القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة قاتلة جوزها وعاشقها الفصل الثاني والثالث بقلم ✍️ #سلطان_زماني في موسوعة القصص والروايات


قصة قاتلة جوزها وعاشقها الفصل الثاني والثالث 


بقلم ✍️ #سلطان_زماني


بعدها بيومين كلمت جوزي في دبي يجي يقضي العيد معايا 


كنت محتاجه وجوده اوي وعايز اشيل أسامة من عقلي الي 


مش بيفارق تفكيري وهو زعق وقالي أنه متغرب وطالع عينه 


علشاني أنا والولاد واني اقل إجازة بينزلها بيصرف فيها  50 


الف تذاكر طيران وهداية وفلوس بيسبها ل أهله قبل ما 


يسافر


 قفلت معه وانا اصلا كنت عارفه رده من قبل ما اتصل مش 


اول مره اطلبها منه حتي مكنش بيكلف خاطره يتصل بيا 


يطمن يشوفني عايزة حاجه يقولي كلام حلو عمري ما حسيت 


بحبه واهتمامه وحنانه عمره ما قالي كلام من الي بسمعه ولا 


يشوفه بين اي اتنين بيحبو بعض 


اختياره ليا كان ع اساس اني وحده هتصونه وهتحافظ 


عليه ومحترمة وبنت ناس حتي كمان اهلي لما وفقو عليه 


علشان هيعيشني في مستوي كويس ومش هيحرمني من 


حاجه 


وكيل النيابة ..وبعدين اي الي حصل


منال..كان خلاص قبل وقفة العيد بيوم وجوزي كان بعتلي 


فلوس رحت سحبتها واخدت الولاد جبتلهم لبس وجبت 


لنفسي وبليل لقيت سلفتي واختها عندي  جاين يعملو سويت 


ويظبطو نفسهم علشان مش عارفين يخدو راحتهم هناك 


وعارفين اني لوحدي وهياخدو راحتهم عندي 


فضلت قاعدة ع نار ومتغاظة ومش مبينه ليهم اني زعلانه 


ولا غيرانه منهم بعد مانزلو أتصلت ب الصيدلية الي جنب 


البيت وقولتلهم ع شامبو للشعر وبلسم وجبت كريم إزالة 


الشعر وعملت سويت وكلمت أسامة بليل قولتله  وعرفني من 


صوتي قولتله انتو قفلتو قالي لا المحل شغال بس انا شغال 


في الصبح وبسلم الساعة ٨ قولتله مش مهم بقا وقفلت لقيته 


اتصل بيا اكتر من مره رديت عليه قالي ممكن اتكلم معاكي 


شوية قولتله بصفتك اي قالي بصفتي اني معجب بيكي 


ومش بنام الليل بسببك قولتله بسببي أنا قالي اه انتي 


خطفتيني خطفتي قلبي من اول مره شفتك فيها كنت 


مستني مكالمتك دي بفارغ الصبر كنت هموت لو مكنتيش 


اتصلتي ولا سمعتيني صوتك أنا كل شوية اطلع من المحل 


ابص علي البيت وبكون نفسي اشوفك بس مش طمعان في 


اكتر من كده بس انتي فين وفين لما تطلعي


قولتله أنا ست متجوزه عيب الي بتقوله ده قالي غصب عني 


والله قفلت في وشه وقعدت افتكر كل كلمة قالها ودقات 


قلبي عماله تزيد تزيد لبست قميص نوم وفضلت وقفه قدام 


المرايا اتحسر ع حالي وعلي الي انا فيه


 وكلام أسامة كل ما افتكره اهيج وحرارتي ارتفعت وجسمي 


كله بيرتعش من الحالة الي كنت فيها..


يتبع التفاعل ميشجعش اني اكمل بصراحه ياجماعة



 البارت الثالث .


وحشتوني كتير والي منعني عنكم الحظر من الاكونت 

الاساسي بتاعي اول ما يتفك الحظر هنكمل قصة الشكروطة 

وقصص تانيه كتير بحضر وبكتب فيها علشانكم ♥️


يلا نكمل 👇

استعذت بالله من الشيطان وفضلت استغفر واصلي وادعي 


ربنا أنه يشيل الفكرة من دماغي ويهدي جوزي ويصلح حالي 


وفضلت اقراء قران لحد ما روحت في النوم صحيت تاني 


يوم كان يوم الوقفة رحت قعدت طول اليوم عند بابا والعيال 


فضلو يلعبو أسامة اتصل بيا اول ما شفت رقمه من غير تفكير 


رديت ولا اكني كنت مستنيه اتصاله قعدت ع جنب بعيد


أسامة ..وحشتيني اوي اوي ياقلبي اول يوم انامه وانا مرتاح  


امبارح من ساعة ما شفتك اول مره 


_ انتي ايه الي بتقوله ده واي قلبي دي 


أسامة ..قلبي وروحي وعقلي وعمري كمان 


_ يابني اعقل انت حتي لحد دلوقتي متعرفش اسمي 


أسامة ..اكيد حلو زاي صحبته وجميل زاي عيونها 


_ علي فكرة أنا هعمل بلوك لرقمك ودي اخر مكالمة بيني وبينك 


أسامة .. يعني هو ذنبي اني حبيتك وعشقيتك تعملي فيا كده اهون عليكي تحرميني منك 


_ انت اي الي بتقوله ده 


أسامة ..أنا بتمناكي ومش أنا بس انتي اي راجل يتمناكي 


تعرفي اني حلمت بيكي


_ بيا انا


أسامة.. ايوا بيكي انتي سحرتيني توهتيني شقلبتي حالي 


وقالبتي كياني بجمالك 


_ يخربيتك اسكت اسكت سلام أنا هقفل


قفلت معه ورحت غسلت وشي كلامه بهدلني 


حسه اني مش علي بعضي ولا اكني عمله عاملة


 لبست العيال واخدتهم وروحنا البيت


 اتصل بيا جدهم ابو ابوهم قالي هاتي العيال وتعالي قولتله 


أنا تعبانه ودايخه وعايزة انام قالي خلاص هبعت عمهم 


يخدهم يلعبو ويسهرو مع العيال والصبح ابقي تعالي قولتله 


ماشي وفعلا جيه خدهم 


وانا دخلت اخدت شاور ولبست البورنص وطلعت لقتيته 


بيتصل وقالي أنه في المحل وأنه نفسه يشوفني حتي لو من بعيد ويعيد عليا


 قولتله انت اتجننت رسمي


 وهنا بقا جسمي كله قام عليا وحسيت بهيجان رهيب ونار 


وهو حس بده من تنهدتي وسكوتي


 وقالي أنا اكني بوصلك طلبات وهتفتحي بس الباب الحديد 


الي تحت وانا هدخل اسلم عليكي بس وامشي ع طول 


قولتله بلاش بالله عليكي وانا من جوايا عايزه يجي هموت 


عليه جسمي بينتفض كل حته في جسمي عايزه 


مهتمش لكلامي ولقيته بيقولي انا جاي عليكي بدون شعور 


نزلت فتحت البوابه وفضلت بالبورنص وقفه وراء الباب بعد 


شوية لقيت الباب بيتفتح وقفله تاني والي قال إنه هيسلم 


بس اول ما دخل وشفني حضني ورماء الحاجات الي جيبها ع 


الأرض وحط ايده حوالين وسطي وقعد يبوسني وانا زاي 


المشلوله مش قادره اقاومه


يتبع..رايكم ياحلوين وياريت بدون ملصقات لو تكرمتو


البارت الرابع من هنا هنا

تعليقات

التنقل السريع