اتصاب 

حور بعياط: لااا

احمد:يلا بسرعه 

واتجه للمستشفي هو وحور وتاليا 

في المستشفي 

حور بنهيار:فين فين اسد 

ممرضه:هو في العمليات دالوقتي 

حور بعياط: ليه هو في ايه و بتكمل بصوت عالي وعياط ايه اللي جرالو 

احمد:ينفع تهدي 

حور بعياط: اوعاا كده بقا و مسكة الممرضه هو كويس ردي عليا

الممرضه بخوف:من حالتها ادعيلو بس 

حور :طب طب انا عايزه ادخلو والنبي دخليني 

ممرضه:اسفه يا فندم مش هينفع ادخلك 

حور مره واحده وقعت علي الارض 

ودخلوها غرفه و علقولها محاليل 

وطول ماهي فاقده الواعي اللي علي لسانه اسم اسد 


تاليا بعياط: انت كويس 

مالك:ماتخفيش الحمد لله بسيطه اهم حاجه اسد 

تاليا حضنتو:متاكد ان انت كويس 

مالك: وربنا كويسه هي رصاصه في كتفي و طلعوها 

مالك واقف قدام العمليات هو و احمد و شويه من الظباط وتاليا جنب حور 

بعد شويه حور فاقت 

حور بخوف: اسد طلع بقا كويس صح و بتقوم 

تاليا: اهدي بس يا حبيبتي 

حور بتشيل المحاليل وبتقوم 

حور:هو فين 

تاليا: اهدي هو لسه في العمليات 

حور طلعت وكانت منهاره من العياط ومش قادره تتحرك ومش هاديه و شويه ومحمد وليلي بقو في المستشفي 

بعد شويه 

الممرضه طلعت 

حور مسكتها:عامل ايه دالوقتي ردي

الممرضه:اهدي يا هانم هو  للاسف دخل في غيبوبه بسبب ان الرصاصه كانت جنب القلب  

حور بعياط ومنهاره وفي نفس الوقت بتزعق: يعني ايه 

الممرضه:ادعيلو يقوم بسلامه 

حور سابتها بستسلام وقاعدة علي الارض جنب غرفة العمليات 

وشويه واسد خرج وجنبو الدكاتره 

حور وماسكه ايدو 

حور بعياط لسه هتتكلم كان الدكتور  خد اسد واتجه للغرفه 

حور:عايزه ادخلو 

الدكتور: اتفضلي بس ياريت بسرعه 

حور وقاعده جنب اسد وماسكه ايدو وبعياط :قوم عشان خاطري مش انت قولت مش هسيبك انت  وعدتني يا اسد وبتعيط اكتر وراسها جنب اسد  حور حست ان ايد اسد اتحركة 

حور بعياط طلعت تشوف الدكتور 

حور:دكتور دكتور ح حرك ايدو وربنا 

الدكتور دخل معاها 

الدكتور:للاسف يا مدام 

حور بنهيار:ازاي ازاي يعني انا بقولك..

الدكتور:ينفع تهدي شويه وان شاء الله هيفوق 

حور رجعت قاعدة جنب اسد 

حور بعياط:قوم انا مش عايزه ابقا لوحدي مش عايزاك تبعد عني عشان خاطري قوم 


بعد شويه كان قلب اسد بدا يقف 

حور:اسد لا لا والنبي و طلعت تجيب الدكتور 

حور بيعياط :لا لا عشان خاطري يارب يارب ..

الدكتور:اطلعي برا معلش يا مدام 

حور بزعيق:انا عايزه جوزي 

محمد بعياط: اهدي يا بنتي ومسكها وطلع برا الغرفه 

حور بعياط وهي في حضن محمد:انا عايزه مليش في انا عايزه جنبي 


بعد شويه 

محمد:ابني حصلو ايه

الدكتور:الحمد لله بقا كويس

محمد بفرحه:بجد يعني ابني عايش الحمد لله يارب 

 

كل الموجودين دخلو ل اسد ماعدا حور عشان فاقدة الواعي من كتر خوفها علي اسد 


ليلي:حمد لله علي السلامه يا حبيبي 

اسد مش قادر يتكلم من كتر التعب 

وبيكتفي ان هو يحرك راسه حركه بسيطه 

اسد:حور فين 

ليلي:متخفش هي في الاوضه اللي جنبك وكله....

اسد بخوف:مالها انا ..وهيتحرك 

مالك:اهدا يا عم انت رايح فين كل الحوار انها من خوفها عليك فاقدة الواعي وشويه وهتفوق 


ومره واحده حور كانت داخله واول ما شافت اسد حضنتو بسرعه 

اسد بوجع:اه 

حور بعياط: انا اسفه انت كويس 

اسد قربهاا تاني 

اسد: الحمد لله 

حور بعياط:كنت خايفه اوي....

اسد شاور ان كلو يطلع برا 

اسد:كملي كنتي بتقولي ايه 

حور بتعيط 

اسد:طب كفايه عياط بقا 

حور واسد بيمسحلها دموعها:حاضر 

اسد:ايه احساسك بقا لو كنت موت 

حور ضربته:بعد الشر عليك متقولش كده 

اسد بوجع:اه ده انا هموت علي ايدك 

حور :انا اسفه 

اسد:بقيتي غبيه اوي في الكام ساعه اللي سبتك فيهم 

حور:قولتلك معلش وربنا كنت خايفه عليك اوي وانت جاي تقولي لو...

اسد قربها وقبلها من راسهاا 

اسد:قومي امشي يلا 

حور:انت مجنون 

اسد: حور 

حور:اقصد يعني هسيبك هنا لوحدك 

اسد: اه اتفضلي بقا 

حور:مش هسمع الكلام يا اسد وهفضل معاك 

اسد:اتقلي لما اقوم بسلامه وبيكمل بخباثه عقابك هيبقا شديد اوي معايه اطلعي قوليلهم كل واحد يرجع علي بيتو 

حور:حاضر يا حبيبي 

اسد وهي طالعه: مش انا بقولك بتقولي الكلام الحلو في الوقت الغلط 


ليلي:انت بخير يا حبيبي و بتقرب عليه 

اسد وبيقبل ايديها:متخفيش يا ست الكل الحمد لله 

ليلي:انا هفضل معاك 

اسد بضحك:مش هينفع جوزك راجل كبير و مش هيقدر يقعد لوحده 

محمد ضحك:علي اخر الزمن ابنك بيقول عليا انا كده 

ليلي: ابني يقول اللي هو عايزه 

محمد:الله الله بقا كده 

اسد:يلا يا محمد خد مراتك وعلي البيت عشان تصالحه 

محمد:مش انا بقولك انت تربيتك ناقصه  


وخرج هو و ليلي 

حور:كده عيب يا اسد عمو يزعل 

اسد وبيقلد حور:لا عمو مش بيزعل 

حور قربت عليه:ايه اللي بيوجعك 

اسد وبيمسك ايديهاا: وحياتك قلبي 

حور بتوتر سحبت ايديها: ياريت تحترم نفسك 

اسد:بقا كده حسابك بقا تقيل اوي معايه 


احمد بيتصل علي صبا مش  بترد 

صبا:نعم عايز ايه 

احمد:في ايه براحه مالك 

صبا:مافيش 

احمد:ينفع تهدي معلش انا اتعصبت عليكي غصب عني كنت في الشغل وانتي....

صبا:كنت خايفه عليك صوتك كان متغير 

احمد:كنت في الشغل وكان في مهمه لازم تخلص

صبا:و خلصت 

احمد:الحمد لله المهم كلمي حور عشان اسد كان في المهم وتعب اوي و

صبا بتوتر:ودالوقتي هي كويسه 

احمد:انا بقولك اسد اللي اتصاب مش حور ركزي 

صبا:طب انا عايزه اروحلها هي في ...

احمد:براحه النهارده بليل هاخدك ونروح عشان احنا لسه سايبينو من شويه هتتلاقيه عايز يرتاح واكون خلصت بقيت الشغل ده 

صبا:حاضر يعني هما كويسين 

احمد:يخربيتك بقالي ساعه بفهم فيكي وربنا الحمد لله كويسين 

صبا: براحه عليا هو انت لسه عندك شغل 

احمد:اه كنت عايز افضل هناك جنبهم بس للاسف 

صبا:معلش هتعمل ايه يعني 


تاليا: بقيت كويس دالوقتي 

مالك: الحمد لله 

تاليا: طب ارجع البيت عشان ترتاح 

مالك:مش هقدر ارجع واسيب اسد لوحدو 

تاليا: وانا هفضل معاك 

مالك وبيقرب :بجد 

تاليا بتوتر:لا انا همشي 

مالك مسكها من ايديها:يا ست اهدي خلاص بهزر 

تاليا: ايو كده اتظبط




البارت 37

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام 

تاني يوم الصبح 

حور:صباح الخير 

اسد :صباح النور يا حبيبت قلبي 

حور:يلا عشان تفطر 

اسد:لا عايز ال...

حور بمقاطعة:مافيش حاجه اسمها لا 

اسد:بجد

حور:اه والله و يلا بقا تفطر عشان تاخد الدوا

وقربت على اسد 

بعد شويه 

احمد:حمدالله على السلامه 

اسد:الله يسلمك يا حبيبي 

صبا:حمد الله على السلامه 

اسد:الله يسلمك يا صبا

حور بتبص ل اسد  بتحزير عشان قال اسم صبا

صبا وبتحضن حور:وربنا احمد قالي امبارح و كنت جايه بليل احمد قالي إنكم نايمين 

حور:اه 

صبا:ربنا يقومه بسلامه 

حور:يارب 

بعد شويه من الكلام 

احمد: اسيبك ترتاح وقام 

صبا:عايزه حاجه 

حور:شكرا ياروحي 

صبا:متخفيش متابعه الشغل 

حور:ماشي 

ومشيت هي وأحمد 

اسد:حور

حور:نعم 

اسد:قربي 

حور قربت 

حور:نعم 

اسد بخوف عليها:ايه ده وايديها 

حور:اه براحه وبتبص مكان يد اسد ايه ده انا...

اسدبعصبيه:ركزي شويه مع نفسك يعني ايه دراعك مجروح كده وانتي مش حاسه 

حور:اسفه هاخد بالي 

اسد:نادي الدكتوره تشوفك

حور:لا

اسد :قولتي ايه 

حور:لا مقولتش حاجه هروح للدكتور

اسد بعصبيه:هو قولت دكتور

حور بخوف:آمال ايه 

اسد:دكتوره 

حور:حاضر  وهتخرج 

اسد:استني 

حور:نعم

اسد:إتصلي عليهم يبعته الدكتوره هنا

حور:كده عيب اوي يا اسد هتجيب الدكتوره...

اسد:سمعتي قولتلك ايه 

حور:حاضر

حور :بتضحك علي ايه 

اسد بضحك:عليكي 

حور:ليه بقا

اسد:بتخافي من اقل حركه او نظره مني وده بيعجبني عشان بحسك فهماني حتي لو هتفهمي غلط وبيضحك

حور:تصدق ان انت بارد و اووي كمان 

اسد:اتصلي علي الدكتوره

حور اتصلت وشويه وكانت الدكتوره عندها في الاوضه 

الدكتوره:متخفيش ده جرح سطحي 

حور:شكرا 


حور:حلو كده اهو

اسد:بتوجعك 

حور:لا 

اسد بيقرب منها وهيقبلها 

وبيدخل الدكتور 

الدكتور:حمد الله علي سلامتك 

اسد بغيظ:الله يسلمك يا دكتور

الدكتور:نغير بس علي الجرح 

وبيبدا يغير ل اسد علي الجرح  وحور واقفه بتعيط 

الدكتور وكان راجل كبير:مراتك دي علطول بتعيط 

اسد ضحك :تعالي وقرب حور و حضنها وراسها علي صدره وبيحرك ايدو في شعرها   

اسد للدكتور:ده الطبيعي 

الدكتور:يوم العمليه كانت مرعوبه عليك و كل شويه تغيب عن الواعي 

اسد:هي دائما كده 

الدكتور:ربنا يخليهالك 

اسد:يارب 

وطلع 

اسد:قمري  طب بتعيطي ليه

حور:كده 

اسد:بتعيطي ليه

حور:لو كان ينفع انا اخدها مكانك كنت ....

اسد:هشش وبيقبل ايديها بعد الشر عليكي يا حبيبت قلب 

حور:بتوجعك اووي صح 

اسد:طول ما انتي معايه مافيش حاجه هتوجعني

حور :بتحبني اوي كده 

اسد:واكتر 

حور:طب طلب صغنوني اوي

اسد: صغنوني

حور:اه 

اسد:اطلبي عيوني 

حور :لا مش عيونك 

اسد ضحك:يعني مش عايزه عيوني 

حور:لا

اسد:طب عايزه ايه 

حور:عايزه اعرف ايه اللي حصل

اسد وبيقولها 

فلاش باك

اسد في الفون :نعم يا فندم 

اللواء:خطه الحمايه ذي ماهي

اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه 

اللواء:انت بتتعصب عليا يا حضرت الظابط  

اسد:يا فندم مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكسرهاا 

اللواء:مافيش غير الطريقه دي ومتقوليش تبقا معايه عشان هيبقى خطر عليها  

اسد بزعل:حاضر يا فندم

اللواء:هتنفذ امته 

اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 

اللواء:ياريت في اسرع وقت 

اسد:تمام يا فندم في اسرع وقت هططلق 

اللواء :انت ذي ابني يا اسد وكل ده عشان مصلحتك وعشان مراتك ومايا  ططلع

اسد:حاضر هرجعهاا 

اللواء:ططلعها وتبقي في امان 

اسد:تمام هكلم احمد يطلق صراحهاا

اللواء:هي شافت احمد

اسد:لا يا فندم احمد ماظهرش في الصوره خالص 

اللواء:مش عايز غلطه لو شافت احمد هتعرف ان هو مالك ومع سلامه

اسد:مع السلامه و قفل


عوده الفلاش باك 

حور:يعني دي خطه 

اسد:اه وصدقيني وربنا غصب عني 

حور بزعل:ولما رجعتني  كان اللواء قالك كده 

اسد بيحاول يتحكم في عصبيته:لا 

حور:طب رجعتني ليه 

اسد:وربنا بحبك اعمل ايه عشان تصدقيني

حور:ينفع تكمل 

اسد:بس من ساعة ما قولت ان انا هطلقك والخطه ماشيه تمام ومايا معايه 

حور بزعل:أممم 

اسد:بلاش زعل وبعدين خلاص ما انا معاكي اهو 

حور بغيره:وكانت مايا بتعمل ايه الفتره دي معاك

اسد: كفايه غيره بقا النهارده عشان شويه وهتولعي فيا 

حور وبعدة عن حضنه:انت فكرتني اه بقا بتقول اسم صبا ليه 

اسد:انا عايز انام باي وهينام

حور:اسد قول بتقول اسمها ليه 

اسد:عادي فيها ايه بسلم علي واحده الطبيعي أقول اسمها 

حور:لا مش طبيعي 

اسد:حاضر بعد كده مش هقول اسم حد 

حور:ولا تسلم 

اسد:ولا ايه قومي يا بت من هنا و بيهزر معها 


عند تاليا ومالك 

مالك:بقولك ايه 

تاليا:ايه 

مالك:تتجوزيني 

تاليا بستغراب:ايه 

مالك:عايز اتجوزك 

تاليا:بجد يا مالك انت عايزاني ابقا مراتك 

مالك:وام عيالي كمان 

تاليا:حضنته 

مالك:هتجوز مجنونه 

تاليا:شكرا 

مالك:بصي احنا هنشوف اسد هيخرج امته ونتجوز اول ما يطلع 

تاليا:بسرعه كده 

مالك بمشاكسه:العروسه محتاجه وقت تتعرف عليا 

تاليا:متكسفنيش

مالك  ضحك ومسكها:يلا نشوف اسد وخرجه

مالك:حبيبي الف سلامه عليك الصراحه عايز اجي من بدري وبيكمل بمشاكسه بس بقول اسيبك انت والمدام لوحدك 

اسد:استني لما اقوم بسلامة وبعدين ما انت مش عايز ططلع عشان حبيبت القلب معاك 

تاليا و حور اتكسفو 

حور وتاليا :طب نسبكم علي راحتكم وهيطلعو

اسد ومالك في صوت واحده:استنو           

حور:في ايه 

اسد:هططلعي فين احنا في مستشفي 

مالك بهزار:ابننا كبر وبقا شحط وبيغير علي اهل بيته

حور كانت هتموت من الضحك 

اسد:عجبتك 

حور وهي بتضحك:اووي 

اسد:طب اقعدي حسابك بعدين 

حور:في ايه 

اسد:اسكتي خالص وانت خد حبيبتك وامشي 

مالك:انت بتططردني يا اسد

اسد:اه اتفضل بقا 

مالك:انا غلطان كنت جاي افرحكم انا وتاليا هنتجوز

حور:بجد مبروك وبتحضن تاليا 

اسد:مبروك اتفضل بقا

مالك:طب عشان طريقتك دي انا مش هقولك علي ميعاد الفرح يا اسد 

اسد ضحك:هيكون احسن 

مالك:شكرا يلا يا تاليا يلا يا حور 

اسد:حور حور مين يا حلو انت وربنا لو قولت اسمها تاني هعلقك وبعدين يلا يا تاليا ماشي عادي حور ايه علاقتها بالموضوع 

مالك:مش انت قولت اطلعو برا 

اسد:قولتلك انت بس 

مالك بضحك:بجد 

اسد:اه وربنا 

مالك:طب عايزين حاجه وهيطلع

اسد:شوف الدكتور هطلع امته 

مالك:من عيني وعشان كمان انا قولت الفرح اول متبقا كويس 

اسد:تمام 


وطلع


اسد:تعالي 

حور:نعم 

اسد :بتضحكي ليه 

حور:في ايه يا اسد

اسد:انا قولتلك تضحكي 

حور:تؤتؤ

اسد:طب بتضحكي ليه

حور:اصل انا 

اسد:اصل انتي ايه 

حور:بحبك

جمعه مباركه ❤💫



البارت 38

طفلتي الخائفه 

بقلم /شهد عبد السلام

حور:بحبك 

اسد مسكها:هي دي تاني مره تقوليها بس اول مره وانتي بتضحكي يا عيوني 

حور:ده انت مركز بقا 

اسد:اوي 


 

طارق وبصوت عالي :اصاله يا اصاله

اصاله:في ايه 

طارق:انتي بعتي ارض الغردقة 

اصاله:اه في ايه بتاعتي

طارق بعصبيه:انتي عارفه كويس انها مش بتاعتك وان انا كتبتهالك وكنت..

اصاله:كنت ايه يا طارق 

طارق:كل حاجه هخدها منك تاني 

اصاله بضحكة استهزاء:تاخد ايه يا حبيبي تاخد اممممم كل حاجه بتاعتي واتفضل من غير مطرود 

طارق بعصبيه:انتي بتطرديني من بيتي

اصاله:شكلك بتنساه ده بيتي مش بيتك 

طارق:انتي اللي موتك علي ايدي 

وبيمسك اصاله من رقبتها 


صبا:الو

احمد:ايه يا حبيبة قلبي 

صبا بكسوف:كنت عايزه اقولك 

احمد:قولي 

صبا:هو انت بجد عايز تتجوزيني 

احمد:اخيرا فهمتي 

صبا:ازاي 

احمد:هو ايه اللي ازاي ب..

صبا:احمد عشان خاطري متقولهاش غير وانت متاكد منها انت لسه عارفني 

احمد:بس رسمك في خيالي من زمان يا صبا وربنا وربنا بحبك بحبك 

صبا:انا قلت ل بابا 

احمد:قالك ايه

صبا بضحك:قالي احنا معندناش شاي 

احمد بضحك:خلاص هجيب شاي وانا جاي

صبا:لا احنا هنجيب

احمد: يوم ايه 

صبا:يوم الخميس 

احمد:لسه يوم الخميس 

صبا:مش بعيد كلها يومين 

احمد:عقبال ما تبقي في بيتي 

صبا:يارب اقصد خير

احمد ضحك:عادي قولي يارب براحتك عشان هتتحقق ان شاء الله 

صبا:طب علي الساعه 5:00 

احمد:تمام يا قمري 


مالك:يا دكتور

الدكتور:اتفضل يا ابني

مالك:هو اسد هيخرج امته 

الدكتور:بكره ممكن اشوفه لو اتحسن هكتب لو علي خروج وهيحتاج متابعه من البيت

مالك:احنا هنتابع 

الدكتور:خلاص هشوف صحته بكره 

مالك:ان شاء الله هيتحسن 


طارق بعد عنها وهو مش مصدق اللي حصل

طارق:روحت في داهيه يا طارق اعمل فيها ايه 

وكانت الجيران كلها علي الباب بسبب صوت اصاله(المرحومه) العالي 

وفجاءة الباب اتفتح وكان البوليس 

طارق :مش انا مش انا اللي قتلتها وربنا ما انا انا اول ما دخلت كانت مايته

تاني يوم اسد خرج من المستشفى 

في الفيلا

محمد:اسد قول ل مراتك ان عمك في  السجن 

اسد بحزن:ماشي يا بابا 

محمد:سلام 

اسد:سلام يا حبيبي

حور:فين عمو وماما 

اسد:مشيه  

حور:ليه

اسد:كده عايز اقولك حاجه 

حور:عايز تقولي ايه 

اسد جلس و حور قريبه منه 

حور:في ايه 

اسد:طارق اتسجن

حور:يعني ايه 

اسد:في السجن 

حور بعياط:ليه 

اسد:قتل اصاله 

حور بانهيار :ايه   يعني ....هو هو

اسد حضنها:اهدي خالص هششش 

حور بعياط:يعني ايه يا اسد طارق ممكن يموت

اسد:اهدي 

حور:طب قتلها ليه 

اسد:مش عارف

حور:انا عايزه اروح..

اسد:مش هتروحي مش هسيبك تدخلي قسم لوحدك 

حور بعياط:والنبي يا اسد 

اسد:عشان خاطري عندك مش هينفع نفسيتك هتتعب انا هخليكي تكلميه 

حور:امته

اسد:دلوقتي 

اسد مسك الفون واتصل 

اسد:بسرعه بس

اسد:اهدي اهو

حور:الو الو يا بابا 

طارق بحنيه:عامله ايه يا حبيبتي 

حور:انت كويس 

طارق:الحمد لله اهم حاجه انتي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك و من جوزك وسامحيني طول عمري قاسي عليكي 

حور:مسامحك يا  بابا

طارق:خلي بالك من نفسك ومش عايزك تزعلي جوزك محمد عمك جالي وقالي قد ايه انتي بتحبي اسد و هو بيحبك 

حور:حاضر 

وقفل          


 يوم الخميس

في الفيلا 

حور:الجرح تعبك 

اسد:لا الحمد لله 

حور:طب يلا بقا العلاج 

اسد وبيمسك ايديها:تعبتك اوي معايه 

حور:هزعل منك هو انت ليه بتقول كده يا اسد هو انا غريبه 

اسد:غريبه انتي جوايا ومني يا حور

حور:آمال ايه بقا تعبتك دي وربنا لو ينفع اشيل التعب منك ويبقي فيا انا هعمل كده 

اسد:بعد الشر عليكي من التعب يا حبيبت قلبي 

حور:وربنا بحبك 

اسد ضحك:والنبي ما في حد عاشق ذي وبيحضنها وبيقبلها من رأسها 

اسد:النهارده احمد هيخطب صبا ولازم اروح معاه 

حور بخوف:لا مش هتروح 

اسد:مش هروح فين يا روحي

حور:مش هتروح مع احمد 

اسد ضحك:متخفيش وربنا بقيت كويس 

حور بعياط:عشان خاطري اوعي تروح 

اسد:عشان خاطري انا هروح بقيت كويس ولازم ابقا جنبه وانتي جنب صحبتك الي مالهاش غيرك 

حور:ماشي وانا هاجي معاك 


احمد:شويه وهبقا عندك

صبا:توصل بسلامة 


اسد:لا

حور:ليه 

اسد:قولتلك لا دايق اووي فيكي 

حور:انت اللي جايبه 

اسد:كانت جسمك صغير عن كده

حور: تقصد ايه ان انا دلوقتي مليانه 

اسد:يارب لساني ينقطع 

حور:بعد الشر عليك

اسد:بخاف عليكي يا قمري 

حور:حاضر يا اسد 

و دخلة تبدل ملابسها 

حور:كده كويس

اسد:اووي

حور ترتدي دريس اسود طويل و كعب عالي اسود و شعرها الذهبي مرفوع 

واسد يرتدي  بدله سوده وفي قمة الجاذبية 


عند صبا 

احمد:شكلي حلو 

مالك:انت عبيط ياض ادخل 

احمد:هو ايه اللي جاب الواد ده 

اسد:قمر يا عم ادخل بقا 

احمد وبيدق الباب

فريد بابا صبا:اتفضله

احمد:شكرا يا عمي ودخل ودخل هو و اسد ومالك وحور وتاليا وعم احمد


حور وتاليا دخلو علي غرفة صبا 

حور:مشاء الله قمر 

صبا:شكرا ياروحي 

داليا ماما صبا:يلا يا حبيبتي

صبا:نعم يا ماما 

داليا:قدمي العصير

صبا:حاضر 

و دخلة 

احمد في سره:انتي جايبه حلوتك دي منين 

وصبا واقفه قدامه عشان ياخد العصير وأحمد مركز في عيونها 

مالك:يا عم ركز الله يسترك )

بعد كلام كتير 

احمد:انشاء الله آخر الشهر كتب الكتاب 

فريد:مستعجل ليه يا ابني 

عم احمد:معلش بقا

فريد:ناخد رأي العروسه موافقه يا صبا

صبا ساكته 

احمد:السكوت علامة الرضا 

فريد:وانا موافق 

اسد:طب نسيب العرسان لوحدهم شويه 

احمد صبا في غرفة الضيوف

احمد:مبسوطه 

صبا:اووي 


اسد في العربيه 

اسد:انتي قمر كده ازاي 

حور:شكرا 

اسد:نرجع البيت وليكي حساب  معايه 

حور:عملتلك حاجه يا اسد

اسد:واحشتني بس



طفلتي الخائفه 

البارت 39 

بقلم/ شهد عبد السلام

 قرر مالك يعمل حفل الزفاف في نفس يوم احمد وفعلا قام الحفل 


حور:قوم بقا 

اسد:بتزعقي كده ليه 

حور:قوم عشان عايزه ...

اسد:هششش اسكتي 

حور:في ايه 

اسد حضنها:نامي 

حور:الفرح يا اسد

اسد:لسه بدري يا قلب اسد

حور:بدري من عمرك يا روحي انا هاخد الفستان و هروح الفندق 

اسد:خليكي معايه شويه 

حور:هتاخر يا حبيبي 

اسد:انتي ليكي عقاب من امبارح عشان اتأخرتي مع صبا وتاليا 

حور ضحكة:ماشي هنفذ العقاب بليل 

وقامت

اسد بغيظ:وفي عقاب النهارده كده يبقي اتنين

حور:عقاب تاني ليه  

اسد:فين صباح الخير بتاعتي؟؟

حور: انا اسفه وقربت من اسد وقبلته 

حور:في حاجه تاني 

اسد:لا بس يلا نفطر مع بعض

حور:لا مش هينفع هتاخر

اسد:طيب يلا وانا هوصلك

حور:مش هتعبك معايه 

اسد:لا 

حور:طب قوم بقا بسرعه 

بعد شويه 

في العربيه

حور:هترجع  امته من الشركه

اسد: هخلص شغل و هرجع  

حور:اوعي تتاخر

اسد:اهم حاجه انتي خلي بالك من نفسك 

حور:حاضر يا حبيبي

اسد قبلها من راسها:نفسي تتحجبي

حور ضحكة:قريب اصل حصل حاجه كده وقلت لازم اتحجب

اسد وقف العربيه:حصل ايه حد عملك حاجه

حور:اطلع هتاخر وبعدين هو في حد يقدر يعمل حاجه ل مرات اسد الباشا 

اسد:حوررر

حور:بخاف منك لما بتناديني ب اسمي 

اسد ضحك:حصلك ايه 

حور:مش هقول انا عند موقفي بليل هقولك

اسد:ماشي بتزعلي لما بتعصب عليكى 

حور:عشان خاطري بليل هقولك 

 اسد:ماشي انزلي بقا 


اسد:حور

حور:نعم

اسد:تلفونك يبقا جنبك حصل اي حاجه تكلميني فاهمه

حور:حاضر 

اسد:ينفع ارجع بيكي تاني بقالك كام يوم تعبانه خايف اسيبك لوحدك وقولتلك نروح للدكتوره قلتي لا بس بكره اول حاجه هتتعمل هاخد ونروح للدكتوره

حور بزعل:ليه 

اسد:هو ايه اللي ليه يا حبيبت قلبي انتي تعبانه وانا ساكت بقالي كام يوم 

حور:حاضر يا اسد هنروح بكره 

اسد قبلها:بلاش زعل يلا 

حور:باي    


حور في الفندق وتاليا وصبا في غرف تانيه بيعمله الميكاب 

 حور وماسكه بطنها:بابي هيعرف النهارده بقالك شهرين في بطني ومحدش يعرف غيري بابي هيفرح اوي بيك او بيكي   

عشق الميكاب الارتيست:يلا عشان اعمل لحضرتك الميكاب

حور:ماشي 

حور:انا عايزه ميكاب سنبل خالص 

عشق:ماشي يا هانم 

بعد اربع ساعات 

حور:مبروك يا حبايبي

تاليا:الله يبارك فيكي يا روحي 

صبا:الله يبارك فيكي يقلبي 


مالك:هتدخلي سجنك  

تاليا ضحكة:لو هبقا مسجونتك انا موافقه   

مالك حضنها وقبلها من ايديها:ربنا يخليكي ليا


احمد:اخيرا هانت ويتقفل علينا باب واحد

صبا بتوتر:انت قليل الادب 

احمد:انتي بتفهمي غلط ليه ده انا بحبك

صبا:وانا بموت فيك 

    


في الفرح كان الكل موجود ماعدا اسد

اسد من وراها:في حاجه ضايعة منك 

حور بخضه:تصدق انك بارد كنت فين

اسد:كنت بشوف الجناح بتاع مالك و الجناح بتاع احمد فوق في الفندق

حور:أممم

اسد:أممم وبيشلها 

حور:انت بتعمل ايه

اسد:عايزك في كلمه فوق وطلع في غرفه من غرف الفندق

حور:في ايه 

اسد:حلو اوي فيكي الاحمر 

حور:اه فاكر يوم

اسد:يوم م قطعتلك الفستان مش بتنسي انتي 

حور:لا

اسد:قلبك ابيض بس حقيقي طالعه قمر لا انتي اصلا قمرين من غير حاجه 

حور:طول عمري 

اسد:بحبك

حور:وانا بعشقك 

اسد:طلع عيني عشان تقوليلي كلمه حلوه 

حور:اقولك الاجمل 

اسد:قولي

حور:في بيتنا بليل 

اسد:ربنا يصبرني عقبال مانرجع البيت


المأذون:بارك الله لكم وجميعا  بينكما  في خير 

مالك:اخيرا يا عم الشيخ وحضن تاليا 

مالك جنب ازنها:بقيتي بتاعتي خلاص 

احمد:يلا يا شيخنا

اسد وايد في وسطها :شوية مجانين 


المأذون:بارك الله لكم وجميعا بينكما في خير 

احمد حضنها:يلا علي بيتنا

صبا:انت مجنون


اسد:اقعدي هنا شويه وهرجعلك تاني

حور:هتروح فين 

اسد:مش هتاخر

وطلع برا

وحور رقصت مع تاليا و صبا

اسد مسكها ورجعها الكرسي الي هي كانت قاعده عليه:حسابك معايه في البيت 

حور بطفوله:مش هتعاقب يا اسد 

اسد بيحاول يكتم ضحكته:لا هتضربي

حور:لا انا بحب اتعاقب

اسد:بس عقاب المره دي صعب

حور:موافقه 

اسد:يعني موافقه 

حور:موافقه ده كلام رجاله 

اسد:رجاله؟ وبيكمل في سره بخباثه هشوف الرجاله هتعمل  ايه بليل 


مالك:مش يلا

تاليا:علي فين 

مالك:علي فوق

تاليا بتوتر:ها لا انا عايزه افضل هنا 

مالك بتمثيل:ماشي يا حبيبتي  نقعد مع ان معدتي هتموتني

تاليا بخوف:بعد الشر عليك قولتلك خلي بالك من نفسك يلا نطلع 

مالك:طب ثانيه 

واتصل ب اسد 

مالك:خلص الحوار ياعم

اسد ضحك:مستعجل انت 

مالك:ما تخلص يا عم 

اسد:هشوف احمد


احمد بعد ما اسد كلمه 

احمد:يلا

صبا:ماشي


حور:انا تعبانه اوي هدخل انام 

اسد:تعالي هنا يا بت 

حور:بت انا بت 

اسد:غيري وتعالي عشان انفذ العقاب 

حور:عايزه انام 

اسد:مش هتهربي ذي كل مره 

حور:مافيش امل

اسد:تؤتؤ 


تاليا:معدتك بتوجعك من فين 

مالك حرك ايديها وثبتها علي قلبه:مافيش حد بيوجعني غير ده

تاليا:أممم ده بيوجعك ليه

مالك:اصل بيفضل يقول كلام غريب وجديد عليا

تاليا بفرحه:بيقول ايه

مالك:طول النهار والليل بيتكلم عن واحده اسمها تاليا و دايما بيتكلم عن حبه ليها

تاليا:امم

مالك:ده علاجه ايه

تاليا:علاجه تاليا ياروحي و شدة ايديها

مالك:مش كده طيب

تاليا:انت بارد خوفتني عليك 

مالك:اعيش واخوفك

تاليا:بارد

مالك:استني

تاليا:عايز ايه

مالك:راحه فين

تاليا:هغير الفستان

مالك:انا...

تاليا:انت في عينك يا قليل الادب

مالك:انتي مجنونه يا بنتي هو انا قولتلك حاجه 

تاليا:هو انا هستناك لما تقول

مالك:فهمتي غلط

تاليا:بجد

مالك:اه بجد كنت هقولك انا هدخل اغير البدله وبيقرب عليها

تاليا:لو قربت عليا هصوت 

مالك:بجد وفي ثانيه كانت قرب وكاتم فمها

مالك:هتعملي صوت

تاليا بتحرك رأسها بمعني لا

مالك قبلها  بشغف وبعد عنها

مالك وايدو علي وسطها:خايفه مني

تاليا:لا

مالك:وعلي كده واثقه فيا 

تاليا:اه

مالك:طب ليه بتعملي كده

تاليا:خايفه طنط ليلي كلمتني و خوفتني اووي

مالك ضحك

مالك:خايفه من ايه هو انتي بتخافي وانا معاك

تاليا:لا انا خايفه منك انت

مالك ضحك اكتر:طب ايه رايك نعمل اتفاق 

تاليا:ايه هو

مالك:كل ما تبقي خايفه قولي حبيبي

تاليا:يا ليله سوده 

مالك ضحك:طب هتسودي الليله  ليه ان شاء الله هتبقا ليله ذي العسل ذيك

تاليا:انت بتضحك علي ايه ها ده انت تعصب بقولك خايفه تقولي قولي حبيبي حبك برص يا شيخ

مالك:اهدي وذي ما قولتلك

تاليا:ماشي


احمد:اخلصي كل ده في الحمام 

صبا:براحه في ايه

احمد:كل ده يا قمر واحشتني

صبا:في الدقيقتين دول 

احمد:ده في كل ثانيه 

وبيقرب منها 

صبا:ايه رأيك نصلي ركعتين سوا

احمد فرح ان هي حبت ان ربنا يبقا راضي عليهم في اول يوم بينهم:يلا 


أسد وحور بين احضانه:كنتي عايزه تقوليلي ايه 

حور :مش هقولك ده عقاب تعملو فيا 

اسد:ده انتي راقصتي قدام الفرح وكام نفسي امس... .

حور:كنت هتعمل ايه

اسد:اولع فيكي بس الحمد لله قدرة اتحكم في أعصابي 

حور:طب الحمد لله 

اسد:قوليلي

حور بتوتر:انا بص

اسد ضحك:بصيت قولي

حور:انا جوايا حاجه

اسد بخوف:مالك تعبانه جواكي ايه

حور:ينفع تفهم يا اسد جوايا مش تعب او هيتعبي بس ..

اسد:مش فاهم قولي علي طول

حور:طب افهم لو انا بدوخ وبستفرغ يبقا ايه 

اسد:نروح للدكتوره و نشوف مالك 

حور بعصبيه:هو انت ايه مش بتفهم

اسد مسكها:قولي مالك بدل....

حور بتوتر:خلاص خلاص هقول

اسد:قولي

حور:انا جوايا .

اسد:قولي جواكي ايه ربنا يخليكي متخوفنيش اكتر من كده

حور بسرعه:جوايا بيبي  ايي و بتقف علي السرير 

اسد وبيحاول يستوعب هي قالت ايه :تعالي كده و بيمسكها من ايديها :قولتي ايه 

حور:انا جوايا بيبي ايييي لازم نحتفل....     

اسد بزعيق:حوور اهدي عشان افهم

حور بحزن:في ايه يا اسد 

اسد:انتي بجد حامل

حور:وربنا وربنا حامل

اسد بفرحه:يعني هبقي بابا وبيشلها وبيلف بيها ونزلها

حور:انا مبسوطه اوي

اسد وبيحضنها:مش قدي انتي عارفه من امته 

حور:من يومين 

اسد:وساكته بكره هاخدك  ونروح للدكتور عشان اطمن عليكي 

حور:عليا ولا علي ابنك او بنتك

اسد:اوعي تنسي ان انتي بنتي بردو وايه كمان اول بنوته انتي اول حاجه في حياتي 

حور:بحبك اوي وبتحضنه

اسد:الدكتوره قالتلك ان صحتك كويسه 

حور:اه كويسه

اسد:أهم حاجه انتي بنسبالي


تاني يوم الصبح

اسد:حور

حور:نعم

اسد:تعالي افطري 

حور:لا

اسد بعصبيه:مش كل يوم يا حور مش هتفطري و امبارح بردو..

حور: علي اساس انك سكت امبارح مثلا ما انت طلعت لي الفطار في الفندق

اسد:اسيبك من غير اكل 

حور: لا ازاي 

اسد:طب يلا 


مالك:تيتي 

تاليا بنوم:ايه بقا 

مالك:قومي 

تاليا:عايز ايه

مالك:صباحيه مباركه يا عروستي

تاليا:انت قليل الادب اوعي كده 

مالك ضحك:عايز افطر ياريت تغيري وننزل نفطر


صبا:احمد

احمد:ايه يا حبيبتي خلصتي 

صبا:طب يلا 


بعد 7 شهور 

حور بعياط:بابا 

اسد:اهدي معلش استحملي خلاص اهو هانت

حور:مش قادره

اسد حضنها:طب بس اهدي يا روحي معلش استحملي 

الدكتوره :اتفضل انت مش هينفع تبقا موجود في غرفة العمليات

اسد بعصبيه:..

حور :هموت حرام عليكو

اشوفكم بكره ان شاء الله 

وهيبقا آخر بارت بكره



طفلتي الخائفه 

البارت 40 الأخير

بعد10 سنوات 


سليم:بابا 

اسد:ايه يا حبيبي

اسد بياخد الفون من سليم

مالك:صبا في المستشفى وانا هروح انا وتاليا

اسد:ماشي وانا هنزل انا وحور

اسد:حور صبا في المستشفى 

حور:يلا

في المستشفى 

مالك:بس يا سليم شوف ابنك يا اسد

اسد مسك سليم:في ايه يا حبيبي 

سليم:عمر بيضحك علي تميم 

اسد:عمر و تميم اخواتك 

تاليا:يا عمر سليم و تميم اخواتك

عمر:ازاي يا ماما سليم و تميم امهم حور وانتي ماما 

تاليا بتوتر:معلش هفهمك بعدين 

مالك:لسه 

اسد:احمد جوا

بعد شويه

احمد طلع:الحمد لله جابت بنوته ذي القمر

سليم:انا هتجوزها

كلو ضحك 

عمر:لا انا

اسد:عيب كده

حور:صحتها عامله ايه 

احمد:الحمد لله 

سليم:عايز اشيلها

    

 


 

بعد 17 سنه مالك واسد و ليلة قدام المقابر 

ليلة بعياط:واحشتوني اوي كان نفسي اشوفكم كان نفسي اوي يا ماما تبقي جنبي وانت يا بابا عمو اسد وعمو مالك دايما بيكلموني عليك يا بابا وقد ايه انت حلو وشجاع وانتي بردو يا ماما طنط حور و طنط تاليا دايما بيكلموني عليكي و بيقوله قد ايه بابا كان بيحبك 

اسد وبيحضنها:كفايه يا حبيبتي 

مالك:حبيبت قلب عمها وبيحضنها 


في الفيلا

اسد:فين سليم  

حور:فوق وبيزعق عشان

(اسد وحور اولادهم سليم 27 سنه واخد كل صفات اسد بس عصبي زياده و صارم في قرارته وتميم و جوليا )

(مالك وتاليا اولادهم عمر  و لؤلؤ )

( صبا وأحمد في ذمة الله و بعد إنجاب ليلة ب 3 سنوات و ليلة 17 سنه   )

ومحمد وليلي في ذمة الله بعد قرار محمد ان لازم مالك و اسد يعيشه سوا في مكان واحد عشان ليلة تتربه بينهم وبعد حلول كتير اتاكده ان مش هينفع غير الحل ده 


سليم ونازل علي السلم:ليلة 

ليلة بخوف:نعم يا ابيه 

سليم:كنتي فين 

ليلة:كنت مع عمو

اسد:في ايه يا سليم كانت معايه 

سليم:مش تقولي 

اسد:وتقولك ليه هي جايه معايه 

سليم:انا المسؤل عنها وكان لازم تقولي 

اسد:تقولك لو مع حد غريب 

سليم:حاضر يا بابا  تعالي 

ليلة دخلة وراه 

ليلة:نعم

سليم:كنتي فين 

ليلة:كنت عند بابا وماما 

سليم:فين حجابك 

ليلة:كنت لابسه بس..

سليم:بس ايه

ليلة:كنت بعيط وكنت مخنوقة وقلعته

سليم:ليلة لو شوفتك من غير الحجاب هاا... 

ليلة:خلاص حاضر 

سليم :بتصلي صح 

ليلة:لا

سليم:ايه

ليله:لا كنت تعبانه

سليم:تعبانه طب مافيش خروج مع لؤلؤ و جوليا 

ليلة:ليه يا ابيه 

سليم:عشان تعبانه اتفضلي علي فوق وتخلصي مذاكرتك

ليلة:خلصتها بليل فاضل الديناميكا بس وانا م...   

سليم:عارف هرجع من الشركة هذاكرلك

ليلة:شكرا اطلع

سليم:اطلعي 


اسد:مالك يا حبيبتي 

حور:ليلة عامله ايه انا خايفه عليها اوي مش عايزها تروح هناك تاني

اسد: اعمل ايه هقولها لا 

حور:دي بنت يا بابا

اسد:هحاول معاها 

حور:طيب

اسد وبيحضنها:واحشتني اوي 

حور:انت لسه سايبني من شويه

اسد:دول شويه كتير اوي عليا 

حور:فاكر زمان 

اسد وبيقلدها:اول ما تخلف وتشوف عيالك هتنساني خالص نسيتك فين بقا اتاكدي انك هنفضلي كل حاجه بحبك 

حور:وانا 

اسد:البسي ويلا 

حور:فين

اسد:بيتنا

حور:دلوقتي 

اسد:يلا 


 اسد متعود بياخد حور كل فتره دهب عشان بتحبها وفي فتره حملها في سليم كانت دائما هناك ودائما يروح هو وهي وهناك فيلا خاصه محدش بيدخلها غير حور و اسد بس حتي اولادهم ميعرفهاش 

اسد:انا هنزل يا حور 

وهينزل

حور:حبيبي

اسد:ايه يا روحي 

حور:معلش ينفع تأجيلها عشان امتحان جوليا 

اسد بعصبيه:بردو عيالك براحتك يا حور وهينزل

حور بتعيط

اسد:بتعيطي ليه دلوقتي 

حور حضنته:صدقني غصب عني

اسد:عارف يا حبيبت قلبي بس لازم نرتاح شويه عايز ابقي معاكي لوحدك وانتي تبقي براحتك

حور:طب نروح بس نبقي نتصل علي جوليا مش هنقفل التليفون ذي كل مره  

اسد:ماشي يلا بقا بسرعه انا حاجز الطياره 

حور بطفوله:بس بشرط

اسد ضحك:مهما تكبري هتفضلي في عيني بنتي بنت 18 سنه 

حور:مش هتعاقب

اسد ضحك بصوت عالي:لسه بتخافي 

حور بكسوف:العقاب  بيبقي قليل الادب اوي 

اسد:مش هقدر اقول لا

ونزل 


مالك مسكها:راحه فين

تاليا:اصل ..

مالك:اصل 

تاليا:كنت هشوف عمر 

مالك:لا شوفي بابا عمر

تاليا:ومال بابا عمر بقا

مالك:بابا عمر بيحبك 

تاليا:وانا بموت فيه 


بليل


جوليا:هو فين بابا 

مالك:هتلاقي سافر 

تميم:نفسي اعرف فين الفيلا دي 

مالك:مش هتسبهم مع بعض 

تميم:ولا يوم 

وبيدخل عمر وسليم

مالك :اهلا صايعين العيله

سليم:انا صايع يا مالك عيب تقول كده انا مهندس محترم 

عمر:يعني انا اللي تاجر مخدرات انا بردو ظابط محترم

سليم:فين ليلة 

لؤلؤ:فوق مش جعانه

سليم اتجه ل ليلة

سليم بيدق الباب

ليلة بزعيق:قولتلك مش جعانه مش هاكل 

سليم فتح الباب بعصبيه:ايه صوتك ده  

ليلة بخوف:ابيه 

سليم:صوتك عالي ليه 

ليلة:اسفه 

سليم:انزلي 

ليلة:حاضر وهتنزل

سليم:استني

ليلة:نعم

سليم:غيري 

ليلة بتوتر:مش هغير

سليم وبيقرب:نعم

ليلة:هقول ل عمو اسد

سليم ضحك:عمو اسد سافر 

ليلة:انا هدخل اغير هدومي 

سليم:كان من الاول 


عند اسد وحور

اسد:كنتي واحشاني اوي كل حاجه فيكي

حور:انا طول الوقت معاك

اسد:بس هنا بتبقي مختلفه بتبقي علي راحتك اكتر وبنبقي بعيد عن المشاكل وأحلا حاجه ان مش بشوف حد غيرك قدامي 

حور:ينفع اقولك حاجه

اسد بمشاكسه:لا 

حور:بحبك 

اسد حضنها:بتحبيني بس

حور:بعشقك وبموت فيك وكل حاجه 

اسد وشيلها:مينفعش اعمل عقاب صغنتوتي خالص  

حور:صغنتوتي اوي 

اسد بخباثه:اوي

حور:هو انا عملتلك حاجه 

اسد :بس انا عملتلك وفتح باب الغرفه وكانت متزينه بشكل رائع  

حور:الله ايه ده وبتمسك البوم صور من علي السرير

اسد:ده ذكرياتك انا وانتي و سليم و تميم و جوليا اللي كنتي طالبه

حور:الله حلو اوي كنت بحسبك نسيت

اسد:كل كلمه بتقولِيها  بتبقي متخزنه في دماغي انتي بذات كل كلمه بتقولِيها  بتبقي  محفوظه في قلبي وعقلي

وبيقبلها

حور:انت فعلا تستاهل كل حاجه حلوه انت احلا حاجه في الدنيا 


انتهت علي خير و اشوفكم في روايه جديده

 انتظروا الجزء الثاني بعد قليل

الجزء الثاني البارت 1_2_3_4_5_

من هنا هنا 

تعليقات

التنقل السريع