Part 8:
بعض الكلمات ؛ نخرجها بإبتسامة ، لكنها تؤلمنا من الداخل💔
و صعدت فريده الي غرفة حور بسرعه رهيبة و وجدت حور نائمة : الله اكبر مشاء الله علي جمالك ملاك نايم...ثم اخذت نفس طويل و قالت : مش عارفة ايه الحكمة ان امي تموت يوم فرحي و اتجوز كنان و كمان تيجي انتي يا ملاك يا صغنن... يارب ابعد عنها اي شر ومرض و حنن قلب كنان عليها
وجلست بجوار حور و كانت تتأملها
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نادر : شكلك وقعت
كنان : مش عارف مالي في حاجة غريبة
نادر : مش ممكن قلبك حبها
كنان : ويمكن مستغرب اني اتجوزت زيها
نادر : زيها ازاي يعني
كنان : حاسس بتوهان... حاسس أنها مش من نصيبي بس في نفس الوقت قلبي بيقولي دي بتاعتك فاهم حاجة....
نادر مبتسماً : مش بقولك وقعت... خلي قلبك يبتدي يحب و يبتدي يخاف يخسر حد
كنان : طب افرض كسرتني
نادر : مفتكرش لانها مكسوره زيك ويمكن اكتر
كنان : وانت عرفت منين انشاء الله
نادر : شكلها بيقول يكفي ان امها ماتت يوم كتب كتابكوا ... يكفي انكوا معملتوش فرح وده حلم اي بنت... يكفي انك مش لابس دبله ولا هي كمان.. جوزكوا جيه بسرعه ملحقتوش تحبوا بعض
كنان : المشكلة اني خايف اقرب منها هي تكون عايزه تبعد.. خايف قلبي يحبها و قلبها يكرهني
نادر : هحاول تتغير يا كنان مينفعش ده.. متجوز ولسا بتروح تنام مع بنات شمال و كمان بتغضب ربنا
كنان : حاولت ومعرفتش
نادر : انت مكنتش عايز تتغير انت كنت بتحاول عشان تضحك علي نفسه عامل زي طالب يفضل يلعب طول السنة و يجي قبل الامتحان ب ساعه يذاكر ... انت لو عايز تتغير هتتغير يا كنان
كنان : هحاول عشانها
وقف نادر وابتسم : حاول يا خويا عشانها.. هي دي اللي هتديك علي دماغك... هههه كل لما أفتكر شكلها وهي بتعندك اضحك ربنا يخليهالك
كنان : يارب خليهالي لوحدي يارب تبقي بتاعتي
نادر : محن اوي انا همشي يا عم.
كنان : تمام كلمهم اكد عليهم عشان هجيب فريدة
نادر : يا عم عرفنا بقا
كنان : غور ياض تصبح على خير
نادر : مراتك تقولي اركن علي جنب و انت غور لا دنتوا بتهزقوني هنا بقا... وفريدة من اهلك يا محن
و ذهب نادر و صعد كنان الي الاعلي ليبحث عن فريدة و وجدها في غرفة حور نائمة مع ابنته
كنان بهمس : فريدة... يا فريدة ... انتي يا ملوخيتي... يا ملوخيه اصحي
فريدة بنعاس : ايه سبني انام حبه
كنان : قومي عشان تنامي في الاوضه
فريدة : منا نايمة اهو امشي انت
كنان بعصبية : فريدة قومي نامي في اوضتنا
فريدة بعناد : قولت لا انا هنام مع حور نام لوحدك
كنان : تمام اوي اتخمدي برحتك
و ذهب كنان الي غرفتة و هحاول ينام و معرفش وفجاه لاقه باب الاوضه بيفتح بهدواء و وجد فريدة دخلت.. تصنع النوم
فريدة : مش عارفة حسيت انك زعلت ف جيت انام معاك عشان متزعلش مش اكتر
كنان شدها الي حضنه : طب نامي ما ترغيش
فريدة بفزع : اعوذ بالله ده نوم ذئاب ده خوفتني .
كنان احتضنها : معرفتش انام وانتي بعيده عن حضني... وكمان كل يوم هتنامي معايا مش مع حور
فريدة بضحك : هههه هي مش بنتك
كنان بعصبية : فررررريدة اسمعي كلامي
فريدة بتريقة : خوفت انا كدا... نام يا عم ورنا شغل
كنان بحنان : عمري ما هعوز اخوفك... وماشي يلا ننام عشان بكرا عندك حاجات كتيرة
فريدة بدلع : طب يا سلطان طلب
فهم كنان ما تود فريدة اخباره به : لا يا فريدة مش هناخد حور معانا في اي حتة مفهوم
فريدة حاولت تبعد عن حضنه ولكن كنان ضمها اكتر وقال : خلاص متزعليش هناخدها معانا
فريدة احتضنته: يلا ننام بقا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
استيقظت فريدة من نومها و قامت بهدوء وذهبت الي غرفة حور
فريدة : قمر نايم.. يا سلام لو كنتي بنتي يا صغنن انتي كنت كلتك ولله
فجاه حور قامت واحتضنت فريدة : صباح الخير انتي كنتي فين
فريدة احتضنتها اكثر : كنت مع
كنان بعصبية : هتكون فين يعني كانت نايمه معايا
فريدة بفزع : اعوذ بالله ايه يا عم مش كنت نايم
كنان جيه ومسك ايدها بقوة : لا كنت صاحي ومش عايز اصحيكي ولما لقيتك صحيتي و خرجتي جيت وراكي و متتكرش تاني فاهمه انتي مراتي
فريدة بهمس : سبحان الله هو وبنته بينموا نوم ذئاب ... الواحد يحذر منهم
كنان شدها بقوه : انتي بتقوووولي اييييييه انتيييي ازاااااي تقووووومي من جمبي عشان ددددي
فريدة بالم : كنان دراعي وجعني ااااه ... وكمان كنت جيه اصحيها مش قولتلي هتروح معانا
كنان بعصبية : خليه يوجعك اكتر ... وفي كذا واحده تقدر تصحيها و تعالى عشان تلبسي
حاولت فريدة تخفي دموعها و نظرت الي حور وابتسمت : بصي يا صغنن انتي البسي و انزلي افطري هتيجي معايا مشوار
حور مبتسمه : بجد... طب هقوم البس بسرعة
و ذهبت حور الي وفاء و كنان ذهب مع فريدة الي غرفتهم... نظر كنان الي عيون فريدة اكتشف انها مليئه بالدموع و الحزن.... اخذ كنان نفس طويل ثم ترك ذراع فريدة و اخذ ملابسه و خرج من غرفة
وبعد ربع ساعة انتهت فريدة من تبديل ملابسها و نزلت الي الاسفل ووجدت كنان جالس علي السفرة وتلك الصغيرة تجلس بعيده عن كنان... اخذت فريده نفس و جلست بجوار زوجها ... كانت تتجنب النظر اليه... لاحظ كنان ذالك ثم وقف وقال : ياله قوموا هنتاخر
و ذهبوا جميعاً الي شركة
كنان : هتروحي مع نادر هيعرفك علي كارما
فريدة مردتش عليه و خدت حور ...وكنان ذهب الي الاجتماع .... وبعد ساعة كامله تم الانتهاء من السيشن و كنان خلص الاجتماع و قرر يذهب اليها
حور : كنتي حلوه اوي
كارما : بجد حضرتك كنتي حلوه جدا كانك في عالم الفاشون من زمان
وفجأه جيه صوت من بعيد بينادي علي فريدة
التفت فريدة الي مصدر الصوت وكانت الصدمة
فريدة بذهول : علي ؟؟؟؟!
علي بفرحة : اه علي عرفتيني
كارما بصدمه : انت تعرف مدام فريدة
علي بذهول : انتي اتجوزتي
كارما : اه اتجوزت
مد ايده لكي يبارك الي فريدة علي بحزن : مبروك مين بقا اللي اتجوزك
فريدة مدت ايدها : كنان صاحب الشركة
علي بصدمة : بتهزري انتي اتجوزتي كنان بيه
كارما بعصبية : انت يا عم رد عليا تعرفها منين
علي بحزن : احنا مع بعض في كليه بس فريدة قصدي مدام فريدة مكنتش بتدي لحد فرصة يكلمها بنات ولا ولاد
فريدة بخجل : مكنتش بحب اختلط بحد مش اكتر
حور : بس انتي عارفه اسمه
علي : اصل مع بعض في لجنه و انا معروف في مدرسه عشان التصوير وكدا فهمتي يا صغنن
كارما : طب نقعد نتغدا مع بعض
فريدة : هو كنان فين
كارما : عنده اجتماع
حور : ممكن نقعد معاهم ممكن
فريدة بخوف : ها ممكن تعالوا نقعد
وذهب الجميع الي مكتب كارما و بعد ربع ساعه تم الانتهاء من الطعام
علي : وانتي بقا هتروحي كلية
كارما : انا هقوم ادخل حمام
حور : وانا عايزه ادخل الحمام
فريدة : تعالي
كارما : لا خليكي انا هخدها معايا
وذهبوا الي مرحاض
علي بابتسامة : مردتيش
فريدة : اسفه معلش... هكمل اه
علي بحزن : بتحبي جوزك شكلك
فريدة باستغراب : ومحبوش ليه يعني
اخذ علي نفس طويل ثم وقف وقال : فرحت اوي اني شوفتك... و صح انتي في جروب الدفعه
فريدة بستغراب : هو فيه جروب للدفعه
علي : ايوا تلاقيكي متعرفيش عشان مكنتيش بتختلطي بحد.... هاتي رقمك وانا ادخلك وهبعتلك اللي فاتك متقلقيش
فريدة اخذت منه هاتفه و كتبت رقم كنان و خرجت الي حور ووجدت زوجها امامها
كنان حاول يتمالك اعصابه : هتيجي معايا وحور رجعت بيت مع نادر
فريدة : طيب
و ذهبوا الي منزلهم و بالاخص الي غرفتهم
قفل كنان باب الغرفة بالمفتاح
فريدة بخوف : انت قفلت باب ليه
كنان بعصبية : متقلقييييييش..... انا مش هلمسسسسس واحده زباااااله زيككككك.... وكمان تلاقققققي تفكيررررررك في كدا عشان تعرفي شببببباااااب كتيررررررر ..... وابتدا كنان يضرب تلك المسكينه بالاقلام وبكل شيء امامه
انتي تضحكي عليااااا انااااا..... واناااا اللي بقووووول ابوها بيعمل كدا ليه معاها... عشااااان عارف ان بنته زبااااااله........ لا وايه بتديه رقمك يا زباااااااله.... تلاقيكي مش بنت اصلا وامك ماتت عشان خافت تتفضحي يا زباااااله.....
واستمر كنان بضرب فيها حتي فقدت الوعي... ثم فتح الباب و نزل الي الاسفل وجد الجميع مصدوم من صوت ذالك السلطان....
كنان :لو لقيت حد مقرب من الاوضه اللي فوق هيكون اخر يوم في عمره الاوضه اللي فوق مقفوله محدش هيفتحها. ومش هيودلها اكل مفهوم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
وذهب ذالك السلطان الي شقة المتعه ووصل الي ذالك المكان القذر و بعد ساعه رن هاتف كنان
احدي الفتيات : هو ده وقته
كنان بصدمة من المتصل : الو
جبل بمكر : بكرا هكون عندك يا كنان
وقفل جبل الخط دون ان يرد عليه كنان...
هل علم جبل بما حصل الي فريدة... ام انه علم بحور... ام انه أتناً لسبب اخر
سوف نعرف كل هذا في البارت القادم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بصوا اسفه علي تاخير بس نت ضعيف و مكنش عندي افكار... ف انا نزلت علي جروب الوتس اني مش هكتب انا مش مهمله او مبلزمش بالمواعيد... انا مش كاتبه انا واحده بتكتب من باب الفراغ و عمر ما كان حلمي الشهرة ابدا او هيكون.. اه بفرح لما مشاهدات بتزيد بس مبحبش الشهره... و ادعولي هبتدي رحله الثانويه العامة من الاسبوع الجي وحاول اظبط مواعيد كتابه مع مواعيد الدروس .. وشكرا ليكوا جدا انكوا بستحملوني ... وانشاء الله النت يتعدل وهرد علي كومنت كومنت باذن الله.... شكرا ليكوا تاني مره و بنسبه لاي جروب بيسال عن بارت قديم مش موجود هتلاقوه علي الاكونت اللي بنزل منه الرواية او ابعتولي بريفت و ابعتلكوا الاقديم
#اغتصاب مع موافقة الأهل
# بقلم شهد زكريا
تعليقات
إرسال تعليق