القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت 7_8_9_بقلم رحاب مصطفى في موسوعة القصص والروايات

#الفصـــــل_السابـــــع____الثامـــن_____التاســـــع 


جبروت سليم وعذاب روح 


فرحوني وأعملوا ♥


تفاعل كبير بقا انزل حلقتين كمان 🌹

سليم بصراخ :روووووح 

وهو يقترب عليها يراها واقعه أرضا ووجهها شاحب وكأنه لا توصله الدماء 

سليم بزعيق:داده الفت 

الفت بصدمه: اي ده ي سليم حصل اي

سليم بزعيق:اطلبي الدكتور بسرعه 

حمل سليم روح وطلع بها إلي غرفته 

بعد جنبها حاول أن يفيقها لكن لا جوده 

بعد بضع دقائق وصل الدكتور

سليم بغضب:فوقها شوف فيها اي

اتجه الدكتور بخوف ناحيه روح رأي وشها مورم وعلمات الضرب ظاهره ع وجهها 

الدكتور بأرتباك :ه ه هو ف حد ضربها 

سليم ببرود:وأنت مالك شوف شغلك

كشف الدكتور ع روح واعطاها حقنه تلفيق

الدكتور: خوف زايد أدي الي ارتفاع ضغط الدم وادي الي فقدان الوعي يريت الانسه تبعد عن اي توتر وعصبية وخوف

سليم بغضب وغيره:المدام اسمها المدام ويلا غور من هنا

خرج الطبيب وهو خايفه:اسفه عن ازنك وخرج 

اقترب سليم من روح وجعل يتأملها أنها بريئه ونومها هادي

فاق سليم من شروده وهو يقول لنفسه:اي ي سليم هتأمن لستات تاني دول كلهم زباله 

قام سليم وجلب كوب ماء وسكبه ع وجهها 

فاقت روح مفزوعه:اه انا اسفه اسفه

سليم وهو واقف حاطط أيده ف جيوب البنطلون :اي هتمثلي ي روح أمك قومي ي بنت انتي عايز الفيلا كلها تبقي بتبرق فاهمه  انتي هنا مش أكتر من خدامه ي تربيه الملاجء 

روح ببكأء عالي: ح ح حاضر ه ه هقوم أهو 

قامت روح وهي متجهه الي خارج الغرفه 

حاسه بدوران كانت هتقع لكن كيف تقع وسليم العامري موجود التقطتها الي احضانه وسحر ف عيونها البندقية 

فاق من شروده وشدها لي 

سليم ببرود: اي بتمثلي عايزه تفضلي معايا وهو يغمزلها

روح وهي ترتجف:لالا انا خارجه أبعد عني ي حي

وقبل أن تكمل جملتها نزلت صفعه ع وجهها وقعت أرضا والدماء تنزل من فمها

سليم بزعيق:انتي ي جربوعه تقوليلي كدا ولله ما هرحمك 

ولسه هينقض عليها بالضرب رنين فونه يعلن اتصال حد 

سليم بزعيق:اي ي كريم

كريم:ف ورق لازم توقعه حالا

سليم:ورق اي

كريم:التعاقد الي مع شركته جاك إلياس

سليم: ربع ساعه وهكون ف الشركه وأغلق الخط دون سماع رده

نزل لمستوي روح ومسكها من شعرها

سليم: مش سليم العامري الي كلبه زيك تغلط فيه الي انقذك التليفون مش معني كدا إني مش هعاقبك لا هتتعاقبي وحالما

روح بخوف وهي ترتعش:أ أ اسفه والله مقصتش ولسه هتكلم كلامه 

سليم أخذ روح ف قبله عنيفه جعلتها تبكي كثيراا ابتعد عنها لما أحس أنها ممكن تموت أن مبتاخدش نفسها 

سليم وهو بيقوم: لا مش هتمقاي دلوقتي

روح وهي تبكي بحرقه:حرام عليك مش كفايا الي عملته 

سليم ببرود:الفيلا تتنضف 

ويخرج من الغرفه ع اوضه الطعام

ويقعد يتذكر إسلام وهو بيهزر معاه ع الأكل 

اقترب الفت الي الصفره حتي تعطيه الأكل

سليم بصوت مكتوم :انا خارج مش هاكل ويخرج بره غرفه الطعام بل بره الفيلا بأكملها

------------------------------------------------------------

عند البنات وهم يتذكروا الي قاله مراد

شمس ببكاء:اكيد ده بيكدب 

رقيه بحزن:هيكدب لي

شمس بحزن أكبر ودموع:طيب مين سليم ده ولي يعمل فيها كدا 

فلاش باااكككك

بعد خروجهم من المستشفي اتجه كل من مراد ورقيه وشمس الي أحد الكافيهات

مراد بتنهيده: انتو عايزين تعرفوا مين سليم ومال روح بيه وأي السبب الي دخلها المستشفي

مراد ينظر لهم بحزن:روح دخلت المستشفي بسبب أن سليم العامري اغتصبها

شمس ورقيه :اي

شمس:الي هو ازاي ولي ويعرفها منين ولي يعمل كدا

مراد بحزن: ممكن تهدي 

رقيه بدموع:تهدأ اي هو خدها تاني مش بعيد يقتلها 

مراد:مش هيحصل لأن روح بلغت عنه 

وهو رايحين بكره ياخده 

شمس بغضب: وأي الي يضمن انك مش تبعه ي مراد بيه

رقيه بدموع وهي تنظر لمراد منتظره رده

مراد:الي يثبت حسن نيتي اديكم عنوان الفيلا وتاخدوا البوليس وتروحوا ع هناك غير كدا مقدرش

شمس بزعيق :هاته

مراد:....... هو ده

مراد وهو يقوم: يلا عشان تروحوا 

شمس بأعتذار:اسفه بس خوفي ع روح هو الي خلاني اقول كدا

مراد بتفهم:ولا يهمك يلا

وخرجوا وصلوا عند البيت ونزل كل من رقيه وشمس

مراد هو ينادي ع رقيه:رقيه استني

رجعت لي رقيه

رقيه: نعم

سليم:ممكن متقربيش من سليم وسيبي الشرطه هي الي تدخل عشان سليم مؤذي

رقيه:حاضر عن ازنك 

مراد بأبتسامه:اتفضلي 

ورجع كل منهم ع بيته

---------------------------------------------------------------ف فيلا اوس 

كان يجلس ع كرسي متحرك وقدامه شخصا ما

اوس :قول الي عندك

الشخص:اوس اتجوز

اوس بضحكه خبيثه:أمته ومين

الشخص:وحده اعتدي عليها وهي بلغت عنه وراح اتجوزها

اوس بتفكير:حلو اووي كدا ي تري بيحبها ولا أي

الشخص:لا مفتكرش انت عارف سليم العامري مبحبش

اوس:مش مهم المهم إني اشوف من القطه الي خلت العامري يتجوزها 

الشخص بعدم فهم: ازاي

اوس بتفكير :هقولك ......... فهمت

الشخص:ي ابن اللعيبه لعبتها  صح بس دى محتاج وقت

اوس : مش أكتر من يومين 

الشخص:طيب اسيبك انا

اوس:سلام 

ويمشي الشخص ده

--------------------------------------------------------------

ف شركه سليم

وصل سليم اي الشركه  دخل إلي مكتبه 

بعد دخوله 

خبط الباب

سليم:ادخل

دخل كريم وهو حامل ورق لسليم 

دخل كريم وهو يعني الأوراق لسليم:دا ورق العقد بتاع شركه جاك ف باريس

سليم:هقرا الورق  وامضي لما أفكر

كريم بحيره:بس بسرعه ي سليم

سليم بتفكير :ماشي

سليم :ها عايز اي تاني

كريم:انت كنت قايل لمراد ينزل إعلان عشان السكرتيرة

سليم :أيوة هو ف حد قدم

كريم :اه في 

سليم :اديلهم معاد ببكره لأن تعبان

كريم :تمام

كريم ع وشك الخروج يوقفه صوت سليم

سليم بحزن :روح شركه إسلام وشوف اي الدنيا هناك ومشي الدنيا وكأنه موجود

كريم:حاضر 

وخرج 

سليم رجع بكرسيه الي الوراء وظل يفكر ف روح وكيف كانت ملاك وهي نائمه وكيف هي طفله ارتسمت ابتسامه ع وجهه لا ايرادي واختفت عندما فاق من شروده 

خرج من المنزل معلن رجوعه الي الفيلا

---------------------------------------------------------------

فــــ فيلا سليم العامري

كانت روح تنظف الفيلا حتي أحست بوجع ف قلبها فكيف لا تتعب وهي مريضه بثقب ف القلب

روح وهي ترا الدنيا تلف بها وغير متزنه

الفت بخوف :مالك ي بنتي وشك أصفر لي فيكي اي

روحي وهي تحاول ان تستعيد نفسها لكن دون جوده 

وقعت روح ارضأ فاقده الوعي

الفت بخوف وهي تحاول ان تفيقها لكن دون جوده

ف نفس اللحظه دخل سليم إلي الفيلا يرى روح واقعه ارضأ لا يحس ع نفسه إلا وهو حاملها وخارج بيها برا الفيلا بعد بضع دقائق وصل سليم إلي المستشفي 

سليم بصراخ:دكتووووور بسرعه 

الدكتور:انقلوها ع السرير بسرعه

دخلوا بها إلي اوضه الكشف بعد ساعه من خرج الدكتور بتنهيده 

سليم بلهفه:اي الي حصل 

الكتور:هي اتعرضت لمجهود وده مينفعش ف حالتها خالص 

سليم:هي عندها أي 

الدكتور:انت تقربلها اي

سليم بجديه:الي جوه دي تبقي مراتي

الدكتور بأستغراب:مراتك ومش عارف أنها عندها ثقب ف القلب

سليم بصدمه: اييييي😳😳😳😳

بااااااسس

استوى بقى ي تري البنات هيعملوا اي 

واي تري اوس بيفكر ف اي

زي تري سليم اي رد فعله من تعب روح


الفصل الثامن🥰


الدكتور:مراتك ومتعرفش أنها عندها ثقب ف القلب

سليم بصدمه:اييييي😳😳😳😳

سليم بعصبيه هو يمسكهمن لاياقته:انت بتقول اي انت اتهبلت ع كبر ي راجل انت 

الدكتور بخوف:و و والله هو ده الي بقولك عليه ولازم تبعد عن اي تعب او توتر او عصبيه 

سليم وهو ف حاله ذهول:العمل اي

الدكتور:هكتبلها ع علاج لو منفعش مضطرين نعملها عمليه

سليم:نسبه نجاحها كام

الدكتور:30%

سليم ولأول مره قلبه يألمه:عايز اشوفها

الدكتور:تقدر تدخلها عن ازنك

ورحل الطبيب 

أما سليم كان ف حاله اضطراب

دخل سليم غرفه روح وجدها نائمه كلملاك

سليم وهو يقترب منها ودعما عيونه:هتسمحيني انا السبب ف الي انتي فيه بس انتي الي اتحدتيني 

كانت تسمعه روح

روح بتعب:حتي وأنت بتطلب السماح بتكابر انك صح انت شيطان

سليم بغضب مكتوم:انتي كوبيه

روح ببكاء:ملكش دعوة إطلع بره ونظرة الشفقه دي خليهالك متلزمنيش

سليم بغضب:انتي ازاي بتتكلمي كدا هااا

روح بخوف وبكاء:أظهر زي ما انت متحاولش تبان انك طيب لأن مش لايق عليك

سليم وهو يسيب الاوضه ويخرج عشان ميفقدرش أعصابه

روح بصراخ:انا بكرهككك واستحاله اسامحك انت فاهم استحاله

وظلت تبكي حتي ذهبت ف نوم عميق

---------------------------------------------------------------

عند سليم الذي خرج متجها إلي الفيلا حتي يغير ملابسه 

وصل سليم الفيلا 

رأي الفت قاعده 

الفت بخوف:روح عامله اي ي سليم

سليم:كويسه

الفت بتوتر:س س سليم ممكن سؤال

سليم وهو يعلم اي سؤالها :مراتي 

وسابها وصعد الي غرفته ودخل المرحاض 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات ومراد كانوا قدام الاقسم  ودخلوا ووصلوا قدام مكتب مصطفي 

مراد موجه كلامه للعسكري:قول لمصطفى مراد بره

دخل العسكري:مصطفي بيه مراد بيه بره

مصطفي:خليه يدخل

دخل كل من مراد ورقيه وشمس 

مراد بلهفه :البنات عرفوا مكان سليم عشان خد روح من المستشفي وراح بيها الفيلا

مصطفي :اي 

مراد:زي ما سمعت

مصطفي :يبقي لازم نتحرك

رقيه:أيوة نتحرك دلوقتي

خرج كل من مراد ورقيه وشمس ومصطفي وبوكس شرطه ف عدد من العساكر وامناء الشرطه 

وهم ف الطريق 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم خرج من الحمام 

ودخل غرفه الملابس كي يغير هدومه 

لبس هدومه وصفف شعره وحط البرفان الوهم بتاعن ونازل ع سلم الفيلا

باب الفيلا يخبط تجري أحد الخدم حتي تفتح

وعندما يفتحوا ينصدموا بوجود الشرطه واتنين بنات 

سليم ببرود:افندم

مصطفى :انت مطلوب القبض عليك 

سليم ببرود اكتر:يتهمه

مصطفي:إعتداء ع روح محم

 عبد الخالق

سليم بضحك :هاهاهاهاها انت عبيط ي ظابط

مصطفي:سليم مبنضحكش انت مطلوب الاقبض عليك تهمه الاعتداء

سليم وهو يتقدم اليه:وبغباءك ف واحد هيعتدي ع مراته

مصطفي ورقيه وشمس:اي مراته

سليم :اه مراتي

وأخرج ورقه ويعطيها لمصطفي 

سليم بتريقه:بتعرف تقرأ ولا انادي واحد من رجالتي يقرالك

مصطفي وهو يعتذر:انا آسف ي سليم بيه يعني انت متجوزها من قبل متعتدي عليها 

سليم وهو يصتنع الغضب:انت غبي بقول مراتي يعني الي عملته ده حقي كراجل 

مصطفي:تمام عن ازنك

واقفه كل من شمس ورقيه

شمس بصراخ :انا عايزه اشوووف رووح دلوقتي 

سليم ببرود:صوتك ميعلاش 

رقيه ببكأء :عايزين نشوفها أرجوك

سليم بفهم:ورايا

البنات ع فين

سليم ببرود:روح ف المستشفي

البنات:اييي😳😳😳

سليم بزعيق :قولت وراياااا 

وخرج كل من سليم ورقيه وشمس

---------------------------------------------------------------ف مكان تاني عند اووس

اوس وهو يتكلم ف التليفون 

اوس:تنفذ بكره

الشخص:اوامركي اوس بيه

واغلق الخط

اوس بضحك نهايتك قربت ي ابن العامري

هاااهاااهاااهاا

---------------------------------------------------------------

وصل كل من سليم ورقيه وشمس الي المستشفس 

سليم وهو ينزل

سليم:هسمحلكم تقعدوا معاها ربع ساعه وتمشوا مفهوووم

البنات بخوف:ح ح حااضر

دخلوا المستشفي 

واتجهوا ناحيه غرفه روح 

سليم:استنوا هنا

وقفوا البنات 

وخطب سليم ع الباب ودخل 

روح ببكاء:ابوس إيدك سيبني ف حالي وطلقني وانا والله هسبلك المحافظه كلها وهمشي

سليم وهو يقترب منها يلهم شفتيها بقبله كلها حب وشغف وخوف وشعور مضطرب ابتعد عنها سليم 

وكانت روح ف حاله صدمه

سليم بجديه:ف ناس عايزاه تشوفك هدخلهملك ربع ساعه والاقيهم خرجوا مفهوم

روح وهي تفيق من شرودها: مفهوم 

خرج سليم ودخلت كل من رقيه وشمس

وعندما رأتهم روح صرخت وفتحت درعاتها كي تحضنهم

روح ببكأء حار:وحشتووني أوي أوي اوي

شمس:كنت هموت الخوف عليكي وحشتيني

رقيه بدموع:انتي كويسه فيكي اي طمنيني

روح وهي تبتسم بوجع:انا كويسه مفيش حاجه بس قلبي وجعني شويه نونو

ف الخارج كان يستمع سليم ع كلامها وابتسم ع طفولتها

نرجع ليهم

شمس بتسأل:انتي فعلا اتجوزتي البنأدم الغريب ده

روح بتنهيده :اه اتجوزته

رقيه:مقولتلناش لي 

روح وهي تفكر :انتي عارفه أهل بابا عايزين يجوزوني ابنهم غصب ف كانوا بيجروا ورايا وملقتش حد ينجدني  غيره وكانوا هيمسكوني لولا هو طلع ف طريقي وخدني فلته ووقتها اتجوزنا عشان محدش يقدر يتجوزني غصب 

بس كدا ي ستي اي رأيك بقا

رقيه بأبتسامه:ربنا يباركله 

روح بدموع:يرب

شمس وهي غير مقتنعه بكلامها:انتي متأكده من الي بتقوليه ده

روح بأبتسامه باهته:واي يخليني إداري ع مجرم ي شموسه

شمس بدالتها الابتسامه وقالت:طيب احنا هنمشي دلوقتي عشان جوزك وهنبقي نجيلك تاني

روح بتفهم وابتسامةواحتضانتهم:هتوحشوني اووي 

البنات بادلوها الحضن:وانتي كمان يلا بأي

روح :بأي

وخرجوا البنات 

رقيه لسليم:خد بالك منها

سليم بأبتسامه:روح مراتي وهي روح حياتي متقلقيش 

وأكمل سليم 

ف واحد تحت مستنيكم بعربيه يوصلكم

شمس .:مفيش داعي

سليم :مينفعش الدنيا ليل

البنات طيب عن ازنك 

سليم:اتفضلوا

مشيوا البنات

ودخل سليم إلي غرفه روح بعد أن طرق الباب

سليم :وهو يبص الي روح:لي مقولتيش لاصحابك الحقيقه

روح وهي تبكي بحرقه:عشان مش عايزه اخسرهم وأكملت بصراخ عشان هم صحابي انمااا انت جووووزي

سليم وهو مصدوم من كلمتها :طيب اهدي اهدي سامحيني

روح بضحك هستيري وببكأء اكتر:انت عملت كل حاجه تأذي اي بنت انت اتهمتني اني مش محترمه واغتصبتني ووضربتني وحبستني ف اوضه ضلمه وضربتني تاني وخلتيني اعمل مجهود لو عدوتك مش هتعمل كدا وجاي تقولي اسامحك انا بكرهك ي سليم بكرهككككك

سليم بخوف عليها وصراخ:ممكن تهدي اهدييي

سكتت روح وكانت تبكي ف صمت لحد ما غلبها النعاس وذهبت ف نوم عميق

قعد جنبها سليم ومسك ايدها لحد ما هو كمان غلبه النوم ونام ف نوم عميق

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

تاني يوم الصبح

فاقت روح وحست ان ايديها مقيده بصت لقيت سليم ماسك ف ايديها

حاولت انا تفك ايدها فاق سليم مفزوع

سليم بخضه:انتي كويسه

روح بهدوء:اهدا كويسه 

سليم وهو يقوم من ع الكرسي:هنزل اجيب فطار

روح وهزت راسها بأجابيه 

خرج سليم يجيب فطار وظلت روح تفكر

روح لنفسها:اي حبتيه دا قسي عليكي

قلب روح:بس بقي حنين وهشرط عليه ميزعلنيش

العقل :انت هتفضل مغفل لأمته الي ف طبع مبيغيرهوش

القلب:بس الي بيحب بيتغير

العقل:هياذيكي

روح وهي تحط ايدها ع واذنها:بس بس بس

دخل سليم بسرعه البرق

سليم وهو بيشيل ايدعا من ع دونها:مالك في اي

روح بتنهيده:مليش انا كويسة

سليم وهو يحاول يهدأ اعصابه:طاب اهدي خدي كولي وأنا نازل الشركه وراجع تاني كمان شويه

روح وهي تهز رأسها بالموافقة

خرج سليم متجه الي الشركه 

😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌

ف الشركه وصل سليم ودخل إلي الشركه وطلب من موظف أنه ينادي لي مراد

دخل سليم المكتب 

وبعد دقائق خبط الباب 

سليم بصوت جادي:أدخل

دخل مراد

مراد:أيوة ي سليم طلبتني

سليم:اي الي عرف رقيه وشمس عنوان الفيلا

مراد بأرتباك:م م م مش عارف

سليم بجديه:انت الي قلتلهم

مراد بثقه:اه انا الي قولتلهم 

سليم وهو ينظر له :ودا بصفتك اي تقولهم

مراد بثقه:صحبك

سليم بضحك:يبقي الشركه كلها صحابي

مراد بعدم فهم:ازاي

سليم:مش كل واحد شغال عندي يبقي صاحبي

مراد بصدمه:شغال عندك

سليم ببرود:أيوة 

مراد وهو يسيب المكتب:سلام ي صح بي انا شغال معاك مش شغال عندك انا مبشتغلش عند حد سلام

سليم بغضب:غبي غبي

----------------- 

عند مراد ف الشركه وهو خارج خبط ف كريم

كريم :مالك ي ابني ما تبص قدامك

مراد بزهق:معلش ي كريم سلام

كريم :انت رايح فين 

مراد وعيونه دمعت:مبقاش ليا مكان هنا سلام ي صحبي عشان انا شغال عندكم ع رأي سليم سلام ومشي

اتجه كريم ناحيه مكتب سليم طرق الباب ودخل

كريم بغضب:ف اي ي سليم

سليم ببرود:ولا حاجه 

كريم :ازاي ولا حاجه واي الكلام الي قولته لمراد ده

سليم بعصبيه قص عليه كل الي حصل

كريم بغضب:متوصلش انك تقولوا كدا احنا التلاته الي قومنا الشركه دي ي سليم ولا انت ناسي ووشايف نفسك انك لوحدك الي كبرتها عموما ف مقابلات لسكرتيره ي كنج انا ماشي وساب المكتب وغادر بل غادر الشركه بأكملها

وظل سليم يعمل مقابلات ويشتغل وأخيرا لقي سكرتيره ساره 

سليم وبعد يوم طويل خرج من المكتب موجه كلامه لساره

سليم:انسه ساره انا همشي لو حصل حاجه اتصلي بيا

ساره:تمام ي سليم بيه وغادر الشركه متجه الي المشفي

بعد خروج سليم ذهب مراد لاخذ حاجته من شركه وهنا سمع وحده بتتكلم وبتقول هو خرج من 5دقايق كمان10دقايق وهتصل بيه يكون وصل وخاليه يرجع ونفذ

مراد حاول أنه يشوف مين دي راحت اختفت

ظل مراد يحاول الاتصال بتسليم لكن دون جدوي

خرج من الشركه حتي يوصل المشفي

عند سليم دخل المشفي ودخل غرفه روح رأها تتأمل السماء

سليم بجديه:عامله اي دلوقتي

روح بأبتسامه:الحمد لله كويسه

سليم:معلش كان عندي شغل كتير

روح بتفهم:واضح عليك التعب روح ارتاح

سليم بأعتراض:لا انا هفضل هنا 

وهنا رن تليفون سليم

سليم رد:أيوة ي ساره

ساره:ف ورق لازم يتمضي ي سليم بيه 

سليم بتنهيده:حاضر ي ساره 10دقايق وابقي عندك 

ساره:لو حضرتك مش عايز بلاش 

سليم:لا جاي عشان مش هاجي بكره

ساره:تمام سلام 

أغلق الخط سليم 

سليم وجه كلامه لروح:معلش انا هروح الشركه 10ربع ساعه وراجل

روح بتفهم:تمام ربنا معاك

سليم وهو خارج:خدي بالك من نفسك 

خرج دون انتظار ردها 

خرج من المشفي بأكملها 

مراد يحاول يرن ع سليم مش بيرد رن ع كريم


وقص عليه كل شي حصل كريم بتفهم

رن ع سليم 

مراد:برن مبيردش

كريم:طيب انا هرن 

واغلق مع مراد 

يرن ع سليم تليفونه مقفول

رجع اتصل بمراد 

سليم تليفونه اتقفل مراد انا هرجع الشركه كريم وأنت كمان هاجي الشركه

وصل سليم الشركه لقي ساره محضره الورق ودخلت المكتب 

سليم:سيبي الورق هقراه واخرجي 

ساره:حاضر 

وخرجت من المكتب 

دخل كل من كريم ومراد الشركه ودخلوا مكتب مراد دون طرق الباب

 مراد وهو بيزعق لسليم:انت مبيردش لي ع الزفت

كريم:وتليفونك اتقفل لي 

سليم ببرود :خير ف حاجه

كريم قص عليه كل الي حصل 

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

ف المستشفي ناس بتحاول تخطف روح وخدروها وغابت روح عن الوعي


نرجع لسليم

وحين قالوا الكلام ده مجاش ف بالوا غير روح 

سليم بصراخ:روح ف المستشفي لوحدها وغادر الشركه مسرعا

ووراه كريم ومراد 

وصل المستشفي ملقيش روح ف المستشفي

وصلتله مكالمه من رقم مجهول 

سليم مسك التليفون وفتحه ورن ع جو 

سليم تعلالي المشفي .... ف ظرف 10دقايق فاهم

واغلق الخط

بعد عدد من الثواني رن هاتف سليم برقم مجهول

سليم يرد بلهفه:الو

روح بصراخ:سللليم الحقنييي

سليم هيموتوني

سليم ويحاول تهدأتها:اهدي اهدي انا جايلك حالا

والخط يتقفل 

سليم بعصبيه ف ظرف ساعه تعرفولي مكان المكالمه دي فين

بسرعااااااااااااتع


بااااااااأااأاس كفايا كدا نكمل الفصل التاسع

ي تري مين الي خطف روح

واي علاقه ساره بيه

ي تري روح هترجع ولا لا


الحلقه التاسعه

سليم بصراخ :ف ظرف ساعه تعرفولي المكالمه دي مكانه فين بسرعااااااا

خرج كل من جو وكريم

أما مراد ظل مع سليم

سليم بتفكير:مين البنت الي انت سمعها

مراد بأسف:مشفتش شكلها

سليم بعصبيه:لي عميت وقتها

مراد وهو يعذره:لا بس هي اختفت من قبل ما ابص عليها

سليم بحيره:ي ربي ي تري مين

وفي نفس اللحظه أفتكر مكالمه ساره

سليم وهو يسب:ي بت.....

مراد بلهفه:مين دي

سليم وهو يخرج:ورايا 

خرج كل من سليم ومراد متجهين الي الشركه

عند وصولهم دخل سليم إلي مكتبه

مراد بعدم فهم:ف اي ي سليم انا مش فاهم

سليم:ف بنت اسمها ساره اشتغلت انهارده سكرتيره لمكتبي وأنت بتقول سمعتها وهي بتقول هي هيجيلي دلوقتي وأنت نفس صح

مراد بلهفه:أيوه صح 

سليم وهو يدور وسط الورق ع c vساره ولقاه وقرأ عنوانها

مراد:لقيت حاجه

سليم بزعيق:عنوان بنت .... دي

يلا ي مراد

مراد وهو يخرج وراه:يلا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر المكان الموجوده فين روح

اوس بضحك:لا لي حق يتجوزك صبر ونال

روح بعياط:ابوس إيدك سيبني أمشي

اوس بحزن مصتنع:تؤتؤتؤ لي العياط ده ي موزه وفري لشويه كدا 

روح بعياط اكتر:طاب انت لي بتعمل كدا

اوس وهو يقترب من روح بلكرسي المتحرك :اشمعنا سليم يدق الحلاوة دي وأنا لا

قام اوس من ع الكرسي برجل وحده وقعد جنب روح ع السرير 

روح بصراخ بكاء:ابعد عني ي حيوان 

اوس وهو يحاول أن يقترب منها:مش هبعد سليم مش احسن مني

روح بصراخ:سليم جوزي ي حقير

اوس وهو يبتعد عنها وهو يضحك:هاهاهاها بس أول مره مكنش جوزك

روح بصدمه :انت مين قالك كداااا

اوس بأبتسامه خبث:سليم هو الي قالي كدا وبعدين انا اعرف مكانك ف المستشفي ازاي اكيد سليم هو للي قالي بس هو عملك الفيلم ده ف التليفون  وبس

روح بأنهيااار:يرب ارحمووني والله تعبت من الاقرف ده انا بكرهكم بكرهكمممم وغابت روح عن الوعي

----------------------------------------------

عند سليم وصل بيت ساره 

لقاها خارجه بشنطه سفر

سليم ببرود:ع فين

ساره بأرتباك:م م م مسافر ماما تعبانه شويه

سليم وهو يصتنع الحزن:ي حرام صعبتي  عليا

سليم بصوت جهوري:مين الي بتاعتك ليا روووح فين

ساره وهي تمثل الاستعباط:روح مين

سليم وهو يصفعها ع وجهها:روح مراتي ي بت...

مراد وهو يحاول يبعد سليم عن ساره

مراد بجديه:اتكلمي بدال ميقتلك 

ساره بخووف :ه ه هقول حاضر

سليم بعصبيه:انطقي 

ساره بخوف اكتر:أ أ أ اوس هو الي بعتني عندك

سليم بتوعد:ي بن..... 

سليم بصراخ:مكانهم فين

ساره وهي تصرخ :والله معرفش والله

سليم لمراد:خد الحيوانه دي المخزن

وخرج سليم مسرعا ليتصل بكريم

سليم:كريم وصلتوا للمكان

كريم:اه ي سليم المكان ف المخرن الاقديم للي ع الصحراوي

سليم وهو يشغل سيارته:انا هسبقكم وانتوا هاتوا الرجاله وتعالوا ورايا

كريم:تمام

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عن اووس 

اوس وهو ينادي ع الحرس

اوس :فوقها غابت كتير 

الحارس بطاعه:اوامرك

وجلب كوب مياه وراه ع روح

روح بخضه وخوف:انا مليش دعوة والله 

اوس بجديه:لي انتي مش مراتوا

ولا دلوقتي اتخليني عنه

روح بزعل :ي ريتني ما شفته ولا اتجوزتوا ولا اعرفكم

انتي زباله زبااااااااله

صفع اوس روح ع وجهها ومسكها من شعرها ايااااااكي تعالي صوتك فاهمه والزباله ده يبقي جوزك قتل ابويا قدام عيني

وعايزاني ارحمه دى نجوم السما اقربلكم

وظل ف محاولات الاعتداء ع روح 

ف نفس الوقت وصل كل من سليم وكريم ومراد وجو والحرس 

سليم مش عايز ضرب نار دلوقتي فهمين إلا لما اخد روح الأول

ومشيوا متجهين الي داخل المكان المهجور

واتجه كل واحد منهم ف ناحيه

سليم وهو يسمع صراخ روح

وفجأه الصوت وقف جن جنونه

وقتل كل الي يظهر قدامه حتي اقتحم الغرفه رأي اوس يحاول الاعتداء ع روح

سليم وهو يمسكه ويعطيه لكمه ولا لكمه حتي وقع أرضا ورأي روح غيابه عن الوعي ووجهها شاحب

جري عليها سليم لا يهتم بأوس بل أحس اني الدنيا وقفت عن رويتها بألحاله دي وحملها متجه بها إلي الخارج

رأي كريم أمام

كريم وهو يحط رأسه ف الأرض من منظر هدوم روح المقطعه

سليم بجديه:مشي كل الحرس من المكان لحد منزل بيها

ف نفس اللحظه قلع كريم الجاكت واعطاه لسليم 

سليم بأبتسامه:شكرا ي كريم

كريم:ي سليم انت أخويا وهي مرات اخويا

وخرجوا سوا 

واتجهوا الي المستشفي 

استقبلوا الدكاتره روح واتجهوا بيها الي العنايه المركزة

سليم بأبتسامه:شكرا ي مراد وأنت وكريم ومتزعلش مني ي مراد بس كنت مضايق 

مراد يبادله الابتسامه :ولا يهمك ي صحبي 

ودهب ليحضنوا

كريم بهزار:خلاص ي جدعان هعيط اهئ اهئ اهئ

سليم وهو يتجه له كي يلكمه

كريم وهو يداري وجهه سامح ابوس عضلاتك ياخي

بعد فتره خرج الدكتور متجه اليه سليم بلهفه

سليم:خير ي دكتور

الدكتور:متقلقش كلها كام ساعه وتخرج اوضه عاديه

سليم بأطمأنان:شكرا ي دكتور

الدكتور بأستغراب:نعم 

سليم بجديه:خير

الدكتور بخوف:وولا حاجه عن ازنكم وغادر

ف الخلف مراد وكريم واقعين ضحك ع شكل الدكتور

سليم وهو يقترب منهم وفجأه جريوا

اتجه سليم إلي إمام العيانه المركزه 

وعيونه نزلت ع روح 

سليم :انا آسف انا السبب ف الي انتي فين 


قومي وأنا هعملك الي عايزاه حتي لو عايزانا نطلق ويكمل بدموع هطلقك 

وبعد بضع الوقت فااقت روح 

سليم اتجه مسرعا الي الدكتور

وجاء الدكتور ودخل إلي اوضه العنايه وخرج بعد بضع وقت

سليم:خير ي دكتور

الدكتور :الحمد لله حالتها بقيت كويسه بس هتفضل يومين تحت الملاحظه ف اوضه عاديه

سليم :تمام 

واستأذن الطبيب ومشي

دخلت الممرضه حتي تجهز روح لنقلها الي غرفه عاديه

واتنقلت روح الي اوضه عاديه

اتجه الي الغرفه سليم وخبط ودخل الغرفه

سليم:حمدلله ع السلامه

روح:لا رد

سليم:انتي كويسه دلوقت

قبل انا يكمل جملته

روح بدموع:طلقني

سليم بنغزه ف قلبه:مالك وهو يقترب منها 

روح وهي تبعده:لو سمحت طلقني 

سليم وهو يقوم حاضر ي روح 

سليم والدموع ف عيونه:روح انتي طالق

وهنا خرج سليم وانهارت روووح وكأن حد أخذ منها روحها

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

ف مكان آخر عند اوس

اوس وهو يكسر كل الي حواليه 

نفدت مني ي سليم

الحظ علطول معااك مش هرحمك ومش سيبك ف حالك ي ابن العامري 


بااااااااااااس

ي تري سليم هيبعد عن روح

واي الي هيحصل لروح بعد ما تبعد عن سليم

واي الي ناوي عليه اوس تاني

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇


البارت 10_11_12من هنا هنا
 

تعليقات

التنقل السريع