القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #ذبول 🔥البارت 26 #ليلي_براء #حكيات_ميرا #اميره_محمد_محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#بارت26 🔥

_ مش قادر يستوعب انو طلقها ودلوقتي حالا ، قعدت ع السرير وسكتت وهوة مستحملش نظراتها وخرج برا الشقه خالص 


_ أمها دخلت عليها وهيه بتعيط وتصرخ : الحقيني ي سلمي ابوكي قافل علي نفسه ومش راضي يرد عليا 

_ قامت بسرعه من غير تفكير  وراحت علي اوضته خبطتت بس مردش ابتدت تخاف وتعيط


_ بابا متسبنيش تاني ارجوك افتح الباب عشان خاطري 

_ برضو مردش رامز دخل لقاهم بالشكل ده راح ناحيتهم وسلمي اترمت ف حضنه


_ مالك ي حبيبتي بتعيطي ليه ؟

_ ب..بابا قافل علي نفسه ومش بيرد انا خايفه يكون جراله حاجه 

_ بدموع بس مداريها : ششش هيكون كويس 


_ رامز كسر الباب ودخلوا لقوة مرمي ع الأرض وفاقد وعيه ، شاله حطه ع السرير وطلبله دكتور 

_ سلمي واقفه ف ركن بعيد عنه وبتعيط ، ذكرياتها من غير وجوده في حياتها رجعت تاني بس المرة دي لو خسرته هيبقي للابد


_ الدكتور جه كشف عليه وقالهم انو مبياكلش والضغط ارتفع عنده

_ رامز نزل يوصل الدكتور وهما قعدوا جمبه

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ براء عمال يلف ف الأوضه رايح جاي ، وقرر خلاص انو يروح يعترف بحبه ل ليلي ويشيل اي حواجز بينهم 

_ متردد خايف يخسرها بس حسم أمره وراح علي اوضتها خبط وسمحتله يدخل 


_ كانت قاعده ع السرير مكسوفه بسبب اللي حصل ، اتقدم ناحيتها وقعد علي ركبته قصادها مسك ايديها وغمض عينيه وبدون مقدمات


_ ليلي انا بحبك 

_ قلبها بقاا يدق بغباء ، من زمان كان نفسها تعرف هوة بيحبها ولا لا 

_ فتح عينه لما ملقاش منها رد : ليلي !!!!

_ بتوتر : براء انا ......!!


_ قاطعها وقام قعد جمبها : ليلي انا بحبك والله محبتش حد قدك ، انا عارف ان صعب عليكي تتقبلي علاقتنا خصوصا اني ...اني مطلق وعندي ولدين 


_ بلهفه : بس انتي دلوقتي مراتي ادي لعلاقتنا فرصه وانا هخليكي تحبيني ،حياتي مش هتكمل الا بيكي ي ليلي ، انا مش عارف حصلي اي من وقت م دخلتيها ؟


_ حضن وشها بين كفوفه : يمكن ف الاول جوازنا جه بطريقه غلط بس كل ده مش هيغير من حبي ليكي 

_ قرب اكتر ومفيش مسافه بينهم : خليكي جمبي انا محتاجلك 


_ باسها جمب شفايفها : انتي مش عارفه انتي عملتي فيا اي ؟ خلتيني زي المراهق اللي واقع ف الحب من جديد

_ باسها بوسه طويله بيثبتلها بيها حبه 

_ زقته بعيد عنها وقالت بجمود : بس انا مبحبكش ي براء واطلع براا 


_ مش مستوعب هيه قالت اي ، وبيهز دماغه مش مصدق

_ قامت وقفت وشاورت بإيديها : اطلع برا واياك تتعدا حدودك معايا بالطريقه دي تاني 


_ شدها من وسطها بغضب وبقوا بيتنفسوا نفس بعض : بتكدبي علي نفسك ولا علي مين ؟

حبك ليا باين ف عينيكي يا ليلي 

والعينين مبتكدبش


_ عيونها دمعو وبصت ف الأرض : ابعد عني أنا مبحبكش

_ سابها : ماشي ي ليلي 

_ خرج وهيه راحت قفلت الباب وثابتها انهز ودموعها نزلت

_ بعياط : انا كمان بحبك بس وعدت جدي اول م تبقي كويس هسيبك 

انا اسفه حقك علي قلبي 

_ قامت للبست وسابت البيت ومشت عند بيت عمها

بقلمي أميرة محمد محمود

________________________

_ اول م ابو سلمي فاق جريت عليه حضنتها وعيطت : انا اسفه ي بابا بس متعملش فيا كدا تاني ، قلبي وجعني عليك الله يخليك ي بابا متسبنيش 


_ بقي يعيط علي عياطها ومش عايز يطلعها من حضنه : سامحيني ي بنتي والله كان غصب عني ويعز عليا فراقكم 

_ رامز كان واقف باصص ف الأرض ودموعه خانته ونزلت 


_ أمه مسكت ايده باستها فشدها بسرعه وحضنها وانفجر ف العياط بعدين راح عند أبوه واترمي ف حضنه والعيله كلها رجعت من تاني بس سلمي قلبها مكسور ولسه مقالتش لحد انو ماجد طلقها 


_ ماجد راح ع المستشفي وخرج امه وخدها معاه البيت وطول الوقت فوزيه شاكه أن في حاجه لانه متغير ومبياكلش 


_ براء عرف أن ليلي سابت البيت خلاص ومش ناويه ترجع تاني 

_ ليلي طول الوقت ف اوضتها بتعيط ومانعه اي حد يدخل عندها 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ انا اسفه 

_ رفع راسه ليها وقال بصدمه : انتي بتعتزري ؟؟

معقول ؟

_ بغيظ : بقولك اي يلاا خف لحسن اسحب اعتزاري وامشي 

_ بضحك : خلاص يستي بهز معاكي 

_ ابتسمت : بصراحه من ساعة م عرفنا بعض واحنا بنتخانق 


_ مدت ايديها : ف اي رأيك نبقي صحاب ؟؟

_ مد أيده وسلم عليها وابتسم : موافق 

_ ضحكت : خلاص كده مفيش مقالب تاني 


_ بغيظ مصطنع : بت انتي امشي من قدامي 

_ خلاص خلاص بهزر 

اممممم متحكيلي عن نفسك 

_ ابتسم : انا يستي اسمي رامز خريج كلية العلوم التطبيقية عندي اخت واحده 

غمز : ومش مرتبط


_ بكسوف : م تحترم نفسك ي جدع انت 

_ ضحك : هوة انا عملت حاجه 

_ بتوتر : اااا....انت

_ قاطعها بضحك : طب خلاص يبنتي اتوترتي كدا ليه احكيلي انتي بقااا عن نفسك 


_ بتنهيده : انا يسدي عايشه لوحدي بعد م طلعت من الميتم وبس كدا اظن كل حاجه واضحه

_ ابتسم : انا فخور بيكي والله يبنتي 

_ بإستغراب : فخور بيا ؟؟

_ أيوة حد زيك وصل لحد هنا ومستسلمش يبقاا المفروض فخور بنفسه كمان 


_ بدموع : بس انا ....!!!

سكتت : عن اذنك ي رامز مضطره امشي 

_ مسك ايديها قبل م تمشي : رايحه فين ي أسماء احنا لسه مخلصناش كلام وبعدين مش احنا بقينا صحاب وواجبي اني اسمعك 


_ حست برعشه غريبه ف جسمها لما مسك ايديها ، سحبتها براحه وابتسمت: انا لازم امشي 

_ مستنتش رده ومشيت بسرعه وهوة اتنهد ومشي 

بقلمي أميرة محمد محمود

___________________

_ يبنتي حرام عليكي افتحي الباب بقااا

_ بضيق : لو سمحتي ي ماما سبيني لوحدي شويه 

_ بقالك يومين قافله علي نفسك ومش عايزة تردي عليا حتي 


_ بعياط : يارب اموت عشان ترتاحي مني 

_ شهقت : ليه كده ي ليلي عايزه تموتي وتسبيني 

_ فتحت الباب وحضنتها : مكنتش اقصد ي امي عشان خاطري متزعليش مني


_ طبطبت علي ضهرها : انا زعلانه عليكي مش منك ، من ساعت م جيتي من عند براء وانتي قافله علي نفسك اي اللي حصل ي بنتي 

_ بعياط : محصلش حاجه بس انا رجعت زي م وعدت جدي 


_ جدك مشي ي ليلي 

_ بس هيرجع ي ماما عشان يجوزنا انا وسيف ابن عمي 

_ بجمود : لحد هنا وكفايه مينفعش يجوزك وانتي اصلا متجوزه 

بصتلها : قوليلي ي ليلي انتي عايزة براء ؟

_ بحزن : أيوة ي ماما عايزاه 

_اسمعي مني و ارجعي بيتك 

_ ليلي سكتت ودخلت اوضتها وشافت انو نقاش ملوش لازمه ومش هيجيب نتيجه 

بقلمي أميرة محمد محمود

____________________

بعد شهر 

_ سلمي واهلها نقلوا علي بيت جديد بس واسع واحلي ، رامز اترقي ف شغله وليلي بقت تهتم بنفسها وتروح الچيم ، والنادي ، حياتها اتغيرت تماما 


_ براء انتقل علي بيت أهله مع ماجد وامه ووالاده 

_ ماجد كل يوم يدور علي سلمي مش بيلاقيها 

_ ليلي اتقربت من ربنا  جدا ، وبراء بيحاول معاها كتير بس رافضه لأن جدها بيهددها بامها 


_ وف يوم ليلي كانت ف المدرسه راحت امها اتصلت علي براء 

_ اذيك يبني عامل اي؟

_ الحمد لله ي امي انا بخير طمنيني عنك انتي وعن ليلي 

_ابتسمت : ليلي كويسه 

انا كنت عايزاك تيجي البيت لازم اتكلم معاك ضروري

_ خير ي امي قلقتيني 

_ اتنهدت : لما تيجي 

_ مسافة السكه واكون عندك 

_ يتبع 

#ذبول 🔥

#ليلي_براء 

#حكيات_ميرا 

#اميره_محمد_محمود 

#Amiramohamedmahmoud ✍️👀🖤


البارت 27من هنا هنا  

 

تعليقات

التنقل السريع