القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية العاجز والخادمه الجزء الخامس بقلم رهف في موسوعة القصص والروايات كامله

الجزء الخامس من العاجز والخادمه

علا.خرجت لوالدتها واختها وقضوا اليوم مع خالد وياسمين ومشيوا على للبيت اول ما دخلوا البيت امي علا لقيت هجوم من اختها

دينا .هو خالد كان عايزك فى ايه وخارجه مبسوطه ليه 

ناهد.ما تسببها يا دينا يمكن كان عايز ياخد رأيها قبل مايجى  يتقدم لها ده اليوم اللى كنت يتمناه

 دينا يتقدم ايه انتم اتجنتم خالد ده بتاعى وانتى لازم ترفضى فاهمه ولا لاء خالد ده يخصينى ومش هسيبه لاى حد حتى لو كانت اختى فاهمه

 علا .مصدومه انتم فهمتم غلط انا وخالد مافيش حاجه بينا وبعدين أفرض هو قلبه مع حد هو بالعافيه فوقى بقا خالد مش حاجه انتى عايزها أو لعبه لما بتصممى عليها بتاخديها بطلي حب الامتلاك ده

دينا. اه حب امتلاك ومش هسيبه علا بصت لها وبعدين  دخلت اوضتها رنت على شهد

علا.عملتى ايه اليوتيوب انا شفت الفيديو هات شفت الناس مبسوطه صدقينى فرحانه أن حلمك قرب يتحقق  انا شوفت خالد النهارده وسالنى عليكى

شهد.اكيد بيدور عليا عايز فلوسه انا خلاص قريب ارجعهم 

علا. لاء شهد بيدرو عليكى عايز يشوفك الظاهر كده يعنى اعجب بيكى كان ملهوف عليكى عايز يعرف مكانك ويكمن على والدتك وبيقولى مش عايز الفلوس

شهد.اتكلمت باستهزاء وقالت خالد معجب بيا لا برافو طلع ممثل شاطر كل ده عايز يعرف مكانى طريقه جديده يعنى  انا كده كده هروحله بنفسى مش محتاج اللفه دى كلها خلاص كفايه الموضوع مش حابه اتكلم فيه تأنى تصبحى على خير الجامعه بكره وخرجت شهد لوالدتها واختها

شهد ايه رايك يا حنين فى الشقه ونقلت لكى فى مدرسة قريبه كمان علشان تبقى بعيد عن اى حاجه تاذيكى مش انت عايزه تبعدى عن بابا وضربه فيكى والحاره وكمان اناهرجع الجامعه بكره

 والدتها.انا فرحانه بيكى جدا بس ابوكى مها كان ابوكى وصدقينى ماكانش كده وانا اكيد فاكره من قضيه الاختلاس وطرده من الشركه وانتى عارفه أنه مظلوم فيها هو اتحول لكده بعدما دور على شغل كتير ومالاقيش 

شهد. ماتقلقيش يا ماما انا روحت سددت كل ديونه وسبت له فلوس فى الشقه وصيت ام محمود جارتنا تاخد بالها منه واعطيتها رقم التليفون ولو عايزه تروحى تشوفيه روحى بس مايعرفش مكانا هنا دا مهما كان والدي وفاكره له برده حاجات حلوه كتير تصبحى على خير ياماما حنين عايزكى اشطر واحده فى المدرسة حنين. حاضر يا شهد هتشوفنى احلى مهندسه شهد ابتسمت ودخلت أوضتها افتكرت كلام علام مادتيش لعقلها التفكير في الموضوع ونامت  تانى يوم الصبح صلت الصبح وقرأت الورد اليومى وخرجت فطروا واخدت اختها توديها للمدرسه واطمنت عليها وبعدين راحت كليتها عند خالد  لبس ونزل فطر مع ياسمين 

ياسمين. انت نازل الشركه بدرى ليه النهارده

خالد. اصل ورايا مشوار قبل الشركه

ياسمين مشوار ايه خالد . ادعيلي اشوفها انا عرفت من علا انها رجعت كليتها وبعدين انا شوفت لها كام فيديو عاملهم عن الاعشاب الطبيعيه تعرفى أن اول فديو لها كان عن حالتى قبل العملية حتى وبعدها علشان التعافى بعدها انا شايف ان هيبقى لها مستقبل بدليل الناس كلها حابها وحابه التركيبات اللى بتعملها

 ياسمين .بجد انا هشوفها لانها بجد واحشني لو شوفتها سلملى عليها خرج خالد لبيت علا بحجه أن يوصلها فى طريقه  دينا اول لما شافته جريت عليه خالد ايه فى ايه اتكلمت بمياصه لحقت اوحشك خالد اندهش منها ومادهاش اهتمام وكلم علا انا كنت قريب من هنا قولت لعدة عليكى اخدك معايا كليتك وانا رايح الشركه هاجمته دينا انا اللى فى طريقك قال لها انا رايح لمهاب فى الجامعة قالى عدى عليا يلا ياعلا  بعد مامشيوا لاوتقولى مافيش حاجه بينا لا ماانا مش هسكت علا لخالد مهاب برضه

خالد. فاهمانى انتى كلميها شوفيها فين علا. كلمتها وهى فى الكليه بس نصيحه بلاش تكلمها قدام حد لانها مش هترضى حتى تبص لك الكل عارف أنه كده 

خالد قالها اشوفها بس وبعدين همشى علا. قالت ماشى وصلوا  على باب الجامعه نزل خالد اول ما شافته شهد يتبع ♥️♥️🥰 رهف محمد )(وزه)

البارت السادس من هنا هنا هنا



 

تعليقات

التنقل السريع