القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت تحدي الخيانه كامل بقولك طلقنى طب بس اسمعيني اسمع ايه شايفه جوزى وصاحبة عمري مع بعض ايه القرف ده ياشيخ اتقى الله


بقولك طلقنى طب بس اسمعيني اسمع ايه شايفه جوزى وصاحبة عمري مع بعض ايه القرف ده ياشيخ اتقى الله انت وهى دا حتى حرام ساره لغايه هنا انا مقدره الصدمه شديده عليكى بس ده جوزى على سنه الله ورسوله انامتجوزين لدرجه دى مخدوعه فيكم ليه انا أصرت معك فيه انا اتحدت امى وتيته وخالى قولت بحبه كانوا شايفنك وانا لا وانتى صاحبه عمرى انتى ملجاى دانا كنت ماشيه وراكى زى ضلك اتاريكى خرابا بيوت وحربايه أقولك شكه فيه مش ده يوسف تقوللى ده بيحبك اقولك بيعاملنى وحش تقولى لى اتجاهليه ما تعبرهوش ماتهتميش زى ماهو مش بيهتم علشان انتى تقربي منه تضحكى عليه رهف انا ماسمحلكيش اناما ضربتوش على أيده وقولت له يحبينى قولت لها يحبك بصتلى وابتسمت بخبث اه يحبنى وهيطلق وكويس انك عرفتى انتى واحده نكديه وكويس انك عرفتى هو ماكنتش عارف يقولك ازى انا بصيت على يوسف حبيب عمرى لقيته واقف ساكت اتقبلت  عيونى معه فى نظره طويله زكريات سنين طويلة حب جامعه وجواز الآخر قطعت الصمت وقولت كويس أن ربنا مارزقناش باطفال علشان مافيش حاجه تربط أسمى باسمك  لميت هدومى.وخرجت شوفته قاعد مدرى وشه بايده  وهى بصت ليا نظره كلها شماته وكره مع انى عمرى اذيتها حبيتها كثير اكتر من نفسى رجعت على بيت تيته نسيت اقولكم انا قاعده عند تيته والده ماما بعد ما بابا اتوفى نيته مارضيتش نقعد بعيد عنها حبست نفسى فى اوضتى حسيت انى تائهه انعزلت عن العالم كتير حاولو يعرفوا السبب بس انا مش عارفه أتكلم  صعب تحس انك كنت عايش  وهم أو كابوس لا بجد كابوس بعد أسبوع رن جرس الباب ماما راحت تشوف مين وبعدين جاتلى الاوضه وملامحها حزينه خرجت معها اشوف مين لقيت تانى صدمه إحداها وهى.                                      يتبع...    بقلم......،، وزه محمد رهف تفاعل علشان الجزء الثاني


خرجت أشوف مين لقيت  شخص ومع ورقه طلاقى ماحسيتش غير بنفسى غير وانا فى اوضتى والدكتور بيكشف عليا وبيكتب على محاليل وعلاج سابونى أرتاح يومين وبعدين الكل بدأ يسأل حكيت كل حاجه لقيتهم بيقولوا هو مايستهليش اللى انت فيه احناء ياما قولنا لك هو انسا ن انانى رديت قولت لاء يوسف لاء يوسف ماكنش فيه ولا عيب وانا كنت روحه  من اول يوم ليا فى الجامعة وانا شوفت حياتى  معه شوفت شخص اى حد يتمناه علشان كده اصريت عليه  بس معقوله كنت مخدوعه لدرجه دى  حبست نفسى فى اوضتى أسبوع وكل يوم أصعب عليهم عن الحال اللى قبله لغايه ما جات ايه بنت خالى اشرف وأصرت اننا نخرج مع بعض بحجه نشترى شويه حاجات علشان فرحها قرب حاولت ارفض كتير هى أصرت واحناء ماشين بالصدفه شوفت عمر زميلنا انا ويوسف ورامز خطيب ايه ماهو خطيب ايه يبقى زميلى وصديق يوسف المقرب وهو الوحيد اللى ماسالنيش ايه اللى حصل بينى وبين يوسف ويقولى ليه اكيد أسبابه اسباب ايه لتو صل للخيانه لغايه ما قطعت علاقتى بيه وأما أشوفه مش بكلمه  بشوف فى عيونه كلام بس لانه كل شويه يقولى عايز اقولك حاجه وبعدين يتهرب تانى وانا أسكت لانى عايزه انسى المهم قبلت عمر وسلمت عليه وسألته على أخته التوأم ياسمين لأنها كانت معنا فى الجامعة قالى كويسه اتجوزت ومعها سيف وبتشتغل معايا فى الشركة الأزياء اللى كانت حلمنا كلنا ايام الجامعه ياسمين كانت أفضل صديقه لغايه ما الزفته ساره وقعت بينه وبعدتها عنى هى كمان أصر أنه يعزمنا على فرواله لسه فاكر انى يحبها لقيته بصيلى جامد وقالى عمرى ماانسى اى حاجه تخصك قاعدنا شويه واجى رامز ياخد ايه ويشتروا شويه حاجات وأصر انى اروح معهم علشان يوصلني مش عارفه ليه وعمر أصر  نقعد نتكلم وبعدين يوصلني وانا بصراحه حبيت استفيز رامز  وقعدت مع عمر وسألني على يوسف حكيت له اللى حصل قالى من ايام الجامعه انا وياسمين حذرناكى لأنها الحقد كان مالى عينيها وقلبها من نحيتك وكان حلمها توصل ليوسف وتقول يوسف ده بتاعى بس كان بيصدها بس ماكانش بيرضى يقولك علشان ماتنخدعيش فيها بس الاخبار انقطعت بعد جوازكم ومش عارف ايه اللى حصل قالى هتعملى ايه دلوقتى قولت له عايزه احقق حلمي وتشغل فى الفاشون واصمم زى زمان قالى الشركه مفتوحة ورينا شطارتك وبعدها أصر أنه يوصلني ورجعت البيت كانت نفسيتى بدأت ترتاح دخلت اوضتى قعدت مع نفسي وقلت زمانه معها ومبسوط مارديتش اسال عليه علشان ماحدش يقولى عايش حياته وأتصور ه معها انا عايزه أنسى بس انسى ازاى تانى يوم الصبح قمت صليت وقرأت الورد اليومى بتاعى وقولت انا لازم اتغير افوق وابدا من جديد لبست بنطلون التسينو لونه اسمر على جاكيت لونه بيبى بلو  بلياقه كلاسيكيه وبجيوب جانبيه صغيره وطرحه جميله كنت بالكامل اناقتى خرجت لقيت ماما وتيته مبهورين وبيسالونى حكيت لهم على مقابلتى مع عمر لقيت ماما انبسطت وقالت ربنا يوفقك  رحت على الشركه لقيت انبهار من الكل وكان فيه فى الشركه كل اصدقائنا فى الجامعة احلى حاجه عمر عملها قالبت ياسمين واعتذرت عن زمان ومقالب الزفته ساره ما بينا وقد ايه كنت ساذجه لقيتها حضنتني جامد وقالت لي ولا يهمك المهم تكوني بخير واللي فات فات كملنا اليوم ضحك وهزار وشغل واكتشفت ان الايام اللي فاتت دي كلها اللي عشتها مع ساره كانت نكد وقرف و بعدتني عن جوزي  وشالتني من الناس كلها ارجع واقول انا معرفتش اختار صح قلبي كان غالب علي عقلي بدات اصمم  فستان فرح ايه  كفايه ان هي وقفت جنبي بعد فتره قصيره مش طويله الكل كان فرحان بشغلي وعملت كولكشن جديد للمحجبات وبقيت حاجه مشهوره في عالم الازياء في فتره قصيره النهارده بقى فرح ايه وفستان اللي انا كنت عاملاها كان جميل جدا عليها  الكل انبهر به وبقى احاديث الناس وعديت مرحله الحزن والنهارده بقيت بني ادمه واثقه في اختياراتي وكل ده بدعم ايه و ياسمين و عمر واحيان رامز النهارده فرح رامز وايه وفي نصف الفرح حصلت حاجه غريبه لقيت يوسف داخل علينا الفرح بس لقيته تحت عينيه اسمر ولحيته طويله ومش ويوسف وهزيل الجسم مش هو يوسف خالص لقيت رامز جرى عليه وبصله بحزن وقالوا اللي جابك قال لي ازاي ما حضرش فرح اخويا بس انا اول ما شفته حسيت اني مشتاقه له حسيت ان انا نسيت وش ولا لحظه حسيت اني كنت بضحك على نفسي لما قلت نسيت ازاي انسي حب عمري بس كان صعبان علي شكله و نفسي اعرف ايه السبب وليه رامز عمل معه كده هو في ايه بالضبط لقيته بصلي بصه عارفاها بصه شوق حنين لهفه لقيت عمر جاء علينا سلم عليه وقال لي تعالى نرقص سوا وانا وافقت وانا برقص معه لقيت الزفته ساره داخله علينا ولقيت يوسف بيبص لي بصه كلها حزن و غيظ وغيره انا عارفاها لقيته خرج مع ساره وانا كملت ما عمر وانا قلبي بيتقطع وانا شايفهم مع بعض بس ليه شكله كده لما هو مبسوط يوسف خرج بره قال لها ايه اللي جايبك هنا قالت له مش جايه مع جوزي قال لهاانتى  هتكذبى الكذبه وتصدقها انا عمري ما كنت جوزك ولا هيبقى جوزك ولا عمري فكرت  اخون مراتي حب عمري ولا هاخونها حتى وهى طلقتى قالت له مش حياتك عيشها بقى زي ما هي عشتها قال لها خلاص هي راحه بدي بتاعتي ولا يمكن تكون لغيري الا بعد موتي قالت له خلاص انا قعدت بقرف من شكلك بص لنفسك كده انا اساسا ما عدتش عايزاك انا كان بالنسبه لي اخرب لها حياتها وبس  قال لها  وبعدين انا لو كنت عايزا كذبك يومها هاقول ان انت اللي دلقت القهوه على نفسك ولما شوفتها جايه قلعت هدومك وحضنتني من ظهري كنت عملت كده لكن انا سبتك لغرض في دماغي عشان انا عايزه ابعد عنها مش عايزه تشوفني وانا كده انا عارفك من اول يوم ان انت بني ادمه وحشه وانانيه و بتكرهيها بتكرهيها عشان هي احسن منك و انظف منك انا مش عايز اشوف وشك ثاني ولو شفتك في مكان انا هقتلك او شفتك بس بتضايقي فيها دخلت الفرح بصيت عليها بصه  حزن وكسره ودخلت سلمت على رامز ومشيت عند رهف نفسها تجري عليه وتشوف ماله الفرح عدي على خير ورجعت البيت بس في دماغها جوزها حبيبها وروحها وتوامها في بالها ما عرفتش تنام عملت الصبح بحجه انها تشوف اوراق في الشقه دخلت الشقه بالراحه لقيته مغمى عليه اتصلت برامز قال لها اتصلي بالمستشفى ودي  واناهحصل لك على هناك وهنا كانت المفاجاه هو ليه بعد عنها  عنده كانسر وما كانش عايزها  تعرف عشان ما يحسش بالشفقه من حب عمره وحتى لو شفا منه نسبه الخلف منه هتبقى ثقيله جدا فمش عايز يظلمها معه ومش عايز يحس بالشفقه منها عشان كده كمل لعبه ساره معها محاولش يكذب بها المهم الدكاتره قالت لها ان هو لازم يعمل عمليه وهو رفضها ورفض ياخذ الكيماوي ولازم في اسرع وقت عشان الحاله ما تتدهورش اول ما فاق  شاف أيده في ايديها بصت لي نظره عتاب هو لف وشه الناحيه الثانيه مش عايز يشوف النظره دي قالت له ليه ليه تعمل كده بتخليني اعيش شهور في عذاب وانت في عذاب ليه قال لها طول عمري بشوف نظره الحب والحنان منك مش عايز اشوف نظره ثانيه مش عايزه اشوف نظره اني ثقيل عليكى ولا نظر شفقه هموت ولا نظره انك عايزه اطفال قالت له حرام عليك انا كنت ميته قال لها انا لو  ما متش من الكانسر مش هاعرف اخلف يبقى انا ظلمتك معي قالت له انت ابني وروحي وان شاء الله هنملى البيت عيال وها تخف وتقوم بالسلامه النهارده ميعاد العمليه فضلت قاعده قدام الاوضه ادعي ربنا ينجي ليل حب عمرى فضلت اكثر من ست ساعات بره لما خلاص تعبت واغمى عليافائقت سالت رامز وايه قالوا لها بقى كويس العمليه نجحت بس هيفوق بعد 24 ساعه وهنعرف النتيجه وبعد حوالي ثلاث سنوات يا بنتي حرام عليكي غلبتيني ابوك زمانه راجع من الشغل بصي تعالي اعمل لك فستان شكله حلو ايه في ايه ياسمين بنتك مغلباني من الصبح مش عايزه تاكل عناديه زي ابوها يوسف بس بيحب امها قوي. واتحديت الخيانه........ لو عجبتكم الروايه يا ريت تقولوا 

تمت 
 

تعليقات

التنقل السريع