القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

طفلتي الخائفه الجزء الثاني البارت 1_2_3_4_5 بقلم شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء التاني 


البارت 1_2_3_4_5

طفلتي الخائفه 

بقلم /شهد عبد السلام 


اسد:وحشتني 

حور بابتسامه رقيقه:وانت

اسد و حور بين احضانه :مافيش حاجه حلوه 

حور ووشها احمر وبتحاول تبعد:عيب كده 

اسد بابتسامه وجلس وبيكمل كلامه بجديه:انا هسافرك الصين 

حور:ليه 

اسد بجديه :عشان يشوفه حل لكلامك

حور وبتقترب من اسد:امممم 

اسد بحركه سريعه وبتبقي حور علي قدمه 

اسد جنب ازنها:نشيل جملة كده عيب من عندك خالص 

حور وحضنته :اسفه لو كنت.....

اسد و صبابته علي فمها:هششششش كام مره هقولك ان مهما تعملي بحبك ومش بزعل منك 

حور وهي بين احضانه وجسدها بالكامل علي اسد:هو انت ازاي كده

اسد بابتسامه :كل السنين دي ولسه بتسالي يا بطوطه 


حور:مش هتعصب ولا هزعل 

اسد بابتسامه:كان نفسي اعاقبك 

حور بزعل و بضربه بسيطه في صدر اسد:اه كل مره تعمل فيا كده عشان عارف ان مش بحب الكلمه دي 

اسد ومسك ايديها وقبلها:وانا بحبك

تميم الابن الأوسط ل اسد وحور 

تميم وبيدق باب الجناح الخاص بحور واسد

اسد و بياخد نفس عميق وبيرجع ايد حور مكانها:عايز ايه يا زفت 

تميم بمزح :من علي الباب كده مافيش اتفضل 

اسد بجديه:اتفضل علي تحت وانا نازل 

تميم:ماشي

واتجه للنزول 

حور بحب وبتحرك ايديها علي وجه اسد:بابا

اسد:بعشق منك الكلمه دي من اول مره قولتيها وانا عاشقها 

حور وبتحاول تقاوم اسد وتترك رجله وبتتكلم بتوتر:انا..

أسد ومسك ايديها بكل هدوء:هشش مالك قولي متخافيش 

حور بتسرع وعيونها في عيون في الارض:انا خايفه 

اسد اخد نفس عميق وبيمسك وجه حور وبيرفع واجهها و العيون تلتقئ:بردو خايفه 

حور:يا بابا...

اسد بمقاطعه و هدوء:هششش مش عايز اسمع كلمه 

حور بترجي: وحياتي عندك انا خايفه اوي عليها 

اسد وبيحضنها اكتر:ينفع تهدي متخافيش هتبقي كويسه 

حور :لوليا مش هتستحمل 

اسد :هما يومين بس وهترجع تاني  ولا تنسي ان ده شغلها كفايه  زعل 

وبيكمل بخباثه  

عشان بابا ممكن يستغل الظروف ويعاقبك 

حور بابتسامه وبتبعد شويه عن حضنه :بتحب تستغل الطروف انت 

اسد وقربها تاني وبغزل:اووي 

حور بتوتر :انا عايزه انزل

اسد ضحك علي توترها وأطلق صراحها و حور بعدت عنه بخطوات بسيطه:مش عارف هتبطلي توتر أمته لما اموت؟

حور بخوف قربة عليه :بعد الشر عليك يا حبيبي

اسد بابتسامه:احبك وانتي رومانسيه 

وبيشدها من ايديها 

حور:لا لا بقاا

تميم من قدام باب الغرفه و بيتكلم بمشاكسه: لا لا ايه بس

اسد بعصبيه:ليلتك سوده يا تميم الزفت 

وساب ايد حور واتجه للباب 

اسد وماسك تميم من التيشيرت :بتقول ايه بقا 

حور :حرام يا اسد

تميم:والنبي امي دي قمر 

اسد بعصبيه:انت طالع ليه 

تميم بأمر عسكري:مالك باشا في انتظارك 

اسد:مش عايز اشوف وشك في الجناح ده تاني فاهم 

تميم:حاضر يا اسد باشا 

وساب تيشيرت تميم 

حور:ثانيه يا ح يا تميم 

اسد ولاحظ ان حور كانت هتقول حبيبي بدل من تميم 

اسد :غور يلا من هنا 

تميم نزل واسد بيتجه ل حور بكل هدوء و حور بترجع للخلف بتوتر

حور بتوتر:في ايه 

اسد:كنتي هتقولي ايه 

حور بعدم فهم:ايه

اسد:انا هاخد شاور ونازل وحسابك بعدين 

وتركها في مكانها ودخل ياخد شاور 

وطلع 

اسد و حور نايمه :حور

حور بهدوء بتقعد علي السرير:نعم 

اسد: يعني غلطانه و زعلانه

حور:مش زعلانه 

اسد بتركيز في وجهها :طب مالك 

حور بابتسامه:مافيش 

اسد:طيب انا هنزل و رايح  انا ومالك في مشوار عايزه حاجه

حور:عايزه سلامتك

اسد:تمام 


في نفس هذه الفيلا الفاخره ولكن طابق مختلف  تجلس الفتيات في غرفة ليله 

ليله بفرحه:انا مبسوطه اووي لازم نحتفل 

لوليا: فكره حلوه اوي 

لؤلؤ:طب ايه رايكم نسافر كام يوم 

لوليا:ياريت ايه رايك يا ليله 

ليله :حلو اوي الفكره بس هو ابيه سليم هيوافق 

لوليا بتفكير:اممممم احنا نقول ل عمو مالك الاول ايه رايك

لؤلؤ:يارب بابا يوافق 

لوليا: واحنا علي الغدا نتكلم ونقولهم وبابا وعمو هيوافقه عشان نجاحك يا ليله 

لؤلؤ بتفكير وبتكمل خطة لؤلؤ:بصي يا ليله هو بابا هيقولك عايزه ايه ب المناسبه السعيده دي و عمو اسد هيقولك كده بردو انت قوليلهم علي السافر 

ليله:تمام يا بنات اتفقنا 


وبيتدخل سليم مره واحده 

سليم من خلف البنات:اتفقته علي ايه 

لوليا بتوتر:هااا 

لؤلؤ بتضرب لوليا ضربات بسيطه عشان تتكلم

لوليا :لا مافيش يا ابيه 

سليم:اتفضله علي براا

البنات في اتجاه ان هما يطلعه من الغرفه ومعاهم ليله

ليله أوشكت علي الخروج 

سليم:راحه فين؟ 

ليله بتوتر:هاا

سليم:دي مش اوضتك

ليله :اه 

سليم:امال طالعه ليه 

ليله بتوتر:مش..

سليم بمقاطعه:مجموعك مش حلو 

ليله بتوتر:ليه يا ابيه 

سليم:هتدخلي كلية ايه 

ليله:كلية هندسه 

سليم:تمام اتفقتي علي ايه مع لوليا لؤلؤ 

ليله:اتفقنا ان احنا نحتفل 

سليم:ماشي يا حبيبتي 

واتجه لغرفته 

في مكان تاني تجلس حور وتاليا 

حور:هو فين اسد

تاليا ولسه هتتكلم يقطع حديثها دخول اسد

اسد:انا اهو يا حبيبتي 

مالك بمشاكسه:الحب الحب 

اسد:انت يا ابني مش هتعقل ابدا 

مالك:كفايه انت عاقل 

وبيمسك ايد تاليا و هيطلع 

اسد:تعاله هنا رايح فين 

مالك:في ايه يا عم انت وبيكمل بغزل و عيون علي تاليا عايز مراتي في كلمه سر

اسد بضحك:بعدين يلا عشان نتغدا 

مالك:يلا

اسد :اتفضل معانه في الريسبشن   

وبيتجه للريسبشن 

وبيدخل ليله و لوليا و لؤلؤ  

اسد بيحضنها :مبروك يا حبيبتي 

ليله بابتسامه:الله يبارك فيك يا عمو

مالك وبيشدها من بين احضان اسد:الفاشله بتاعتنا 

ليله بابتسامه:شكرا علي اللقب الكبير ده 

مالك بابتسامه :لا انتي تستاهلي كل خير

اسد:قررتي عايزه كلية ايه 

ليله:اه هدخل هندسه 

اسد:احسن كلية هندسه يا حبيبتي 

داليا :الغدا جاهز 

وانتقلت العيله لغرفة الطعام 

وبيدخل سليم و عمر في نفس الوقت 

سليم:عاملين ايه 

وجلس علي كرسي في وجه ليله و بجانبه عمر

مالك و بيبص علي عمر:الأخ اخرس 

عمر بتعب:هااا

تاليا:مالك يا حبيبي؟

مالك بعصبيه:نعم

عمر:هتغير مني مني انا انا ذي ابنك حتي 

اسد:اعقل بقا يا مالك ده ابنك 

سليم و بيبص علي بابه:مين اللي بيقول كده 

العيله كلها فضلة تضحك وطول الفتره دي لؤلؤ ولوليا بيضغطه  علي ليله  انها تقول علي السافر 

ليله بعصبيه:اووف بقا هقول خلاص

اسد:في ايه 

ليله بتوتر:ها مافيش

مالك:في يا حبيبتي وهتقولي ايه

ليله:بصراحه انا عايزه احتفل بنجاحي 

اسد :من عيني يا حبيبتي عايزه تحتفلي فين 

ليله بتوتر و عيونها علي سليم:نسافر 

سليم بنرفزه:ايه يا.....

بيقاطعه اسد

اسد وبيوجه الكلام ل سليم: اسكت انت

اسد:عايزه تسافري فين

ليله:مش عارفه بس لسه هنشوف انا والبنات

مالك:خلاص يا حبيبتي شوفي عايزه تروحي وانا و اسد موافقين 

ليله بفرحه:بجد يا عمو

اسد:بجد بس نشوف الاول هتروحه فين 

كل الحديث ده و سليم هيولع ان مش قادر يكلمها او يتعصب عليها و العيون الغاضبه الي عيونها علي لوليا و بردو مش قادر يتكلم 

الغدا بينتهي وكل واحده بيذهب علي الغرفه الخاصه بيه 


الباب بيدق 

لؤلؤ :اتفضل 

وبيدخل الأخ الكبير عمر 

عمر بعصبيه:انت السبب صح 

لؤلؤ:انا مالي في ايه

عمر:ليلتك سوده معايه 

لؤلؤ:هو انا عملتلك حاجه 

عمر ومسكها من شعرها بخفه:انتي اللي رتبتي ل موضوع السافر صح 

لؤلؤ:وربنا ما انا 

عمر:طب مين 

لؤلؤ:معرفش

عمر:لؤلؤ

لؤلؤ:هقول ل بابا وربنا 

عمر وبيسيب شعرها وبيعدلها هدومها:لا يا حبيبتي بابا ايه مافيش حاجه 

وترك الغرفه 

في غرفة ليله 

ليله وماسكه فونها:طب تمام انا نازله 

وبتنزل علي السلم وخلاص هتخرج برا 

سليم من خلفها:راحه فين 

ليله:هجيب حاجه 

سليم:حاجة ايه 

ليله وبتفرك في صوابعها:كنت طالبه حاجات و عمو برا

سليم:اطلعي يا ليله 

ليله بتوتر:بس يا ابيه 

سليم:اطلعي و اي حد من الحراص هيدخل الحاجات 

ليله:ماشي

وطلعت وسليم استلم الملابس و اتجه لغرفتها 

ليله :شكرا وبتاخد الملابس 

سليم:........

ليله:ايه

مستنيه رايكم



طفلتي الخائفه2


الشخصيات


اولاد حور و اسد


الابن الاكبر

سليم )مهندس كبير 28 سنه طويل وعريض عيونه عسلي و بشرته قمحاويه و شعره اسود ناعم  منتظم جدا في كل مواعيده و قرارته صارمه و بنات كتير بتجري و راهاا بس هذا هو سليم اسد ولا يبالي لي اي حد  بيحترام اسد جدا وشبه اسد في كل حاجه بس اختلافات بسيطه في الطبع 


الابن الاوسط 

تميم) مهندس  وماسك كل شغل جدو 25 سنه  طويل و عريض بشرته بيضه و شعره بني فاتح  وواخد نفس عيون حور خضراا فتا احلأم البنات وكل يوم مع بنت شكل 


اخر العنقود 

لوليا)22 سنه متخرجه في كلية اعلان طويله و جسمها متناصق مع طولها شعرهاا بني فاتح طويل وناعم ذي الحرير وعيونها خضرا ذي مامتها و بشرتها بيضه و هاديه جدا 


اولاد مالك وتاليا 


الابن الاول 

عمر)27 سنه ضابط شرطة طويل و عريض و بشرته سمرا عيونه بني غامق و شعره ناعم 


الابنه التانيه 

لؤلؤ)20 سنه كلية طب اسنان متوسطة الطول بشرتها بيضه وعيونها بني فاتح وشعرها اسود قصير ومجنونه شويه 


بنت احمد و صبا 

ليله)18 سنه طويله و بشرتها بيضه وعيونها زيتوني ذي جدتها وشعرهاا اسود طويل 


اياد)صاحب سليم من الطفوله 27 سنه طويل و وعيونه بني فاتح مهندس ويبقي شريك سليم في الشركة  معروف عنو ان بتاع بنات جدا 


شهد) سكرتيرة سليم 25 سنه مترجمه و اشتغلت مع سليم لانها تعرف لغات كتير قصيره شويه بشرتها بيضه و عيونها زرقاء و شعرها اسود ناعم و مش محجبه 


 


اي شخصيات هتظهر تاني هنتكلم عنها في البارت



البارت 2

الجزء الثاني 

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام 

سليم:مافيش سافر 

ليله:ايه

سليم:مافيش سافر 

ليله بتوتر وبتقرب من سليم:ليه يا ابيه 

سليم وعيونه في عنيها و فرق الطول بينهم 

سليم بهدوء:كده

ليله: بس عمو اسد وعمو مالك موافقين

سليم:وانا مش موافق 

ليله:طب ليه 

سليم بعصبيه:كده يا ليله مش هتسافري و انا هعرفك ازاي تبقي عايزه تعملي حاجه ومش انا اول واحد يعرف 

ليله بتوتر وبتبعد:لا مليش في يا ابيه  عمو موافق 

سليم وبيقرب منها و بيمسكها من دراعها بخفه:و قسما بالله انا ساكت بس احتراما لكلام بابا و مالك وهسافرك بس بطريقتي 

ليله:انت كل شويه تتعصب عليا

سليم:عشان غلطاتك كتير 

ليله:طب ايدي

سليم ساب ايديها 

سليم:النهارده بليل تخلصي بدري فاهمه 

ليله:حاضر 

وبيطلع و دائما بيحاول يتحكم في عصبيته قدامها و و بيدخل المكان المفضل و بيطلع كل عصبيته في الرياضة 

سليم بعصبيه :بقي انا مليش لازمه ماشي يا ليله انا اللي عوتيك علي كده ولا بابا ولا مالك كان ليه دعوه بيكي 


وبيفتكر بعد موت صبا واحمد


ليله:ابيه 

سليم:ايه يا حبيبتي 

ليله:فين بابي 

سليم بحزن و دموع متحجره:بابي عند ربنا يا حبيبتي 

ليله :وهيرجع أمته 

سليم وبيحضنها:مش عارف 

ليله:طب و مامي 

سليم:مش عارف بردو 

ليله بعياط:طب انا عايزهم كلم بابي وقوله ليله عايزه تشوفك انت و مامي

سليم بحزن:بس يا حبيبتي اهدي

ليله:انا عايزه احمد ومامي 


باك 


سليم:انتي بنتي 


في الجناح الخاص بمالك وتاليا 

مالك:هتلبسي ايه بليل 

تاليا:مش عارفه تختار معايه 

وبتمسك ايد مالك لغرفة الملابس 

تاليا و ماسكه فستان اوف وايت ايه رايك في ده

مالك:لا 

تاليا:ليه

مالك:بتبقي حلوه اوي في الفستان ده 

تاليا ضحكة :وانت مش عايزني ابقي حلوه 

مالك:قولتلك كذا مره النقاب بيحمي من الكورونا   

تاليا:بجد بقي يا مالك 

مالك بغزل وبيقرب منها:انتي قلب مالك 

تاليا:انت بتقرب ليه 

مالك:متخافيش 

وبيمسك فستان من وراهابيبي بلو 

مالك:ده 

تاليا:حلو بردو

مالك و بيحضنها:لازم يبقي حلو يا روحي

تاليا:مالك عيد زواج حور و اسد الحفله كمان..

وقاطع كلامها قبله من مالك 


ونروح للعشاق 

حور واقفه قدام اسد وماسكه ايدو

حور بابتسامه:النهارده ايه 

اسد بملل ايده و بيمشي من قدامها

اسد:حور مش فاضي عايز انزل 

حور بتوتر : طب ثانيه واحده ثانيه واحده بس 

اسد:عايزه ايه 

حور:انت مش فاكر حاجه 

اسد:حاجة ايه 

حور:حاجه كده

اسد:لا 

وبيدخل ياخد شاور 


حور بزعل:ازاي مش فاكر يعني طب ياربي اعمل ايه عشان يفتكر


وبتفضل تفكر و شويه وبيطلع اسد من الشاور و بيدخل غرفة الملابس و بتدخل وراه حور 

حور :طب النهارده كام 

اسد:في ايه 

حور:بس شوف النهارده كام 

اسد:مش هشوف حاجه وتعالي طلعي بدله حلوه 

حور بزعل:لا مليش دعوه 

اسد:قولتي ايه 

حور:طلع لنفسك انا خارجه 

ولسه هتخرج اسد مسكها من ايديها 

اسد بنظره في عيونها ولسه هيتكلم

حور :حاضر 

حور وعيونها علي الملابس :وانت رايح فين 

اسد:النهارده عيد ميلاد بنت ظابط صحبي  و هنروح  

حور:ماشي دي حلوه 

اسد وبيمسك منها البدله وبيقبلها:اي حاجه منك حلوه

حور :شكرا 

اسد:في ايه يا حبيبتي  

حور ساكته

اسد:طب بعدين نشوف زعلانه ليه عشان مستعجل 


حور بططلع واسد بيخلص و بيبقي  في قمة الجاذبيه وشيك جدا 


اسد و بيحضنها ويقبلها:انا نازل عايزه حاجه

حور:شكرا 

وبينزل وحور قاعده زعلانه جدا ان هو ناسي يوم ذي ده و ان ده اول يوم اتجمعه في بيت واحد 


اسد نزل 

في غرفة ليله وبتجتمع البنات 

سليم بعصبيه :انتو لسه 

لؤلؤ و هي بتلبس الشوز:انا خلاص خلصت 

لوليا و ليله  بتعملها الميكاب:وانا خلاص بردو

سليم:وانتي يا ست ليله 

ليله:لسه 

سليم:طب تعالي يا لؤلؤ انتي و لوليا انزله مع عمر 

عمر:بقا انا هيبقي معايه القمرات دول 

لؤلؤ:والنبي يا ابيه بلاش عمر 

عمر:مش البت دي اختي نفسي اعلقها يلا يا بت 

وبينزل لوليا ولؤلؤ و عمر 

ليله:طب انا هنزل مع مين 

سليم بغيظ منها:معايه عشان تميم مع حور من بدري و بسرعه

ليله:حاضر 


وبنتنقل ل حور من وقت ما اسد نزل دخل تميم جلس معاها 

تميم ومركز في التليفون:اوبااا 

حور :في ايه 

تميم:العيد ميلاد الي بابا راحه ده تحفه في شوية بنات 

حور بغيره:ايه 

تميم:في ابطال يا ماما 

حور:احترم نفسك و وريني كده وبتقرب عليه


طبعا تميم بيخليها تشوف صور لحفلات تانيه

 

حور في سرها:ليلتك سوده معايه ونازل شيك كمان 

تميم:بتقولي حاجه 

حور:لا 

تميم:ايوو يا بابا موالعها 

حور بتمسك تلفونها و بتتصل عليه بس مافيش رد 

تميم:اكيد مش هيرد يا ماما هو فاضي 

حور بغيره:انت تعرف فين مكان العيد ميلاد 

تميم:طبعا اعرف ليه

حور:طب يلا نروح 

تميم:نروح فين يا ماما 

حور:بسرعه 

تميم:يلا

حور:هغير هدومي بسرعه و...

تميم بمقاطعه:لا بسرعه ايه انتي لازم تبقي في قمة الشياكه عشان الحفله كلها تعرف ان مراته قمر بردو مش اي كلام

حور:عندك حق 

تميم:ماشي بسرعه بقي وانا هنزل اغير 


نعود لسليم و ليله 

سليم في سره بغزل:انتي كبرتي كده أمته 

ليله:انا خلصت 

سليم:يلا

ليله كانت لابسه فستان هادي بينك وميكاب سنبل  

  

نروح للغيره القاتله 😂


ونزل و حور غيرت بفستان اسود رقيق اووي و ميكاب سنبل 

تميم:انت لابسه اسود ليه 

حور:عشان ليلته سوده لو بيخوني 

تميم بيحاول يكتم ضحكته:عيب تقولي كده ده ابويا بردو 

حور:انت لسه هتتكلم يلا  


وبينزل هو وحور 

في العربيه حور متوتره وبتفرك في ايديهاا 

حور في تفكيرها:لا لا اصل اسد لا يمكن يخوني 

عقلها:طب انتي راحه ليه طلما هو مش هيخونك

تميم:يلا انزلي 

حور بستغراب من المكان:هو العيد ميلاد هنا 

تميم:انزلي بس 

وبينزل من العربيه وبيروح ناحيتها و بيفتح الباب وبينزلها 

حور:تميم

تميم:ثانيه واحده 

كان مكان هادي جداا ومافيش اي انوار خالص 

حور:انت واخدني فين

تميم ماسك ايديها وماشي 

تميم و بيسيب ايديها وبيعمل حركه بسيطه ب ايده 

فجاه الضوء بيشتغل و بيظهر المكان كان مطعم خاص بيمتلكه اسد المكان كله ب اللون  الاسود و الاحمر و الارض كلها زهور و بلالين حمرا والعائله علي الصفوف و اسد واقف في منتصف المكان و بتقابله حور من الجهه التانيه 

حور بصدمه و فرحه وابتسامه ودموع من كتر الفرحه و ايدها علي فمها 

اسد بيقرب منغير كلام و بيحضنها و يقبلها وبصوت حنون وبيهمس في ازنها:انتي فاكره ان ممكن انساكي يا مجنونه؟

حور ومتمسكه في احضانه: بحبك اووي 

اسد بكل حنيه بيقبل ايديها:وانا عاشق التراب اللي بتمشي عليه يا حوريتي 

وبيبص في عيونها اللي مليانه دموع من كتر الفرحه 

اسد و بيمسح دموعها وبصوت هادي:مش عايز اشوف دموعك حتي لو دموع فرحه 

وبيثبت ايده في راسها من الخلف وبيقربها اكتر و بيقبلها من جبينها 

وبتتقدم العائله و بتبتدي تهني حور واسد

مالك و ماسك في ايده هديه وبيقدمها:عيد جواز سعيد

اسد وبيمسك الهديه من مالك :ده ليا ولا ل حور 

مالك بضحك:لا ده للنونو اللي جاي في الطريق 

اسد ضحك:لا خليها للنونو بتاعك يا حبيبي 

حور:لا هاخدها للبيبي بتاع سليم 

سليم بستغراب :وسليم اش دخله 

مالك:انتي صح كده 

اسد:طب هديه مقبوله 

تاليا:عقبال سنين كتير سوا يا حبيبتي

حور بابتسامه:تسلميى يا روحي 


وبتنتقل العائله 

العائله كلها بتتجمع علي سفره طويله وكلهم واقفين وبيتوسط السفره دي حور واسد وقدامهم التورته عليها صورة حور واسد و حور ماسكه السكينه و اسد ايدو علي ايديها وواقف في ضهرها 

اسد جنب ازنها بصوت هادي:كل يوم حبي بيزيد ليكي اكتر من اليومه اللي قبله 


وبتنتهي الحفله وسط فرحة الجميع و غضب البعض وفي النهاية اسد سافر هو وحور لمكانهم الخاص وبترجع العائله 


عمر في التليفون :انتي بتستهبلِ يا لوليا 

لوليا:في ايه يا عمر 

عمر بعصبيه:اسد اول مايرجع هنكتب الكتاب و هعرفك في ايه يا لوليا 

لوليا:وانا مش موافقه 

عمر:قولتي ايه 

لوليا:انا مش موافقه مش كل شوية تزعقلي 

عمر:انتي شايفه كده 

لوليا بعند:اه 

عمر: تمام يا لوليا برحتك و انا هعرف عمي اسد اول مايرجع 

لوليا: يبقي احسن 

وبتقفل التليفون 

لوليا بعياط:ليه ليه تعمل كده ليه كل شويه زعيق و تتعصب عليا وبتكمل بعياط اكتر انا بحبك بحبك اووي يا عمر 


في الجاردن وبيجلس لؤلؤ و تميم 

تميم :انتي رايك اعمل كده 

لؤلؤ بجنون بتقوم تقف قدام تميم وتقول:حبيبتي مراتي المستقبليه تقبلي تعيشي معايه ايامك الجايه في سعاده و تبقي مراتي مرات تميم اسد .. 

تميم بصوت عالي و بيكتم فمها:باااس باااس يخربيت اهلك يا شيخه ايه اللي بتنيله  ده 

وبيشيل ايده من علي فمها و بيرجع يجلس مكانه و لؤلؤ بتجلس بجانبه

تميم و بيبصلها:افهمي يا حماره انا عايز اعملها مفاجاه بس مش هتجوزها

لؤلؤ بلاماضه بتقف قدامه و ايديها تتوسط خصرها:ليه يا حبيبي انت عايز تفضل تلعب بيها لا انا...

تميم بقاطعه بيشدها و يقعدها مكانها:هو انا جايبك تدافعي عن حقوق المره يا ست انتي 

لؤلؤ:كلمه واحده

تميم :اتنيلي 

لؤلؤ:اتنيل؟ انت مش عايزه تخطبها ليه وبتكلم بجد يا تيمو 

تميم:خفيفه 

لؤلؤ:بتحبك يا اهبل 

تميم و بيمسك ايديها وبيضربها بخفه:اتلمي يا بت 

لؤلؤ بتعدل شعرهاا: لا بتكلم بجد  بتحبك

تميم:النوع ده لا 

لؤلؤ:من الاخر عايز ايه منها 

تميم:عايز اعرفها ان مش تميم اسد اللي يترسم عليه خطه 

لؤلؤ:امممم قول الموضوع

تميم:بعدين ننام دلوقتي يلا 

و بيمسك اديها و بيطلع هو و هي



البارت3

طفلتي الخائفه2

بقلم /شهد عبد السلام

صباح يوم جديد في نفس العائله واحداث جديده 


وبتتجمع العائله كلها علي الفطار 

مالك:فين لوليا 

ليله:انا هطلع اشوفها وطلعت

ليله طلعت ل لوليا ولوليا ظاهر عليها التعب و بتبكئ 

ليله بدق الباب 

ليله:لوليا 

ودخلة 

ليله بخوف عليها وحضنتها:ايه ده مالك مالك يا روحي بتعيطي ليه 

لوليا بعياط:سابني يا ليله بس انا اللي غلطانه عشان حبيته الحب ده حاجه وحشه اووي

ليله بدموع:اهدي يا روحي المشاكل هتتحل 

لوليا :مافيش حاجه هتتحل 

ليله بعياط:كفايه بقي يا لوليا هتخليني اعيط انا كمان عشان خاطري كفايه وبتمسح دموعها 


سليم خاف علي لوليا بسبب تاخير ليله وطلع 

سليم بخوف:اي ده اي ده في ايه مالك 


سليم:في ايه 

ليله بعياط ومش عارفه تتكلم: ب....بتع..بتعيط

سليم بعصبيه:هششش اسكتي 

ليله بعياط بتحرك وجها بمعني حاضر

سليم وبيحاول يبقي هادي:علي اوضتك 

ليله خافت طلعت علي غرفتها 

سليم وبيقرب من لوليا وبيحضنها:حبيبت قلب اخوكي مالك يا حبيبتي و لوليا بين احضانه وسليم ايد مقربها في حضنه والايد التانيه بيحركها علي شعرها ب حنان

سليم بعد ما تقريبا لوليا سكتت عن العياط وبيمسح دموعها:في ايه بقي 

لوليا:انا وعمر سبنا بعض 

سليم:ليه 

لوليا قصت عليها ما حصل 

سليم:انتي اللي غلطانه 

لوليا:انا يا ابيه 

سليم:ايو انتي انتي مفروض الاول تشوفيه متعصب من ايه وبعد كده ليكي الحق تعترضي او توافقي 

لوليا:خلاص بقي انا سبته 

سليم ضحك:لا هترجعو ان شاء الله عمر بيحبك 

لوليا:يارب 

سليم ضحك:واقعه انتي اوي استني بس شويه و هو  اعصابه هتهدا وهيرجع يصالحك 

لوليا:ماشي يا ابيه ممكن طلب بقي 

سليم: عيوني يا حبيبتي

لوليا:حرام تصالح ليله عشان انت زعقتلها جامد اوي 

سليم:حاضر يا حبيبتي 


وبيتجه لغرفة ليله 


سليم بيفتح باب الغرفه بكل هدوء و كانت ليله دافنه وجها في المخده و بتبكي بشهقات  


سليم بيقرب منها بهدوء وبيجلس بجانبها 

سليم بصوت هادي: ليله

ليله مستمره في البكاء 

سليم بيقرب منها اكتر و بيلمس دراعها لمسات هاديه ورقيقه 

سليم: ينفع تهدي 

وبيمسكها من ايديها وبيقربها منه اكتر و ليله مش قادره تقاومه  و راس ليله بتبقي جنب قلب سليم 

سليم بلمسات هاديه بيحرك ايده علي شعرهاا و حزين علي شكلها: اهدي يا حبيبتي 

ليله ببكاء و شهقات:ا...ان..انا ع..عايزه... ماما.

سليم بحزن:هشش عشان خاطري اهدي 

ليله مستمره في البكاء 

سليم:اهدي معلش 

ليله ببكاء:عايزه ..بابا

سليم بحزن:اهدي مش انا ذي بابا  بابا بيقولك اهدي عشان خاطري 


ليله لسه مستمره 


سليم:طب ماما وبابا زعلانين منك كده عشان بتعيطي 


ليله بعد ما سمعت الجمله دي من سليم سكتت عن البكاء بس شهقاتها مستمره 

سليم بهدوء:اهدي 

فاتت دقائق 

وليله ساكته خالص 

سليم و بيبعدها شويه عشان يشوف وجهها 

سليم: انتي كويسه 

ليله وبتبعد من بين ايديه:انا اسفه 

سليم استوعب هو بيعمل ايه 

وبيقوم من علي السرير 

سليم: علي ايه يا حبيبتي ده الطبيعي بتاعك اقل حاجه تعيطي 

ليله منغير ماتبص علي سليم:انك تكسفني كده حاجه قليله 

سليم بعصبيه:اه لوليا بتعيط قدامك مش تهديها لا بتعيطي معاها

ليله و هتبكئ تاني:ان...

سليم بمقاطعه و عصبيه:هشش اسكتي خالص ومش عايز اشوفك بتعيطي نهائي فاهمه 

ليله بدموع متحجره:فاهمه 

سليم:اغسلي وشك وانزلي 

ونزل من غير اي رد من ليله 

واتجه للشركه و عمر وتميم كل واحد علي مكان شغله وليله خدت شاور ونامت و لوليا سمعت كلام سليم وغيرت وقاعدة مع تاليا و لؤلؤ


في الشركه وتحديداً في مكتب سليم

عمر:يا سليم 

سليم بمقاطه: عمر انت غلطان لما تتكلم معاها تتكلم بهدوء 

عمر:عصبتني يا سليم ايه يعني مش موافقه دي ده انا اكسر دماغها 

سليم بعصبيه بيقوم وبيقرب من عمر:تكسر دماغ مين ياض انت 

وبيتدخل في اللحظه دي تميم 

تميم:بس يا جماعه اهدوو اهدا يا عم انت 

وبيرجع سليم علي مقعده 

عمر:انا عايز اتجوزها يا سليم وربنا بحبها يا جدعان يعني ازاي ازاي تسبني ده انا من امبارح مش علي بعضي 

سليم: احنا مش هندخل يا عمر واختي لو شوفتها زعلانه تاني هزعلك يا عمر 

تميم:اهدو بقي ويلا عشان مالك بيتصل عشان الغدا 


في احلا حته في دهب وفي ڤيلا  بعيد عن كل الناس يجلس احسن الرجال و اجمل  النساء 


اسد وهي علي قدامه:هو انت عامله فيا ايه 

حور بابتسامه و بتقرب من وجه اسد وبتتكلم ببراءه :انا معملتيش حاجه 

اسد وبيقبلها:امال مين اللي عامل 

حور:قلبك 

اسد بعشق:عندك حق يا حوريتي 

حور:انت قلب حوريتك 

اسد وبيتحرك و حور بين ايده و بيطلع :اعشقك وانتي رومانسيه يا مجنونتي 

حور:لا كده ....


نروح للقاهرة وبتحديد في ڤيلا اسد ومالك 

مالك :اهلااا بصايعين كل ده عشان ترجعه 

تميم:معلش يا مالك

مالك: علي الغدا 

وبيتنقل مالك و عمر و سليم وتميم و تاليا و لؤلؤ ل غرفة الطعام 

وبعد دقيقه واحده بتدخل لوليا 

وعيون عمر عليها 

سليم وبيضرب عمر:خلاص ياض انت هتفضل تبص لي اختي كتير 

عمر:في ايه مش خطبتي 

مالك بعصبيه: بس انت وهو مش عايز اسمع صوت واحد فيكم وانت ياض (علي عمر) متبصلهاش 

عمر وبيشاور علي مكان دبلته:خطبتي يا جدعان 

مالك: لما تبقي مراتك يا اخويا اعمل كل حاجه برحتك 

تميم:هو يقدر يعملها حاجه ....

مالك بقاطعه:اسكت ياض انت كمان 

لوليا بتضحك وبتبص علي طبقها 

عمر:اضحكي يختي اضحكي 


وبتدخل ليله و عيون سليم بتابعها 


مالك:اهلا انتي فين يا بت من الصبح 

ليله:كنت نايمه 

مالك و مركز في وجهها:بعد الاكل لينا قاعده سوا 

ليله:حاضر 

سليم: تعالي اقعدي 

ليله بتقرب عليه بخطوات بطئ 

وبتقعد بجانبه 

و بتبدا العائله في الاكل 

لؤلؤ:ايه يا اسطي 

تميم: ايه يا برنس 

لؤلؤ و بتغمز: لازم اعرف 

تميم:هعرفك يسطا 

مالك:اسكتي يا بت  

لؤلؤ:في ايه يا بابا 

مالك:انته الاتنين شبه بتوع المخدرات 

عمر:معلش يا بابا مش انا ظابط بقولك انت كده بتظلم بتوع المخدرات 

تميم:طب شكرا علي رايكم 


والعائله كلها بتضحك في اللحظه دي و تليفون ليله في الدقيقه دي كان بيرن و لسه هتحرك ايديها و تمسك الفون من علي السفره كانت ايد سليم مسكته و فصلو وخد الفون

سليم من بين اسنانه وهو باصص قدامه:ياريت تاكلي ذي الناس 


وبيخلص وقت الغدا وكل واحد بيتجه ل اعماله الخاصه 

وبيجلس مالك و ليله

مالك:مالك يا حبيبتي

ليله:مالي 

مالك:انا اللي بسالك 

ليله:مافيش حاجه 

مالك:طب زعلانه من ايه 

ليله:صدقني مافيش حاجه انا كويسه 

مالك:لا كان ظاهر علي وشك انك زعلانه

ليله:لا انا كويسه بس كنت لسه صاحيه 

مالك:يعني انتي كويسه 

ليله:اه كويسه 

مالك:ماشي يا حبيبتي


وبططلع علي غرفتها 


امام غرفة لوليا و لسه هتدخل


عمر:عامله ايه 

لوليا بخضه:خضتني 

عمر:سرحانه في ايه 

لوليا بزعل:مافيش 

عمر:امم مافيش 

لوليا: اه

عمروبيقرب منها: بحبك

لوليا:لا مش هتضحك عليا ب الكلمه دي ذي كل مره 

عمر وبيمسك ايديها:وربنا بحبك وغصب عني اتعصبت سامحيني عشان خاطري

لوليا :امم المره دي بس 

عمر: اخر مره 


الساعه 12 بليل 

ليله:طب انا عايزه الفون بتاعي اروح دلوقتي ولا ايه  

وبتكرر ان هي تروح تاخد تليفونها من سليم 

ليله قدام غرفة سليم ومتردده تدق الباب وفي الاخر بتكرر انها تدق الباب 

سليم:ادخل 

ليله بتفتح الباب بهدوء وبتدخل وسليم كان بيلعب رياضه ولابس الشورت بس و ماسك المنشفه 

سليم بستغراب:ليله في حاجه 

ليله :اسفه بس الفون بتاعي

سليم :اه صح و بيقرب منها  

سليم:كلامي يتسمع يا ليلو 

ليله:هو عملتلك حاجه

سليم:ايه عملتلك دي 

وبيقرب من وبيمسكها من دراعها 

سليم بصوت يشبه فحيح الافعي:انا ممكن اقرر تربيتك من تاني 

ليله:انا متربيه 

سليم: انا عارف بس تربيتي فيها حته ناقصه و هعرف ازاي اكملها 

ليله:هقول ل عمو اسد يا ابيه 

سليم: عمو اسد وعمو مالك ماحدش هيتكلم فيهم عشان انتي تربيتي من الاول 

ليله:.......

سليم بعصبيه: و حيات غلاوتك هعرفك ازاي تردي عليا


التفاعل قليل جدا ياريت يبقي ذي الاول انا مش بحب اتاخر عليكو



البارت 4 

طفلتي الخائفه2

بقلم /شهد عبد السلام

ليله:انا مش غلطانه 

سليم بعصبيه: وحيات غلوتك هعرفك ازاي تردي عليا علي 

وبيسيب اديها و بيكمل علي اوضتك 

ليله:طب الفون 

سليم: مافيش فون امشي 

ليله جريت علي غرفتها 

سليم بعصبيه: ماشي يا ليله جه اليوم اللي تردي عليا 


صباح يوم جديد و احداث جديده 


تاليا و هي بين احضان مالك:حبيبي 

مالك:ايه يا قلب حبيبك

تاليا:البنات هيسافره عشان ليله متزعلش 

مالك: انا مستني قرارهم هما هيروحه فين يا روحي

تاليا: يعني انت موافق 

مالك :اه انا واسد موافقين

تاليا:بس عمر مش موافق ان لوليا تسافر 

مالك: قوليله الحراص هتبقي حواليهم في كل حته و بلاش يزعل لوليا 

تاليا: حاضر يا حبيبي هقوله 

وبتقبله 

مالك مسك فيها اكتر و حضنهاا 


العائله كلها بتتجمع علي الفطار 

مالك:صباح الخير

العيله كلها:صباح النور 

مالك:ايه يا بنات يا قمرات عاملين ايه 

البنات:الحمد لله 

مالك:قررته هتسافره فين 

عمر:بابا مش هيسافره 

مالك بعصبيه:هو انا بسالك انت 

وبيدخل في اللحظه دي سليم وبيسمع جملة مالك الاخيره 

سليم:في ايه يا عمي 

مالك وبيوجه كلامه لعمر:عمر لوليا خطبتك و بتسمع كلامك ماشي لكن تقاعدها غصب عنها لا 

تميم:اهدا يا عمي مافيش حاجه 

مالك:لوليا لو موافقه انها تقعد ومتسافرش دي حاجه ترجعلها لكن تغصبها لا 

سليم بغيظ:خلاص مافيش حاجه هيسافره يا عمي ويشوفه هما هيروحه فين 

سليم:خلاص يا عمي مافيش حاجه 

تميم:احنا نروح سوااا 

مالك بعصبيه:بنات بس من غير واحد فيكم  

 وافطره 

كل ده ليله و لؤلؤ ولوليا متابعين الموقف في سكات 

ليله قاعده متغاظه من سليم و بتبصله بقرف

سليم خلص الاكل و في طريقه ان هو يخرج من الغرفه

سليم: ليله تعالي 

ليله  سابت الاكل و طلعت وراه 

سليم:ادخلي واقفلي الباب 

ليله قفلة الباب 

سليم: فونك اهو 

ليله بتقرب اكتر من المكتب و بتسحب تليفونها

ليله:شكرا يا ابيه 

وهططلع ولكن بتقف مره واحده

ليله:ابيه 

سليم :ايه يا حبيبتي

ليله: ينفع اطلب من حضرتك طلب 

سليم :اطلبي 

ليله بتوتر:كنت عايزه ادخل كليه في امريكا 

سليم وبيقفل الاب وبنبره ترعب:قولتي ايه 

ليله:اكمل.. ..

سليم بقاطعه:للاسف الاوبشن ده مش متوافر عندنا 

ليله:يعني ايه 

سليم وبيحاول يبقي هادي:ذي ما سمعتي يا ليله 

ليله :انا عايزه ... 

سليم بهدوء عكس شخصيته: سمعتي مافيش سافر كليتك هتبقي هنا و في القاهره او الجيزه غير كده لا 

ليله بحزن:بس انا نفسي في كده

سليم وخاف عليها وقرب عليها:خلاص هشوف الموضوع ده 

ليله بفرحه:بجد شكرا اوي اوي 

سليم بابتسامه:مافيش حاجه و علي فوق 

ليله:انا خارجه باي 

وهططلع 

سليم  وبيقرب منها:استني

ليله بتوقف في مكانها :نعم 

سليم:رايحه فين 

ليله:هطلع 

سليم :تمام يا حبيبتي اطلعي 


لوليا و لؤلؤ و ليله محجبات بس في البيت عادي بشعرهم 


في دهب


حور بابتسامه:بتعمل ايه 

اسد وقرب منها وقبلها علي جبينها :بعمل قهوه 

حور بتمثيل الزعل:طبعا لو قولتلك هي حلوه اوي ونفسي في حبه نونو اوي مش هتوافق

اسد وبيحضنها:كويس انك عارفه الرد 

حور:انا عايزه اقعد علي البحر يا اسد 

اسد:ياعيون اسد اؤامرك تتنفذ 

وبيمسكها من وسطها و بيتجه في مكان البحر 

حور:لا لا استني 

اسد:ايه تاني 

حور:انت هتشرب قهوه  وبتكلم وهي رابطه ايديها عند صدرها  ذي الاطفال وانا بقي هشرب ايه 

اسد:هتشربي اورنچ 

حور:لا

اسد:نسمع الكلام بقي 

حور بابتسامه :حاضر بس...

اسد:بس ايه 

حور:بشرط 

اسد:شرط؟اول مره اسمعها منك

حور:عايز اكلم سليم و بقيت العيله 

اسد بابتسامه:حاضر  بس 

حور بمقاطعه:بس ايه يا اسد

اسد:ايه رايك النهارده لا بكره هنرجع بلاش تكلميهم 

حور بزعل:هو احنا هنرجع بكره

اسد:زعلانه 

حور:انا بحب اقعد هنا اوي بس الولاد واحشوني قولتك.....

اسد بقاطعه:وانا قولتلك الڤيلا دي مش هيدخلها حد  غيرك 

حور:  علي فكره انا بحبك 

اسد ضحك:وانا بعشقك 

حور:مافيش امل يتغير 

اسد:تؤتؤ 

حور:بس انا ببقي عايزه افضل مع ولادي 

اسد وبيشالها :وانا بحب اقعد مع بنتي لوحدنا 

حور:عيب بقي 

اسد وبتفحص في كل انش فيها:هو انتي مش بتكبري 

حور:هقولك هقولك بس ده سر 

اسد:سرك في قلبي اقصد  في بير 

حور بابتسامه:عشان انت جنبي 

وبططبع قبله رقيقه 

اسد بابتسامه جذابه:لا كده احنا اتقدمنا اوي 


في الشركه 


شهد:وانا اتشرف يا فندم بشغلي مع حضرتك 

سليم:تقدري تستلمي شغلك من دلوقتي لو تحبي 

شهد:طبعا يا فندم احب 

سليم:تمام اتفضلي و جوليا هتفهمك كل شغل 

شهد و بتقوم :شكرا يا مستر سليم 

وبططلع علي مكتبها 

سليم في الفون:ايه يا اياد 

اياد صاحب سليم من زمان جدا شريكه في الشركه:كل حاجه تمام يا باشا و الصفقه تمت 

سليم:تمام هديتك لما ترجع 

اياد:انا هديتي افضل شهر اجازه 

سليم:يعني سافر اسبوع عايز اجازه شهر 

اياد بخباثه:عايز ارتاح يا سليم 

سليم ضحك:اه ترتاح في كل يوم  حته شكل ومع واحده شكل 

اياد:احبك وانت فاهم 

سليم:اقفل يا حيوان 

وقفل 


عند لوليا وهي في الشغل 

لوليا بعصبيه:يعني يا فندم السافر اتلغه 

المدير:انتي ازي تتكلمي معايه كده انتي مخصوم منك يومين 

لوليا:يا مستر حازم انا كنت رتبت الشغل علي كده 

حازم:وظروف القناه اتغيرت يا لوليا هانم 

لوليا:ماشي يا فندم عن ازنك 

وبططلع 

و تليفونها بيرن 

لوليا بعصبيه:عايز ايه 

عمر بزعيق:بت ايه الطريقه دي

لوليا بهدوء:اسفه كنت بس متعصبه شويه 

عمر:ايه اللي معصبيك 

لوليا:مافيش 

عمر :ايه اللي عصبيك يا لوليا

لوليا:السافريه اتلغت 

عمر:دي حاجه تعصبيك اووي كده 

لوليا:انا كان نفسي اسافر اووي 

عمر:تتعوض ان شاء الله

لوليا:يارب 

عمر:تروحي دلوقتي واول ما تبقي في البيت اتصلي عرفيني يا حبيبتي

لوليا:حاضر يا حبيبي 


في الڤيلا 

بليل بتتجمع العائله في حديقة الڤيلا

مالك:انتو كويسين في حد فيكم زعلان او مدايق 

كلهم:الحمد لله مافيش حاجه 

مالك:يارب دائما اشوفكم كويسين 

ليله كانت تجلس و تميم يجلس علي ايد الكرسي بجانب ليله و بيلعب في شعرهاا 

ليله بضحك بصوت عالي: بس بقي هنام كده 

تميم:غيبوبه 

و في اللحظه دي سليم شاف ايد تميم علي شعرها 

سليم بعصبيه:انت ياض  اقعد ذي الناس هنا 

عمر:بابا انا عايز اتجوز 

لوليا اتكسفت جدا من كلام عمر و عيونها في الارض 

مالك:اسد يرجع و نتكلم في الموضوع ده 

عمر:طيب يا بابا 

تاليا:ان شاء الله هتتجوزه علي خير 

عمر:يارب يا ست الكل 

سليم: انت مستعجل علي ايه يا عم 

لؤلؤ بضحك:لا والنبي  استعجل يا ابيه سليم كل ما يحصل بينهم خناقه لازم ينكد عليا انا 

سليم حضنهاا وضحك:لا صعبتي عليا يا حبيبتي خلاص هتجوزه

تميم:لا خلي ينكد عليها شويه كمان 

سليم:لا حرام علينا البت غلبانه بردو

لؤلؤ ل تميم:بلاش انت هفضحك واقول علي ال....

تميم:لا انا هتصل علي بابا يجي عشان عمر يتجوز 

لؤلؤ:ايوو اتعدل كده وخاف علي نفسك 

مالك:يخربيتك شكلها ماسكه عليك بلاوي 

تميم:حسابك معايه بعدين 

ليله بزعل :انا طالعه تصبحو علي خير 

مالك:مالك يا حبيبتي 

ليله:مافيش بس عايزه انام 


ودخلة الڤيلا

سليم:ثانيه بس افتكرت مكالمة شغل 

وبدون اي رد من العيله بيدخل بسرعه ورا ليله 

ليله ولسه هططلع علي السلم اتلاقيت حد بيمسكها من دراعها و بيتجه بيها للمكتب 

سليم مسكهاا 

ليله بخضه:في ايه

سليم من غير ولا كلمه سحبها من دراعها للمكتب وقفل الباب وسابها

ليله  :هو في ايه 

سليم : في انك كبرتي


ياريت التفاعل يبقي عالي عن كده



البارت 5

طفلتي الخائفه2

بقلم /شهد عبد السلام

ليله:يعني ايه 

سليم وبيرجع يمسكها من دراعها بخفه:يعني ماحدش يلمسك فاهمه 

ليله:هو انا بطلع من البيت يا ابيه

سليم:لا يا حلوه حتي جوا البيت 

ليله بعدم فهم:انا مش فاهمه حاجه 

سليم و بيضغط علي دراعها اكتر:يعني ليه تميم يلعب في شعرك انتي مش صغيره دلوقتي 

ليله :ايدي

سليم: انا مش هعاقب غيرك انتي لو حصل حاجه ماعجبتنيش 

وبيسيب ايديها 

ليله وبتمسك مكان ايد سليم :ليه بتعمل معايه كده 

سليم: مش هكرر كلامي 

ليله بزعيق :ليه كل شويه تزعقلي و تتعصب عليا 

سليم: اسكتي و بتعصب عليكي عشان بتبقي غلطانه 

ليله:انا مش بعمل حاجه 

سليم:طب بصي وبيقرب عليها 

وليله بتبعد 

سليم شدها من ايديها:متخفيش 

سليم: حد يحضنك لا حد يلمسك لا تمام فاهمه كده اعملي دول وانا مش هعملك حاجه 

ليله وبتمسح دموعها ذي الاطفال:ليه 

سليم: مافيش ليه 

ليله بعصبيه:لا انت كل شويه تزعقلي و بتهزر معاهم و بتحضنهم ولا بتهزر معايه ولا بتحضني ولا حتي بتعاملني كويس

سليم بتفكير ومش عارف يرد عليها و بتكلم بكدب:عشان بيسمعه الكلام وانتي لا 

ليله:بس انا مش بعمل حاجه والله وانا حتي بسمع الكلام وانت مش بتهزر معايه خالص وانا مبكلمش حد 

سليم بحنيه وبيرجع شعرها لورا: حاضر يا ليلو ههزر معاك واضحك معاكي بس انتي بس اسمعي الكلام 

ليله بفرحه :بجد 

سليم: بجد يا حبيبتي ويلا بقي علي اوضتك عشان تنامي 

وبططلع 

سليم :معلش غيرتي عليكي بتبقي غصب عني 


تاني يوم الصبح وكان اسد وحور في البيت 

اسد:كل حاجه تمام بينهم 

مالك:اه كلو تمام 

اسد:كويس ربنا يهديهم 

وبتنزل بقيت العيله 

سليم:حبيبي وبيحضن اسد 

سليم:مش تقولي عشان اقابلك في المطار 

اسد:تسلم يا حبيب ابوك 

حور:حبيبي وبتفتح ايديها عشان تحضن سليم 

اسد وبيمسك ايديها بمشاكسه: اسكتي يا حبيبتي 

حور:يا اسد ده ابني

اسد ضحك: حضن صغنن 

حور:اه 

وبتحضن سليم 

حور:عامل ايه يا حبيبي

سليم بضحك علي مشاكسة اسد ل حور:الحمد لله يا ست الكل 

وبيبوس ايديها 

اسد:تعاله 

وبيدخل المكتب هو ومالك وسليم 

اسد:فين عمر وتميم 

سليم:نازلين يا بابا 

اسد:تمام 

مالك:في ايه 

اسد:البنات هتسافر 

مالك:اه 

اسد:تمام سليم السافر عليك انت كل حاجه تبقي جاهزه وقت سافرهم و الحراص اللي هتبقي معاهم 

سليم: حاضر يا بابا 

مالك:عمر عايز يكتب الكتاب 

اسد ضحك:مستعجل اوي ابنك ده علي العموم انا موافق بس لازم اوجع بطنه شويه 

مالك:هتعمل ايه مع سليم 

اسد و بيبص ل سليم و بيرجع بنظره ل مالك:لا سليم ده لسه عايز درس 

سليم: في ايه بس يا بابا 

اسد:انت بعدين نخلص بس من الحاجات دي و بعد كده نشوف موضوعك 

مالك:الشركات تمام كلهاا 

اسد:تمام من بكره هنزل انا  وانت عشان كل مدير فرع يبقي عارف ان احنا ممكن نروح في اي وقت وانت يا سليم عايزك تراجع علي كل الصفقات 

سليم:روحت يا بابا الشركه و قاعدة مع مدير الفرع و راجعت كل الشغل وكل الكاميرات علي اللاب بتاعك انت وعمي مالك 

مالك:تميم بينزل الشركه كل يوم 

سليم: وانا بحاول علي قد ما اقدر اروح الشركه و اشوف الشغل 

اسد:هتقدر تسافر الاسبوع الجاي لندن عشان الشركه 

سليم :حاضر يا بابا 

اسد:تمام يلا علي الفطار 

في غرفة الطعام 

اسد:عاملين ايه 

لؤلؤ:احنا الحمد لله كويسين بس كان ناقصنه ضحكتك القمر دي يا عمو انت و حور طبعاا 

حور:انتي بتتغزلي في جوزي قدامي 

تاليا:لو حور ضربتك انا مش هدافع عنك 

لؤلؤ:دي حور دي قمر خودي بوسه 

حور بتبوسها 

لوليا:طب وانا بقي يا ست ماما 

حور:ده انتي حبيبتي 

ليله:اي ده بقي وانا 

حور:ده انتو حبايب قلبي و بناتي 

اسد:كفايه بقي كلام 

بعد الفطار 

سليم:عن ازنكم عشان عندي شغل وانت يا باشا(تميم) علي الشركة 

تميم:معلش النهارده انا عندي سباق وهاخد لؤلؤ و ليله معايه 

سليم طلع من غير اي رد 

عمر:والنبي انا خطبتي قمر اووي 

اسد:انت ياض هتعاكس بنتي قدامي 

عمر وبيبصلها :لا يا عمي بس بشكر فيها بس

اسد:مالك شوف ابنك بدل ما اروقوو انا 


الساعه 1 في الڤيلا

ليله:الو 

سليم: ايه يا ليلو 

ليله:نعم يا ابيه 

سليم: اوعي تروحي السباق يا حبيبتي 

ليله:ليه 

سليم: انا قولتلك ايه 

ليله:بس انا نفسي اخرج اوي يا ابيه 

سليم:هتسافري يا ليله 

ليله:بس كان نفسي اوي....

سليم بقاطعه:لا يا ليله 

ليله:طب لو عمو سالني مش هتروحي ليه 

سليم بعصبيه: ليله قولتلك مش هتروحي و قولي ل عمو سليم مش موافق 

ليله:حاضر 

وبتقفل الفون 

وبتدخل لؤلؤ 

لؤلؤ: ايه هتروحي 

ليله:لا 

لؤلؤ: تعالي نروح اي مكان كده انا زهقانه

ليله:فكره حلوه اووي بس ابيه مش هيوافق

لؤلؤ:مش هنعرفهم 

ليله:لا يا ست 

لؤلؤ:متخفيش ماحدش هيحس بينا 

ليله:هنروح انا وانتي ولوليا 

لؤلؤ:لا لوليا مش هتوافق عشان عمر تعالي احنا 

ليله:و هنخرج ازاي يا اختي 

لؤلؤ:من الباب الخلفي و هطلب اوبر 

ليله بتوتر:طب لو حد سال علينا 

لؤلؤ:بصي انتي نايمه ذي العاده و انا اصل دايما في الاوضه 

ليله:طب تميم هيسال علينا 

لؤلؤ:يا ست هكلمه بس بسرعه عشان تاليا و حور فوق و عمو وبابا في المكتب 

ليله:ماشي 

لؤلؤ:بسرعه وانا جاهزه 


بعد شويه 

لؤلؤ:اخلصي بقي و بتمسك ايد ليله و بينزله 

لؤلؤ:يلا بسرعه يا ليله انزلي 


في الاوبر 

ليله بتوتر:انا نسيت فوني 

لؤلؤ:مش مشكله يا ليله 

ليله: لا لا انا خايفه 

لؤلؤ:متخفيش بس انتي 


في الشركه

شهد:ايه يا حمار انت مش تفتح 

اياد:انتي مجنونه يا بت انتي اللي....

شهد بعصبيه:هشششش اسكت انا متاخره من غير حاجه وطلعت علي فوق 

اياد:عليا النعمه متخلفه بس مش هسيبك 

في مكتب سليم

سليم: اتفضل 

شهد:الملفات اللي حضرتك طالبتها من الارشيف 

سليم: تمام اتفضلي 

وبططلع

اياد :هاي يا بيبي 

سليم: هفتح دماغك بسبب الكلمه دي

وماسك ملفات و بيسبها علي المكتب

اياد:دي كل حاجه تبع الشغل و راجعت كل حاجه بنفسي وان شاء الله اخر الشهر لازم اسافر تاني 

سليم: ان شاء الله 

اياد:عايز اشرب قهوه 

سليم ضحك:هو انا سالتك 

اياد:هو انا غريب يا سليم 

سليم مسك التليفون:شهد اتنين قهوه ساده 

شهد: حاضر يا مستر سليم 

بعد شويه شهد بدق الباب 

سليم:ادخل 

شهد و عيونها في الارض:اتفضل يا مستر سليم 

سليم: شكرا و مسك الفنجان 

اياد وعرفها وغمزلها اول ما اياد غمازلها شهد اتوترت 

وسابت الفنجان علي الترابيزه قدام اياد و طلعت 

سليم:ركز يا اياد و البنت محترمه مش شبهك 

اياد:هو انا عملت حاجه 

 

معاد العشاء 

العائله كلها متجمعاا 

اسد:فين ليله ولؤلؤ 

لوليا:اكيد ليله نايمه و لؤلؤ قاعده في اوضتها

سليم بتساؤل:كسبت السباق 

تميم:اه 

لوليا:وش ليله و لؤلؤ حلوين عليك 

سليم اول ما سمع الجمله دي اتعصب جداا 

تميم:لا انا روحت لوحدي 

داليا :ليله ولؤلؤ هانم مش بيرده والباب مقفول 

سليم: ازاي يعني 

وبيطلع هو و عمر 

سليم وبيدق علي الباب:ليله يا ليله 

ومافيش اي رد 

سليم:هاتي النسخه التانيه 

وعمر نفس الامر مافيش اي رد 

سليم فتح الباب واتصدم ان ليله من جوه 

سليم بعصبيه: هي فين 

وبيمسك تلفونه وبيتصل عليها و فجاه بيسمع صوت تليفونها 

عمر:تليفون لؤلؤ مقفول 

اسد:ازاي ده يحصل ساعه و عايزهم هنا انتو سامعين 

عمر نزل يشوفهم في القسم 

سليم اتصل علي ناس عشان تحدد موقعهم 

بعد ساعه من التوتر و الخوف و العصبيه 

سليم: الوو 

الشخص:هما في كافيه ال****** يا سليم باشا

سليم:طب شكرا و بيطلع بالعربيه

سليم في التليفون:عمر هما في كافيه***وانا رايح اهوو 

عمر:خليك انت انا هاجبهم وهاجي 

سليم:لا انا رايح 

طبعا عمر وصل عندهم الاول بسبب قرب القسم من المكان 

عمر بعصبيه مكتومه:قدامي علي العربيه من غير كلام كتير 

ليله ولؤلؤ اترعبه من شكل عمر و  ركبه معاه من غير ولا كلمه 

في العربيه عمر في التليفون 

عمر:سليم هما معايه وانا طالع علي الڤيلا 

سليم: ماشي 

وسليم كمل في الطريق عشان يقابل عمر و عمر اتجه من طريق تاني 

سليم بعصبيه: انت فين يا عمر 

عمر:يا ابني انا خلاص عند الڤيلا 

سليم: تمام اقفل وانا راجع 

كل ده و لؤلؤ و ليله خايفين 

عمر:الهوانم اهم 

مالك بعصبيه: انتو مجانين ازاي تخرجه كده 

لؤلؤ:انا اسفه انا السبب 

ليله:انا اسفه 

اسد بعصبيه: كل واحده علي اوضتهاا و عقاب ليكم مافيش سافر 

عمر وقرب منهم:ده اخر تحذير ليكم 

تميم:اكيد دي افكار لؤلؤ 

اسد:خلاص اسكته 

مالك:علي اوضتك منك ليها 

لؤلؤ و ليله طلعو 

سليم اول ما رجع كانت العيله كل واحد في غرفته 

سليم طلع علي غرفة ليله 

وفتح و دخل مره واحده و كانت ليله بتعيط 

سليم دخل الغرفه وقفل الباب بعصبيه 

ليله بعياط وبترجع لورا و سليم بيقرب 

ليله بعياط: مش هتكرر تاني 

سليم بيمسكها من شعرها :تعالي كده 

سليم بعصبيه: ازاي تنزلي منغير ما حد يعرف 

ليله بعياط وايديها علي ايد سليم :اسفه اسفه شعري 


سليم مسكها من وشها وضامم وشها بجمود

سليم: المره الجايه هموتك

وسابها وليله وقعت علي السرير 

وطلع و كان عمر وتميم  علي الباب بيخبطه عشان يفتح 

عمر:انت مجنون يا سليم 

وهيدخل 

سليم وبيمسك عمر من ايده وبيطلعه من الغرفه و بيقفل الباب 

ليله طول الليل بتعيط هي و لؤلؤ و ليله اكتر بسبب  سليم 

تاني يوم الصبح 

سليم: بابا انا هسافر هشوف الشركه 

اسد:تمام 

لوليا بتوتر:هو لؤلؤ وليله مش هينزله 

مالك:لا الفطار هيطلعلهم فوق 

داليا:ليله هانم ولؤلؤ هانم رافضين الفطار 

سليم: تعالي يا داده وطلع قدامها ودخل عند لؤلؤ 

سليم: افطري يا لؤلؤ عشان وربنا انا ساكت بالعافيه 

لؤلؤ بخوف:حاضر 

واتجه ل ليله 

 ودخل 

ليله من غير ما تشوف سليم وبتتكلم بعصبيه: مش عايزه حاجه قولتلك 

سليم :قدامك ربع ساعه الاكل ده يبقي خالص 

ليله:مش هاكل 

سليم قرب عليها وبيحاول يتكم عصبيته: الاكل اهو لو عرفت انك مكلتيش هعمل فيكي ايه 

ليله بتعب:مش قادره اكل 

سليم:غصب عنك يا ليله و عشان تخرجي كويس منغير مااعرف


ياريت التفاعل يزيد مش بحب اتاخر عليكو ومستنيه رايكم في البارت ❤

تكملة الروايه من هنااااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع