القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبيبي خائن 🖤🥀 البارت الخامس والسادس بقلم دهب مبروك في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


حبيبي خائن 🖤🥀 

البارت الخامس والسادس 

وفجأه ادهم طلع علي الاستيدج وبص لريتال بصه سريعه ومسك الميك واتكلم 

أدهم...  انا اسف عارف اني غلط في حقك  يريتال بتمني تسامحيني وقرب من ريتال ومسكها وطلع علي الاستيدج وطلع علبه من جيبوه وركع وفتح العلبه وكان خاتم 

ريتال...  كانت كل ده الابتسامه مرسومه علي وشها 

ادهم...  بابتسامه انا بحبك تقبلي تتجوزيني 

الكل..  سقف 

ريتال...  بصت لبابا ومامتها ولتاج 

ريتال بكسوف....  موافقه 

الكل...  سقف تاني 

وبكدااا تبقاا خطوبه ريتال وادهم 

كملووو الفرح وكان الكل مبسوط ويوم جميل بالنسبه للي موجودين كلهم 

**********************

ليل وتاج وصلوا شقتهم 

_شقه غير اللي كانت فوق شقه تاج 

_اي ده مين البنت اللي قاعده دي 

ليل...  ادخلي يتاج 

 _ دخلت وقفلت الباب وريا وبصت للبنت تاني وانا قلبي مش مطمن خالص، ليل مين البنت ديه!!

ليل...  دي مراتي يتاج اوبس منا نسيت اقولك انك مراتي التانيه مش الاولي وانا جيبك هنا ومتجوزك علشان تخدمينا مش اكتر  من كداا ياتاج 

_اي نعم ايه اللي بيقولوه ده ده اتجنن رسمي!! ليل مش فاهمه حاجه يليل كنت بقول كداا وعيني مليانه دموع 

ليل بزعيق....  الحقيقه اني مش بحبك ولا حاجه انا بوهمك بكداا من ٣ سنين وشهرين بوهمك بكدااا علشان اشوفك مزلوله ومكسوره قدامي عيني زي ما انا شايفك كدااا انا بكرهككك بكرهكك وكنت هتنقم منك اني اسيب الفرح بس لا عذابك هنا هيكون احسن بكتير اوووي هيبسطني اكتر وشاور علي اوضه دي اوضتك اتفضلي ومتخرجش منها الا بإذني 

_حسيت اني مت اني انسانه بلا روح اي اللي بيقولوا ده وليه كل ده الدموع نزله شلال من عيني مش قادره اتكلم جوايا مائه سؤال!!هو انتا اي اللي بتقولوا ده انتا بتهزر صح قول انك بتهزر و

ليل...  مش بهزر يا تاج غووووووري علي اوضتك 

فريده مرات ليل... متتابعه كل ده اكنها بتتفرج علي فيلم بس حسيت بحاجه 

_جريت علي اوضتي رميت نفسي علي السرير وفضلت اعيط ليه يعمل كداا!! انا عملتلوه ايه انا حبيتوه بجد!! وما زلت بحبوه ومراتوااا كمان يعني هو متجوز اصلاً!!  وهو مش بيحبني اصلا بيوهمني بحبوه كل السنين دي!! وانا اللي كنت هموت نفسي علشانوا واني اكون ليه يطلع مش بيحبني اصلا!! كلمه بابا كان صح لما بيقول مش هيحافظ عليك بس برضوا لازم اعرف بيعمل كل ده ليه!!

اوحش حاجه بجد لم تحب الشخص الغلط بطريقه صح!! 

**********************

عند ريتال وادهم...  

ادهم...  ريتال 

ريتال....  امممم 

ادهم...  مسامحني بجد 

ريتال... يا يدومي يحبيبي طبعا مسامحك ومن بدري اووي بطبيعتي اصلا بسامح بسرعه 

ادهم...  دومي!! وحبيبي!!

ريتال...  يوووو مركزتش غير في دومي  حبيبي 

ادهم...  مبسوطه 

ريتال...  طبعا يا ادهم 

ادهم...  بحبك 

ريتال...  مرسي 

ادهم..  مرسي 

ريتال...  احمم بحبك يا ادهم 

ادهم...  يالهوووي علي بحبك طلع منك زي السكر 

ريتال...  تشكرات تشكرات 

ووصل ادهم ريتال لحد بيتها وروح شقه بتاعت ليل واهلهم سافروا 

***********************

عند ليل وتاج 

ليل.... فريده تفتكري انا هقدر 

فريده...  مش عارفه مش عارفه ودخلت اوضتها 

ليل.... مسح علي وشه وراح لفريده 

*****************

يوم جديد...

ليل.... عامل يتمشي وجاب ازازه مايه ودخل اوضه تاج وفضل سرحان 

ليل.... هو السبب فاللي انتي في اللي اعرفوا واللي حصل كبير اوووي مش عارف هتصدقي ولا لا بس انا مش هرتاح غير لما اشوفك مكسوره ومزلوله قدامي يتاج وكب ازاره المياه علي وشها 

_اي اي وركزت وبصيت ليل،هو في حد يصحي حد 

ليل ببرود... وانتي متنميش لحد الوقت ده تاني يلا قومي كداا علشان هتنضفي الشقه دي كلها وتعملي كل حاجه وفريده هتتفرج عليكي وانا معاه اها وياريت وحنا بنتفرج عليكي تعمليلنا فشار علشان نتسلا يقلبي وجي يخرج 

_هو انتا مالك فاكريني هسكتلك كل مره انتا ليه بتعمل كداا ليه فاهمني كل حاجه ودلوقتي حالا 

ليل بصلها ببرود... وخرج 

_روحت ووقغت قدامه ووقفت وهو مكمل مشي بقولك فاهمني كنت بتكلم بزعيق 

ليل... ضربها بالقلم وقال اولا صوتم ميعلاش ثانيا توطي صوتك علشان فريده حبيبتي لسه نايمه ثالثا مش هجاوبك علي سؤال واهلك هيجولك لو خايفه عليهم متقوليش اللي بيحصل معاكي يقطه وباسها من خدها ومشي 

_دخلت علي اوضتي تاني وفضلت اعيط جامد اوووي ليه يحصل معايا كدا!! عايزه افهم لاني هتجنن بجد من كتر التفكير!! 

غيرت هدومي المبلوله 

وعملت كل حاجه  ليل قالي عليها وليل وفريده فضلوا يتفرجوا عليا وعملتلوهم فيشار بس كنت مستغربه نفسي كنت قويه اوووي  قدامهم ولا اكن في حاجه بس كل ده في قلبي بيخلي الوجع والكسر تكبير 

بابا جي هو وماما وريتال وادهم 

الام....  مالك يبنتي فيك حاجه 

_قررت اني هتكلم وقولت بس ببص حواليا ملقتش فريده و.....  


***********************

#يتبع 

#رايكم في البارت وتفاعل حلوو تتفاعل حلو علي البارت ده واللي قبلوو  علشان انزل الجديد 

#بقلم_ دهب_مبروك



حبيبي خائن 🖤🥀 

البارت السادس 

_و لقيت ليل بيقول

ليل...   تاج كويس الحمد لله وانا كويس 

الام.. ربنا يخليكم لبعض يحبيبي 

_قمت اعملهم حاجه يشربوها وريتال جت ورايا 

ريتال..  مالك يا تاج انتي كويسه 

_ها اها كويسه مالي يعني شايفاني بشد في شعري 

ريتال...  ليل مزعلك صح انا فاهمكي يا تاج وحفظكي 

_مردتش عليها  كنت عايزه احكي اللي حصل بس خفت 

ريتال...  ماشي يتاج بس انا موجوده 

_بصتلها وانا بجيب الكوبايات اصب في العصير واتكلمت وعيني مليانه دموع ليل مش بيحبتي يريتال اتجوزني ووهمني بحبوه علشان يشوفني مكسوره ومزلوه مش اكتر ومش عارفه السبب وحكت لها كل حاجه حصلت من اول ما دخلت الشقه ديه 

ريتال...  فين فريده 

_مش عارفه اختفت فجأه كدااا 

ريتال...  قربت منها وحطنتها 

_مسحت دموعي اللي نزلت وطلعتلوهم بالعصير قاعدنا سواا شويه حلوين واستأذنوا ومشيوا 

ببص لقيت فريده خارجه من اوضتي 

فريده... ممكن كوبايه نسكافيه 

_حاضر هعملك انا بجد مش قادره استحمل كداا تاني يوم وانا بقيت كداا والموضوع ده هيطول قد اي!!روحت بإستسلام عملت النسكافيه 

وادتهولها 

فريده... اعدي يتاج 

_نعم 

فريده... بقولك اعدي 

_قعدت وانا مستغربه جداا وقولت  خير يفريده 

فريده في نفسها... انا مش عارفه اللي بيحصل ده صح ولا غلط بس انا شايفه ليل بيعملها مش نفس القسوه والكلام اللي كان بيقولوا هيعملها لما تكون هنا فقت علي صوت 

_فريده روحت فين 

فريده... احم مفيش تعالي نعمل غدا سواا 

_ببص  بعيني اشوف ليل فين لقيتوه خارج من اوضتوه 

ليل بزعيق .. اي يفريده انتي هتصحبيها ولا ايو انتي ياتاج متكلمهاش ولا تتعملي معاه هي تطلبك منك وتنفزي وبس مفهوم 

_اول مره اشوف ليل بيكلمني كدااا وبيعملني بالقسوه دي دايما حنين عليا وطيب عمروه ما كان قاسي كدااا بس جت ارد 

فريده.. انا اللي كلمتها يا ليل ارجوك سيبني اعمل معها الغداا هنعملوا سواا 

ليل بضيق...  ماشي 

ودخلوا الاتنين المطبخ...

ليل... رن فونوه بإسم محمود، ورد 

ليل...  ايوه يجدو 

محمود...  كلووو تمام اوعا تكون حبتها بجد!!

ليل...  حبتهها اي لا طبعا 

محمود..  انا عايزك تعذبها زي ما اتفقنا اها فريده عامله اي اوعا تغلط وتبين حقيقتها علشان انتا عارفها 

ليل...  متقلقش يجدو هي مش صغيره وتاج انا بعذبها متقلقش دي  اهلها السبب في دمار حياتي انا واخويا واختي 

محمود...  يخليك لياا 

وقفلوا...  

ليل في نفسه... هو انا ليه مش بعمل زي ما جدو قال ده انا بنيمها في اوضه لوحده  ومش بعذبها خالص، بس كفايه عليها انها عرفت اني مش بحبها وعايز اشوفها مكسوره مش اكتر!! وابتسم بحزن  وشغل فيلم وفضل يتفرج 

**********************

عند تاج وفريده 

فريده...  ممكن تفكي شويه 

_بصتلها ومردتش افك اي عايزني اضحك وانا كداا وانا مكسوره بالطريقه دي 

**********************

عدااا شهرين ونفس الروتين

_تاج كل يوم تصحي تروق الشقه حتي لو نضيفها وتعمل اكل وعلاقتها مع فريده حلوه بس تاج شك في فريده ازاي تعملها كداا لو هي بتحب ليل 

اما ليل...  بيكدب علي جدو وبيقول اني كل يوم يصبح تاج بعلقه ويمسيها بعلقه ومهاملتوا كلها ضرب وشيتمه رغم انوا عادي معها ومش بيكلمها اصلا بيوجه الكلام لفريده ولو عايز حاجه يقول لتاج وبس ونزل الشغل وبيرجع متأخر علي قد ما يقدر 

اما فريده....  فا حبت تاج جدااا

وفي اسرار كتير  مستخبيه ورا فريده.

***************

_زي عاديت صحيت من نومي روقت الشقه رغم انها نضيفه اصلاً دخلت اوضتي اروقها لاني مش بروق اوضه بتاعت ليل وفريده ليل مانعني ان ادخلها ودخلتها مره بس ضربني 

ببص من بعيد علي الاوضه لقيت فون فريده نسيتوه لما نزلت، بس شدني صوت مسدجات كتير فضولي شدني اكتر قربت من التلفون اللي محطوط علي السرير ومسكتوه ولقت شات واتس مفتوح وفضلت اقرأ في الشات وانا مصدومه صدمه عمري!!

حطيتوه مكانوه سيبتوه مفتوح علي الشات زي ما هو علشان متلاحظش  وكملت ترويق 

وخلصت وفتحت التلفزيون وفضلت اقلب بسرحان،ولقيت فريده وليل دخلين وهما مبسوطين وجم قعدوا جمبي قمت دخلت اوضتي علشان دموعي متنزلش بس قررت اني لازم اوجعهم والنهرضه لازم اعرف الحقيقه 

خرجت من اوضتي وافضلت ابصلهم 

فريده...  في اي ياتاج 

_انا برضوا اللي في اي ولا انتي اللي بتمثلي انك مرات ليل وانتي اختوه!!

ليل وفريده بصوا لبعض بصدمه 

ليل... اها فريده تبقي اختي مش مراتي خير في حاجه تانيه 

***********************

اللي بيقرا في صمت يقول رايوه لانوه بيفرق اوووووي ❤

#يتبع 

#بقلم_دهب_مبروك_

البارت السابع والثامن والتاسع الأخير بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع