القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذرائي غزل البارت 6_7_8_9_10بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


غزل

البارت السادس 🖤🌕 6_7_8_9_10


خرجوا مالك و رجع وهو بيضحك لقاها فتحت الشكولاتة و كلت منها كتير 


مالك : ايدا يا غزل هتتخني


غزل وهي بتمد ايديها و بتضحك : ما تاخد حته 


مالك : هههههههه حقيقي انتي طفله فعلا مش هزار 


اتكسفت جدا و سابت الشكولاتة : أبية انا متشكره اوي عالشكولاتة بس انا بحبها جدا و ببهدل نفسي بسببها 


قرب مالك منها و حط أيده عند دقنها مسح حته شكولاتة 


فضلت عيونهم متقاربه جدا 


مالك : كنتي فين من زمان يا بنت الراوي 


غزل : عند بابا يا مالك هكون فين 


مالك : لو كنت اعرف انك لما تكبري كده هتحلوي كنت خطفتك يا غزل 


ضحكت بكسوف : بابا قالي في مره وانا صغيرة لو مكنتش متجوز امك وكنت شاب و لاقيتك قدامي كنت هخطفك و اتجوزك 


مسك مالك ايديها خلاها تتوتر و ترتبك 


مالك : غزل اللي انا فيه مش اعجاب 


غزل بتوتر : انا ...مش ....انت ...


ضحك و باس ايديها الصغيرة اللي سحبتها بسرعة و خافت 


غزل بارتباك : انا هروح البيت 


مالك : هنروح سوا يا غزل 


غزل : لا لا هخلي عمو محسن يوصلني 


جريت على تحت قبل ما يتكلم وراحت عالبيت و مجرد ما دخلت اوضتها سمعت صوت منى


منى : مالك حبيبي راجع بدري ليه 


مالك : أصل اتفقت انا وغزل هنذاكر هنا قصدي هذاكرلها 


طلع مالك فوق و منى بتضحك : يا خلبوص 


خبط عالباب و دخل لقاها في البلكونة 


مالك : غزل 


لفت وهي بتعيط 


قرب منها مسكها من كتفها : مالك يا غزل حصل ايه مين زعلك 


غزل : مالك انا خايفة اول مره احس بالشعور ده قلبي بيدق بسرعة و خفت لما بوستني من جبيني و وأيدي بابا هيزعل مني جدا انا متعودتش اعمل الأخطاء الكبيرة دي 


ضحك مالك : طب ممكن متعيطيش خلاص مش هعمل كده تاني 


نزل أيده من كتافها 


غزل : توعدني 


مالك : وعد و متعيطيش عشان والله مش مستحمل هتلاقيني حضنت....احم حضنت المخده المخده يا غزل 


انا جيت عشان اذاكرلك 


غزل وهي بتنزل رأسها للأرض : يعني مش زعلان مني 


مالك وهو بينزل لمستواها : لا مش زعلان و ارفعي راسك الحلوه دي عشان نذاكر يلا 


ابتسمت بكل رقه ونزلت معاه تحت كان بيشرح الفيزيا بكل براعة وغزل مركزه في شرحه بس مش اوي تأثيرة عليها خلاها تتوتر من قربه ليها 


حضرتك منى كيكه و راحتلهم حطتها بس وقفت لما سمعوا الباب اتفتح و دخلت عبير 


جريت غزل على امها حضنتها 


ماما وحشتيني اوي 


عبير : انتي وحشتيني اكتر يا بنتي 


سلمت على منى و على مالك 


عبير : معلش يا منى هاخد غزل اقولها حاجه بس عشان لازم امشي 


منى : و ده ينفع يا عبير ده بيتك ازاي تيجي و تمشي كده 


عبير : معلش يا منى هنعوضها بس ضروري حقيقي 


كان مالك حاسس ان في حاجه 


طلعت غزل و عبير اوضه غزل 


عبير : غزل لازم تسافري 


غزل بخوف : ليه يا ماما 


عبير : طارق سمعني وانا بكلمك وراح قال ل هشام انتي قولتي ل منى يا غزل 


غزل : على ايه 


عبير : انك مش بنت 


عيطت غزل : لا يا امي ازاي هيجيلي عين اتكلم من غير إثبات 


قامت عبير شدت بنتها وراها ونزلت تاني كان مالك شايف ملامحها الحزينه و ان اكيد في شئ كبير غير اللي قالوه لهم 


عبير : منى خدي غزل وانت يا مالك تعالى 


دخلوا و قالوا الباب 


عبير : مالك انا مريضه سرطان ...


برق مالك و عينه دمعت : طب المرض ده اكيد هنلاقيله علاج 


عبير : غزل متعرفش ...مالك انا في مرحلته الأخيرة ...غزل امانه عندك بنتي امانتك انت بس 


مالك : انا دايما حاسس ان في حاجه مستخبية احكيلي 


عبير : ابني انا مقدرش اتكلم كل اللي اقدر اقولهولك صدقها لما تحكيلك و متضغطش عليها 


مالك بحزن  : ايه سبب هروبها من الفرح  


عبير : ابوها مغيب نسي مين غزل نسي مين بنت الراوي نسي المبادئ والاخلاق اللي علمهالها حتى نسي بنته 


هما عرفوا مكانها يا مالك اوعى تديهالهم يابني و خلى بالك منها 


عيطت عبير وهي بتتكلم ف حضنها حس أن في حاجه كبيره جدا تخلي اب يسعى أنه يجبر بنته للجواز 


خرجت عبير حضنت غزل و فضلت تبوس فيها 


غزل : ماما مترجعيش خليكي معايا 


بصت عبير ل مالك وعيونها بتأكد عليه 


عبير وهي بتضحك : هنتقابل تاني يا بنتي يا احلى بنت في الكون 

( لعل بقاؤنا سويا لم يكن في هذا العالم اللي اللقاء ..الي لقاء ليس بقريب ) 


خرجت عبير راحت المستشفى و اتصلت على هشام 


هشام : عايزة ايه يا عبير انتي اللي تهربي غزل يا عبير لييييه بتضيعي شرفنا عشان مين 


عبير : غزل مظلومه يا هشام 


حكتله كل حاجه من اول الفرس لحد ورقه الحمل المزورة 


هشام : كدب كلامك كدب زي ما كدبتي عليها و هربتيها 


عبير : انا مريضه كانسر لو عايز تريحني متقربش منها طول ما انا عايشه يا هشام 


اتصدم من كلامها قلبه وجعه 


هشام : انتي فين انا جايلك 


طلعت غزل اوضتها و طلع مالك وراها 


قعد عالسرير جنبها من غير ما يلمسها 


مالك : غزل ...


من قبل ما يتكلم حضنته و فضلت تعيط .....


غزل



البارت السابع 🖤🌕


غزل


مالك : غزل 


من قبل ما يتكلم حضنته و فضلت تعيط 


كانت بتشهق و مش قادرة تاخد نفسها 


غزل : انا خايفة يا مالك حاسه بخوف وحش 


مالك بعد عنها شويه و بص في عنيها: انا معاكي ..تفتكري حد يقدر يقربلك وانا معاكي د انا كنت اقطعهم بسناني زي زمان 


ضحكت وسط دموعها و هديت شويه 


مالك وهو بيضحك  : اهو مين بقى اللي بيقرب للتاني 


غزل : اسفة يا مالك متزعلش 


مالك : ششش مش عايز اسمع كلمه اسف منك تاني يا غزالتي 


غزل بكسوف وهي بتبصله : انا غزالتك 


مالك : انتي غزالتي لوحدي 


دخلت منى عليهم 


منى : احم احم المذاكره فين يا مالك باشا 


ضحكت غزل خجلا : مبيعرفش يشرح يا خالتو ده بتاع سفن و مراكب و بس 


سليم من ورا منى : اخيرا ظهر الحق ده بتاع سفن و بس انا بقى بتاع كله 


ضربته منى على صدرة : بس يا سليم 


قام مالك وقف قرب منها قدامهم : انا مبعرفش اشرح يا غزل 


غزل وهي مركزة في عينه : لا بتعرف بس ..بس انا مش بركز 


ضحكت منى و شدت سليم من قفاه و خرجوا 


مالك : مش بتركزي ليه ...


غزل بتلقائية : لان ..لان عيونك بتكون حلوة 


ضحك مالك و حط أيده على شعره 


برقت غزل و ضحكت على ضحكته و سابته و جريت برا 


..

في المستشفى 


وصل هشام و دخل اوضه عبير 


كانت قاعدة قدام الشباك بتغمض عينيها بزعل :..ليه القسوه دي مين هيفضل مع بنتي و يقولها انا معاكي مين هيحبها اد حبي ليها ..عارفة أن هشام بيحبها بس. قلبه قاسي ..يارب انا راضيه باللي مكتوبلي بس بنتي امانتك 


هشام من وراها : عبير 


لفت عبير كانت ملامحها كلها حزن 


قرب منها بسرعة و حضنها جامد 


هشام : هتخفى يا عبير ..انا جنبك 


عبير : هشام انا مش مهم دلوقتي بالله عليك ما تكسرها ..هو انا اللي هقولك على بنتك يا هشام دي غزل 


باس هشام ايديها : بلاش نتخانق يا عبير خلينا فيكي انتي انا لا يمكن اسيبك انتي حبي الاول والاخير لا يمكن اسيبك كده  فين الدكتور اللي بتتابعي معاه 


حضنته اكتر : انت لسه فاكر يا هشام بقالك كتير مقولتليش حاجه حلوه كده 


ضحك : انا دايما بقول كلام حلو 


عبير : بس لسه قلبك قاسي يا هشام 


بعد عنها شويه دخل الدكتور 


الدكتور : جاهزة يا مدام 


عبير بخوف : اه جاهزة 


هشام : خليني ادخل معاها 


الدكتور : اسف مش هينفع جلسات الكيماوي مينفعش حد يدخلها 


حضنتها جامد و بصوت واطي : افتكري اني موجود جنبك و انتي هترجعيلي بالسلامه 


ضحكت عبير و مشيت مع الدكتور و قعد هو على الكرسي و عينه دمعت حاول على اد ما يقدر يخفي حزنه بس مش قادر خلاص انهزم قدامه


...


في بيت السيوفي


غزل : خالتو انا بحبك جدا 


منى : يا قلب خالتك يا قمر 


غزل : خالتو هو في حاجه عايزة اقولك عليها 


منى : قولي يا حبيبتى 


غزل : انا لما بشوف مالك بحس أن ....


منى : ب ايه يا حبيبتي قولي 


غزل بخجل : بحس أن قلبي هيطلع من مكانه مش عارفة أفسر ده ايه خوف ولا توتر تعرفي د ايه يا خالتو لاني خايفة بسبب الشعور ده 


ضحكت منى و حضنتها : و بتحسي انك فرحانة لما تشوفيه 


غزل وهي بتضحك : بصراحه اوقات بحس اني فرحانة و اوقات قلبي بيدق بسرعة 


منى : ده اللي بيسموه كده ...


فتح مالك الباب فجأة 


قربت غزل على منى بسرعة من ودنها بصوت ضعيف يكاد يسمع  : اهو دلوقتي يا خالتو حاسه نفس الشعور 


قربت منى من ودنها : د الحب يا غزل 


شهقت غزل وهي بتبص ل مالك 


مالك : في ايه مالكم ،يلا يا غزل هنروح المينا 


غزل بتوتر و ارتباك :انت ...الحب ..


مالك وهو بيضحك : انتي بتقولي ايه 


غزل : ها ...لا انا مقولتش .....


منى وهي بتضحك جامد من قلبها : على يدي مقالتش حاجه ............


غزل



البارت التامن 🖤🌕 والتاسع

غزل

منى وهي بتضحك جامد : على يدي مقالتش حاجه 


قامت غزل و كانت هتخرج برا الاوضه عشان تروح اوضتها تلبس 


وقف مالك قدامها 


مالك : ممكن اللبس المرادي يبقى عليا عشان هنحضر حفله في دار الايتام بعد الشغل 


غزل بفرحه : ييييي هنحضر حفله بس انا معنديش لبس يا مالك 


منى : أحضروا انتو حفلات وانا اقعد في البيت 


مالك : انتي كبرتي على الحاجات دي يا منمن وعد الخروجه الجايه ليكي هروح مع الهانم اوريها عندها لبس اد ايه عشان شكلها هبله 


زعلت غزل من كلمه هبله و راحت على اوضتها لوحدها وقفلت الباب بالمفتاح 


راح مالك خبط عليها : يلا يا غزل 


غزل من ورا الباب : لا مش هخرج يا مالك انا هبله 


ضحك مالك : انتي اجمل هبله شفتها في حياتي 


لفت غزل وهي بتضحك لقت اكياس كتير عالسرير 


شهقت : ايدا يا مالك كل اللبس ده لمين 


نط مالك من الشباك بتاع منى ل عندها في الأوضه 


اتخضت لما لقته قدامها 


مالك قعد عالسرير : عايز اتفرج عشان انا اللي هنقي 


اتكسفت غزل و فتحت الباب 

: يا خالتو ...يا خالتوووو تعالى 


دخلت منى 


اتعدل مالك في قعدته : احم ...احنا فينا من كده يا غزل ولا ايه 


منى : مالك يا غزل 


غزل : خدي مالك يا خالتو عشان البس عشان بيدايقني 


قام مالك وقف : وعلى ايه الطرد انا هخرج لوحدي 


خرج مالك و منى بتضحك و خرجت وراه 


اتنفست غزل و ضحكت و بانت غمزاتها 


فضل مالك مستني كتير اكتر من ساعه 


مالك : اووف ايه الوقت ده كله 


خرجت غزل بعد ما صلت العصر كانت لابسه فستان ازرق بلون السما بس كان ضيق شويه  و حجاب ابيض


غزل بكسوف : انت جايبه ضيق ليه يا مالك 


كان واقف متسمر مكانه مش قادر ينطق 


راحت منى عندها لبستها سلسله زرقا 


منى : ربنا يحميكي من عين كل حاسد اللهم بارك 


اتكسفت اكتر و خدودها احمرت 


قرب مالك منها : الصمت في حرم الجمال جمال...انتي كانو بيتوحموا فيكي على ايه قشطه ولا قمر 


ضحكت برقه : بس بقى والله محرجه جدا ..انا هطلع انام 


شدها مالك و شالها : خلاص مش قادر انسي اني اسيبك 


خرج بيها للعربيه وهي مازالت مصدومه من حركته 


ركبها جنبه و عينه منزلتش من عليها 


عينيها دمعت: انت شلتني ليه كده غلط 


ضحك مالك : لو تعرفي اللي في بالي كنتي عذرتيني 


غزل : لا انت وحش و مش عايزه اكلمك تاني 


وصلوا المينا 


نزل من العربيه و فتحلها الباب 


مالك : انزلي يا ...يا غزل 


نزلت وهي زعلانة و طلعوا المكتب تحت نظرات الجميع 


قعدوا في صمت وهو مركز في اللابتوب 


دخلت ماريه السكرتيرة القديمه كانت جميلة بطنها منفوخه من الحمل 


ماريه : مالك بيه ازيك 


قام مالك سلم عليها : ازيك ايه اخبار البيبي ..لو محتاجه حاجه انتي عارفة تاريخك هنا يخليكي تطلبي اللي انتي عايزاه

 

ضحكت ماريه : افضالك مغرقاني يا مالك بيه انا بس كان ليا طلب عند حضرتك زوجي محتاج شغل لأن الشغل اللي كان فيه وقف ف لو حضرتك تقدر تساعده 


مالك : ابعتيهولي بكره يا ماريه وانا باذن الله هساعده 


ابتسمت و خرجت 


كانت غزل حاسه ب نار في قلبها عشان كلامهم مع بعض لان ماريه جميلة جدا 


قعد مالك قصاد غزل 


غزل : حلوة 


مالك : افندم 


غزل : البنت دي حلوة 


ضحك مالك : شامم ريحه غيرة في الجو 


غزل : ليه انا مش بغير هي احلى مني ؟ 


مالك وهو بيقرب منها  : في الواقع هي حلوه بس انتي ...انتي اللي يتقال فيكي قصايد الغزل و الحب انتي اجمل من الجمال 


ضحكت ب كسوف و قامت وقفت : انا هروح اشوف باقي الملفات يا مالك قبل ما نروح الحفله 


ابتسملها بهدوء : روحي يلا 


خرجت وهي مبسوطه ولكن يشاء القدر تقابل ماضيها قدامها 


غزل بخوف : طارق ،الاء 


طارق : ازيك يا بنت عمي ...


الاء : العروسه الهربانة كده ينفع تخوفينا عليكي 


مسكتها الاء من ايديها و شدتها 


صوتت غزل : انتي مجنونة ابعدي عني 


فتح مالك الباب و شد غزل في حضنه : انتي ازاي تمسكيها كده انتي اتجننتي 


طارق : ابعد عنها يا حيوان انت سيب مراتي ازاي تحضنها كده 


مالك : مراتك ..


بسرعة كبيره كانت لكمه قويه في وش طارق خلته يقع على الأرض : لما تتكلم عن غزل السيوفي تتكلم باحترام 


بلعت الاء ريقها و هي بتحاول تقوم طارق: غزل مين ...دي غزل الرواي انت اهبل 


مالك وهو بيحضن غزل اكتر : زي ما سمعتي غزل زوجتي و اطلعوا بره 


الاء : هتندم انت متعرفهاش دي اكبر كدابه في العالم 


طارق : ماشي يا غزل 


مشيوا هما الاتنين 


كانت بتعيط في حضنه وشهد واقفة بتتفرج و انصدمت من كلامه 


خدها و دخلوا جوا 


مالك : غزل خلاص متعيطيش عشان خاطري 


غزل : مكنش لازم تكذب يا مالك اسفة اني خليتك تكذب 


مالك : مهو انا مبكذبش انهاردة هيكون فرحنا يا غزل .....


غزل البارت التاسع 🖤🌕


غزل : مكنش لازم تكذب يا مالك، اسفة اني خليتك تكذب 


مالك : مهو انا مبكذبش انهاردة هيكون فرحنا يا غزل 


بعدت غزل عنه مصدومه : ايه ...فرح ..انت وانا ..لا لا مالك انا مش عايزة اتجوز 


استغرب مالك من كلامها : غزل انتي بتحبيني باين في عنيكي انا عمري ما هجبرك على الجواز انا كنت عايز احميكي 


دمعت عينها وهي بتبصله : لا انا مش بحب حد انت كمان زيهم عايز تجبرني انا مش عايزة اتجوز سيبوني في حالي حرام اهرب اروح فين تاني 


سكت و غمض عينه ( يمكن كان بيحاول يداري وجعه )   : مش قولتلك هبله ..جواز ايه بس هههههه كنت بهزر معاكي و بعدين كنت بغيظ الاهبل اللي ضربته بره 


حست غزل من كلامه بوجع في قلبها ..هي عايزاه ولكن مين هيصدق انها مش كدابه ..لو وافقت هتضحك عليه 


غزل : انا اسفة على كلامي كنت متوترة بسببهم 


مالك وهو بيقرب منها : متعتذريش انا فاهمك يلا روحي شوفي شغلك بقى معندناش وقت 


خرجت غزل راحت على غرفتها 


رن تليفون مالك 


عبير : ابني عامل ايه 


مالك : الحمدلله يا خالتو 


عبير : عملت ايه اتجوزتوا 


مالك بحزن وصوت ضعيف : انا مش هقدر أجبرها غزل خايفة مجرد ما قولتلها نتجوز اتجننت و حسيتها ...حسيتها خايفة من حاجه 


عبير بصوت باكي ( فهمت تفكير بنتها و خوفها من الكدب عليه )  : اتجوزها غصب عنها انا اللي بقولك ..مالك انت بتحبها ؟ 


مالك : انا مبحبهاش انا عاشقها بكل معاني الكلمه انتي مش متخيلة انا بيحصلي ايه لما الاقيها فرحانة أو اشوف ابتسامتها الطفوليه 


عبير : يبقى تتجوزها يابني انا لو متت ...لو متت هشام هيبهدلها اتجوزها قبل ما اموت يا مالك 


مالك بعصبيه : متقوليش اموت دي انتي هتعيشي انا بعتلك دكتور مختص في المستشفى عندك هيتابع حالتك و هتكوني كويسه 


عبير : مالك اعتبرني غزل ...ابني انا عارفة تفكير بنتي طلاما انت حاسس انها بتحب اعمل اللي في مصلحتها حتى لو غصب عنها 


مالك : وهيكون ايه الفرق بيني و بينهم 


عبير : الفرق كبير يا مالك هتعرفه بعدين 


قفل مالك معاها وقعد يفكر يقنعها ازاي بالجواز 


دخلت غزل : مالك انا عايزة اروح حاسه اني دايخه 


قام وقف راح ناحيتها : حصل ايه انتي كويسه 


غزل : مش عارفة حاسه نفسي دايخه ممكن اروح 


مالك : طيب انا هروحك 


ركبوا العربيه و في الطريق بدأت حرارتها تعلى و اغم عليها 


وصلوا البيت و جابلها الدكتور 


الدكتور : الانسه عندها ضعف لازم تتغذى كويس و ترتاح يومين و دي شويه ادويه هيساعدوها 


خرج الدكتور و قعدت منى و مالك 


كان زعلان عليها جدا و منى بتعملها كمادات بارده 


فجأة ظهرت فكره في دماغه 


طلع تليفونة و اتصل على عبير اللي خافت على بنتها بسبب التعب و اقتنعت بفكرته 


عبير : طيب وانا هستناك يا مالك بسرعة بس 


مالك : منمن انا خارج و ممكن اكمل اليوم في الشغل 


منى : طيب يا حبيبي خلى بالك على نفسك 


رجع مالك الساعة 12 بليل طلع على اوضه غزل 


كانت واقفة بتسرح شعرها ولسه حرارتها عاليه و بتخرف بالكلام 


اتحرج لما شافها بشعرها بس مفيش حل تاني أما الليله أو مفيش اخر فرصه ليهم 


مالك :غزالتي ...تعالى خدي الدوا و شوفي انا جايبلك ايه 


غزل بدوخه : ايه ...جايبلي قلبك 


راحت قعدت على السرير و كانت هتنام كانت مولعة درجه الحرارة مش طبيعيه وهي مش مستوعبة وجودة اصلا 


خرج مالك من جيبه كتاب مذاكرات و دوا خافض للحرارة 


مالك : غزل سجلي اسمك عليه 


غزل : الله حلوة اللعبه دي 


مسكت القلم و كتبت اسمها 


خرج البصامه و خلاها تبصم كمان 


نامت و غطاها و خرج وهو زعلان من اللي عمله بس هو لا يمكن هيقولها عليه أو حتى يفكر يستغل الموضوع ده هو بس هيحميها منهم 


اتصل على عبير اللي مضت هي كمان ك شاهد على العقد 


عبير: انا مش عارفة اشكرك ازاي يابني ربنا يستر لما تعرف خلى بالك منها 


مالك : متقوليش كده انتو أهلى انتي تابعي العلاج و بكره تقومي بالسلامه 


قفل معاها و دخل ينام  


صحيت غزل الصبح مش فاكره حاجه  


لبست و صلت الفجر  و خرجت قعدت عند البحر 


صحى مالك لما سمع صوت من الشباك بص لقاها بتغني بصوت عذب بيطير العقل من مكانه 


مالك لنفسه: بقى انا متجوز الغزال و الرقه دي ..لا ده انا أحسد نفسي بقى و أحسد نفسي ليه دي هتبهدلني لما تعرف 


بصت غزل ل فوق لقيت مالك 


غزل بابتسامة رقيقه  : ازيك يا مالك 


مالك لنفسه: متغرينيش يخربيتك والله انزل احضنك ........


غزل


البارت العاشر 🖤🌕

عذرائي


بصت غزل ل فوق لقيت مالك


غزل بابتسامه رقيقه : ازيك يا مالك 


مالك لنفسه : متغرينيش يخربيتك والله انزل احضنك


مالك : ازيك يا غزل عامله ايه انهاردة 


غزل باحراج : الحمدلله بقيت احسن 


مالك : دقيقه نازلك 


ظبط نفسه و لبس طقم اسود 


منى : حبيبي على فين 


مالك : على غزل ...قاعدة تحت 


منى مسكت أيده : ابني انت بتحبها 


مالك : ايه لازمته الكلام ده 


منى : غزل بتحبك 


مالك : لا هي قالت عكس كلامك وبعدين انتي شكلك عايزة تخلصي مني وانا قاعد لك اهو 


ضحكت منى و هو باس ايديها و خرج قعد جنب غزل 


غزل : مالك امبارح ...


اتوتر مالك : امبارح ايه 


غزل : امبارح تعبتكم معايا انا اسفه 


مسك ايديها الصغيرة بالنسبه لايده خلاها تتوتر : انتي تعبك بالنسبالي اكبر راحه يا غزل انا مش عايز حاجه غير انك تتعبيني بس 


سحبت ايديها ببطء و ضحكت بخجل 


ضحك مالك هو كمان : ممكن اطلب طلب 


غزل : امممم طبعا اطلب 


مالك : غنيلي يا غزل 


احمرت خدودها : اغني ايه 


مالك : انا لك على طول 


فضلت غزل مركزة في عينه و تاهت وهي حاسه جواهم بأمان 


لفت عيونها للبحر و بدأت تغني 


(انا لك على طوووول خليك لياااا 


خد عين مني و طل عليا و خد الاتنين و اسال فياااا


من اول يوم راح مني النوم 


ابعتلي سلام قول اي كلام من قلبك أو من ورا قلللبك ،مش يبقى حرام أسهر وتنام و تفوتني اقاسي نارر حبك )


مالك : مش يبقى حرام اقاسي نار حبك 


غزل بخجل شديد : ها ... ده عبد الحليم اللي بيقول كده 


مالك : لا ده قلبي اللي بيقول كده 


قامت غزل وقفت كانت ايديها بتترعش 


قام وقف وراها قرب منها : بتهربي ليه يا غزل بتعاندي مين 


لفت غزل لتتقابل عيونهم 


غزل : لان ..لانك تستحق الاحسن مني 


مالك : مفيش الاحسن منك 


اتكسفت و كانت هتمشي وقفها كلمته : انتي بتحبي حد تاني 


غزل : انا عمري ما حبيت غير ...


مالك : غير ايه 


غزل : غيرك انت 


قالت الجمله و جريت بسرعة 


مالك : غيري انا ازاي فهمت انا ايه كده استني يا غزل 


جري وراها بس قفلت الباب بسرعة 


مالك : غزل انا بحبك 


عينيها برقت معرفتش تتكلم نطت على السرير و هي بتضحك 


سمع مالك صوت ضحكتها من بره ضحك و مشي 


هشام : مرات مين يا طارق انت عبيط ...مالك السيوفي اتجوز بنتي و بدون علمي 


طارق : هو نفسه قالي كده تلاقيه هو اللي غواها يا عمي و ...و بطنها كبيره غزل حامل 


هشام : والله لاموته كده يابن السيوفي جبت اخرك معايا 


ضحك طارق و لف وشه و خرج 


وصل مالك الشركه كل تفكيره كان في غزل 


سليم : يا هووو ..ايه اصحى 


مالك : عايز ايه 


سليم : سرحان في مين ،اكيد فيا 


مالك : في خيبتك 


سليم : خليني افكر غزل مجاتش 


مالك : بقولك ايه متجيبش سيرتها على لسانك بقى خلاص بقت حرم مالك السيوفي 


سليم بزعل  : احلف اتجوزت من غير ما تقولي 


مالك : انا بقى اتجوزت من غير ما اقول للعروسه نفسها 


سليم وهو بيضحك : ايييه انت بتهزر 


مالك :و الله ابدا انا اتجوزتها من غير ما تعرف عشان احميها و ...


سليم : و ايه 


مالك : و عشان بحبها مش عايزها تضيع مني 


سليم : وايه كمان قول يا فنان امتى هحب انا كمان 


مالك وهو بيضحك : لا انت مش هتحب انت هتفضل بتاع بنات بس د انت كانت أول علاقه حب ليك مع بت في اولى ابتدائي 


سليم وهو بيحط أيده على شعره باحراج :يا عم كل البنات حلوه اسيبهم كلهم واخد واحده بس طب والله حرام 


لبست غزل فستان ابيض واسع جدا و حجاب ابيض 


خالتو انا هروح ل مالك عشان نسيت الكتب بتاعتي هناك 


منى وهى بتغمزلها : الكتب برضوا يعني موحشكيش 


غزل بخجل : مين ده يا خالتو 


منى وهي بتضحك  : الكتاب يا عين خالتك 


اتكسفت و خرجت بسرعة ركبت مع السواق 


وقفوا في إشارة مرور كانت غزل قاعدة في هدوء لحد ما لقيت طارق بيحاول يفتح الباب 


قفل السواق الباب من جوا مسك طارق حديده و كسر الازاز وهي بتعيط و تصرخ مسك ايديها و فضل يشد فيها بس السواق طلع بالعربيه بسرعة و هرب منه بس بعلامه زرقه في ايديها 


وصل السواق و صوت الناس كان عالي 


قام مالك وقف و نزل على تحت هو وسليم 


لقى غزل منكمشه في العربيه بتعيط و حجابها متبهدل و الناس بيبصوا على الازاز المكسور 


برق مالك و جري فتحلها اول ما شافته انهارت و حضنته : كان هياخدني يا مالك انا كنت خايفة اوي 


كان سليم بيسمع من السواق اللي حصل و مالك سامع كلامهم 


شالها في حضنه : انا معاكي يا غزل اهدى هتشوفي انا هعمل فيه ايه 


طلع بيها على اوضته و قفل الباب 


مالك : خلاص يا غزل العياط هيكون على اللي هيحصل فيه عشان يعرف ازاي يقرب من مرا...من حبيبتي 


بصتله غزل : انا حبيبتك 


مالك : انتي اكتر من حبيبتي انتي ...


اتفتح الباب 


هشام : هي ايه يابن السيوفي .......


#عذرائي

البارت 11_12_13_14_15من هنا هنا  




 

تعليقات

التنقل السريع