القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حمقاء في المو_ساد #إيزيس البارت 5_6_7_8_9_10في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الخامس 


حمقاء في المو_ساد

#ايزيس


ملك بصت لسيف....سيف انت كنت قلتلي حاجة ف بيتكو وكنت  عايز تعرف الرد صح


سيف.....اممم 

ملك.....لو رجعت من المهمة دي بسلام عايزة شقتي اربع مطارح وحمامين و ريسبشن ومطبخ 🙊🙈


سيف ضحك... هتوحشيني يا بلوة حياتي وبعدين ركز ف عيونها وقرب عليها وشد الحجاب بتاعها


ملك انصدمت ورجعت لورا خطوتين وقالت.....سيف هو عشان قلتلك بحبك  عايز تتحرش بيا يخرب بيتك 


سيف....بجدية ...ملك انتي لازم تستغني ع الحجاب لأنك قبل ما يا يهرب ديفيد ماكنتيش محجبة عشان كده مش هينفع دلوقتي تسافري وتروحي لواحد يهو...دي وتقنعيه بحبك ليه وانتي متمسكة بتعاليم دينك ...أنا عارف أنه دا صعب عليكي بس اكيد ربنا هيسامحك لانه غصب عنك 


ملك .....بحزن ....أنا ما صدقت ربنا هداني واتحجبت ..ليه يحصل معايا كل دا ..أنا ب مر ب اختبار صعب اوي وربنا يساعدني بقا واقدر اتخطاه 


سيف....تمام يلا هوصلك ع المستشفي 


وانطلقوا بسيارة سيف وودع سيف ملك وانطلقت ف رحلتها متجهة إلي القدس عاصمة الدولة الفلسط....ينية اول القبلتين وثالث الحرمين ..


بعد فترة وصلت القافلة الطبية للقدس 

وبدأت ملك عملها ك ممرضة ..لقد رأت ملك ابشع واشنع الجرائم التي من الممكن أن ترتكب ف حق الإنسانية رأت فتيات إسرائي....ليات يتطاولن علي سيدات اكبر منهم ف العمر 

اطفال تنزف دما شباب ف عمر الزهور مقطع أشلاء ولكن ما أثار جنون ملك تلك الصهيو....نية الوقحة التي اعتدت علي سيدة عجوز هرمة واوقعتها أرضا بحجة عدم التحرك بسرعة ....ملك جريت علي البنت ولسة هتضربها من ورا فجأة شاب يمسكها ويبعدها عنها 


ملك....سيبني انت مين 


عدنان....انتي ليش مش بتفكري هسة كل شي كان هيتدمر بسبب هاد التصرف يا ملك 


ملك ....ايه انت تبع جو خالتي بتسلم عليك ولا ايه 


عدنان ...ضحك ايه بس هلا اتلغت هاي الكلمة 


ملك ....اومال بقت ايه 


عدنان ضحك ...صبح تاتة اتنين ف تلاتة 


ملك ....ضحكت ....احلف ..انت بتتكلم بجد 


عدنان ...ملك مش لازم تكوني بهاي الطيبة لو سمحتي 


ملك ...بدهشة ...حاضر هحاول 

وخرجت ملك تاني تباشر عملها 

&&&&&&&&&&&&&&&

في مكان ما في  اسرا....ئيل

وبالتحديد في بيت ديفيد


قاعد علي سريره عاري الصدر حاضن  بنت جميلة الوجه قبيحة القلب (مهو أنا لازم اشتم الصراحة واطلع الغل اللي جوايا )


بس مش مركز معاها ابدا تفكيره ف حتة تانية خااالص 

البنت عمالة تتكلم وهو ولا هنا بيفتكر 

FLASH BACK

فلاش باك

بعد وفاة اهل ملك ب٦ شهور 


شريف وملك قاعدين ف الصالة في شقة والد ملك بعد طبعا ما اتعاد ترميمها بعد الحريق

ملك ....شريف ما تفهمنيش غلط بس مش هينفع تدخل علي شقتنا كده أنا وحيدة والناس ف المنطقة بدأوا يتكلموا ..ممكن ما تجيش تطمن عليا تاني.


شريف....ملك احنا مش بنعمل حاجة غلط انتي شايفة اني أنا واحد مش كويس


ملك ....شريف الناس مش هنشوف اللي انا شايفاه لو سمحت افهم واتفضل امشي


شريف....خلاص يا ملك يبقي نتجوز أنا هاروح اطلبك من المعلم سلامة لانه بيقول انا المسؤول عن ملك 


ملك....ابتسمت وكان قلبها هيطير من الفرحة وقالت بكسوف وانا موافقة

&&&&&&&&&&&&&&&&

BAck

بااك


ديفيد اتنهد بصوت عالي وقال ...اااااه ملك 


البنت (الونا)....ماذا قلت للتو حبيبي (حبك برص تتشوا ف نار جهنم يا بعيدة ..خلاص اخر مرة هحاول ما اشتمش وأخرج عن شعوري اعذروني يا جماعة🤭🤫)


ديفيد ..أستعاد وعيه...ها لا لم اقل شيئا سأذهب الان تذكرت شيئا مهما 

(هما بيتكلموا عبري وانا يترجم🤣)


وقف ديفيد وهو بيقول ف نفسه ..مش هسيبك يا ملك انتي ليا انا وبس عارف انك أكبر ذنب ف حياتي بس انا بحب الذنب دا ..هاعرف ما اجيبك حتي لو خليت حد يخطفك هاجيبك عندي ..

&&&&&&&&&&&&&&

نرجع للقدس 


ملك بتعالج ست فلسطينية 

الست.....اتركيني موت  مش بدي اعيش  هسة أنا فقدته ل بشار حبيبي أنا مش الي غيره بها الدني اتركيني 


ملك ...كان نفسها تصرخ بس حست أنه الست محتاجة اللي يواسيها مش اللي يعيط معاها .


ملك حضنت الست وقالت لها ...والله لرجعلك حقه الست استغربت من كلامها بس ماكانش ف وضع يسمح لها انها تسأل ..كملت ملك كلامها ...أنا فقدت عيلتي كلها ف يوم واحد بسببهم ..بس النصر لينا في الاخر مهما طالت ..


(الله يا الله عاث بنا الأعداء ..ناديت يا الله ما خاب فيك رجاء)

وفي يوم ملك استعدت لتنفيذ الخطة 

ولكن اتفاجئت بواحد ملثم شدها ليه وحضنها 


ملك.....ابعد عني انت مين بصت في عنيه اللي هي عارفاها كويس

ملك ابتسمت وعنيها لمعت وهمست ...سيف


سيف....حبيت اسلم عليكي قبل ما اسافر امريكا 


ملك ...انت مسافر ليه هناك


سيف...مش مهم تعرفي المهم هتوحشيني خلي بالك علي نفسك...وبعدين قالها بتحذير ...اوعي تخليه يقربلك ولا حتى يحضنك 


ملك لاحظت انها ف حضنه بعدت عنه وقالت ....مش ملاحظ انك استغليت الموقف يا كابتن ما تخدلكش بوسة بالمرة


سيف...ياريت ...        ملك ....نعم


سيف...بهزر.. يلا بقا سلام لحسن حازم باشا لو عرف اني جيتلك هنا هيقتلني


سيف مشي وملك طلعت استخبت ف عربية من عربيات الاحتلال  اللي بعد فترة وصلت تل أبيب ..فتح الظابط العربية لقي ملك نايمة فيها استغربوا جدا وخافوا واخدوها عشان يحققوا معاها وشددوا عليها الحراسة وفتشوها بعناية شديدة وكل دا وهي نايمة صحيت بعد فترة لقت خمس ظباط في وشها اتخضت وقلبها كان هيقف من الرعب 

اتكلمت مصري

ملك .....أنا عايزة دا وطلعت صورته اللي كانت في الجريدة 


احد الضباط الموكوسين.....أنها تتحدث العربية احضر أران ف الحال

دخل أران ...ملك اتفاجئت أنه هو نفسه عدنان 


ملك ضحكت ...اااااه دي حركة صح زي فيلم مهمة ف تل أبيب تخطفوني وتشوفوني هاستحمل ولا لا و هاعترف ولا لا فهمتوكو أنا ...لا ياباشا متقلقش لو قطعوا رقبتي مش هتكلم 


عدنان أو أران ...بصرلها بصدمة ...وبرق لها عينيه عشان تكتم 

ملك...ايه بتصلي ليه مش انتوا تبع حازم باشا😁.........يتبع

&&&&&&&&&&&&&

الله يخرب بيتك يا ملك 🤣أنا وفيت بوعدي اهو يلا بقا كومنتات كتير شجعوني اكتب تاني😊بحبكم جدااا♥️

&&&&&&&&&&&&&&


البارت انتهي اتمني يعجبكم



البارت السادس


حمقاء في الموساد

#إيزيس


ملك ضحكت ...اااااه دي حركة صح زي فيلم مهمة ف تل أبيب تخطفوني وتشوفوني هاستحمل ولا لا و هاعترف ولا لا فهمتوكو أنا ...لا ياباشا متقلقش لو قطعوا رقبتي مش هتكلم 


عدنان أو أران ...بصلها بصدمة ...وبرق لها عينيه عشان تكتم 

ملك...ايه بتبصلي ليه مش انتوا تبع حازم باشا😁


وبعدين ملك بدأت تفهم وقالت ف نفسها....يخرب بيت التسرع (التسرع برضو يا ملك🤣)دا شكلهم بجد شكلي كده عكيت الدنيا وانا والواد عدنان هنتنفخ..ربنا يستر


عدنان كان هيشل من الغباء بس اتصرف بسرعة اخد ورقة الجريدة من أيدها وكان بيبصلها وعنيه عايزة تنط تضربها كفين ملك البعيدة بدأت تفهم أنه الموقف حقيقي مش اختبار وفجأة أران يضربها بحتة كف يوقعها ع الأرض وأنفها ينزف دم 


احد الضباط....أران لما فعلت هذا ماذا قالت هذه الفتاة 


أران بص وعنيه بطق شرار ...أنها تسخر منا سيدي لقد قالت إننا ندعي أن بلدنا بلد ديموقراطي ولكنها منذ أن وصلت وجدت تفرقة عنصرية فقد جاءت بحثا عن حبيبها وها أنتم تحتجزونها 


الضابط اضايق....لكنك اثبت صدق كلامها أران لقد تصرفت بطريقة خاطئة لم يكن ضروري أن تضربها الان وما هذه الورقة 

مسك الظابط الورقة وبص لقي صورة ديفيد في الجريدة وكلام مكتوب تحتها 


الظابط بيكلم ظابط تاني ....أنه البطل القومي ديڤيد عذرا 

وبعدين قال ل آران ...اقرأ اران ماذا كتب أسفل الصورة 


أران ....أنهم كتبوا أنه تم اكتشاف جاسوس اسرا....ئيلي واستطاع الفرار 


ضحك الظابط ضحكة مستفزة جدا....هذا ما باستطاعتهم أن يفعلوه ...اتصل ب ديفيد لنري ماذا تخبئ هذه الفتاة


كله دا وملك اخيرا أدركت الموقف ومش فاهمة هما بيقولوا ايه ولا عارفة إذا كان الشاب دا عدنان ولا آران وهو معها ولا معاهم بس عمالة تعيط وجسمها كله بيرتعش 


أتصل الظابط ب ديفيد وقاله أنه يحضر حالا من غير ما يقوله تفاصيل وبعد مرور نص ساعة  وصل ديفيد شاب طويل بملامح وسيمة عنده ٣٢ سنة ابيض وعنيه ملونة عنده قدرة غريبة أنه يخدع الناس بأنه هادي ووديع وطيب ومش بيخريش ويرسم ع وشه البرأة 


دخل ديفيد المكتب وبص لقي ملك وأنفها لسة بينزف اتصدم تفكيره اتشل مش عارف يتوقع هي ازاي وصلت هنا دا هو خلاص حط خطة وكان هيخطفها معقول سمعت صوت صراخ قلبه وجات لغاية عنده بس لحظة هي عرفت منين أنه ديفيد طب وجات ازاي يمكن المخابرات بعتتها وحتي لو بعتتها هخليها  ملكي ومش هرجعها تاني ...كل الافكار دي بتدور في دماغ ديفيد ف أقل من دقيقة .


بعدها بدأ يقرب ديفيد ببطء لملك وهي بتبصله بملامح جامدة مصدومة لما شافت شريف بلبس ظابط اسرا...ئيلي 

مافيش غير دموعها بتنزل من عيونها وجسمها بيرتعش


قرب ديفيد ولمس وشها البرئ اللي كان واحشه جدا وبعدين شدها لحضنه وشد من حضنه ليها بطريقة خنقتها فضلت تزق فيه وبعدها بعد عنها وبصلها تاني ملك طبعا نسيت كل الحوار اللي المفروض تقوله لما تشوف ديفيد  واتصرفت من دماغها (وما أدراك ما دماغها🤣)


بصت في عيونه وراحت ضربته حتة كف وقع هيبته ف الأرض ظابط من الموجودين وجه المسدس علي رأس ملك


ديڤيد اتعصب واتحرج قدام الناس بس هو عارف هي ضربته ليه .ف قال للظابط ...ابعد السلاح من فضلك .


ملك وهي ب تبكي قالت ل ديڤيد  أنا بكرهك أنا جيت انتقم منك 


ديڤيد اتصدم ....وفجأة ملك ضغطها ينزل ويغمي عليها بين ايدين ديڤيد ..وآران تقريبا جاله شلل رباعي لأنه عارف أنه ملك ما نفذتش ولا حاجة من اللي اتفقوا عليها 


ديڤيد شال ملك ...وقال...أنها مسؤوليتي الان أنا سأتولي أمرها 


الظابط ...أجل سيدي نحن نثق بك 

وبعد مرور وقت


ملك نايمة علي سرير ديڤيد وهو جمبها فرحان وقلقان ودماغه فيها ميت سؤال عايز يعرف ازاي وصلت عنده بس بدأ يستنتج من لبسها اللي هو لبس ممرضة أنها ممكن تكون جاية ضمن قافلة طبية بس ازاي عرفت أنه ديڤيد


بدأت ملك تفوق وفتحت عينيها وقالت بضعف...ش شريف 

قام ديڤيد بلهفة وقال ...ملك انتي كويسة 


ملك ....بصتله وقالت ....ليه عملت فيا كده ليه هربت يوم فرحنا ليه خليت الناس تتكلم عني وخسرت سمعتي بسببك أنا مش هقدر اسامحك وف نفس الوقت ماليش غيرك ومش قادرة اكرهك (طلعتي معلمة يا ملك واحنا مش عارفين ثبتيه🤣)


ديڤيد....ملك انتي وصلتي هنا ازاي 


ملك ...بدأت اخيرا  تحكي لديفيد الكلام اللي حفظه لها حازم 


ملك...بعد ما انت هربت وكل الناس عرفت ..كنت ف يوم في المستشفي لقيت واحدة صاحبتي جايبة لي جريدة وفيها صورتك ومكتوب انك جاسوس اسرا....ئيلي ساعتها حسيت اني هتجنن مش مصدقة حاولت اكرهك بس ما قدرتش وبعدها بدأت المخابرات المصرية تجمع عنك معلومات عرفوا  انك كنت خطيبي واخدوني وبهدلوني أسئلة وخلو واحد ...سكتت بعدها وكملت بخجل ..واحد كان عايز يغتصبني عشان اعترف بعدها حسيت بالوحدة واني ماليش غيرك والكل بقا بيكرهني وبيشك فيا لأنهم كانوا فاكرين اني بشتغل معاك وفجأة لقيت نفسي باقدم ضمن الممرضين  المتطوعين اللي ببسافروا  فلسطين وكنت ناوية لازم اوصلك والباقي انت عارفه من لما ركبت عربية الظباط لغاية ما وصلت هنا 


ديڤيد عارف اد ايه ملك برئية ومش بتعرف تكدب...فرح جدا وقال لها ...اهلا بيكي ف بلدك التاني انتي مش عارفة اد ايه انتي كنتي وحشاني يا ملك انا اصلا كنت بفكر اني هاجيبك هنا بأي تمن ماكنتش عارف أن قوة حبي ليكي تخليكي تيجي لغاية عندي ولسة هيحضنها تاني 


ملك....بس انا لسة ماسمحتكش انت ف نظري لسة شريف مش ديڤيد ولازم تستحمل عقابي انت فاهم ..وبعدين لاحظ انك اتجرأت اوي يا استاذ شريف من لما وصلت عندك انت زمان كنت بتخاف تمسك ايدي دلوقتي بقا عايز كل شوية تحضن عشان في بيتك يعني لااااا لو قربت مني تاني هشقك نصين


ضحك ديڤيد ...لسة زي مانتي يا ملك ما قابلتش لسة  حد شبهك ..وفق وحط أيديه في جيوبه وقال ....ولو أنه هايبقي صعب عليا اشوفك ف بيتي وامنع نفسي اني احضنك بس ما تقلقيش قريب اوي هايبقي من حقي اني احضنك بالقانون تمام  اسيبك ترتاحي شوية يلا شالوم ..خرج ديڤيد وعمل شوية اتصالات عشان يتأكد من كلام ملك هو اه بيحبها بس مش مغفل البعيد


اما ملك بمجرد ما خرج ديڤيد اتنهدت بصوت عالي وقالت ....يا لهوووييييي ياما اومال لما اول يوم كده باقي الايام هتبقي عاملة ازاي ..وبعدين فكرت شوية بس نامت من كتر التعب

&&&&&&&&&&&&&&

في حتة تانية


عدنان قاعد بيتكلم في الفون


عدنان ...مش ممكن لك انتوا شو سويته يا سيف هاي مانها طبيعية بنوب أنا كنت هتشل اللي ١٢سنة هون ماحدا اكتشف هويتي الحقيقية وهاي بلحظة كانت تهد كل شي لك انتوا كتير غلطانين يا اخي


سيف....جوزيف (جوزيف هو اسم أران الحقيقي هنعرف تفاصيل بعدين) ارجوك خليك معاها لحظة بلحظة اوعي تسيبها أنا عارف انها عفوية عشان كده خايف عليها 


جوزيف....خايف علي شو يا حبيبي عليها خاف علينا احنا الاول هاي هبلة وغبية بدون شك


سيف اتعصبت ....جوزيف نفذ اللي بقولك عليه من غير ما تغلط لازم تبقي زي خيالها ..أنا عارف انها مهمة ساهلة عليك يلا سلام..وقفل سيف

&&&&&&&&&&&&&&

عند ملك 


 قامت ملك  اخدت شاور ولبست بيجامة ديڤيد الواسعة جداااا وكانت جعانة جدا نزلت تدور علي اكل 

ملك ...شريف شريف انت فين دا مش موجود طب استغل الموقف وادور يمكن الاقي حاجة كده ولا كده توصلني للحاجة اللي سرقها وهرب بيها وبعدين سمعت صوت من وراها 


........بلاش تفكري بصوت عالي تاني مرة ........يتبع 

&&&&&&&&&&&&&&&

(لو وصلتوه ٥٠٠٠ كومنت  هاكتب واحد كمان وانزله 🥰)

البارت انتهي اتمني يعجبكم ♥️



البارت السابع


حمقاء في الموساد


#ايزيس 


قامت ملك  اخدت شاور ولبست بيجامة ديڤيد الواسعة جداااا وكانت جعانة جدا نزلت تدور علي اكل 

ملك ...شريف شريف انت فين دا مش موجود طب استغل الموقف وادور يمكن الاقي حاجة كده ولا كده توصلني للحاجة اللي سرقها وهرب بيها وبعدين سمعت صوت من وراها 


........بلاش تفكري بصوت عالي تاني مرة 


ملك الدم وقف في عروقها وقالت ف سرها..اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله ...ولفت لقت آران 


ملك بصت بغل وقالت....عدنان مش تكح يا جدع دانت كنت هتموتني من الرعب ...أنا عارفة اخر المهمة أنا هاتشل أو اتقتل


آران بسرعة قرب عليها وكتم بقها وقال ...لك أي غباء يلي فيكي إذا بتقولي عدنان مرة تانية أنا يلي راح قوصك واخلص منك يا كتلة الغباء انتي ..اسمي آران فهمتي ولا شو


ملك....شالت أيده بالعافية من علي بقها....اه فهمت فهمت انت قموص اوي كده ليه...وبعدين تعالي هنا انت جن مسخر ولا عفريت العلبة فهمني لحسن أنا مش قادرة افهم انت بتطلعلي منين


آران ....مش قادرة تفهمي هههههههه ضحكتيني .. لك انتي حبيبتي يلي متلك ما بيفهم بنوب فلا بقا تتعبي نفسك ف التفكير 


ملك بغيظ....ماتحترم نفسك يا شبح هو انت بتقطم فيا كده ليه ولا عشان كمني وحيدة هنا وماليش حد😥


آران بجدية ....ملك هاي المهمة كتير صعبة ليش انتي مستهترة ها القد أنا بعمري ما داخلت مهمة وفشلت فلو سمحتي كوني مسؤولة شوي


ملك....والله أنا نفسي بجد ابقي زي نادية الجندي في فيلم مهمة ف تل أبيب بس مش عارفة هي مهما كان ممثلة محترفة


آران ...أنتي هتشليني بالله لك شو نادية الجندي ونبيلة عبيد انتي ب تهزري ..اسمعي في غرفة هون بالبيت لازم تحاولي تدخليها بأي طريقة من غير ديڤيد ما يشك بس الغرفة دي مقفلولة فوق جوه أوضته شوفي انتي كيف راح تتصرفي ..لو غلطتي غلطة راح اقولك بأرضك من غير شفقة 


ملك عنيها دمعت...علي فكرة انت بتخوفني اكتر من ديڤيد


آران...ديڤيد إذا بيعرف شي ب يدفن....وقبل ما يكمل كلامه سمع صوت الباب انفتح ما كانش فيه وقت يهرب من المكان اللي جي منه عشان كده استخبي ورا ستارة


ملك....في نفسها(يالهوووييييي ايه كمية الرعب دي أنا خلاااص اعصابي مش قادرة استحمل )وراحت ناحية الباب لقيت ديڤيد وصل وشكله سكران بص لقاها عاملة زي الهبلة وهي لابسة بيجامته


ديڤيد ...ابتسم وبدأ يقرب لها وهو مش واعي لنفسه وملك ترجع لورا


ديڤيد....ابتسم....انتي لابسة بجامتي ليه 


ملك....أنا أنا ما مالقيتش غيرها وفجأة ملك وهي بترجع تخبط في الحيطة وهو يحاوطها بإيديه وبيقرب منها جامد 

وهي بترتعش


ملك....صرخت ولسه هتستنجد بآران...عد وسكتت 


ديڤيد حط أيده علي شفايفها ..وقال...انتي صدقتي اني ممكن ابعد عنك واسيبك ف حالك انتي طيبة اوي يا ملوكة

قامت مسكت أيده اللي بتلمس شفايفها  عضتها شال هو أيده وهي جريت


آران متكتف مش عارف يعمل ايه هو عايز يساعدها بس كده كل حاجة هتتدمر..

ملك جريت وديڤيد وراها قام مسكها و رماها ع الكنبة


ملك صرخت وهي بترتعش ....كفاااااااية كفاية أنا كنت حاسة أنه نهايتي هتبقا اغتصاب بس عمري ما اتخيلت انك تكون علي إيدك انت ...وبدأت تعيط وديڤيد بدأ يدرك اللي بيعمله وندم 

ملك وهي بتعيط أنا مش ممكن اقعد معاك لحظة أنا بكرة هامشي من هنا انت عايز تغتصبني 


ديڤيد قوم ملك وعدل لها البيجامة وقال...ملك انتي لسة عندك فوبيا من موضوع الاغتصاب ...أنا اسف يا ملك ماكنتش ف وعيي...اوعدك مش هتتكرر تاني ملك انتي مش هتمشي ...وبدأ يرسم البرأة والطيبة علي وشه...أوعي تغيري فكرتك عني أنا مش وحش ولا حيوان فاهمة تعالي فوق


ملك....لا أنا هاطلع وحدي


ديڤيد....زي ما تحبي


آران...من ورا الستارة ...غبيةةة ليش ما خلتيه يوصلك مشان كنت أنا هربت...بس منيح أنه هي عرفت تتصرف ..وشكله هاد ديڤيد كتير واقع ف حب هاي  الغبية...وبعدها قعد آران ساعة ورا الستارة لغاية ما ديڤيد قرر يطلع اوضته 

&&&&&&&&&&&&&&

في الصبح ف حتة تانية 


نزل من العربية شاب طويل ولابس لبس غريب جدااا شعره اصفر شكله يدل أنه اجنبي ..و العربية دي كانت شاحنة فيها خمور وقفت قدام نادي ليلي 


خرجت واحدة من النادي دا وقربت علي الشاب وحضنته ..البنت دي ملامحها قوية جدا عندها ٣٠سنة بس ملامحها قاصية ويبان عليها الإجرام...هي صاحبة النادي الليلي وهي يهو....دية من اصول عربية


البنت ....أوه جاك لقد اشتقت اليك كثيرا


جاك(سيف) (صبغ شعره يا بنات اصفر )....الم تكفي عن قول هذا لقد أحضرت لكي طلبية الخمور من اجود الخمور في العالم


أديرا .....اعلم ذلك فأنت من أكفأ من تعاملت معهم ..


سيف.....اريد أن اتارح قليلا هناك حفلة كبيرة هنا الليلة اليس كذلك سنتسلي 


أديرا ...ضحكة بخبث ....نعم هناك حفلة واعلم نواياك ..هذا مفتاح غرفتي اذهب وسأتبعك


سيف....الم تيأسي أديرا 


أديرا ....يا لك من متحجر القلب جاك


جاك(سيف)...ويا لكي من طموحة ...نحن ندفع لكي الكثير


أديرا ...وانا مستعدة بأن اقبل الأقل إذا كنت أنت لي 


سيف.....كفي عن قول هذا ايتها القوية سأنام في أي مكان آخر....وسبها ومشي (جدع يا سيف 🤣)

&&&&&&&&&&&&&&&&

عند ملك


صحيت ملك مرهقة من النوم وفجأة .....اعاااااااااا انت مين وايه اللي دخلك هنا وانا قافلة الباب بالمفتاح


ديڤيد.....استنيت لغاية ما تصحي عشان اعتذرلك ..أنا اسف يا ملك اوعي تكرهيني ..أنا حضرت الفطار تحت انزلي افطري وانا خارج رايح الشغل 


ملك.....بصتله وما رديتش وهو ابتسم وسابها ونزل ..


وبعدين فجأة يلاقي واحد مستنيه تحت 


الراجل ...بغضب ...صباح الخير ديڤيد


ديڤيد.....صباح الخير سيدي ..تفضل 


الراجل .....هل ما سمعته صحيح انت تخبئ فتاة مصرية في منزلك الم ننهك عن فعل هذا من قبل هذا خطأ كبير ديڤيد وستخسر كثيرا 


ديڤيد ....سيدي أنها الفتاة التي احببتها وكنا علي وشك الزواج ولكنكم اختطفتموني يوم زفافنا وها أنا استرجعها الان وانتظر موافقتكم علي زواجنا 


الراجل ....ولكنك تعلم أن الونا ابنة الرئيس تحبك وتريد ان تتزوجك ..هذا لم يكن في صالحك ابدا ديڤيد فكر جيدا


ديڤيد ....سأحل المشكلة بطريقتي واطلب الصفح من الرئيس 

وأثناء ما بيتكلموا ملك كانت واقفة تتصنت ماهي دراسة عبري بقا🤣


ملك..في نفسها وهي خلاص حرمت تفكر بصوت عالي ...يا ختااااااااي مش فاهمة ولا كلمة من اللي بيقولوا هما بيسرعوا ليه كده ف الكلام حد بيجري وراهم وهما بيتكلموا طب اعمل ايه يا ربي دا والواد آران لو عرف أنه حد جي هنا وانا ما عرفتش افهم منه حاجة هيوقصني اه اكيد هيوقصني زي ما قال

وبعد تفكير طويل 

خلاص انا اروح اجيب الموبايل واسجلهم


الراجل ل ديڤيد.....سأسدي لك نصيحة أخيرة قبل أن اغادر بامكانك أن تتسلي بها كيفما تشاء وبعدها اقتلها و خلص من هذا الحب الذي يجلب الذل


ديڤيد اتعصب....انت تعرف أن هذا لن يحدث وتعرف أيضا أن الورق مازال معي ..وافقوا علي زواجي من الفتاة وسأعطي لكم ما تريدون


الراجل بص بعصبية وخرج وبعدها ديڤيد اتعصب وخرج وراه


ملك .للموبايل....اووووف اخيرا لقيتك انت كنت مستخبي ف اي حتة ..يا مسهلللل يا رب أعني ف مهمتي 

نزلت ملك تاني 

ملك...يا وقعة سودة  هما ميشيوا ولا ايه ليه الاستعجال دا ..كده آران هيقوصني 


وفجأة باب البيت ينفتح وتدخل بنت 


الونا.....ديڤيد ....اين انت حبيبي 

بصت الونا لقيت ملك وقالت بغضب

من أنتي وكيف لكي أن تدخلي هنا 


ملك .....انتي مين يا بطة وازاي تدخلي هنا من غير احم حتي 

الونا منعنعة اوي بت الرئيس ....يا الهي فتاة عربية وخافت وطلعت تجري 

&&&&&&&&&&&&&&&&

في المساء

رجع ديڤيد ومعاه هدوم لملك وفستان سهرة جميل ومحتشم هو عارف ذوقها


ديڤيد ....ملك انتي لسة زعلانة مني قلبك ابيض بقا زي ما بتقولوا ف مصر مانا معذور برضه ازاي اشوف ملاكي قدامي واكون هادي


ملك.........

ديڤيد......برضو مش عايزة تكلميني طب يلا هنخرج في مشوار مهم لازم نروحه هنقابل شخصية مهمة رجل دين هيساعدنا عشان القيادة توافق أننا نتجوز عايزك عاقلة وشطورة فاهمة


ملك....اترعبت من فكرة الجواز بس حاولت ما تبينش 

وفعلا ملك لبست وخرجوا

&&&&&&&&&&&&&&&&

وصلوا النادي الليلي بتاع أديرا 

دخلوا وقعدوا علي ترابيزة مع الرجل اللي قال ايه مهم😏


وفجأة سيف يلمح ملك قاعدة معاهم هو ماكانش مخطط أنه ملك هتيجي وجري علي أديرا وقال 

لقد تغيرت الخطة أديرا لا تضعي حبوب الهلوسة في المشروب

أديرا .....لماذا جاك

سيف....هذا ليس من شأنك 

سيف وهو راجع ملك بقيت تبرق وتقول في نفسها ....فعلا يخلق م الشبه اربعين الواد الملزق دا شبه سيف ...سيف واحشني أوي

سيف اتجاهل نظراتها رغم أنه كان هيتجنن ويكلمها ويطمن عليها 

بس جاتله فكرة وخرج برا ورجع بعد شوية وراح لاديرا واداها جباية تحطها ف مشروب ملك


عند ملك... ديڤيد عمال يعطف ويلطف ويشكر ف ملك قدام الراجل وفجأة يوصل المشروب 

ملك مسكت مشروبها وحطته كله علي بقها نزلته فاضي من التوتر 


سيف كان مراقبتها وقال في نفسه ....يخرب بيت غباءك يا ملك كنتي شربتي شفطة وخلاص 


ملك بدأت تحس احساس غريب وبطنها بتوجعها وقالت ل ديڤيد ...شريف ...أنا حاسة اني... اني عايزة وفجأة فضلت ترجع علي رجل الراجل المهم اللي قرف واشمأذ منها 

ديڤيد أنصدم ومش عارف يعمل ايه 


الراجل برق بعنيه وقال..........يتبع

&&&&&&&&&&&&&&&&&&

#التحدي الأكبر بين ديڤيد وسيف عارفين البت اللي هتختار ديڤيد هجيبها من شعرها 🤣🤣🤣

#أنا مش بتأخر اهو شدو حيلكوا ف التفاعل 


البارت انتهي اتمني يعجبكم ♥️♥️♥️


البارت الثامن


حمقاء في المو_ساد


#بفلم_ايزيس


ملك بدأت تحس احساس غريب وبطنها بتوجعها وقالت ل ديڤيد ...شريف ...أنا حاسة اني... اني عايزة وفجأة فضلت ترجع علي رجل الراجل المهم اللي قرف واشمأذ منها 

ديڤيد أنصدم ومش عارف يعمل ايه 


الراجل برق بعنيه وقال.......ديڤيد إذا تزوجت هذه الفتاة سأقطع علاقتي بك للأبد يالها من مقززة وقام خرج 

ديفيد مش عارف يلحق الراجل ولا يفضل جمب ملك اللي لسة بترجع ..بس بنظرة سريعة من سيف لأديرا جريت أديرا وقالت لديفيد


أديرا ...سيدي اتركها سأتولي أمرها 

ديفيد....حسنا ..وجري يلحق الراجل 

أديرا اخدت ملك ع التواليت

ملك دخلت لقت حد شدها لجوه وحضنها انصدمت 


ملك زقته بصدمة وقالت....ايدا هو سيف طلعله اخ اسرا...ئيلي دانا خايفة أنا كمان ف الآخر اطلع اسرا...ئيلية 


سيف ضحك ....نفسي مرة تبطلي تشغلي دماغك أنا سيف يا ملك


ملك....ياليلة سودة ايه اللي انت مهببه في نفسك دا يا سيف انت انحرفت ولا ايه وازاي ما تاخدش رائي لما صبغت شعرك انا زعلانة 


سيف..بصدمة ....هو دا اللي همك في الموضوع كله يا بنتي دا تمويه عشان اعرف ادخل واطلع هنا عادي وبعدين اسمي جاك ركزي جاك الامريكي اوك واحنا ما نعرفش بعض


ملك...تمام


سيف....خدي الورقة دي حطيها علي خزنة ديفيد اللي ف اوضته وهيجي آران ياخدها تمام ..وبعدين قال بتحذير ملك الخزنة دي ف اوضة نومه هتتصرفي ازاي


ملك....بثقة ...سيبها عليا يا معلم 


سيف...باحباط....اه أنا كده اطمنت جداااا


ملك.....بعيدا عن شكلك اللي اتغير دا بس انت لسة لوووز يخربيت سنينك


سيف ضحك......وقالها وانتي فرولاية ...ماتجيبي حتة

وبعدين بصت عليه وملامحها اتبدلت وبالعافية بتاخد نفسها وقامت مرجعة  علي هدوم سيف 


سيف...😳😳😳😧

&&&&&&&&&&&&&&&&&

في بيت ديفيد 

وصلوا البيت وديفيد كان مسندها  وجات هي عند أوضته وعملت نفسها دايخة وشاورتله علي أوضته وقالت بصوت ضعيف 

.....ش شريف حاسة اني بموت دخلني أوضتك عايزة اشوفها قبل ما اموت(ايه الاوڤر دا يا ملك الله يخرب بيتك🤣)


ديفيد ما ركزش ف كلامها اكتر ما فكر أنه ممكن يكون حد من القيادة حطلها سم ف المشروب بتاعها وهي فعلا بتموت كان هيتجنن وعيونه دمعت وشالها وحطها في أوضته 

ديفيد ....أنا هاطلب دكتور حالا 


ملك....لا يا شريف أنا بس محتاجة أنام و هابقي كويسة 


ديفيد....أنا مش هاسيبك تضيعي مني قلت هاجيبب دكتور


ملك....مسكت أيده ...لا يا شريف أنا بجد حاسة اني بقيت احسن ممكن تخرج وتسيبني ارتاح شوية


ديفيد....هاخرج لما تنامي واطمن عليكي 


ملك ....تمام وبعد فترة عملت نفسها نامت وهو باس راسها بكل حنية وخرج

ملك اتأكدت أنه ديفيد خلاص نام وبدأت تتفرج ع الأوضة الواسعة دي وكلها حاجات غريبة بالعافية عرفت مكان الخزنة وحطت عليها ملسق شفاف .وفضلت تدور ف مكتبه

لقيت حاجات مش مهمة تبع شغله وصوره مع والدته وحاجات كده تافهة 

وبعدين رجعت نامت 

في الصبح ديفيد راح الأوضة عندها لاقاها لسة نايمة صحاها  عشان يطمن عليها

ديفيد ...صباح الخير ..كويسة انهاردة 


ملك.....الحمد لله احسن 


ديفيد ....شكلك ارتاحتي ف اوضتي خليكي فيها علي طول 


ملك...ببرأة ...وانت هتقعد ف اوضتي 


ديفيد.....لا هنا برضو 


ملك....اختفي من قدامي بدل ما اطلع مسدسك واقتلك بيه بأوامر منك انت قلتلي قبل كده اقتلك عادي


ضحك ديفيد ..وقال....وااااااو بقيتي بتخربشي يا ملوكة أنا هفكر أشغلك معايا 


ملك.....تلميذتك يا معلم 

وبعدين قالها انا اتأخرت ع الشغل يلا شالوم و سابها ونزل


ملك ....شالوم يا بعيد الله يحرقك 

&&&&&&&&&&

في المو...ساد 

قاعد مركز ف شغله جدا وفجأة تدخل البت المنعنعة الونا 


الونا....هل ما سمعته كان صحيحا ديفيد هل تحب تلك الفتاة العربية وستتزوجها


ديفيد.....وقف وراح ناحيتها ...أنا اسف الونا انتي صديقتي المقربة يجب أن تفهميني فنحن لا نتحكم بمشاعرنا والحب لا يعرف الفوارق الاجتماعية لقد احببتها رغما عني ولا أستطيع أن اتخلص من تلك اللعنة أنها تضعف قوتي كلما ابتعدت عنها ..


الونا وبدأت في البكاء ....اتركها ديفيد وتزوجني وسأنسي كل ما قلته للتو


ديفيد ....بتأكيد ....الونا حاولت أن انساها ولكن بلا جدوي انها سحر امتلك قلبي ليست بذالك القدر من الجمال أو الأنوثة انتي اجمل منها بكثير ولكنها كلعنة الفراعنة لا أستطيع أن اتخلي عنها أو اتركها تبتعد


الونا بتوعد ......يوما ما ستندم ندما شديدا وتلجأ لي ديفيد 


ديفيد.....تذكري يومها اني كنت تحت رحمة الحب واغفري لي الونا(اسم الله عليا بقول حكم اللهم احفظني🤣🤣🤣)


خرجت الونا وبركان غضب بداخلها ولكن وقفها صوت 


........سيدتي انتظري


الونا .....باستحقار.....ماذا تريد ايها الخادم


آران........اريد المساعدة 


الونا ....عما تتحدث 


آران ....اعلم كل شئ اعلم أن السيد ديفيد يفضل فتاة عربية عنك وسيتزوجها هل تريدين.الانتقام


الونا بتكبر....وهل سأطلب المساعدة من خادم


آران.....انحني وقالها....دائما ما يطلب الملوك المساعدة من خادمهم ..هل تريدين قتلها 


الونا ....باهتمام ...وهل تستطيع ..انت تعرف ديفيد إذا علم سيقتلك حتما 


آران ...دعي الأمر لي ..ولكن ماذا ستقدمي لي ف المقابل


الونا ....ماذا تريد


آران.....ترقية ..اريدك ان تزكيني عند الرئيس فانال مكانة ضابط ف الموساد ..موافقة


الونا ....هذا أمر غاية في السهولة 


آران...عندما تتصلي بي وتبلغيني بالأمر ساقتل الفتاة بلا رحمة ..بالأذن من مولاتي ...وسابها وخرج

&&&&&&&&&&&&&

في مكان شبه خالي من الناس


آران ....أنا هقتل ملك


سيف...ومسك آران من ياقته....انت بتقول ايه انت اتجننت مين اللي قالك تعمل كده 


آران .... حازم باشا


سيف....بتهزروا صح


آران ....سيف انت بتحب ملك


سيف....بتوتر....حب ايه وزفت ايه دلوقتي احنا من أمتي بنقتل عناصرنا


آران ....انا مطلوب مني اقولك لغاية كده وبس


سيف فقد أعصابه ....حسام انت ايه مصدق نفسك انك آران ولا قتلك لصاحبك اليهو...دي وانتحالك شخصيته خلاك تنسي انك حسام ظابط ف  المخابرات المصرية  اللي قتل صاحبه اخد أوراقه وعايش بيها هنا 


حسام ضرب سيف ب البوكس (لكنه ف وشه) ...احنا من أمتي بنتكلم ع المكشوف 


وفضلوا هما الاتنين يضربوا ف بعض لغاية ما تعبوا هما الاتنين


ملحوظة آران أو عدنان أو جوزيف.......هو الظابط حسام الامير ظابط في  المخابرات المصرية من اب مصري  وام لبنانية وطني جدا وبيشتغل  مع المخابرات من  ١٢ سنة مجتهد جدا وبيعرف لغات كتير كان عايش فترة  ف امريكا لزوم الشغل عشان يتعرف علي جاره اليهو..دي اللي  اسمه آران مهاجر من زمان حسام صاحبه اربع سنين اتعرف عن كل تفاصيل حياته وأنه عمره ما زار اسرا....ئيل  ولا مرة وبعدها حسام قتله لانه كان طموحه أنه يشتغل ف الموساد وبيكره العرب جدا حسام  استغل دا واخد أوراقه ورجع اسرا....ئيل علي أنه آران ..ومشهور بإسم عدنان ف فلسطين لانه بيساعدهم  ولقبه القناص لانه بيصوب من بعد مسافات باحتراف حسام شخصية شديدة جدا وقلبه متحجر ودقيق جدا 

حسام مد أيده لسيف  وقومه وسيف قاله..... ملك لو جرالها حاجة مش هسامحك ولا هسامح حازم باشا ومشي 

&&&&&&&&&&&

في بيت ديفيد 


ملك بتشرب قهوة وماسكة الريموت وفجأة يدخل واحد ملثم يضربها بالرصاص


ملك حست انها تعرفه من عينيه وقالت وهي بتفقد الوعي ....عد..نان قوصني..........يتبع(يخرب بيتك حتي وانتي ب تموتي🤣🤣)

&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم♥️


البارت التاسع

حمقاء في الموساد

#ايزيس

في بيت ديفيد 


ملك بتشرب قهوة وماسكة الريموت وفجأة يدخل واحد ملثم يضربها بالرصاص


ملك حست انها تعرفه من عينيه وقالت وهي بتفقد الوعي ....عد..نان قوصني..........


عدنان بعد ما ضرب ملك بالرصاص طلع فوق عشان ياخد الملصق من الخزنة بس لقي باب اوضة ديفيد مقفول ف هرب بسرعة لانه عارف أنه دا وقت وصول ديفيد


وبعد ما خرج وركب عربيته

.عدنان....الو تمام يا باشا المهمة تمت بنجاح وضربنا عصفورين بحجر واحد


حازم......حسام انا عارف انك قناص محترف اوعي ملك تموت


حسام....عيب تلميذك يا باشا ..ديفيد زمانه راجع وهيلحقها أنا ضربتها إصابة سطحية ومش هتموتها...إنما قولي سيف فين أنا خايف يعمل قلق


حازم ....اطمن سيف بعته مهمة بدالك ع القدس عشان مايبوظش الخطة بتاعتنا 


حسام ضحك......هههه ماهو بقا البيه الرومانسي ابو قلب ضعيف....طب سلام يا باشا لازم اتحرك ديفيد وصل


في بيت ديفيد


ديفيد....ملوكةااا ملك ..بص ع الأرض ....وجري عليها

...ملك ملك ردي عليا ..ملك فاقدة الوعي شالها وطلع يجري بيها ع اقرب مستشفي 


بعد مرور وقت ديفيد قدام غرفة العمليات هيتجنن كل تفكيره مين من مصلحته يأذي ملك 


في غرفة العمليات 

خلاص العملية انتهت والدكاترة لسة هيخرجوا يطمنوا ديفيد وملك لسة تحت تأثير المخدر


ملك ....استيني عندك ما تمشيش.....الدكاترة كلهم التفتوا ليها

ملك.....وهي بتعيط....ليه يا عدنان ليه عايز تموتني أنا ماغلطش ف حاجة منك لله ياعدنان قوصتني هقول لسيف  علي فكرة.....دانا باسعدكم وخلاص قربنا ننتصر  علي وولود الكلب دول 


احد الاطباء....ماذا تقول أنا لا افهم ...أنها عربية


الطبيب التاني ...لا اعرف ما سر اهتمام السيد ديفيد بها لهذه الدرجة أنه قلق للغاية 


الطبيب١....قد تكون تحمل معلومات مهمة تفيده في عمله فهو عملي جدا


خرجوا الدكاترة

جري ديفيد....هل هي بخير الان ايها الطبيب


الطبيب....أجل الإصابة سطحية للغاية ولم تتأذي كثيرا ..يمكنك أن تراها عندما تستفيق


ديفيد ... أجل شكرا لك ..وبعدين قال لنفسه ...الإصابة السطحية معناها حاجة واحدة بس اما شخص لسة بيتدرب علي مسك السلاح ..وأما محترف ضربها وقاصد يهدنني أنا 

أنا هشوف الكاميرات لغاية ما ملك تفوق

&&&&&&&&&&&&&&

في القدس 

وصل سيف  عشان مهمة سرية هناك

سيف كان ملثم كعادته هو وعدنان


......بخجل....عدنان انت اجيت اليي فترة مش شفتك خوفت كتير تكون انصبت


التفت سيف......لقي آنسة فلسطينية جميلة جدا...وقال ....أنا مش عدنان أنا صاحبه بشار اؤمري أية خدمة


 ديمة. بقلق....وينوا عدنان 


سيف. بخبث....هو كويس انتوا تعرفوا بعض بقا (وبعدين قال في سره ..اممم والله ووقعت يا عدنان وماحدش سمي عليك وتقول عليا أنا رومانسي وقلبي ضعيف اللي ما ذليتك بس اصبر عليا يا حسام باشا )


ديمة....خجلت ونظرت للأرض...وفجأة يبدأ إطلاق الرصاص من كل اتجاه


سيف...بصوت عالي ..استخبي بسرعة 


ديمة جريت تستخبي سيف بدأ يبادلهم اطلاق الرصاص وهو بيضرب سامع صوت ست بتقول ...لك وينوا عدنان وينوا حدا يقولوا هسة محتاجينوا.....سيف أتأثر جدا وبدأ يطلق الرصاص علي الأعداء زي المجنون

&&&&&&&&&&&&&

في اسرا....ئيل


ديفيد دخل عند ملك وهي كانت خلاص فاقت


ديفيد بلهفة....ملك انتي كويسة دلوقتي 


ملك. ......اممم أنا كويسة  يا شريف 


ديفيد......أنا شفت الكاميرات بس مش قادر احدد انتي قلتي ايه وانتي بتفقدي الوعي


ملك بتوتر...قلت ايه أنا قلت ديفيد الحقني


ديفيد...ابتسم ابتسامة بلاهاء....قلتي ايه 


ملك...بتوتر اكتر قلت ديفيد الحقني صدقني يا ديفو


ديفيد...ضحك.... كمان ديفو ..ملك دي اول مرة تقولي اسمي الحقيقي ..عشان خاطري قولي ديفيد علي طول 


ملك ابتلعت ريقها ..وقالت ف نفسها الواد رجع مراهق تاني ولا ايه الله يحرقه


ملك....اه اكيد هقول اسمك علي طول عشان عاجبني (هي طبعا عايزة تنسيه حوار الكلام اللي قالته وهي بتفقد الوعي )


ديفيد كان هيطلعله جناحين ويطير من الفرحة من تطور ملك معاه ف الكلام باس راسها وقالها هاروح مشوار وارجعلك علي طول 

خرج ديفيد ودخل دكتور لابس كمامة


........شو اخبار بطلتنا 


ملك برقت.....هو انت يا خاين دانا هجرسك وهاقول لسيف وهاقول لديفيد وافضحك


عدنان ضحك.....شو راح تقولي ل ديفيد انك ولا بلاش أنا اجيت لاطمئن عليكي 


ملك....جيت تطمن مت ولا لسة


عدنان ...لا احنا مازلنا محتاجينك يمكن يجي يوم واقتلك فيه منشان المهمة تكمل ...أنا هامشي سلام يا بطلة

&&&&&&&&&&&&&&&&

في القدس

 

في فرح اخو ديمة

الكل فرحان وأصوات الطبول والموسيقي في كل مكان احمد العريس بيرقص ع الدبكة الفلسطينية بالشال بتاعه والستات بتزغرط وفرحانين.معزورين ما بيصدقوا يلاقوا حاجة تنسيهم الجرح اللي بينزف من اكتر من سبعين سنة 


ديمة راحت لسيف اللي كان قاعد ع السطح لوحده


ديمة....استاذ بشار مش راح تشاركنا فرحتنا تعال انزل معي


سيف.....لا يا ديمة انزلي انتي أنا هافضل هنا خدوا راحتكم وربنا يتمم علي خير


ديمة...تسلم اخي ...متل ما بدك وسابته ونزلت وبدأت ترقص مع احمد ويتمايلوا وماسكين الشال سوا وبيضحكوا وفجأة ينزل عليهم الرصاص زي المطر وينصاب العريس احمد ويقع بين ايدين ديمة وسيف فوق بيبادلهم إطلاق النار وفجأة يصرخ

سيف....ديييييييمة استخبي ابعدي 

ديمة رفضت تسمع كلامه جري ل تحت عشان يسحبها وفجأة ينصاب سيف ف دراعه وديمة تخترق الرصاصة قلبها

شدها سيف ودخلها لجوة


ديمة بصوت ضعيف....استاذ بشار قول لعدنان اني كتير بحبه...ونطقت الشهادة وماتت ومات العريس والفرح انقلب مأتم ودا العادي لما تكون ف القدس


(من أنتظر في الحرب‏..‏ سيف عاجز

أم أمة ركعت لقهر غزاة


هذا تراب القدس يحمل جثتي

وتكفن الجسد النحيل صلاتي


صلوا علي الجسد النحيل واغلقوا

عيني علي الوطن الحبيب الآتي 


ولتدفننوني يا رفاقي واقفا 

لن ينحني رأسي لقهر طغاة


فأنا الصمود ...أنا الشموخ ..أنا الردي 

أنا لن اسلم رايتي ...لغزاة.)....

 &&&&&&&&&&&

في اسرا....ئيل 

في غرفة المستشفي 

ملك نايمة وديڤيد جنبها بيمسح علي شعرها فجأة ملك تصحي مفزوعة من النوم وتصرخ


ملك.....سيييييييييييييف حبيبي


ديڤيد........؟؟؟؟؟؟!!!!!!!......يتبع

&&&&&&&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم ♥️

#التحدي التاني بين ملك والونا ياتري مين اللي هيكسب 

#تفاعل كتيييير بقا لأنه البارت اتمسحت مني وانا بكتب وكتبته تاني ودا سبب التأخير



البارت العاشر

حمقاء في الموساد

#ايزيس


في اسرا....ئيل 

في غرفة المستشفي 

ملك نايمة وديڤيد جنبها بيمسح علي شعرها فجأة ملك تصحي مفزوعة من النوم وتصرخ


ملك......سيييييييييييييف حبيبي


ديڤيد......بصدمة علي غضب ..مين سيف حبيبك..؟؟؟؟؟؟!!!!!!!


ملك......دا دا سيف ..أصله 


ديفيد...مسكها من شعرها ...انطقي مين سيف


ملك....بتوتر....أنا بصراحة مكسوفة اقولك مين سيف


ديفيد ...بعصبية بس بيبتسم....مكسوفة؟؟؟!!! ليه قولي أنا سامعك اهو


ملك...ابتلعت ريقها بالعافية....أصله بصراحة كده سيف دا ابننا 


ديفيد....نعم ...ابننا ازاي


ملك....ديفو مش أنا حلمت ايه بقي خير اللهم اجعله خير قال ايه انا وأنت اتجوزنا وجبنا سيف والقيادة بتاعتك قتلوه 


ديفيد أتأثر....معلش يا ملك دا اكيد كابوس من الموقف اللي اتعرضتيله معلش ...بس انتي شكلك عايزة تسمي ابننا سيف صح


ملك.....عملت نفسها مكسوفة وحاطت وشها ف الأرض وسكتت 

ديفيد ابتسم لانه بيموت ف خجلها 

&&&&&&&&&&&

في الموساد

قاعد بكل ثقة علي مكتبه الجديد وفجأة تقتحم المكتب الونا

آران ....سيدتي ماذا بكي 


الونا....انهض عن هذا المقعد هو ليس من حقك


آران ببرأة....لماذا سيدتي لقد نفذت وعدي لكي


الونا....الفتاة لم تمت 


آران....أنه ليس ذنبي سيدتي هذه اول مرة احمل سلاحا أنا كنت خادم هنا كما تعلمين


الونا.....انك وعدتني بقتلها ولكني سأتصرف بمفردي لن تصدق ف اي شخص


آران باندفاع...ماذا ستفعلين 


الونا...بدهشة هذا ليس ما شأنك


آران....سيدتي اني اريد المساعدة ثقي بي واعتبريني ذراعك الأيمن وأعدك أن ديفيد سيكون لكي ف النهاية هذا وعد


الونا ....سنري ..وسأبته ومشيت .

عدي يومين من غير احداث جديدة إلا أن ملك ف المستشفي وديفيد عالمها دادة هناك ..وعدنان فرحان بالمنصب الجديد اللي هيخليه ينفذ خطته بكل سهولة

وسيف رجع من القدس وعرف بإصابة ملك وراحلها المستشفي ..

في المستشفي


سيف اتنكر ف زي دكتور ودخل لملك اللي كانت بتلعب فى الفون بتاعها


سيف......وحشتني 


ملك.....بفرحة سي...قصدي جاك 


سيف.  ابتسم ومسك خدها ....شطورة عاملة ايه دلوقتي 


ملك.....أنا كويسة ...خفت عليك اوي.. حلمت كابوس كنت انت فيه ..بصت لايده المربوطة بشاش


ملك.....ايه دا


سيف....رصاصة ما تقلقيش جات سليمة 


ملك.....في نفسها....ايه التقل دا طب حضن ع الماشي ولا امسك ايدي بوسها ولا اعمل اي حاجة ف ليلتك السودة دي


سيف....ضحك....يا شقية شيلي الافكار دي من دماغك عيب


ملك. برقت بصدمة....انت عرفت منين ..ا ا قصدي افكار ايه


سيف.....ملوكة انتي بتفكري بصوت عالي 


ملك اتحرجت جدا ....احم ماكانش قصدي اللي فهمته علي فكرة

سيف قرب منها جدا وقالها....أنا طموحي اكبر من حضن.. بس في كاميرات مراقبة هنا وانا دكتور وبس ...وضحك وخرج بسرعة


ملك......ماشي يا سيف روح جاتك داهية وانت زي القمر 

&&&&&&&&&&&&&&&

عند أديرا في النادي الليلي


وصل سيف لقي عدنان قاعد ف مكان هادي لوحده بعيد عن الدوشة


عدنان ...ضحك.....اهلا بالباشا الرومانسي


سيف....بحزن.....حسام ديمة استشهدت


حسام....بص لسيف بوش خالي من التعابير وكأنه الصدمة غيرت ملامحه .....


سيف.....قالتلي اوصلك  انها بتحبك 


حسام لأول مرة دموعه تنزل بس من غير ما يتكلم ..قام قالب الطرابيزة وجري علي برا وسيف وراه


ركب كل واحد عربيته وسيف فضل ماشي وراه لغاية ما ركن في حته خالية من الناس نزل حسام وبعده سيف


حسام خرج مسدسه وفضل يضرب في الهوا ويصرخ يقول ...ليه ليه تموتتت وعلي يد مين ...


وبعدين قعد في الأرض بضعف وقال ....وعد مني يا ديمة لاجيبلك حقك وبدال الواحد هاقتل مية 


سيف كان واقف يتفرج من بعيد وسابله مساحة يختلي بنفسه فيها عشان عارف اد ايه حسام مش بيحب يبان ضعيف

فضلوا لغاية الفجر وبعدها حب يركب حسام عربيته بس اتفاجئ بسيف هو ما لاحظهوش 


سيف....تعالي اركب معايا


حسام....بضعف....لا أنا هارواح لوحدي


سيف.....اسمع الكلام واركب ...وركبوا وراحو علي فندق أديرا

&&&&&&&&&&&&&&&&

تاني يوم الصبح 

ديفيد اخد ملك من المستشفي ورواحها ع البيت

وهو داخل شالها 


ملك ...بصدمة....يخرب بيتك نزلني يالا


ديفيد ضحك ...يالا ..مقبولة منك يا بت أنا بساعدك بس 


ملك ....حد قالك مضروبة ف رجلي نزلني بدال ما اصوت وألم اسرا....ئيل كلها عليك


ديفيد.....وعلي ايه احنا وصلنا..ونزلها ع الكنبة ...وقال... أنا اتأخرت ع الشغل يلا استريحي وانا مش هاتاخر 


ملك...ماشي ...وخرج ديفيد من هنا وفجأة يظهر عدنان وشكله يرعب


ملك....احم ..عد عد ا ا ا قصدي اسمه يالهوي نسيت اه اران باشا 


عدنان ...بحدة..اطلعي هاتي الملصق بسرعة ...ولا اقولك أنا هاجيبه انتي ممكن تبوظيه بغبائك...قدامي افتحيلي الأوضة


ملك.....لا مؤاخذة ف السؤال يا باشا ....هو حضرتك قلبت مصري كده ليه مش كنت لبناني 


عدنان مسكها من شعرها جامد ....مالكيش فيه وماتسأليش عن حاجة الا لما أنا اللي اسمحلك فاهمة


ملك بدموع....فاهمة يا باشا سيب شعري


طلعوا الأوضة واخد الملصق ...وقالها اسمعي أنا ضربتك بالرصاص لهدفين الهدف الاول نجح باقي الهدف التاني 


ملك ...وايه بقا هو يا باشا 


عدنان .....لازم تقنعيه انك خايفة تقعدي لوحدك وانه لازم ياخدك معاه الموساد ولو اقنعتيه هاقولك علي باقي التفاصيل ...ها قدها ولا ابعتك علي بلدك واكمل انا لوحدي


ملك.....فاهمة ...وسابها ومشي

بعد فترة وصل ديفيد ومالقاش ملك دور عليها ف كل مكان ومالقاهاش..طلع فوق زي المجنون وفتح اوضتها 

لقي الستارة بتتحرك جري وشدها واتفاجئ انه ملك مستخبية وارارها..

ديفيد....انتي مستخبية هنا ليه


ملك....خايفة حد يجي يقتلني 


ديفيد شدها لحضنه....ما تخافيش ما حدش يقدر

ملك....ديفو هو انا ممكن اروح معاك شغلك لاني خايفة اقعد لوحدي


ديفيد.....امممم..هافكر


ملك....طيب انا هنام....اخرج دلوقتي


ديفيد خرج وملك فضلت تفكر تقنعه ازاي وفجأة وبعد مرور ساعة ملك قعدت ع السرير ومثلت انها صاحية من النوم وفضلت تصرخ لغاية ما ديفيد راح لها لقاها بترتعش ومرعوبة


ملك.....انا خايفة هيقتلوني هيقتلوني ...ما تسبنيش لوحدي 


ديفيد ..اتنهد خلاص هاخدك معايا يلا نامي ...ورجعت نامت وهو فضل جمبها لغاية ما نامت 

وفي الصبح صحيوا وفطروا وراحوا الموساد


في الموساد 

دخلت ملك واول ما شافت أران راحت غمزاله كأنها بتقوله الخطة نجحت..وهو كان خلاص هيخرج مسدسه ويفرغه ف ام راسها واتجاهلها وقال لديفيد ...شالوم


ديفيد...استغرب لما شاف اران لابس لبس ظابط


ديفيد...لما ترتدي هذا الزي اران 


اران.....حصلت علي ترقية برتبة ضابط في الموساد


ديفيد. بشك....بهذه السهولة 


اران....بل بمجهودي سيدي ..وابتسم وسابه ومشي


ملك ...في نفسها...يابن الجنية يا عدنينو 


ديفيد....بتقولي حاجة يا ملك


ملك....ها لا ابدا 

&&&&&&&&&&&&&&&

طلعوا مكتب ديفيد 

وملك كان معاها جهاز تسجيل متطور عشان تسجل كل حاجة يقولها 

ديفيد اشتغل كتير وناس كتير دخلت اتكلمت معاه وملك بتسجل كل حاجة وعاملة نفسها مشغولة بالفون بتاعها وبتلعب فيه


وبعد مرور وقت

ديفيد ....ملك انا هاروح للرئيس وراجعلك خليكي هنا وما تخرجيش


ملك ...حاضر

وبمجرد ما خرج ملك فضلت تدور في كل حاجة في مكتبه 

وفجأة حطت ايدها علي خزنة مكتبه واشتغل جهاز انذار في المكان كله 

ديفيد في مكتب الرئيس 

الرئيس .....ما هذا

ديفيد وهو بيجري.....اكيد ملك............يتبع....

&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤

(وصلوه ٥٠٠٠ كومنت واكتب حلقة كمان وانزلها بالليل  )


#البوم بصور للابطال واللي مش عاجبكم هغيره🤣🤣

يتبع


البارت 11_12_13_14_15_من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع