القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه ابن عمي البارت27_28_29_30 للكاتبه اميره محمود


روايه ابن عمي

البارت27_28_29_30

للكاتبه اميره محمود

زين ، الساعه بقت سابعه والواحد مش عارف ينام أما احضر نفسي عشان اسافر 

جهز نفسه وحضر شنطته ونزل يركب عربيته افتكر سلسله كارما دور عليها لقاها تحت الكرسي اللي كانت قاعده عليه

،،،،،

كارما خرجت وقفت في البلكونه 

كارما، هو ليه بيكلمني كده ودايما محسسني أن فيا حاجه غلط أنا عملته ايه


فجأه موبايلها رن

كارما، الو

زين، القمر واقف في البلكونه ليه

كارما، انت عرفت ازاي

زين، أنا تحت البلكونه .

كارما، هتسافر 

زين، ايوه بقولك أنا لقيت السلسله انزلي ياللا عشان تاخديها بدل مااستني احمد شكله بعد اللي حصل الليله مش هيصحي غير العصر

كارما، تمام هنزلك حالا يادكتور

زين، ماشي

بعد شويه كارما نزلت لقت زين حاطط دماغه على دركسيون العربيه


كارما،احم دكتور زين

زين،. ايوه كارما ممكن تركبي

كارما، لا عايزه اطلع عشان مينفعش اقف معاك دي الوقت كده 

زين، اركبي بس هقولك حاجه

كارما بخوف ،ماشي

زين، انتي خايفه كده ليه

كارما، مش خايفه ولا حاجه بس ممكن السلسله


زين، كارما أنا آسف بجد أنا معرفتش انام عشان حرجتك


كارما، عادي انت كده ودي شخصيتك يعني مفيش جديد انسان مستهتر بمشاعر الناس


زين، بس انا مبزعلكش عشان تقولي انت كده


كارما، طب بالنسبه لاحراجك ليا قدام التمريض يوم البيبي وفستاني اللي فضلت محسسني اني ماشيه عريانه وشكلك اللي في اعدادي قدام الكل كفايه بقي أنا مش هروح الشغل تاني بسببك كفايه بقي احراج ليه


زين، اولا البيبي كان مش عارف ياخد نفسه وانتي واقفه تعاكسي فيه بدل ماتلحقيه ثانيا الفستان فعلا كان مضيقني عشان كان اكتره عريان ومحبش حد يبصلك كده

كارما، طب وانت مالك انا حره البس اللي علي مزاجي 


زين، لا مش حره ولو سمحتي متلبسيش كده تاني


كارما، هكررها تاني وانت مالك

زين ، عارفه مالي وراح مقبلها من شفتيها

كارما بصدمه، عارف العيب مش عليك العيب عليه أنا اني طوعتك ودخلت العربيه انت بني ادم مستهتر وراحت ضرباه بالقلم ونزلت جرى


زين خبط دركسيون العربيه وبزعييق، ليه كده  انا ايه اللي عملته ده

كارما دخلت الڤله منهاره وعماله تعيط


حسين خارج من الڤله رايح شغله، كارما مالك بتعيطي ليه وكنتي فين

كارما، كنت في الجنينه أنا مخنوقه اوي يابابا وراحت حضناه وفضلت تعيط😭😭😭😭

حسين فكر بسبب أنهم كانو بيتنمروا عليها  في ڤله احمد


كارما ياحبيبتي انتي المفروض تبقي فرحانه انك كل اللي يشوفك يعطيكي سن اصغر ده الستات بيفرحوا بكده


كارما، بابا أنا هطلع انام عشان منمتش من امبارح 


حسين، مش هتروحي الشغل

كارما، لا هرتاح انهارده وبفكر مروحش خالص


حسين ، اللي انتي شيفاه صح ليكي اعمليه انتي واختك عمرى ماغصبت عليكم حاجه


كارما، عن اذنك يابابا وطلعت غرفتها


زين، أصلح اللي عملته ازاي ياربي أنا هتصل بيها


زين اتصل عليها راحت كنسلت وقفلت الموبايل


،،،،،،

زين سافر الصعيد وفضل يرن علي كارما مبتردش


رجع من الصعيد راح المستشفي ملقهاش بتيجي قعد اكتر من شهرين مش عارف يوصلها


زين، احمد أنا عايز اتجوز

احمد، والله الف مبروك يازين مين بقي ياصاحبي

زين، انت عارف هي مين

احمد، لا مش عارف

زين، كارما يااحمد 

احمد، خلاص تمام هروح اطلبهالك من ابوها

زين، قوله نتجوز عالطول

احمد، اللي هو ازاي ده يعني مش بيبقي فيه خطوبه اول

زين، طب مانت اتجوزت عالطول

احمد، خلاص خلاص هروح أكلم عم حسين انهارده

زين، أنا هاجي معاك أنا نفسي اشوفها


احمد، فعلا البنت معدتش بتجي المستشفي وغير كده معنتش بشوفها خالص انت عملتلها حاجه

زين، لا هنروح امتي تعالي نروح دي الوقت


احمد، دي الوقت مين ياعم المستعجل أنا عندي عمليه حالا

زين، خلاص هستناك ونروح سوا


احمد، ماشي

،،،،،،

بعد المستشفي 

زين، ياللا يااحمد

احمد ياللا بينا 

راحوا ڤله عم حسين

عم حسين، اهلا وسهلا نورت يااحمد انت وزين

بنورك ياعم حسين

احمد، بص ياعم حسين احنا جايين نطلب ايد الانسه كارما لزين ايه رأيك

عم حسين، هو والله مافيه عيب بس كارما نفسيتها تعبانه جدا ومعدتش بتخرج من اوضتها  مش عارف هقولها ازاي


ام ياسمين، طب أنا هدخل اسألها وهقولكو الرد

زين حس بتأنيب ضمير كبير في اللي عمله في كارما خلاها كرهت دنيتها

ام ياسمين، كارما ياحبيبتي في جدع بره طالب ايدك يابنتي عارفه مين الدكتور زين اهو نور مرات احمد


كارما،هو بره

ام ياسمين، اه ياحبيبتي

كارما، طب عن اذنك ياماما


كارما خرجت وعنيها كلها شرار


زين اول ماشفها فرح أنه أخيرا بقت قدامه

انت يا دكتور انت اتفضل اطلع بره أنا مش هتجوزك  اتفضل بره وملكش دعوه بيا فاهم


عم حسين، في ايه ياكارما اهدي بس عيب كده يابنتي


كارما بزعييق جامد، أنا مش عايزه اشوف البني ادم ده 


حسين، هو هعمل فيكي حاجه 

كارما، لا بوظلي نفسيتي بس وخلاني كرهت نفسي

عم حسين، طب اهدي يا حبيبتي هو مشا خلاص


،،،،

روحوا الڤله

احمد، لوسمحت يا زين قولي عملت في البنت ايه 

زين مصدوم مبيردش خالص

احمد، زين يازين رد عليه 

زين سابه وطلع اوضته

نور،. في ايه زين اخويا ماله

احمد حكالها اللي حصل

نور، معقول اللي حصل ده اكيد في حاجه وانا هحاول اتكلم مع زين اشوف في ايه

احمد، مش دى الوقت هو تعبان نفسيا دي الوقت

،،،

زين طلع اوضته فضل يرن علي كارما لحد ما ردت

زين، ليه كده ياكارما أنا بحبك وعايزك معايا عالطول

كارما، وانا بكرهك ولوسمحت معنتش تتصل عليه

زين، والله ياكارما اللي حصل مني غصب عني أنا 

كارما، بقولك اهو معنتش ترن عليه مش كل شويه ترن بخط شكل

زين، خلاص براحتك يا كارما


زين فضل من الشغل لاوضته مبيقعدش مع حد بقي انطواقي

،،،،

نور، احمد أنا زين مش عجبني خالص فين زين المهرج اللي الضحكه مبتفارقش وشه أنا زعلانه اوي عشانه 


احمد، والله وانا زعلان جدا بس اكيد في حاجه زين عملها في كارما خلاها مش طيقاه

احمد، ربنا يهدي مابينهم وتوافق عليه


بعد مرور شهرين

ادهم، ياللا ياجودي كل حاجه معايا ياللا عشان معاد الدكتوره

جودي،انا خايفه ياادهم

ادهم ،متخافيش ياعمرى ربنا يقومك ليا بالسلامه

جودي، يارب ياحبيبي ياللا

،،،،،

نور، احمد جودي رايحه تولد أنا هروح معاها بس هسيب الاولاد عن ام ياسمين

احمد، ماشي ياحبيبتي وانا هخلص اللي في أيدي وهاجي معاكوا

،،،،،

نور راحت اماكن ياسمين

نور، طنط والنبي ممكن تخلي جودي ومحمد عندك عما اروح مع جودي عشان هتولد دي الوقت

ام ياسمين، علي بركه الله ربنا يقومها بالسلامه يارب

نور، يارب ياطنط اه بالله عليكي ادعيلها


،،،،،

في المستشفي

جودي، انا خايفه ياادهم

الممرضه، ياللا يامدام عشان دكتور التخدير جوه. مستنيكي

جودي، انا خايفه اوي يادهم

ادهم،متخافيش ياقلبي ربنا يقومك بالسلامه ادخلي


جودي دخلت وولدت الحمد لله 

،،،

جودي خرجت من العمليات 

جودي،انا فين ااااه

ادهم،اه ايه جيبالي النمله دي وتقولي الإله

الكل قعد يضحك

ادهم، متنسوش ياجماعه في سبوع باذن الله للانسه نور الصغيره

زين، باذن الله

،،،،،

نور راحت جابت ولادها من ام ياسمين 

نور، الحمد لله ولدت

ام ياسمين ربنا يتم نفاسها علي خير

نور، يارب ومتنسيش تيجي السبوع ياطنط ده بتاع جودي وهيبقي في بيت ادهم مش في الڤله هنا

ام ياسمين ، ان شاء الله يابنتي

كارما، نزلت تسلم علي نور

نور، كارما هنستناكي في السبوع في بيت ادهم اخويا

كارما، تمام باذن الله

،،،،،،،

بعد سبع ايام

نور عملت خطه هي ومامت كارما عشان تخلي كارما وزين يتكلموا علي انفراد


نور، زين خليك واقف قدام العماره عشان في ناس جايه تعرفهم بس الشقه بس


زين،. هتشغليني عندك

نور، معلش يازين ده يوم

زين ، ماشي ياستي ياريت بس ميتأخروش

،،،

ام كارما، أنا تعبانه اوي يا كارما روحي لوحدك ولو في اي جديد كلميني

كارما، يعني هروح لوحدي خلاص مش رائحه

ام كارما، لا يا كارما لازم حد يروح كده عيب


كارما، خلاص ماشي يا ماما سلام

،،،،،،

كارما ركبت تاكسي ووقف قدام بيت ادهم

كارما ، نزلت من التاكسي واول ما دخلت باب العماره لقت زين في وشها

دخلت العماره بتحاول ترن علي نور عشان تعرف الدور الكام

نور مبتردش

زين، علي فكره انا ممكن اوصلك اتفضلي وفتح الاسانسير لكارما ، اتفضلي


بكره هنزل البارت الجديد اشوف رايكم بليييييز



ابن عمي 2

بارت 28

للكاتبه اميره محمود

زين، اتفضلي

كارما، انت طالع 

زين ، اكيد اتفضلي

كارما ركبت الاسانسير مع زين

زين وقف وربع أيده وفضل واقف وباصص علي كارما


كارما، احم في حاجه😏😏

زين،. لا مفيش حاجه خالص

كارما تمام

فجأه الاسانسير وقف النور اتقطع ودي خطه نور


كارما، ايه ده في ايه

زين، اهدي النور اتقطع وراح فاتح فلاش الموبايل

كارما ،النور طول ليه

زين، زي زيك معرفش

كارما، هو انت بتكلمني كده ليه

زين، بكلم زي الناس في ايه يعني

كارما، أنا اتخنقت وقعدت تخبط جامد عالباب

زين،. معطهاش اهتمام

كارما، قعدت تعيط جامد انا خايفه عايزه اطلع من هنا 😭😭😭

زين، طب اهدي بس اهدي اتصل علي ادهم 

ادهم، في ايه يا برنس مجتش ليه

زين، أنا في الاسانسير والنور اتقطع انزل شوف لينا حل

ادهم، مين اللي بيعيط جنبك

زين، دي كارما 

ادهم، طب أنا كده فهمت هنزل اشوف الاسانسير مين اللي عطله

نور، خير يا ادهم في ايه

ادهم، الاسانسير عطلان بزين وكارما وعماله تعيط أما انزل اشوف مين اللي عمل كده

نور، اممممم ماشي

ادهم، ماشي ايه يانور

نور، ماشي بس 

ادهم، تمام عرفت مين السبب في أن الاسانسير يعطل أنا نازل

،،،

جودي، خطتك هتتفضح وهتتعلقي😂😂

نور، لا اسكتي انتي بس🥵🥵

جودي، ماشي ياأم العريف طول عمرك بتاعه خطط ومؤامرات فاكره خطتك عشان ارجع لادهم 

نور، أنا بصلح بين الناس😂😂

احمد دخل وسمعهم ،احبك أنا ياللي بتصلح بين الناس😂😂

نور،انت عرفت

احمد، خطتك باينه اوي يا حياتي 

نور، يارب بس يكونوا اتصافوا مع بعض اوف نسيت أما أكلم عم محمد يرفع السكينه عشان متقفش

،،،،،،

كارما ، زين شوف حل بقي

زين، ادهم نازل يشوف حل خلاص بقي

ادهم وهو نازل قابل هاني ، هاني تسلم ياغالي انك جبت

هاني، هو أنا هاجي لاغلي من ابنك

ادهم، تسلم ياغالي 

هاني هو انت نازل ليه

ادهم، مفيش الاسانسير عطلان باخويا اهو جه اهو

زين، خلاص خلصنا طلعتي من الاسانسير بتعيطي ليه دي الوقت😡😡

كارما ،ملكش دعوه وبتبص علي ادهم وهاني وطلعت تجرى في حضن هاني وباسته من خده

هاني، وحشتيني ياقلبي عامله ايه

كارما، كويسه والله انت اللي عامل ايه

زين وادهم واقفين متنحين ليهم 😇😇

ادهم، طب ادخلوا ياجماعه اتفضلوا

زين وقف جنب كارما مين ده

كارما  حبت تغيظه، خطيبي ومكتوب كتابنا كمان

زين  وشه عطا الوان وسابها ودخل

،،،

زين  اتخنق ودخل البلكونه نور شافته ودخلت وراه

نور، مالك يازين سايبنا وواقف لوحدك ليه

زين، بحبها ومعددتش بتاعتي اتخطبت لواحد تاني واتكتب كتابهم كمان😡😡

نور، متزعلش نفسك يا حبيبي اكيد ربنا هيرزقك بواحده بتحبك

كارما دخلت البلكونه عشان ترد علي امها بترن عليها دخلت واول ما دخلت سمعت 

زين، أنا بحبها لا مش بحبها أنا بعشقها وكل شويه اقول هتحس بيا فالاخر القيها اتخطبت لواحد تاني لا وحضنته وباسته قدامي

نور، اهدي ياحبيبي اهدي والله كل حاجه ربنا كتبها هتشوفها واكيد كتبلك حاجه كويسه فاهدي

زين، خلاص بجد أنا هحاول انساها خلاص

نور، اللي شايفه صح اعمله وأخرج اقعد معانا لو قعدت لوحدك هتتعب

كارما، نور ممكن تسيبينا لوحدنا

نور بفرحه،ماشي ياقلبي

كارما، مالك

زين، مالي مانا كويس اهو في ايه

كارما، طب تمام كان ممكن اسمعك دي الوقت وممكن كنت هتفرح بالرد

زين، معدش ينفع عن اذنك وسابها ودخل

،،،،،

احمد، طب تمام أنا هبعت حد يجيب الورق من المكتب حالا ويبعتهولك

المحامي، تمام عشان الحق اعمل ملكيه المستشفي باسمك انت واختك 

احمد، تمام سلام

،،،،،

كارما ، حمدالله على سلامه ياجودي بنوتك ماشاء الله قمر

جودي، الله يسلمك يارب ياكوكو


احمد، زين ممكن تروح تجبلي ورق من مكتبي وتوديه للمحامي عشان انت عارف لسه هروح أنا ونور والولاد فمش هعرف

زين، تمام هات المفاتيح

كارما، زين ممكن توصلني

زين، مش طريقي خلي خطيبك يوصلك

كارما، لا طريقك وانا هنزل استناك تحت ياللا

زين، اوووف قولتك مش طريقي😡😡

كارما، خلاص براحتك أنا تركي تاكسي واستأذنت ونزلت

،،،

ادهم، هو انت تعرف كارما

هاني، اعرف مين دي اختي الصغيره

ادهم، اختك

هاني، اه بس من الأب بس امي توفت وبابا اتجوز مامتها وهي اللي ربتني وش مامتها كان وش السعد علي بابا أنا حبيت واحده جارتي وهي جوزتهالي عالطول وبابا ومامتها راحوا سكنوا في فلتهم اللي قاعدين فيها

ادهم، هي فعلا مامتها طيبه اوي هي تبقي جارت جودي مراتي وأحمد

هاني ،عشان كده اجت السبوع

ادهم، اه يابني دول صحاب اوي

،،،،،،،،

زين نزل لقي كارما واقفه علي أول الشارع مش لقيه تاكسي


زين راحلها، اركبي

كارما، طريقنا مش واحد مش قولت كده

زين، خلاص خليكي واقفه للصبح مفيش مواصلات هنا اصلا


كارما، ملكش فيه

زين بزعيييق، بقولك ياللا اركبي

كارما ركبت بسرعه

زين، استني هطلع اجيب ورق من مكتب زين خليكي هنا 

كارما، ممكن اطلع معاك

زين، هو أنا اخد بنت اختي

كارما، معلش بس عشان بخاف اقعد في العربيه لوحدي بخاف من اي حاجه مغلقه

زين، تمام تعالي هو دور واحد بس 

كارما، اوك وطلعت معاه


بعد شويه سمعوا صوت صويت بره

زين، ايه الصوت ده وخرج يبص لقي اتنين ملثمين بيضربوا الكل بالنار والأمن واقع علي الارض دخل جرى


زين اخد كارما واستخبوا تحت المكتب


كارما ،في ايه

زين، الو ايوه ياادهم الحقني في عصابه هجموا علي المستشفي وبيقتلوا الناس

ادهم، هو انت فين

زين، أنا في مكتب احمد أنا هقفل في حد بيفتح الباب


كارما ، أنا خاي🥵🥵

زين، حط أيده علي بقها


زين قاعد سامع ضربات قلبها حاول يهديها  وفجأه لقي واحد قرب من خزنه احمد

زين جه يقوم كارما مسكت أيده جامد زين بصوت واطي متخافيش

قام مره واحده وراح ضارب الملثم بالكرسي وقع أغمي عليه

زين، اوكي ياكارما ياللا وفتح الشباك عشان ينطوا منه واحد تاني دخل شافهم جرى وراهم وراح ضارب عليهم نار


زين ماسك ايد كارما وبيجروا لحد ما وصلو للعربيه ركبوها ومشوا 

كارما، كنا هنموت ياريتني ماركبت معاك

زين، ااااه مش انتي كويسه 🥵🥵

كارما، الحمد لله انت مالك😧😧

زين، اخدت رصاصه في كتفي

كارما ، وريهالي كده 

زين، استني نبعد شويه لاحسن يكونوا ورانا

كارما بزعييق، وريني كتفك معلش

زين، ليه كتفي يهمك في حاجه

كارما، اقف يازين

زين وقف قدام بيت دور ارضي 

كارما، تعالي نخبط علي الناس اللي هنا

زين، انا حاسس اني هموت روحي بتروح

كارما جرت خبطط علي الناس

صاحبه البيت ، ايوه يابتي

كارما، ممكن بعد اذنك كوبايه مايه بسكر

صاحبه البيت، حاضر يابتي وجابتهالها

كارما، خد يازين اشرب وهتبقي كويس ادهم اخوك بيرن


زين، ايوه ياادهم

ادهم، انت فين ومال صوتك

زين، قاله علي المكان أنا اخدت رصاصه في دراعي

ادهم، طب أنا جايلك اهو متتحركش


كارما فضلت ضاغطه علي الجرح عشان الدم يقف وعماله تعيط جامد😭😭😭😭

زين، بتعيطي ليه

كارما  ، بصتله هكون بعيط ليه ععع 

زين،. ععع ايه

كارما كانت هتقوله عشان بحبك بس اتحرجت وغيرت الموضوع، عشان لو كنت بعرف اسوق كان فاتي وديتك المستشفي

زين، ماشي ياستي خلاص فكرت عشان حاجه تانيه


كارما، حاجه تانيه ايه

زين ،ممكن متقفليش علي الواحده الله يكون في عون هاني ده انتي هتطلعي عينه الحمد لله انك موفقتيش عليه


كارما زعلت جامد من كلامه وربطتله الجرح ، ياللا عشان اخوك وصل

ادهم نزل جرى من العربيه هو وهاني 

ادهم، انت كويس يازين

زين، اه كويس جدا

ادهم، طب ياللا اركب بسرعه عشان نروح المستشفي وهاني معلش خد مفتاح عربيه زين ومعلش وديها عند الڤله هناك جنب ڤله عم حسين باباك ووصل اختك معاك بالمره


زين، بابا مين واخت مين😇😇

كارما، بصت في الارض واتحرجت أن كذبتها انكشفت😧😧

ادهم، مش وقته ياللا 🥵🥵

زين، هو ايه اللي مش وقته هو يبقي اخوكي😬😬

ادهم، مينفعش كده ياللا

هاني، هو في ايه

زين بضحك هستيري، يعني اخوها مش خطيبها 

ادهم شد زين وركبه في العربيه 

ادهم، ياللا سلام يا هاني 

كارما مشت مع هاني عشان تروح

زين في العربيه ، طب ليه قالتلي أنه خطيبها


ادهم، خلاص بقي ياعم قرفتني اسكت بقي عشان اعرف اسوق مش المفروض اخد رصاصه المفروض تبقي مش قادر تتكلم😏😏

زين، الرصاصه مدخلتش اصلا هي عدت من جنب كتفي يعني جرحتني بس

ادهم، طب الحمد لله 😄😄

زين، هو مين الناس دي وليه اللي حصل في المستشفي ده

ادهم، التحقيقات شغاله

زين ،طب احمد فين

ادهم، مستدعينه في النيابه عشان التحقيقات في اتنين ماتوا

وواحد مصاب من أمن المستشفي

زين، ربنا يستر الورق بتاع احمد في العربيه هكلم كارما تخليه معاها

ادهم، طب كلمها تعطيه لنور

زين، ماشي الو

كارما، ايوه يا دكتور روحت المستشفي

زين، لا لسه داخل اهو بقولك يا دكتور كارما ممكن الورق اللي في العربيه اللي كان معايا تديه لنور

كارما حست من صوته أنه بدأ يكلمها رسمي

كارما، تمام يادكتور

زين، تمام سلام يا دكتور كارما

كارما، سلام

،،،كارما راحت لنور طلعتلها الورق

كارما، ده ورق الدكتور أحمد طلبه من زين وانا جبتهولك تعطيهوله اول ما يوصل

نور، تمام بقولك يا كارما ممكن تقعدي معايا عشان احمد في النيابه لسه وانا خايفه اقعد لوحدي

كارما، تمام ماشي هما الأولاد فين 

نور، نيمتهم وقاعده خايفه من اللي حصل🥵🥵

كارما، هو دكتور احمد ليه أعداء

نور، لا بس انا شاكه في هنا اللي كانت خطيبته ممكن تكون ليها يد

كارما، هي مش في السجن

نور، اه بس اكيد ليها يد بره


وبعد نص ساعه ادهم دخل الڤله هو وزين

ادهم، هو احمد لسه مخرجش

نور، لسه اخبار ايدك ايه يازين😣😣

زين، الحمد لله سطحي 

كارما، شكل الرصاصه اصلا مدخلتش

زين، ليه كنتي عايزاها تدخل

كارما بتأليس ، لا أصل اه روحي هتروح هموت وانا اصلا شايفه الجرح😄😄😄

زين، هي دى حمدالله على السلامه

كارما، حمدالله على السلامه وعن اذنكوا ياجماعه هروح فات الحاجه قلقت عليه بما فيه الكفاية

زين، استني هوصلك

كارما، دول خطوتين هتوصلني ازاي

زين، همشي معاكي عشان ميطلعلكيش عفريت

كارما بخوف، خلاص ماشي تعالى

،،،،،

اول ماخرجوا

زين، كنتي عايزه تسمعي ايه في البلكونه مني وقولتيلي ان الرد هيعجبني

كارما، قول وانا لسه في فرصه اني اسمعك

زين، فرصه بجد واللا هتطلعي في الاخر متجوزه ابوكي🤣🤣🤣

كارما، خلاص وصلت تصبح علي خير😣😣

زين، خلاص هقولك انااا🥰🥰

كارما قطعته ، أنا بحبك❤️❤️

زين، بجد😧😧

كارما، سلام وسابته ودخلت جرى

زين واقف متنح في الشارع، يارب مكنش بحلم يارب😄😄😄

مين مستني البارت الجديد اشوف التفاعل والتعليقات نفسي روايتي تتشهر أنا والله بتعب اوي فيها


ابن عمي 2

البارت 29

للكاتبه اميره محمود

كارما، الو

زين، اللي قولتيه ده بجد واللا أنا بحلم

كارما، بتحلم يازيزو😂😂

زين، زيزو اومال فين دكتور زين اللي قرفتيني بيها

كارما، ولا تزعل يادكتور زين😂😂

زين، هو في ايه يا جدعان انتي كويسه

كارما، اه ليه

زين، متأكده واللا شاربه حاجه

كارما، أنا عايزه انااااام

زين، طب استني هو انتي ليه كدبتي عليه وقولتي أن هاني خطيبك

كارما، اصل انت مشوفتش شكلك كان مسخره واقف عاملي ميه وحداشر بحواجبك ومكشر قولت اغيظك

زين، انا بجد كان هيحصلي حاجه

كارما، علي فكره انا سمعتك انت ونور في البلكونه

زين، اممممم كنتي بتصنتي علينا

كارما ، والله ابدا أنا دخله ارد علي ماما في البلكونه عشان ادهم قالي مفيش شبكه ادخلي البلكونه فسمعتك 

زين، في ايه يابنتي انتي خوفتي كده ليه

كارما، هو احمد اجي

زين، لسه واصل حالا 

كارما ،طب عرف مين اللي عمل كده

زين، لا بس التحريات شغاله

كارما، هو بجد حد مات

زين، للاسف الاتنين الامن وواحد في العنايه

كارما، البقاء لله ربنا يرحمهم يارب

زين، يارب ياقلبي

كارما، طب أنا هنام بقي تصبح علي خير

زين، وانتي من اهلي يارب

،،،،

عند احمد ونور

نور، احمد انا شاكه في هنا هي اللي عملت كده

احمد، وانا متاكد انه ابوها لانه هددني اول مابنته اتحكم عليها واشتريت نصيبه في المستشفي 


نور، بصراحه يااحمد ممكن يكون من ناره بنته سبتها وفرحكم كان متحدد ودخلتها السجن واخدت منه المستشفي


احمد بزعييق، نور أنا مظلمتهاش هي اللي اخدتني مكان مشبوه وشربت القرف اللي كان سبب في اني اسيبها ودخلت السجن عشان خطفت ولادي وكانت هتبيعهم واخدت منه المستشفي دفعتله نصيبه علي داير مليم أنا مظلمتش حد أن اتنين يموتوا وواحد في العنايه بيموت متشلنيش دم حد ارحميني😡😡😡


نور، أنا آسفه والله ياحبيبي مش قاصدي حاجه والله اسفه😭😭😭

احمد، بعد ايه اسفه انا مضغوط من المناظر اللي شوفتها والبهدله اللي اتبهدلتها في النيابه


نور، والله العظيم اسفه خلاص انا مش هتكلم خالص


احمد، يبقي احسن نامي


نور زعلت من كلمه احمد وخرجت البلكونه عشان ميشوفهاش وهي منهاره

احمد اجي من وراها حضنها من ضهرها وفضل يستنشق رائحه شعرها


احمد ، أنا آسف ياحبيبتي والله مضغوط اوي من اللي شفته متزعليش مني 

نور، أنا مراعياك ياحبيبي والله وعارفه انك اتبهدلت أنا اللي اسفه اني خليتك تتعصب 

احمد، طب ايه هنفضل واقفين في البلكونه في الساقعه دي كتييير

نور، طب ياللا بينا أنا هموت وانام

،،،،،،

عند ادهم وجودي


ادهم، اووووووف كان يوم طويل

جودي قعدت تعيط ، أنا طول عمرى نحس بقي يوم سبوع بنتي كل ده يحصل

ادهم، ده نصيب ياحبيبتي بقولك هي البنت فين

جودي، نايمه في اوضتنا

ادهم، طب ماتخليكي جدعه وأما تعيط خديها واخرجي فرجيها عالتلفزيون

جودى، أفرج بنتي ام اسبوع علي التلفزيون

ادهم، بصراحه ببقي تعبان وهموت وانام وورايا شغل تاني يوم وهي بتفضل طول الليل تعيط 


جودي، بدل ما تقولي امتحاناتك قربت نامي ياحبيبتي وانا لو صحت هقعد بيها


ادهم، هو انتي لسه بتتفرجي علي مسلسلات هنديه


جودي، نام ياادهم أنا غلطانه اني بتكلم معاك اصلا 


ادهم، أنا آسف ياروحي أنا رايح انام في الاوضه التانيه عشان محدش يصحيني

جودي، براحتك تصبح على خير وسابته ودخلت تنام جنب بنتها

،،،،،،

تاني يوم عند زين وكارما

زين ، الو

كارما، الو 

زين، صوتك حلو اوى وانتي صاحيه من النوم

كارما ، أنا اصلا لسه مصحتش

زين، اومال مين اللي بيكلمني عفريت كارما

كارما، زين بليز بلاش كلام من ده انت عارف اني بخاف

زين، طب بقولك أنا هاجي اخطبك انهارده تمام أنا كلمت الحاج يجيى يطلبك من ابوكي

كارما، زين أنا عايزه انااااام سيبني والنبي مش ناقصه هزار عالصبح

زين، نامي ياكارما وأما تفوقي كلميني

كارما، سلام🥱🥱

،،،،،

ادهم، الو ايوه يااحمد فعلا طلع ابو هنا احنا قررنا الولا اللي كان مضروب في دماغه واعترف 

احمد، طب الحمد لله هو كده المحضر هيتقفل واللا لسه هتطلبوني

ادهم، لا طبعا اتقفل ايه ده اكيد هيجيب محامين وهيبهدل الدنيا

احمد، مكنتش أتخيل أن الراجل ده بالغلط ده كله

ادهم، طب الحمد لله اننا كشفناهم

،،،،،

الحاج محمود وصل بالسلامة

زين، حمدالله على السلامه يا بابا

محمود، الله يسلمك ياولدي

زين، بابا أنا في بنت معجب بيها ونفس اخطبها 

محمود، أخيرا ياولدي أخيرا 

زين، هو انت مجتش سبوع نور بنت ادهم امبارح ليه

محمود، والله يا ولدي كانت سنويه امك ومكنش ليه نفس اروح مكان واصل

زين، تعيش وتفتكر ياحاج الله يرحمها ويغفر لها

محمود، يارب ياولدي اللا بجولك هو مفيش حد اهنه

زين، لا فيه انا هعرفهم كلهم انك اجيت

،،،،،

زين، الو كارما احنا جايين ليكم دي الوقت أنا وبابا

كارما، تنوروا بس انت مستعجل كده ليه

زين، مستعجل ايه ده انا هخلي الفرح مع الشبكه

كارما، انت مجنون ازاي

زين، أنا هوريكي الجنان اللي علي أصله اول مااوصل 

كارما، ماشي باي دي الوقت عشان اقول لماما

،،،،

زين، ياللا يا بابا ياللا عشان نروح

محمود، مستعجل كده ليه 

ادهم، بكره تندم ياجميل 

زين، ليه هو انت ندمت

ادهم، اه طبعا ده انا نفسي انام ساعتين علي بعض

جزدي، انت هتكذب من اولها ماانت سيبتنا ونمت في الاوضه التانيه 

ادهم، والله كنت سامع نور وهي بتعيط بردك.

زين، يابابا ياللا هتفضل واقفين في الخنقه دي كتير 

ادهم، بقي احنا خنقه

زين، اه اكذب يعني

،،،،،،

محمود راح هو وادهم وزين لابو كارما الڤيلا


محمود، اومال فين العروسه

كارما دخلت لبسه فستان قصير لحد الركبه وفارده شعرها وحطه ميكب خفيف

محمود اول ماشفها استني أما مشت هي وأبوها  وقال لابنه في ودنه، اي اللي لبساه ده

زين، مش عارف لبست كده ليه

محمود، دي مش لابسه طرحه ياولدي وماشيه عريانه ياولدي

زين، لا مش عريانه  يابابا 

ادهم، بس اسكتوا الناس داخله

محمود، هناخد واحده بالمنظر ده

زين، والله هتتغير وهتلبس اللي علي مژاجي بس مش من دي الوقت

محمود، تعالي ياولدي اجبلك واحده حشمه من البلد

ادهم، بس يابابا كارما محترمه جدا

محمود، أنا ماشي

زين، يابابا استني مينفعش كده عشان خاطرى متحرجنيش والنبي

محمود، مش عجباني وانا حر 

زين، بس انا اللي هتجوزها

محمود، ابجي اتجوزها من غير ابوك وسابهم ومشي


عملت بارت صغنن أما اشوف التفاعل لو زاد هنزل بارتين



ابن عمي 2

بارت 30

للكاتبه اميره محمود

ام كارما، هو في أي يا زين

زين بإحراج اصل بابا جاله مكالمه مهمه وخرج

ادهم، عن اذنكوا ياجماعه دي الوقت بس نشوف اي اللي حصل

كارما عيطت ودخلت جرى اوضتها

،،،،

نور، في ايه يابابا مالك وفين ادهم وزين

زين دخل، ليه يابابا كده ليه انا قولتلك بحبها ليه تسيبني وتمشي

محمود، ماتنفعش ياولدي تجوز واحده معريه جسمها 

زين، هنا البنات بيلبسوا كده عادي غير الصعيد

محمود، وايه اللي دخل الصعيد في اللبس ياولدي الواحده لازم تستر نفسيها ولو فين ده احنا مسلمين ياولدي


زين، اكيد يابابا واحده واحده هقنعها مش كده

محمود، اسألها الاول تلبس الحجاب واللا لاه لو وافجت أنا هخطبهالك

زين، أنا مش هفرضه عليها عشان متكرهوش ومتكرهنيش


نور، علي فكره يابابا كارما كانت قايلالي أنها نفسها تلبس الحجاب انت كده هتخليها تكرهه وتكره زين وعلي فكره دي دكتوره محترمه جدا في ممكن  تبقي في واحده  لبسه الحجاب وهدوم واسعه وأخلاقها نيله كارما اخلاق واحترام


محمود، وانا جولت تتحجب اول مهخطبش لابني واحده لبسه هدوم مبينه رجليها حصل اي في الدنيا يا ولاد


زين، بابا حرام عليك أنا بحبها والله هخطبها وهقولها بعدين عشان خاطرى

محمود، انت واجف تتفرج ماتتكلم يا ادهم اي رايك في كلام اخوك فاكر اللي اسمها سلمي فاكر أما جولتلي هتتغير وهتلبس محترم واخرتها الجيها جيالي الصعيد بشورت ومسمعتش كلامي وفي الاخر رفضت تلبس محترم فاكر


ادهم، بابا كارما محترمه جدا وغير سلمي خالص


محمود، خلاص اعزموها علي العشا اجعد معاها الاول


زين، لا انت هتحرجها

محمود، جولتلك أعظمها الاول علي العشا ياولدي اجعد معاها


زين، هكلمها حالا

،،،،،،

زين ،الو ايوه يا كارما


كارما، نعم يا دكتور زين


زين، رجعتي تاني ليه لدكتور دي


كارما، اخلص عايز ايه أنا عايزه انام😣😣


زين، بابا عايزك تيجي تتعشي معانا وبيعتزرلك عشان حد كلمه مكالمه مهمه ومشي بسببها


كارما، لا مش هاجي وعلي فكره متكدبش كتير كده غلط


زين، كارما عشان خاطرى استحملي بابا لو بتحبيني أنا والله ماعارف اعمل ايه هقولك الحقيقه بس اوعديني متزعليش ومتسبنيش

كارما، قول بقي

زين، بصراحه بابا اضايق بسبب الفستان اللي كنتي لبساه ومتزعليش مني و أنا كمان وقولتلك قبل كده محبش حد يشوفك كده غيري حتي لو كان ابويا واخويا


كارما، أنا جيباه مخصوص عشان البسه انهارده 

 زين،  لا معتش يتلبس نهائي و عشان خاطري تعالي اتعشي معانا وبلاش لبس من ده

كارما، خلاص تمام أنا هاجي وهعملك مفجأه 


زين ،مفجأه ايه

كارما، هو في مفجأه بتتقال

زين، تمام اقلبي هستناكي

كارما ،ماشي ياحبيبي سلام

،،،،،،

كارما ، عمو والد زين عايزني اروح اتعشي معاهم


مامتها، لا متروحيش مترخسيش نفسك


كارما، عشان خاطري ياماما هو حاله مكالمه في البلد مهمه وهي اللي خليته يمشي

مامتها، خلاص لو انتي مصدقه الكلام ده انا مش مصدقه

كارما، طب تعالي معايا

مامتها، خلاص ادخلي البسي وياللا نروح

كارما، عشر دقائق وهكون جاهزه

،،،،،،

نور، انا خايفه بابا يكسر بقلب زين يا جودي

جودي، لا انا حاسه أنه هيوافق 

نور،يارب يابنتي اي ده الباب بيخبط شكلها كارما أما أقوم افتح

نور، اهلا يا طنط منوره والله هي فين كارما


كارما طلعت من ورا مامتها، أنا اهو


نور، عملتيها كان نفسك تعملي العمله دي بس قمر عليكي


زين خرج يشوف كارما عملت ايه لقاها لبست الحجاب وواقفه جنب مامتها

زين، يخربيت طعامتك بجد

كارما،احم ماما

زين، سورى يا طنط

مامت كارما، لا عادي كمل كمل اعتبروني مش معاكوا

زين، هههههه ده انتي الأصل ياست الكل 


محمود قاعد علي ترابيزه السفره ،تعالو اتعشو ياولاد


زين راحلو جرى، اظن معتش ليك حجه وافج ياحج


محمود، تجعد معايا لاول

زين، كلنا هنقد معاك ياللا ياجماعه


اتلموا كلهم علي ترابيزه السفره يتعشوا


محمود، جودي يابتي كلي كويس عشان بتك


ادهم، والله ياحج قرفاني بقعد اتحايل عليها عشان ميحصلهاش حاجه

محمود، كده هيجيكي انيميا


جودي، والله بأكل ياعمي بس عشان انزل وزن الولاده


زين، الوزن اكتر حاجه بتبقي تعبه الستات في الحمل بيحسسوني اني أنا السبب في زياده الوزن😂😂


كارما، بس بردك يازين لازم غذا كويس للأم عشان كل حاجه بتنزل للبيبي في اللبن

نور،. هو احنا قلبناها ليه خمسه لصحتك😂😂


محمود، انتي دكتوره ايه يابتي


كارما، اطفال


محمود، عارفه يابتي لو مكنوش جالولي انك دكتوره كنت فكرتك لسه في الاعداديه


ادهم😂😂😂نفس اللي قولته اول ما شوفتها


زين، هي حجمها قليل بس قمر


كارما بإحراج، شكرا

محمود، ربنا يتمم ليكوا بخير يابتي 


زين بهستيريه، بجد بجد ياحج بجد وراح جرى بأس أبوه في خده

محمود، مالك ياولدي اهدي شويه مش أكده


زين، مش أكده اي ده انا طلع عيني عما وافقت عليه


الكل فضلوا يضحكوا علي منظره


محمود، ايه رأيك ياأم كارما

ام كارما، هلاقي احسن من نسبكوا ياحج بس بردك الكلمه كلمه ابوها

محمود، اني هروح اطلبها منيه والفرح بعد ما جودي ونور يخلصوا امتحانات

ام كارما، ربنا يعمل اللي فيه الخير عن اذنكوا احنا بقي


نور، ماتقعدوا شويه ياجماعه


ام كارما، هنروح عشان فات محمد عايز يتعشي وكمان عشان وراكوا امتحانات ربنا يعنكوا عليها 

نور، ربنا يخليكي يا طنط ادعيلنا والنبي


ام كارما، ربنا يوفقوا يابنتي ولو عايزين تسيبوا العيال معايا عما تيجوا من الامتحانات هاتوهم


كارما، اه والنبي أنا حبيتهم اوي


زين جنب ودنها، عقبال مانشيل ولادنا يارب


كارما، يارب عن اذنكوا

،،،،،

زين راح يوصلها لحد البيت هي ومامتها


ام كارما، أنا هدخل احضر العشا لابوكي متتأخريش ادخلي ورايا عالطول


كارما ، ماشي ياماما.


زين،اخيرا هنتجوز أنا حاسس اني بحلم


كارما، لا حقيقه ربنا يتم علي خير

زين، يارب 

كارما، طب عن اذنك

زين، عن أذني اي هتسيبني وتمشي اعيش أنا ازاي دي الوقت

كارما ، تعيش عادي بالحق اي رايك في المفجأه


زين، بجد جميله دي اجمل مفجأه في حياتي بجد قمر


كارما، علي فكره كان نفسي البسه من زمان بس كنت محتاجه زقه 

زين، ماشاء الله الحاج محمود اداكي الزقه بسرعه

كارما ، أنا بحبك اوى وعلي فكره انا فكرت فيه من يوم مامسكت فيه علي الفستان اللي لبسته يوم فرح ياسمين


زين، يعني افهم من كده انك كنتي بتحبيني من ايميها


كارما، أنا بحبك من يوم ما شفتك

زين، اومال رفضتيني ليه انا طلبت ايدك


كارما، عشان انت جرحتني وحسستني اني رخيصه


زين، رخيصه عشان بوسه اومال اما نتجوز هتعملي ايه


كارما، لم نفسك

زين، طب ماتبوسيني وحسسيني اني رخيص نفسي احس اني رخيص اوى😜😜

كارما، زين والله انت رخم أنا داخله سلام وسابته ودخلت جرى

,,،،،،،

اول ما دخلت

محمد، اي ده انتي لبستي الحجاب

كارما، اه يابابا كان نفسي البسه اوي

محمد، مبارك يابنتي ربنا يزيدك تقوي وإيمان

كارما، ربنا يخليك يابابا

محمد، بقولك يا كارملتي ايه هتوافقي واللا زى المره اللي فاتت

كارما، موافقه ياحبيبي

محمد، ربنا يهنيكي يابنتي انتي واختك واخوكي

،،،،،،

كارما طلعت تنام

زين بعتلها رساله، وحشتيني

كارما، لحقت ده احنا لسه كنا مع بعض

زين، بتوحشني كل لحظه مبتكونيش معايا فيها نفسي أنام وانا اخدك في حضني

كارما، ماشي

زين، هو ايه اللي ماشي 

كارما، كله ماشي ،😂😂😂

زين، طب روحي نامي شكلك مهيسه خالص

كارما، تصبح على خير

زين، وانتي من اهلي يارب

،،،،،،

احمد، ونور


احمد، بباكي ده صعب اوي

نور، والله ده طيوب خالص

احمد، طيوب يعني لو كارما مكنتش اتحجبت كان فشكل الجوازه

نور، بابا كان خايف لتطلع زي سلمي خطيبه زين الاولنيه المهم مفيش اخبار عن بابا هنا

احمد، قبضوا عليه وأن شاء الله اعدام

نور، طب وعملت ايه مع اهل الأمن

احمد، روحتلهم وعطيتهم تعويض والله مناظرهم تقطع القلب ربنا ينتقم من الظالم

نور، يارب ياحبيبي بقولك مش انت دكتور ودارس طب


احمد، لا 

نور  ، مش بهزر والله انا مش فاهمه حاجه خالص ممكن تشرحلي الكلام ده عشان انا غبت كتير فمش فاهمه حاجه من الماده دي

احمد، تمام هاخد شاور وأخرج اشرحهالك

نور، طب هنده لجودي عشان هي زيي مييييح

احمد، بس الدرس بمقابل😜😜

نور، تحت امرك يا مستر 😂😂

،،،،،،

ادهم وجودي


ادهم، البنت مبتسكتش ليه انا صدعت

جودي، اوم روح شقتنا وانا هقعد لوحدي

ادهم، خديها واخرجي بره انام شويه

جودي، انت ليه كده بس علي احمد ماشاء الله عنده اتنين ومبيزعلش مراته وبياخد عنها الولاد انت ليه كده😭😭😭

انا هاخدها وأخرج ياادهم

نور خبطت علي جودي عشان تروح تذاكر معاها

نور، تعالي ياجودي احمد هيشرحلنا الماده الرخمه بياخد شاور وهيخرج يذاكرلنا

جزدي، تمام بس هاخد معايا نور عشان ادهم تعبان ووراه شغل الصبح

ادهم سمع الكلام حس فعلا أنه مقصر معاها


ادهم ،جودي استني

جودي ،نعم

ادهم، هاتي البنت وروحي ذاكري ياقلبي

جودي، ده بجد

ادهم، اه بجد روحي وسيبني مع البت الكئيبه دي

جودي باسته في خده، شكرا ياحبيبي وسابتله البنت وجرت مع نور

ادهم، يارب نامي بقي ياحجه نور


نور ضحكتله

ادهم، اي ده ده انتي بتضحكي اه هتلاقيكي فرحانه بيا صح أنا بابا يا نونو تيجي اهزك شويه وتنامي عالطول


،،،،،

بعد ساعتين

جودي،يارب بس المعلومه تثبت

نور، يارب عشان تعبت

جودي، تصبحوا علي خير

وراحت غرفتها لقت ادهم اخد بنته في حضنه ونايمين


ضحكت وراحت براحه شالتها. ونيمتها في سريرها وراحت بايسه ادهم في جيبينه


اشوف التفاعل البارت القادم الفرح ومع الفرح حزن كبير


البارت 31_32-33_34 من هنا



 

تعليقات

التنقل السريع