القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #ملاك_في_رداء_الشيطان البارت 6_7_8_9_10بقلم #إيزيس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت السادس 

#ملاك_في_رداء_الشيطان 

#إيزيس 

مارد قرب لانجل وهي نايمة وشال الكتاب وفضل يتأمل ملامحها اللي بدأت تاخد شكل أنثوي جذاب قرب وباس راسها 
وقلع قميصه واخدها ف حضنه وفضل يبص لها ويتأملها كتير جدا .. 
في الصبح
 انجل صحيت وحاسة بتعب 
قامت من ع السرير بصت لمارد وابتسمت وفجأة لقيت د*م ع السرير 
انجل بخضة .... الد*م دا من ايه 😲😲😲
وبعدين صرخت بتوتر وخوف وقالت ... ماااااارد 
مارد صحي مفزوع وبالعافية بيفتح عينيه وقال لها ... مالك فيه ايه ع الصبح 

انجل مركزة عنيها ع الد*م وقالت .. في د*م ع السرير 
مارد بص للد*م بقلق واستغرب وقالها... ايه الد*م دا جه منين انتي انجرحتي ولا حاجة 
انچل بقلق ... لا 

مارد رفع عينيه بالعافية وبص ولها وقال .. ادخلي خدي شاور وهانشوف حكاية الد*م دا ايه اتحركت انجل ناحية الحمام بص مارد لضهرها لقي بقعة د*م علي هدومها قام من ع السرير وقال لانجل باحراج .. احم أنا هاروح اقول لجميلة 
وخرج وعلامات الإحراج علي وشه وقال لجميلة 
جميلة بشك ... مارد انت قربت لانجل مارد قاطعها بسرعة وقال
...لا طبعا مستحيل اعمل كده 
جميلة اتنهدت بارتياح وقالت .. تمام كده تبقي انجل كبرت خلاص ودي حاجة بتحصل مع كل البنات ، اسمع أنا هاروح افهمها كل حاجة بس من انهاردة انجل هتنام في اوضة لوحدها حتي لو عاندت تمام 

مارد بجمود .. تمام 
جميلة راحت عند انجل عشان تفهمها أنه دي حاجة طبيعية لاي بنت ومارد نزل تحت لقي عزيز  حاطط رجل ع التانية و بيشرب قهوته وبيقرا الجريدة 
مارد ببرود .. صباح الخير 

عزيز بعملية هز راسه يعني صباح النور 

مارد قعد وقال لعزيز ... برضو مش هتقولي ليه طلبت من جاك من خمس سنين يقتل صفوت الاوريني 

عزيز بجمود ... لا 
مارد ... براحتك بس الاوريني حاططنا في دماغه اوي ، وما تنساش اللي عمله في جاك لما قط*ع ر*قبته وبعتهالنا كإنه بيقول  أنا عارف انكم اللي وراه

عزيز بقلق .. وانت ايه اللي فكرك بحكاية قتل صفوت  الاوريني 

مارد ... انت ما عرفتش أنه شريك في صفقة السلا*ح اللي وقعتها  انا امبارح مع  مسيو مرورني الايطالي 

عزيز قام انتفض من مكانه بتوتر وقال .. وقعتها ليه ليه ، وافقت 

مارد وقف وقال ... ماعرفتش أنه شريك موروني الا بعد التوقيع عشان كده ما حبيتش ابين أن شراكته مضيقاني ، وبعدين انت ازاي تعدي عليك حاجة زي دي كان لازم تدور كويس  شكلك كبرت ياباشا  ، مارد خلص كلمته وساب عزيز في صدمته  وطلع لانجل 
فتح الباب لقي انجل قاعدة ع السرير بحزن والخدامين بيشيلوا هدومها وحاجتها من اوضة مارد 
فضل واقف شوية و باصص لها من غير كلام 
بعدين اخد نفس طويل وقال بجمود  ..  مالك قالبة وشك ليه دلوقتي 

انجل بصت له وقالت بصوت مخنوق كأنها هتعيط .. ماكنتش اعرف ان قعادي معاك بيضايقك 

مارد حط أيديه في جيوبه وقال .. عشان هابلة 
انجل جزت علي أسنانها وقالت .. مين دي اللي هابلة 
مارد شال أيديه من جيوبه وقعد جمبها وحط أيده علي كتفها حاوطها  وقال بابتسامة فيها نوع من الحزن .. انجل بنتي الصغيرة كبرت ولازم تبعد عني عشان تفضل انجل الملاك الصغير 
انجل حضنت مارد وعيطت وقالت .... انا مخنوقة ومضايقة 
 مسح علي ضهرها وقال ... بتعيطي ليه دلوقتي ، اوضتك جمب اوضتي مش هسفرك موزمبيق انا 

انجل ضحكت وهي بتعيط ومارد بعد عنها وقال .. أنا دلوقتي هاخرج رايح لاسلام عشان الفرح عايز لما ارجع القيكي انجل العفريتة الشقية عشان رايحين الفرح اوك 

انجل هزت راسها وهو دخل ياخد شاور ولبس وخرج وانجل كانت مشغولة بترتيب  اوضتها الجديدة هي وجميلة 

*في الليل 
وصل مارد عشان ياخد انجل وكان لابس بدلة سودة وقميص أبيض كان زي العريس 
نزلت انجل وهي لابسة فستان اوف وايت طويل من ورا وقصير من قدام كانت قمر 
بس مارد شافها واتعصب عشان رجليها باينة 
انجل كانت لسة مضايقة من فكرة أنها هتنام بعيد عن مارد قالت بضيق  ... انا جاهزة يلا
مارد قرب عليها ومسك وشها بين ايديه  ومشي صوباعه علي شفايفها فهي غمضت وبص في صوباعه  لقي فيه لون احمر 
ضغط علي أسنانه وقال ... انتي حاطة روج  
فتحت عينيها بتوتر وبلعت ريقها وقالت ... اه هو ممنوع ولا ايه 

مارد بغضب  ... وحياة امك عاملة نفسك ناسية ولا ايه . حط أيده في جيبه وطلع منديل وفتح كف أيدها وحطلها المنديل وقال بتهديد .. هتمسحي الأرف دا ولا امسحه أنا وبهدلك وشك الحلو دا 

انجل بصت بخوف لمارد وهزت راسها وقالت .. حاضر حاضر هامسحه

جميلة كانت نازلة سمعته وقالت .. بالراحة عليها شوية يا مارد هي اليومين دول اصلا بتكون حساسة ومش بتستحمل العصبية 

مارد بص نظرة مرعبة و حادة لجميلة وقال .. جميلة ما تتدخليش بيني وبينها 
كانت انجل خلصت مسح الروج وكانت مضايقة ومودها قالب ع الحزن ونفسها تعيط ، مسك مارد أيدها انكجها في أيده وخرجوا عند العربية مارد لاحظ الدموع في عينيها قام شدها حضنها وباس راسها وقال ... الملاك انچل جميلة من غير اي اضافات وشها مش محتاج روج عشان تكون حلوة 
انچل سمعت كلام مارد وفرحت وحضنته اكتر بس ما اتكلمتش ركبوا العربية و 
راحوا الفرح 
طبعا كان اسلام مولع الفرح هو ورغد المجنونة ، دخل مارد وحضن اسلام وباركله وانچل حضنت رغد 
اسلام مسك ايد مارد عشان يرقص معاه مارد قاله .. لا يا اسلام مش هينفع انت عارفني 
اسلام أصر علي مارد 
قام بص له بنظرة حادة زي الصقر كده  وقال ... تؤ وبعدين اسلام فهم وسكت علي طول ، مارد اخد انجل وقعدوا ع الطرابيزة 

قامت رغد العروسة مسكت ايد انجل عشان يرقصوا لسة انجل هتقوم مارد شدها ناحيته وقعت جمبه ع الكرسي وقال ... عدي الليلة دي علي خير بدل ما تندمي
وبعدين بص لرغد وقالها .. مش هتقدر ترقص اصلها مشلولة  
انجل بصت لمارد والدموع ملت عينيها وكشرت واتأففت  
مارد قرب من وشها جامد وهمس لها ... بتعيطي ليه انتي مالك انهاردة بقيتي حساسة كده وكل ما اقولك حاجة تعيطي 

انجل ساكتة مارديتش وقالت .. هاروح الحمام عشان بطني بتوجعني  
مارد بجمود  .. روحي 

انجل راحت الحمام وهو فضل مركز نظره معاها لغاية ما رجعت وهي راجعة لقت واحد زميلها في المدرسة اول ما شافها راح مد أيده وقال ... انجل هاي ايه الحلاوة دي 

انجل ابتسمت وقالت ... هاي يامن شكرا ومع الأسف مدت أيدها وسلمت عليه 
مارد قام زي الاعصار وسحب أيدها من ايد الولد وجز علي أسنانه  
مسك ايد الولد واعتصرها في أيده وقال من بين أسنانه ... تشرفنا ، عارف لو قابلتك في ظروف غير دي كنت قطعتهالك ساب ايد الولد وتقريبا كانت انكسرت فضل يتألم ويفرك في أيده 

مارد مسك انجل وجرجرها وراه وخرج علي الجراج علي طول اسلام بص باستغراب علي مارد وهو خارج وقال لرغد ... هو فيه ايه مارد مشي ليه 
رغد بهبل ... الحمد لله أنه مشي. كنت خايفة موت يبوظلي الفرح بحركة من بتوعه انت ناسي كل ما نروح نسهر لازم يختم الليلة بشوية اكشن 
اسلام شد العروسة من ودنها وقال ... لاحظي انك بتتكلمي عن صاحبي ، عليا الطلاق لو قولتي كلمة تانية عليه لأكون مطلقك 
رغد ... مطلقني 😲😲

انجل سابت ايد مارد بعصبية قدام العربية وقالت ... انت حصلك ايه بتتصرف ليه زي المجنون 
مارد من غير ما يحس بنفسه ضرب انجل كف جامد فنزل د*م  من بقها 
مارد شاف الد*م  كور أيده بندم وقرب لها عشان ياخدها في حضنه ويعتذر لها قامت جريت فتحت باب العربية وركبت 
ركب هو كمان و ربط لها حزام الامان وهو بيربط الحزام بص في عينيها بنظرة ندم وهي ودت وشها الناحية التانية وكانت بتعيط  ، اتحرك  بالعربية من غير ولا كلمة فضل يبصلها طول الطريق وهو ساكت بس كان مضايق من نفسه 
وصلوا البيت انجل طلعت ع السلم بعصبية  و غضب وهي طالعة المغص شد عليها هدت شوية ومسكت بطنها واتألمت وفجأة مارد يشلها ويطلعها اوضتها من غير برضو ما يكلمها 
حطها ع السرير وطلب من الخدامة تعملها حاجة دافية تشربها 
فريدة كانت مراقبة لهفته عليها وهتطق  من الغضب لأنها متخيلة عزيز وجميلة لانه عزيز كان بيهتم بجميلة بنفس الطريقة 
فريدة حبت تكسر مارد وتنتقم منه لأنها متخيلاه عزيز  فقالت ... انا شايفة قدامي نسخة تانية من عزيز *هي عارفة أن مارد بيكره أن حد يقارنه بعزيز *
مارد وقف وضغط علي أسنانه وقرب لها وقال ... انجل بنتي ، أنا مش عزيز ولا هاكون  قذ*ر  زيكم ولا هاستغل عيلة صغيرة ريحي نفسك 
وسابها وراح لانجل وجميلة كانت جمب انجل..
 للحظة بسيطة مارد بص لجميلة بشفقة لانها كانت ١٥ سنة نفس عمر انجل  لما عزيز أخدها واستغلها 
مارد اتنحنح وقال ... جميلة اخرجي عايز انجل شوية

جميلة خرجت ومارد قعد جمب انجل حط أيده تحت راسها وقرب كوباية الأعشاب منها يشربها لفت انجل وشها الناحية التانية 
قام هو حط الكوباية ع الكومود ومسك راس انجل دفنها في حضنه وقال ... انجل أنا ما بحبش حد يقرب ولا يلمس بنتي ، وانتي عنيدة ما بتسمعيش الكلام أنا حذرتك تسلمي علي حد ولا حتي تكلمي حد 
انجل هديت في حضنه وقالت ...دا زميلي و قبل ما تكمل كلامها قاطعها مارد وقال .. يعني ايه زميلك برضو غريب عليكي يا انجل ، 
انجل وهي لسة في حضن مارد قالت .. أنا آسفة 
مارد ابتسم لأنها عرفت غلطها مسك كوباية الاعشاب وشربها وبعدها  نامت وهي حاضنة مارد قام عدل وضعها في النوم وغطاها وخرج . 
وقال في نفسه وهو خارج .. مش هاسمح لحد يإيذيكي يا انچل هحميكي من الكل  وأولهم أنا 

*مرت تلات سنين و انجل كانت علي وشك أنها تتم سن ١٨ سنة ، وطبعا علاقتها بمارد ما اتغيرتش وحياتهم زي ما هي مارد رافض يتجوز وفريدة وجميلة وعزيز في نفس الصراع اللي مش بينتهي ، 

مارد كان قاعد في الجنينة بيلعب جولف 
وفجأة يجيله الصوت المرح اللي مدخل السعادة علي حياته 
..... مااااااااارد أنا نجحت 
كانت انجل رافعة أيدها وماسكة نتيجة الثانوية العامة وبتجري ناحية مارد 
وهو ابتسم وفتح دراعاته ليها جريت اترمت في حضنه حضانها جامد ورفعها عن الأرض وفضل يلف بيها ...... يتبع 
**************
البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤️


البارت السابع 

#ملاك_في_رداء_الشيطان

#إيزيس 

كانت انجل رافعة أيدها وماسكة نتيجة الثانوية العامة وبتجري ناحية مارد 
وهو ابتسم وفتح دراعاته ليها جريت اترمت في حضنه حضانها جامد ورفعها عن الأرض وفضل يلف بيها وقال بفرحة ... مبروك كنت متأكد انك هتنجحي انتي تربيتي 
نزلها وهي بتحاول تسند نفسها لأنها داخت وقالت ... طبعا مش المارد بنفسه كان بيذاكر لي 
سكتت لحظة وبعدين قالت بدلع  .. موري 

مارد ضيق عينيه وقالها .. اممم موري دي وراها حاجة اكيد ، ارغي 
انچل حضنت أيده وقالت ..  انت وعدتني قبل كده اني لما انجح ليا عندك طلب هتنفذه صح 
مارد بص لها بطرف عينه وقال .. صح 

انچل غمضت عينيها وقالت ... عايزة اطلع كامبينج مع صحباتي 
مارد بجمود ... لا 
سابت أيده وقالت بغضب ... يعني كنت بتثبتني عشان اذاكر ، اومال ازاي بتقول المارد ما بيرجعش في كلامه ابدا *تخنت صوتها كأنها بتقلده *
مارد ابتسم علي طريقتها ف تقليده بس حط صوباعه علي بوقه عشان يداري ابتسامته وقال لها .. 
حصل واهو أنا قد كلامي لاني قلتلك من الممنوعات عندك انك تطلعي تخييم 

انجل .. والله يا مارد دول بنات كلهم 🥺
مارد .. اه أنا كده اطمنت ، برضو لا 
انجل ضربت رجلها في الأرض بغضب وقالت ... يووووه يا ريتني مانجحت 
مارد بحدة ... انچل😠
جي اسلام شافهم بيتخانقوا 
اسلام ... خير توم وجيري لسة بيتخانقوا 
انجل .. كويس انك جيت يا اسلام صاحبك المارد باشا وعدني ينفذ لي اي طلب لما انجح ودلوقتي رافض اني اطلع كامبينج مع اصحابي 
اسلام بيحك في دقنه ... لا مالكش حق يا مارد 
مارد بص لاسلام بحدة وقال .. اسلاااااام انت هتعصيها عليا ولا ايه 
اسلام ... وعلي ايه الحكاية محلولة تعالوا نطلع كلنا كامبينج لمدة يومين 
مارد بص لانجل بطرف عينه وقال ... موافقة ؟ 
انجل فرحت وقالت .. طبعا ، ايسو انت اجمد فريند في الدنيا دي 
اسلام فتح درعاته وقال ... حبيبي 
مارد بحدة ... اسلاااااام 

اسلام .. يامامي خضتني يا اسمك ايه 
مارد ... اسلام أنا ما بهزرش ، يعني ايه عايز تحضن انجل ، 
اسلام ... ايه يا عم دي زي اختي ، وبعدين انا حاجزها للواد ادم ابني 

انجل..... إذا كان كده أنا موافقة اتجوز دوومي 
سابتهم جريت ع القصر وهي بتقول ... انا رايحة احضر  شطنتي  
مارد كان مركز علي انجل وهي ماشية وبيفكر في كلامها (اتجوز ) شرد لحظة و اسلام بص لمارد وابتسم ابتسامة خفيفة وبعدها اتعمد يعلي صوته وقال ... اللي واخد عقلك 
مارد فاق من شروده وقال ... ماحدش يقدر 

اسلام بمشاكسة .. متأكد 

مارد بضيق .. جرا ايه يا اسلام ، روح حضر نفسك انت ومراتك وهات آدم معانا 

اسلام ..  ليه ليه السيرة دي مابلاش ادم أنا بفكر اسيبه مع ماما أو مع تنت جميلة 
مارد كان حاطط ايديه  في جيوبه قال .. براحتك 
اسلام مشي ومارد طلع عشان يستعد للسفر 
***********
في مكان تاني 
صفوت الاوريني ...اخبار المارد ايه 
واحد من رجالته ... احنا ما بنشلش عينينا من عليه يا باشا ومستنين اي لحظة عشان نخلص عليه 
صفوت ضحك فبانت سنته الدهب وقال ... مارد لو انتهي عزيز هيخسر كتير اوي الصفقة اللي اتمضت دي بمبلغ ممكن يوديه في حتة تانية خالص ، ومارد الوحيد اللي يقدر يطلع السلا*ح دا بالجودة اللي مسيو موروني عايزها .. اسمع عايزك خلال يومين بالظبط تخلص علي المارد مفهوم ومش هاقبل اعذار 

الراجل ... امرك يا باشا 
************
مارد وصل هو انچل بعربيته ، واسلام وصل في نفس الوقت ومعاه رغد  
نصب مارد واسلام خيمتين ورغد كانت جايبة معاها اكل  أكلوا وبعدها شعلوا نار وقعدوا حواليها وكان الكل ساكت 
انچل بضيق  ... وحدوووووووه 
رغد ... لا اله الا الله ، ايه جو دار المسنين دا عايزين نفرفش بقي يا شباب 
انچل ... ايه رأيكم نلعب truth or dare 

رغد ... موافقة 
اسلام بص لرغد بطرف عينه وقال  .. يارييييييت 
مارد ... العبوا انتوا 
انجل بوزت زي الاطفال وقالت بدلع ... عشان خاطري يا موري 

اسلام بدلع ... عشان خاطرها يا موري 

مارد زم شفايفه ... اسلام

اسلام ... ايه ياعم بنهزر مابتهزرش يا رمضان 
مارد بضيق .. لا خفة .. اوك يلا وامري لله 
جابوا ازازة مية فاضية وبدأوا يلعبوا 

لفت اسلام الازازة وقفت عند  رغد 
اسلام بص لرغد بشك وقال ... اخر مرة خدتي فيها حباية منع الحمل كانت امتي 

رغد اتوترت ..  احم م م مش فاكرة يا بيبي طب ممكن اغني يا باشا بدل ما اجاوب 

مارد بصدمة ... لحظة لحظة ايه السؤال دا انت وهي انتوا أغبية ؟؟ في بنت قاعدة معانا علي فكرة 

اسلام بغضب .. مانت مش فاهم الهانم بتسمع كلام امها وعايزة تحمل تاني وابن الكل*ب ادم مطلع عين امي ، 

انچل بلوية بوز .. انتوا جايين تحلوا مشاكلكم هنا ايه الهم دا 
لفت الازازة بعصبية وقفت عند مارد ... 

انچل بصت لمارد وقالت .. موري انت حبيت قبل كده 
مارد بص لها بجمود وقال ... لا ومش هحب 
انچل الكلمة دي جرحتها وقالت ... انا كابس عليا النوم هادخل أنام 
دخلت جوا الخيمة وماقدرتش تمسك دموعها فعيطت 
اسلام قال لرغد ... قومي يلا نامي أنا هاقعد مع صاحبي 
رغد وهي بتنفض هدومها من التراب قالت .. قايمة اهو اشبعوا ببعض 
مارد كان مضايق قال لاسلام .. ادخل انت كمان نام ، دماغي مش رايقة اتكلم في اي حاجة 
اسلام ... وانت هتنام فين 
مارد ... هنام هنا 
اسلام ... بس دا خطر وانت عارف اننا اليومين دول بالذات علينا العين ادخل جوا عند بنتك 
مارد .. ما تقلقش عليا ادخل انت بس 
اسلام دخل ينام 
ومارد دخل يطمن علي انجل لقاها نايمة حاضنة نفسها من البرد غطاها وخرج تاني 
فضل واقف برا النار طفت والجو بقي عتمة 
كان فيه واحد مراقبه ومنشن عليه وهيضر*به في اللحظة دي  مارد سمع انچل بتصرخ جوا الخيمة اتحرك بسرعة ناحية خيمتها فالرصاصة ما جاتش فيه مارد وقف عند الخيمة بص وراه لما شاف الرصاصة اللي عدت جمبه بالظبط وسحب مسدسه من وسطه وفضل يضرب اسلام صحي وسحب مسدسه وخرج يضرب برضو وانچل منهارة وهتموت من الرعب ورغد ماكانتش أقل رعب من انجل 
اسلام عشان متدرب كويس ع النشان قدر يضرب الراجل اللي معاه الرشاش فالراجل مات 
دخل مارد لانجل واسلام لرغد 
مارد لقي انجل حاطة ايديها علي راسها وبتترعش من الخوف مسك ايديها وحضنها وقال .. اهدي مافيش حاجة 
لسة بتترعش ومش بتنطق 
بعدها عن حضنه ومسك وشها بين ايديه وقال ... انچل انتي سمعاني ، ركزي احنا لازم نمشي من هنا بسرعة يلا المكان خط*ر 
جهز مارد واسلام ورغد كل حاجة وركبوا العربيات بسرعة ومارد اتصل باسلام وفضلوا فاتحين الخط علي بعض لحد ما وصلوا تقريبا الفجر 
اسلام راح شقته هو ومراته 
ومارد وصل القصر 
انجل كانت لسة مصدومة لأنها اصلا كانت بتحلم أنه مارد انضرب بالرصاص وصحيت سمعت صوت رصاص عشان كده خافت ليكون الكابوس اللي حلمته اتحقق مارد كان محاوطها بايده وحاطط الجاكيت بتاعه علي كتافها 
وصلها اوضتها ولسة هيخرج مسكت أيده وقالت .. مارد خليك معايا انهاردة أنا خايفة 
مارد مسح علي شعرها 
وقعد جمبها لحد ما نامت وهو كمان نام من غير ما يحس 
انچل صحيت لقيت مارد محاوطها بإيديه ونايم كانت ملامحه لينة وهادية ومش مكشر زي ما بيكون صاحي ... قامت من جمبه اخدت شاور ونزلت تحت 
لقت فريدة واياد ولمار قاعدين 
فريدة ... تعالي يا انجل سلمي علي اياد بيسأل عليكي من لما وصل 
اياد وقف ومد أيده لانجل وقال ..  ازيك يا انجل وحشتينا أنا ولمار ، 
لمار بضيق .. ما وحشتنيش علي فكرة 

انجل ببرود ... علي اساس انك وحشتيني اوي يعني ، أنا اصلا كنت ناسية اسمك 

فريدة بغضب ... انجل 
انجل ... اوووف أنا اصلا هاروح أجري شوية 

اياد ... خوديني معاكي 😍

انجل ... اوك يلا 
خرجت انجل واياد جريوا شوية وبعدها تعبوا فقعدوا في الجنينة مارد كان بيدور علي انجل ولما لمحها مع اياد راح لهم بس ماكانوش شايفينه 
انجل كانت بتمسح وشها من العرق 
اياد اخد نفس طويل وقال لانجل ... انچل أنا بحبك 
انجل .............

مارد غمض عينيه وكور إيده وجز علي أسنانه ........... يتبع 
****************
البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤️

البارت الثامن 

#ملاك_في_رداء_الشيطلن

#إيزيس 

انجل كانت بتمسح وشها من العرق 
اياد اخد نفس طويل وقال لانجل ... انچل أنا بحبك 
 مارد سمع كلام اياد غمض عينيه وكور إيده وجز علي أسنانه وكان رايح يقت*ل اياد بس سكت لما سمع رد انجل 

انجل بصت لاياد ورمشت كذا مرة وبعدين قالت ... اياد انت زي اخويا ، وانا مش بفكر في الحوار دا دلوقتي ، والراجل الوحيد اللي بحبه هو بابا المارد   

مارد هدي وابتسم برضا وقرب وقال .. انجل 
انجل لفت وشها ومارد تابع ... قاعدة هنا ليه تعالي عايزك 
وقفت وحطت الفوطة علي كتفها وقالت .. وانا كمان عايزاك في حوار 

مارد شاور براسه يعني اوك وقال لها .. تعالي فوق 
طلعوا وسابوا اياد مصدوم وزعلان 
دخل مارد الأوضة وانجل وراه وقفلت الباب وقالت هي وهو في صوت واحد ... ممكن افهم ايه اللي بيحصل 

مارد عقد حواجبه وقال لها ... قصدك عن ايه 
انجل .. انت اللي قصدك عن ايه 
مارد ... قولي انتي الاول 

انجل ... ضر*ب النا*ر اللي امبارح دا سببه ايه دي حكومة ولا مافيا ولا دول مين اصلا 

مارد ابتسم .. كبرتي يا انجل 
انجل بضيق ... انا مش بهزر يا مارد 

مارد ...تؤ قولي يا بابا زي ماقولتيها تحت

انجل برقت ... انت سمعت ؟!! 

مارد ... عارفة لو ماكنتيش رديتي عليه كده أنا كنت عملت فيه و فيكي ايه ، احمدي ربنا انك طلعتي راجل زي ابوكي 

انجل مسكت ياقة القميص بتاعت مارد ورفعت نفسها لمستواه وقالت .. بس انا مش راجل يا بابا أنا بنت ، بس مش اي بنت أنا بنت المارد 

مارد بص لحظات في عينيها وماكانش مصدق أن انچل اللي بتتكلم كده  ابتسم ولعب لها في شعرها لخبطوا بإيده لانه عارفها بتضايق م الحركة دي ، اتضايقت وقالت .. يوووووه انت عارف ان الحركة دي بتستفزني 
مارد بضحك ... انا حر اعمل اللي انا عايزة في بنتي 
بصت له انجل وقالت ... علي فكرة أنا لسة ما اخدتش هديتي لازم تعوضني 

مارد زم شفايفه وهز راسه وقال ... هعوضك ما تقلقيش
*************
رغد .... انا عايزة تفسير للي حصل ، انت غيرت نشاطك من مهندس لايه بالظبط  لديلر 

اسلام .... ديلر؟؟!!! ، دا اقصي طموحك في عالم المافيا 
رغد بعصبية ... يوووووه أنا مش بهزر علي فكرة 
اسلام بثبات انفعالي فوق الوصف... يا حبيبتي انتي عارفة المارد واحد مشهور وأستاذ في صناعة احدث انواع الأسلحة واكيد لي منافسين في السوق عايزين يخلصوا منه اهدي انتي بس لا تكوني حامل تطقي مني 
رغد بوزت زي الاطفال وقالت .. اممم هحاول اصدقك 
اسلام ... لا دا غصب عنك تصدقيني لاني بقول الحقيقة 
رغد بهبل ... خلاص صدقتك انت شكلك اصلا تخاف تقت*ل صرصار 
اسلام بيمثل ... يا مامي انا ا*قتل صرصار مستحيل ، دانا قلبي ديعيف 
رغد ضحكت علي طريقته في تقليد واحد فرفور وهو تابع ... ايوا كده اضحكي ، بتبقي شبه قدرة الفول وانتي مكشرة 

رغد ... نعم ؟؟! قدرة ايه 
اسلام حضنها وقال ... مش لازم تركزي في كل كلمة بقي ! ماتجيبي بوسة 😙
************
في مكتب عزيز 

عزيز ... فيه عروسة جديدة عايزين نجوزها
برا البلد 

مارد بضيق ... وبتقولي أنا ليه ، قلتلك قبل كده  ماليش في الشغل دا 
عزيز ... كنت بقول لو انجل تسافر يومين تتفسح 
مارد نسي نفسه ومسك والده من ياقة قميصه وقال بغضب جحيمي .. انجل مستحيل تشترك في حاجة زي دي أنا بحذرك تقرب لها ، انجل مش جميلة 

عزيز بص علي ايدين مارد اللي ماسكاه ف مارد ساب قميصه واتأفف بغضب وقال ..  شغل الآثار أنا مش موافق عليه دا اولا ،وانجل خط احمر يعني مستحيل تفكر  في يوم من الايام انك تشغل انجل معاك دا لو عايزني استمر معاك في شغلك ، قال كلامه وقبل ما يسمع رد من والده سابه وخرج من المكتب 
*******
كانت جميلة وانجل قاعدين قدام اللاب وبيدورا علي تنسيق الجامعات 
مارد ... بتعملوا ايه 

انجل ... بنشوف الكليات هتقبل من كام وشروط التقديم 

مارد .. وانتي مالك بالتنسيق شاوري علي اي كلية وانا هدخلك خاص لو مجموعك ما جبهاش 
انجل وقفت وقالت ... لا يا موري انا اخترت من زمان أنا عايزة ادخل كلية الشرطة 

مارد بصدمة ... شرطة !! مستحيل . 

انجل عقدت حواجبها وقالت .. ليه بقي أن شاء الله انت مش لسة قايل شاوري ع الكلية اللي تعجبك 

جميلة ... احم ، مارد خايف عليكي يا انجل انتي عارفة أن كلية الشرطة خطر وكده 

انجل بعند .. لا طبعا هو ناسي أنه دربني ازاي امسك السلاح وبنشن حلو اوي وكمان علمني الكاراتيه ، ماترد يا مارد 

مارد بغضب .. انچييييل أنا قلت ايه ، مافيش كلية شرطة ومش عايز كلام كتير بدل ما اقول مافيش جامعة من الأساس 

انجل قفلت شاشة اللاب بغضب وطلعت اوضتها 
مارد فضل باصص عيلها بغضب وهي طالعة لحد ما اختفت 

جميلة ... ما تقلقش أنا هاعقلها ، 
مارد ... ياريت ، وساب القصر كله وخرج 

راح night club وكان من زمان ما راحش 
فضل يسكر ويفتكر أنه هو كمان كان نفسه يدخل كلية الشرطة ووالده رفض ودخله كلية علي مزاجه عشان يساعده في شغله في المافيا 
وبعدها جاتله بنت سنها صغير 
مارد كان بيفتح عينيه بالعافية بص للبنت من فوق لتحت وقال لها .. انتي عندك كام سنة 
البنت بدلع  ... ١٨ يا باشا 
مارد قام وضر*ب البنت كف بكل قوته وقال لها ... ليه تعملي في نفسك كده انت كان ممكن تهربي منه كان ممكن تعيشي شريفة 
البنت مسكت خدها وعيطت .. غصب عني ما اقدرش اهرب منهم يقت*لوني 
مارد وهو سكران ومش حاسس قال  ... جميلة انتي قاعدة عشان بتحبيه مش عشان خايفة ، اعترفي 
ومس*ك البنت من شعرها ف البادي جارد جم يخلصوها منه 
وفيه واحد فيهم ضر*به وهو فضل يضر*بهم لحد ما جه المدير وقال ..  ايه دا مارد باشا ، سيبوووه .
البادي جارد قعدوه بالعافية وهو مش حاسس بحاجة ومغيب تماما 
المدير كلم اسلام اللي كان قاعد مع انجل بيحاول يقنعها ماتدخلش كلية الشرطة 

اسلام ... الو  عاش من سمع صوتك 
المدير ............
اسلام ... ايه مارد طب أنا جي بسرعة 

انجل بلهفة ... ماله مارد يا اسلام ,استني أنا جاية معاك 
وركب اسلام العربية ومعاه انجل 
وراحوا الملهي 
اسلام سند مارد ركبه العربية وانجل جمبه واسلام ساق 
انجل كانت حاطة أيدها تحت راس مارد 
وهو فضل يبص لها ولمس وشها وقال وهو مش حاسس بنفسه  ... بنتي ، بنت المارد عايزة تبقي ظابط ههههههههههه 
مبروك علينا الاعد*ام يا ابو موتة 

اسلام بيسوق ومركز نظره في المراية وخايف مارد يسيح اكتر من كده فقال .. مارد بنتك جمبك واقتنعت انك خايف عليها ومش هتدخل شرطة خلاص ممكن تفوء يا تنام يا تنقطنا بسكاتك 
مارد بص تاني لانجل وقال ... اقتنعتي اني خايف عليكي يا انجلي خايف تروحي مني 
اقتنعتي انك عيلتي اللي ماليش غيرها طبطب علي وشها وبعدين راح في النوم 

انجل ماكانتش فاهمة حاجة بس كلام مارد لمس قلبها وعيطت ولما راح في النوم حضنته جامد وباست جبينه 
وصلوا واسلام نادي الحرس سند مارد معاه وطلعوه اوضته 

فريدة بقلق .. ماله مارد 
اسلام ... سكران 
عزيز بص لفريدة وكان حزين ومضايق وقال ..  هو بقي بيسكر في عز النهار كمان وبعدين دا من فترة ما شفتهوش بيشرب بالطريقة دي 
فريدة ... اتخانق مع السينوريتا *قالتها بسخرية*
اسلام حط مارد ع السرير وانچل قالت له أنا هافضل جمبه 
اسلام .. تمام أنا همشي وهابقي أكلمه لما يفوء ..لسة هيخرج لف وشه ناحية انچل وقال ... انجل حوار كلية الشرطة انتهي خلاص صح 
انجل هزت راسها وقالت ... خلاص انتهي 
بصت لمارد وقالت .. مدام كلية الشرطة مزعلاك مش هادخل بس مش عايزة اشوفك تاني بالحالة دي 
غطته ولسة هتقوم مارد مسك أيدها وقال .. أنا موافق انك تدخلي كلية الشرطة 

انجل اتنهدت  وقالت .. انت مش في وعيك دلوقتي ، نتكلم لما تفوء 

مارد اتعدل بالعافية وقال لها .. أنا فايق واوي كمان ، حاولت اتسطل ما قدرتش ، عارفة يا انجل يوم ماشفتك  عاهدت نفسي اني انفذلك كل طلباتك ، وانا بعمل كده دلوقتي ، هاتخشي كلية الشرطة 

انجل ابتسمت وحضنت مارد وصرخت في ودنه ... اعاااااااا ، أنا مش مصدقة 
بحركة منه قرب وشها ناحيته اوي وقال .. لا صدقي بنت المارد مستحيل يكون نفسها في حاجة وما يعملهاش ، انجل كانت مكسوفة لأنها قريبة اوي منه وهو لاحظ قام بعد عنها واتنحنح وقال .. اظن كده خدتي اللي انتي عايزاه ، يلا روحي علي اوضتك 

انجل .. أنا هافضل معاك عشان انت ... قاطعها هو .. انا كويس اهو وباخد قرارت مصيرية كمان ، روحي عشان تنامي 
انجل بقلة حيلة رفعت كتافها وقالت له  .. طيب وباسته من خده وقالت .. تصبح علي خير يا بابا مارد بص لها وكشر فانحرجت اكتر وخرجت بسرعة 
مارد لما خرجت غمض عينيه وحط أيده علي خده حسس عليه وبعدين قال في نفسه ... فوء يا مارد دي بنتك وبس 

انجل فتحت باب اوضتها ومسكت مذكراتها وكتبت 
«اليوم سأتم عامي الثامن عشر ، ومنذ أن افترقت عن حضنه لم أحظي بليلة دافئة افتقدت الأمان الذي كنت أشعر به بين ذراعيه التي كانت بمثابة الحصن الذي يحميني ،لطالما كان لي الاب والام والاخ الصديق  ، لذا فمنذ أن أدركت أنه ليس أبي أصبحت لا اتمني سوي أمنية واحدة فقط وهي أن يغمرني مرة أخري بين ذراعيه القويتين ولكن هذه المرة في الحلال ،»
كتبت اخر جملة وقفلت مذكراتها وسندتها جمبها وراحت لجميلة اوضتها 
رمت نفسها في حضن جميلة كأنها بتريح نفسها من صراع جواها يا تري مارد بيحبها زي ما بتحبه ولا لا 
انجل اتنهدت في حضن جميلة وقالت ... ااااااه ، ماما جميلة 

جميلة مسحت علي ضهرها وقالت .. قلب ماما ، مالك يا حبيبتي 

انجل وهي بتبتسم .. احكيلي عن طفولة مارد ، كان شقي ولا هادي كان مكشر ديما وحواجبه علي شكل تمانية ولا كان زيننا طفل عادي 

جميلة ضحكت وقالت ... مراد كان شقي اوي وهو صغير وكان بيحب المقالب وكان مرح جدا  ، بس كان يضايق اوي لو حد باسه من خده فيكشر علي شكل ٨

انجل بتعب ... امممم ولسة بيضايق علي فكرة وبيكشر 
فضلوا يتكلموا كتير وفريدة عدت جمب اوضة جميلة وحاسة بغل جواها هي ليه كل اللي في البيت بيحبها ، وليه انجل بتعامل فريدة كده رغم أنها ما تعرفش أن جميلة هي أمه الحقيقية 

*بعد وصلة رغي طويلة بين جميلة وانجل 
انجل راحت تتطمن علي مارد كان لسة نايم 

راحت هي كمان أوضتها ونامت 

*في نص الليل
واحد فتح اوضة انجل بكل هدوء كانت نايمة كعادتها زي الاطفال ، قرب منها بهدوء وشالها من غير ما تحس ونزل بيها ....... يتبع 
**********
البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤️



البارت التاسع 
#ملاك_في_رداء_الشيطان

#إزيس 

*في نص الليل
واحد فتح اوضة انجل بكل هدوء كانت نايمة كعادتها زي الاطفال ، قرب منها بهدوء وشالها من غير ما تحس ونزل بيها 
خرج في الجنينة وكان لسة شايلها كانت الجنينة ضلمة ومافيش غير نور القمر وفجأة حد يمسك كوباية مية ساقعة ويدلقها علي وش انجل ، صحيت مفزوعة من النوم وصرخت ... اعاااااااااا هو فيه ايه  اول وش شافته كان وش مارد اللي كان  شايلها بين ايديه وضحك عليها لنا اتخضت  اما هي فحضنته تلقائي من شدة الخوف 
مارد قرب من دونها وهمس ... كل سنة وانتي طيبة يا آنسة انجل ، كل سنة وانتي بنت المارد 
انجل كانت لسة مخضوضة بعدت عنه و قالت وهي بتتنفس بسرعة .. حرام عليك يا مارد  

اسلام شغل الانوار وقال .. صحي النوم عندنا حفلة ، فيه عفريتة شقية  صغيرة تمت انهاردة تمنتاشر سنة ، عشان نجوزها

مارد بص لأسلام بصته الحادة وكشر 
قام اسلام حب يستفزه اكتر فابتسم 
انجل كانت مركزة نظرها علي مارد وقالت ... انا مش هاتجوز قاعدة علي قلبك يا اسلام . وبعدين قالت بغضب .... مين صاحب فكرة المية 

مارد بسخرية ... اسلام ومراته 
انجل ... مااااشي يا اسلام هتتردلك قريب 

اسلام قرب علي انجل بضحكته الجميلة وغمزاته اللي بتظهر لما يضحك وفتح علبة كانت في أيده فيها خاتم سوليتير بناتي حلو 
قرب منها وباس راسها بطريقة كده كأنها أخته او بنته مارد في اللحظة عفاريت الدنيا كلها كانت بتتنطط قدامه كان ماسك في أيده كوباية ميه ضغط عليها جامد  لحد ما انكسرت وجر*حت أيده ، انجل شافت أيده مجروحة جريت عليه بلهفة ومسكت ايده ضغطت عليها عشان توقف نز*يف وقالت ... مارد ايدك بتنز*ف ، عملت كده ليه 

مارد مسح علي شعرها وقال .. ما تخافيش حاجة بسيطة 
نادت ع الخدامة تجيبلها شنطة الاسعافات وطهرتله الجرح الصغير وقالها ... روحي البسي عشان عيد ميلادك 
انجل بقلق ... مش مهم دلوقتي ، المهم ايدك كويسة دلوقتي 
جميلة .. روحي يا حبيبتي البسي وانا هاطمن علي أيده  

انجل .. اوك يا ماما جميلة ، طلعت انجل عشان تلبس 
جميلة لسة هتمسك ايد مارد تتطمن عليها قامت فريدة سحبتها منها وقالت .. ايدك كويسة دلوقتي يا حبيبي 
جميلة بعدت بحزن وهي ومارد فضلوا يتبادلوا نظرات عتاب وخذلان من مارد وندم من جميلة 
مارد وهو مركز نظره علي جميلة قال لفريدة ... دا جر*ح بسيط ما بيوجعش 
جميلة غمضت عينها فنزلت دمعة منهم لأحظها مارد وفضل باصص لها بغضب 
انجل بعد فترة لبست ونزلت وكانت قمر 
بدأ الكل يعايدها حتي عزيز رغم اعتراضه طول الوقت علي وجود انجل في القصر إلا أنه ماحرمهاش من معايدته ليها يوم ميلادها 
بدأت الموسيقي تشتغل علي اغنية (Happy birth day to you )
انجل ورغد كانوا بيتنططوا ويرقصوا علي انغام الأغنية 
وبعدها قط*عوا التورتة اللي كان عليها صورة كبيرة لانجل ، ومارد طلع من جيبه مفتاح 
شافته انجل وحطت ايديها علي بقها من الفرحة وقالت .. جبتلي عربية ... اعاااااا انت أحلي مارد في الدنيا كلها اخيرا هاسوووق وحضنته ف همس في ودنها ... تؤ مش هتسوقي ، العربية بسواااق 
بعدت عنه بصدمة ..فهو ابتسم أما هي رفعت شفتها اللي فوق وكشرت 
بعد مرور وقت انتهي عيد الميلاد واسلام اخد رغد وادم ومشوا ، وعزيز وفريدة طلعوا يناموا وكمان جميلة 
مارد كان داخل القصر بص لانجل لقاها لسة واقفة  فقالها .. واقفة ليه يلا هنطلع ننام 
انجل قربت وقالت .. مارد وشوشني 
فهو ابتسم لأنها من فترة ماقالتلهوش الكلمة دي 
قالها ... تصدقي واحشتني الكلمة دي ، عايزة ايه 
انجل .. ممكن نسهر للصبح أنا وأنت هنا نشوف شروق الشمس مع بعض 

مارد برفعة حاجب .. هتقدري 

انجل هزت راسها وقالت بابتسامة .. هاقدر

مارد مسك أيدها وقال يلا نسهر ، ادلعي براحتك انهاردة عيد ميلادك ما اقدرش ارفضلك طلب 
قعدوا هما الاتنين يدردشوا وهي كانت حاطه راسها علي كتفه 
سكتوا شوية فانجل قالت .. مارد كان نفسي نعمل عيد ميلادنا مع بعض الفرق بينهم بس خمس ايام قاطعها مارد .. انجل انتي عارفة اني ما بحبش احتفل بعيد ميلادي وانا اصلا بكره اليوم دا 
انجل بحيرة ... انا نفسي اعرف بتكرهه ليه 

مارد بحدة .. انجيييييل ، لو عايزة ما افقدش اعصابي عليكي قفلي ع الموضوع دا ، أنا لو عايز اقولك كنت قولت من زمان 
انجل سكتت وبعدين قالت .. أنا بس نفسي اسيب ذكري حلوي في عيد ميلادك تنسيك الحاجة الوحشة اللي مخلياك بتكرهه 
مارد ... مش هتقدري ، في حاجات مش بإيدنا يا انجل 
انجل مدت أيدها لمارد وقالت .. اوعدك بيوم عمرك ما هتنساه في اليوم دا ومن غير ما افكرك بإنه عيد ميلادك ،اتفقنا 

مارد ابتسم علي جمب وقال .. بجد ، نشوف ومد ايه وقال لها اتفقنا 
فريدة كانت بتتصنت وسمعت كلامهم وقالت ... اعملي كل اللي تقدري عليه ، وانا هاعمل برضو كل اللي اقدر عليه عشان ابعدك عنه زي ما بعدت جميلة وخليته يكرهها 
مارد وانجل فضلوا يتكلموا لحد ما انجل غلبها النوم ونامت وهي ساندة راسها علي كتف مارد بص بطرف عينه كده لقاها نامت مسك راسها وحطها علي رجله وفضل يملس علي شعرها ويبص لها ومع الأسف فقد السيطرة علي نفسه وقرب من شفايفها لمسهم بشفايفه  بس ما قدرش يكمل ويبوسها بعد عنها بسرعة ولعن نفسه وقال .. دي بنتي بنتي مش لازم انسي ، أنا مش عزيز ، مش عزيز كان هيقوم يمشي بص لمح اول خيط من الشمس بيظهر 
ف صحي انجل بهدوء عشان تشوف الشروق 
صحيت وفركت عينيها عشان تفوق ، مارد قال لها ... فوقي الشروق 
بصت للشروق وابتسمت واخدت نفس عميق كانت بتستنشق هوا الصبح النقي .. وبصت لمارد وقالت له .. نفسي نفضل مع بعض للابد 
مارد بص لها وابتسم وما مردش 
... وبعدها قال ... اي أوامر تانية يلا بقي عشان أنا بنام علي نفسي 
انجل ... امممم لا مافيش أوامر في هدية وقربت علي خد مارد طبعت بوسة عليه 
فهو ابتسم وقال لها .. يلا يا شقية هانطلع ننام وطلعوا يناموا 

*مرت خمس ايام عادية من غير اي أحداث بس كانت انجل بتجهز لمفاجأة المارد وفريدة بتجهز لحاجة تانية 
وجي يوم عيد ميلاد مارد 
انجل جهزت هدوم ليها ودخلت اوضة مارد وهو نايم اخدتله طقم وحطته في الشنطة 
صحي مارد اخد شاور وانجل راحت اوضته وقالت ... يلا نفطر عشان عملالك مفاجأة  
 مارد ابتسم وقالها ... اممم مفاجأة رغم اني بكره المفاجآت بس يلا يا ستي قدامي  

ونزلوا وهما بيهزروا ويضحكوا وفجأة مارد يلمح تورتة كبيرة في نص السفرة مكتوب عليها مارد عزيز المالكي بص لانجل بحدة ومسكها من دراعها وقال ... هي دي المفاجأة ببتحديني يا انجل ، 
انجل هزت راسها وعينيها اتملت دموع قام  هو زقها كانت هتقع ع السلم ونزل كأنه إعصار بص للتورتة بغل ورماها ع الأرض وخرج ركب عربيته وانطلق 
فريدة بصت لانجل وابتسمت باستفزاز 
اما انجل جريت بسرعة عشان تلحق مارد بس مع الاسف كان مشي  فضلت تفكر كتير يا تري راح فين وفي الاخر افتكرت اسلام فاتصلت عليه وحكتله كل اللي حصل فاسلام قالها أنه فيه مكان واحد بس خاص بالمارد  ماحدش يعرفه الا اسلام وهو بيت في حتة هادية مافيش حواليه بيوت كتير أداها العنوان وقالها أنه هيحصلها 
قفلت انجل وراحت علي طول ع العنوان اللي اخدته من اسلام 
وصلت وفضلت تبص للمكان شكله مريح حواليه جنينة جميلة بس مع الاسف بيت وحيد مافيش حد حواليه 
انجل خبطت علي باب البيت
 
مارد  كان قاعد مخنوق وبيسكر  وفجاة سمع  خبط قام يفتح كان فاكره اسلام صاحبه لانه الوحيد اللي يعرف المكان دا لقاها انجل 
مارد كان سكران وقال بدهشة ... انجل ايه اللي جابك ، وايه اللي عرفك المكان دا 

انجل والدموع في عينيها ... مش أنا إللي عملت كده والله دي مامتك فريدة 
مارد هز راسه يعني خلاص فهمت 
وفجأة انجل حضنته وهمست في ودنه .. كل سنة وانت اجمل مارد في الدنيا دي كلها 
مراد الاول ماكانش عايز يحضنها بس غصب عنه حضنها ورفعها بقت رجليها متعلقة وهي لسة في حضنه 
دخل بعدها مراد وهو لسة حاضن انجل  وكان طبعا سكران مش واعي لتصرفاته .
نزلها ع الكنبة بهدوء .. وقال لها خليكي قاعدة وانا هادخل انام شوية ، وبعدها هاخدك ونرجع
دخل مارد وقلع التيشيرت ورمي نفسه ع السرير وحط ايده علي عينيه وفجأة انجل ترمي نفسها جمب مارد وقالت ... انا هنام جمبك لانك بتخاف تنام لوحدك 
مارد افتكر كلامها وهي صغيرة بس اتجاهل انه فاكره وكان عايز يبعدها عنه بأي طريقة ف قال ... انجل قومي رواحي 
انجل عنيدة ... لا مش هاروح وراحت حضنته زي ما كانت بتعمل زمان مارد بقي يتنفس بسرعة ومش قادر يتحكم في نفسه هو مش عايز يئذيها بس هي مش فاهمة وفجأة مسكها من وسطها وقربها لحد  مالصقت في جسمه وشفايفه قريبة من شفايفها بس ما باسهاش بقي يتكلم وهو في نفس القرب دا وبيتنفس بسرعة قال بعصبية ... انجل امشي ..  رواحي
 ضربات قلبه كانت زي الطبول.. والمشكلة ان انجل بتقرب اكتر ..وللحظة مع الاسف  المارد  فقد السيطرة علي نفسه .... يتيع 

انتي فصيلة بجد يا ازيس اوووف 😂
**************
البارت انتهي اتمني يعجبكم


البارت العاشر 

#ملاك_رداء_الشبطان

#إيزيس

ضربات قلب مارد كانت زي الطبول.. والمشكلة ان انجل بتقرب اكتر ..وللحظة مع الاسف  المارد  فقد السيطرة علي نفسه وبا*س انجل في شفايفها ولأول مرة يتحول من دور الأب اللي أتقن تمثيله طول الوقت لعاشق جامح نسي كل قواعد المنطق وبيطبق بس احكام القلب والمشكلة أن انجل كانت بتستقبل البو*سة بكل استسلام وفجأة الباب ينفتح ويسترد مارد الذرة  اللي باقية فيه من عقل لما سمع صراخ  اسلام ... مااااارد 

 فاق لنفسه بسرعة وبعد عن انجل اللي كانت مغيبة 
اسلام أنصدم .. فيه ايه أنا مش فاهم 

مارد غمض عينيه وضغط على أسنانه وبعدها بص لاسلام وقال .. أنا انا مش عارف حصلي ايه دا اكيد من أثر المشروب 

اسلام بص له بشك لأنه عارف ان مارد مهما بيشرب بس بيكون واعي لتصرفاته
قاله .. أنا برا حصلني .. وخرج 

مارد بص لانجل كان وشها في الأرض وكل اللي شاغل تفكيرها هو عمل كده ليه هل عشان بيحبها ولا فعلا كان سكران ومش واعي لتصرفاته 
مارد قرر يقطع لحظات الصمت ف اتنحنح  وقال  باحراج .. انجل أنا اسف ع اللي حصل أنا ماكنتش في وعيي ، وبعدين كمل بعصبية ... قلتلك أمشي قلتلك رواحي ليه مابتسمعيش الكلام 
انجل كانت مصدومة ومحبطة لانه مش بيحبها وكمان بيتعصب عليها فعيطت 

مارد اتأفف وبعدين مسك راسها دفنها في حضنه وقال لها ... اللي حصل مش هيتكرر تاني ، ومش هيغير حقيقة انك بنتي فاهمة 
انجل ماردتش 
مارد بعصبية .. فاهمةةةة
هزت راسها وقالت وهي بتعيط .. فاهمة 

مارد ... خليكي هنا ما تخرجيش هاشوف اسلام وراجعلك 

خرج مارد لاسلام وقفل الباب وراه
اسلام كان باصص لمارد وساكت 
مارد بضيق .. اسلام ما تبصليش بالطريقة دي ، قول اللي جواك علي طول أنا مش ناقص في ام اليوم دا 
 
اسلام .. تفتكر الاب حب بنته 

مارد خبط علي الطرابيزة بعصبية وقال .. لااااا ماحصلش كانت لحظة شيطان انجل بنتي وهتفضل بنتي انت فاهم

اسلام ... اشك 
مارد مسك اسلام من لياقة قميصه وقال .. اسلام مش عايز افقد اعصابي عليك اختفي من وشي يلا امشي وبعدين سابه واداله ضهره وقال ... انا مش عارف انتوا جيتوا هنا ليه انا كنت محتاج اكون لوحدي 

اسلام بزعل ... انا غلطان عشان قلقت عليك ، أنا ماشي سلام !
وخرج اسلام ورزع الباب وراه 
ومارد اخد انجل وركبوا العربية عشان يرجعوا ع القصر و طول الطريق كانت انجل باصة من شباك العربية ومارد ساكت ما بيتكلمش وكل شوية يبص لانجل ويتأفف ويركز في السواقة تاني

وصلوا البيت وانجل طلعت اوضتها من غير ما تكلم حد كانت فريدة قاعدة بتشرب قهوة مارد بص لها وما كلمهاش ولسة هيطلع اوضته فريدة نادت عليه 

... مارد عايزاك في المكتب 
 بص بملامح جامدة وهز راسه يعني تمام

دخلوا المكتب 
فريدة طلعت أجندة من الدرج و أدتها لمارد 
مارد بغضب  .. دي مذكرات انجل انتي ازاي تاخدي حاجة خاصة بيها كده من غير استئذان 
فريدة بخبث  ... اهدا بس واقرا اخر صفحة 

مسك مارد اخر صفحة قرأها وانصدم لما عرف أن انجل بتحبه 
بس فريدة ما سابتهوش يفرح قالت بخبث .. طبعا احساس انجل تجاهك هو نفس احساس جميلة تجاه عزيز الامتنان بتحبك عشان انقذتها من الشارع وعطفت عليها يعني لو اي حد مكانك هو اللي أخدها كانت هتحبه .. يعني التاريخ بيعيد نفسه وقصة جميلة وعزيز هي نفسها قصة مارد وانجل 

مارد ركز في كلام فريدة وافتكر اللي حصل بينه وبين انجل واد ايه كان ندل أتأكد أنه لو قرب خطوة تاني من انجل هيبقي مافيش فرق بينه وبين عزيز 

 فاق من شروده وقال بصوت عالي .. لااااا أنا مش عزيز وانجل مش جميلة ، انجل مش هتتحول لجميلة في يوم من الايام 

فريدة بنفس الخبث ... لو عايز انجل تفوق من الوهم اللي عايشة فيه أنها بتحبك يبقي انت لازم تخطب 

مارد عقد حواجبه وقال ...أخطب ، بس انا مش عايز اتجوز

فريدة ... وليه ما تتجوزش دي سُنة الحياة 

مارد ... عايزاني اتجوز واجيب اطفال احرمهم من الاستقرار وراحة البال ولا اشغلهم معايا في شغلي الو*سخ ردي عليا 

فريدة ... مانت اهو ابن عزيز المالكي وفريدة عثمان اغا وعايش عيشة ملوك 

مارد  ضحك بسخرية .. احلي عيشة بصراحة كلها حرام في حرام 

فريدة ... بص يا مارد يا حبيبي براحتك أنا كل همي هو مصلحتك مش عايزاك تعيش طول عمرك في تأنيب الضمير من ناحية انجل ، فكر براحتك ولو اقتنعت بكلامي ، هاخطبلك لمار بنت خالتك 

مارد ماردش علي فريدة وسابها وخرج 
م المكتب طلع اوضته قلع التيشيرت بتاعه ومدد ع السرير وفضل يفكر في كلام فريدة وعقله بيقله أنه كلامها صح اكيد احساس انجل ناحيته هو امتنان مش حب 
فضل مارد في أوضته وانجل في اوضتها لحد بالليل 
نزل مارد ع العشا لقاهم كلهم متجمعين بياكلوا سحب الكرسي بتاعه وقعد قصاد عزيز بدأ يحرك في الطبق بتاعه بالملعقة من غير ما يأكل انجل كانت متابعه تصرفاته دي وبتبص له من تحت لتحت 
فجأة رفع وشه وقال .
....عزيز باشا أنا قررت اتجوز لمار 

انجل الشوكة وقعت من أيدها أما فريدة ابتسمت بانتصار ، جميلة وعزيز انصدموا لانهم كانوا متوقعين أنه بيحب انجل من تصرفاته 
مارد كان مركز نظره علي انجل وشاف في عينيها خيبة أمل كبيرة ونظرة حزن وانكسار 
حس أن  قلبه بيتق*طع عليها 
بصت لتحت عشان دموعها ما تبانش ، واتحنحت عشان صوتها يرجع طبيعي ومايبانش أنه مخنوق  وقالت .. أنا شبعت ، وقامت بسرعة جريت علي اوضتها ومارد كان مثبت عينيه عليها ومتابعها لحد ما اختفت خالص 
قام من غير ما ياكل ولا لقمة
عزيز بص لفريدة وقال .. غريبة دي مارد قرر لوحده كده أنه يتجوز 

فريدة بابتسامة .. وفيها ايه يا عزيز مهو لازم يتجوز هو مش صغير 

عزيز  بشك ... قصدي يعني اشمعني لمار بالذات 

فريدة بغضب .. ومالها لمار يا عزيز 

عزيز وهو بيقوم من ع الكرسي ... مش عارف ليه شامم ريحة مخططاتك في الموضوع بس في النهاية مارد مش صغير 
هو حر  في اختياره 
سابهم ومشي 

فريدة بصت لجميلة وقالت .. وانتي مش هتضيفي التاتش بتاعك انتي كمان مهي بقت فوضي 
جميلة بصت لفريدة بابتسامة ونظرة تحدي في عينيها وقالت .. أنا لو فتحت بقي وقلت اللي في قلبي  كل حاجة في البيت دا هتتقلب أنا ساكتة بارادتي يا فريدة مش ضعف مني فحافظي علي وضعك بدل ما تخسري كل حاجة 
جميلة قالت كلامها وسابتها ومشيت وفريدة كانت هتتجنن ازاي جميلة بقت بالجرأة دي 
مارد كان واقف قدام اوضة انجل بس مارضيش يدخل كان قلبه بيتقط*ع حرفيا وهو سامع صوت عياطها 
جميلة جات من وراه ومسكت كتفه لف وشه ليها 
جميلة ... ليه كسرت قلبها ،دي بتحبك 

مارد بص لجميلة وهزها من دراعها وقال بصوت واطي .. مش عارفة ليه عشان مابقاش نسخة من عزيز ، مش عايز اكون عزيز ، ولا انجل هتبقي انتي 

جميلة ...  عزيز ياريت تبقي زي عزيز 

مارد جز علي أسنانه وسابها قبل ما يفقد أعصابه ونزل  ركب عربيته وانطلق وجميلة راحت لانجل 

انجل اول ما شافت جميلة حضنتها وانهارت وقالت .. أنا بحبه يا ماما جميلة ، مش هقدر اشوفه بيتجوز واحدة تانية 

جميلة طبطبت علي ضهرها وقالت ... عارفة يا قلب ماما احساس صعب اوي أنا مجرباه 

فضلوا يدردشوا كتير لغاية ما سمعوا صوت عربية مارد وصلت حوالي الساعة ١٢ بالليل كان سكران وماسك الجاكت بتاعه وبيتطوح يمين وشمال كانت جميلة وانجل واقفين في البلكونة وشايفينوا جميلة اتنهدت بحزن وقالت ربنا يهديك يا ابني 
انجل بصت لجميلة بدهشة وقالت .. ابنك دي تاني مرة تقولي كده يا ماما جميلة 
ممكن اعرف السبب 

جميلة .. هاحكيلك كل حاجة في الوقت المناسب يا حبيبتي بس دلوقتي نامي عشان الوقت أتأخر 
خرجت جميلة وانجل مسكت مذكراتها وبدأت تكتب 
أما مارد كان واقف بهدومه تحت الدش وساند ايديه علي الحيطة ومنزل راسه لتحت 
اخد دوش ولبس ومدد ع السرير فضل يفكر هل اللي عمله دا صح ولا غلط 

*في الصبح 
نزل مارد وكان ماسك راسه ومصدع لقي انجل ماسكة شنطة back bag ولابسة ترينينج رياضي ورافعة شعرها ديل حصان وهتخرج خلاص 

مارد بصوت عالي قال ... انجل ، رايحة فين 

انجل بصت له ببرود وقالت .. رايحة صالة الجيم هاتدرب عشان الكلية 

مارد قرب عندها ومسكها من درعها وقال ... أنا مش قلت اني هادربك ولا اكسرلك دماغك العنيدة دي 

انجل ردت بتحدي ... انت مش فاضي تدربني وراك خطوبة وجواز ولمار الملزقة ركز في أمورك وسيبني
مارد .. ومين قالك اني لو اتجوزت هاسيبك في حالك ، انتي مافيش خطوة هتخطيها الا بأمري وبموافقتي انتي فاهمة 

انجل سحبت أيدها من مارد بعصبية وقالت ... لا مش فاهمة وشغل التسلط دا مش معايا أنا ، اعمله مع خطيبتك 
وقبل ما تسمع رد منه سابته وجريت  برا القصر لانها عارفة كويس أن أقل حاجة ممكن يقتلها ع الرد دا 
مارد بقي يمشي وراها خطوات سريعة ويقول بصوت عالي .. انجل اقفي احسنلك

وهي بتبص وراها عليه  وتجري وصلت عند الخط السريع عشان توقف تاكسي ومارد كان قرب يوصل عندها وغضب الدنيا كله قدامه 
خافت من نظرته ولسة هتجري كان فيه عربية علي وشك أنها تخبطها جري مارد شدها دخلها في حضنه وهي اتخضت من الموقف لانها حست أنه خلاص العربية هتخبطها .. لحظات وهي في حضنه من غير اي كلام بينهم 
وبعدين مارد قال بغضب ... في يوم هكسرلك راسك لانك مش بتسمعي كلامي قدامي ع البيت أنا هادربك 
وصلوا القصر ومارد اخد انجل ودخلوا اوضة التدريب 
فضل يدربها ويعلمها قواعد القتال وهي ماكانتش عارفة تعمل الحركات باحترافيه بس هو كان بيحاول معاها مرة واتنين وتلاتة 

مارد ... عايزك تعرفي انك  قوية ، يلا حاولي مرة تانية

 انجل بإحباط .. مش عارفة اعمل اي حاجة اساسا  

مارد .. هاعمل نفسي مش سامعك يلا 
وفعلا انجل عملت الحركة المرة دي صح 
ونجحت أنها تزق مارد ع الحيط وتحشره وتقيد حركته بس برضاه طبعا لانه بيدربها جات عينيها في عينه فقالت ... انقذتني ليه انا ماطلبتش منك انك تنقذني 

مارد ... بس انقذتك وهافضل انقذك لأن دي مسؤوليتي ناحيتك 
رجعوا يدربوا تاني فمارد المرة دي وقعها ع الأرض وقالها .. لما تكوني محترفة مش هتسمحي لحد يوقعك كده لأنك هتقاوميه 
انجل زقته ناحيتها بحركة هو مش متوقعها وهزمته  المرة دي فابتسمت 

وقالت له ... زي كده 

ابتسم هو ورفع حواجبه وقالها ... مثلا 

أنهوا التدريب ولسة هيخرجوا لقوا لمار اللي جريت علي مارد حضنته وقالت .. وحشتني يا موري 

انجل حست بنار في قلبها بصت لمارد وكشرت وجريت علي اوضتها 
مارد كان مخنوق من لمار بس عصر علي نفسه لمونة عشان يحاول يبقي لطيف
بعدها عنه وقال 
... أنتي ايه اللي جابك 

لمار بصدمة... نعم ؟؟!!

... قصدي عايزه حاجه يعني ايه سبب الزيارة 

لمار ...تنت عازمتني ع الغدا 

مارد ... اممم تنت  اوك ، أنا طالع اوضتي   عشان هاخد شاور وخارج عندي شغل 

لمار ... هتيجي ع الغدا 

مارد ... لا هاتغدي في الشغل 

لمار لوت بقها .. خسارة 

مارد طلع وقف عند اوضة انجل ورفع ايده عشان يخبط بس نزلها تاني ومشي 
 خرج راح شغله وانجل جالها اتصال من مجهول 
ردت ... الو مين 

المجهول ... ازيك يا (تالية ) ليكي وحشة يا بت ........ يتبع 

*************
البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤️
#الفيديو دا عجبني لمشهد تدريب مارد لانجل ع الكارتيه شوفوا وقولولي رأيكم

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع