القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #أحببته_بالخطأ #البارت_الخامس والسادس بقلم دهب مبروك في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#أحببته_بالخطأ 
#البارت_الخامس والسادس 

_ليث.... وصل الاوضه ونزل داليدا علي السرير وجي يتكلم فونه اعلن وصول مسدج فطلع فونه من جيبه وفتح المسدج وبصدمه... ابنييي!!

_داليدا...مركزتش مع تميم لانها كانت سرحانه 

_ليث... بصلها... داليدا.. داليدا..   داليداااااا 

_داليدا...  انا اسفه... عارفه انك استحملتني  كتير بس اسفه... ولوا عايز تطلقني طلقني... عادي مفيش مشكله.... ايواا صح انت اتجوزتني ليه اصلاً 

_سعديه... طلعت في الوقت ده وانقذت ليث من الرد علي داليدا 

_ليث.. اتنهد بإرتياح وبص لداليدا اللي نفخت اول ما سعديه دخلت 

_بعد شويه سعديه رصت هدوم داليدا في الدولاب وخرجت 

_ليث...  طفا نور الاوضه وقرب من السرير وقعد

_داليدا... بصتلوه بطرف عنيها... انت هتنام هنا ولا اي
 
_ليث.... اها انا هنام هنا وانتي هتنامي هنا برضوا.... علفكره احنا متجوزين مش شقطك انا  يعني... افهمي يبتتي 

_داليدا...  لا ماهو...وقاطعها ليث    

_ليث...فرد جمسوا علي السرير ونام... انا هنام ومش عايزه كلام ورغي كتير ها 

_داليدا... بصتلوه... انا هقوم انام في اي حته تانيه وجت تقوم 

_ليث... شدها وخدها في حضنوه... نامي يداليدا نامي ها... احنا منمناش من امبارح فا نامي واسكتي 

_داليدا... بصت لـ ليث واستسلمت ونامت 

_____________________♡'

في شركه... " 

_سيف.... قاعد في مكتب ليث 

_سيف..... واقف وبيتكلم بزعيق... مين بعت الظرف ده 

_واحد من الموظفين.... اللي هو ادها الظرف ده لـ  سيف... بيتكلم بخوف... والله يبيه انا لقيت شاب ادهولي وكان مخبي وشوه ومش باين حاجه 
_سيف... بعد كداا لما حد يجب حاجه تعرفوا هو مين مفهوم 

_الموظف... مفهوم يبه ومشي.... 

_سيف.... قاعد في المكتب وبيبص للصور اللي هي عباره عن صوره لخطيبتوه "مي" واضاع وحشه جداً وهي حضنه ولد وكدااا... 

_سيف... مسك فونه و اتصل عليها واتكلم بهدوء... ايوا يحبيبتي ممكن نتقابل 

_مي... طبعاً يحبيبي ابعت اللوكيشن وانا خمسه دقايق واكون عندك 

_سيف... تمام وبعت اللوكيشن لمي ونزل المكان اللي بعت اللوكيشن بتاعوه لمي.... 

__________________________♡'

_في المكان اللي اتفقوا عليه سيف ومي.... 
اتجمعوا سيف ومي....

_سيف... بيمد ايدوه يسلم علي مي 

_مي... بتقرب من سيف وهتحضنوه 

_سيف... زقها وقال كدااحرام انتي مش مراتي علشان تعملي كدا.وفي نفسه مـ انتي متعوده علي كدااا 

مي... مش انت هتبقاا جوزي يبقاا عادي 

_سيف... اممم تعال نتمشي شويه اي رايك 

_مي.... يلا بينا 

_سيف ومي.... فضلوا يتمشوا شويه وسيف بيبص لمي بقرف ووقف فجأه 

_سيف... هجيب حاجه وراجع اشطا متتحركيش من مكانك يحبيبتي 

_مي...  حاضر يحبيبي 

_سيف... مشي وبعد شويه 

_ورجاله كانت بتقرب مي وسيف من اول ما خرجوا فبداوه يقربوا من مي وخدروها وخدوها معهم واتحركوا مشيوا.... 

_سيف... رجع للمكان ملقش مي فضل يدور فرجلوه خبطت  في فونها  اللي علي الارض
 
_سيف... ايوا ده فونها بس هي فين وراحت فين اصلا 

_ومسك الفون وحدفوه جامد اوووي اتفشفش من جمدان الحدفه 

وركب عربيتوه ومشي... 

__________________♡'
يوم جديد...." 

_مي... مختافيه ومفيش حد يعرف مكانها غير شخصين بس يتراا هما مين؟؟!

____________________♡'

_داليدا... بتصحي تلاقي ليث قاعد علي طرف السرير   ومولع سيجاره فقربت من وخدتها منوه... واتكلمت.    نووو سيجاره نوووو لما تفطر الاول لاني ده غلط عليك 

_ليث...  قاعدها علي رجله وبغمز خايفه عليا ولا اي 

_داليدا وهي بتبص في عينوه...ها..  لا... اها 

_ليث بيضحك بصوت عالي... عيني تتوه مش كداا ولا اي 

_داليدا..  اوووي بتسحر... بتوديك لعالم تاني...والله 

_ليث... انتي سخنه يبنتي فيك حاجه 

_داليدا... بتبص لنفسها وتبص ليث وتستوعب اللي بيحصل وتيجي تقوم

_ليث...حط ايدوه عليها وبيتكلم وهو بيبصلها اوووي وبيتكلم هاتي بوسه الاول 

_داليدا بشهقه... اي يعنياا قال بوسه قااااال 

_ليث..... بضحك خالص خلينا كداا بقاا شكلنا هنطول اصلاً... ياما تديني بوسه فخدي هنا وحط ايدوه علي خدوه وهسيبك 

_داليدا... بصت بعنيها يمين وشمال و غمضت عنيها 

_ليث... متابع حركتها بإبتسامه وقاطع متبعتوه ليهة

_داليدا... قربت منوه وبستوه في خدوها 

_ليث... شال ايدوه من علي داليدا 

_داليدا نزلت من علي رجلوه ووشها طماطم واتكلمت..  احممم يلا انزل علشان نفطر هستناك تحت 

_ليث...  ماشي يقمري وغمزلها 

_داليدا...  نزلت وقلبها بيدق جامد وفي نفسها...  وهي حطها ايديها علي قلبها هتقعي ولا اي يداليدا..  اقع ايه لا انا مش هحب حد اصلاً  ...  مفيش حد بيحب اصلا...  لا بس ليث بقاا بيعملني حلو وقال مش هيضربني يعني عادي لو...  

_ليث...  سرحانه في اي في اللي حصل فوف ولا اي 

_داليدا...  تعرف تاكول وانت ساكت احسن وبدأت تاكول 

_ليث...  بيبصلها...  وسرح في المسدج اللي مبعوت وصوره الطفل اللي مش مفارقها أبداً 
وسرح في حاجه....  

فلاش بااااك...." 

_______________________♡'

تسنيم...  واقفه مستنايه ليث 
وبعد شويه ليث جي...  
ليث ببرود.... ايوا يتسنيم هانم  ... خير 
تسنيم...  انا حامل 
ليث...  مبروك بس انا مالي 
تسنيم...  انت ابوا اللي في بطني 
ليث...  لا والله روحي يشطره العبي بعيد مش تعملي العمله وعايزه تلبسيني بيبي من مني 
تسنيم بدموع...  بس ده البيبي منك  انت يليث انا متأكده من كداا والله والا مكنتش جيت وقولتلك 
ليث...  وانا مش واثق في واحده زيك فرطت في شرفه بالساهل كداا 
تسنيم..  علشان بحبك 
ليث...  وانا مالي غلطتك انتي وروحي صلحيها بعيد عني مبحبش الشغل ده..   والا هتصرف معاكي تصرف انتي عارفه كويس 
تسنيم...  بس انا اهلي طردوني من البيت بعد ما عرفوا الللي حصل 
ليث..  ادها ١٠٠ الف جنيه...  دول صرفي نفسك بيهم بس ابعدي عن طريقي يهانم واللي في بطنك ده مش مني وسبها منهاره ومشي 
تسنيم..  كانت مطره تاخد الفلوس فخدها ومشيت هي كمان... 

بااااااك " 
___________________________♡
 
_ليث في نفسه... اكيد دي تسنيم بس ايه اللي فكرها بيا دول ٣ سنين فاتوا علي الموضوع ده..  بس انا عارف انوا ده مش ابني... بس ممكن... لا مستحيل طبعاً 

_داليدا... لحظت ان ليث سرحان..  

_داليدا... ليث انت روحت فين 

_ليث... لا موجود اهووو وقاطع كلامهم رن فونه فرد

_ليث... تمام اوووي كداا ده كان لازم يحصل من زمانن اووووي...بس راقب سيف كويس اووووي ومتخلهوش يحس لانوه  ضابط مخابرات مش اي حد 

:متقلش يباشا ده انا عصفوره 

_ليث... وانا واثق فيك...يلا سلام 

:سلام

_ليث... اتنهد بحزن وابتسم بارتياح بعدها 

وخلصوا اكل وقاموا.

________________♡' 

_داليدا... خرجت الجنينه:وماسكه قلم والمذاكرات بتاعتها ولاحظت مرجيحه في الجنينه فاراحت قعدت عليها وفتحت النوت وبدأت تكتب..كلمه واحده وحطت تحتيها كذاا سطر"الاماااان " وكتب بعديها كلام كتير جدااا

_ليث... واقف من بعيد وبيتابع داليدا وشعرها اللي الهوا... بيطيروه وهي عامله تبعدوه عن وشها وتركزها في النوت وهي بتكتب وقرب منها 
_داليدا... لحظتوه فقفلت النوت 

_ليث... قرب منها وقعد جمبها ولزق فيها 

_داليدا.... بعدت واتكلمت خير يليث في حاجه 

_ليث... ممكن تقرب واحط راسي علي كتفك 

_داليدا بتلقائيه قربت منه...  

_ليث... حط راسوه علي كتفها وبدأت يتكلم...
 عارفه يـ داليدا انا وحيد... وحيد رغم اني اهلي عايشين وعند اخ واخت كمان تخيلي.. ٥ شهور ومحدش فيهم فكر يرفع سماعه الفون يطمن.. عامل اي يليث... شغلك كويس..  تبقاا تعالي يا ابني... مفتقد احساس اني اكون عايش وسط عيلتي واحس بامان لهم ودفا العيله مجربتش الاحساس  ... بس اكيد الاحساس ده حلو ودموع نزلها من عينوه....علشان قررت اعيش لوحدي واعتمد علي نفسي... يعتبروني مت مثلاً... منا تقريبا بالنسبه لهم مت لانهم مش بيفكروا فيا.... عارفه حتي انتي تخيل بابكي طلب من شاب انو يبعك... ليه بمليون دفعت ٢ وساعتها وافق كان هيبعك فطلبت منوه اني اتجوزك... انا مش عارف ليه اهلنا خلفوني اصلا مادام ما بيعملوا فينا كدااا 
_ليث.... سمع شهقات عياط  داليدا... ولاحظ هو قال اي ومسح علي وشوه ومبقاش عارف يقول اي فقرب من داليدا وحضنها جامد اووووي بس هي مبدلتوش الحضن دموعها نزله وشهقات عيطها عاليه جداً 

_داليدا... خرجت من حضن ليث... واتكلمت وهي بتمسح دموعها..  طلقني يليث 

ليث بصدمه....  اطلقك!!

______________________♡' 

#يتبع_رايكم_ف_الروايه 

#أحببته_بالخطأ 
#البارت_السادس|٦|

_ليث بصدمه...  اطلقك!! 

_داليدا بصوت عالي...  اها تطلقني..  مفيش داعي بقاا للجوازه دي..  انا عرفت انت متجوزني ليه...  مشتريني بقلوسك فتطلقني... يـ إما هرفع قضيه خلع وهخلعك يليث 

_ليث...  بصلها ده بعينك انك تطلقي مني يداليدا..  في احلامك بس...  ها وسبها ودخل الفيله وطلع علي اوضته 

_داليدا...  رجعت قعدت مكانها وضمت نفسها وفضلت عيط 

_ليث...  طلع البلكونه بتاعت اوضته وبيبص علي داليدا اللي قاعد بتعيط وبيتكلم...  انا اسف بس انا بجد مش عايز اطلقك...  ده انا حتي منزلتش الشغل علشانك..  علشان افضل جمبك لتعملي حاجه في نفسك...  انا مش عارف ليه انا بقت بخاف علي حد اوووي كداا...  بس انا بجد مش عايزك تبعدي...  خلتي في حس للفيله حبيت الفيله بوجودك انتي يداليدا ودخل من البلكونه وراح مسك كتاب كان بيقرأ في وفتحوه وطلع صوره منه والورقه اللي داليدا كانت كتبها وبصلهم وابتسم وفي نفسه...  مش عارف ليه عملتلك صوره وحطط في كتابي المفضل ليه...  بقت ليث تاني من ساعه ما انتي دخلتي حياتي رغم انك دخلتيها بطريقه مش مرتبه ولا كانت في الحسبان اصلاً 

_________________________♡ 

_داليدا... قامت من مكانها بعد عياط كتير وجت تدخل اوضتها افتكرت انها نقلت لاوضه ليث فدخلت الاوضه وقعدت فيها لانها مش حابه تشوف ليث 

___________________________♡ 

_عداا اسبوع وليث تقريبا مشفش في داليدا... لان داليدا دايما بتتهرب منه وفي يوم ليث كان في شغله فطلعت الاوضه ونقلت حجتها تحت في اوضتها... ودايما داليدا بتكون في اوضتها مش بتخرج فـ ليث سابها علي راحتها...  

_مي لسه مختفيه.... واهلها بيدور عليها مش لقينها 

_تسنيم... ماشيه في خطها وهتسبت ان ليث ابوا اللي كان في بطنها اللي هو حاليا بقاا عندوه ٣ سنين 

________________________♡ 

_ليث... راجع من الشغل...سعديه 

سعديه... نعم يبه 

_ليث...حطري الاكل هنا واندهي داليدا من اوضتها 

سعديه... مش بتخرج من اوضتها الا للضروه 

_ليث... خلاص انا هتصرف حضري العشا عبقال ما اغير وانزل 

_سعديه... حاضر يبه 

_ليث... طلع اوضته وغير لهدومي بيتي ونزل لداليدا.. 

_ليث... بيخبط علي الباب 

_داليدا... اتفضلي يداده 

_ليث....دخل...ده انا مش الداده 

_داليدا... ليث... اي جابك اوصتي 

_ليث... مش كفايه كداا انا سبتك علي راحتك..  وحشتيني اقصد وحشتني عيطك وممرمطه اللي كنتي بتمرمطهالي 

_داليدا..  غضب عنها ضحكت وودت وشها الناحيه التانيه وفي نفسه.... والله ده انتي يسطا اللي واحشناااااي 

_ليث....يعني ضحكتي.. احمم عايزه اتعشا معاكي ينفع يعني وانسي اللي فات وتعالي نبدأ من جديد 

_داليدا....فكرت شويه وبعدين قالت...يلا نتعشا سواا الاول بعدين  نشوف 

_ليث...  اشطا يلا بينا 

_واعدوا علي السفره وبدأوه ياكلو 
_ليث... سرحان وفي نفسه..  حفيقي انتي واحشتيني يداليدا... واحشتني اووووي كمان يمفتريه اسبوع بتتهربي مني 

_داليدا... في نفسه انا وافقت علشان ابصلك ملامحك واحشتني.. انت كليث واحشتني اوووي  ...  مش عارفه ليه انت بقيت بتوحشني بس اكيد علشان متعوده عليك في يومي 
قاطع كل ده دخول اربع اشخاص من باب الفيله 

_ليث المعلقه وقعت من ايدوه من كتر الصدمه

_داليدا..   مستغربه مين دول واستغربت من رد فعل ليث 

_ليث..   قام وقف وقرب منهم وحط ايدوه في جيبوه وبصلهم ببرود...  

_ الاب... اي يا ابني موحشتش واي المقابله دي  
_الام... واحشتني يليث 
_ريتاج... ليثو اسفه 
_أحمد... مكنش هنا اصلا عينوه كانت علي داليدا اللي واقفه بعيد 
_ليث..  بيبص لاحمد ومستيه يقول كلمه فبصلوه وركز هو بيبص فين فقرب منه وادالوه بالبوكس في وشه 

الكل بصدمه.... ليث 

_داليدا... جريت علي ليث وقرب منه.. وبصتلوه 

_أحمد... في ايه ايه اللي هببتوه ده 

_ليث..  قرب داليدا منوه وبقت فحضنوه علشان تبقاا تبص علي مراتي كويس
 
الاربعه في صوت واحد.... مراتك 

_داليدا...غضب عنها ضحكت علي منظرهم الاربعه 

_ليث... بصلها وهي اتخرست بعديها بصه ليث رعبتها 

الاب... انا عارف انك زعلان مننا جامد اوووي لاننا مسألنش عليك ولا كنا مهتمين بيك بس 

الام... بس انا كنت بموت يليث في ٥ شهور دول وقولتلهم ميقولكش حاجه علشان انا عارفه انك مش هتستحمل 

ريتاج.... ماما كانت مريضه كانسر يليث وكانت مخبيه علينا كلنا وانا اكتشفت بصدمه من تحليل وعملت عمليه وخفت وبقت كويسه 

_أحمد... ممكن تكون شايفنا وحشين بس ماما اللي قالت محدش يقولوا واحنا مردناش نزعلاها علشان نفسيتها كنت هتصل في يوم واطمن عليك بس كان باين علينا اوووي الحاله اللي احنا فيه وانت عارف لسانها فالت مننا ازاي..  عارف اني لازم كنت تعرف علشان ده امك زي ما هي امنا بس غضب عننا خبينا عنك وكان لازم نبين لك انك وحشين 

_ليث... بعد ايدوه عن داليدا وبيبصلهم بصدمه..  ازاي كان مفكره انهم واحشين وطلع طنوا وحش ازاي بيفكر انهم نسيوا واعتبروا مات وهما مخبين عليها علشان حالتوه النفسيه وعلشان الزعل غلط عليه علشان هوو مريض قلب..  فجأه وبدون مقدمات دمعه نزلت من عينوه وقرب من مامتوه وحضنها جامد وقال اسف يماما اني كنت بفكر فيكم تفكير وحش وانكم نسيتوا واعتبروني مت 

وفضلوا يحضنوا في بعض ويسلموا علي بعض وليث اصر انهم هيباتوا معها كام يوم...   

وقعدوا اتعشوا كلهم سواا وصوت ضحكتهم اللي مالينه دافا

داليدا...  بتبصلهم ومبتسمه وفي نفسها كان نفسي عيلتي تكون كدااا 

الام...  بس كدااا تتجوز من ورانا..  بس زين ما اخترت يابني مرات ادب واخلاق وجمال ربنا يخليكم لبعض عايزه خفيد بقاا 

_ليث... بيبص لداليدا...  سمعتي يداليدا ماما عايزه خفيد 

_داليدا..  وشها بقاا احمر وفضلت تاكل بسرعه 

وكلهم بصولها وضحكوا... 

_ريتاج..  يجماعه متكسفوهاش بقاا الله..  

وخلصوا عشا... 

الاب... ليث تعال نتكلم في المكتب شويه 

_ليث...حاضر يبابا 

وراحوا علي المكتب 

_الاب... اي حكايه جوازك انت وداليدا 

_ليث.. هحكيلك يبابا 

_داليدا.. كانت طالعه تجيب حاجه من اوضه ليث فسمعت الاب وهو بيقول كداا فا استنت تسمع

_ليث بدأ يتكلم... بحزن وحكي كل حاجه حصلت وازاي اتجوز داليدا...

_داليدا... دموعها نزل شلال ومشيت ببطء علي اوضه ليث 
_ريتاج... كانت طالعه تشوف داليدا اتخرجت ليه فلمحتها وصوت شهقات عيطها باين، فقرب عليها ومسكت ايديها ودخلت بيها علي اوضه ليث 

_ريتاج....بصتلها وداليدا بصت لريتاج وقربت منها وحضنتها وفضلت تعيط 

_ريتاج... ممكن تهدي شويه.. وانت ليه كداا 

_داليدا..  هحكيلك كل حاجه.. وبدات تحكيلها ازاي اتجوزت ليث وطل حاجه وان اعلها بيعملوها بقسوه 

_ريتاج...انا مش عارفه ارد اقول اي.. بس انت بتحبي ليث... ليث اي بالنسبالك 

_داليدا... بحس معها بامان بكون مطمنه وانا معاه.. مش بخاف بكون قويه وانا معاه بحس ان اقدر اواجه العالم كلوو..  شخص لطيف دخل حياتي بطريقه وحشه بس احلي حاجه حصلتلي لحد دلوقتي هو تقريباً عوض ربنا ليا... لو ده طريق للحب او اني اقع في حبوه او يمكن حبيتوه... بيوحشني... بكون فرحانه وانا معايا بحب اشوفه دايما... انا كداا يبقاا بحب ليث.. اقولك علي سر 

_ريتاج بابتسامه..  قولي 

_داليدا... انا بحب ليث 

_ليث... واقف علي الباب وسمع كل حاجه اصلاً لانوه سمع شهقات عياطها فرح يشوف اي فلقها بتتكلم مع ريتاج فسمع كل حاجه 

_ليث... بيبص لداليدا... احمممم وانا تقريباً بقت بحبك او هتوقعيني في حبك يداليدا

داليدا بصدمه....  لييييييث!!

________________________♡ 

#يتبع_رايكم_تفاعل_حلوو 


تعليقات

التنقل السريع