القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بكامل قواي العقلية البارت السادس عشر..والسابع عشر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت السادس عشر..والسابع عشر 


بكامل قواي العقلية 


طلعت حنان اوضتها بسرعه..

واول ما دخلت مسكت الموبايل فتحته بسرعه...واول ما اتفتح جابت رقم المجهول اللي بيتصل عليها واتصلت..

مجهول.....الووووو

حنان... ايوه يازفت 

مجهول...ايه ياست الكل.مبترديش ليه.

حنان....هو انا مش قولتلك متتصلش بيا ابدا وانا اللي هتصل بيك

مجهول...مانتي متصلتيش فا قولت يمكن نسيتي.اللي كلبتيه مني

حنان...نسيت ازاي ياغبي وانت بتقول انا اللي طلبت منك..

مجهول...حقك عليا ياست الكل.

حنان....المهم ايه الاخبار...

مجهول....زي ما قولتلك ضايعه خالص.

حنان....طيب بقولك ايه خلص خالص.

مجهول...اخلص ازاي.مش فاهم.

حنان ....هو ايه اللي مش فاهم بقولك خلص خالص. مش عايزه اي قلق عايزه اخلص من الكابوس اللي بقالي فتره فيه ده..

مجهول...ايوه بسس.

حنان....خلص.وهديك ضعف اللي كنت هدهولك.

مجهول...ياست الكل الحوار مش حوار فلوس...

حنان...امال ايه...

مجهول...حوار ان حاليا مش هينفع خالص.الدنيا كلها لبش.

حنان...لو خايف اشوف غيرك.

مجهول....خايف من ايه بس انتي عارفه اني مليش فالخوف الفكره كلها ان الجو قلق اليومين دول قلق زي ما قولتلك..بس اقولك اديني يومين تلاته كده...وانا هخلصك منها خالص..

حنان...يومين تلاته مش اكتر عايزه كل حاجه تخلص واخلص منها وارتاح بقي.

مجهول...حاضر اطمني ياست الكل...طيب بالنسبه للفلوس...

حنان...قولتلك هديك ضعف اللي كنت هتاخده....

مجهول...مينفعش ياست الكل....ده قتل

حنان...عايز ايه...

مجهول...عايز ارنب...

حنان...مليون جنيه؟؟؟😳دي هي كلها متسواش اصلا مليون جنيه..

مجهول...يمكن متسواش مليون جنيه هي شخصيا لاكن الوش والكابوس اللي بتقولي عليه يستاهل المليون جنيه...

حنان....ماشي هديك الانت عايزه...بس تخلصني...

مجهول....عيني ياست الكل...

حنان...اسمع متتصلش عليا غير لما انا اتصل بيك انت فاهم مش ناقصه وجع دماغ من عادل....خصوصا اني حاسه انه بيشك فيا فاكرني بكلم حد عليه...

مجهول...تمام مش هتصل وهستني مكالمتك...واه عايز بكره او بعد نص المبلغ وباقي المبلغ بعد ما اخلص...

حنان....هو ربع المبلغ بس...وباقي المبلغ اول ما تخلص...

مجهول....تمام ولنا موافق مش هنختلف....

حنان...يلا سلام الوقت..

مجهول...سلام ياست الناس..

حنان....جتك القرف...امته اخلص منك انت كمان بني ادم مقرف....تخلصني منها بس الاول وبعدين اشوفلك سكه...

دخلت حنان عشان تغير وتخرج....

لكن.......مخدتش بالها من اللي سمع مكالمتها كلها كامله......😲🙄

...................................

اما عند كارمن وانس....

بعد ما هديت خالص...وعدي وقت طويل حست بالبرد....وجسمها كان بيترعش.....

انس....قومي يلا عشان تلبسي انتي بتترعشي...والكريم بقاله شويه خلاص..

كارمن....حاضر...ممكن طيب تخرج..

انس....هساعدك.

كارمن...لا انا هلبس..

انس...مش هتعرفي ياكارمن...عشان الجرح...انا هساعدك...ومتخافيش مش هبص عليكي...

سكتت...كارمن.

قرب انس...من رقبتها فك الكم اللي كان رابطه علي رقبتها..

وهي بسرعه حط ايدها علي جسمها...

قرب انس منها يلبسها التيشرت بسرعه عشان ميضايقهاش...وثواني كان ملبسهولها...

انس....تعالي يلا نتصل علي والدتك قبل ما نكسر الشريحه دي خالص...

كارمن...حاضر...

مسكت...كارمن الموبايل....عشان تتصل وقفها انس بسرعه..

انس...كارمن...متقوليش لوالدتك علي مكانك...

كارمن....انا اصلا معرفش احنا فين؟؟

انس....ولا تقوللها انك معايا.

كارمن....ليه؟؟

انس...لحسن...ترد ويكون والدك جمبها ويخليها ترد ويعرف انك معايا...

كارمن...طيب لو اتأكدت انها لوحدها...

انس....لو متأكده ان مهما يحصل مش هتقول حاجه قوللها.

كارمن...متقلقش..

انس...طيب يلا اتصلي.. وافتحي الاسبيكر...

اتصلت كارمن...عليها وهي قلبها بيدق جامد خايفه والدها هو اللي يرد...

ثواني واتفتح الخط....

مني....كارمن...الوووو 

كارمن...بدموع...ماما وحشتيني.

مني...انتي وحشتيني اكتر يابنتي انتي كويسه...

كارمن...ايوه الحمد لله بابا عندك.

مني....لا لسه خارج...من خمس دقايق..

كارمن...طيب اقفلي الباب كويس لاحسن يرجع...

مني...متخافيش ياحبيبتي هو خرج...خلاص 

ريتال...هاتي اكلمها ياماما.

چنا لا اديهاني انا والنبي ياماما...

كارمن...ابتسمت بحزن وسط دموعها...

مني...استنو افتحلكم الاسبيكر...

چنا...الووو ياكارمن وحشتيني اوي.

كارمن...بدموع...انتي وحشتيني اكتر يا چوچو...عامله ايه...

چنا..انا كويسه انتي فين...

ريتال...كوكي وحشتيني اوي.

كارمن...حبيبتي ياريتال انتي وحشتيني اوي...عاملين ايه وبابا عمل معاكم ايه..

ريتال....معملش معانا احنا حاجه بس ضرب ماما جامد...بس مش هتصدقي ياكوكي ماما اول مره اشوفها تتخانق مع بابا وتزعأ ومتبقاش خايفه...انا حاسه ان هو اللي خاف منها...

ضحكت...كارمن علي كلام اختها...بجد ياريتال..

ريتال...اه والله.

مني...هاتو بقي التليفون...

كارمن....صوتك ماله عمل فيكي ايه..

مني....انا بخير يا حبيبتي ملكيش دعوه بيا انا طمنيني عليكي...

كارمن...انا بخير يا امي...بس محتجالك اوي محتاجه حضنك وحضن اخواتي...حاسه اني بقالي كتير اوي مشوفتكمش..

مني....اوعي ترجعي ياكارمن...ابوكي مش ساكت...وحالف انه يرجعك...هو يبان هادي ونسي بس هو مرقد لحاجه وانا عارفه انه بيدور..عليكي في كل مكان...خصوصا ان الراجل اللي كان جايبهولك  بهدله وقلب عليه...وقاله انه مش عايز يشوف وشه غير وانتي معاه...وهو اللي هيأدبك بنفسه...مبقاش ابوكي بس ياكارمن اللي عايزك...الراجل كمان عايزك اللي هيطولك فيهم مش هيرحمك يابنتي...خليكي بعيد ابعدي علي اد ما تقدري...وكملت بدموع....انسينا ياكارمن انسينا يابنتي وعيشي حياتك...بعيد عن ظلم ابوكي وقرفه...

كارمن...مقدرش انساكم يا امي...انا مبقاش ليا حد غيركم...

مني....احنا ديما هنكون معاكي...بس من بعيد طمنيني عليكي ديما وحافظي علي نفسك يا بنتي.  وخلي المصحف معاكي ديما...انتي روحتي فين صحيح...

بصت كارمن لانس...من بين دموعها كأنها بتسأله اقول ولا لا..

انس...كان متأثر بدموعها وحزنها هي ووالدتها...هزلها راسه بمعني قولي...

كارمن....انا...كلمت. انس...باشا الظابط يا امي...وهو ساعدني وجابلي مكان اعد فيه..

مني....كنت واثقه انك هتكلميه .

كارمن....ليه.

مني....مش عارفه بس يمكن عشان هو حاول يساعدك زي ماقولتي كذا مره..وعشان انتي متعرفيش اي حد يابنتي....هو واضح انه محترم وابن حلال...بس اسمعي ياكارمن حافظي علي نفسك وخلي بالك من نفسك ومتديش الامان لاي حد يابنتي...

كارمن...بصتله باحراج...ورجعت ردت علي والدتها...متخافيش يا امي...انس محترم وطيب اوي...

مني....بردو متديش الامان ياكارمن واسمعي كلامي....اذا كان ابوكي اللي انتي من دمه ومن لحمه....عمل فيكي كده.  يبقي الغريب هيعمل فيكي ايه..يا بنتي الدنيا مبقاش فيها امان ياكارمن...

كارمن...سكتتت 

مني...انا مش بخوفك يا بنتي بس انا ام وخايفه عليكي...انتي لسه صغيره ومهما شوفتي من الدنيا برده لسه مشوفتيش البني ادمين  علي حقيقتهم..

كارمن...اطمني يا امي متخافيش...المهم انا هقفل الخط ده خالص..عشان ميقدرش يوصلي ابدا...بس انس جابلي رقم تاني...اول ما اقفل معاكي...هرنلك من عليه عشان تعرفيه بس سجليه باسم اي حد حتي لو من الجيران عشان بابا ميشكش فالرقم...

مني...حاضر يا بنتي....

كارمن...طيب هو بابا لسه مصمم انه ميوديش اخواتي المدرسه...

مني...مقالش اي حاجه تاني عن الموضوع ده لسه ..بس يارب...تيجي علي كده بس يا كارمن...

كارمن....يعني ايه...

مني...مش عارفه ابوكي مش مريحني...كلامه ونظراته لاخواتك خصوصا ريتال متبشرش بخير...

كارمن....مش فاهمه..

مني...يعني شايف ان ريتال كبرت وبقت عروسه...

كارمن...تقصدي انه عايز يعمل فيها زي ما كان عايز يعمل فيا...

مني...ده اللي انا خايفه منه ياكارمن... ومش عارفه انا فاهمه صح ولا غلط...وموضوعك مأثر فيا ومخوفني..

كارمن....يوم ما يفكر يعمل كده وديني لاهقتله بايدي...

مني....لا يابنتي..اهدي...ان شاء الله خير انا اكيد اللي بقيت خايفه من اي حاجه...المهم خلي بالك من نفسك عشان خاطري ياكارمن...وكلميني علي طول..

كارمن...مامت مفيش اخبر عن طنط ناريمان....

مني....لا يابنتي بس بيقولو حالتها وحشه وبتدهور اوي...وانا غصب عني مش عارفه اروحلها واسيب اخواتك لوحدهم...وهو لو هنا مش هيرضي يخليني اروح...

كارمن....ربنا يستر

مني....متنسيش الرقم

كارمن...حاضر انا هرنلك من الخط التاني ...وانتي كل ما تكوني لوحدك رنيلي وانا هتصل عليكم..بلاش انا اللي اتصل.

مني...حاضر كل يوم اول ما يخرج هتصل عليكي..

كارمن...خلي بالك من نفسك ومن اخواتي ..

مني...حاضر يابنتي...لا إله إلا الله...

كارمن...محمد رسول الله

......قفلت كارمن...وهي بتمسح دموعها...

مسك منها...انس الموبايل قفله ..واداها الموبايل الجديد وهو مشغلها الخط وكل حاجه...

انس...امسكي ...مبروك عليكي الموبايل الجديد...انا سجلتلك رقمي..ورقم الخط الجديد بتاعك عشان تحفظيه...اكتبي يلا رقم مامتك ورنلها بسرعه..

مسكت...كارمن منه الموبايل وابتسمتله...شكرا...

انس...العفو يلا اتصلي..

كتبت رقم مامتها...واتصلت عليها رنت وقفلت....ومسكت تليفونها القديم...فتحته وكتبت رقمها الجديد...ودخلت عالرسايل بعتت منها حجات بنها هي ولمار عالموبايل الجديد...وقفلته وكتبت رقم لمار علي الموبايل الجديد...

انس...انتي بتعملي ايه؟؟؟؟.

كارمن.....بابتسامه...وجع..كنت ببعت الرسايل اللي عالواتس بتاعت لمار في الموبايل الجديد والصور  بتاعتنا...وسجلت رقمها...

انس....بشفقه عليها....طب ليه عملتي كده....لمار.......وسكت

كارمن...ماتت صح

انس.....انا مقصدش بس يعني مش عايزك تضايقي وتحاولي تنسي شويه.

كارمن ...انسي!!! يمكن تكون ماتت زي ما بتقول...بس انا حاسه انها عايشه...لمار حواليا ديما...حاسه بيها لمار عايشه جوايا يا انس...لمار مماتتش ومش ممكن تموت...

بصلها انس...باستغراب وسكت...

كارمن...وبعدين انا لما هقفل الموبايل مش هينفع افتحه تاني عشان بابا ومش هقدر مشوفش الرسايل بتاعتها ديما....

انس.....حاول يغير الموضوع...طب بقولك ايه...قومي تعالي معايا كده اوريكي الحاجه اللي جبتهالك .. عشان لو في حاجه ناقصه تبقي تعرفيني...

قامت...معاه كارمن...وفضل يوريها كل حاجه جابها وكل حاجه مكانها فين...

انس...ايه محتاجه حاجه او نسيت حاجه

كارمن...بابتسامه بسيطه...نسيت ايه انت كان ناقص تجيب السوبر ماركت كله....

انس....ياستي فداكي....المهم اي وقت حاجه تنقص عرفيني ناقصك ايه...

انا همشي الوقت عشان متأخرش عالشغل....هكلمك كل شويه...عشان اطمن عليكي...واي وقت تحتاجيني رقمي معاكي كلميني فورا...وانا هرد عليكي..

كارمن....حاضر...بس هو يعني...ممكن اي حد من اهلك يجي الشقه هنا. يعني عشان لو حصل هقول ايه...

انس...اولا محدش يعرف مكان الشقه دي.  غير دياب. وبس...ومتقلقيش هو في مهمه ومسافر وانا هبقي اعرفه عشان مييجيش هنا...غير كده محدش هيجي غيري....وبس...وانا هنبه علي عبده وورده.  محدش يطلعلك غير لو انتي احتاجتيهم...تتصلي بيا وانا اطلعهملك...تمام...يعني من الاخر كده الباب ده ميتفتحش لاي حد...غيري انا وبس..مفهوم.

كارمن...حاضر...

انس...بكره كل حاجه خاصه بجامعتك هتكون عندك...ياريت بس بعد ما انزل تبعتيلي اسامي كل المواد بتاعتك والمكاتب اللي كنتي بتجيبي منها واي حاجه خاصه بدراستك عشان مجبش حاجه من نفسي وتطلع غلط...مفهوم؟؟

كارمن...حاضر....

انس....انا هخلص شغل الصبح...هروح علي الڤيلا...عشان اطمنهم عليا ..مش هاجي علي هنا...بس طبعا هكون معاكي بالتليفون.

كارمن...بقلق...يعني انت مش هتيجي بكره...اقصد يعني...

قاطعها انس...لا هاجي طبعا...هاجي قبل معاد الدكتور...انا هكون متابع معاه بالتليفون وهاجي قبله كمان عشان اديكي الورق...بتاعك...وبعدين هروح عالشغل...اتفقنا...

كارمن...حاضر....

انس...انا جايبلك...كذا حاجه كده ينفع تتحط فالميكرويڤ عشان متقفيش تعملي اي حاجه...ارتاحي علي اد ما تقدري...وبليل هفكرك بالعلاج بتاعك.

كارمن...بصتله. بابتسامه هاديه....انت طيب اوي...

انس...بحب....وانتي جميله اوي😉

ابتسمت...كارمن باحراج..

انس...يلا انا همشي...اقفلي ورايا علي طول...خلي بالك من نفسك..

كارمن...حاضر.....انس...متزعلش من كلام ماما...

انس...مين قالك اني زعلت هي بتتكلم صح...هي امك وخايفه عليكي..وزي ماقالتلك والدك اللي عمل فيكي كده...هتتوقعي ايه بقي من حد غريب...بس انا عايز اقولك حاجه انا لايمكن أذيكي يا كارمن...صدقيني والله العظيم...عمري ما هأذيكي ابدا....انتي هتفضلي في اماني وحمايتي وهعمل اب حاجه عشان اعوضك عن اي وجع شوفتيه في حياتك...

مسك..انس ايدها...باسها.

اتحرجت..كارمن..من الحركه....

ابتسم...انس...وخرج وهي قفلت وراه....واول ما خرج...ابتسمت...بوجع....

علي حنيه شافتها من حد غريب ميربطهاش بيه اي حاجه...واللي من دمها...كان عايز يبيعها ويقبض تمنها ولما رفضت...كان هيموتها......

فضلت واقفه حزينه...واخيرا قررت تاخد جوله فالشقه...وتكتشفها

....................................

اما في غرفه ريناد....

ريناد....الوووو

ياسمين...رينو..حبيبتي عامله ايه.

ريناد...بخير يا چيسي الحمد انتي ايه الاخبار.

ياسمين....الحمد لله كله تمام...لسه يادوب مخلصه مراجعه الورق بتاع الشغل...هو ابوكي وعمك مش ناوييين يثبوتنا بقي فالشغل...مفيش واسطه كده.

ريناد....واسطه ياريت ده بابا وعمي انا شخصيا وولا معبرني وبيعاملوني زيي زي اي موظف فالشركه يابنتي وحاطينا تحت التدريب كمان.

ياسمين...ايه ده هما ممكن ميشغلوناش ولا ايه..🤔

ريناد...ولله ماستبعدش ده ابدا..دول معندهمش ياما ارحميني..

ياسمين....طيب المهم مال صوتك ..

ريناد....مفيش انا كويسه..

ياسمين...لا والله علي اساس اني تايهه عنك ده انا چيسي حبيبتك .

ريناد...الاول بس احنا بكره اجازه هتجيلي ولا لا.

ياسمين...هجيلك يابنتي مش قولتلك هاجي..بس بقولك ايه ؟ايه رأيك نتغدي بكره بره انا. زهقانه وعايزه اخرج...

ريناد... ياريت والله انا اصلا كنت هقولك كده عايزه اقابلك بره مش عايزه نأعد هنا...

ياسمين...قلقتيني انتي متخانقه معاهم فالبيت ولا ايه 

ريناد...لا طبعا متخانقه ايه بس. 

ياسمين...امال ايه يابنتي انطقي انا هسحب منك الكلام...

ريناد...هقولك بس اللي هقوله ده يفضل بيني وبينك....

ياسمين...نعم يا اختي من امته وانتي بتقوليلي حاجه وبقولها لحد...

ريناد...مش قصدي...بصي انا متوتره جدا ومش مجمعه..

ياسمين...طب براحه بس حصل ايه 

ريناد....هحكيلك.........

وابتدت..ريناد...تحكيلها...

وبعد وقت بسيط عدي....

ياسمين....يانهار اسود ومنيل.....ودي عايزه تقتل مين...

ريناد....معرفش يا ياسمين....

ياسمين...طيب مش يمكن انتي فهمتي غلط...

ريناد...بقولك بتقوله...هتديله مليون جنيه... هتقابله تديله ربع المبلغ والباقي لما يخلص...

ياسمين...يخلص ايه اللهي تخلص روحها دي زعيمه عصابه دي ولا ايه...

ريناد...انا اتوقع منها اي حاجه لاكن قتل عمري ما تخيلتها ابدا...

ياسمين....ريناد...لاتكون عايزه تقتل انكل عادل خصوصا انتي بتقولي ان علاقتها بيه مش حلوه خالص...

ريناد..يابنتي انتي غبيه بقولك بتقوله اخلص منها. وكل كلامها كان علي واحده...وبتقوله...انه ميتصلش تاني عشان عمي ابتدا يڜك فيها وفاكرها بتكلم حد....يعني متقصدش عمي...

ياسمين...طيب وفعلا عمك بيشك فيها.

ريناد...بصي هو واضح كده...انتي مشوفتيش كان باصصلها ازاي لما التليفون رن وهي أتوترت وبان عليها جدا  ده لو مفيش حاجه هيشك فيها من منظرها....وحقيقي هو كان مركز معاها جدا وكان واضح عليه.هما اصلا الفتره دي علاقتهم متوتره جداااا...

ياسمين....طيب بقولك ايه...اوعي تمون خدت بالها منك..

ريناد...لا لا مخدتش بالها هي كانت مركزه فالتليفون..

ياسمين...طيب انتي ايه اللي خلاكي تسمعي...

ريناد...انا طلعت وراها علي طول هي من لخمتها قفلت الباب بس متقفلش كويس....كنت فكراها بتكلم ريهام...لانها طلعت قبلي علي طول....بس صراحه طريقه كلامها فالموبايل ومع راجل خلت الفضول عندي...يخليني اقف واسمع. واتفاجأت من اللي سمعته...

ياسمين...المهم. تخلي بالك من نفسك لانها لو عرفت مش بعيد تعمل فيكي حاجه عشان متفضحيهاش..

ريناد....لا متقلقيش ربنا يستر...

ياسمين....بس كده معني الكلام ان في واحده هتتقتل خلال اليومين دول..

ريناد...ماهو ده اللي راعبني..

ياسمين...طيب انتي معندكيش فكره هي بتتكلم علي مين.

ريناد....لا خالص..

ياسمين...طيب مش يمكن عمك يعرف واحده عليها وهي حابه تنتقم...

ريناد....انا فكرت في كده...بس حتي لو صح...ازاي اصلا تقتل.ده لو كل واحده شكت في جوزها وقتلت اللي شاكه فيها كل الستات هتموت في بعض...ثم كمان هي مبتحبش عمي دي بتحب فلوسه والمظاهر..هي لو بتحبه هتهتم بيه...وصراحه بقي هو لو يعرف حد عليها...انا هفرحله دي مطينه عيشته وهو صابر عليها عشان ريهام وبس.

ياسمين...والله انا لو منه يطلقها وميعملش حساب لبنته دي رخمه زي امها....

ريناد...طيب والعمل....

ياسمين...معرفش انا دماغي وقفت...بقولك ايه...احنا بكره نتقابل بدري...ونأعد نفكر 

ريناد....اه ياريت... ومتتأخريش.

ياسمين...لا متقلقيش ده علي اساس انك مواعيدك مظبوطه والله خايفه بكره تقوليلي مش جايه. تعملي فيا مقلب زي كل مره...

ريناد...لا والله هاجي...

ياسمين...خلاص اشوفك بكره...وان شاء الله نعمل خطه ونتفق عليها....

ريناد...تمام....يلا تصبحي علي خير 

ياسمين....وانتي من اهله يا حبيبتي..

.........................

اما في عربيه...انس...رن تليفونه...

انس....الوووو سياده اللواء 

حاتم.....اذيك يا انس..

انس...الحمد لله يا سياده اللواء بخير خير في حاجه..

حاتم....انت فين

انس...انا رايح عالشغل..

حاتم طيب كنت عايزك تعدي عليا الوقت..

انس...بقلق...خير حضرتك روحت لدياب انهرده....هو فيه حاجه..

حاتم...لا لا اطمن هو كويس والدنيا تمام...بس انا عايزك 

انس....طيب حاضر هجيلك علي طول...

حاتم....تمام مستنيك يلا سلام....

انس....سلام..

.........قفل انس...بس مكانش متطمن...وقرر يتصل بدياب...يطمن عليه بس من غير ما يقوله...علي مكالمه اللواء...لحد ما بعرف فيه ايه...

انس.....الوووو

دياب...ايوه يا انس.

انس....الحمد لله الشبكه لقطتت بسهوله...ايه الاخبار.

دياب....تمام..

انس....ولمار ايه اخبارها...

دياب...تمام...

انس...ايه مال صوتك...

دياب...مفيش يا انس..

انس...هو ايه اللي مفيش يا انس وانا مش عارف صوتك ولا ايه..

دياب...يا اخي انت زنان ليه بقول مفيش.

انس...طب في حاجه حصلت لما سياده اللواء جه...

دياب...يوووووه قولت مفيش...بعدين يا انس هبقي احكيلك بس سبني الوقت.

انس...بس بس...خلاص اهدي.

دياب....انس...روحت لوالدت لمار...

انس...لا لسه..

دياب...بغضب ..ولسه ليييه يا انس مستني ايه 

انس...والله انشغلت مع كارمن بس ..بس حاضر هروح بكره 

دياب...يارب نخلص 

انس...بس انت عايزني اعمل ايه...

دياب...تعرفها يا انس.

انس...انت عارف انه مينفعش يادياب...

دياب...عارف ولو حصل اي حاجه هقول انا انت بس خلي بالك لما تتكلم معاها ميكنش في مخلوق معاك....

انس...وليه ترمي نفسك فالنار يادياب...

دياب....انا مستعد اعمل اي حاجه فالقضيه دي يا انس.

انس...انت وقعت ولا ايه يا صاحبي..

دياب...انس اقفل عشان انا الوقت عفاريت الدنيا بتتنطت في وشي...ومش طايق نفسي سلام.. ومداهوش فرصه وقفل في وشه..

انس....بتقفل في وشي يادياب....الواد ده ماله اتجنن ولا ايه...

..................

اما عند دياب....فضل دياب رايح جاي في اوضته...والاوضه كانت شبه اختفت من الدخان اللي فيها...هيتجنن من العند بتاع لمار...والفضول بقي هيقتله...اكتر ايه هو السبب اللي ممكن يخليها توافق انها تبيع نفسها عشان تخفي السر ده...ولو كان ابوها اتعرضلها وده كان سبب قتلها ليه...طيب ازاي الوقت هتوافق....طيب يمكن عشان الوقت  الموضوع اكبر منها ومش هتقدر ترفض؟؟؟ ولا عشان هي شايفه انها كده كده ميته؟؟؟...ولا مجبره ومضطره توافق عشان خايفه علي والدتها وصاحبتها...

دياب كان هيتجنن وبيحاول يسيطر علي نفسه عشان ميروحش يكسر عضمها بعد اللي سمعه منها.علي موافقتها علي مقابله الراجل اللي جاي من بره...وعلي اتهامها ليه.....

دياب...كان عارف انه استفزها بس ده عشان تخاف وتتكلم لاكن مش عشان توافق....كان بيغلي من جواه ونار غضبه كان بيحاول يسيطر عليها عشان متطولهاش.....

.............................

وصل انس.....لمكتب حاتم.

انس....آدي التحيه العسكريه.

حاتم...اهلا يا انس تعالي اعد 

انس....اهلا بحضرتك يا افندم ..خير..

حاتم...خير ان شاء الله تشرب ايه الاول...

انس....قهوه مظبوط...

طلب اللواء القهوه...وبعد مده بسيطه. كانت القهوه عالمكتب....

انس..خير يا افندم..

حاتم..اولا كده بكره الصبح هتروح لحد صاحبك.

انس....هو انس في عنده مشكله ولا ايه...

حاتم...الموبايل بتاع مايا الحاوي..لمار بتقول انها هتقدر تفك الشفره بتاعته.. وانا هبعتهولها معاك وهبعت معاك حجات هتساعدها في فك الشفرات دي..هي طلبتها

انس....وحضرتك اتأكدت بنفسك انها هتقدر..

حاتم...هي قالتلي كذا حاجه وانا شايف اننا مش هنخسر لو حاولنا...

انس...اكيد بس هنخسر وقت عالاقل..

حاتم....ان شاء الله خير يمكن تقدر ..

انس...عموما انا تحت امر حضرتك...هخلص النبطشيه الصبح واطلع علي هناك... بس بردو هو انا ليه حاسس ان حضرتك كنت عايزني في حاجه تانيه.

حاتم....فعلا عايزك تعقل صاحبك ..

انس...بقلق دياب..؟؟؟حصل ايه يا افندم

حاتم....واضح اوي انه دخل العواطف فالشغل وده مينفعش في شغلنا

انس...مش فاهم يا افندم

حاتم...مش فاهم ايه ياانس دياب..واضح انه اتعلق بلمار..

انس....اكيد حضرتك فاهم غلط

حاتم.. ياريت كنت فاهم غلط...بس انا واثق من اللي بقوله....وفضل حاتم يحكيله كل حاجه حصلت...

حاتم...فهمت يا انس..ليه قولت ان دياب دخل العواطف فالشغل.

حس انس...بالشفقه علي دياب...

بس يا افندم...انا مطلوب مني ايه خصوصا ان حضرتك عارف كويس جدا ان دياب دماغه صعبه...وبردو حضرتك عارف ان دياب صعب انه يتعلق بحد فا بيتهيألي يعني ادام زي ما حضرتك بتقول ان دياب اتعلق بيها مش يمكن مثلا هي بريئه او حكيتله علي السبب الحقيقي اللي خلاها تقتل....

حاتم....افهم يا انس....لمار في نظر الكل ميته خلاص يعني ملهاش وجوود...هي الوقت متجنده لحسابنا...وقضيتها دي مش قضيتي بريئه مش بريئه احنا الوقت في قضيه اكبر واهم بكتير من التاهات دي.فهمت..

انس...طيب وحضرتك موافق علي الجزء.بتاع انها تروح تقابل الراجل ده..

حاتم...هقولك نفس الكلام اللي قولته لدياب....عندك حل...تاني..

انس...لا بس في حاجه حضرتك ممكن تكون مركزتش فيها.

حاتم...احب اسمعها.

انس...يعني من كلام حضرتك ان مايا دي كانت مقضياها اسف يعني.

حاتم...تمام..

انس...طيب لما بالنسبه ليها ايه؟؟

حاتم...مش فاهم.

انس...يعني هتتقفش يا افندم لو الراجل عرف انها بنت ...

حاتم...متقلقش الراجل ميعرفش حاجه عن علاقات مايا ومهمه لمار انها تخليه يسكر.ويتبهدل عالاخر... 

وبعدين انا بس عايز اقولك حاجه مهمه..انا مش شيطان او معنديش قلب يا انس...وحتي لو لمار ميته اكيد مش هستسهل في انها تبيع نفسها...بس انا مش لاقيلها حل احنا كل اللي محتاجينه...الراجل..ده يمكن من اهم الناس اللي كانو بيشتغلو مع مايا الراجل ده...ديما لابس سلسله مش بيقلعها...كل اللي محتاجه من لمار انها تزرع المايك الصغير ده فالسلسه من غير ما يحس...

انس....عموما انا هروح بكره وهتكلم معاه واطمن ان شاء الله خير..

حاتم...هعتمد عليك يا انس انا مرضتش اشد اكتر علي دياب عشان انت عارف انه غالي عندي..وبعتبرك انت وهو ولادي.

انس....ده شرف لينا يا افندم وزي ما قولت لحضرتك اطمن خير ان شاء الله...

حاتم...ان شاء الله 

انس...هستأذن انا بقي عشان اتأخرت جامد عالشغل 

حاتم...ربنا معاك...امسك الحاجه اهيه اوعي تنساها.

انس...حاضر....وقف انس وأدي التحيه العسكريه واستأذن منه ومشي...

..............

وبعد مده بسيطه وصل القسم...ودخل مكتبه...وكلم كارمن...

اما عند...كارمن...كانت اعده فالاوضه علي كرسي ادام الشباك...الشقه كلها كانت الشبابيك بتاعتها ازاز طويله تبين منظر البحر والشارع بشكل جميل...ومخيف في نفس الوقت...فضلت كارمن باصه وهي سرحانه...فجأه رن موبايلها...

كارمن...الووو

انس....عامله ايه

كارمن...كويسه

انس...نمتي ولا ايه..

كارمن...لا انا صاحيه.

انس...بتعملي ايه..

كارمن...كنت اعده ببص عالبحر.

انس...متفتحيش الشباك الجو سقعه.

كارمم...لا مش فتحاه..

انس..حاولي تسلي نفسك افتحي التلفزيون اعملي اي خاجه.

كارمن...حاضر..

انس...كلتي.

كارمن..لا مكلتش مش عايزه

انس...لا لازم تاكلي عشان المفروض تاخدي العلاج كمان نص ساعه.

كارمن...حاضر هاكل...

انس....ماشي انا بطمن عليكي اي وقت تحتاجيني كلميني تمام..

كارمن...حاضر.

انس...عايزه حاجه..

كارمن...سلامتك.

انس...الله يسلمك...يلا باي.

كارمن...باي..

قفل انس...وهو مبتسم...

اما كارمن فارجعت شردت تاني...فضلت تلف فالاوضه براحه وهي مش قادره..مسكت الرساله اللي بعتتهالها لمار في ايدها ورجعت وقفت ادام الشباك وهي سانده بايدها الاتنين وراسها عالشباك...وباصه للبحر...

نزلت دموعها وهي باصه علي الكلام في الرساله...

كارمن...وحشتيني يالمار اوي... حاسه اني فحلم مش قادره اصدق انك موتي حاسه انك معايا وجمبي سامعه صوتك في ودني ديما حاسه بنفسك حواليا..

مش قادره اتأقلم من غيرك علي اي حاجه.  تعبانه اوي يالمار...جوايا وجع في قلبي محدش يتخيله...في شرخ في قلبي نغزه في صدري مع كل نفس باخده وانتي مش موجوده جمبي...تعرفي ان ده اول يوم  هيعدي عليا اكون فيه لوحدي من غير اي حد جمبي...انا تعبانه اوي يالمار...ومش عارفه امته التعب اللي جوايا ده هيروح...صدقيني يالمار انا مش معترضه خالص علي قضاء ربنا بس انتي فاهمه يعني ايه اعيش من غيرك فالدنيا دي...يعني مبقاش في فرح ولا حاجه حلوه..اليوم بيعدي كده وخلاص نفسي اجيلك اوي نفسي اخدك في حضني...نفسي اتكلم معاكي..نفسي اعيط في حضنك انا جوايا جبل. نفسي افضل اصرخ عشان احس اني ارتاحت شويه بس مش عارفه...وحشتيني اوي وعندي احساس اني هشوفك قريب.وهجيلك...بحبك يا احلي لولي فالدنيا....

وفضلت لمار تعيط لحد ما حست بتعب راحت عاسرير وهي في ايدها الرساله خدتها ونامت من غير ما تاكل ولا تاخد الدوا...

........................

فضلت الساعات تعدي...لحد ما بقت 5 الصبح وابتدا الشروق يطلع....

خرجت...لمار من اوضتها دياب كان في الاوضه بتاعته. والدنيا هاديه...

نزلت لمار براحه من السلم...وقفت تحت في ساحه التدريب...وكان جواها طاقه من الغضب عايزه تفرغها ومش عارفه ملاقتش ادامها غير انها تدرب....فضلت لمار تجري بأقصي سرعه...لفت كتير اوي بسرعه فائقه لدرجه انها لو كانت بتدرب مع دياب كانت سجلت رقم قياسي فالسرعه..

خلصت لمار...مسكت الحبل وفضلت تتسلق الحبل بأقصي سرعه ومن غير حزام امان...اكتر من مره تطلع وتنزل...

فضلت تزحف باقصي سرعه من تحت السلك الشائك...مره علي بطنها ومره بضهرها...كانت بتدرب بمهاره فظيعه...

حتي تسلق الجدران كانت بتتسلقها في اقل من ثانيه..ولاول مره تمسك السلاح وتصوب عالتمثال ومفيش اي نشان يخيب منها كان كل تصويبه بتصيب منتصف الرأس بمهاره فظيعه..

كانت لمار شارده لدرجه انها مكانتش ملاحظه العيون اللي بتراقبها من فوق...(دياب)....

لاكن...فجأه.  لاحظ دياب انها بتمشي ناحيه البوابه...فتحتها من جوه..وخرجت للصحرا.

دياب نزل بسرعه وراها عشان يشوف هي راحه فين...لاكن كان من بعيد عايز يراقب تصرفاتها من غير ما يقتحم خصوصيتها...

مشيت لمار...في الصحرا.  ودياب وراها من بعيد..معاه المسدس بتاعه في الحزام عشان المكان اكيد في ديابه ...فضل وراها من بعيد...وفجأه.  لمار حست رجلها تقلت في الرمل وتعبت من كتر ما اتدربت وتعبت من كل حاجه وقعت فالارض علي ركبتها 

وانهارت لمار...فاللحظه دي....وكأنها كانت محتاجه تكون لوحدها عشان تكلم ربنا...

لمار....يااااارب...انا تعبت اوي خلاص مبقتش قادره استحمل....يارب قلبي واجعني اوي مش قادره اتحمل كل اللي بيحصلي ده....لو ده ذنب عملته اكيد مستاهلش العقاب ده كله...انا طول عمري قريبه منك يارب عمري ما عملت حاجه تغضبك...عمري مأثرت في اي حاجه...من ناحيه حد عمري ما ظلمت كنت باره بأمي وابويا...عمري ما زعلتهم ولا نيمتهم زعلانين عمري ماخلتهم مش راضيين عني...عمر ماحد احتاجني وموقفتش جمبه علي اد ما اقدر... بحاول افتكر حاجه عملتها تكون نتيجتها العقاب ده مش لاقيه يارب....يارب انت اكتر حد عارف اني مظلومه وعارف انه كان غصب عني...انت عارف يارب اني اتخذلت من امي وابويا...واللي حصل كان رد فعل يارب انت عارف ان انا اللي اتظلمت بقيت في نظر الناس مجرمه...وانت عارف يارب ان طول عمري بعمل كل حاجه صح...انا بقيت في نظرهم وحشه وسمعتي اوحش وانت عارف يارب ان عمري ما كلمت ولد ولا دخلت مع حد في اي علاقه وكلهم كانو مش اكتر من زمايل واخوات وجيران......

عارف ان كل اللي اتقال عليا ده ظلم...وانت يارب مترضاش بالظلم ده...

انا رضيت بحكم الاعدام يارب كان كفايه اوي اني اموت وانا مظلومه كنت راضيه لاكن اجيلك يارب واقابلك وانا مسلمه نفسي وشرفي لراجل بعد ما حافظت علي نفسي ...يارب انت مترضاش بالظلم ده....انا وافقت عشان عارفه انهم لو سابو امي مش هيسيبو كارمن....امي تعبانه وهي الوقت بين ايديك لاكن كارمن كفايه عليها اللي شافته انا لو هسلم نفسي فا ده عشان محدش يأذيها ولا يأذيني فيها انا كده كده ميته...لاكن هي كفايه عليها ظلم تعيش حياتها بقي....

يارب سامحني يارب...وابعد عني حب معملتش حسابه في اصعب وقت بمر بيه....حب جالي متأخر اوي وجالي في وقت مينفعش اصلا ان احب فيه انا انتهيت يارب وانت عارف ده كويس..ليه باعتلي الحب ده الوقت..

ليه خليت قلبي دق...بعد ما كان استسلم لاموت وبطل يدق....

يارب ارحمني وعجل بموتي بقي عشان خلاص مبقتش قادره...

يااااااارب خليك جمبي...انا مليش حد..

يااااارب يااااارب....

انهارت لمار...فاللحظه دي...

ولاول مره تنزل دموع دياب علي اي حد نزلت بوجع عشان لمار....

عدي وقت وهي اعده فالارض وباصه للسما ودموعها مغرقه وشها...اخيرا قامت وقفت عشان ترجع

فاللحظه دي...دياب رجع بسرعه. لورا من غير ما تشوفه...

فضلت ماشيه بخطوات تقيله وباصه فالارض...لحد ما دخلت...من البوابه وقفلت وراها....

وبتلف بضهرها....لقت دياب...

لمار..😳😳😳😳اتخضت..

دياب...بهدوء كنتي فين..

لمار...بارتباااك..كنت كنت.  خرجت بره كنت بتمشي اسفه مش هتتكرر😔

دياب....عادي.بس علي فكره المكان هنا خطر في تعالب وديابه وتعابين احنا في وسط صحرا..مش خايفه علي نفسك

لمار.....باستسلام....عادي...مش هتفرق.  سواء فالصحرا او فالعمار...هما موجودين ورايا في كل مكان..

الكلمه...هزت دياب ووجعته....

دياب...طيب اطلعي ارتاحي وغيري هدومك انتي متبهدله خالص...ولو حابه تنامي نامي لو مش هتقدري تتمرني.

لمار...لا هقدر...هغير واجي.

دياب...ماشي...

راحت لمار غيرت...وبعد وقت خلصو التمارين وجه انس فالوقت ده...

بعد ما سلم عليهم وفضلت لمار تتطمن علي كارمن منه...واعدو مع بعض كتير...اداها انس الموبايل والحاجه اللي طلبتها... واستأذنت منهم لمار وسابتهم مع بعض...

انس...فضل يتكلم مع دياب..كتير..

دياب....مفيش حاجه اسمها مفيش حل يا انس...هما مجبرين يلاقو حل..

انس...انت حبيتها يا انس...

دياب...هو انا كل ما تكلم مع حد يقولي انت حبيتها...انت م شايف ان الموضوع صعب..

انس...لا شايف..بس عسألك سؤال تاني...لو لمار بنت تانيه وسمعت من بعيد عن نفس مشكلتها من غير ماتكون بتتعامل معاها كان ده هيبقي رأيك ولا هتضايق بردو بس من بعيد لبعيد..

سكت...دياب 

انس....ابتسم انس بوجع يبقي حبيتها ياصاحبي. زي ما انا حبيت صحبتها🙂

دياب...بصله وابتسم بنفس الوجع....

لازم تروح لوالدتها وتحاول تستفزها وتخليها تتكلم عرفها انها ممماتتش عشان لو وصلها انها ماتت هتسكت خلاص لاكن يمكن يكون ده حافز يخليها تتكلم ويبقي عندها امل..

انس...هعمل كده وربنا يستر..

دياب...ان شاء الله

خلص انس اعده معاه..ومشي..

ومر اليوم بسرعه من غير اي جديد...غير ان ريناد وياسمين اتقابلو وعملو خطه مع بعض عشان يوقعو بيها حنان....وانس وصل لكارمن قبل معاد الدكتور...وغيرت عالجرح...واداها كل حاجه جابها لدراستها بعد ما وصي واحد صاحبه يروح يجبها لان هو كان رايح لدياب ومش هيلحق....

وعدي...تاني يوم من غير اي جديد..

دياب...كان اعد بيشرب سيجاره في اوضته...وفجأه سمع لمار بتصرخ رمي السيجاره...وجري بأقصي سرعه ....علي اوضتها....واول ما فتح...😳😳😳😳



البارت السابع عشر...

دياب...كان اعد بيشرب سيجاره في اوضته...وفجأه سمع لمار بتصرخ رمي السيجاره...وجري بأقصي سرعه ....علي اوضتها....واول ما فتح...

دياب...في ايه .

لمار....بتتنطط زي الاطفال من الفرحه.ورافع التليفون بايدها..فتحته فتحته يادياب.. 

دياب....فتحتي الموبايل.

لمار....ايوه فتحته..

قرب منها دياب...ومسك الموبايل وبصلها باعجاب....انا لازم اكلم سياده اللواء..

مسك...دياب موبايله.عشان يكلمه...

حاتم....الووووو ايوه يادياب 

دياب...حاتم باشا.

حاتم...خير يادياب في حاجه..؟؟

دياب...لمار فتحت الموبايل..

حاتم...قام من عالكرسي...ايه بتتكلم بجد

دياب...والله العظيم انا ماسكه في ايدي اهو.

حاتم....براڤو براڤو...اديهالي يا دياب.

دياب...مدلها ايده بالتليفون...سياده اللواء عايز يكلمك... 

خدت منه لمار الموبايل....الووو

حاتم....براڤو عليكي يالمار..انتي عملتي اللي مفيش حد عرف يعمله...

لمار...شكرا يا افندم...

حاتم...لو اني كنت شاكك انك هتقدري لان اللي كان شغال عالموبايل ده...تقدري كده تقولي اساتذه بس التلميذه اتفوقت علبهم كلهم..

لمار...بفرحه...شكرا لحضرتك يا افندم دي شهاده اعتز بيها..

حاتم....لمار احنا كده ابتدينا اللعب. الوقت في كذا حاجه لازم نعملهم اليومين دول....الاسبوع التاني خلاص بيخلص كلها يومين تلاته والجد هيبتدي...لازم تجهزي نفسك لحاجتين مهمين...المكالمه معاهم والمقابله 

لمار...وشها اتغير.....وانا جاهزه يا افندم.

حاتم...وقبل كل ده عايز تبصي عالموبايل وعالرسايل وعلي كل حاجه خاصه يمكن تقدري تلاقي حاجه مهمه..وهخلي دياب...يوصل الموبايل بالاجهزه بتاعتنا عشان الرجاله تشوف شغلها وتعرف تجيب كل حاجه فالموبايل..بس طبعا دورك منتهاش لان اكيد ممكن الرجاله تلاقي حاجه واقفه ادامهم او عليها شفره وده هيبقي شغلك.

لمار...تمام يا افندم تحت امرك...

حاتم...اديني دياب افهمه هيعمل ايه...

خد دياب الموبايل وهفهمه حاتم كل حاجه وطلب منه يوصل الجهاز بيهم عشان يقدرو ياخدو كل حاجه عليه..

دياب...تمام يا افندم حالا...سلام..

قفل معاه دياب...وابتدا ينفذ بسرعه..

اما في جهاز المخابرات...كان الكل بيشتغل علي قدم وساق بعد فتح الموبايل...

دياب....خلص كل حاجه...وبص للمار...بفخر...براڤو يالمار...

لمار...بابتسامه بسيطه...شكرا..

دياب...كنت عارف انك هتفتحيه..

لمار...بسخريه...مع ان مكنتش حاسه بس ماشي.

دياب...بابتسامه لا والله مكنتيش  حاسه ليه بقي.

لمار...يعني شكلك مكنش واثق فيا..

دياب...بالعكس الحماس اللي كان باين في عينك اكدلي انك هتفتحيه بس بصراحه مكنتش متخيل انك تفتحيه بالسرعه دي..

لمار....المهم انه اتفتح..

دياب...طيب ايه مجوعتيش.

لمار...عادي.

دياب....طيب تعالي يلا ناكل انا جعان اوي..

لمار....حست بتعب بسيط وبان علي ملامحها...حاضر روح وانا هاجي وراك.

دياب...ماشي بس اعملي حسابك انك هتعملي الاكل بنفسك..

لمار....حاضر بس اشمعني.

دياب...يعني بقالي داخل علي اسبوعين بحضرلك الاكل وانا اصلا فالعادي مش بحضره لنفسي يعني يوم بقي اكل من ايدك اعتبريه رخامه..

ابتسمت لمار...بتعب...ماشي هحضره انا

دياب....مالك انتي كويسه...

لمار...مش عارفه حاسه ان بطني وجعاني يظهر خدت برد..

دياب...انتي بتهربي من تحضير العشا ولا ايه

لمار...لا والله ماشي..هاجي وراك.

دياب...ماشي وهطلع جدع معاكي واساعدك...

لمار...شكرا لكرمك.

دياب...انتي بتتريقي🤨

لمار....انا لا خالص🙄

دياب...بابتسامه خوافه.يلا متتأخريش.

لمار...حاضر.

مشي دياب...علي الاوضه بتاعته

اما لمار..خدت غيار ودخلت تاخد شاور...ولسه حاسه بالم...

صدمه اصابت لمار...😲😲🙊

لمار....يانهار اسود...هي كانت نقصاكي...هعمل ايه الوقت ياربي...

اتصرف ازاي الوقت فضلت لمار تدور في الحاجه اللي كانو مجهزنهلها فالاوضه..

لمار...مفيش ازاي نسيو حاجه زي دي هما ناسيين اني بنت😔😔

هعمل ايه ..يارتني في مكان ينفع اجيب منه...احنا في صحرا...مفيش ادامي...غير اني اقول لدياب..

لمار...ديااااب😳😳لا لا استحاله اقوله  مش هقدر.....بس هتصرف ازاي😔😔

فضلت لمار...تفكر مش لاقيه حل خدت شاور وعملت حل مؤقت وكانت قلقانه الحل ده يتكشف.

خبطت عليها دياب من بره.

لمار...ايوه.

دياب...ايه نمتي ولا ايه 

لمار...لا لا جايه اهو.

ياربي..هتصرف ازاي وابتدا الالم يزيد وتتوتر اكتر.

خرجت لمار من الاوضه...وراحت عنده وهي باين عليها التوتر.

دياب...ايه كل ده بتعملي ايه

لمار...كنت باخد شاور من بدري بشتغل فالموبايل مكنتش فاضيه.

دياب...طب ايه مش هناكل بقي انا جعان

لمار...اااه ااه حالا..وقفت لمار تعمل العشا كان باين عليها التوتر بتتلفت كتير. وبتعمل بسرعه..

دياب. كان واقف وراها رافع حواجبه وحاسس انها فيها حاجه...

دياب....هو في حاجه.

بصتله لمار بسرعه...هاااا لا لا في ايه مفيش.

دياب...امال مالك متوتره كده ليه...

لمار.. لا مفيش انا كويسه..

دياب....ماشي 

لفت لمار عشان تكمل...وهي بتبص عليه بحرف عينها....

راح دياب اعد عالكرسي وولع سيجاره...وباصصلها ومش شايل عينه من عليها...

 لمار بصت بطرف عينها لقيته مركز معاها..لفت بسرعه...😳في ايه..

دياب...بابتسامه في ايه..انا كلمتك.

لمار....مالك بتبصلي كده ليه..

دياب...انا...محصلش.

لمار...لا حصل وانا شوفتك باصص عليا🤨

دياب...ياستي لو ببص انتي ايه اللي مضايقك...انتي هتتحكمي في عيني.

لمار...اه بص في اي مكان تاني متبصش عليا...

دياب...والله انا ابص في اي مكان يعجبني..هو انتي عيني😉

لمار....بصتله وسكتت وهي حاسه انها هتعيط...🥺

رجعت تكمل تحضير العشا...

وخلصت بسرعه وحطت الاكل...واعدت وهي بتحاول تبعد عينها وهو مش منزل عينه من عليها...

لمار....خلصت اكل بسرعه او بمعني اصح مكالتش كويس اصلا.

دياب...انتي كلتي.

لمار...اه الحمد لله.

دياب...هو ايه اللي اه انا مشوفتكيش كلتي اصلا.

لمار...شبعت وبعدين معدتي تعباني مش قادره..

دياب...انتي تعبانه بجد.

لمار...يعني شويه...

دياب...حاسه بايه..

لمار...لا لا مفيش انا كويسه...

دياب....فاللحظه دي فهم وقدر يعرف سر ارتباكها..

دياب....لمار 

لمار.. .نعم...

دياب...احتمال بكره سياده اللواء يجي او يبعت حد...مش محتاجه اي حاجه..

لمار...فرحه...بجد..😍ااااه محتاجه..ورجعت سكتت🥺🙄لا مش محتاجه اقصد..

دياب...اتأكد عموما لو محتاجه عرفيني...هو قاللي ان هو ممكن يجي او يبعت بنت زميلتنا عشان تساعدك في شويه حجات تخص مايا..

لمار...بجد...طيب هو انا ممكن اطلب منك طلب..

دياب...طبعا...

لمار...ممكن لو في بنت جايه تخليني اكلمها يعني هحتاج حجات في اللبس والميكب.

دياب....حب يرخم عليها...وهو مبتسم...طب ماتقوليلي عايزه ايه وانا اقولها.

لمار...لا ماهي حجات اساميها صعبه ويعني مش عايزه ادوشك.

دياب ..لا متقلقيش وبعدين يا ستي انا اكول اتدوش..

لمار..في سرها....منك لله يادياب..😁

دياب....هاااا عايزه ايه..

لمار....😔😔مش عايزه حاجه

دياب....براحتك....انتي الخسرانه..صحيح بطنك عامله ايه.

لمار...😳🙄. كويسه.

دياب...ابتسم وهز دماغه شمال ويمين...

لمار...انت بتضحك علي ايه😡😡😡

دياب...ولا حاجه بضحك علي العنيده اللي دماغها ناشفه...

لمار....مين دي

دياب.....بنوته جميله...دماغها ناشفه اوي بس قريب هظبط دماغها دي...

حست لمار...باحراج....وان الكلام عليها...

لمار....انا هروح اوضتي مفيش حاجه نعملها انهرده صح...

دياب....مين قال انه مفيش احنا تقريبا معملناش اي حاجه انهرده وسايبك من امبارح وانهرده طول اليوم مع الموبايل.ايه ولا تعبانه

لمار....لا مش تعبانه....بس بردو هروح اوضتي وارجع..

دياب....هتعملي ايه.

لمار...من بين سننها...هو تحقيق انا حره. ولفت عشان تخرج من الاوضه

دياب...خلاص يا ستي براحه انتي هتاكليني....عموما الحق عليا...كنت هقولك مكان الحاجه اللي بتدوري  عليها...

وقفت لمار في مكانها....وهي مبرقه 😳ورجعت بصت عليه..حاجه ايه تقصد ايه...

دياب....ابدا بس الرجاله لما جهزت المكان هنا قبل ما نيجي..كانو عارفين اننا هنأعد هنا فتره طويله  شهر شهر ونص شهرين..فا جهزو المكان هنا بالكامل..من كل حاجه ممكن نحتاجها..وتقضينا فتره كمان...

وطبعا منسيوش انك بنت😉

لمار...😳😳برقت ووشها احمر تقصد ايه

دياب...بابتسامه جذابه...اقصد ان اللي بتدوري عليه...هتلاقيه في اخر رف في دولاب الحمام بتاعك...😉😉😉ولو الطول مش مساعدك انا فالخدمه..

لمار....وقفت متنحه وكأن لسانها اتشل وفأقل من ثانيه...جريت من ادامه علي اوضتها...

واول ما جريت  ضحك دياب علي الطفله اللي وقع في حبها🥰

دخلت لمار قفلت الباب..ووقفت وراه وهي حاطه ايدها علي قلبها...

لمار....وده عرف ازاي...انا هدومي مش فبها حاجه...يمكن شافني وانا بدرو🤔

حتي لو شافني ايش عرفه انا بدور علي ايه....اكيد لما لقاني مرتبكه وكل شويه ابص علي هدومي وبطني اللي بتوجعني...انا غبيه كان لازم اقول ادامه...

طب ما يمكن ميقصدش كده وانا عشان مرتبكه فكرت انه يقصد كده ...هروح اشوف ايه اللي فالحمام يمكن يطلع حاجه تانيه...

راحت...لمار وخدت كرسي تقف عليه...واتفاجأت وعرفت انه فهم.  

لمار..🙊🥺اوريله وشي انا ازاي الوقت...منك لله يا دياب...

لمار...لنفسها هو انا عامله كده ليه عادي يعني ما انا بنت...🙄😔😔

قضلت لمار تكلم نفسها وفالاخر قامت ظبطتت نفسها وفضلت راحه جايه فالاوضه مش عارفه تخرج.

...........

اما عند...ريناد....

ريناد...الوووو

ياسمين...ايه بكلمك مبترديش ليه...

ريناد...مفيش كنت تحت..

ياسمين...طب ايه عملتي اللي اتفقنا عليه ولا لا..

ريناد....معرفتش هي من امبارح وهي تعبانه عندها برد جام...وانهرده مخرجتش طول اليوم بس هي خارجه بعد شويه...

ياسمين...طيب دي فرصتك روحي يلا شوفي الموبايل...

ريناد....هي لسه تحت مطلعتش سمعتها بتقول هتطلع تاخد شاور وتلبس و تخرج..

ياسمين...طيب تمام اول ما تدخل تاخد شاور...تدخلي علي موبايلها بسرعه...وشوفي اخر رقم اكيد. هتكون بتكلم الراجل اللي كلمته...عشان اكيد المفروض فيه بينهم معاد...عشان تديله الفلوس اللي قالتله عليها.

ريناد...فعلا هي المفروض كانت قابلته زي ما اتفقت معاه...بس تعبها خلاها اكيد اجلت..

ياسمين...تمام المهم خلي بالك يا ريناد...احسن تشوفك اهم حاجه تكوني سريعه ومترتبكيش عشان تقدري تخلصي..

ريناد...حاضر ربنا يستر...هشوف هعمل ايه واكلمك..

ياسمين...ماشي وانا مستنياكي...يلا خلي بالك...باي.

ريناد...حاضر سلام....

قفلت...ريناد..مع يا سمين...وراحت وقفت علي الباب عندها وهي فتحاه فتحه صغيره...فضلت حوالي خمس دقايق...واخيرا ظهرت ادامها حنان طالعه وراحه علي اوضتها...قفلت ريناد...الباب اكتر ...لحد ما دخلت وقفلت وراها...

وقفت ريناد شويه تاني...واخيرا...خرجت براحه من اوضتها....فضلت تبص شمال ويمين..اطمنت لما ملاقتش حد...راحت عالاوضه..بتاعت حنان...قربت ودنها تسمع.....

ولحسن حظها لتاني مره كانت تسمع....

......

حنان....الووووو

مجهول....ايوه ياست الكل حمد الله علي سلامتك..

حنان...الله يسلمك....جهزت نفسك.

مجهول...انا مستنيكي.

حنان...تمام انا نص ساعه بالكتير وهخرج من الڤيلا...وهاجي عالمكان اللي اتفقنا عليه...

مجهول...المهم المبلغ معاكي.

حنان...250 زي ما اتفقنا...

مجهول...تمام...وانا في انتظارك..

حنان....المهم تاخدهم وتخلص علي طول..

مجهول...اوعدك...اخدهم انهرده...بكره الصبح هتسمعي خبرها...

حنان....لما اشوف بكره....هسمع خبرها ولا خبرك..

مجهول....بضحكه شريره...لا خبرها ان شاء الله...

حنان...يلا لما اقر هكلمك.

مجهول...في انتظارك يا ست الكل سلام

حنان...سلام....

قفلت معاه حنان...وسابت الموبايل علي السرير... وراحت طلعت لبسها ودخلت تاخد دش.....

وقفت ريناد شويه عشان تتأكد انها دخلت....واخيرا...مسكت اوكره الباب براحه...وفتحت بهدوووووء ولما اطمنت انها مش فالاوضه ..دخلت بسرعه...

..............

اما عند كارمن....كانت اعده باصه فالورق اللي انس جابه...بشرود...ومش مركزه...سمعت جرس الباب....قامت. عشان تفتح....وهي عارفه انه انس...

فتحت الباب....

انس...بابتسامه جميله....مساء النور علي اجمل بنوته..

كارمن...بابتسامه...مساء النور...اتفضل..

دخل انس....عامله ايه انهرده...

كارمن.. الحمد لله بخير...هو انت ليه مش فتحت مش معاك مفتاح.

انس...معايا اه بس اكيد مينفعش افتح...عشان تكوني براحتك...

المهم....ايه اخبارك...

كارمن ..بخير

انس...ذاكرتي.اي حاجه.

كارمن...بحزن...مش عارفه خالص.

انس...ليه بقي ما احنا اتفقنا نركز ونذاكر عشان نقدر نوصل...وبعدين انا قولتلك ذاكري عشان تسلي نفسك انتي طول الوقت اعده لوحدك...المذاكره اكيد هتخليكي تضيعي وقتك.

كارمن....مش عارفه اركز خالص صدقني...لمار تقريبا محتله كل عقلي..

انس....يابختها...

ابتسمت. كارمن غصب عنها..

انس...مسكها انس من ايدها تعالي اعدي...

راح انس وكارمن اعدو....

انس...كارمن...متنسيش ان دي وصيه لمار ليكي...انك تذاكري وتنجحي وتحققي حلمك انتي وهي صح..

كارمن...صح..

انس...يبقي تذاكري وتركزي...وبعدين محدش طلب منك انك تشيليها من دماغك انا شايف انها طول ما هي في عقلك وتفكيرك ده هيكون حافز انك تحققي حلمك..وتنجحي.  اتفقنا.

كارمن...حاضر..اوعدك.

انس....وانا مصدقك....كلمتي مامتك.

كارمن...اه كلمتها من شويه...هي رنتلي كان بابا خرج..

انس...في اي حاجه عندها.

كارمن...لحد الوقت زي ماهما...بس ماما واثقه انك مش ساكت وبيدور عليا.

انس...متقلقيش لو قلب الدنيا مش هيلاقيكي..

كارمن....ربنا يستر..

انس...كلتي وخدتي العلاج ولا لا

كارمن...اه خدته خلاص وكلت..

انس...في اي حاجه نقصاكي.

كارمن...لا خالص كله تمام...

انس....طيب اعملي حسابك...انك من اول الاسبوع ده هتنزلي الجامعه.

كارمن...انا خايفه.

انس...قولتلك متخافيش انا معاكي. وهاجي اخدك كل يوم الصبح اوصلك...وهتكوني معايا عالموبايل...واجي اخدك...ارجعك.

كارمن...بس كده هيبقي تعب عليك.

انس...انا شوفت الجدول بتاعك وانتي عندك بس 3 ايام...ومش قصه يغني وبعيدن هعدي عليكي الصبح هكون لسه مخلص شغل...وهاجي اخدك...

كارمن...بس كده مش هتلحق ترتاح ولا تنام...

انس....ولا يهمك...انا هظبطها بطريقتي

المهم اكون...مطمن عليكي...

كارمن...بابتسامه....انت عارف انا لو عشت طول عمري اخاول ارد جزء من اللي بتعمله معايا بردو مش هقدر..

انس...بلاش الكلام العبيط..ده. وعايزه تردهولي ياستي موافق واانا بالنسبالي لو ذاكرتي ونجحتي وحالتك اتحسنت شويه هعتبره رد وبالنسبالي هيكون حاجه كبيره كمان..

كارمن...اوعدك اني مش هخذلك ابدا.

انس...عارف عشان بنوتي شاطره..

كارمن...باستغراب...بنوتك.

انس...اه بنوتي مستغربه ليه...مش انا بقيت مسؤول عنك...يعني بقيتي بنوتي من انهرده...في اعتراص🤨

كارمن...بابتسامه...وانا اقدر اعترض...

انس...ايوه كده....طلع انس من جيبه ظرف...وفتح ايدها وحط الظرف فيه...امسكي ياستي...

كارمن...ايه ده...

انس...افتحيه...

فتحت كارمن الظرف...وتنحت...ايه الفلوس دي..

انس...دول هتخليهم معاكي...عشان اي حاجه تحتاجيها...

كارمن...بس انا مش محتاجه حاجه...ومش هقدر اخدهم...

انس...اولا اانتي من اول الاسبوع هتنزلي الجامعه....ولازم يكون معاكي فلوس...ثانيا. وده الاهم مفيس حاجه اسمها مش هاخد...عشان هتاخديهم غصب عنك...انتي نسيتي انك بنوتي😉

كارمن...انس عشان خاطري بلاش صدقني..انا مش محتاجه وقولتلك اني بس هخف وهنزل اشت..قاطعه انس بحزم..تنسي الموضوع ده من دماغك مفيش شغل...ياكارمن...انتي فاهمه...

كارمن...عشان خاطري..

انس...عشان خاطري انا اسمعي الكلام.. كده احسن ليكي...عشان كمان اكون مطمن عليكي...

كارمن....بس دول كتير اوي.

انس...مفيش حاجه كتير علي احلي بنوته فالدنيا...

كارمن...دموعها لمعت في عينها....انس...هو انا مش بحلم صح...

انس....وهو بيمسح دموعها....لا مش بتحلمي...والدموع الحلوه دي مش عايزها تنزل تاني...ممكن..

كارمن....ربنا يخليك ليا..

مسك...انس ايدها ويخليكي ليا يا احلي بنوته فالدنيا...وباس ايدها...

كارمن...ابتسمت...ولاول مره تحس قلبها بيدق بسرعه...

انس....ايه جاهزه...اكلم الدكتور..

كارمن...ما بلاش والنبي انا بقيت احسن.

انس...هنرجع لشغل العيال تاني...خلينا نخلص بقي عشان تتحسني بسرعه.

كارمن...حاضر كلمه..

انس....ايوه كده

..............

اما عند لمار ودياب....بعد ما خرجت اخيرا كانت بتحاول تبعد نظرها عن دياب وحاسه انها هتعيط من كتر ما هي محرجه...دياب كمان كان بيحاول ميرخمش عليها وحس بالشفقه ناحيتها....ابتدو مع بعض تدريب عاللغه وحس انها اتحسنت كتير عن الاول فضلو يتدربو كتير  لحد ما خلصو...

دياب...كان حاسس بتعب...

لمار...كده احنا خلصنا..

دياب...اه لو حابه تدخلي تنامي ادخلي..

لمار....ماشي...انت هتنام اقضد يعني..

دياب...اه هدخل الجو برد 

لمار...تمام...تصبح علي خير...

دياب...وانتي من اهل الخير...

دخلت لمار نامت هي ودياب....وعدت حوالي ساعه ونص...قلقت لمار قامت تشرب...سمعت دياب...بيكح جامد

قامت..من عالسرير خرجت بره الاوضه...

وراحت علي الاوضه بتاعته...خبطت...

دياب...كان لابس بنطلون...وقالع التيشرت...ودي كانت عاده اتعود عليها سواء في صيف شتا بيقلع التيشرت...

قام...دياب.. براحه يفتح...وهو بيكح جامد

اتحرجت...لمار من منظره بس معلقتش..

لمار....انت كويس انا قلقت وسمعت بتكح جامد.

دياب...فضل يكح جامد...

دخلت لمار وراه ....دياب مالك..

دياب...تقريبا خدت برد..

لمار....اكيد...لازم تاخد برد...وانت مش لابس كده...وبعدين انت بتشرب سجاير كتير اوي...

دياب...فضل يكح جامد...

لمار...راحت مسكت التيشرت بتاعه...وادتهوله عشان يلبسه..اتفضل البس ده...خده منها دياب...واعد عالسرير وهو بيكح جامد اوي..

لمار...دياب...انت شكلك تعبان اوي...انت محتاج دكتور..

دياب...متقلقيش انا هبقي كويس...

لمار...طيب مفيش حاجه هنا للكحه..دي

دياب...في هناك...

راحت لمار جابت الدوا...وادتهوله...ومسكت التيشرت منه....وساعدته عشان يلبسه.... وحست من قربها منه ان حراره جسمه عاليه. ومن غير تردد حطت ايدها علي راسه

لمار....دياب...انت سخن..

دياب...لا لا انا تمام.

لمار....تمام ايه انت سخن جدا...

دياب.. انا محتاج انام بس هبقي كويس...

لمار...طيب..ارتاح عالسرير...هعمل حاجه دافيه...ولازم كمادات...

دياب...نام عالسرير من غير اي كلام كان حاسس بتعب جامد...

راحت لمار عملتله حاجه دافيه...وادتهاله...وجابت الكمادات...واعدت جمبه....تعمله...

دياب...كان بيفتح عينه بالعافيه وهو باصصلها...ومبتسم...

دياب....برخامه...بطنك لسه بتوجعك..

لمار...😳🙄🙄 علي فكره انت بجد رخم اوي...وانا ممكن اسيبك تعبان وادخل انام..

دياب...انا عملت ايه بس انا بطمن عليكي..

لمار....والله بتطمن ولا بترخم..انا غلطانه ان جيت اطمن عليك...وشكلي كده هسيبك حرارتك عاليه كده 

دياب...اهون عليكي...

لمار...قلبها دق...وابتسمت وسكتت.

دياب...ايه سكتي ليه...اهون عليكي.

لمار...اه تهون علي فكره...

دياب...طيب عيني في عينك كده...

مرضيتش تبص...

رفع ايده مسك دقنها وخلاها تبصله...

ابتسمت لمار غصب عنها.وبعدت عنها..

دياب...كنت واثق اني مش ههون..

لمار....انا حاسه انك بتخرف من السخونيه ومش هاخد علي كلامك..

دياب...طب تصدقي ده اخلي كلام بيطلع فالتخريف ده...

لمار...يعني انت عارف اهو انك بتخرف...

دياب....مسك ايدها....وهي حطاها علي راسه...وقربها من شفايفه...وباسها...

حست...لمار...ان قلبها هيخرج من حركته.  ومتكلمتش😳

دياب....اسف...عشان مديت ايدي عليكي...صدقيني عمري ما عملتها في حياتي...ومكنتش اتمني اني اعملها معاكي....بس عايز اقولك حاجه انا بجد لما قولتلك كده كنت بستفزك...عشان تتكلمي مش اكتر...ورد فعلك وتفكيرك خلاني مش شايف ولاول مره مقدرش اتحكم في اعصابي...بجد اسف...متزعليش مني....وصدقيتي يا لمار...مش هفقد الامل...وواثق انك هتتكلمي...بمزاجك او غصب عنك...عشان مش هسمحلك...تبعدي عني....بحبك...

مدهاش فرصه للرد...وغمض عينه.   وثواني عدت كان دياب نام...وهو ماسك ايدها لسه...

اما لمار...فضلت باصه وهي مش بتتكلم...مفيش غير قلبها اللي بيدق...ودمعه نزلت من عينها...غصب عنها....

فضلت تعمله كمادات...لحد ما الحراره نزلت....غطته كويس....وسابته وراحت اعدت ادامه عالكنبه...وهي بصاله لحد ما النوم غلبها...

..............اما عند..ريناد....كانت ماسكه موبايلها وبتكلم ياسمين...

ياسمين.....ايه يابنتي كل ده...اتأخرتي اوي قلقتيني...

ريناد.....اسكتي...يا يا سمين...انا بقالي كذا ساعه بحاول اتلم علي اعصابي...

ياسمين...ليه بس....

ريناد.....هقولك..

فلاش...باك....

بعد   ما دخلت واطمنت انها مش موجوده.......مسكت موبايلها...

ولقيته مقفول بالباث وورد...

فضلت احاول....كتير.  تاريخ ميلادها تاريخ جوازها تاريخ ميلاد ريهام عمي....مكنش بيفتح...

وانا مندمجه.  اوي.  فجأة...   

ياسمين...😳😳😳يانهار اسود


البارت الثامن عشر

اما عند..ريناد....كانت ماسكه موبايلها وبتكلم ياسمين...

ياسمين.....ايه يابنتي كل ده...اتأخرتي اوي قلقتيني...

ريناد.....اسكتي...يا يا سمين...انا بقالي كذا ساعه بحاول اتلم علي اعصابي...

ياسمين...ليه بس....

ريناد.....هقولك..

فلاش...باك....

بعد   ما دخلت واطمنت انها مش موجوده.......مسكت موبايلها...

ولقيته مقفول بالباث وورد...

فضلت احاول....كتير.  تاريخ ميلادها تاريخ جوازها تاريخ ميلاد ريهام عمي....مكنش بيفتح...

وانا مندمجه.  اوي.  فجأة...   

الباب اتفتح

ياسمين...😳😳😳يانهار اسود

خرجت..من الحمام.

ريناد...لا يا اختي ده عمي اللي دخل وشافني ماسكه موبايلها😁

ياسمين.....يانهار مطين...وعملتي ايه...

ريناد....اول ما شوفته...حسيت..ان اتشليت في مكاني مقدرتش انطق ولا اتحرك...بس عيني كانت علي باب الحمام...

هو اول ما شافني.

فلاش باااااك..

عادل....بتعملي ايه هنا ياريناد...وماسكه موبايل حنان ليه..

ريناد....وهي بتبص علي باب الحمام....أنكل انا..

عادل....مالك يا ريناد.

ريناد...ممكن اخرج بس بسرعه قبل طنط حنان ما تخرج وهبقي اقولك

عادل....حس ان في حاجه ....ماشي يا ريناد اخرجي 

خرجت...ريناد...جري...وبعد مده بسيطه...خرجت حنان ولبست وخرجت...

ثواني وكان باب اوضه ريناد بيخبط.

ريناد...ادخل...

فتح عادل....واول ما ريناد شافته اتوترت...اتفضل يا انكل...

دخل عادل واعد عالكرسي...فضلت ريناد ساكته وباصه فالارض..وهو باصصلها...

عادل...هتفضلي ساكته كتير....

ريناد....انا اسفه..

عادل...انا مش جابلك عشان تتأسفي وعارف انك ادام عملتي كده اكيد في حاجه...اتكلمي ياريناد

ريناد....انا هحكيلك كل حاجه يا انكل عادل...

عادل...وانا سامعك...

ابتدت...ريناد تحكيله كل حاجه من اول مره سمعتها لتاني مره قبل ما تدخل اوضتها...

ريناد...بس ده كل اللي حصل وانا دخلت اوضتها...كنت عايزه اعرف مين الشخص اللي بتتكلم  معاه وكنت عايزه اعرف لو في بينهم رسايل يقصدو مين اللي عايزين يموتوها..انا اسفه يا انكل والله انا عمري ما اتدخلت في حاجه تخصي بس المرادي في شخص ممكن يموت..

عادل...بصدمه...دي اتجننت وصل بيها القذاره انها تقتل...

ريناد...ارجوك يا انكل بلاش تقول اي حاجه انا خايفه منها بجد.

عادل...متقدرش تقرب منك...

ريناد....وبردو خايفه علي حضرتك.  لان انت وحضرتك مش متفقين مع بعض. وممكن تعمل فيك اي حاجه. .

عادل...ريناد طيب مسمعتيش اسم الشخصيه اللي هي بتتفق عليها

ريناد...لا خالص مقالتش..

عادل...انا كنت شاكك فيها كنت حاسس انها بتخوني بس عمري ما شكيت انها ممكن تكون بتتفق علي قتل حد

ريناد...طيب حضرتك متقدرش تتوقع هي بتتكلم عن مين.

عادل...لا خالص انا دماغي وقفت .

ريناد....بس هي المفروض انها راحت تقابل الشخص ده عشان تديله فلوس والمفروض انه بكره هينفذ.

عادل....مش قادر اتخيل تدفع مليون جنيه عشان تقتل حد حياه البني ادمين رخيصه عندها كده...

ريناد....حضرتك هتعمل ايه...

عادل...انا دماغي واقفه مش قادر افكر...بس الاول في حد يعرف فالبيت هنا.

ريناد...لا خالص...مفيش غير ياسمين...

عادل....تمام....انا بفكر في حاجه مش عارف هتنفع ولا لا..

ريناد...ايه هي...

عادل....بفكر ابعت رساله للشخص ده من رقمها علي اني هي واقوله يلغي المعاد لحد ما اكلمه..

ريناد...وافرض الشخص ده اتصل بعد ما شاف الرساله...

عادل...مش عارف يحصل اللي يحصل بعد المهم اكون وقفت الجريمه دي...

ريناد...طيب حضرتك عارف الباث وورد..

عادل...باث وورد؟؟؟ انا معرفش انها عامله باث وورد.

ريناد...لا عامله ما حضرتك لما دخلت عليا انا كان بقالي شويه جوه وبحاول افكه بس مقدرتش...

عادل...حط ايده علي دماغه....يارب استر...

ريناد....هنلاقي حل واكيد ربنا هيقف معانا يا انكل ان شاء الله اطمن

عادل...يارب...مش عايز اب حد يوصله كلمه من الكلام ده...وانا هشوف طريقه..

ريناد...حاضر...بس ممكن اسال حضرتك سؤال.

عادل...اتفضلي...

ريناد...يعني هي طنط حنان معاها المبلغ ده في حسابها..

عادل...حنان معاها ڤيزا كارد انا عاملهالها بتسحب منها اللي تحتاجه...

ريناد.....طيب حضرتك ممكن تقفل الحساب....عشان يمكن لو اتقفلت تعرف انها مش هتعرف تسحب فالموضوع يتأجل شويه....

عادل...هو حل كويس بس مش يمكن تكون سحبت الفلوس....

ريناد....اكيد وصل لحضرتك رساله شوفها وان شاء الله متكنش سحبت...غير الجزء اللي راحت تدهوله بس...

عادل....ماشي هشوف ولو كده هسحبه وهقول اي حاجه...بس اهم حاجه اننا نعرف رقم الراجل اللي بتكلمه ده...

ريناد....انا عندي حل..

عادل...ايه..

ريناد..حضرتك متعرفش تاخد الموبايل منها وهي نايمه...وانا الصبح اخده واروح لاي حد يفكلي الباث وورد ونعرف.

عادل....ممكن بس حنان نومها خفيف جدا بيتهيألي صعب...بس هحاول

ريناد ..خلاص تمام شوف حضرتك هتعمل ايه وبلغني ومتقلقش طول ما حضرتك بره البيت انا هفضل وراها هنا.

عادل...تمام بس من غير ما تحس.

ريناد...حاضر

بااااالك....

ريناد....بس هو ده كل اللي حصل

ياسمين...لو اني مكنتش احب انه يعرف بش كويس انه عرف عالاقل متبقيش لوحدك.

ريناد....انا مضايقه عشان اوي

ياسمين....الله يكون في عونه بصراحه...

ريناد...يارب....ويارب يحصل اي حاجه والراجل ده ميعرفش يموت الست 

ياسمين...ان شاء الله ياريناد

ريناد...انا هقفل بقي الوقت عشان هموت.وانام

ياسمين...ماشي ياروحي تصبحي علي خير

ريناد...وانتي من اهل الخير

.............

مر اليوم بسرعه. واعلن الصباح عن اشراق يوم جديد ملئ بالاحداث المثيره...

صحي...دياب...من النوم حاسس ان دماغه تقيله...فتح عينه...وحس بحاجه علي صدره....بص لقاها لمار...اعده عالكرسي وسانده بدماغها علي صدره وايدها فيها فوطه صغيره كانت بتعمله بيها الكمدات....ابتسم دياب....وحط ايده بين خصل شعرها.وفضل يمرر ايده براحه..ويمسك راسها بين ايده عشان يحس بيها...كل ده ولمار غطسانه فالنوم...قرب ايده. من وشها...وفضل يلاعب انفها...براحه...حست لمار بحاجه بتمشي علي وشها.فتحت عينها...واول ما شافت دياب..مبتسم ليها قامت بسرعه وهي مخضوضه..

لمار...انت بتعمل ايه هنا..

دياب...والله انتي اللي بتعملي ايه هنا في اوضتي.

لمار...اوضتك...بصت لمار بسرعه عالاوضه وثواني وافتكرت..اسفه نسيت اني كنت جمبك..عامل ايه الوقت

دياب...الحمد لله انتي هنا من امبارح....

لمار...اه بس نمت جمبك عالكنبه...وشويه وصحيت اشوفك وعملتلك كمادات تاني بس يظهر اني روحت فالنوم..

دياب...تعبتك معايا.

لمار....ولا يهمك..المهم انك بقيت احسن...وحرارتك نزلت خالص..

دياب...لا انا احسن كتير انهرده...

لمار...طيب الحمد لله قوم بقي لحد ما اروح اغير...وهرجع اعملك الفطار.

دياب...لا انا مش عايز افطر.

لمار...لا هتفطر ويلا قوم 

دياب...بابتسامه...حاضر..

لمار....ابتسمتله وجات تقوم.  مسكها دياب من ايدها....وثولني وكان طابع علي ايدها بوسه...شكرا..

سحبت..لمار ايدها بسرعه.باحراج..العفو

وثواني وكانت خرجت وراحت اوضتها..

لمار...لنفسها.وهي حاطه ايدها علي قلبها...مالك...اهدي...اللي انت حاسه ده مينفعش خالص..مش من حقك اصلا...

ياريته كان حصل وقت تاني...لاكن الوقت مينفعش...الوقت مبقاش في حاجه من حقك اصلا...

خدت لمار نفس طويل...لازم اغير كل حاجه...لازم اركز فاللي انا جيت عشانه وبس...ولازم اعرف ان فالاخر هرجع السجن وهيتحكم عليا...الحب مبقاش ليا عشان كده لازم اخلي دياب يبعد عني وميفكرش فيا عشان ميتعبش..

.................

صحي...عادل من بدري...وشاب حنان نايمه...او عامله نفسها نايمه...لبس وخرج من بدري...وراح عالبنك عشان يوقف اي حاجه...حنان تقدر تسحب منها فلوس....

وبمجرد...ما خرج...قامت حنان كلمت الشخص المجهول....

حنان....الووووو.

مجهول....ايوه ياست الكل صباح الفل.

حنان...جاهز..

مجهول...اه ونازل خلاص.

حنان....تمام نفذ وهستني تليفون منك تقولي انك خلصت.

مجهول..اعتبريه حصل ...

حنان...سلام.

مجهول...سلام....

........................ .................

خلص انس شغله...واول حاجه فكر فيها...انه يروح لوالدت لمار....

ركب...عربيته وراح علي المستشفي..

وبعد مده بسيطه...وصل انس. تحت المستشفي...ركن عربيته ودهل المستشفي...وسأل فالاستقبال عن مكانها قالوله عالدور اللي هي فيه...

طلع انس الدور...وقابل ممرضه..

انس...لو سمحت.

الممرضه...ايوه يا افندم.

انس...الاقي فين الاوضه بتاعت مدام ناريمان محمد احمد..

الممرضه....حضرتك هي ممنوع عنها الزياره إلا بأمر الدكتور...عشان حالتها النفسيه..متأخره جدا حضرتك قريبها...

انس...لا وطلع البطاقه بتاعته...انا المقدم انس الجوهري..

الممرضه...اهلا يا افندم اسفه بس دي لول مره اشوف حضرتك.

انس...مفيش مشكله...اقدر اقابل الدكتور...

الممرضه...طبعا اتفضل..خدته الممرضه لاوضه الدكتور دخل انس وعرفه بنفسه وعرفه انه محتاج يقابلها.

الدكتور...طبعا بس ياريت متتعباش فالكلام...لان هي مش مستحمله حالتها النفسيه سيئه جدا..

انس...متقلقش..انا مش هتعبها ومش هطول.

الدكتور...طيب اتفضل الممرضه هتوريك اوضتها..

انس...شكرا يادكتور بعد اذنك...

مشي...انس مع الممرضه...

الممرضه...اتفضل فتح انس الباب...ودخل الاوضه هو والممرضه...اتفاجأ بالشخص اللي واقف ادام السرير وبيحاول يخنقها بالمخده

انس...ايه ده...

جري انس عليه...صرخت الممرضه..

فضل انس يضرب فيه...ويضرب في وشه...لاكن فجأه طلع الشخص ده مطوه وضربه في ايده بعد انس وهو بيتألم...فاللحظه دي جري بسرعه الشخص ده...بأقصي سرعه...وابتدت الدنيا تتلم من ممرضين ودكاتره...وقبل ما يبلغو امن المستشفي كان الشخص ده فص ملح وداب...ومحدش قدر يلحقه....

انس...بصوت عالي.حد يجي يشوفها بسررررعه..

دخل الدكتور بسرعه وصل بيها جهاز الاكسچين...ولحسن حظها انس دخل فالوقت المناسب وملحقش الراجل ده يأذيها...

انس....ازاي مفيش هنا امن ازاي اي حد يدخل كده عالمرض.

الدكتور...احنا مانعين اصلا عنها الزياره حضرتك....مش عارف ده دخل ازاي..

انس...انا عايز تفريغ للكاميرات حالا وعايز اعرف مين ده...

الدكتور...حالا يا افندم بس الاول اتفضل معانا ايدك محتاجه تتخيط عشان بتنزف جامد...

بصلها انس....اهدي متخافيش انتي في امان...انا المقدم انس الجوهري..هرجعلك تاني عشان عايز اتكلم معاكي...

خرج...انس مع الدكتور...وخيطوله ايده بسرعه..وبعد ما خلص...تابع معاهم انس...الكاميرات.

انس...ايوه هو ده... انا عايز التسجيل ده فورا.

الامن....حاضر....يا افندم

انس....انا هروح ابص عليها واتكلم معاها لحد ما اخلص الفديو يكون جاهز.

الامن...تحت امر حضرتك..

خرج انس...راح لناربمان...كان معاها الدكتور والممرضه..

الدكتور...حمد الله علي سلامتك...

انس...من فضلك يا دكتور سبني معاها 

الدكتور...تمام

خرج الدكتور والممرضه.

انس....حمد الله علي سلامتك ربنا بيحبك اني جيت فالوقت المناسب...بقالي فتره مشغول كل يوم اكون هجيلك ويحصل حاجه وأجل المعاد وانهرده قولت لازم اجيلك وكأن جاي عشان انقذك...طبعا انتي متعرفنيش..انا المقدم انس الجوهري...وكنت موجود يوم الحادثه بس مش انا اللي ماسك القضيه انا صاحب ظابط المباحث اللي كان ماسك قضيه لمار بنتك..

ثواني...وعيونها دمعت ونزلت بسرعه.

انس...ارجوكي اهدي...انا جاي انهرده وعارف اني هخرج من هنا وانتي احسن كتير ويمكن اللي هقوله ده انتي متصدقيهوش بس هي دي الحقيقه ويمكن بردو لو حضرتك في حاله صحيه غير دي وكنتي احسن مكنش هينفع تعرفي لان المواضيع دي بتكون في سريه تامه...

انس...حضرتك طبعا عارفه ان لمار اتعدمت واتنفذ فيها الحكم..

غمضت ناريمان...عينها بوجع.  ودموعها كانت بتتسابق..لاكن فتحت عينها بصدمه من باقي كلام انس.

انس....بس ده مش صح...لمار عايشه.

ناريمان😳

انس...صدقيني...انا هحكيلك كل حاجه...

وابتدا انس يفهمها كل حاجه.حصلت

ناريمان...بان علي ملامحها انها مبسوطه لاكن مكانتش قادره تسيطر علي دموعها.

انس...بابتسامه...بس هو ده كل اللي حصل ودي صور ليها وهي بتدرب مع دياب...هو صورها من غير ما تحس عشان اجي واوريكي الصور دي واطمنك  

نارميان...باصه للصور بوجع ودموعها نازله ومش مصدقه انها لسه ادامها 

انس...هي الوقت بتستعد للمهمه...وان شاء الله لما تخلصها علي خير وترجع احتمال كبير.  يتخفف عنها الحكم...

بس انا جيتلك بأمر من دياب...عشان يكون عندك امل وتقدري تساعديها...لمار رافضه تتكلم وهو عايزك تقاومي وتحاولي تساعديها...لازم يكون عندك دافع انك تتكلمي لمار ممكن تتعدم ومن غير ذنب لو انتي واثقه في برائتها لان انتي الوحيده اللي كنتي معاها لازم تتكلمي وتخرجيها من القضيه دي...

فكري وحاولي وانا واثق انك هتقدري تفوقي وتنقذيها. لو هي تستاهل انها تخرج من القضيه...يمكن اكون انا من اكتر الناس اللي مصدقين اوي برائتها من كلام صاحبتها كارمن عنها...

ناريمان...🥺🥺

انس...اه صح...كارمن انا اعرفها وحاليا بساعدها لانها طلبت مساعدتي لانها هربت من بيتها.  وحمالها اللي حصل.

انس...انا حكيتلك عشان انا واثق ان كارمن هتجيلك...وطبعا انا مش هينفع اسيبها تيجي لوحدها عشان والدها ميأذيهاش...وطالب من حضرتك لو شوفتيني معاها كأنك متعرفنيش ولا تعرفي اي حاجه من اللي قولتلك عليها كارمن متعرفش ان لمار عايشه زي ما قولت لحضرتك دي قضيه محدش ينفع يعرفها ....

انس...انا همشي. الوقت...واكيد الفتره الجايه هشوفك كتير وهطمنك كمان علي لمار..

ابتسمت ناريمان لانس...بحب وشكر وامتنان.

انس....خلي بالك من نفسك ومتقلقيش اللي حصل ده مش هيتكرر تاني واللي عملها هجيبه ولازم اعرف مين اللي كان عايز يقتلك ده...وانا هخليهم يحطولك حراسه وهطلب منهم ان مفيش اي مخلوق يدخلك غيري لنا او كارمن...تمام

غمضت...ناريمان عينها بمعني تمام...

انس...يلا سلام اشوفك علي خير...

.............

خرج انس....واتنهدت ناريمان براحه...وحست ان لسه في امل..وبتدعي ربنا من جواها ان ربنا يشفيها بس عشان تنقذ بنتها 

.....خرج انس واول ما خرج كلم دياب..

............

دياب...كان واثف يتابع لمار وهي بتدرب..وسمع موبايله بيرن...

دياب...ايه يا انس خير عالصبح كده فيه ايه.

انس...ياعم براحه شويه تصدق انا غلطان ومش هقولك كنت فين

دياب...اوعي تقول انك روحت.

انس...اه روحت ولسه خارج من عندها.

دياب..قولتلها.

انس...اه قولتلها كان باين عليها الاول انها مش مصدقه بس كويس انك بعتلي الصور اول ما شافتها مقدرتش تمسك نفسها 

دياب...اتكلمت.

انس...لا طبعا بس عندي احساس كبير انها هتتكلم..

دياب...يارب بس بسؤعه مفيش وقت

انس...متقلقش ليه بدري وفي وقت 

دياب...يعني مفيش اي حاجه قالتها 

انس...لا بس كل ده مش مهم المهم ان في حاجه تانيه حصلت ه اللي بكلمك عشانه .

دياب...ايه خير.

انس....الممرضه وصلتني باوضتها اول ما فتحنا الباب وجينا ندخل لقيت في واحد واقف ادامها حاطتت المخده علي وشها بيحاول يموتها...

دياب...بزهول نعمممم انت تقصد مين والدت لمار 

انس...اه..

دياب....ازاي. ومين اللي عمل كده.

انس...مش عارف انا جالي زهول ومقدرتش انطق...مسكته فضلت اضرب فيها بش ابن الكلب ضربني بمطوه..

دياب...انت شكلك بتهزر صح.

انس...بهزر ايه والله بتكلم جد 

دياب...انت كويس.

انس...اه متقلقش..جت في ايدي...وخيطها...بس ابن الكلب قدر يهرب في ثواني ومحدش عرف يجيبه.

دياب....مفرغتش الكاميرات ليه ولا بلغت

انس...انا فرغت الماميرات وخدت الفديو كله. بس طبعا مبلغتش عشان لو وصل لاي حد اني كنت هناك هنتقفش يامعلم...وهما اصلا فالمستشفي سكتو لانهم قلقو مني..وشكلهم مصدقو اني مبلغتش...

دياب...طيب الراجل ده لازم تعرفلي مين هو وايه علاقته بيها وليه اصلا عايز يقتلها. اكيد هيوصلنا بالسبب اللي خلي لمار تقتل والدها...هو شكله ايه

انس....شاب مش كبير يمكن في سني وسنك وممكن اصغر..انا وقتها جه في بالي حاجه بس صدقني مقصدش يمكن وقتها مفكرتش في اي حاجه غيرها..

دياب....ايه هي

انس...يعني جه في بالي ان لو لمار الحكايات اللي اتقالت عليها تكون صح وان مثلا يكون ده واحد كانت تعرفه او كان هو اللي عندها زي ما جيرانها قالو ورايح يموت امها عشان متتكلمش..

دياب...بغضب...انت بتقول ايه.

انس...انا بقولك اللي جه في بالي ساعتها ومن غير ماتتعصب انا عارف اني غلط

دياب...هنفرض ان ده صح...طيب ماهو اكيد عارف انها ماتت هيروح يموت امها ليه..وهي اصلا ضايعه ومستسلمه لكل حاجه....

انس....معرفش انا بقولك اللي جه في بالي..

دياب...تقفل معايا وتبعتلي صوره الواد ده..

انس...طيب لما اروح...عشان الفديو علي فلاشه...

دياب...تمام متتأخرش عليا....

انس...ماشي..يلا سلام

دياب..سلام....

خلصت لمار التمرين...وراحت ناحيته..

لمار...في حاجه تاني ولا خلاص.

دياب...بغضب باين علي ملامحه...لا خلاص.

لمار...انت تعبان..

دياب...انا كويس..

لمار....امال مالك..

دياب...يوووووه مفيش انتي مالك اصلا مالي ولا زفت اطلعي يلا..اتفاجئت لمار من تغييره المفاجئ عكس الصبح...

لمار...بصتله بحزن وطلعت وسابته...

دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها.

.......................................

حنان بغضب.....نعممممممم

انت بتقول ايه ..انت بتشتغلني يالا..

مجهول...والله ابدا يا ست الكل اللي بقوله هو اللي حصل..

حنان...وانت فاكر اني هصدقك اوعي تكون فاكر ان حركاتك دي تخيل عليا انا اوديك في ستين داهيه..وابلغ عنك

مجهول...بقولك ابه اهدي كده واتكلمي عدل...وستين داهيه ايه اللي توديهاني وتبلغي عني بتهمه ايه ان شاء الله  هتقولي ايه اديته مبلغ عشان يخلص علي واحده ومنفذش اعقلي الكلام ياست الكل قبل ما تبلغي عني هتكون انتي اللي روحتي في ستين داهيه...مش انا....يعني تهدي كده وتوزني كلامك الاول...انا قولتلك اللي حصل ولسه عند اتفاقي معاكي وهنفذ لما تحسي انك هديتي كده تكلميني ونشوف هنعمل ايه...

حنان...تمام لو انت مش كداب هعرض عليك اتفاق تاني...هديك بدل المليون مليون ونص..بس تنفذ.

مجهول....وانا موافق بس الدنيا تهدا فالمستشفي شويه.

حنان...وانا مش هستني..

مجهول...موافق بس بشرط..

حنان...ايه هو..

مجهول...هاخد المبلغ كله. قبل ما انفذ.

حنان...لا والله وانا ايه يضمنلي انك اصلا مبتكدبش..

مجهول... مفيش ضمانات...زي ما قولتلك لولا اللي دخل ده كان اتأخر بس خمس دقايق كان زمانها مطلعه فالروح وانا هربت..وطبعا لازم المرادي اضمن حقي كامل خصوصا ان دي فيها مجازفه...

حنان...وانا موافقه بكره الصبح هسحبلك المبلغ...وهتصل بيك اقابلك علي طول


مجهول...هو ده الكلام..وانا مستنيكي..يلا سلام.

حنان سلام...

قفلت حنان وهي هتولع....ولسوء حظها سمعتها ريناد...بسبب صوتها العالي... لاكن المرادي...الحظ كان واقف مع ريناد اكتر وقدرت تسجلها كل مكالمتها...

وبما ان حنان كان الغضب عاميها ومش في وعيها صوتها كان عالي ومحستش بنفسها ولا باللي قالته ولا عملت حساب اي حد معاها... 

...................

اما عند دياب..ولمار...كان الوقت داخل علي 6

من بعد ما طلعو وكل واحد فيهم في اوضته دياب مش طايق نفسه وعلي لد ما هو واثق فيها ومصدقها بس كلام انس ضايقه وخوفه وفكره ان دي تطلع الحقيقه كانت رعباه.....رن تليفون دياب.

دياب....الوووو

حاتم....ايوه يادياب..

دياب...اهلا سياده اللواء..

حاتم...مال صوتك.

دياب...لا ابدا واضح اني خدت برد وحراتي كانت عاليه بس احسن الوقت

حاتم...خلي بالك من نفسك.الجو عندكم صعب..

دياب...ربنا يستر يا افندم.

حاتم....المهم...

دياب...خير يا افندم...

حاتم....عايزك تبلغ..لمار...ان  بليل كمان ساعه اول ما اديك الاشاره...لمار هتعمل المكالمه.  معاهم....ومع الشخص...اللي جاي عشانها...وتعرفه انها هتقابله...بكره..

اتغيرت ملامح دياب...وكأنه اتحول لوحش....

دياب.....حاتم.باشا....لازم نشوف طريقه تانيه.

حاتم...بغضب...تاني يا دياب...مش خلصنا من الموضوع ده.

دياب...لا ياسياده اللواء مخلصناش..

حاتم....قولتلك عندك حل...لو عندك انا موافق

دياب...ولو معنديش 

حاتم...يبقي تبعد ومتدخلش في حاجه متخصكش..واعتبره امر...

دياب...يا افندم....صدقني مش هينفع خصوصا ان لمار عندها عذر يمنعها من الخطوه دي...

حاتم...عذر يعني ايه مش فاهم.

دياب...عذر يا افندم خاص باي بنت.

حاتم....نعم...ودي حاجه بقي اخترعتها عشان منفذش.

دياب..لا يا افندم و.تقدر تتأكد منها...

حاتم...  اديني لمار..

دياب...بغضب...نعمممم.

حاتم...اللي سمعته...

دياب...لحظه يا افندم....

ساب ...دياب الموبايل.في اوضته وراح علي اوضتها...خبط عليها فتحتله. واول ما فتحت زقها لجوه ودخل وقفل الباب..

لمار....بفزع😳😳😳في ايه انت بتعمل ايه...

دياب...وكأنه وحش متحول بعروق بارزه...وعيون حمرا 

دياب ...سياده اللواء عالتليفون...المفروض بليل هتعملي المكالمه اللي مستنينها في اسرائيل....وهتكلمي الشخص اللي المفروض تقابليه...والمفروض انك هتقابليه بكره....

لمار....اعمل ايه يعني.

دياب...هو عايزك...هيسألك علي حاجه وتردي وتقولي ايوه.

لمار...حاجه ايه...

دياب.....هيسألك عندك عذز يمنعك من المقابله دي...هتقولي اه..

حست...لمار بالاحراج....ونزلت عينها..

دياب...بغضب رعبها...انتي فاهمه..

لمار....هزت راسها وخرجت معاه وهو ماسكها من ايدها بيشدها بغضب راح علي اوضته ومسك الموبايل فتح الاسبيكر ومد ايده اداها الموبايل

لمار...الوووو.

حاتم...اذيك يالمار..

لمار...تمام حضرتك.

حاتم...لمار....المفروض ان بكره هتقابلي الراجل زي ما دياب فهمك ودياب بيقول انك عندك عذر يمنع مقابلتك بالراجل. ..الكلام ده صح..

لمار...بصت لدياب...وهو بيبصلها بغضب.

لمار....باحراج...ايوه حضرتك...

حاتم...متأكده..

لمار...متأكده...

حاتم...من امته بالظبط...

لمار...فالوقت ده كانت هتموت من الاحراج

لمار....امبارح..

حاتم....تمام...اقفلي وخمس دقايق وهشوف حل وهرجع اكلمك...

لمار...حاضر.سلام..

قفلت لمار الخط ووقفت باصه علي دياب...اللي كان رايح جاي فالاوضه وشر الدنيا راكبه....

عدي وقت بسيط...واتصل حاتم..

دياب...ردي وافتحي الاسبيكر...فتحت لمار ....الوووو.

حاتم...ايوه يالمار...اعتبري الموضوع منتهي...

حست لمار ودياب فالوقت ده انهم ارتاحو لاكن اتصدمو لما كمل حاتم كلامه

حاتم.....في بنت انهرده هتجيليك...هتجبلك معاها حبايتين هتاخديهم. ساعات بسيطه. وهتوقف كل حاجه ..وهتكوني جاهزه لمقابله بكره.وهتجبلك معاها فستان وهتساعدك في شويه حجات عشان تكوني جاهزه لبكره...تمام.

دياب...وقف مبرق من اللي بيسمعه وكأن الامل اللي اتعلق بيه...اتدمر...اما لمار...فابالرغم من انها كانت استسلمت وواقفت لاكن لما حست بأمل اتمسكت بيه....وثواني واملها ضاع. ورجعت لنقطه الصفر وكأن الدنيا اسودت في في وشها....

لمار....بجمود....تمام يا افندم..

حاتم....سلام.

لمار....قفلت من غير ما ترد وهي باصه بشرود للفراغ كانت باينه هاديه عكس دياب اللي كان الغضب عاميه...لاكن من جواها كان في صراع بينهش في قلبها... 

دياب...8و ابه اللي تمام يا افندم...انتي ازاي بالضعف والاستسلام ده...

بصتله لمار...بملامح جامده...عندك حل..

دياب...هو كل ما اكلم حد يقولي عندك زفت..لا معنديش ومش قادر ولا عارف افكر في اي حاجه.  بس علي جثتي انك تروحي..

لمار....بصفتك ايه هتمنعهم...

دياب...بصفتي بحبك يالمار ولا يمكن اخلي حد يلمس منك شعره..

ابتسمت لمار بسخريه....وتفتكر ده سبب يخليهم يسمعو كلامك...فوق يا حضرت الظابط انت عارف كويس اني لو مراتك وفي حاجه تهدد بلد ولازم اعملها هعملها غصب عنك وعني...

دياب...انتي مالك بتتكلمي كده ومستسلمه انتي فاهمه هيحصل ايه.

لمار...فاهمه..

دياب...بغضب من برودها فقد اعصابه ومحسش بنفسه غير وهو بيقولها ايه عجابك..اوي الحوار ده داخل مزاجك متقبلاه بحجه انك خلاص كده كده ميته..متقبله عشان مش عايزه تتكلمي ...ولا متقبلاه عشان معندكيش حاجه تقوليها...وانك لما قتلتي ابوكي مقتلتهوش...عشان سبب مش قادره تقوليه...لان من وجهه نظري مهما كان السبب اللي مخبياه بعد الموقف اللي انتي فيه ده...كان المفروض تتكلمي لان مظنش انك هتتعرضي لموقف اصعب من ده...يا شيخه ده انا شكيت ان ابوكي اعتدا عليكي..عشان كده قتلتيه واتعاطفت معاكي بس موافقتك تبين ان ابوكي مظلوم لان لو ده السبب مش هتقبلي ان حد يلمسك....بس واضح ان كلام جيرانك عنك كان صح...وانك كنتي مقضياها يالمار...وانهم بوم الحادثه شافو فعلا واحد نازل بيجري من شقتكم وابوكي لما شافك معاه مستحملش وضربك وانتي عشان تسكتيه قتلتيه.....

لمار...دموعها نازله وفضلت تسمعه تسمعه لحد ما خلاص جابت اخرها.  وبالرغم من انها سمعت الكلام ده قبل كده عليها من جيرانها لاكن...اتصدمت لما لقته بيكرره وبيتهمها بيه. ومصدقه

لمار....محستش بنفسها...غير وهي بترفع ايدها ونازله بيها علي وش دياب....

لمار...اخررررس مش عايزه اسمع صوتك انا اشرف منك ومن اي حد اتكلم عليا

انا اشرف منكم كلكم...اشرف من جيراني اللي موقفوش معايا ونهشو في عرضي...اشرف.من اللواء.اللي بيديني اوامر ابيع نفسي واشرف من الناس اللي فوقيه اللي امروه يبلغني واشرف من اي منصب. بيوافق ان البنت تبيع نفسها عشان مصالح...حتي لو عشان البلد...نفسها ده ميدلهمش الحق انهم يهددو عشان البنت توافق....واشرف منك انت شخصيا....انت ضعيف مش لاقي حل وبتطلع غضبك فيا وشايف اني مستسلمه والمفروض اني انا اللي الاقي الحل وإلا في نظرك هكون واحده زباله قتلت ابوها عشان شافها في حضن واحد في بيته....وهي مشتغفله امها العيانه مش كده....انا بكرهك يادياب....

دياب...كان واقف يسمعها وهو هيتجنن

دياب....طلع موبايله وجاب الصوره اللي انس بعتهاله بتاعت الشاب اللي كان هيقتل امها وبالنسبه لده...ايه متعرفيهوش...

لمار...باصه للموبايل وساكته..

دياب...سكتي ليه...كنتي فاكره ان في حاجه بتستخبي كتير...اهو الزباله اللي فالصوره ده...كلن هيموت امك انهرده الصبح فالمستشفي...وصيت انس يروحلها ويطمن عليها عشان متبقاش لوحدها ماهي ياحرام ملهاش غيرك واتفاجئ انس بيه وهو حاطط المخده علي وشها بيخنقها ..ولحقها علي اخر لحظه..

نزلت دموع لمار....ماما كويسه مش كده..

دياب...باصصلخا وقلبه بيتقطع عشانها....

ايه خايفه عليها ولا خايفه...عليه..متخافيش قدر يهرب..

لمار....انا معرفش مين ده صدقني.

دياب...لا والله يعني مش هو ده اللي ابوكي شافك معاه...وعشان كده انتي قتلتيه...وهو بقي كان رايح يقتل امك عشان متتكلمش.

لمار...حرام. عليك...كفايه...انت مش فاهم حاجه ولا عارف حاجه....كفايكم ظلم بقي...انا لو كان عندي امل واحد اني اعيش مبقتش عيزاه ولو كان قلبي بيحاول يضعف عشان اتكلم...فصدقني هدوس عليه ومش هتكلم...انا حقيقي عايزه اموت وارتاح...الدنيا دي انا جيت فيها غلط..

دياب...مسكها من ايدها...بعنف....طيب لما انتي مظلومه اتكلمي ساكته ليه...انتي عارفه انتي بتعملي فيا ايه...انتي واثقه اني مش مصدق اي حاجه فيكي بش كل حاجه ضدك...قوليلي اصدق قلبي ولا اصدق اللي بسمعه وبشوفه عليكي...امشي ورا قلبي ولا امشي ورا عقلي اللي بيحاول يخليني اصدق اللي بيحصل..

لمار....اقولك انا....تنساني يادياب...ابعد عني...ولو زي ما قولت حبيتني بجد شيلني من قلبك عشان انا منفعكش باي شكل من الاشكال...

دياب...مش هيحصل ومحدش هيلمسك.

لمار...بقوه...لا هيحصل يادياب..ومن اللحظه دي هتسبني في حالي ومفيش اي حاجه هتجمعني بيك غير التدريب وبس...انت فاهم. ولو حصل واتجاوزت حدودك معايا هبلغ سياده اللواء. يشوف شغله معاك او يجيب حد بدالك...

دياب...مسكها من ايدها...انتي بتتحديني يالمار...

لمار...احسبها زي ما تحسبها...ولا انت صحيح زعلان ان في حد هيلمسني..شكلك كنت حابب تسبثه بس للاسف هو هيسبقك..

دياب...بغضب..لمار...اتعدلي...

لمار....ايه...تحب تبدأ انت...عشان تسبني بعد كده في حالي..

دياب...لمار اسكتي...

لمار....اسكت ليه انا بتكلم جد علي فكره...لو ده هيخليك تكون راضي معنديش مشكله...

دياب...بغضب ضربها قلم...وقعت بعده عالارض...راح عليها مسكها من شعرها...صرخت لمار من الوجع..

دياب...واضح...انك مش في وعيك...وكان لازم تفوقي...وقولتهالك قبل كده وهقولهالك تاني مش انا يالمار اللي يفكر بالطريقه دي...انا مش عيل ولا برياله...عشان ده اللي يكون هاممني....انتي عارفه اني حبيتك..وخايف عليكي..

لمار...وانا مبحبكش...ومن اللحظه دي تبعد عني...انت فاهم..

دياب....بصلها وساب ايده من شعرها...سابته لمار وجريت عالاوضه وقفلت...

عدي...الوقت بسرعه...

وجه وقت المكالمه...مانت متوتره...لاكن اخيرا اتكلمت لمار معاهم....فالاول كانو شاكين...خصوصا انها بقالهم كتير مختفيه...لاكن قدرت لمار تقنعهم انها عملت حادثه اول ما خرجت من المطار كانت في طريقها للفندق...اتقلبت بيها العربيه...السواق مات وهي محصلهاش اي حاجه غير كدمات بسيطه وفقدان ذاكره مؤقت...ومع الوقت قدرت تفتكر كل حاجه...واول ما خرجت كلمتهم...سألوها عن حجات محدش يعرفها غير مايا ردت لمار علي كل سؤال بكل ثقه ..واخيرا اتأكدو وفرحو برجوعها ولنها بخير...

وطلبو منها تكمل الشغل اللي كانت جايه عشانه بسرعه جدا...لانهم محتاجينها ترجع في اسرع وقت...

وقالولها ان الراجل اللي وصل مصر من مده مش كبيره اوي ومنتظر مكالمتها من يوم ما جه....وان هو جاي مخصوص عشان ياخد منها معلومات ويقولها علي معلومات جديده محتاجينها....

قفلت معاهم لمار بعد ما اتفقت علي كل حاجه....واتصلت بالراجل....بلغته انها بخير وان بكره هتكون عنده..كانت بتكلمه بدلع...وبطريقه تثبت انها اتقنت اللغه...دياب...كان عابز يفجرها....قفلت معاه واللي رحمها منه وصول البنت اللي اللواء بعتها...

ادتها الحبوب.  وادتها فستان اقل ما يقال عنه انه مثير وجذاب...بلونه الاحمر....فضلت معاها البنت كتير..لحد ما جهزتها خالص. ومشيت البنت...

ودخلت لمار تنام من غير ما تدي اي فرصه لدياب انه يكلمها او يحتك بيها....

..............

انس......الوووو

كارمن....الوووو

انس...بنوتي عامله ايه

كارمن....بزعل كويسه.

انس...اممممم شكلك كده زعلانه

كارمن...لا هزعل ليه..

انس...عشان مقدرتش اجي انهرده...وعشان الدكتور جالك واللي وقف معاكي ورده...

كارمن....سكتت.

انس....والله العظيم...انا الصبح خرجت من الشغل عملت كذا مشوار مهم. وخلصت وروحت الڤيلا قولت هجيلك عالمعاد طلعت نمت...شويه...واتفاجأت انهم بيصحوني... عشان الوقت اتأخر...يادوب خدت شاور ولبست بسرعه...ونزلت عالشغل حتي مكلتش والله العظيم..

كارمن...ربنا يعينك .

انس....ااااه ده واضح انك زعلانه بجد.

كارمن....صدقني مش زعلانه بس يظهر كده اني خدت علي اني اشوفك.كل يوم...عشان مبقتش احس بالامان غير وانت موجود..

انس....الله الله الله ايه الكلام الحلو ده انتي هتخليني اقوم اجي الوقت عشان اشوفك...

كارمن...بابتسامه....دي حقيقه علي فكره مش مجرد كلام...انا طول اليوم كنت حاسه اني خايفه..

انس...قولتلك متخافيش ابدا ...وياستي انا هعوضك...هخرج الصبح...هاجي اشوفك...اتفقنا..

كارمن....خلاص مش زعلانه صدقني...ولما تخرج روح...وتعالي بليل علي طول ..

انس...ايه ده مش عايزه تشوفيني يعني..

كارمن....لا بالعكس...والله عايزه اشوفك.  انت وحشتني اوي.؟😳😳😳😳

انس..😳💥💥💥انتي قولتي ايه

كارمن...انا اقصد يعني انا مقصدش والله بس يعني..

انس...بس بس بس ايه التوتر ده كله...مانتي كمان وحشتيني علي فكره...وبعدين انا بس استغربت اني اكون وحشتك...

كارمن...حاسه بالاحراج...ومش عارفه تنطق..

انس...عموما ياستي...خلاص بكره هعدي عليكي بليل بس ممكن اجيلك بدري نتغدا سوا تمام.

كارمن...تمام...

انس...يلا روحي نامي وانا عشوف الشغل.

كارمن...تصبح علي خير.

انس...وانتي بخير يا احلي بنوته..

.............

في صباح يوم جديد ومثير....

خرجت حنان من البنك وهي شايطه لما لقت الحساب مقفول....ورجعت عالبيت عشان تشوف هتعمل ايه فالمصيبه دي..

..................

اما عند لمار ودياب كان الوضع مختلف..طول اليوم محدش فيهم بيحتك بالتاني...

الساعات كانت بتجري...وجه الوقت اللي تجهز فيه لمار...عشان تروح الفندق...

دخلت لمار تجهز....ودخل دياب...يجهز....

خلص في وقت بسيط...كان لابس...بدله سوده وقميص اسود وسايب اول كام زرار مفتوحين كان شكله يجنن..

اما لمار...خدت وقت طويل شويه..لبست الفستان...وصندل عالي...

سابت شعرها علي كتفها...حطت مكياچ بسبط...لاكن ابرز جمالها اكتر.  وحطت روچ احمر...كان شكلها مثير بطريقه تهوس.....

سمع دياب...الباب بيتفتح كان واقف مديها ضهره

.سامع صوت الكعب بيرن فالارض....بيغمض عينه بغضب من البرفان المثير اللي شامه 

لمار....انا جاهزه....

لف دياب...واول ما شافها انبهر من جمالها وفضل باصص عليها. علي الشبه الفظيع اللي بينها وبين مايا...😳😳

لمار....ايه اد كده انا شبهها ولا مكنتش متخيل اني هقدر اتحول ومبقاش دكر زي ما قولت قبل كده...

دياب....ساكت..

لمار....ايه تفتكر هعجبه..

دياب..😡😡😡😡😡😡.  يلا عشان منتأخرش...

بصتله لمار ...بوجع بتحاول تخفيه...

ركبو العربيه وخرجو من المكان كله...

طول الطريق هي باصه للطريق...ودياب...باصص ادامه وسايق بغضب....

بعد ..مده حوالي ساعه كانو خلاص داخلين عالفندق...دياب كان باين بارد جدا...وده كان هيجننها..

لمار....قربنا....

دياب...ايه مستعجله..

لمار...يعني..

دياب...متقلقيش خلاص احنا داخلين عالفندق .واتمني انك تقضي وقت حلو

لمار...بصتله بغضب..وبعدت وشها الناحيه التانيه...

وصل دياب اخيرا...

دياب....ياريت تكوني. هاديه ومتتوتريش...ولو حسيتي انك متلغبطه او في حاجه مش قادره تتصرفي فيها...متبينلوش...وغيري طريقتك وحولي الموضوع لدلع....وتحاولي تخليه يشرب علي اد ما تقدري....عشان تقدري تزرعي المايك...المايك موجود...في الخاتم اللي انتي لبساه..هتاخديه وانتي عارفه الباقي...

هنكون حواليكي في كل مكان....يعني متقلقيش انتي في امان.طبعا انتي عارفه الدور ورقم الغرفه..تمام

لمار... تمام...

دياب...اي سؤال.

لمار...لا..

دياب....تقدري تطلعي....

نزلت لمار...وهي روحها مسحوبه.....فضل دياب باصص لها...وهو مش قادر...يتنفس وكأن روحه بتبعد عنه..

دخلت لمار....الفندق....وبعد ما سألت في الريسبشن...طلعت.....

نزلت...لمار من الاسنسير...ومشيت فالدور اللي موجود...فيه الراجل..

كانت حاسه ان خطواتها تقيله....وكل حاجه حصلت في حياتها وحشه وحلوه....كانت عباره عن شريط بيمر ادام عينها....دموعها نازله ومش قادره....تتنفس....

وصلت ادام رقم الغرفه...خدت نفس طويل....وقربت ايدها من الباب..عشان تخبط....لاكن ايده كانت اسرع منها..

بصت لمار...بفزع واول ما شافته

لمار....دياب..

دياب....قولتلي سيبني وانساني وابعد عني بس مقدرش انتي موجوده..هنا في قلبي ولو هموت مش هسيبك ولا هسيب حد يلمسك...وحتي الموت مش هياخدك مني. 

لمار....بدموع...دياااااااااااب امشي هتتأذي بسببي...

دياب.....لو هموت مش همشي...ومتخافيش...انا لقيت الحل..

لمار.....اترمت في حضنه...وانهارت..من العياط....فاللحظه دي....

لمار.....ايوه بحبك...ارتحت..

دياب...بابتسامه...عارف ومرتاح يا قلب دياب....بحبك..

البارت 18_19من هنا 

تعليقات

التنقل السريع