القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت الاول بقلم رحاب رمضان في موسوعة القصص والروايات


الفصل الاول 🖤

ف فيلا يسكنها السكوت والهدوء ف احدي الغرف يفتح بطلنا عيناه يرا فتاه عاريه ف احضانه تصحا الفتاة عندما يستيقظ البطل 

الفتاه:اي ي سيلوا مزاجك عامل اي دلوقتي

سليم ببرود وهو يقوم من ع لسرير:برا

الفتاه:نعم

سليم بزعيق :أي طرشه قولت براااا يمسكها يرميها بره الاوضه 

اه خدي دول ويرمي فلوس ف وشها وشك ده مش عايز أشوفه تاني ولو صدفه عشان مقتلكيش 

البنت ابتلعت ريقها بخووف:ح ح حاضر وتلف جسمها كويس بالملايه وتدخل اوضه جنبه تلبس فيها 

الداد ألفت :تخبط ع الباب 

سليم:ادخل 

الفت:يلا ي حبيبي عشان تفطر 

سليم بصمت يقوم يدخل الحمام ياخد شاور 

-------------------------------------

ف مكان آخر ف شقه ف عرفه تصحي البطله ع اشاعه الشمس الساطعه ع عيونه تقوم بنشاط تدخل الحمام تاخد شاور وتتوضئ وتؤدي فرضها وتطلع تصحي باقي صحابها عشان الجامعه

ف احدي الغرف روح وهي تقتحم الغرفه تلاقيه صحبتها شمس ورقيه لسه نايمين 

روح بصوت صراخ:بناااااااااااااااااااااااااات قوموا مفيش رد 

تطلع روح تجب ميه وتكب رقيه تصحا مفزوعة

رقيه:ف اي يخربيتك

روح تكوب ميه ع شمس 

شمس :انا بفرق حد يلحقنييي

البنات واقعين الضحك تقوم شمس وتفضل تجري وراهم الاوضه😂😂

خلصوا هزار شمس ورقيه راحوا كل وحده تاخد شاور وتلبس وروح بتحضير الفطار 

-------------------------------------

ف الفيلا ينزل سليم ع السلم

الفت: صباح الخير ي ابني

سليم: صباح النور ي داداه

امال فين إسلام 

الفت:مصحيشي ابني دلوقتي

سليم:طيب انا طالع اصحيه

ف غرفه من غرف الفيلا ينام شاب بعشوقيه

يفتح الباب سليم 

يقعد جنبه 

سليم :إسلام انت يلا ي إسلام

إسلام بنعاس:ابوس ايدك ي سوزي سبيني انام دلوقتي يجي الخال سليم يقرف اهلي

سليم بصدمه:إسلام قوم 

إسلام بهيام :ويمسك ايد سليم حببتي سبيني نايم حبه

سليم بصوت جهوري:اسلاااااااام 

إسلام بفزع:يخربيتك ف اي ي ابني أهدأ

سليم ببرود:مين سوزي دي ي حيوان

إسلام بأرتباك وتمثيل الحزن:م مين قال سوزي عليطلاق انت بتتبلي عليا ربنا ع الظالم والمفتري اهئ اهئ اهئ اهئ 

سليم بصوت صارم :قوم ي حيوان الفطار هيبرد

يقوم إسلام وهو بيسب ويلعن ف سليم بصوت واطي

سليم بصوت عالي نسبياا:بطل برطمه وأخلص

دخل سليم الحمام لياخد شاور 

ونزل سليم ع طاوله الفطار

-------------------------------------

عند البنات 

روح:يلا منك ليهاا اطفحوا بسرعه هنتأخر

رقيه:والله عيب انا الكبيره وبتهان

شمس:معلش حببتي مش لوحدك منا معاكي

روح:انتوا لسه هتحكوا انا بقول اخلثووو يخربيت البرود منك ليها

خلصوا البنات وخدوا تاكسي وطوالي ع الجامعه

-------------------------------------

عند فيلا سليم العامري

ع طاوله الفطار

الفت:اي ي إسلام ي حبيبي كل ده نوم

اسلام:معلش ي داده الشغل اعمل اي

مشيت الداده

سليم ببرود:جيت الساعه كام امبارح 

إسلام:يعني ع 3الفجر كدا 

سليم:مممم مش ناوي تيجي شركتي

إسلام وانا شركتي ماتت يعني

عم الصمت

-------------------------------------

ف مكان آخر 

الشاب:هقتلوا والله لقتلوا

آخر:أهدأ ي اوس ي ابني هننتقم وهنجيب حق أختك

أوس:تستنا لأمته هااا مش هستنا كتير

مدحت الأنصاري:ي ابني سليم معندهوش نقطة ضعف 

كان لي واختفت لكن دلوقتي ملهوش

اوس:بس انا مش هسيبوا 

-------------------------------------

عند البنات وش لو الجامعه اول ما دخلوا نظرات شباب 

إعجاب ونظرات بنات حقد اول ما دخلوا

روح:خلاص هروح المحاضرة بتاعتي ونتقابل ف الكفاتيريا

شمس ورقيه:تمام

-------------------------------------

ف شركه سليم العامري

السكرتيره:سليم بيه حضرتك ف اجتماع كمان ساعه

سليم:هاتيلي مواعيد انهارده وتعالي

دينا:حاضر 

قعد سليم يبص ف الورق الي ع مكتبه الباب خبط

سليم:ادخل 

كريم:اي ي سليم اتاخرت لي ف اجتماع كمان ساعه 

سليم ببرود:اديك قولت كمان ساعه

كريم:يعني اكيد هنتناقش قبل الاجتماع 

سليم:انا لسه معرفتش هحضره ولا لا

كريم:سليم احنا مبنلعبش دي شركه P.M

سليم ببرود استفز كريم:إطلع برا 

كريم بديق:انت بتهزر لاحظ انها مش شركتك لوحدك ي سليم 

سليم :وانا عايز اعرف مواعيدي عشان أشوف اي الأهم ونعمله متقلقش ي كريم 

كريم :تمم وخرج

-------------------------------------

ف الجامعه

رقيه:اي ي روح اتاخرتي لي

روح:كانت محاضره رزله مع دكتور ارزل😂😂😂

شمس:طاب انا جعانه

رقيه :ي بنتي اهدي انتي علطول جعانه

روح:انا رايحه اجيب قهوة مين عايز 

شمس:انا عايزه عصير مانجا

رقيه:وانا عايزه قهوة زيك

مشيت روح

واحد واقف مع زميله:

سيبك ي عمر مش هتيجي سكه سبهالي انا

عمر:طاب وأن جبتها تعمل اي

شريف:مش هتجبها ي ابني

طاب نشوف وسابهم ومشي

عند روح قالت طلباتها للكافتيريا

صوت من وراها:دول حسابهم عندي ي عم سعد

روح:ودا لي بقا إنشاء الله 

عمر:وجه جديد لازم نعزمه 

روح :لا شكرا مش عايزين حد يعزمنا 

عمر بقرب منها:وحيات العيون دي متكسفيني

روح بعصبيه وصوت عالي نسبيا:انت اجننت ألزم حدودك ي أستاذ وإياك ثم إياك تتكلم معايا تاني انت فاهم بلاوي

عمر:امال ف اي ي بت انتي

روح بطفوليه:بت أما تبتك ي حلوف 

وسابته ورجعت لصحابها وهي ف دموع ف عنيها

رقيه:روح مالك 

روح:حيوان فضل يدايقني

رقيه: معلش ي حببتي هم كدا الشباب

شمس:يعني اي مفيش لا عصير ولا أكل حبكت تتخانقي

عاااااااااااااا😭😭😭😭

روح:أدي الي فالحظه فين جاتك نيله يلا بينا انا هروح

البنات:يلا

ف مكان آخر 

شريف :مش قولتلك ي عم 

عمر بعصبيه:بنت ... ازاي تكلمني كدا دا انا مش هسيبوا

طارق:خلاص ي عمر محصلش حاجه 

وحده من وراهم تلبس ملابس غير ملتزمه

بوسي:سمعت أن عمر اتعلم  عليه 

عمر بخبث:طيب تعرفني عني كدا تعالي عايزك ف موضوع مهم حياه او موت😂😂

بوسي:يلهوي ع مواضيعك

------------------------------------

شركه سليم العامري 

الباب خبط 

سليم:ادخل 

تدخل دينا بملابس تكشف أكثر ما تستر 

سليم ببرود دون انتباه لها:مواعيد انهارده اي

دينا قلتله المواعيد 

سليم :اوك

دينا وهي تتقرب لمكتب سليم:وحشتني اوي ي حبيبي 

سليم بقرف:الحاجه الي بتتداق مره مبحبهاش تاني 

واللبس الي لابساه ده مشفكيش بيه تاني والا اعتبري نفسك مرفوده ي هانم يلا براا 

دينا بغضب مكتوم:اوامرك سليم بيه عن ازنك 

وخرجت 

يخبط الباب بعدها

سليم بزهق:ادخل 

مراد:اي ي سليم مالك 

سليم:ولا حاجه ها ف اي

مراد: مفيش بس ف صفقه كدا عايزين نتكلم فيها

سليم وهو يرخي جسمه ع الكرسي:تمام

نسيبهم دول بتوع شغل ملناش فيه

-------------------------------------

ف شقه البنات رجعوا ع البيت

شمس:وأخيرا هاكول

رقيه:ي طفستك

روح:جماعه انا نازله اجيب حاجات من الهايبر حد عايز حاجه 

البنات:لا بس خلي بالك من نفسك 

روح:اوك باي

-------------------------------------

ف شركه إسلام

السكرتيره بتخبط .

إسلام :ادخل 

السكرتيره: دي أوراق الصفقه

اسلام:تمم

السكرتيره:عن ازنك

وتمشي

-------------------------------------

شركه مدحت الأنصاري

أوس بيتكلم ف التليفون: طاب حلو تابعي بقا

الشخص الآخر:..............

اوس:ماشي حببتي مستنيكي

الشخص الاخر:............

أوس:يلا باي

نسيبه يفكر دا شرير

-------------------------------------

روح طالعه من المحل وهي معديه عربيه كانت هتخبطها

روح غمضت عيونها واستسلمت

الشخص:انتي اتجننتيي بت انتي مش تفتحي 

روح فتحت عيونها:انا الي افتح ي أعمي 

الشخص:انتي اتجننتي انتي عارفه بتكلمي مين

روح:هيكون مين يعني وانت بتتكلم بنيابه عنه لي مهو بيتكلم

مش أخرس

جو:معلش ي سليم بيه

سليم وهو يتجه نحيت روح

سليم بصوت بفحيح الافعي وقرب جنب ودنهايقولها:انا عارف ان ف بنات وقحه كتير لكن انتي مفيش زيك قولي انك عايزه تقضي ليله معايا مش همنعك  وغمزلها

روح بفزع وهي تفتح فمها:ي حيوان وتنزل صفعه ع وجه سليم وتسيبه وتمشي

سليم بصوت جهوري وعيونه اتحوولت من الرمادي الي اسود قاتم جو:

الحلقه الجايه هنشوف سليم هيقول اي 

واي الي هيحصل لروح 

ي تري مين البنت الي كانت بتكلم اوس؟

البارت الثاني والثالث من هنا هنا


 

تعليقات

التنقل السريع