القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صفقه على عذراء 9_10بقلم هاجر قطب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


صفقه على عذراء 9_10

كلنا نتمي الحب .كلنا بحثنا عنة في من بحث بالمكان الصحيح وفي من بحث في المكان الخطا ولكن الجميع بحث عنة وفي من وجدوة وندم لانة وجدوة وفي سعد طول حياته بة .البحث عنة ليس خطا والشعور بة من ادفي واجمل المشاعر ولكن يجب ان يكون مع الشخص الصح........
الحلقة 9
كانت ما زالت تحاول ازاحتة عنها وتضربة في صدرة لابتعاد عنها.
وهو كانة ما صدق وجودها كان يقربها منة اكثر وأكثر وﻻ يبالي 
برفضها لقبلاتة وكانة لم يعد يستوعب غير وجودها بين احضانة 
فهي جميلتة ولن تكون غير لة وانة اخيرا سيحصل عليها وستكون 
لة .....ليقطع هذة اللحظة رنين هاتفة ليبتعد عنها بتدريج وينظر 
لها ليجدها مغمضة عيونها وينتقل ببصرها لشفتياها المنتفخة من 
اثر قبلاتة .ليلعن بداخله الهواتف علي من اختراعها ليبتعد قليلا 
ويخرج هاتفة وينظر ليرد علي المتصل..
جاسم.الو ايوة يا جانا فور نطق اسمها نظرت لة سيرين 
سيرين لنفسها.حيوان مش بيهمة غير نفسة ياتري كم ست في
حياتك وانا مالي انا اذ كنت وافقت فعشان اهلي وبس لكن اصلا
استحالة انا وهو زى اي زوجين ﻻانا بحبة وﻻ هو بيحبني.....
ليقطع تفكيرها ....
جاسم.ايوة يا حبيتي طب انتي حضرتي حاجتك يعني طب ابقي
طمنيني عليكي لما تنزلي ﻻ مش هعرف اجايلك معلش ياحبيبتي 
طب ابقي طمنيني عليكي باي.
لتنظر لة باستغراب اذ كان يحبها فلما لا يتزوج هذة الجانا.
ليقطع تفكيرها .
جاسم.كنا بنقول اية.
لتنفعل سيرين علية.كنا بنقول دي اخر مرة تفكر تقرب مني انت فاهم
ليضحك جاسم فهو بالتأكيد لن يتزوجها ألا لتكون لة وألا ليحصل عليها 
ألي ان يمل منها فيتركها وبهكذا يرد الاهانة التي سببتها لة ...
جاسم.اومال هنتجوز ازاي يعني
لتنظر سيرين بغضب. 
سيرين. اذ انت متجوزني عشان كدة فاانا ﻻ وانا مش هعمل حاجة غصب عني.
لينظر لها جاسم في نفسة.لدرجة دي مش طايقني يعني عادل بتاعها دا احسن
مني في اية ماشي ياسيرين.
جاسم بخبث.ماشي يا سيرين وانا مش هجبرك 
لتهدأ من انفعالتها...
سيرين. طيب تمام اتفقنا .....في نفسها تقول .مش فهمة طب عايز يتجوزني لية بدل هو موافقني 
يلا يا خبر بفلوس بكرة ببلاش.
جاسم.اتفقنا 
سيرين. انت هتكلم اهلي امتي
جاسم.واكلمهم لية
سيرين .اومال انا هقولهم انا رايحة اتجوز باي انتم
جاسم.احم احم ﻻ مقصدش طيب دلوقتي عشان انا عايز الفرح بسرعة
لتنظر لة بتعجب اكثر هي تريد ان تفهم ما يدور في رائس هذا الجاسم ولكن حاليا ما يهمها هو مصاريف الدواء والدين.
ليقطع تفكيرها جاسم.هااا ......قولت اية.
سيرين. طيب ..... يلا.
ليبتسم جاسم فهو يقترب من تحقيق هدفة.
..................................................................
في منزل بسمة ...
دخلت بسمة لمنزل ....لتجد والدتها فهي منذ البارحة وهي ﻻتتحدث معها بسبب ماقالتة علي سيرين
والدتها. انتي رجعتي...
لم ترد بسمة.
والدتها. عملتي اية في اﻻمتحان. 
لم ترد بسمة.وقررت الدخول لغرفتها.
والدتها. استني يا بسمة
التفت بسمة لها ...اقتربت والدتها منها . ..وامسكت بيدها واجلستها بجوراها ورفعت وجة بسمة لتنظر لها.
والدتها. انتي زعلانة مني عشان الكلام اللي قولتة امبارح صح 
بصي يا بسمة انا ام والام دايما اهم حاجة عندها هما عيالها 
دايما بتحب تحافظ علي عيالها مش بس في اﻻكل والشرب 
والبس ﻻ وكمان السمعة ...غصب عنك انا امك ويهمني احافظ
علي سمعتك جاءت بسمة لتتحدث. ..لتقطعها والدتها. هشش 
استني لما اخلص وانا هسمعك عارفة هتقولي مش بايدها 
والظروف هي اللي خلتها تشتغل كدة ..وانا مقدرة وانا 
والله مش بكرها انا بس خايفة عليكي انا أمك ومفيش ام 
بتكرة عيالها او مش عايزهم سعداء بكرة هتكوني ام 
وتعرفي قيمة اللي بكلمك عنة وخوفك علي أولادك يا عالم
انا هكون عيشه او ميتة لتقطعها بسمة.بعد الشر عنك
والدتها ضمتها متزعليش مني انا كل اللي يهمني انك 
تكوني مبسوطة واذ صحبيتك ليها هتبسطك انا مش 
هتكلم في الموضوع دا تاني ودا وعد.
لتحضتنها بسمة بقوة .انا اسفة يا ماما انا بحبك اوى
والدتها. وانا كمان بحبك اوى يلا قومي غيري هدومك 
عقبال مااجهز الغدا..
بسمة.حاضر وجرت لغرفتها لتبدل ثيابها ليرن هاتفها لترد.
بسمة.الو
الو.ايوة يا بسمة انا دكتور احمد
ليتغير لون وجة بسمة للون الاحمر.
احمد.انتي معايا
بسمة.ايوة يا دكتور
احمد.طيب كنت عايز اشوفك بكرة
بسمة.لية يا دكتور خير في حاجة
احمد.لما تيجي بكرة هتعرفي ماشي
بسمة.ماشي يا دكتور طب هنتقابل فين
احمد.في النادي اية رايك 
بسمة.ماشي يا دكتور 
احمد. ماشي سلام هستناكي علي 3 كدة
بسمة.تمام باي 
فور ان اغلق الهاتف ....فكرت بسمة
ياتري عايزني في اية ....استر يارب ليقطع افكارها.
والدتها. يلا يا سوما الغدا جهز 
بسمة.حاضر جاية اهو...
................ ..............................
في منزل احمد.
كان يفكر احمد هل ما سيفعله صح امﻻ
فلاش بااااااااك. ..
دخلت علية والدتة.
والدتة .حبيبى عامل اي
احمد.الحمدلله
والدتة.اما انا بقي يا حمادة شوفتلك عروسة زى القمر
أحمد. تاني يا ماما انا قولتلك مية مرة انا مش هتجوز كدة 
والدتة. لية يابني بس كدة انا عايزة افرح بيك انت عارف انتي 
تعبانة ويا عالم هعيش لامتي .
احمد.بعيد الشر عنك يا امي وقبل يدها كل الموضوع اني في بنت 
معجب بيها جدا 
والدتة. بجد طب اسمها اية
احمد. اسمها .....اسمها. ..اسمها بسمة
والدته.بسمة اسمها حلو وعلي كدة هي حلوة
احمد.دي قمر يا ماما
والدتة. بجد شوقتيني اشوفها
احمد. تشوفيها ...ومالة هعرفك بيها قريب
والدتة. طيب
بااااااااك
ياتري اللي عملتة صح وﻻ وهل فعلا انا بحبك وﻻ علي العموم
كل حاجة هتبان بكرة لما اشوفك 
...................................................................
دخلت سيرين وجاسم لمبني الذي فية منزل سيرين كان ينظر 
حولة بعجب كان يقول في عقلة كيف يمكن لبشري ان يعش في
مكان فقير لهذه الدرجة وقف معها أمام باب منزل اقل ما يقال عنة
انة قديم جدا.
جاسم.انتي ساكنة في البيت دا
سيرين. اه مع بابا وماما.
جاسم .غريبه مع انك عارضة ازياء والمفترض بتكسبوا كويس
سيرين. ﻻ دا يادوب المرتب بيقضي المصاريف وبالعافية
كان يستغرب كلامها.
سيرين فتحت المنزل بالمفتاح ودخلت لتجد والدها يجلس ووالدتها تصلي
جرت علي والدها تقبل يدة .
سيرين. عامل اية يا ابو علي
حسن.الحمدلله وانتي
سيرين. تمام
حسن.انا زعلان منك 
سيرين. يا خرابي لية يا ابوعلي
حسن.اية اللي اخرك كل دا وعملتي اية في الامتحان
سيرين. الحمدلله تمام وعشان التاخير
انا اللي اخرتها وانا اسف قالها جاسم الذي كان يراقب علاقة الاب ب ابنتة بانتباه
حسن.انت مين
فور ان انهت امال صلاتها انتبهت لجاسم وجلست بجوار سيرين
جاسم.انا جاسم العاصم صاحب شركات العاصم ﻻزياء وانا كنت طالب ايد اﻻنسة سيرين. 
لينظر حسن باهتمام ل ابنته يحاول ان يستشف من وجهها اي رد فعل.
حسن.طب اتفضل اعد يابني
جاسم جلس .شكرا يا عمي زى ما قولت لحضرتك انا عايز اتجوز سيرين
حسن.طب انت عرفتها فين 
جاسم.شوفتها في عرض ازياء تبع الدار اللي بتشتغل فية وعجبني ادبها وهي انسانة كويسة ودا اللي يعوزة اي زوج في زوجتة .
حسن.طيب يابني انت مجبتش حد من اهلك معاك لية
جاسم.لﻻسف اهلي ماتوا في حادثة ومش عندي غير اختي الصغيرة وهي مسافرة في رحلة حاليا
حسن.اه ربنا يخليكم لبعض. 
جاسم.ها..قولت اية ولو سمحت كنت عايز اعرف رايك ولو وافقت عايز نكتب الكتاب بسرعة وانا مش عايز منكم حاجة يا عمي غير سيرين وهشلها في عنيا
كانت تنظر لة سيرين بتعجب من هذا الذي يتكلم كان غاية في اﻻدب وكانة شخص اخر.
حسن.انا ميهمنيش حاجة غير سعادة بنتي واللي هي عايزة اية رايك يا بنتي
لتخجل سيرين وكأنها تفجأت .....ها ...اللي تشوفة يا بابا
حسن.مادام اللي تشوفة يا بابا يبقي موافقين صح ياسيرين
لترتمي في حضن والدتها. 
امال.مبروك يا حبيتي
سيرين. اللة يبارك فيكي يا حبيتي
جاسم.تمام نكتب الكتاب والدخلة بكرة
حسن.بسرعة كدة
جاسم. انا جاهز وزى ما قولت مش عايز غير سيرين
لينظر حسن لابنتة ليجد ملامح القبول علي وجهها
حسن.ماشي موافقين
جاسم تمام هعدي علي سيرين الصبح عشان نجيب الفستان وهنعمل كتب الكتاب عندي في الفيلا
حسن.طيب
جاسم.طب أستاذن انا
حسن.ما لسة بدري اعد شويه
جاسم.ﻻ يا عمي معلش عشان عند شغل
ثواني ياسيرين
لتنظر لة سيرين .ثواني وهاجي يا بابا
حسن.طيب ومتاخريش 
سيرين. حاضر ....و ذهبت خلفة
كان يقف امام باب المنزل .
سيرين.ايوة
جاسم.انا هدفع فلوس صالح دلوقت .
سيرين. بجد
جاسم.اه وكمان يومين هشتري الشقة ليهم والممرضة هتبقي معهم ماشي
سيرين. ماشي
جاسم.طب باي ومد يدة ......امسك بيدها بقوة
كان ﻻ يتركها الي ان تركتها هي.
ليبتسم جاسم ونزل .......
دخلت سيرين البيت
حسن.انتي موافقة وعايزة
سيرين. ايوة يا بابا
حسن.مش عاجبني سرعتة دي
سيرين. اصل هو بيسافر كتير وعايز نتجوز عشان لو جيت سفرية فجأة يخدني معاه وخايف لحد يخدني
حسن.يعني انتي بتحبية
لتصمت قليلا ثم.اه بحبة .....لتحضتنها والدتها.بسعادة 
............................ .....................
نزل جاسم وأخذ يبحث عن صالح الي ان وجدة.
جاسم.دي الفلوس
صالح. بس دا كتير
جاسم.مش مهم وحسك عينك تقرب منها تاني دي هتبقي مراتي
صالح.طيب ...بس شكلك محترم اية اللي يجوزك واحدة كدة
جاسم.كدة ازاي
صالح.انت فهمني كويس
ليمسكة جاسم من قميصة...
جاسم. اذ نطقت كلمة واحدة عنها هموتك انت فاهم
صالح.بخوف.ماشي
جاسم.فلوسك وخدها ملكش دعوة بيها وألا
صالح.حاضر....حاضر
رحل جاسم لسيارته وهو يفكر في كلام صالح ويخبط بيدة في مقود السيارة 
كل يوم يتاكد من الكلام الذي يقال عليها .
ولكن لما يتضايق لمااااااااا
.............................................................
في فيلا جاسم.
خرجت جانا وقفت ومعها حقبيتها تنتظر اسر لياتي.
ينزل من سيارتة ويحمل حقبيتها .
اسر.يلا بينا
نظرت جانا لتجد حمرة شفاه علي خدة.
جانا.انت كنت فين يا اسر
اسر ينظر لها بااستغراب.ها...كنت....كنت في الشغل
جانا.بجد واخرجت منديل ومسحت خدة والقت المنديل في وجهه
جانا. طب امسح اثر الشغل هات شنطتي هات
اسر.ﻻ اركبي يلا
جانا.مش هسافر معاك
ليحملها أسر بين ذراعة ويجلسها في سيارتة


مشاعر تشاور تودع مسافر .مشاعر تموت وتحيي مشاعر ...يادي يادي يادي المشاعر...
الحلقة 10.. 
حملها أسر ووضعها في السيارة وركب السيارة. ......
جانا.انت مجنون ازي تعمل كدة
اسر.اه مجنون ....عايزة تسافري مع حد غيري وﻻ تسافري لوحدك 
جانا.وانت مالك اروح لوحدي مع حد تاني متروح مع اللي كونت عندها 
اسر.تسافري مع حد مهو دا اللي ناقص 
جانا.انت متضايق لية انا حرة
اسر.ﻻ مش حرة انتي مش حرة 
جانا. بجد مش فهماك انت روح مع اللي كنت معاها 
ليصمت اسر قليلا .........
أسر. احم احم خلاص خلصنا
جانا.ﻻ مخلصناش
اسر.يعني مش هتسكتي بردو
جانا.ﻻ مش هسكت ...مش هسكت
ليوقف السيارة فجأه ...ويلتف وينظر بقوة لها.
اسر.يعني مش عايزة تسكتي .......امسك عنقها برقة وسحبها الية وقبل شفتيها بقوة سرعان ما تحولت لرقة ليتذوق شهد شفتيها لمرة اﻻولي
وهي مصدومة ولكن كانت مستسلمة لقبلاتة .
ليبتعد بعدها وينظر لها ليجدها تحاول التقاط انفاسها.
اسر لنفسه. اية اللى انت عاملتة دا يا مجنون انت ناسي دي تبقي مين 
بس اعمل اية .اللي حصل بقي
جانا فتحت عيونها ببطء تنظر لة ﻻ تصدق ما حدث ايمكن ان تكون حصلت علي أول قبلة لها مع حبيبها .
ليدير اسر السيارة ويكمل دون كلام.
ولكن عقلة ما زال يفكر .ﻻنة لم يحصل علي اي رد فعل لها حتي اﻵن..
في فيلا جاسم.
دخل جاسم الفيلا لم يجد احد .
جاسم.دادة ....يا دادة
لتأتي الية المرأة العجوزة. 
دادة. ايوة يا بني
جاسم.جانا سافرت
دادة. اه ..اسر اجي خدها
جاسم.تمام اسمعيني بقي كويس 
دادة. خير يا بني 
جاسم.انا....انا هتجوز
دادة. اية....
جاسم.اية حاجة غريبة هتجوز بكرة هنعمل كتب الكتاب هنا
دادة.مبروك يابني بس جانا عرفت
جاسم. اللة يبارك فيكي ..ﻻ ....لما تيجي هبقي اعرفها واعرفهم علي بعض
دادة.الست شيري صح
جاسم.ﻻ ..سيرين
دادة.سيرين مين انت تعرفها يعني
جاسم.واحدة زى القمر
دادة.ربنا يهنيكم يارب
جاسم.المهم عايز الفيلا تبقي نظيفة و توضبي اوضتي 
دادة.حاضر حاجة تانية
جاسم.ﻻ تمام كدة انا هطلع انام
دادة. طيب احضرلك تاكل 
جاسم.ﻻ بس صاحيني بدري 
دادة. حاضر تصبح علي خير
جاسم.وانتي من اهلة
ليصعد لغرفتة ويبدل ثيابة ويجلس علي سريره ليفكر: معقولة انا اتجوز .بس دا الحل الوحيد لتبقي معايا وليا زى ما انا عايز ثم اتي لعقلة ذكري قبلتة لها ليبتسم قال مش عايزني المسها انتي بس كوني في بيتي ومين يقدر يرحم الفريسة لما تقع في مملكة ملك الغابة.بكرة هتبقي ليا زى ماانا عايز.
لينام غارق في احلام وجودها بين ضلوعة.
.................................................. ..... ..
اما سيرين فاخبرت أهلها بانها وجاسم يحبون بعضهم منذ زمن وعندما ذهبوا أهلها لنوم دخلت غرفتها 
وجلست تفكر لما يفعل كل هذا هي اخبرتة عن استحالة كونهم ازواج ثم لما يستعجل زواجهم .
سيرين.ازاي هقدر اعيش مع واحد كدة قضي كل حياتة في احضان النساء ازاي انا وهو مختلفين في كل حاجة استحالة نفهم بعض دا لوﻻ حاجتي لفلوس مكونتش وفقت علي الصفقة دي زي ماهو سمها صفقة.مش جواز
ياتري اية حكايتك يا جاسم و ياتري بتفكر ازاي ....ليقطع تفكيرها رنين الهاتف. 
سيرين.الو
بسمة.الو ايوة يا سوسو عاملة اية
سيرين. الحمدلله وانتي
بسمة.الحمدلله عايزة احكيلك علي حاجة
سيرين. وانا بس قولي انتي اﻻول
بسمة.طيب ياستي وقامت بقص مكالمة احمد الغريبة
سيرين. غريبه بس ممكن يكون عايزك في موضوع ما تقلقيش
بسمة. ياريت لأني متوترة 
سيرين. ﻻ ماتقلقيش خير انشالله 
بسمة.يارب طب وانتي
سيرين. انا حكايتي حكاية اسمعي ياستي وقامت بقص كل شي علي بسمة
بسمة.انتي ازي توافقي علي حاجة كدة
سيرين. كنت هعمل اية مفيش حل قودمي غير كدة
بسمة.بس بردة مكونتيش توفقي
سيرين. كل حاجة كانت فوق دماغي اعمل اية
لم تحب بسمة ان تجعل صديقتها تتضايق .
بسمة.حصل خير .....المهم بقي سوسو بكرة هتبقي عروسة
لتبتسم سيرين بحزن.عروسة اية ...
بسمة.اه عروسة و هتبقي قمر 
سيرين.اكيد انتي مش هتسبيني صح هو بكرة هيجي معايا نجيب فستان وبعدين الكوافير هتيجي الفيلا بتاعتة وهنعمل كتب الكتاب هناك هتبقي سهرة عائلية بسيطة بس انا عايزكي معايا
بسمة.طبعا هاجي هشوف موضوع احمد وبعدين هجيلك تمام 
سيرين. تمام ياحبيتي
بسمة.يلا مع السلامه
سيرين. مع السلامه
أخذت تفكر الي ان أخذها سلطان النوم ليرحمها من التفكير

................................................
تاخر الوقت كثيرا عند وصول جانا واسر.
اسر.دا مفتاح اوضتك تروحي فيها وتنامي ولما تصحي كلميني
كانت طول الطريق صامتة واﻵن ايضا صامتة .
أخذت المفتاح من يدة وحقبيتها وصعدت وتركتة غارق في افكارة.
لتصعد لغرفتها وتجلس تفكر ..
جانا واضح ان عشان انا ساكتة ومش بتكلم فكرتيني ضعيفة ﻻ ماشي يا اسر انا هوريك اما كونتش اعرفك ازاي تسهر مع كل بنت شوية مبقاش جانا انا بقي هربيك.
..........................................................
صعد اسر لغرفتة وكان يفكر :
نعم يعرف ان مافعلة خطا ولكن صامتها هذا يقتلة 
لم يستطيع النوم هذة الليلة من كثرة التفكير.
.....................................................
كان الجميع في هذة الليلة قد أتخذ قرارتة وقد قرر تنفيذها
ولكن من سينفذ ومن لن يستطيع التنفيذ. 
................................................
ليحل الصباح .
في فيلا جاسم.
استيقظ علي دق علي باب غرفتة .لينهض ويفتح الباب
دادة .صحيت 
جاسم.اه خلاص 
دادة. هحضر الافطار عقبال ما تنزل
جاسم.ﻻ هفطر برا
دادة.طيب
ليبدل جاسم ثيابة ويرتدي بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وجاكت ومشط شعرة
.... ونزل ركب سيارتة .....
.................................
في منزل سيرين. 
استيقظت علي صوت والدتها تنادي عليها.
سيرين. ايوة يا ماما صحيت خلاص
امال.يلا عشان تلحقي تجهزي قبل ما جاسم يجي
لتختفي ابتسامتها عند تذكرة...........
سيرين. حاضر يا ماما
قامت ووضعت الإفطار لوالديها وقامت بترتيب البيت و دخلت غرفتها ل ارتداء ملابسها
ارتدت بنطلون ابيض وبدي كات وردي وجاكت قصير ابيض وقامت بفرد شعرها ووضع ملمع الشفاه الوردي .
لتخرج ..
امال.مشاء الله اية القمر دا
حسن.مشاء الله 
سيرين. شكرا ربنا يخليكم ليا 
امال.انتي مبسوطة يا بنتي
سيرين .اه الحمدلله ...خافت ليلاحظ اهلها حاجة...
سيرين. انا هنزل استني جاسم تحت
امال.لية اعدي هنا لحد لما يجي يخدك
سيرين. هو كلمني وقالي انزلي انا قربت
حسن.طيب ياحبيتي ابقي طمنيني عليكي 
سيرين. حاضر
امال.طيب واحنا هنجيلك بالليل
سيرين. مش تيجوا لوحدكم انا هبعت السواق ماشي وهبقي اكلمكم
حسن.طيب ياحبيتي مع السلامه
سيرين.مع السلامه. 
ونزلت علي السلالام .وقفت تنظرة الي ان وجدت يد توضع علي كتفها.
لتلتفت لتجد.
سيرين.انت اية اللي جابك هنا
عادل. جاي عشانك انا..أنا
سيرين. انت اية موضوعنا وانتهي جاي لية
عادل. انا بحبك وعايزك يا سيرين 
سيرين. حبيتك عقربة انت مش بتحب غير نفسك وبس 
عادل.اسمعيني بس 
سيرين.اسمع انت انا..انا ..انا هتجوز.
عادل.هت اية ..تجوزي مين دا
سيرين. جاسم وانهاردة فرحنا
عادل. نعم .....ﻻ ﻻ يا سيرين وامسك كتفها انتي ليا فهمة ليا
سيرين.بقولك هتجوز
لتسمع صوت ....مش قالتلك هتجوز ....نزل ايدك عن مراتي 
لتلتف لتجد جاسم وتنظر لعيونة تجدها مشتعلة بالغضب
لينزل عادل يدة..
ويمسك جاسم بيد سيرين بشيء من القوة.
ويجذبها لسيارتة.
سيرين.اه ايدي
جاسم ركب بجوارها وادار المحرك ورحل...
عادل.دا بعنيكي ياسيرين لو سبيتك انتي ليا فاهمة.
في السياره. 
جاسم.هي حصلت جايبة معاكي وسيباه يحط ايدة عليكي لدرجة دي مش قادرة علي بعدة
سيرين تنظر لة .انا جابتة
جاسم.اومال مين يعني انتي هتبقي مراتي ومش هسمح بأنك يكون ليكي علاقة برجل غيري
سيرين.انت بتقول اية
جاسم.اللي سمعتية
سيرين. اما انا واحشة اوى كدة هتجوزني لية سبني
جاسم لم يرد.....ظل طول الطريق صامت ..
الي ان وصل لمول.
جاسم.انزلي يلا 
سيرين نزلت ....
أخذها ودخل الي احد محلات ..اول مادخل جاسم رأتة البائعة أخذت تنظر لة نظرات جريئة
البائعة. نورت يا فندم
جاسم لة خبرة في النساء وبخبرتة فهم نظرة المرأة ..
ليبتسم بخبث.دا منور بيكي
لتنتقل سيرين بنظر بينهم.
سيرين بداخلها.اية دا هو انا قفص جوفة واقف .مش محترم الجزمة اللي معاه ماشي اما عدت تربيتك ما بقاش انا.
سيرين. مفيش حاجة عجابني
جاسم. لية دا المحل تحفة
البائعة. ميرسي دا انت اللي ذوق
سيرين بغضب من البائعة.بقولك مفيش حاجة عجابني شكل المحل عجبك انا ماشية وخرجت منة
ليجري خلفها .استني يا سيرين. ......


تعليقات

التنقل السريع