القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام وعشق البارت 16 و17 _18 في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

البارت 16 و17 _18عشان اشوف التفاعل بقي
انتقام وعشق
للكاتبه اميره محمود
تاني يوم فرح صحت عشان تروح شركتها في نزلت تركب عربيتها

السواق ، اتفضلي اركبي يا فرح هانم
فرح ، تسلم يا عم محمد ياللا بسرعه عشان أنا اتأخرت علي الشركه
محمد ، ماشي يا هانم
السواق في طريقه للشركه فجأه تلت عربيات قطعوا عليهم الطريق
فرح ، اي ده في ايه
محمد ، مش عارف 
فجأه نزل اتنين جارد واقفين قدام فرح بأسلحه

انزلي يا هانم بالذوق بدل مانضرب نار 

فرح ، مش هنزل وياللا يا عم محمد

الجارد فتحوا الباب وشدوها حطوها في العربيه بتاعتهم وجروا علي فيلت سليم

فرح ، بقي هو كده ماشي يا سليم

سليم اجي براحه من وراها وحضنها من ضهرها

سليم ، وحشتيني

فرح بزعيييق ، ابعد عني احسنلك

سليم ، تؤتؤ أنا مرتاح كده وحط أيده علي بطنها وحشت بابا يا قلب بابا

فرح زقته بعدته عنها ، قولتلك ملكش حق لا فيا ولا فيه

سليم ، ليه هو انت حملتي فيه من نفسك 

فرح ، اه ملكش دعوه

سليم ، بقولك أنا مش هروح الشركه الاسبوع ده كله وهقعده معاكي عشان وحشتيني 

فرح ، سليم 

سليم ، قلب سليم

فرح ، يووه لو سمحت سيبني اروح بالذوق أنا معتش بحبك انت بقيت بالنسبالي كابوس

سليم ، أنا عايز أصلح كل اللي عملته

فرح ، تصلح اممم انت كسرتني واللي بيتكسر مبيتصلحش يا سليم بيه 

سليم ، غصب عني لو كنت اعرف تهديد ايمن ليكي والله كنت وقفت جنبك 

فرح ، تقف جنبي سليم انت اغتصبتني واتفننت في عذابي

سليم ، أنا جوزك وحقي اخده وقت ماكون عايز وبالطريقة اللي تعجبني الاغتصاب اخد حاجه مش بتاعتي

فرح ، انت طبيعي أنا بكرهك 

سليم ، وانا بكرهك زي مابتكرهيني القلوب عند بعضها

فرح ، طب سيبني امشي 

سليم ،. تؤ اتفضلي اطلعي الأوضه ومتخرجيش منها ابدا

فرح ، لا مش طالعه

سليم ، تمام وراح شايلها 

فرح ، نزلني بقولك

سليم ، يخرب عقلك انتي تقلتي كده ليه

فرح ، والله انت مش شايف بطني 

سليم ، مش بطريقه دي 

فرح ، طب نزلني 

سليم نزلها وفتح باب الأوضه واخدها ودخل وقفل الباب بالمفتاح

فرح ، لا والله ده بجد

سليم ، في ايه يا فروح نامي ياللا فطرتي واللا لا

فرح ، ملكش دعوه

سليم ، شكلك مفطرتيش أنا بردك مفطرتش كنت مستنيكي أفطر معاكي انا جبت شغاله جديده فاتها طالعه بالفطار لو عوزتي حاجه اندهي عليها اسمها سعاد

فرح مدتلوش اهتمام لكلامه فجأه الباب خبط

سليم فتح الباب واخد منها الفطار وحاطه علي التربيزه 

سليم ، اومي ياللا 

فرح ، مش هتزفت

سليم ، أمم طيب وراح قايم رايح ناحيتها 

فرح ، انت هتعمل ايه 

سليم ، هاخدك اقعدك علي حجري افطرك

فرح ، خلاص خلاص انا راحه وطلعت تجرى قعدت عالكنبه 

سليم ، أنا عايز كوبايه اللبن دي تتشرب كلها

فرح ، اهو ده بقي اللي مش ممكن 

سليم ، كل كلمه مش عجباني ليها رد فعل مش هيعجبك أما أقوم

فرح ، خلاص اهو وشربت الكوبايه كلها

سليم ، كلي بقي ياللا

فرح ، قعدت تفطر خوفا من سليم 

سليم فضل يبص لها وهو كاتم الضحك وهي بتاكل وهي خايفه منه وكل شويه تبصله عشان ميعملش فيها حاجه

سليم ، انتي محسساني اني بعبع وبعض

فرح ، تؤتؤ انت بعبع ايه انت شيطان 

سليم اضايق من كلمتها وقام وقف في البلكونه

فرح قامت اخدت بيجامه من الدولاب ودخلت اخدت شاور وخرجت من الحمام وراحه تسرح شعرها

سليم اخد منها المشط وقعد يسرحها 

فرح بصتله في المرايه وهو عمال يسرحها 

سليم ، قمر مش كده 

فرح ، مين

سليم ، اصلك سرحانه فيه 

فرح اتحرجت وراحت قايمه من علي الكرسي 

فرح ، هات المشط أنا بعرف اسرح نفسي كويس ابعد 

سليم سابها وراح قعد قدام التلفزيون 

فرح راحت نامت علي السرير 

بعد خمس ساعات

سعاد خبططت علي الباب 

سليم فتح ، في حاجه يا سعاد 

سعاد ، رائد بيه تحت عايز حضرتك

سليم ، طب انزلي وانا نازل وراكي

سليم قفل الباب ونزل لرائد

رائد ، فين فرح يا سليم

سليم ، في ايه يا رائد للدرجه دي نسيت صاحبك

رائد ، مش هسمحلك تعمل فيها اللي كنت بتعمله وهنسي حكايه صاحبي دي احنا مصدقنا أنها رجعت تتكلم وتنسي اللي حصل لو سمحت هي فين 

سليم ، فوق في الجناح بتاعي أنا هحاول أصلح اللي عملته ارجوك يا رائد ساعدني في اني ارجع مراتي ليه من تاني ارجوك أنا والله بحبها ومش هقدر أنها تبعد عني تاني

رائد ، ماشي يا سليم أنا هحاول اصدقك بس والله أن حصلها حاجه هنسي انك صاحبي ومش هرحمك أنا ماشي سلام 

سليم ، سلام

فرح كانت واقفه فوق علي السلم مستخبيه وسامعه الكلام

سليم مشا أيده علي شعره ونفخ

سليم ، سعاد سعاد

سعاد ، نعم يا بيه

سليم ، خلصتي الغدا

سعاد ، ايوه يا بيه

سليم ، طب اطلعي اندهي لفرح تنزل تتغدي

سعاد ، ماشي هندهلها حالا

،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،، سعاد بتخبط عالباب

فرح ، نعم

سعاد ،. سليم بيه بيقولك انزلي اتغدي

فرح ، قوليله نايمه ومش هتطفح

سعاد نزلت وهي خايفه 

سليم ، هي فين

سعاد ، بتقولك نايمه و

سليم ، و ايه

سعاد ، مش جعانه

سليم ، قوليلها لو طلعت لها هيبقي في عقاب

سعاد ، ماشي وطلعت خبطت

فرح ، نعم

سعاد ، بيقولك سليم بيه لو منزلتيش هيبقي في عقاب

فرح بخوف يالهوي ليعمل فيه حاجه وقامت نزلت بسرعه

سليم ، ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا

فرح ، عايز ايه

سليم ، اقعدي كلي معايا

فرح ، مش طافحه هو مش انت قولت أني مش هخرج بره الجناح ايه لحقت تعطينا سماح بالتجوال داخل الفيلا

سليم ، اصلي نسيت انك متعرفيش تخرجي بره باب الفيلا

فرح ، سليم انت عايز مني ايه 

سليم ، عايز حاجات كتير

فرح ، المصنع قولتلك اول ماتطلقني هرجعهولك 

سليم ، أمم طب وابني اللي في بطنك 

فرح ، استحاله اديهولك انسي 

سليم ، وقلبك تسلميه لقلبي تاني ومش هتندمي 

فرح ، جربت قبل كده واتحرقت مش اتلسعت

سليم ، أمم طب ياللا ناكل 

فرح ، بس انا مش عايزه اكل الاكل ده

سليم ، طب عايزه ايه وانا اجيبهولك

فرح ، نفسي وراحت مغمضه عينيها في ايس كريم بوله كبيره اقعد اكل فيها وهي متخلص مانجا علي فراوله علي شيكولاته علي فانيليا علي

سليم ، بس بس في ايه انتي وسعت منك اوي

فرح فتحت عينيها بصدمه ، أنا مش عايزه اكل أنا طالعه انام
سليم ، خلاص خلاص استني اطلعي غيري هدومك هنخرج
فرح ، مش قادره

سليم ، تمام هطلع اغيرلك أنا 

فرح ، اوووف هو كل حاجه كده

سليم ، اه كل حاجه كده ياللا اطلعي اجهزي ياللا هخلص المكالمه دي وهطلع اغير

فرح ، ماشي

،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
فرح نزلت لبسه دريس طويل اوف وايت وفرده شعرها ورا ضهرها ونزلت لسليم

سليم ، طب ماشي سلام دي الوقت وفضل واقف سرحان في جمال فرح

فرح ، أنا خلصت

سليم ، أممم أنا طالع اغير هدومي خمس دقايق بقولك ماتطلعي تنقيلي طقم علي مزاجك

فرح ،. اوك ماشي ياللا

وطلعوا الغرفه بتاعتهم 
فرح ، خد التيشيرت ده وبتلف تعطيهوله 

فرح ، انت لحقت تقلع خد وجايه تخرج

سليم شدها لزقها في الدولاب وراح مقرب منها حتي التصق فيها 
سليم فضل سرحان في عينيها وطبع قبله علي شفايفها الي ان انسجمت فرح معاه

فرح افتكرت اللي عمله فيها زقته بسرعه عنها

فرح ، أنا هنزل استناك تحت ونزلت جرى

سليم ، اوووف وراح ممشي أيده علي شعره 

سليم نزل لفرح 

سليم ، ياللا بينا

فرح ، ممكن اطلب طلب

سليم ، ده انتي تؤمرى

فرح ، أنا مش عايزه حراسه ولا سواق

سليم ، لاونه صعب بس ماشي ياللا بينا

،،،،،،رؤؤؤؤؤ،،،،،،،،

رائد وساره ومنال

منال ، فين فرح مجبتهاش ليه يا رائد

رائد ، فرح مع سليم وسليم اتغير جامد عشانها اول مره اشوف صاحبي عنيه بتلمع كده كانت دايما عنيه حزينه

ساره ، مش يمكن بيضحك عليك وهيرجع يعذب فيها

رائد ، استحاله وانا هددته لو عمل فيها حاجه مش هسكتله

منال ، بس انا خايفه عليها اوي 

رائد ، كلميها علي موبايل سليم

منال ، تصدق راحت من بالي الفكره دي خالص انا هتصل بيه اهو 

سليم ، الو ايوه يا قمر والله وحشتيني موووت 

منال ، والله وانت يا حبيبي فرح عامله ايه

فرح بتبصله بغيظ هتموت وتعرف بيكلم مين وقالت لنفسها ممكن تكون نرمين اخته

سليم ، كويسه متنسيش تيجي فرح نرمين بعد بكره

فرح بصت له جامد وعنيها كلها دموع وفجأه بصوت عالي ، انت بتكلم مين

سليم ، في ايه يا بنتي خضتيني بكلم الموزه بتاعتي

منال ، دي فرح هي مفكراك بتكلم واحده

سليم ، اه يا حبيبتي المهم اخبارك انتي ايه أنا فرحان موت انك انتي اللي كلمتيني من نفسك

منال ، هههههه مش قادره ربنا يهديكم

فرح شدت منه الموبايل ، ايوه مين معايا

سليم وقف العربيه مره واحده ،وفضل يضحك بصوت عالي 

منال ، أنا الميلامين 

فرح شالت الموبايل من علي ودنها وبصت فيه لقت اسم منال بصت لسليم بغيظ وهو هيموت علي نفسه من الضحك عليها

فرح ، ماما حبيبتي عامله ايه

منال ، كويسه ياقلبي انتي اللي عامله ايه

فرح ، والله كويسه ماما معلش هقفل دي الوقت عشان خارجه مع سليم وأما اروح هكلمك

منال ، ماشي يا حبيبتي انا كنت بطمن عليكي سلام يا قلبي

سليم ، بتغير عليا يعني لسه بتحبني

فرح ، بس بقي امشي ياللا 

سليم ، يعني لسه بتحبني 

فرح ، بس بقي يا عم هاني شاكر ياللا امشي 

سليم بضحك ، ماشي ماشي يا ستي احنا خلاص قربنا نوصل

فرح ، ماشي 

سليم بصلها وهو سايق وراح بيسها في خدها 

فرح ، الله بقي

سليم ، ايه بابوس مراتي عندك مانع

فرح ، معدش يحصل عشان مزعلكش

سليم ، ماشي يا معلم انزل ياللا يا سيد المعلمين وصلنا 

فرح ، هههههه ماشي وراحت نازله ودخلت معاه المطعم دخلو وقعدوا

سليم ، هتاكلي ايه

فرح ، مش قولنا ايس كريم

سليم ، هتتغدي ايس كريم 

فرح ، اه 

سليم بهمس ، بس البيبي حرام لازم ياكل اكل

فرح برقه ، تفتكر

سليم ، يخربيت جمال رقتك دي مش وقتها خالص

فرح ، خلاص بص هاتلي واحد شاورما

سليم ، يعني أنا جايبك المطعم الجامد ده عشان واحد شاورما 

فرح ، مانا بجد مليش نفس

سليم ، خلاص هطلبلك أنا علي مزاجي ونده للشيف وطلب الاكل 

فرح ، فضلت تاكل خلصت اكلها كله واخدت اكل سليم أكلته

سليم ، من الواضح انك ملكيش نفس اومال لو ليكي نفس كنت هتاكلي المحل كله

فرح ، الاكل طعمه حلو اوى

سليم ،. بالف هنا يا حبيبتي

فرح ، الحمد لله خلصت فين الايس كريم بقي

سليم بصدمه ، هو لسه في مكان جوه 

فرح ، مالك يا سليم بتبصلي في الاكل كده ليه

سليم ، انتي حامل في بني ادم واللا ديناصور

فرح ، اتنين

سليم ، هههه بني ادم وديناصور

فرح ، تؤتؤ ولدين

سليم بفرحه ، لا لا بجد 

فرح ، اه والله

سليم ، اومال مقولتليش ليه

فرح ، مفيش خفت لتحسدهم

سليم ، انتي هبله هحسد ولادي 

فرح ، اه

سليم ، هههه ماشي المتر اجه اهو اجبلك الايس كريم نوعه ايه

فرح ، عارف البوله الكبيره 

المتر ، اه

فرح ، حطلي فيها من جميع الانواع وهاتها

المتر بصدمه ، العائليه

سليم ، هههه اه وهمس في ودن المتر روح ياللا لحسن تاكلك

فرح ، كنت بتقوله ايه

سليم ، مفيش بقوله بسرعه عشان مرفدكش

فرح ، طب وانت ترفده ليه هو مطعم ابوك

سليم ، اه مطعم ابويا هههههه

فرح ، بجد خلاص نبقي نيجي هنا كل يوم واكل براحتي 

سليم ، وماله يا حبيبتي علي ماتيجي تولدي يكون المطعم اشهر إفلاسه هههههه

فرح ، ماشي يا سليم مانت مش حامل عشان تحس بالجوع اللي بحسه

سليم ، لا أنا هحافظ علي جسمي حمل ايه وبتاع ايه يا اختي بلا قرف

فرح ،هههههه اسكت بقي وربنا هولد

سليم ، اهو الايس كريم وصل

بارت طويل اهو ياريت اشوف التفاعل وآرائكم

روايه انتقام وعشق
للكاتبه اميره محمود
اااااه ياسليم بطني الحقني
سليم ، مالك في ايه اكيد من اللي اكلتيه ده كله

فرح ، انت بتبصلي في الاكل
سليم ، ابصلك مين ده المطعم كله كان بيبص معايا 
فرح ، ااااه بموت
سليم ، طب اومي ياللا نمشي اسندي عليه 

فرح راحت مرجعه مره واحده كل الاكل علي سليم
سليم ، اعااا ايه ده الله يقرفك

فرح ، خلاص ارتحت يا سليم 

سليم ، ارتحتي مين ابو شكلك أنا ندخل الحمام انضف هدومي
فرح ، ماشي 

استنت اول ماسليم دخل الحمام وخرجت جرى ركبت تاكسي

،،،،،،رؤؤؤؤ،،،،،،،
منال ، خليكوا يا حبايبي اتعشوا معايا بدأ ماباكل لوحدي
رائد ، خلاص ماشي ايه رايك يا صرصور

ساره ، رائد متستفزنيش الله يسترك

رائد ، طب صرصور صرصور صرصور

ساره ، والله انت رخم ولو قولتلي كده تاني بجد والله هقعد مع ماما حبيبتي ومش هروح

رائد ، لا وعلي ايه متزعليش يا ساره هانم
ساره ، ايوه كده اتظبط
،،،،،ؤؤؤ،،،،،،،،،،
سليم ، اووف مش راضي الريحه تروح ربنا يسامحك يا فرح وخرج من الحمام 

سليم ، ياااا 

المتر ،نعم يا سليم بيه

سليم ، هي المدام اللي كانت هنا راحت فين 

المتر ، خرجت اول ما حضرتك دخلت الحمام

سليم راح جرى ركب عربيته وراح علي بيت منال

،،،،،رؤؤؤؤؤ،،،،
منال ، خلصتوا خناق

ساره ، ده الطبيعي بتاعنا يا ماما

منال ، والله فرح وحشتني كانت عامله حس للبيت 

الباب خبط
منال ، ياترى مين اللي جاي دي الوقت وراحت تفتح

فرح ، أنا اجييييت

ساره ، ياريتك كنتي جبتي سيره مليون جنيه يا ماما

منال ، مليون جنيه ايه دي فروحتي عندي بالدنيا تعالي يا حبيبتي ادخلي اومال جوزك فين

فرح ، خلعت واجيت من غير مايعرف

الباب خبط 

فرح ، أنا ندخل والنبي ماتقولي اني هنا

رائد ، هو انتي عملتي حاجه واللا هو عمل فيكي حاجه

فرح ، لا أنا داخله 

منال فتحت الباب 

سليم ، انتي هنا يا هانم

منال ، ايه الريحه دي وهدومك مبلوله ليه

سليم ، الهانم إحداها اغديها بره رجعت عليه دخلت انضف هدومي سابتني وخلعت

منال ، فرح يا فرح

فرح خرجت ، نعم 

منال ، ينفع اللي عملتيه في جوزك ده

فرح ، ااه ينفع من بعد جمايله عليه وعلي فكره يا سليم أنا قصدت اكل كتير عشان أما باكل كتير برجع فملقتش احسن منك ارجع عليه

منال لطشتها بالقلم ،. انتي اتجننتي ايه اللي بتقوليه ده

فرح بسريخ ، اااااه اتجننت اتجننت من يوم ما فكرت انكم بتحبوني أنا بكرهكم كلكم دي الوقت واقفين معاه بعد اللي عمله فيا

سليم ، طب اهدي بس كده غلط عليكي

فرح ، يا عيني اه غلط عليه بص يا سليم بيه أنا مش عنت عايزاك عشان بقيت بالنسبالي حاجه مقرفه بجد والله أنا بقيت بكرهك من كل قلبي ولو سمحت طلقني بالذوق علي فكره انا عارفه ومتأكده انك عايز ترجعلي عشان اللي في بطني بس مش عشاني واقولك علي حاجه شعرايه من ولادي مش هتلمسها انت فاهم

سليم ، اه فاهم وشكرا اوي يا بنت الاصول أنا ماشي ومش هاجي هنا تاني

رائد ،. استني بس يا سليم وشده أيده مينفعش استني
سليم ، سيبني يا رائد لو سمحت

رائد ، أنا هموت واسيبك والله ربنا يسامحك هرجع

فرح ، أنا رايحه فيلتي ومش جايه هنا تاني وفتحت الباب ونزلت 

منال ، فررررح لو نزلتي وروحتي هناك انسي انك ليكي ام

فرح ، انسوني كلكم 

ساره نزلت جرى مع فرح ، ممكن تهدي بقي ينفع الفضايح دي

فرح ، هو أنا اللي عملتها 

ساره ، يعني رجعتي علي الراجل وخليتي منظره كده شوفي واقف ازاي بزمتك مش صعبان عليكي 

فرح بصت علي سليم وجالها هستريت ضحك علي منظره

سليم ، شوف عماله تضحك عليه ازاي 

رائد ، مابصراحه منظرك مسخره هههههههه

سليم ، حاسب كده يا رائد انا هروح

رائد ،. يا مدام فرح هتعملي ايه

فرح ، أنا طالعه لماما اصالحها

رائد ، طب تعالي يا سليم نتعشي فوق

سليم ، أنا اتعشيت خلاص وراح ركب عربيته ومشي 

فرح طلعت هي وساره ورائد لمنال

منال قعده بتعيط علي السلم

فرح طلعت ، ماما أنا اسفه والله وراحت قاعده جنبها

منال ، طب وبالنسبه للراجل اللي جرحتيه في بيتي

فرح ، من بعد خيره عليه

منال ، هو انتي مش هتنسي ليه بذمتك هو ده سليم الهوارى اللي كان عنيه محدش يقدر يبص فيها من شده حدتها

فرح ، أنا علمت عليه هههههه

منال ، فرح أنا بتكلم بجد ينفع ولادك يتربوا من غير ابوهم

فرح ،. هو عامل كده عشان ياخدهم مني ويرميني

منال ، استحاله دي عنيه كانت بتبص عليكي بكل حب 

ساره ، هو انتم هتفضلوا قاعدين عالسلم كتير ماندخل نتكلم جوه

منال دخلت هي وفرح وساره ورائد
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،

سليم روح الفيلا

نرمين ، حبيبي انت جيت اومال فين فرح مشوفتهاش 

سليم ، رجعت بيتها

نرمين ، اتخانقتوا تاني ياسليم اعاا اي الريحه دي

سليم ، أنا طالع اخد شاور عن اذنك 

،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
سليم دخل الحمام وافتكر كل اللي حصل بينه وبين فرح 
سليم لنفسه ، أنا غلط هي مش بتسامح ليه انا عارف اني قسيت اوي بس ليه كده يا فرح أنا والله اتغيرت عشانك ارجعك ليه تاني ازاي 
،،،،،،،ررؤؤؤؤ،،،،،،،،،
صباح تاني يوم
فرح قامت من النوم اخدت شاور وصلت فرضها ولبست ونزلت راحت الشركه
فرح ، الو ايوه يا مراد تعلالي حالا

مراد دخل ، خير يا مدام فرح 

فرح ، أنا عايزه اتنازل عن المصنع لسليم الهوارى وعايزه اصفصف كل ممتلكات ايمن او بابا وهتبرع بيهم

مراد ، متاكده

فرح ، ايوه انا مش هصرف فلوس حرام علي ولادي كلم سليم وعرفه اني هتنازل ولو يجي نخلص كل حاجه

مراد ، تمام هكلمه حالا عن اذنك ياهانم
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،
مراد ، ايوه ياسليم بيه فرح هانم هتتنازل عن المصنع لحضرتك وهتتبرع بكل ممتلكات ايمن الله يحرقه 

سليم ، انت متاكد

مراد ، ايوه فلو حضرتك تجيب المحامي بتاعك وتشرفنا حالا عشان نخلص الموضوع ده عشان الهانم شكلها تعبانه اوي

سليم بخضه ،. تعبانه ازاي

مراد ، حاسس انها بتتكلم بصعوبه 

سليم ، طب أنا جاي حالا سلام

،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
فرح ، ااااه عضمي أنا هكلم ماما اقولها

منال ، ايوه يا فروح

فرح ، ماما عضمي بيوجعني جامد وحاسه اني سخنه وبعرق جامد

منال ، شكلك اخدتي دور برد تقيل طب أنا جيالك حالا

فرح ، أنا في الشركه وهتاخر شويه

منال ، بردك روحتي مش قولتلك دي فلوس حرام

فرح ، كنت برجع حقوق البشر

منال ، ماشي يا حبيبتي انا هروح استناكي متتأخريش عشان السخونيه غلط عالبيبي

فرح ، ماشي يا ماما سلام

ياترى ايه اللي هيحصل


البارت 18 اشوف التفاعل بقي
انتقام وعشق
للكاتبه اميره محمود
سليم دخل لفرح مع مراد لقاها حاطه دماغها عالمكتب 
مراد ، احم احم 
سليم حس انها تعبانه بس مش عايز ينزل من كرامته اكتر من كده
فرح ، استاذ مراد اكيد انت قولت لسليم بيه كل حاجه
مراد ، ايوه يا فرح هانم 
فرح بتعب واضح علي وشها ، تمام هات الورق عشان امضي
مراد ، هو حضرتك تعبانه واللا حاجه
فرح ، مفيش دور برد بس حاسه اني كويسه
مراد ، مش باين علي حضرتك تحبي تروحي ونخلص كل الإجراءات بكره
فرح ، لا هات الورق امضيه
كل ده وسليم واقف مش بينطق
فرح ، هات كده الورق يا مراد ااااه عضمي
سليم ،. خلاص مش مهم اومي روحي 
فرح ، ملكش دعوه انت وراحت ماضيه علي الورق
سليم ، اتحرج أنها احرجته قدام مراد بس حاول ميجيش عليها لأنها التعب باين عليها اوي
فرح ، اتفضل الورق يا مراد وبعد اذنك ممكن تخرج دي الوقت هقول لسليم بيه حاجه 
مراد ، ماشي يا فرح هانم عن اذنكم

فرح ، كده يا استاذ سليم بح معتش ليك حاجه عندي مش عايزه اشوفك خالص المصنع اللي خطفتني عشانه وعذبتني اهو رجعلك تاني خلاص كده اللعبه انتهت

سليم ، طب وولادي اللي في بطنك
فرح ، سيبهم تذكار منك 

سليم ، بس انا مبسبش اي حاجه تكون بتاعتي لحد

فرح قامت وراحت وقفت قدامه ، بس ولادي مش بتوعك دول بتوعي لوحدي 

سليم ، ليه يا فرح كده ده انا قولت هتغير عشانك ليه هربتي وانتي عارفه ومتاكده اني اتغيرت

فرح ، انت عمرك ما هتتغير يا سليم وفجأه الدنيا لفت بيها وكانت هتقع سليم شالها بسرعه ونيمها علي الكنبه اللي في المكتب يفوق فيها

سليم ، فرح فرح اومي وبيحط أيده علي وشها لقاها سخنه نار شالها وطلع يجرى عالعربيه حطها فيها وراح المستشفي بسرعه 
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،
فرح دخلت غرفه الكشف

الدكتور ، عندها دور برد شديد مع سكر وحصل هبوط بسبب السكر

سليم ، بس هي معندهاش سكر

الدكتور ، السكر بيجي مع الحمل عادي ممكن يكون بسبب نامت زعلانه واللا حاجه وهي اكيد عارفه انها عندها سكر 
سليم حس أنه السبب فيه بسبب اللي عمله فيها ، طب هي عامله ايه دي الوقت

الدكتور ، فوقناها بس عطيناها محاليل فيها علاج للبرد وعشان السخونيه تنزل 

سليم ، طب ينفع أدخلها

الدكتور ، العلاج فيه مسكنات وهي ممكن تكون نايمه دي الوقت

سليم ، معلش بس هقعد بس جنبها 

سليم دخل لقي فرح نايمه زى الملايكه بوشها اللي كله برائه 
سليم ، أنا عارف ومتأكد اني السبب في اللي حصلك أنا عارف اني دمرتك بس صدقيني من كتر ماكنت عايز انتقم مكنتش بشوف قدامي ولا حتي كنت شايفك قلبي اول ماشافك اتحول لقلب انسان بيحس انا مكنتش انسان قبل ما اشوفك سامحيني أنا هبعد عن حياتك خالص حتي ولادي مش عايزهم بدال انتي مش عايزه تعطيهوملي سامحيني يافرح وراح خارج من الاوضه
فرح كانت سامعه كل الكلام بس كانت عامله نفسها نايمه وراحت معيطه

فرح بدموع ، أنا مش قادره اصدقك خالص صدقتك كتير وبردك مكنش فيك امل يا سليم أنا اللي هبعد خالص وهسيب القاهره خالص

خلصت المحلول وافتكرت أن ايمن كان عنده شقه في اسكندريه وقامت نزلت من علي السرير وكلمت عم محمد السواق

فرح ، عم محمد أنا عايزه العربيه بسرعه أنا في المستشفي اسمها*******

عم محمد ، ثواني وهكون عندك يابنتي

،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
سليم ، ايوه يا رائد فرح في المستشفي مركبه محلول عشان سخنه وتعبانه 

رائد ، طب انت معاها واللا لوحدها

سليم ، لوحدها أنا سبتها ومشيت قبل ماتفوق كفايه اوي اللي عملته فيها لازم ابعد عنها كلم حد يروح لها

رائد ، ماشي هكلمهم حالا بس انت شايف أن البعد ده هو الحل

سليم ، ايوه 

رائد ، استسلمت من اول هزيمه

سليم ،. أما تلاقي اللي قدامك تعب جامد بسببك فأنت لازم تبعد لأن قربك ده عذاب ليه

رائد ، خلاص. ربنا يهدي مابنكم سلام يا سليم 
،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
رائد راح المستشفي مع ساره و منال 
رائد ، مدام فرح في انهي غرفه
الاستعلامات ، لسه خرجه حالا
رائد ،. لوحدها 

الاستعلامات ، ايوه يافندم 

منال ، هتكون راحت فين لتكون روحت

ساره ، أنا هرن عليها اشوفها فين

منال ، ردت

ساره ، ايوه يا فرح انتي فين

فرح ، أنا مشيت يا ساره أنا اجيتلك غريبه ومشيت غريبه

ساره ، انتي اتجننتي روحتي فين 

فرح ، أنا هقفل يا ساره وقولي لماما متزعلش مني سلام وراحت قافله التليفون

منال ، في ايه يا ساره

ساره ، فرح ميشت يا ماما 

منال ، مشيت راحت فين 

ساره بدموع ، بتقولي أنا اجيت غريبه وهمشي غريبه 

منال بصدمه ، ليه كده ليه كده يافرح ليه بعد ماخلاص فرحت انك رجعتيلي تروحي مني

رائد اتصل بسليم 

رائد ، فرح مشيت يا سليم كلمت ساره وقالت لها انها مشت

سليم ، مشت فين 

رائد ، معرفش بس مش عارف اعمل ايه

سليم ، عم محمد السواق كلمه وشوفها فين 

رائد ، طب اقفل أما اكلمه 

رائد اتصل بعم محمد ، أيوه يا عم محمد هي فرح هانم فين
عم محمد ، اخدت العربيه مني ومشت

رائد ،. متعرفش راحت فين

عم محمد ، لا والله يا بني بس كانت بتعيط جامد

رائد قفل واتصل بسليم

سليم ، لقتها يا رائد ؟

رائد ، لا أنا هدور عليها في كل مكان لازم الاقيها

سليم ، استني هاجي ادور معاك انت فين

رائد ، أنا في المستشفي لسه 

سليم ، طب أنا جايلك حالا
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
وفضلو يدوروا عليها وملقوش لها أثر عدي اكتر من اربع شهور وهما لسه عندهم امل يلاقوها

،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
فرح ، أنا خلصت خلاص نضفت المطبخ وخلصت كل الاطباق
صاحب المطعم ، خلاص يا بنتي انتي ممكن تروحي بالسلامه

فرح ، طب عن اذن حضرتك ومشت

صاحب المطعم ، البنت دي شكلها وراها قصه كبيره

مراته ، احنا مالنا يا حبيبي ياللا بينا نروح احنا كمان

صاحب المطعم ، ياللا يا حبيبتي

،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
فرح روحت فردت ضهرها علي السرير
فرح حاطه أيدها علي بطنها ، حبايبي عاملين ايه أنا عارفه انكم كويسين بس بطمن يا حبايبي عارفه انكم كويسين طول ما انتم بعاد عن المشاكل بعاد عن ابوكو ومشاكله هو دي الوقت مش هيعرف لا يأذيني ولا يأذيكم

،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
رائد ، صرصور حبيبي

ساره ، مش هرد عليك

رائد ، مانتي رديتي يا حبي بقولك يا حبيبتي طبعا خلاص السنه خلصت اي رايك نروح ناخد اسبوع عسل في اسكندريه 

ساره ، انت بتتكلم بجد

رائد ، اه والله بجد

ساره ، ماشي هنروح امتي 

رائد ، حضري الشنط ونمشي من الصبح أنا رايح اخلص شغلانه مع سليم وقولت اخد صرصور حبيبي معايا 

ساره ، أمم أنا كده فهمت يعني هتسيبني وتفضل انت تروح هنا وهنا وانا اترمي في الاوتيل

رائد ، والله ابدا يا روحي العملاء الأجانب هيروحوا اسكندريه في الاوتيل بتاع سليم وهنمضي الورق بس وافضالك يا جميل

ساره ، أما نشوف أما اروح احضر شنطتي واقول لمامتي حبيبتي 

رائد ، خلاص يا حبي ياللا
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،
ياترى سليم هيلاقي فرح واللا لا

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع